Stavím si cyklokros a chtěl bych tam vyzkoušet nějaké silniční pláště. Ovšem jeden problém je, že vážím 110kg, a druhý, že budu mít zapletená kola Remerx Top Disc:
http://www.bi-cykl.cz/15680-kn-remerx-29-top...
a nejsem si jistý, jestli vydrží rázy z 28mm na beton nafoukaného pláště.
Jezdím na kole hlavně silnice/šotolina chci si vyzkoušet, jak to kolo umí fičet na takových pláštích.
Mohli byste poradit?
A ještě jedna věc, proč silniční pláště. Vycházím z těchto měření valivého odporu:
https://www.bicyclerollingresistance.com/tour...
Nejlepší trekingový plášť co tam je má valivý odpor 15W (samozřejmě na jedno kolo), přičemž nejlepší silniční plášť má valivý odpor 7.7W.
Valivý odpor roste s hmotností, takže u mě počítám bude ještě o něco vyšší.
Vzhledem k tomu, že průměrně peru do pedálu tak 150W, tak snížit si valivý odpor o 20-30W oproti tomu, na co jsem byl zvyklý, mi dost zlepší jízdu.
Těžko ti budu radit, ale můžu ti napsat své zkušenosti.
Jezdím singlespeed ocelovou silnici po městě.
Takový kurýr bike na hardcore použití, skoky ve sjezdech apod., zadek pošlu do smyku jen když musím.
Vozím Schwalbe Durano DD, což má Race Guard a zesílenou boční stěnu, a nemůžu si stěžovat.
Oproti tomu co jsem vozil vpředu předtím (Schw. One 25, ale spíše 23) je to držák na šotolinu, záseky mezi kostky apod. ale taky je tam znatelný rozdíl v setrvačnosti a valivém odporu.
Pociťoval jsem to i když jsem jel po šotolině hned ten první den co jsem je nasadil - velký rozdíl ve zrychlení, ale i v udržování konstantní rychlosti kolem 30km/h.
Hned tak se ten plášť nerozerve když přejedeš sklo, nebo strusku, ale v gumě dezénu je spousta děr.
Já bouchám na 8-9 barů aby když do pláště klepnu, aby rozezněl celé kolo, pod 7 jdu jen výjiměčně a pak už to nejede.
Na kostkách to nejede, jinak vesměs hodně technická jízda s vychytáváním kolejí apod.
Pokud jdu na ráfek, tak ve velké rychlosti (cca. 20km/h a víc přes vystouplou kolej kolmo), a zatím jsem neměl snake bite.
Pokud máš o 30 kilo víc (110kg) a nejsi technický jezdec, případně neodlehčuješ zadní kolo, tak to doporučuju jen na denní ježdění po dobré cestě kde to znáš a nic tě nepřekvapí.
Nášlapy a zvedání zadku při najíždění na obrubník je u mne jistota.
Pokud budeš jezdit něco jako Schwalbe One, vyloženou šlupičku, a trochu ji přefoukáš na 10 barů, taky ti bude dobře sloužit dokud ji nerozerveš, o komfortu moc není řeč, ale lehkost jízdy pocítíš jistě.
Můžeš vozit hodně lehké pláště a je to spíš otázka času jak dlouho vydrží.
Základ je Guard proti propíchnutí, aspoň kevlarový, ale podotýkám že u 40mm G-One který jsem viděl je jeho šířka malá jako u silničního pláště (cca.15mm), takže to trny a sklo na cestě nepobere - je to daň za lepší valivý odpor a nižší hmotnost.
