Mel jsem dva BBS-02. Provoz BBS-HD muze byt jen jeste drahy a obtizny:)
Pokud budete jezdit na vykon nad 500W, tak budete menit retez a kazetu jednou za 1000km.
Ještě bych doporucil vymenit mazivo taki jednou za 1000km.
s tím mazaním bych souhlasil,atázka je,jakou vazelínu použít,uzub kola vyválcují vazelínu do boku a kola pak jedou na sucho.
mám 750W puštěných na plno,prvních 2000 km jsem vyměnil 3x kazetu a řetěz,tahal jsem to na těžký převod,teď se snažím hodně a včas řadit,1500 km a pořád jedna kazeta,ale druhý řetěz,bo sem v lese někde chytil přehazovačkou
Ja pouzival silikonove-teflonove mazivo M 8052.
V jakem stavu mate sve mazivo? Je to jeste mazivo nebo jiz brusivo?
Jakou teplotu ma motor po hodine jizdy pri vykone 750W?
Kilowatový motor už má výkon srovnatelný s mopedem. Ovšem moped má klikovou hřídel neustále mazanou olejem a převodovku v olejové lázni. Konstruktéři patrně vědí, proč to tak dělají.
Ovšem je to hlavně proto že je hřídel neustále v pohybu na rozdíl od elektromotoru a taky mnohonásobně zahřívaná.
No když tak čtu vaše stížnosti na rychlé opotřebovávání převodů výkonných motorů, tak by jim možná nějaké konstrukční opatření také slušelo.
otvíral jsem to 2x,vždy to bylo mazivo,zuby ho ovšem vyválcují do stran,chtělo by to něco víc lepivého.
s těma teplotama je to v pohodě a byl jsem dost překvapen,jel jsem jednou dlouhý kopec se slušným stoupáním na 70% výkonu asi 14 minut,na konci měl motor něco přes 40 st.,na rovinkách to občas pustím taky naplno,motor bývá vlažnej,v létě mám kolikrát teplejší pláště než motor,mám v mobilu termokameru,tak se občas dívám i po kabelech,jestli se to někde nepeče
A kolik stála ta termokamera k mobilu?
Ne k mobilu ale v mobilu ,cat s60
A co tam narvat tolik vazelíny, aby ty převody a kolečka v ní byly kompletně obalené. Šlo by to celé do kytek?
To není tak jednoduché,ze zadní strany velkoho ozub kola je elektronika,nevim co by na to řekla,s vodou si neporadí s vezelinou asi taky ne,navic by se mohla dostat hlouběji do motoru,coz bych nerad
Když jsou prudší kopce, tak jezdím s BBS-2 48V/750W tak max.na 600W, ten měřák většinou nepřeleze 13A, krátkodobě 15 A. Delší kopce jezdím na nejlehčí převod, asi tak 400W, když třeba na chvíli zastavím, tak motor osahám a myslím, že se nepřehřívá. Chce to myslím nervat dlouhodobě přes 500W a pak by se přehřát neměl. Ten kilowatový BBS-HD asi bude možná lépe řešený a bude mít i převodová kola silnější, nevím... Každopádně je logicky lepší silnější motor zatěžovat méně, než naopak. Jen bych k němu rovnou koupil LiPolky, ty snáší větší proudy bez problému, Lionky fakt dlouho nevydrží, po 200 cyklech klesla kapacita ze 13,4Ah jen na cca 7 Ah, a to jsem prakticky jezdil na proudy do 1C, přes 13A jen krátkodobě, když je potřeba překonat krátký prudký kopec. LiPolky by měly zvládat proudy 10C, takže proud 1-2C by pro ně neměla být nějaká větší zátěž.
Na FB je skupina Fast Electric Bike, kde se tomu věnují.
Zdarec. Začínám mít trochu chaos v tom jakou použít rámovou baterii. Např. nechápu proč stejná baterie Kinte 48V 13,4Ah je u jednoho prodejce uvedena jako vhodná pro motor BBS HD 1000W a druhý ji doporučuje pouze pro motory 250-750W, kdežto např. baterie s menší kapacitou Kinte 48A 11,6Ah je určena až na výkon 1500W. Jaký je mezi něma rozdíl? Případně jakou jinou by jste doporučili? Každopádně chci rámovou baterii s co největší kapacitou. Předem dík za jakékoliv informace.
Zdravim.
Zadnou malou ramovou li-ion baterie!
