Prosím o vysvětlení v čem je lepší (resp. horší):
1. přední náboj (+ vidlice) na tzv. pevnou osu oproti staré klasice na normální rychloupínák,
2. vidlice s tapered krkem oproti vidlici s rovným krkem 11/8".
Ptám se proto, že jezdím oboje dvoje a nějaký přínos (zápor) jednoho vůči druhému nepozoruji. Není to tedy jenom "obchodní" tah?
A ještě jeden dotaz: co to je tapered krk u vidlice víme - prostě dole je ten krk širší, nahoře užší průměr. Teď - co jsem začal trochu více sledovat tapered vidlice - jsem zjistil, že v nabídce tapered vidlic u některých značek, resp. modelů, je udávána délka toho zkosení. Znamená to, že vidlice s tapered krkem už se dělají v různé délce toho úkosu?
Tak když se najde někdo kdo to ví... :-)
Předpokládám, že to co napíšu, pro tebe nebude nic nového.
Pevná osa se používá kvůli tuhosti celého předního kola. Pevná osa vytvoří s vidlicí uzavřený obdélník zatímco s rychoupínákem je vidlice vlastně jen obrácené účko.
Nemám s tím zkušenosti z vidlic a klasických kole, ale něco málo jsem o tom slyšel v lehokolovém světě. U odpružených tříkolek s 26" zadním kolem bývá tuhost zadní stavby celkem zásadní problém. Při agresivní jízdě do zatáček zadní kolo prostě uhýbá, což je cítit i v řízení. Azub tento problém na svém 26" Triconu tento problém vyřešil právě použitím pevné osy. Z recenzí leze vyčíst, že to doopravdy problém řeší. Tricon má zadní stavu stranově tužší oproti konkurenci.
Pro pohodovou jízdu a jen akademický terének to bude mít význam podobný, jako tlumení na vidlici.
Zrovna od Tebe jsem očekával něco jiného než takovouhle pitomost... akademiku :-)
Že pro našince nemá žádný význam jestli rychloupínák nebo pevná osa a že to nepoznáme.
No ale je to přesně tak. Rychloupínák pro normální jízdu doteď stíhal a bez problémů stále stíhá. Pokud nepojedeš pořádný dávky, tak rozdíl jen těžko pocejtíš.
Nebo jak by sis to představoval napsaný ?