Díky za odpověď, no v podstate me to vic utvrdilo, ze vemu Schwalbe Marathon Supreme 33-622, což je tvrdá pneu na treking. Napr. ty Durano mají horsi valivy odpor nez Supreme.
kašli na valivý odpor, aspoň víc natrénuješ.
a druhá věc - úplně hladké silniční pláště ti budou na šotolině k prdu a akorát je řízneš.
takže vem normálně nějaké "krosové" marathony.
nehledě na to, že silniční pláště se foukají na podstatně vyšší tlak a ne každý ráfek je na to dělaný. tak ať pak není další dotaz, co s popraskaným ráfkem :-D
Pokud se nepletu, tak bych napřed řešil váhový limit těch kol co jsi vybral... je to 110 kilo že ?
Navrhuji se zamyslet nad něčím s 36 špicema.
Vlastní zkušenost z před mnoha lety, kdy jsem taky měl kola na hraně limitu, jenže pak si člověk hodí na záda baťoh, dvě láhve na rám nebo nosič a najednou po průjezdu na dlažbě z 32 špicí je jen 31-30 nebo i pouhých 29 zdravých.... :(
Mám od Remerxů od té doby stále 36 špic kola, i když bych je už nepotřeboval a myslím si, že těch pár drátů " navíc" se na cyklokrosce může hodit
A je to fakt takovy rozdil, 32 spic a 36 spic? Ono totiz nedaji se tak snadno sehnat 36 dratu zapletena kola s 6-ti der kotoucem, 100/5mm a 135/5mm. Teda alespon Remerx to nedela.
Chtel jsem mit ty kola Remerx i s naboji, protoze i ram budu mit RB a bite jak, je to Made in CR B-)
A ten vahovy limit 120kg co je u Remerx FAST DISC, tak ten je na jedno kolo, ne na obe, ne? U plastu to to tak je.
Remerx ti udělá na objednávku skoro cokoli.
Co tyto rafky?
https://www.kupkolo.cz/rafek-remerx-grand-rock...
Jsou docela levne, ale to asi moc neznamena.
Juro, na treku používám ráfky Remerx Dragon s dvojitým nýtováním
http://remerx.cz/dragon-rmx-4530
32 drátů (nerezové dvojky) s náboji Shimano LX. Zapletl jsem si to sám a za dva roky, co je jezdím, nemám ani jeden prasklej drát. Vážím 95, jezdívám i natěžko, pak má kolo určitě nad 120 kilo.
Práve mi prišiel Remerx Better 622x19. Tiež mám okolo 100kg. Tento mi doporučili z Remerxu, používa sa na elektrokola. Ja ho chcem vypliesť 2mm nerez špicmi na moje leho-samodomo a 5 stupňový Sachs náboj. Mal som starý ruský ráfik a každých 100km vylomený špic, nehovoriac o nemožnosti vycentrovať.
Tak nějak nechápu, co vlastně chceš.
Plášť na silnici nebo na šotolinu a do lehčího terénu?
Do jaké ceny? Počítej s tím, že opravdu špičkový plášť stojí dnes dost před 1000,-/kus.
A kola, co jsi dával odkaz, bych nebral.
Ráfky má Remerx vcelku dobré (většinou), ale náboje stojí za ho... Nechal bych si něco zaplást Třeba na náby Shimano Deore (konusy) nebo Novatec (průmyslová ložiska).
Ok šotolina je dost zavadejici pojem, potřebuju plášť na českou cyklostezku: trochu štěrku, kus ne moc pěkného asfaltu - taková ta cesta ze šutrů zalitých v betonu, přejíždění nízkých patníků když stezka vede po chodnících.
Na čistokrevné silničce (23-28 mm) se tomuhle všemu snažím maximálně vyhýbat. Ne že by se to nedalo přejet, ale kromě risku poškození je to šílená pruda. Na žiletce se obvykle lítá po vytipovaných hladkých cestách.
Navíc bys tím ztratil výhodu těhle kol a plášťů. Po hladkém asfaltu bys letěl a po té tvé "šotolině" bys o to déle a pomaleji drncal a kličkoval. Jestli to není jen pár metrů "šotoliny", tak tě nakonec dobré trekové gumy vyjdou líp na pohodlí i na celkovou rychlost.
