Ahoj mam na skladacim kole Tern Link D8 prehazovacku Neos na 8 rychlosti. Serizena se zda byt dobre. jen na nejmensi pastorku je retez velmi hlucny je slyset jenotlive clanky jak se otaci kolem pastorku. Nevite prosim cim by to mohlo byt? Prehazovacka ma velmi kratke raminko a je uchycena k ramu jinde nez bezne prehazovacky. viz. obrazek v priloze. Kazeta je v rozsahu 12–32 8 rychlosti.
chtělo by to ten obrázek :-)
můžeš mít sjetý ten pastorek, pokud na něm jezdíváš často, ale spíš bych zkontroloval nastavení dorazu přehazovačky, jestli není moc nebo málo..
Taky na kratkem ramu skladacky muze jit retez dost z linky, nebo muze skrtat o vidlici.
Takhle na dálku se to nedá posoudit. Ta přehazovačka je obecně velmi nepřesná a hlučná. Se sportovními řadami typu Shimano LX, SLX, XT, XTR je nesrovnatelná.
Pokud je hlučná na krajním převodu nebo na něj špatně řadí, je to o seřízení (řadicí lanko). Na dorazy určitě nesahat.
Nadměrné opotřebení pastorku 12z je blbost. Při 52 zubech vpředu bys musel lítat okolo 30 km/h plus. To jen pro ty, co to kolo v životě neviděli.
Já na kole Tern Link D8 používám kazety 11-32, ale to je minimální rozdíl. Za hlavní problém té přehazovačky vidím to, že se na hrbolech rozštelovává. Bohužel stejný problém byl i na zapůjčeném náhradním kole, takže je to vlastnost. Je to o neustálém seřizování a nikdy to není v optimu.
Když to jezdilo v Nizozemí a bývalém západním Německu, tak tam mají asfalt kvalitní a přehazovačka držela seřízená. Bohužel v zaostalém Česku je to neustálý boj. Pomáhá zkrácení řetězu, ale dokonalé to není.
Vlastností je i zvýšený hluk vinou značného křížení řetězu.
Je to levný díl a tak je ho třeba brát. Když patřičně upravíš nároky, bude sloužit dlouhá léta. Moje kolo má nalítáno přes 13,3 tis. km. Za tu dobu se z řetězu ozývaly různé zvuky a bylo to o nastavení napnutí řadícího lanka (případně o zkrácení řetězu).
Pokud Ti to přijde hodně, tak pak jedině specializovaný servis. Určitě ne do běžného servisu, protože tam tyhle díly neznají.
Na bike-foru napsal, že to bylo asi špatně nastaveným dorazem
Doraz řeší, zda lze nebo nelze převod zařadit. Jinými slovy zda na něj přehazovačka dosáhne nebo nedosáhne, případně zda ho přehazuje a řetěz padá mimo rozsah pastorků.
U běžných kol to dělá také nastavení přesmykače, kdy řetěz drhne o vodící ramínko. To ale u D8 nepřipadá v úvahu, protože převod je 1x8.
Já jsem se na to ptal svého času v servisu a jediné rozumné řešení vyjma nedosáhnutí na převod a vyjma přejíždění převodu je nastavení napnutí lanka řazení. Mám to i mnoha tisíci km odzkoušené, protože ta přehazovačka je slabé místo celého kola a už jsem si s ní něco užil. Kdyby byla rozumná možnost, tak už bych ji dávno vyměnil, byť z hlediska rozsahu převodů je skvělá.