Uvazuju o prechodu z Vcek na kotoucove brzdy. Jenze tahle vymena mi neprijde jako zrovna lacina zalezitost. Ma smysl uvazovat o postupnem prechodu, napred predni brzda a casem zadni, nebo je to nesmysl?
A jak je to s kolama? V soucasne dobe mam naboje, na ktere se koutouc uchytit neda. Je potreba koupit cele nove vypletene kolo, nebo staci jen koupit nove naboje a kolo nechat preplest? Rafek neni moc jety.
A posledni otazka, jake naboje pripadne vypletena kola by ste mi doporucili?
Nikdy jsem neprechazel, ale snad troskou prispeju do mlyna:-)
1. na vidly musis mit navarky na pripevnrni trmenu
2. musis mit navarky i na zadni stavbe
3. staci jen preplest kola na novej naboj
4. zapomen na mechanicky a jdi urcite do hydrauliky
5. vyber naboje...nevim, myslim, ze shimanacky jsou v poho
6. uz me nic nenapada:-)
GL:-)
Jeste me napadlo...musis koupit nove brzdove paky...
Mozny to je mit vepredu kotouc a vzadu V, neni to zas tak neobvykle.
Staci novej naboj, rafky muzes nechat.
Pokud někdo má nové kotoučovky Hayesy Nine (jako já), dejte si pozor, abyste nezmáčkli brzdu ve chvíli kdy máte vymontované kolo a disk není mezi čelistmi. Jelikož jsou Hayesy samoseřizovací (kvůli postupnému ošoupávání destiček) tak se automaticky seřídí na nulovou tloušťku kotouče, zmenší se mezera mezi nimi a to kolo už zpátky nedostanete. Mechanik mě viděl přicházet do servisu (v jedný ruce rám, ve druhý kolo) a už věděl o co jde, tak nejsem blbej asi jenom sám. Ale pokud má někdo kotoučovky nově, tohle varování se mu může hodit...
Tohle platí i pro shimana (a asi hydry obecně všechny) - při vyndaném kolu se nesmí zmáčknout páčka brzdy. U shimana bývalo dobrým zvykem, že ke kolu s jejich hydrama dávali originál plastovou destičku, kterou jsi tam při vyndání kola strčil a nahradil v tu chvíli ten kotouč. Bohužel - ani Japonci už nejsou to, co bývali :-)
Jeste otazka. Kdyz koukam na ty naboje, tak je dvoji uchyceni kotoucu. Bud 6 sroubu, nebo center lock od shimana. Kdyz bych poridil naboje s center lock (XTckovy jsem s jinym uchycenim kotouce nenasel), jsem pak omezen v pouziti kotoucu od shimana (jine z center lock jsem nenasel)? Nebo existuje nejaky adapter?
Naboje od Shimana se prodavaji i s klasickym uchycenim na 6 sroubu, jen je mozna nebudou mit vsude. Sam mam naby Sh. XT a brzdy Magura (Luise). Adaptery na CenterLock existuji taky, jenom z hlavy nevim, kde se na ne podivat.
Pri vymene nabu a jejich prepletani- pozor na pocet dratu- muze byt jiny nez na rafku! a taky pozor na jejich delku, muze se take lisit.
Byt tebou, tak brzdy koupim obe, i na zadni kolo, nejen kvuli estetice, ale i sile a davkovani brzdneho ucinku. Kazdopadne hydrauliky, mech. kotouce nemaji az tak vyznam. Naboje klidne uz od Shimano Deore, brzdy od Shimana jsou vseobecne hodnoceny jako slabe, ale zase asi nebude v CR takovy problem s ev. servisem, jako by mohl byt treba s mymi Magurami... V kazdem pripade si na hydry zvyknes hned, jen obcasny navrat k veckum je uz hruza :) .
V brzdach uz mam +/- jasno, bud Hayes nebo avidy a rozhodne hydry.
Co se naboju tyce, momentalne mam Shimano deore, tak asi u nej zustanu. Kdyz koukam na cenu naboju napr Deore M 525 tak ty ceny nejsou tak hrozny jak jsem myslel. To mozna rovnou poridim obe kotoucovky.
Zalezi na tobe, jasne, ale doporucuju spis ty Avidy, uz Juicy 5 jsou OK. Viz napr. test levnejsich hydr. brzd v poslednim Mountain Bike Magazin (De)- proti HFX 9 lepsi davkovani ucinku, vyssi brzdna sila, nutnost slabsiho stisku brzdovych pak nez u Hayes. Taky nizsi hmotnost a ucinost za mokra. A lepsi vzhled :) . Pri kotoucich 185 mm jeste lepsi.