Když to tak čtu a čtu si ten tvůj první příspěvek o valivém odporu, tak si říkám, že by jsi se měl dát mou cestou, tedy zaměřit se na snížení vlastní váhy místo toho aby jsi dumal nad plášti, :)
Vrátil jsem se k silničce , po asi 20 leté cyklomezeře proložené na konci asi 5 lety dojíždění do práce na trekovi, byl jsem zhruba na tvé váze a praskalo pode mnou doslova všechno, včetně sedlovky na Spec.Roubaix ( dle slov prodejce jsem byl první:),špice na originálu stejného kola hořely tak rychle, že jsem si to nechal zaplést právě na 36 špic ( a člověče mám je dodnes i když jen jako náhradní na zimu).
Prostě když máš takovou váhu a máš jezdit po tom co píšeš, tak si dávat silniční pláště s "malým valivým odporem" je loterka, budeš je muset mít našlapaný kvůli těm obrubníkům aby jsi je necvakl, takže budeš každou chvíli mít defekt od nějakého svinstva kterého je všude dost, zrovna přichází sezona posypu to jsou ty malý ostrohraný žiletky, který se ti prokoušou skrz plášt raz dva ...
Chce to něco většího....
Na to co jezdíš, bych dal Schwalbe G-ONE jako bezduše. Klidně šířku 35mm. A nefoukat maximum! Stačí 4 bary. Pojede to a bude to zároveň pohodlné.
Jen to bude docela drahé řešení.
já ti člověče nevím, s tím comám na sobě a vezu taky přes metrák dám.
ráfky Mavic, pláště Michelin 23mm, ty nejlehčí co dělají. Nafoukané na beton.
Po štěrku nejezdím, ale pár kilometrů po struhadle už to jelo a přežilo.
pochopitelně, neskáču z obrubníků, nevyhledávám dlažbu.
je to silnička, ne trek a jak píše Ronda, prostě nic než hladký asfalt není extra příjemné. Ale letí to, když šlápneš.
Na trek jsem nazul ty nejlehčí Marathony, 28mm. Řešit u naší váhové kategorie pružení podhuštěním je zkratka k cvaknutí. Na to je odpružená sedlovka, a ne podhuštěné balony
Uvažuju vážně o tom, že nevzdory varováním tam dám Continental Grand Prix 4000 II v šíři 28mm. Nemůžu odolat tomu valivému odporu, naměřeno nějakých 12W na jednom kole a zátěži 42.5kg.
Já dám na jedno kolo řekněme 55kg. Pokud budu věřit fyzice a valivý odpor roste lineárně s hmotností, jako je tomu uv zorečku, tak mi to dá odpor v mém případě: 15.5W (na jedno kolo)
Z krosových pneu můžu v nejlepším mít Schwalbe Marathon Supreme 32mm... 37mm má naměřeno odpor nějakých 16.8W, ale 32mm bude mít větší, je tam jeden test, který srovnává Marathony a tam vychází znatelně lépe pneu s větší šířkou. Počítám spíše že ty Schwalbe Supreme ve verzi 32mm by mohly mít tak 18W nafoukané na beton. Pro mojí hmotnost by to bylo: 23W
To mi dá rozdíl 7.5W na jedno kolo, na 2 kola 15W!!! To je z mých 150W co peru do kola když mám svůj den o 10% větší úspora.
A jak máš vyřešené oblečení, kalhoty, dres a přilbu?
Připrav se ale taky na to, že o co líp to pofičí, o to hůř bude brzdit, navíc z větší rychlosti. Prostě menší styčná plocha, menší adheze. Tak jestli seš zvyklej to někde ve sjezdu před zatáčkou na širokejch hrubejch gumách zarafnout a stát téměř na fleku, s tímhle budeš pravděpodobně pokračovat v krasojízdě...
bych mu pujcil silnicniho faVorita s tema dlouhejma celistovejma brzdama, to "zarafnout to pred zatackou" fest odnauci :-)
nebo padesatikilovej vozejk za zadek, kopecek, mokro, vlhke rafky a pred semaforem se brzdi patama o asfalt, nebo lyzarska technika, proste to polozit na bok :-)
Mě by jenom zajímalo, když už jsi v tom valivém odporu takový odborník, jestli je valivý odpor našlapaného pláště v měkkém terénu nižší nebo vyšší než valivý odpor nenašlapaného pláště ?