Pro BBS-HD jde pouzit jen li-ion baterku s vysokoproudovych clanku, který obvykle mají malou kapacitu 2.5-3.0Ah. Tehle clanku budou mit zivotnost 200-300 cyklu na proude 25A s cele baterky.
Baterka s největší kapacitou delaji s vysokokapacitních clanku 3.3-3.5Ah, který budou mit zivotnost 100 cyklu. (pokud mate peníze jiste můžete do toho jit:))
Nemá cenu pro BBS-HD motor davat jednu ramovou li-ion baterku!
Dojezd na nejvesti pripomoc bude max 20km, a zivotnost baterky méně nez 5000km.
Jsou 4 dobry moznosti li-ion - tezka baterie do ramu (min 6-7kg, plny trojuhelnik), nebo tezka baterie do nosice, nebo tezka baterka na riditka, nebo dve 3kg baterky kamkoliv.
Jsou taki dobra moznost li-po baterek, 4-5kg mělo by stacit na 30km jizdu.
Ještě jednou, zadna 3kg li-ion baterka nehodi na BBSHD motor, pokud budete ho používat na plny vykon.
Pokud rocne najedete méně, nez 1000km, můžete brat jakoukoliv, za 3 roku stejne musite ji vymenit, ale te 3000km pravdepodobne vydrzi kazda.
Pokud nechcete jezdit na plny vykon, a budete chtit dat baterku na nosic, muzu nabidnout svou 5.5kg, 48V 27.2Ah (ted zustalo ještě vice nez 20Ah) li-ion baterku za 11000kc. Plny vykon BBS-HD ta baterka nezvladne, ale nejaky 600W trvale vzladne v pohode. Pouzil ji na BBS-02, ale ten jiz nefunkcni a prodan, tak baterka jen lezi:(
BBSHD provozuji od prosince 2016 a souhlasím s kolegou BC ,že seriová baterie do rámu je vhodná jen na slabší motory tak do 500W.Baterie pro HD musí dávat stále min 30A ,ale pak je to letadlo s užasným zrychlením , které v kopci nevadne;-)
Mám sice jen BBS-2 48V/750W,)ale nechal jsem se nachytat na "kvalitní značkové články Lion" ,baterka:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... spolu s nabíječkou stála před rokem 14.900,-Kč. Za dvě sezony,ujetých 6000km,což je cca 200cyklů jí klesla kapacita ne polovinu, při větší zátěži kapacita rychle ubývá,měřeno naposledy ve čtvrtek, kdy jsem ji vybil do vypnutí BMS a měřák ukázal jen cca 7Ah, (výrobce udává:Životnost (úbytek kapacity): 500 cyklů* , kdy je kapacita větší jak 70% nominální,1 cyklus je nabítí a vybití celé kapacity akumulátoru. Pokud se například vybije z 1/2 a opět nabije, je to 1/2 cyklu. Nabíjeno jak bylo uvedeno ve standardním návodu k baterce-po jízdě doplna. A to jsem ji trošku šetřil, když jsem v zimě delší dobu nejezdil, že jsem ji po nabití trošku(asi na 78-80%) vybil a samozřejmě sledoval, po měsíci neježdění jsem ji vybil na 50% a pak dobil a pak hned zase vybil na těch 70-80%,myslel jsem si, že jí to prodlouží životnost, než aby jen tak ležela naplno nabitá.. Jo, jsou to drahé zkušenosti, před měsícem jsem koupil Multistary 12Ah: https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... mě i s nabíječkou: https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... vyšly na polovinu té Lionky, tak se taky budu snažit s ní zacházet podle toho článku, na té nabíječce by mělo jít nastavit nabíjecí napětí i storage nabíjení když se zrovna nejezdí a nabíjet naplno (lépe na 4,1V na článek) až před jízdou. Vědět to před dvěma roky, tak se vykašlu na drahé Lion do rámu a koupím rovnou Multistary, těm fakt nedělá problém dávat 20-25A, a motor na ně běhá v pohodě, jen delší dobu svítí na displeji jen poslední dvě čárky, protože dvě 6S spojené do série mají největší kapacitu kolem 44V. Takže za mě Bafang v pohodě, ale baterie raději modelářské Lipo!
mám hd a po zkušenostech baterie už jen od evbike tam zaručují stálý odběr 30A a peak až 35A! kabel jsou 4mm https://www.evbike.cz/Baterie/Napeti-48V/ já mám tu v té brašně
Motor BBSHD nebrat je poruchový daleko spolehlivější je BBS02 750W jinak akumulátor pokud by měl být do rámu tak nejlepší pro silnější motory https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/3/5/784... jinak nějaký na nosič čím více článků tím lépe.
