Uvidel tam zajimavy prispevek, tak zkusil ho tam diskutovat:
"V každém případě jde jen o zlomek nákladů oproti autu, spalujícímu fosilní paliva"
Bohuzel, tohle neni pravda. Mel jsem nekolik elektrokol. Provoz nejdrazziho elektrokola me stal 7kc/km, na tom najel jsem 17000km. Podle meho nazoru je to vice nez provoz nejakeho levneho auta.
Jakekoliv rychle elekrokolo stoji v provozu docela hodne penez a casto je to vice nez provoz auta.
Podivam se, jaka bude reakce.
Jako prikladny kacir budes upalen na hranici z vyslouzilych baterii...
Tech baterek mam opradvu dost pro jednoho uzivatele:)
Nevim, co mam s nimi delat. Vychazovat nechci - obal a BMS lze pouzit:)
Taki vim, co se stava s olovenymy baterkami v sbernem kose, tak lipoly tam jiste nedam, neni to bezpecne.
Pokud u kola zahrnuješ do provozních nákladů veškeré náklady včetně pořizovacích, údržbu, výměna dílů a spotřebovaná elektřina, tak je toto potřeba zahrnout u u auta - nákupní cena vozidla, náklady na opravy a STK a povinné ručení a samozřejmě spotřebovaný benzín. Nelze argumentovat tím, že většina elektrocyklistů auto stejně má, to není pravda, někomu (třeba mně) stačí elektrokolo na dopravu do zaměstnání, na chatu, na převoz drobných věcí, atd. (samozřejmě v kombinaci s MHD v případě nepříznivéhé počasí) a auto vůbec nemá a nepotřebuje. Takže pokud se do výpočtu zahrnou opravdu veškeré náklady, tak pak to lze teprve relevantně porovnat.
To je ten problém - porovnání by mělo být srozumitelné, ale zároveň to není jednoduché.
U elektromobilů se vesele zapomíná na to, kolik CO2 se vyplácalo, když se vyráběly, a propaguje se to nejen jako levný, ale i čistý provoz.
Dejte vědět, kdybyste někdo dokázali vyplodit relativně stručné příspěvky, v přepočtu je za to stovka za hodinu, když se to napíše svižně.
Porovnání elektromobil - elektrokolo by bylo zajímavé, ale kolo - auto také (pokud mluvíme o nějaké Hasudě a tak).
Tahle pisnicka se tu hrala uz mockrat. Kdyz koupis auto funglovku a budes krmit autorizaky, tak samozrejme prodelas katata. Jake procento beznych rodin ale tohle dela. Ve velke mire porizuji auta zanovni nebo starsi, pak naklady na kilak rapidne klesaji. O pripadnem alternativnim pohonu (LPG), kdyz se to srovnava s alternativnim elektrokolem, ani nemluve.
Jiste jsem to zahrnuju:)
Kolegi rekli, ze auto na plyn stoji do 3kc/km (jen plyn), a spolu s ostatnimi vecmi - 2 krat vice - tak 6kc/km.
Nevim, jestli benzinove auto je o hodne drazzi nebo ne.
U LPG se vejdu do 3 Kč za 1 km včetně pořízení auta, pořízení a montáže LPG, ceny paliva, dílů, oprav, servisů, STK a pojistného.
6 Kč to bude nejspíš když se pořídí nějaké auto za 3/4 mega.
Skvele, tak provoz meho elektrokola stal vice nez 2 krat drazzi nez provoz auta:)
Sice ho nemám ale v porovnání ceny na odjeté kilometry to nebude nic laciného.
Nemusí to být elektro, ale stačí slušný horák - full a cena na kilometr letí nahoru, je to o dost víc než cena autem. Kolo se sportovní náčiní a tak se to podle toho musí brát.
Vždyť i takové lyže a vybavení taky vycházejí dost draho na kilometr :-)
Mám Touran na CNG a jezdím tak 85-90% město a náklady jen na plyn jsou 1,5 Kč/Km.
