Rad bych se zeptal na nutnost montovat brzdove packy s odpojovaci pri montazi stredoveho motoru. Na jednom kole mam hydraulicke brzdy, takze tam to stejne nepujde a na druhem jsou integrovane s packami prehazovacky. Jeden konektor odpojovace bych pouzil na "gear sensor".
Predem diky za radu
Dělají se hydraulické spínače, ty by šly použít. Už jsem to tu někde četl, že to tak někdo dodává.
Ten spínač se chystám namontovat na ne-elektro kolo po přechodu na hydrauliku jenom kvůli tomu, aby mi fungovalo brzdové světlo.
Jiné spínání brzdového světla, jako třeba na základě zpomalení, není dobré (ale to sem nepatří).
Jestli někdo ten spínač používá - reaguje to i na lehké přibrždění, nebo až se za to vezme pořádně?
Jelikož PAS ma zpoždění, může byt nepřítomnost odpojovače dost nebezpečná.
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Měl jsem chvíli půjčené kolo bez odpojovačů, 250W v zadní nábě. Zpoždění to samozřejmě má. Běžně brzdíš přední brzdou. Když potřebuješ zabrzdit okamžitě, zmáčkneš obě brzdy, zadní tak akorát spálí práci motoru, takže bez problémů zabrzdíš, akorát musíš nacvičit, kdy ji pustit, protože jakmile motor přestane táhnout, zablokuje se zadní kolo. Jelikož to použiješ výjimečně pro řešení krizové situace, nijak zvlášť moc tím zadní špalky nebo destičky neopotřebuješ. Ale nic pro lamy, chvíli to trvá, než to nacvičíš. A se silnějším motorem už bych se tohoto řešení bál.
Ono jde o to že kdyby náhodou selhal PAS tak se odpojovač šikne jinak je to jak píšeš.
Spíš je to pro klid duše:-)
V současné době to ve svém stroji mám z nutnosti (1500W) a taky brzdím spíše rekuperací.
Asi hodně záleží jak silný středový motor použiješ.Já mám 250W 36V a letos najeto 5000 km ,včetně Krkonoš a Beskyd a namontované odpojovače nemám a neměl jsem s tím jediný problém.
Záleží jak velké je tam zpoždění reakce motoru, když přestaneš šlapat. Dnešní PAS jsou citlivější, než to bylo před lety. U torzních systémů je to myslím skoro bez zpoždění a tam je to zbytečné zcela.