Jakou zivotnost ma BBS-HD na plny vykon?
Akumulátor do rámu je fajn vzhledem k jízdním vlastnostem, bohužel je drahý a moc nevydrží, po ujetí cca 5000km, tj.cca 200 cyklů má poloviční kapacitu! Takže pokud Ti nevadí kupovat po třech letech novou baterii za tuhle cenu, nebo za cca 10000,-Kč ji nechat zrepasovat, tak proč ne.? Ale pokud chci ušetřit, tak v přepočtu za cca 7000,-Kč mám dvě tyto:https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... ,před jízdou spojím je do serie, po jízdě opět rozpojím a nabíjím každou zvlášť dvoukanálovou nabíječkou:https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... . Pokud nejezdím, tak nabíjím na "storage", před jízdou nabíjím cca 2 hodiny na 4,15V/ článek. Za cca 10000,-Kč mám baterii s nabíječkou s kapacitou 20Ah, které nevadí větší proudy. Pravda, je s tím trošku víc práce - baterie se před nabíjením musí rozpojit a nabíjet každá zvlášť tou dvoukanálovou nabíječkou, musí se připojit nejen silový kabel, ale i balanční konektor, takže místo jednoho konektoru připojuji 4 a navíc je to dobré nabíjet pod dozorem a v nehořlavém prostředí. Ještě to chce sehnat vhodnou brašničku na uchycení do rámu. Jak píšu, s BBS-2 48V/750V jsem za 3 roky najezdil 10000km a zatím naprostá spokojenost. Ale je fakt, že jezdím "na pohodu", většinou si vystačím s výkonem kolem 350W, jen do kopců jedu krátkodobě na 500-700W.
Lipolky jsou vhodné pro modeláře a lidi co o tom něco vědí. Pokud elektrokolo má používat normální člověk co se o akumulátory nikdy nezajímal nic o tom neví tak je to nebezpečné a akorát tak na nějáký uraz či požár. Určitě je to levnější a jsou schopné dávat větší proudy jak tu všichni uvádějí ale je to na úkor komfortu a nese to i značná bezpečnostní rizika.
Nese to stejná rizika jako baterie v mobilu, foťáku či tabletu. I lionky jsou schopné vybuchu a zahoření. Kdo si kupuje elektrokolo (sadu) měl by mít základní znalosti o elektřině a nebo by si je měl osvojit.
Najedu ročně jenom tak 1500 kiláků(pitomá práce), takže pokud mě lionka vydrží cca 4 roky, ok. Lipolky jsou na mě moc komplikované. Jenže pořád dost dobře nechápu proč stejné baterie např. Shark 48V, které mají stejné složení článků, maximální vybíjecí proud a další parametry,tak ta s kapacitou 16,7Ah je jen pro motory do 750w a druhá 14,5Ah do 1000w? Jeden prodejce mě napíše, že ji můžu klidně použít(jasně, chce ji prodat :-).) a druhý, že ne. V čem je háček, tuší někdo?
Řekl bych, že je to tím, že ty s větší kapacitou používají články s vyšší energetickou hustotou, takže do stejného rozměru článku je potřeba nacpat více kapacity. Tím pádem je jemnější struktura energetické mřížky uvnitř článku (představuji si to takto laicky, neměl jsem článek nikdy rozebraný). Někde se tu psalo, že u Lionek jsou lepší na větší proudy články 22P, tedy jeden článek má kapacitu 2200mAh :https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... oproti těm u baterie https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... , které mají kapacitu 3350mAh na článek. Tato s menší kapacitou:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... má v sobě články s kapacitou 2900mAh, takže možná proto je vhodnější pro větší proudy a silnější motor.
Při vyrobe clanku lze udelat nebo vysokoproudovy, nebo vysokokapacitny clanek.
První hodi pro silny motory, druhy - pro vetsi dojezd.
Ano, s tímto bych samozřejmě souhlasil, člověk by o tom měl něco vědět a dodržovat určité bezpečnostní zásady. Není to rozhodně pro laika a není to "blbuvzdorné" jako standardní Lionky montované na kolo, jsou na to potřeba určité elektrotechnické znalosti, samozřejmostí je zařazení pojistky do obvodu (tzv.autopojistka 30A v pouzdře), jelikož modelářské LiPolky nemají BMS, tak je nutno používat vhodný měřák, aby nedošlo k podvybití baterie (i když standardně nastavená ř.j.u BBS-2 vypíná při 41 V, takže by k tomu nemělo docházet). Sice tady nehrozí úraz elektrickým proudem, ale riziko požáru tu je, ať už vlivem zkratu, nebo poruchy uvnitř baterie. Baterie je potřeba nabíjet a skladovat v nehořlavém prostředí, osobně je mám uvnitř krbu (samozřejmě pokud v něm netopím :-)
Ja je měl v tomto
http://www.sjtrade.cz/bedny-od-naboju/532...