A ostatní náklady - pořízení, opravy, STK, ručení, kolik to dělá když se to rozpočítá na kilometr ?
Vždyť píšu, jen na plyn. Dál jsem to nepočítal..
Dal je to docela jednoduse slozity - zalezi, za kolik se kara poridi, jak moc se sype, do jakeho servisu se jezdi, co si kdo jak udela sam a taky moc zalezi na rocnim najezdu kilometru. Jine to bude mit ten se ctyrma tisicovkama, jine ten s padesati...
To mi přijde fakt dost, čekal bych tak 2 Kč/km u nejlevnějšího. Co na tom tak odchází? Jaká je životnost třeba motoru?
V příspěvku Náhradní baterie na cesty“ Pobrdny píše o 13,4Ah baterce, cituji:
po ujetí cca 3000km (tedy cca 100 plných cyklů) jí klesla kapacita z na cca 8Ah.
Z mého pohledu tedy je baterka na vyhození, vychází 12990Kč / 3000km = 4,33 Kč/km
Přesně tak. Baterie přirozeně stárnou a ztrácejí kapacitu a podle sebe, podle známých i podle příspěvků zde soudím, že nejsou roční nájezdy v desetitisících km, ale mnohdy pouze do jednoho tisíce. Pak jsou náklady na nákup nových baterií určující a cena na 1km přímo úděsná.
Nicméně vycházím z toho, že jsem zestárnul, ubylo mi sil a e-kolo mi to kompenzuje. Pokud mám na nové baterie tak se nějakými propočty nákladů nezabývám.
E-kolům a pivu ZDAR!
Bohužel, ty drahé Lionky s udávanou životností 500 cyklů mají po cca 250 cyklech kapacitu na polovině, letos po druhé sezoně najeto cca 5000km, což odhaduji na cca 250 cyklů, změřená kapacita měřákem:https://emotors.cz/prislusenstvi/13107--turnigy... cca 6,5-7Ah. Takže si myslím, že prostě kupovat drahé Lionky nemá moc význam, LiPolky: http:https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... vyjdou i s nabíječkou:nhttps://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... na polovinu. Navíc nabíječka umožňuje nabíjení "Storage", takže když se nejezdí, tak se nabíjí na napětí cca 3,8V na článek, což by mělo prodloužit životnost. Jen se tím trošku víc práce - musí se zapojit dvě baterie do série, při nabíjení je opět rozpojit a nabíjet každou zvlášť, takže při nabíjení nezapojuji jen jeden konektor, ale celkem čtyři konektory (na každou baterii silový a balanční konektor) a baterie nenabíjím na kole, ale v nehořlavém prostředí pod dozorem. Jsem zvědav, jak dlouho proti Lionkám vydrží, ale až odejdou, tak mě to nebude vzhledem k třetinové ceně tolik bolet. Středový motor BBS-2 má najeto 10000km, dvakrát byl v servisu vždy po sezoně na promazání, je trošku hlučnější, ale šlape bez problémů, letos ho chci zkusit sám rozebrat a promazat. S motorem na rozdíl od těchto Lion baterek:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... jsem naprosto spokojen.
Přirovnal bych to k těm autorizákům u aut, jak píše Ronda:Kdyz koupis auto funglovku a budes krmit autorizaky, tak samozrejme prodelas katata." Takže lze jezdit na elektrokole s uzavřeným systémem jako je Bosch, kam lze použít pouze originál baterku za 20.táců.Nebo mít"otevřený" systém např.Bafang a k němu mít baterku z E-pohonu za 13.táců. A nebo modelářské Lipo za 4 tisíce. Trochu bych ty modelářské Lipolky přirovnal k LPG u aut. Jasně že to nebude komfort jako u toho Bosche, ale jezdit to taky může slušně. Tak jako někomu stačí ojetá škodovka předělaná na LPG servisovaná ve vesnickém autoservisu a někdo bude spokojený v mercedesu servisovaném v autorizovaném servisu.
