Asi jsem blbej, ale tohle mi neleze do hlavy:
jezdím teď do práce na horáku devětadvacítce, ráno přímo po silnicích tam, zpátky už většinou někudy lesama. A protože ráno jedu po asfaltu, tak používám nejtěžší převod = 11ti zubý pastorek. Nedávno jsem měnil řetěz (první), po nasazení nového střílel občas právě na tom nejmenším pastorku (ostatní pastorky ok). Řekl jsem si, že to nevadí, nový řetěz se začne natahovat a po čase si sedne i na ten nejmenší pastorek.
Jenže výsledek je právě opačný: už druhý den na tom nejmenším pastorku vpodstatě nelze jet, střílí to stále častěji, někdy při každé otočce klik.
A to právě nechápu: nový řetěz se už trošku protáhnul, takže by si - logicky vzato - měl na ten nejmenší pastorek sednout, a ono to je právě opačně = na nejtěžší převod se nedá jet. Přece nebudu měnit kazetu, když ostatní pastorky jsou ok...
Prosím o vysvětlení tohoto pro mě nepochopitelného stavu.
(a jinak se omlouvám, že to tady teď zasír.m technickým dotazem o kolech, když všade kolem frčej ty volební a povolební témata) :-)
Jestli máš ten pastorek sjetej (sešikmený zuby) tak si nemá řetěz na co sedat. A nějaký "natažení" s tím nemá nic společnýho.
To jseš fakt takovej bejk, že taháš na devětadváce hrubej/11 ? To pak na lehčí převod pro tebe žádnej krpál nemůže bejt dost strmej... Jakou tak plus mínus točíš frekvenci ?
Jestli tu jedenáctku taháš furt, nediv se, že jde do kytek. Na rozdíl od běžného frekvenčního šlapání do ní musíš bejčit a síla se rozkládá vždy jen do nějakých pěti, šesti zubů. Na lehčím převodu do přiměřeně většího počtu.
No a pak taky záleží na mazání a čištění, to umí prodloužit nebo zkrátit životnost.
Jo, je to tak: z 35 ranních km do práce jedu 28 km na ten malý pastorek.
Dík za vysvětlení, rondo, pokusím se sehnat nejmenší pastorek sólo, celý nový kazety by mi bylo líto teď dávat, tu až po sjetí druhýho řetězu :-)
Jedenáctek tady mám několik, tenhle převod jsem nikdy neutáhl, ale musel by sis pro ně někdy přijet.
To mám v dosahu.
O víkendu Ti napíšu obálku z domova, z tohodle počítače to nejde.
Dík :-)
Mám tu tři jedenáctky, dvě dvanáctky a jednu třináctku. Akorát nejsem schopen určit, z jaké kazety pocházejí, jestli 7s, 8s a více.
Opocensky mel problemy i se ctrnactkama...
Hadam, ze Ai tam bude mit desetikvalt. A to bude probllem.
Právě, tyhle jsou nejspíš 7s, max 8s, nevym jak to změřit, třeba by to šlo nějak ubrousit, nechám to na Ai, ten má větší hlavu.
Taky bych měl mít jednu jedenáctku z desítkové Shimano kazety doma zbytečnou. Mám předělanou kazetu z 11-36 na 13-40.
Měl bych o ni zájem. Do Prahy zajedu snadno. O víkendu si Ti dovolím napsat obálku, zatím díky a zauvažuj, kolik peněz za ni chceš nebo co za ni chceš (mám tady třeba pěkný červený korálek a nevím, co s ním :-))) ).
Tvoje střílení je prdlavý proti tomu, jak to střílelo panu sládkovi Francinovi. https://www.youtube.com/watch?v=A7feCHivPXA
Měl jsem podobný případ na kole do města - nebyl to nejmenší pastorek, ale třetí u sedmikolečka. Musel jsem ho obcházet ne pár dní, spíš rok, než na něm řetěz přestal střílet.
Aspoň že se dal po rovině střídat těžší s lehčím převodem a tak se to vyrovnávalo.
U tebe nezbývá, než donutit se nějakou dobu k lehčímu a víc kmitat. Pak se ti třeba ani k tomu nejmenšímu kolečku nebude chtít vracet :-)
https://www.bikestore.cz/pohon/prislusenstvi...
Už jsem si myslel, že je to zázračný eshop co má všechno, no a není. Náhradní díly (těsnicí gumičky) do brzd Tektro nemají. :(
Zkus pohledat tady, já nevím, jak to vypadá a název může být kdovíjakej, ale tento mívá kdeco.
https://www.sportovnidum.cz/komponenty/brzdy...
Moc děkuji, ale na Tektro nemají vůbec nic. Už mi to říkali v servisu v Lounských, kteří se tváří jako hydrauličtí specialisté, že na Tektro není vůbec nic. Až se naštvu, tak ten třmen rozeberu a ten blbý sáknoucí O kroužek koupím v obecném krámu s hydraulickými těsněními. Zatím jsem to jen odmontoval a koukal kudy to teče a nenašel jsem to. Neviděl jsem ani kapku, ani záblesk oleje u pístku. Tak mi to přišlo líto a jen jsem to celé odmastil a počkám na další ataku oleje v brzdách. Počítám, že na jaře to přijde. Jo a také si musím sehnat klíč hvězdičku s dírou, nebo ten trn odvrtat. Ty svině ten třmen zašroubovaly nějakým pro mne atypickým šroubem. Hvězdičky mám, ale bez díry.
Myslíš tenhle na obrázku ?
Jestli jo, ptej se po Torxu s otvorem. Ve speciálkách s nářadím se to normálně prodává. V sadách i jako kusovka kolem třiceti káčé.
Abych uvedl nějaký závěr: po ujetí cca 70 km od napsání tohoto tématu si řetěz (kupodivu) sednul a od tý doby perfektně šlape i na té jedenáctce. Takže pro tentokrát ještě zachráněno, nicméně při příští výměně řetězu už to bude určitě na výměnu (možná i celé kazety).
Takže díky snilardovi za nabídku, a taky díky báře - napsal jsem tam dotaz, sice je neměli na skladě, ale objednali v Německu (zřejmě NDR, kde jinde :-) ) a už jsou na cestě ke mně. Ty jedenáctky mi odcházej nejvíc a tyhle mi pasujou i na devítkové kazety.
Ještě jednou díky :-)