Jinak na prahounakole byl docela zajímavý " theoretický" seriál o wattech a cyklistice, tam si určitě počteš :)
Zde díl první
https://prahounakole.cz/2017/07/mestsky...
to víš, ale ten POCIT!
Pamatuji si s jakým údivem lidi, se kterými jsem pár let jezdil vždy na jaře v minipeletonu, reagovali na informaci, že nejenže nevím jaký mám wattový výkon, že si neměřím kadenci šlapání, našlapané výškové metry a že km sčítáme jen totálně za rok a ne podle dní, sezony nebo fáze tréninku . No a úplně jsem u nich klesl když jsem jim nebyl schopen říci jakou mám laktátovou křivku, kde je můj anaerobní práh a že si pořád nesundavám a nesundavám ty gramový čepičky z ventilků :).
Prostě máš úplně špatné priority, a pořád si to nejsi schopný přiznat :-D
Já koukám na km za týden - když nenajedu ani stovku, je to špatný. Na výškové jen na nějakém větším výletu, jinak jejich počítadlo nesleduju.
Křivky a prahy vůbec netuším, co jsou. A čepičku mám na to, abych neměl zasvineny ventilek, když projedu bahnem. Ale sundavat ji kvůli tomu gramu, to už by mi přišlo poněkud uchylne. Tak hlavně, aby si pánové před vyjizdkou odskočili na velkou, protože vozit s sebou tolik zbytečného materialu... :-D
Tak urcite je sorta lidi, co to okazale proziva - ale na druhou stranu je nesmysl to smahem odsuzovat nebo zesmesnovat. Od urcite urovne vys se i hobbik bude tezko efektivne zlepsovat jen pouhym zivelnym dupanim do pedalu na vejletech.
Plus bod ale právě že to je to taková partička hobíků, kteří se už nemají celkem kam zlepšovat, lépe řečeno nemají prostor se prosadit, protože v jejich kategorii kola pro život a podobných závodů řádí spousta bývalých cyklistu divizní úrovně pořád vysoko nad jejich maximem amatéra, který začal závodit ve 45+
Svým způsobem je to trošku životní styl podobný současné mládeži, musíš mít poslední model čehosi, nesmí tam být dva roky starý update a ještě aby to mělo správnou barvu.
Na druhou stranu je to lepší než se na stará kolena zbláznit a stát se dědečkem vlastních dětí v rodině 2.0 :)
Nejde vzdycky jen o zavodeni s nekym a posun vuci nekomu. Nekdo takhle klidne muze zavodit sam se sebou, nebo s nekym ze "sve kategorie".
Myslím že to ze své to vystihuje docela dobře.
Odjezdil jsem s kluky pěkných pár přípravných částí sezon a nikdy mě nesetřásli :)
Na druhou stranu jsem jim k jejich zlepšení ze 193 na 179 místo v kategorii " taky jsem závodník" :) vždy od srdce popřál.
Problém většiny sportů " se širokou základnou" je v tom, že tam je vždycky zhruba těch 150-2000 lidí v každé věkové kategorii, kteří to dělali od 7 do 17 a více let a přestože už 15-50 let netrénují o nic víc než hobíci tak jim při těch 7-15 závodech za rok naloží takovou čočku, že je mi hobíků až líto :)
Mají prostě v těle pohybové vzorce z mládí, umí se kousnout, dělají ten sport tak nějak přirozeně a protože je to pro ně výkonnostně spíš " posun dolů", tak to berou už jen jako zábavu a nemají v hlavě závodní horečku jako většina hobíků pro které je to " vrchol sportovní kariéry" :)
To snad nemyslíš vážně, že nějakej 40+ v daným sportu "začátečník" bere své "závodění" jako "opravdu". Takovej myšlenkovej pochod si vůbec nedovedu představit, jsem měla za to, že to maj jako zpestření života, aby si udrželi trochu kondici...
