Planuju prestavbu kola na elektrokolo a z toho co jsem zatim vycetl na Internetu se mi libi nejvic Tongsheng TSDZ2 48V 500W, ale nez jej poridim tak mam nekolik otazek.
1. Kde jej nejlepe objednat? U nas se snad prodava pod znackou EVbikes, ale tam za nej chteji 16,5k, coz mi prijde hodne proti tomu kdyz si jej objednam treba primo z Ciny. Chtel bych ale ho ale radsi koupit v ramci EU, abych ho mohl snazeji reklamovat.
Nasel jsem ho treba tady:
https://www.amazon.de/dp/B072HFCYGM
Trosku me ale zarazi, ze baleni obsahuje
"8. Daumen Gashebel", coz je snad plynova packa, ktera ale nema byt u systemu s torznim snimacem?
Take nevim jestli mi to za tu cenu nebude posilat z Ciny a nebudu jeste muset platit clo, ale s tim jsem se na Amazonu jeste nikdy nesetkal.
2. Jake jsou nevyhody u baterek s napetim 48V? Kdy mam radsi volit motor 36V?
3. Bude tento motor stacit pro cloveka o vaze 120kg? Nebyl by lepsi Bafang 750W ktery nema TS a kdyz tak nebylo by to na ukor kratsiho dojezdu?
Zdravim.
1. Pokud budete objednavat s Ciny - jiste zaplatite Clo. Pokud v nemeckem obchode, a balik pujde s Ciny - taki budete platit clo:(
2. Nevyhody baterek 48V v porovnani s 36V - mensi kapacita na tu samou vahu, kvuli tomu mensi proud (ne vykon, ten se nemeni!), ktery baterka vydrzi vpohode:)
3. Kolo stavi podle baterky! 500-750W motor potrebuje dobrou baterku, alespon 5-6kg li-ion nebo 4-5kg lipo, pokud chcete mit dojezd nad 30km na plny vykon.
Jako vtip, jste chcete koupit motor, s kterym provoz kola bude stat asi 7kc/km, a pritom resite drobnosti jako clo/zaruka:)
1. Někde jsem četl, mám pocit, že na Fb.na Elektrokola, že Tongsheng je dost poruchový, mě se osvědčil BBS-2 48V/750W, dosud najeto 12000km bez poruchy. Ale neosvědčily se mě standardní Lion baterie, po ujetí cca 6000km, tj.cca 200 plných cyklů klesla kapacita baterie ze 13,4Ah na pouhých 6-7. Ah.
2. -48V baterie má stejnou kapacitu ve Wh jako baterie 36V, ovšem Ah jsou o třetinu nižší, což nevadí, protože proud je taky o třetinu nižší než u baterie 36V.
pokud chci ušetřit, tak v přepočtu za cca 7000,-Kč mám dvě tyto:https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... před jízdou spojím je do serie, po jízdě opět rozpojím a nabíjím každou zvlášť dvoukanálovou nabíječkou:https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... . Ještě je nutné si udělat redukci z konektorů XT 60 co jsou na nabíječce na konektory XT 90, které má baterka. Konektory se dají také koupit na Hobbykingu, osvědčily se mě i na propojení motoru s baterií, dobře se rozpojují a přitom dobře převádí velké proudy. Do spojky baterií je nutné zařadit autopojistku 30A, která bude chránit baterie před zkratem. Pokud nejezdím, tak nabíjím na "storage", před jízdou nabíjím cca 2 hodiny na 4,15V/ článek. Za cca 10000,-Kč mám baterii s nabíječkou s kapacitou 20Ah, které nevadí větší proudy. Pravda, je s tím trošku víc práce - baterie se před nabíjením musí rozpojit a nabíjet každá zvlášť tou dvoukanálovou nabíječkou, musí se připojit nejen silový kabel, ale i balanční konektor, takže místo jednoho konektoru připojuji 4 a navíc je to dobré nabíjet pod dozorem a v nehořlavém prostředí. Ještě to chce sehnat vhodnou brašničku na uchycení do rámu. Jak píšu, s BBS-2 48V/750V jsem za 3 roky najezdil 10000km a zatím naprostá spokojenost. Ale je fakt, že jezdím "na pohodu", většinou si vystačím s výkonem kolem 350W, jen do kopců jedu krátkodobě na 500-700W.
Podle ceho pocitate provoz 7kc/km?
Myslite tim proto ze si chci vybrat zrovna tento motor a jiny motor by mel naklady podstatne nizsi? Pokud ano tak ktery, napr. BBS-2?
Jsem mel 2 motoru BBS-02 a jezdil jsem docela rychle.
2kc/km - opotrebeni baterky.
2kc/km - opotrebeni motoru.
2kc/km - opotreveni retezu/kazety a desticek
1kc/km - bezny opravy kola (plast, pedali atd.)
Zadny stredovy motor nebude mit podstatne nizsi naklady.
Ted mam QQ100, s kterym naklady asi 3kc/km kvůli mensi rychlosti.
Pro ty kteri by uvazovali, tady je srovnani hluku proti Bafangu, coz me trosku odrazuje.
https://www.youtube.com/watch?v=WocDrObCBuQ