Ahoj, chtěl bych se zeptat na nazory, zkušenosti s elektrickými bicykly se středovým motorem.
1; jaké se vám staly závady na motoru?
2; jak často je potřeba servis motoru?
3; jaký motor(výrobce) je spolehlivý ?
4; kolik skutečně vydrží baterie cyklu nabití?
4 ;jakou minimální výbavu by měl mít pedelec?
...a další případné poznatky
Pouze za sebe mohu napsat - mám třetím rokem Bafang BBS-2 48V/750W, najeto za tři sezony 10000km.
Ad.1 - dosud naštěstí žádná závada, jen je po těch 10000km trošku hlučnější, když jedu do kopce na lehký převod, ale není to nijak hrozné.
Ad.2 - vždy v zimě po sezoně jsem nechal motor v rámci záruky promazat, nyní je již po záruce, tak uvažuji, že se do něj v zimě podívám sám.
Ad.3 - toto nemohu posoudit, neboť mám zkušenost jen s tímto motorem, se kterým ovšem jiný uživatel spokojen být nemusí.
Ad.4 - mám tyto dvě baterie : Dvě sezony ježděná : https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... a tři sezony používaná: https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... ale tato je ještě s články Samsung. Na každé najeto cca 5000km, takže odhadem 250 cyklů. Ale kapacita každé z nich bohužel poklesla za tu dobu a počet cyklů na polovinu, takže dnes mají reálnou kapacitu cca 6-7Ah! Doporučil bych mnohem levnější modelářské baterie z Hobbykingu, např.tuto: https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... nebo s vyšší kapacitou?
https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... (nutno zapojit dvě do série,při nabíjení se musí rozpojit a nabíjet každá zvlášť dvoukanálovou nabíječkou:https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini...
Je s tím sice víc práce, ale vyjde to levněji. Těm deklarovaným počtům cyklů u Lion se nedá věřit, realita je tak poloviční počet cyklů.
Ad.4 - Za sebe bych doporučil mít buď dvě sady těch 12Ah Lipolek, (na kratší trasy jezdit s jednou sadou, na delší trasy si vzít dvě), nebo jednu sadu těch nejsilnějších s 20Ah. A pak je dobré mít kolo s kotoučovými brzdami (není nutné, pokud máš opravdu dobré ráfkové brzdy.
S tim počtem cyklu jsi mě trochu nemilé překvapil. Všude píšou jak to vydrží minimálně 800 x plný nabití a přitom cena baterie je kolem 20 tisíc:-( to už pro mě přestává být zajímavý .
Představuji si, že si pořídím nějaký "hotový" mtb za cca 50 tisic. Nejsu moc kutil a tu elektriku bych asi nedal spolehlivě dohromady a stejně by mě to asi levněji nevyšlo.
Pokud ale ta baterka vydrží tak málo a navíc klesá kapacita ,tak to asi odlozim...
Situace se ale celkem rychle mění takmuvidim co bude příští rok.
Děkuji moc za tvé poznatky.
Nebude nic a nic převratného v bateriích není již mnoho let. Pokrok je jen v motorech a řidících jednotkách.
Staci koupit dobře kolo za 20000kc, motor do předního kola za 6000, a baterky rocne 4000kc. Jen za 6 let cena bude 50000kc (jiste +opravy kola a pripadna vymena motoru).
Naopak se stredovym pohonem to kolo za 20000kc+ motor za 15000 a baterka za 15000 (dohromady 50000 v první rok) - a jiz za rok kolo potřebuje novou baterku za 15000.
Stredovy pohon asi 2 krat drazzi v prozovu, nez motor v prednim kole.
Zdravim.
1. Jeden BBS-02 za 10000km prestal fungovat - prodejce nerekl proc. Druhi BBS-02 najel 5000 - pak zlomil se zub v prevodovem kole. Po vymene za 2000km zavada se opakovala.
2. Asi jednou za 1000km staci.
3. Pradvepodobne, vse:) Nebo naopak nikdo:)
4. Ja bych řekl, ze 100 cyklu do 80% kapacity - i když výrobce s tim nesouhlasi. Mam vice nez 20kg lithiových baterek, zadna z ni vice nez 100 cyklu do 80% nevydrzela. Po 300 cyklu standartne ma 50% - ja kupuju novou.
4. Ja mam pedelek, který ma jen plyn - s tim jsem spokojeny.
Měl jsem na vyzkoušení novější Bafang a nedalo se dostat se do rozšířeného menu dvojím zmáčknutím tlačítka ON / OFF během 0,3 vteřiny, jak to bylo v manuálu pro podobná kola.
Má s tím někdo zkušenost, změnila se přístupová sekvence / tlačítka?