Tos mi teda vyrazil dech :)
Je to tak, zažil už jsem to ve 3 sportech, hanspaulka, silniční cyklistika a v pinci taky.
Většinou jsou to ti, co se označují jako soutěživé typy :)
Neměl bych jim to za zlé. Mnohdy prostě jen dohánějí, co dříve prošvihli, zanedbali nebo nestíhali. A pokud to dělají férově...
A i kdyby to bylo jen hloupé pózování, pokud tím někomu neotravují život, není co vyčítat. Jsou horší způsoby seberealizace.
Za zlé jim to nemám, máš pravdu.
Třeba ženě jsem to ale musel několikrát vysvětlit, proč její kolegové z týmu tak zuřivě bojovali o postup do divize, což je soutěž kterou ona v dospělém týmu žen hrála už jako 13-14letá :) Až pak tak nějak pochopila, že úroveň , která pro ní je ve srovnání s ligovou minulostí jen rekreačním střediskem zábavy, je pro tyhle chlapy vrcholem jejich sportovního života.
Byli jsme před dvěma roky na rodinném turnaji( dospělý a dítě hraje se dítě dítě a dospělý dospělý a případně 4hra) a chlápek který ji neznal jí před zápasem říkal, že se omlouvá dopředu bude hrát naplno,ale on že hraje OKRES JEDNIČKU ! a že trošku spěchá, tak ho smázla jak malinu, jeho kluk porazil našeho a tak museli hrát čtyřhru a tam už se každého míčku od ní tak bál, že to projel taky.... :)
Přitom kdyby neměl namachrovaný řeči, tak by ho nechala vyhrát, jen by si zahrála, protože my jsme spěchali pryč, museli jsme k tchyni na oběd :)
Tak tahle historka mi taky něco připomněla...
Měli jsme kdysi "Sportovní hry" naší profesní komory. Já jako skoro zakládající členka jsem už byla po několikáté a během čekání na plavání 100 metrů jsem se bavila s novou kolegyní Jarkou že sice mezi "normálními lidmi" plavu dost dobře, ale že tady to stejně vyhrává pravidelně Anička, která plave závodně...
No, pak na nás došla řada, skočily jsme do vody... já se snad ještě ani nevynořila k nadechnutí a Jarka prolétla na druhou stranu, kotoulem obrátila a byla zpátky.
Teprve pak prozradila, že je bývalá juniorská vicemistryně Evropy.
To jsou někdy krásné příhody, něco podobného jsem zažil na plaveckých testech na VŠ na Slávii, kde když jsme s kolegou explavcem a já , co ex-pólista těsně v závěsu za ní, připlavali z 50ky tak neměli připravený stopky ke zmáčknutí ale položený na židli :D
Před námi totiž bylo pár rozplaveb, kde lidi přecákavali jeden 25m bazén okolo 40 vteřin+ a někteří těch 50metrů klidně plavali skoro dvě minuty a upravovali si přitom vlasy:) no a my jsme tam připlavali dva a ostatní byli někde za otáčkou :) a paní na nás koukala a říkala, to nějak odhadneme :)
Hned jsem si sel vyhledat co je laktatova krivka a anaerobní práh!
Klidně ti můžu ofotit skripta, zanedlouho na FTVS budu muset prokázat, že vím co to je a k čemu to je
a taky ATP, ADP , superkompenzace a její využití atd atd :)
Vůbec jsem netušil, že se mi to vrátí na fakultě celoživotního vzdělávání jako bumerang když jsem na stará kolena úplně změnil obor zájmů :(
Měl bys radši řešit aerodynamiku. Tak udělá mnohem víc než pláště. A teď nemyslím aerodynamické ráfky, ale hlavně oblečení a posed.
