Odpověď Brahmovi:
U nás by to nefungovalo. U nás nikdy nefungoval severský systém práva na volný průchod (průjezd) krajinou, byť i soukromou.
U nich to fungovalo, protože každý ten malý kousek pole a scesty prez něj měl, a tak věděl, co to v jejich severských podmínkách znamená, udržet ten průjezd, třeba jen ve vysokém sněhu, provozuschonej.
U nás nefungovalo a nebude fungovat leccos, co funguje v severských zemích nebo kdekoli jinde na světě jen na principu jakési "lidské čestnosti" nebo jak to nazvat.
Zkrátka je to jakási dohoda, tak se to dodržuje a nikdo na to nepotřebuje složité zákony, u kterých se akorát hledá, jak je očúrat a pak se na ty očúrávky zase vymyslí nová ustanovení, která se zase očúrají až jsme tam, kde jsme...
Jestli to taky neni trochu tim, ze myjsme tady byli celou historii "pruchodak", kdezto do jejich koncin zavital nekdo jen zridkakdy a vsichni sousedi se znali po staleti. Navic se v tech severskych pustinach navzajem mnohem vic potrebovali a nekoho podrazit znamenalo jednoduse vyhynout...
No, a taky jde trochu o zjednodušenou idealizaci té severské pohádky.
Situace se rychle a zásadně mění, takže kromě tě čestnosti stále více spolěhají na pořadné zámky.
Pořádné zámky na silnicích?
Nebo myslíš na těch kasičkách, kam se dávají ty drobné za průjezd?
Pravda, letos už jsem viděla tyhle kasičky jen na dvou zapadlých místech. Pomalu a jistě přecházejí už i na menších a malých silničkách na automaty.
Jo, automatizace, robotizace...
Norsko to s podporou elektroaut přehnalo
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/norsko-to...
A toto je "výsledek" - Norská elektrická pohádka nabírá hořkého konce, takhle to opravdu nepůjde
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska...
To nebude jenom norska pohadka. Tahle elektrobublina bude muset splasknout celosvetove. Cela ta estrada jede na dotacich, nebo minimalnena tom, ze se do aut cpe lacina elektrika. Ale na ukor benzinaku a naftaku, ktery s kazdym litrem paliva calujou krvavou spotrebni dan, ze ktere se financuje dopravni infrastruktura.
Az by se dosahlo vysneneho raje, elektrifikovaneho dotacniho socialismu a na silnicich by byla prevaha elektromobilu, tak by byly jen dve cesty - "prozrat kapital" a za deset let jezdit po tankodromech, jak na Ukrajine, nebo krute vystrizliveni a k cene lektriky prilepit spotrebni dan, obdobnou jak na benzin. A to by pri drahych autech a jeste drazsich bateriich byla docela rana.
No, zatim tech par vyvolenych jeste muze snit svuj radobylaciny elektricky sen...
Hele neblbni! Co pak budeme dělat s tím krušnohorským Líthiem. A s baterkama do aut, co se na ně začala na Moravě stavět ta super-mega továrna čtvrté generace?
https://fm.denik.cz/podnikani/poklepano-v-horni...
Už takhle se v Letňanech hromadí baterie vyrobené od počátku roku :o(
Jen aby super-mega tovarna na Morave nebyla zas akorat supe-mega zdimacka na dotace a pobidky a po dostaveni nesla v klidu do likvidace ctvrte generace...
Asi i na důvěřivý investory, dyť je to akce za miliardy!
Pozemky maj prej zdarma od obce a zaplatěj je až rozjedou prodej ...
Pozemky mají v nájmu, celých 9 Kč za metr, což je v podstatě zadarmo. Taky dostali slib, že zaměstnají přes 200 lidí, ale chtěl bych vidět kolik místních tam bude pracovat. Jestli to bude 20, tak to bude hodně.
Ještě dodatek. Starosta říká: "Bude tu hi tech výroba, montoven s asijskými vlastníky už je v okolí dost"
Tak mi to nějak přijde ftipný, že naši mechanici a programátor zrovna zprovozňují kus za Norimberkem robotický pracoviště v "montovně" s asijskými (Korea) vlastníky. To pravý Německo je už tedy úplně v prdeli :o)))
No, je to trochu tak, tyhle technologie "bez lidi" se zacinaji masove prosazovat do vsech oboru. Zrovna v tom Estonsku nam ti velci sefove, kapitani prumyslu, naznacovali, kde jsou ty prachy a kudy tedy korporace bude smerovat, aby furt krivka zisku stoupala (nic jineho je nezajima).
Barak stoji 100, jeho nosna konstrukce tak 25 az 30, pricemz podil prace projektanta-statika vcetne konstrukteru, vyrobnich vykresu a tak stoji jen 2. Zbytek, tedy 28 stoji vyroba a montaz.
No a nas soft se pouzije pouze na cast z tech 2. Takze i kdybychom se pretrhli a dokazali zeefektivnit praci projektantu dvojnasobne, usetri se ze 100 jen 1, a to jen v absurdne idealnim pripade.
Tedy mas balik penez, kam budes investovat?
Do zlevneni vyroby a montaze, tam kdyz usetris pulku, je to 14.
A to jsou roboty, nc masiny, automatizace vseho mozneho i nemozneho.
To co delame my, je jen proste nutne zlo, pro kapitany prumyslu nepodstatne.
Kombajny sami jezdi o poli, vyrobni linky jedou bez obsluhy, no a nevzdelanych lopat neni potreba. Asi proto jich kazdej rok "uvitaji" v EU milion...