Všem co mají lipolky doporučuji.
Můžete si tam uložit i mobily či tablety i s foťáky:-) (Přeháním) :-)
Díky, to je dobrý nápad to dát do takovéhle plechové hermetické bedny :-) Jen bych asi koupil nějakou menší a baterie skladoval odděleně, každou ve zvláštní bedně, aby případně shořela jen ta jedna a nevzala s sebou i tu druhou, kdyby byly společně v jedné bedně.
Pokud seženeš menší pak je to dobré řešení.
Ahoj. Dnes mě začal displej c961 hlásit chybové hlášení č.12 (chyba proudového senzoru). Tuší někdo kde to je, co to je a případně jak to lze spravit?
Baterku jsem dnes dobil do plna, během jízdy cca 5km displej zhasl a zobrazil error 30 v manuálu bohužel není popsán. Po opětovném vypnutí a zapnutí displeje párkrát problikla baterie, že je vybitá a displej opět zobrazil chybové hlášení 30. Kontrolní diody přímo na baterii svítí 3 zeleně a 1 červeně což znamená plné nabití. Je i tak možné, že by byla baterie po smrti? Kinte 48V/11,6Ah. Najeto má 7000km. Nebo je problém v řídící jednotce?
To na baterku nevypadá, když na ní svítí zelené diody, tak by měla být OK. Tohle vypadá na problém řídící jednotky. Mě když tam naskočil error, tak to bylo kvůli upadlému snímači otáček zadního kola, ale i při tom erroru to normálně jelo, jen displej nic neukazoval. Vám to tedy vůbec nejelo ? Pokud není upadlý ten senzor otáček a nezůstává viset třeba odpojovací páčka na brzdy, tak bych každopádně komplet motor poslal na záruční opravu.
Senzor otáček mám v pořádku. Když jsem znovu dobyl baterku do plna, tak to zase funguje. Bohužel jsem to už nemohl znovu projet kvůli dešti. Jak píšete vy, tak včera mě to chvílemi jelo i když displej nesvítil.
Ještě jsem tu někde četl, že to někoho zlobilo, protože se mu dostala voda k tomu velkému ozubenému kolu. Pokud už to nemáte v záruce, tak stačí sundat kliku, odšroubovat ozubený talíř a odšroubovat ty malé šroubky, co drží ten plastový kryt co je za převodníkem. Tak se dostanete k ozubenému kolu a kdyby tam byla vlhkost, tak fénem (ne moc zblízka) ji vysušit a kolo případně promazat silikonovou vazelínou. Za tím kolem je totiž schovaný snímač otáčení toho ozubeného kola (PAS), který zapíná motor, když začnete šlapat. Ale slabou nebo špatnou baterií to nebude, tento motor nemá diagnostiku baterie, jde do něj z baterie jen stejnosměrné napětí, kdyby byla špatná nebo slabá baterie, tak by se spíš vypnul, jako když už máte baterii vybitou a error by to nehlásilo. Ještě můžete zkusit, až to zase hodí error, jestli to jede na ten "ruční plyn".
Kur.., takže bez návštěvy servisu to asi nepůjde zprovoznit, co?
Zdarec. Na ebay jde koupit trojúhelníková baterie 48V/35Ah, která průběžně dává 50A a špičkově 150A, jedná se mi o to jestli to motor a řídící jednotku neodrovná? Elektrika totiž není zrovna moje hobby :-). Díkes za rady.
Zdravim. Nic spatneho takova baterka s RJ a motorem na 48V neudela. Ale pozor na teplotu motoru, v takovem elektrokole motor BBS-HD je nejslabsy cast cele sestavy.
Bohuzel zadna li-ion baterka neni schopna davat 150/35=4.3C proud bez poskozeni.
Ahoj. Ví někdo co znamená error 21 a jak ho případně odstranit? Děkuji.
nefunguje nebo nesnímá ti senzor rychlosti je to blbost lehká závada :) https://www.evbike.cz/EVBIKE-Stredove-pohony...
