Páni kutilové, bastlíři a techničti géniové:-)
Dokázali by jste z přiloženého videa vydedukovat co je to za systém připojení a jak to vlastně funguje? Dalo by se to okopírovat a vyrobit doma na koleně?
https://www.youtube.com/watch?v=ogbWghwMyz8
A co ta přední vidlice, dokázal by to u nás někdo vyrobit?
Uvítám jakékoliv technické nápady jak jednoduše připojovat a odpojovat motorové zařízení k vozíku.
Koule a "žehlička", které spojují osobní auto a přívěs.
https://www.google.cz/search?q=koule+a+%C5...
Jednoduché, snad i za malý peníz dostupné (nevím, nikdy jsem nepotřeboval)
Zapoměl jsem dodat že to spojení můsí být pevné tak že tento systém bohužel nelze použít, škoda :-)
Vidlicí se i řídí, takže dvě žehličky nad sebou (osa otáčení vidle)
Žehlička a koule se pohybuje do všech stran a to nesmí být, podmínka je pevne připojení bez pohybu do stran a nahoru či dolů.
Na tom videu to je jasně vidět.
Vidlice má své hlavové uložení tam není co řešit.
Vypadá to, že pod sedačkou na vozíku jsou dvě příčné tyčky, které zapadnou do zámků na horní straně té oje - něco jako dvě spřažená vázání z běžek, akorát podstatně robustnější.
Jo, pod vozíkem je jakoby koryto (do něj přesně zapadne protikus a tím je minimalizovaná boční vůle) a v něm jsou dva čepy. Na ten ve předu se spojovací mechanizmus "zavěsí" a jak zatlačí pilot do řídítek, celý se to přizvedne a zacvakne do toho zadního čepu. (mechanismus zachycení a zajištěni u toho zadního čepu opravdu funguje stejně jako u vázání běžek)
Funkce mechanizmu je tady, čas 2,10
https://www.youtube.com/watch?v=LVNOwcEMQ-M
Podobně (koryto s čepy, protikus s hákem a zaskakovací pojistkou) - je to u poloautomatického rychloupínáku lžíce u bagru.