Tady jsem si spocital, kolik vlastne ziskam vyhodu s temi Continental GP 4000 II.
Oproti tomu, co jsem jezdil ted, to dela celych 20W a oproti nej Touring pneu od Schwalbe 10W. To p5i m0m v7konu 140W je vcelku dost velky rozdil.
Pneu / Koef. odporu CRR / Váha [kg] / Rychlost [km/h] Odpor [W]
Conti 4000 0.00366 127 23 29.69683333
Marathon Supreme 0.00474 127 23 38.45983333
Vittoria Corsa Speed 0.00231 127 23 18.74308333
Schwalbe Kojak (22W) 0.00615 127 23 49.90041667
Vlak a koleje, kov na kov 0.0004 127 23 3.245555556
Nooo, hezký. Honíš hypotetický wattíkový chiméry, ale na nábojích v zapletených kolech za litr kus ?
Ale proč vlastně ne. Znával jsem týpky, co řešili, jestli jim obstarožní Jawa kejvačka pojede na Super rychlejc, než na Speciál.
Tím nechci říct, že by ta kola byla nefunkční, nebo špatná. Jen že to určitě není nářadí vhodné pro laborování s procentíčkama a wattíkama. Neseštelované, jeté, nebo lehce zahumusené ložisko v takové nábě spolehlivě těch našetřených pár wattíků schlamstne. O měkkém ráfku a výpletu (v porovnání s těmi lepšími a vhodnějšími) nemluvě.
jj, kdo si hraje, nezlobí :-)
Tam jsou kvalitni dotované náby značky Remerx!
jj :-) Kdo ti je dotuje ?
Přece Remerx.
Jinak by ten krám nikdo nekupoval.
Ale jo, koukám, že to nebudou "dotované", ale nějaké výprodeje starších modelů (má je jen jeden krám, Remerx na stránce ne. Každopádně normální spotřební průměr na průmyslech. Na odolnost a výdrž bývají takovéhle náby dobré - furt to ale nejsou kousky pro honění zlomečků ve výkonech. Jen ty blbý prachovky, co tam bývají ta kola po pár otáčkách obvykle zastaví. Kola pro ladění výkonu se po roztočení točí a točí a točí...
Spočítané to máš hezky, ale jak sis spočítal a vyřešil oblečení a přilbu?
Tak a je to tam. Cyklokroska na rámu RB s pláštěma Continental Grand Prix 4000 II. Jede to lehčeji, ale jak moc, to ještě nevím, můj nový tachometr měří průměrnou rychlost podivně.
Dej fotku, to mě zajímá.
Ale jestli je postavené na rámu RX, tak to není cyklokroska, ale gravel.
Cyklokrosový rám má větší průchodnost kvůli případnému bahnu na pláštích.
Není moc co fotit, mám to stejné jako tohle, akorát na Tiagře a s brzdama Avid BB5
http://cykl.cz/item/test-rb-rx-base
Eventualne tady kolega ho ma taky, v moji velikosti ramu 55:
http://www.bike-forum.cz/foto/detail/43801-rb...
Akorat ja mam cerveny ram a cerno vidli.
Dobry den,resil jsem taky dlouho silnicku a gumy.
Nakonec jsem z bezpecnostnich duvodu ram vyhodil
a postavil neco jako gravel nebo cyklokros s
rovnejma riditkama.
Dlouho jsem resil i gumy,nakonec po vsech recenzich jsem tam hodil 37 mm siroke Maxxis-Overdrive s dratem.Jsou tezsi,ale neskutecny drzak
a na rozbite silnici odvaluji velice dobre.Foukam je az na mezni hodnotu.
