reklama

Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

Prosím o vysvětlení v čem je lepší (resp. horší):
1. přední náboj (+ vidlice) na tzv. pevnou osu oproti staré klasice na normální rychloupínák,
2. vidlice s tapered krkem oproti vidlici s rovným krkem 11/8".
Ptám se proto, že jezdím oboje dvoje a nějaký přínos (zápor) jednoho vůči druhému nepozoruji. Není to tedy jenom "obchodní" tah?
A ještě jeden dotaz: co to je tapered krk u vidlice víme - prostě dole je ten krk širší, nahoře užší průměr. Teď - co jsem začal trochu více sledovat tapered vidlice - jsem zjistil, že v nabídce tapered vidlic u některých značek, resp. modelů, je udávána délka toho zkosení. Znamená to, že vidlice s tapered krkem už se dělají v různé délce toho úkosu?
Tak když se najde někdo kdo to ví... :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Autor: Airline
  • Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

         

    Předpokládám, že to co napíšu, pro tebe nebude nic nového.
    Pevná osa se používá kvůli tuhosti celého předního kola. Pevná osa vytvoří s vidlicí uzavřený obdélník zatímco s rychoupínákem je vidlice vlastně jen obrácené účko.
    Nemám s tím zkušenosti z vidlic a klasických kole, ale něco málo jsem o tom slyšel v lehokolovém světě. U odpružených tříkolek s 26" zadním kolem bývá tuhost zadní stavby celkem zásadní problém. Při agresivní jízdě do zatáček zadní kolo prostě uhýbá, což je cítit i v řízení. Azub tento problém na svém 26" Triconu tento problém vyřešil právě použitím pevné osy. Z recenzí leze vyčíst, že to doopravdy problém řeší. Tricon má zadní stavu stranově tužší oproti konkurenci.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2017
    Autor: snilard
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

         

    Pro pohodovou jízdu a jen akademický terének to bude mít význam podobný, jako tlumení na vidlici.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2017
    Autor: ronda
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

           

      Zrovna od Tebe jsem očekával něco jiného než takovouhle pitomost... akademiku :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2017
      Autor: Airline
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

             

        Že pro našince nemá žádný význam jestli rychloupínák nebo pevná osa a že to nepoznáme.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2017
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

             

        No ale je to přesně tak. Rychloupínák pro normální jízdu doteď stíhal a bez problémů stále stíhá. Pokud nepojedeš pořádný dávky, tak rozdíl jen těžko pocejtíš.
        Nebo jak by sis to představoval napsaný ?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 08.11.2017
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cesta z města za dobrodružstvím a romantikou

Hledám: Cesta z města za dobrodružstvím a romantikou
včera
V srpnu chci minimálně na týden vyrazit za dobrodružstvím, romantikou a naprostou pohodou. Uniknout vedrům…

Hledám: Poznejme se navzájem před cestou i po cestě :-)

Hledám: Poznejme se navzájem před cestou i po cestě :-)
včera
Bavit se a povídat si jako nejlepší kamarádi, blbnout jako malé děti, chránit se a držet spolu jako opravdoví…

Hledám: Cyklistku / cykloparťačku

02.07.2024
Ahoj, porozhlížím se po sympatickém protějšku na společné odpolední cyklo-projížďky. Jezdím cyklo-stezky a silnice…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

443 cyklistů (6 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11…
Peggy | 02.06.2024