Vcelku by me zajimal nazor toho druheho minusa (prvni je od robota-ctitele :-), co jsem tam napsal spatne.
Ale treba je to jen vyjadreni smutku nad rozkopnutou babovickou. Tak nic...
Možná nebyl nadšený z toho, že kazíš svět snižování množství CO2 v ovzduší. Jak se opravdu mění klima po celém světě, tak zřejmě budeme muset něco oželet, abychom to počasí umravnili. Mně se to také nelíbilo, ale minus jsem ti nedal, poněvadž je to celkem zbytečný a nevypovídající způsob komunikace. Slouží to jen k nasírání.
Ja ale nedaval zadny navrh na reseni, jen jsem popsal, k cemu to nutne musi dojit a co se (zamerne ?) prehlizi. Libi nelibi je uplne nepodstatny
Tendenční popis se prostě nemusí líbit. Já si třeba myslím, že se bude muset vzchopit trh s bezuhlíkovou elektřinou, jinak nás skleníkový jev bude hodně bolet. Levné převážení všeho kolem světa na vehiklech poháněných tepelnými motory asi bude muset přestat.
Převážení kdečeho jen tak pro potěchu, nebo pálení chemických surovin za vzniku jedovatých látek, to je skutečně špatně. Tomu rozumim.
Ale co je špatné na tom uhlíku a jak by nás měl bolet skleníkový efekt, to netušim. Možná nás lyžaře - no, zase to vykompenzuje cyklistika a jiné aktivity v "zimě" a odpadne spousta ježdění fosilními dopravními prostředky s prkýnkama na hory ...
Myslím že minulý týden německá média spustila každoroční poplach ( tuším většinou po číslech za 3/4 roku), že Německo prostě nemá šanci splnit své závazky na omezení emisí do roku 2020.
A s tím krásně souzní zpráva o to, že údržba větrných elektráren v Německu, blížících se ke konci podpory je v podstatě nulová, takže je budou muset zbourat a postavit na jejich místech nové :)
Prostě i v "bezuhlíkaté" ekonomice je na prvním místě byznys a až pak nějaká logika a ta říká, že větrná elektrárna z doby kolem roku 2000(začátek zákona o podpoře)-2005 bude v letech 2020-2025 odstavena přesně s datem končící podpory , vychází to každý rok na 2GW instalovaného výkonu pryč.
Sice se mlží o tom, že nové elektrárny jsou lepší a účinnější ale pravda je prostá, bez podpory se nemele...
No třeba v Karibiku už tvůj názor patrně nesdílejí.
K tomu bych rád viděl nějakou dlouhodobou statistiku hurikánů.
Ale uznávám, že mírné oteplování může mít i své, pro nás třeba nepříznivé, vlivy. Jestli to jsou ty hurikány, netušim a pochybuju že ty to víš. Jen opakuješ cos někde v médiích slyšel.
Já jsem zastáncem názoru, že pro nás pozitivní změny budou převažovat. Zato ochlazování, toho bych se skutečně bál a myslet si, že vše bude neměnné, nejlépe nafurt, je dětinský idealismus ...
Člověk nemá na klima prakticky žádný vliv. Jeden výbuch sopky může vyprodukovat více skleníkových plynů než lidstvo za celou svou historii.
Umravnit počasí? Poručíme větru dešti? To už tu bylo... ;-)
Prdím, prdíš, prdíme ;-) Některé entity dokonce mnohokrát více :-)
http://www.osel.cz/9595-jak-moc-mlzi-zamlzili...
Jj, za všechno můžou ústřice :o)))
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/ustrice...
Smolný den na silnici v Tovačově :
O hodinu a půl jel ve stejném směru od Hrubčic do Tovačova také cyklista, který se nevěnoval řízení a na rovném úseku havaroval.
„Při jízdě se díval do země a přehlédl nákladní soupravu tahače s návěsem, která zde byla odstavená po předchozí nehodě. Cyklista narazil do auta a způsobil si zranění, se kterým skončil v nemocnici,“ popsala dále. Dechová zkouška neprokázala, že by muž před jízdou na kole požil alkohol. Škoda byla vyčíslena na 2 tisíce korun.
Zdroj: https://prerovsky.denik.cz/nehody/ridic-se...
Carsheringové, nebo herinkové ? :)
https://www.novinky.cz/krimi/452222-v-trimistne...
Zaujal mě německý zátah na Hells Angels, rozsahem asi největší v dějinách.
Teď musíme počkat kdy se k tomu ozve Recep Tayyip Erdoğan, protože většinu členů " německé sekce" Hells Angels tvoří místní turci (předposlední německý šéf Aygün Mucuk byl zastřelen v roce 2016) ...
Objednával jsem teď na netu knižky a docela mě zaujalo, jak eshop účtuje poštovné.
Normálně je poštovné 49,- a při platně dobírkou dalších 39,-.
Pokud si ale objednáte knížku označenou poštovné zdarma" je poštovné opravdu 0,- ale cena dobírky 88,-.
Zkrátka dle hesla "nechci slevu zadarmo". :-)
To je jako nové téma? Co nás zaujalo? Pak by mělo mít č.1 :-) Co vás zaujalo 172 zatím nikdo nezaložil.
Co jste vy, byli jsme i my. Co jsme my, budete i vy:-))
Slušnej výkon
https://ostrava.idnes.cz/tatra-810-4x4-centrum...
Pěkné to je, ale docela by mě zajímal z čeho je vyrobený povrch po kterém jedou nahoru a dolů, mohli to jako zajímavost uvést.