Zdar vsem kolarum. Prislo jaro a tak sem si chtel trochu sestelovat kolo nez poradne nekde vyrazim. Rozhodl sem se, ze si vycistim a znova namazu naboje (stredy) kol. Ale protoze nejsem zadny odbornik, tak predem nez se do toho pustim, bych ctel vedet jestli muzou nastat nejake komplikace nebo jestli je nekde s necim proiblem. Abych pak nesel jak nejaky trouba do servisu. Treba pri sundavani kazety,...? Nasel sem doma klic na sundani kazety, ale zjistil sem ze nejak do te kazety nepasuje, coz me dost prekvapilo, protoze sem si myslel ze by to mela byt univerzalní velikost. Je nejaky problem pak se samotnym sundamin a zpet usazenim kazety? Nikdy sme to totiz nedelal.
Skus se podívat na http://www.cyklobanda.com/index.php?page=servis...
Co myslíš kazetou? Vícekolečko našroubované na zadním nábojii? Nebo standardní dvoudílnou kazetu, kde je soubor pastorků nasazen na volnoběžném zařízení (ořechu)? Tam je totiž demontáž úplně odlišná od předchozího a neobejdeš se bez stahováku (v obou případech) a bez "bičíku" (v druhém případě). Druhý případ se většinou týká osmi a devítikoleček.
i sedmikolečka se hojně dělaly na nešroubovací kazetu. Bez "bičíku" se obejdeš v pohodě (já dodnes nevím, jak se vlastně používá) a v nouzi se dá obejít i bez toho klíče (který asi nepřesně nazýváš stahovákem) - dá se to chytit zboku např. do svěráku (pokud to nějakej idiot předtím neutáhl pákou). Nějaký stahovák nepotřebuješ vůbec, ty pastorky na tom ořechu jsou nasazeny zcela volně, po odšroubování toho kusu se závitem, co to jistí, se prostě sundají a je to.
Samozřejmě že je to trubkovej klíč s vnějším drážkováním, kterýmu se běžně říká stahovák, i když se stahovákem nemá nic společnýho. Potřebuješ ho právě na povolení zajišťovací plochý matice, která drží kazetu na ořechu. A že se obejdeš bez bičíku, když ti na švihu prasknou dráty, o tom pochybuju. To bys to musel mít sakra povolený.
Na ty náboje asi budeš potřebovat konusové klíče.
Nic ve zlém,ale tohle miluju.Dovez to do servisu a je.Ano spousta lidí si opraví kolo doma,a dobře.A pak jsou takoví,co říkají já si vždycky Favorita spravoval sám.Ano,jinak to ani nešlo-ale doba Fafíků je naštěstí pryč.Vydělej ve svém oboru a dej zase vydělat nám v tomhle.Já pak denně v tomhle každoročním shonu(protože Čech nikdy nedoveze kolo na opravu uprostřed zimy-protože ho nepotřebuje)řeším věci jako tyhle,co chvíli někdo donese rozdělaný GS,protože dovnitř to šlo,ale složit už ne-natož vložit lanko.Umělci už lezou doma i do vidlic-pokud je tam pružina,ať lezou-ale je hůř.Vyteklý olej,zničené prachovky a gufera-protože "sikovky"to jistí a ještě se diví,že přišli o záruku.Všechno chce své-i mechanik na kola dnes jezdí na školení,potřebuje spoustu speciálního nářadí.Zajímavý je,že u aut to všichni respektují,přestože hodina práce tam stojí Xkrát víc než v cyklodílně-ale to víte Favorita jsem si přece vždycky opravoval sám.....
Merido, co se týče vidlic tak s tebou souhlasím, ale kazetu by si cyklista měl umět sundat a to z jednoho důvodu. Kydyž bude na cestách a prasknou mu špice na kazetové straně tak aby si je mohl vyměnit.
Hm, to je fakt, já chodím s každým prdem do servisu, mám ho 200 m od baráku. Ale dost se děsím nějakého defektu na cestách právě proto, že jsem naposledy opravoval Favorita.
Ano, to je přesně důvod proč si opravuji kolo sám. Když se něco podělá, pomoci se nedovolám. Vloni ve Strakonicích jsem chytil vakl na ořechu, v servisu mi řekli ať to tam nechám a přijdu za týden (byli jsme tam na prodlouženým víkendu 4 dny). Šel jsem jinam koupil klíče a ten ořech a opravil to v kempu na koleně sám. Ten servisák mne vlastně vyučil.
to je použitelný tak na kolo, na kterým jezdíš na nákup nebo se jedeš na dvě hodiny po práci projet do lesa. Jinak je to dost nepoužitelný - jakmile se ti v pustině posere nějaká banalita a ty nebudeš vědět, co s tím (takže ani nebudeš mít nářádí), seš v prdeli. Samozřejmě co je banalita je pro každého jinak, pro někoho je to výměna lanka u brzdy nebo zalepení duše, pro někoho je to třeba výměna osky v náboji (a skutečně to není skožitější, než u toho favorita, ty náboje vypadají prakticky stejně). Odpružení je asi jiná věc, do toho jsem zatím nikdy nelezl.
Říkal mi jeden borec, co dělal v servisu, jak mu tam občas borec v naleštěným fáru přivezl kolo, že by potřeboval "utáhnout tadyten šroubek", že se povolil. Říkal, že mu to připadá, jako kdyby chodil s rozvázanou tkaničkou do opravny obuvi:-)
Ano chlapi,souhlasím.Nutné opravy zvládne skoro každý-a cestovatel by měl určo.Já taky každému kdo to chce ukázat,rád vyhovím.Někdy je problém sebou tahat vercajk,ale taky se stane,že přijde "cestovatel",že chce něco půjčit a že si to udělá sám.V sezoně je toho obvykle moc a když si to sám zvládne,proč ne.Taky někdo píšete o té dovolené-u nás to je tak,že lidem na dovolené vždy vycházíme vstříc,protože chápeme,že nepřijeli proto,aby měli celou dovolenou kolo v servisu.Vždy se to nějak dá řešit-někdy i na úkor vlastního oběda,ale tohle povolání můžou dělat dobře jen lidi "postižení "cyklistikou a já jsem "postižený" dost-manželka by mohla vyprávět kdy teď chodím domů.A to bude až do konce srpna.Ale k věci-já měl minule na mysli spíše tu zanedbanou údržbu,kterou děláme celý rok a tedy když si to člověk hodí za dobrý peníz v zimě do opravy,o to méně nemilých překvapení ho čeká v sezoně.Vše souvisí a tedy jsem opět u toho-když vidím ty nešťastné dovolenkáře,pomůžu-na druhou stranu by jste museli někdy vidět na čem a v jakém stavu se ti sebevrazi vydají na cesty.Autí dají před dovolenou zkontrolovat-ale kolo?Jezdím po naší krásné Vysočině-a bohužel to co vidím mi někdy bere dech.Mám teď na mysli ty ošklivé pády,kterých bohužel přibývá rok od roku ajá si vždycky říkám proč,snad ne proto,že někomu kolo nebrzdí,něco "povolí",praskne nebo upadne.Ale to bych psal asi dlouho-tak se mějte a pamatujte-u nás se vždy "OBEJDETE".