Já jsem nakonec spokojen s COntinental GP 4000 II o šíři 28mm, nění to vůbec taková hrůza jak tu někteří strašili, i na škaredé cestě se s tím dá jet a jsou rychlé jako sfiňa.
Druhá věc je najetí znenadání na hodně ostrou překážku... to by asi ráfky nevydržely. Ale já to mám na 90% ježdění po trasách, kde to znám a vím co kde a jak.
Šířka 28mm je v pohodě.
Osobně teď vozím Tufo Calibra Plus 28mm na cyklokrosce. Jsem překvapený, kde včude se s nimi dá projet a kolik toho vydrži.
Máte někdo zkušenost s plášti Rubena (Mitas) LONG WAY? Je mi o odolnost (defekty) a výdrž (najeté km) při dlouhém tripu.
Zaujalo mě, že uvezoun113kg a to jsou lehčí (790/860g) jak Schwalbe Marathon Plus Tour (900g) které uvezou „jen“ 105kg. Porovnávám 622-37.
Vycházím z:
https://www.mitasbiketyres.cz/plaste-na-kolo u technologie vybrat ty které mají LW
https://www.schwalbe.com/en/catalogesflyer.html
Snad neobouvas Tatru 148, aby na kazdou "napravu" sel vic jak metrak
Jo a papir snese ledacos. Ale treba je to pravda.
U Marathonu to Plus neni o vetsi nosnosti, ale o silnejsi ochrane proti defektu.
Souhlas, papír snese vše, proto se PTÁM NA ZKUŠENOSTI uživatelů. Klidně i jiných značek – pro srovnání.
Rubena má LW = long way, viděl jsem jen jedno pozitivní hodnocení co se kilometrů týče.
Co se ochrany proti defektu týče.
Schwalbe má svoje hodnocení: Marthon (originál, bez přívlastku) má 5ku, Marathon GT 6ku a Marathon plus nejlepší 7ku.
Rubena má ST: STOP THORN = 3mm vložka, STU: stop thorn ULTIMATE = 5mm vložka (stejně jak Schwalbe). Taky APS = Antipuncture System = 1mm vložka)
Jako "silniční" plášť si já osobně představuji plášť na silničku, a protože jsem konzervativní, tak pro mě má silniční plášť šířku 23 mm (tedy klasický plášť 700 x 23c). A tyhle pláště na silničku dávám. Nějaké šířky 23 mm, 28 mm a možná i víc jdou mimo mě, neřídím se tím, co je momentálně "in".
Takže jako silniční plášť 700 x 23c ti doporučuji např. Maxxis Detonator - ten tě uveze bez problémů.
Zkušenosti?
Rubena utržená u patky. Huštění asi 80% maxima a najeto nějakých 2000km. Když se ti to stane v sobotu odpoledne mimo civilizace, tak tedy nic-moc. Ale už je to nějakých 6 roků.
Jak píšou jiní, tohle není silniční plášť.
Jestli chceš něco silničního, tak třeba Continentel Ultra Sport. Dělá se i v šířce 32mm. A pokud chceš i vysokou odolnost, tak existují i silniční pláště označené Plus. Ale ty jsou opravdu těžké a moc nejedou.
Poradím snadno a rychle. Pořiď si starýho ceeloocelovýho cesťáka s jediným převodem.. dej si ho do kupy a jezdi na něm. Získáš fyzičku a podobné ptákoviny řešit nebudeš (kolo s jediným převodem = +20% vydané energie na dané trase)... protože falcáky jsou jeden typ z Rubeny (pokud neřešíš barvu - výběr je černý, bílý, hnědý, červený) a na moderní potvoru, kde bys to řešit mohl, sedneš jen v nouzi nejvyšší :) (mám dvě, takový zaprášený).
Dobrá rada, ale měla přijít o 30 let a 30 kilo dřív.
Aktuálně mě spíš trápí cestovní kolo než silniční. Taky jsem si neuvědomil, že hmotnost je nutno rozpočítat na dvě pneumatiky.