Tak já tady napíšu náklady na ten "předražený" system Bosch. Koupil sem kolo Apache Manitou s Bosch active, baterka 400Wh, za necelých 50 tisíc, zatím jsem za dva roky na něm odjel 8100km, vyměnil jsem 2x brzdové destičky po 120 Kč, 2x řetěz a jednu kazetu za dohromady 1200,-, nový gumy za 1100,- a dvě duše za 250,- a kolo po dvou letech prošlo celkovým servisem za 650,- což mi dělá dohromady 53440,- to je na km 6,50Kč. Náklady na dobíjení se mi nechce počítat. Baterku nabíjím v průměru jednou za 160km což je asi 50x a necítím zatím žádný znatelný pokles kapacity. S pohonem jsem zatím neměl žádný problém, vlastně jen dobíjím a jezdím a nic neřeším a když si porovnám pocit z jízdy s Boschem oproti kolu vybaveném středovým Bafangem bez tlakového senzoru, který jsem taky několik stovek km zkoušel, tak Bosch je o hodně přirozenější. Jediný, co mi občas chybí je tlačítko, kterým bych na chvilku dal plný výkon na překonání nějakýho hupu.
Dekuji za odpoved. Dejte vedet, kdyz budete menit baterku, kolik to bude stat a o kolik zvetsi cena na km.
6.5kc za km -jeste jedno cislo do tabulky:)
400Wh/160km je to 2.5Wh/km. Bezny cyklista (ne sportovec) ma vykon 150W, za hodinu ujede 25km - tak je to 6Wh/km.
Jste opravu potrebujete vozit na kole 4kg motor a 3kg baterku pro tak malou pripomoc?
Podle meho nazoru vypada, ze baterka pomuze jen vozit motor a baterku, ostatni praci dela cyklista:)
No spíš než o výkonech je to o způsobu ježdění. Nepotřebuji od motoru pomáhat při jízdě po rovině a v mírných kopcích a stačí mi rychlost okolo 25km/h ale chci pomoct do kopců a v těžším terénu a protože cestou z fabriky domů mám převýšení 125m na 1km, tak mě to na normálním kole denně moc nebavilo a s tímhle kolem mě to mentálně neomezuje.
Jasne, dekuji:)
Pro 12.5% kopec a teren volba stredoveho pohonu je spravni volba:)
Ještě bych dodal, že kdybyste poslali stručnou recenzi elektrokola, na kterém jezdíte nebo které se vám dostane do spárů, a pár fotek, nemusí jít o pravidelnou spolupráci a peníze můžeme poslat jednorázově na účet.
Nebude to moc, jak vidíte, portál je v začátcích, ale protože už s tím máme zkušenosti z jiného oboru, bude pořád lepší a lepší, mezitím oceníme rady na zlepšení.
Jiz jsem poslal ten jeden komentar - ale jeste nedostal jsem na neho zadnou odpoved.
Tak na ni pockam:)
Jiste mohl bych neco dobreho napsat pro sve elektrokola i pro vasi stranku, ale nechtel abych to bylo vedle informace, ktera mate lidi (napriklad, "V každém případě jde jen o zlomek nákladů oproti autu, spalujícímu fosilní paliva").
Co říkáte na tuhle oblbovačku s dojezdem 400km při rychlosti 60km/h. A zázračná baterie s až 3tísíci nabíjecích cyklů.
Neuvedeny žádné parametry toho stroje asi jen pro jistotu.
http://tech.instory.cz/86-elektricka-motorka-s...
Počítám že tam bude motor 2-4kW s odběrem při 60km rychlosti tak 35-45A. Aby ujel 400km tak by potřeboval ještě nějaký vozík pro ty baterie.
Celých 400 km to muže smažit šedesátkou - proč tam teda má docela obsáhlou kazetu a přehazovačku ? Moje motorka takový dojezd ani nemá a přehazovačku na ní nemám :-)
Ta reklama delfast je to znama reklamni blbost:)
Spravne:
Dojezd 380km na max rychlosti 25km/h nebo 50km na max rychlosti 60km/h.
Není spravne:
Dojezd 380km na max rychlosti 60km/h.