špatná jednotka vyměnit: https://www.evbike.cz/EVBIKE-Stredove-pohony... tady maj všechny a případně ti to sami vyměňěj
Ahoj, vlastníme BBS-HD + DPC18 + LiPo 12S 16Ah.
Po 1000km velká spokojenost. Po rovině se dají předjíždět auta 65km/h, což ve městě bohatě stačí. Ty pohledy řidičů mě dostávají :-)
Na trailu do prudkého stoupání 35km/h bez jediného šlápnutí. Motor bere stále 30A, baterku to jen tak mírně lechtá, je dělaná na 240A trvalý odběr. Bohužel kolo na ty 16Ah nedá více jak 20 minut. Když se sníží proud dá se s tím ale ujet i 100 km.
Ladící soft je plný chyb - což je škoda.
Co bych se chtěl dotázat. Jakým způsobem se na výkon projevuje velikost napětí. Kontrolery BBS-HD trpěly bugem přepětí již při nějakých 54-57V.
Lidi psali o problémech při 13-14S bateriích. Nesměly se plně nabít. Error code 07 vyslal řadič a nepřipojil se. Vznikl kvůli tomu i alternativní firmware pro BBSHD řadič. Dneska už by snad mohl být bug vyřešen. Vyzkouším ještě připojit slabý dvoučlánek do série co to udělá s 58V. Každopádně v kontroleru jsou kondíky na 63V max.
Jak se projeví zvýšené napětí třeba k těm 58V? Někde jsem totiž četl, že moto poté umožní zvýšení otáček (frekvenci řízení). Výrobce udává 2640 - 3300 ot/min. Jo a otáčkoměr to nemá - musím dodělat :-)
Jediné co jsem našel plno lidí píše - je to poznat 1500 W vs. 1640 W. Ale tato odpověď mě neuspokojí.
Na zahraničních fórech jsem narazil na výměnu kondíků, větší se vejdou místo ovládací desky pro přídavné osvětlení. Paralelní připájení smd rezistorů pro nastavení proudu kolem 45A.
Provozují to na zvýšené napětí i 100V. Motor potom skutečně asi točí třeba 5000ot. Motor pak ale trhá kazety, řetězy a nylonové kolo.
Ještě bych reagoval na příspěvky výše o té spolehlivosti mezi BBSHD a HHS02, "HD je poruchové - nebrat" to beru jako dobrý vtip, bohužel autoři to mysleli vážně. BBS02 je jen upgrade z 250ky, na 500W a poté ještě osadily silnější kontroler na 750W, ten motor běží úplně na hraně, spíše za. Používá horší mosfety a už při 18A se při trvalém provozu usmaží.
https://www.youtube.com/watch?v=qP4zyzEUZhY
Změřeno, vyzkoušeno.
Třeba se to bude někomu hodit.
50V - kadence 126, motor 2770 ot/min
58V - kadence 150, motor 3300 ot/min
Takže skutečně, s rostoucím napětí se posunuje frekvence frekvenčního měniče.
Vy co klikáte mínusy, víte o tom celkem ho*no, tak alespoň nějak se musíte projevit, co?
Napätiu priamo úmerne odpovedajú voľnobežné otáčky. Vyššie napätie umožní ísť do vyšších otáčok. Vyššie otáčky umožnia vyšší výkon pri rovnakej účinnosti. RJ limituje iba prúd, logicky teda zvýšenie napätia znamená zvýšenie max príkonu aj výkonu. Kamarát jazdil BBS02 na 14s a potom prešiel na BBS-HD a s napätím žiadne problémy nemal ani pri plne nabitej batérii.
Neměl problém s 58.8V?
Tj plně nabité 14S.
Příkon a jeho výpočet to je jasné.
Já řešil jen otáčky motoru. Když naprogramuji mikrokontrolel, zvolím si max. otáčky motoru.
A ne že v závislosti na napětí budu maximální otáčky počítat od 120 do např. 300 x 21.9 (gear ratio).
Když kolo dosáhne 65km/h má síly ještě dost, proud poklesne ale již jsou otacky na max.
Při zvýšeném napětí se maximalka posunuje někam k 75km/h.
To je dost zajímavé. Nemá to co do činění s příkonem, 1500vs 1620W.
Výkon jsem nezmeril, ale bude to kolem 900-1000W na zadním kole.
Dyno mám k dispozici, mohu to změřit :)
RJ priamo neovláda otáčky motora. Tie sú dané jeho konštrukciou, záťažou a napätím ktoré je k dispozícii. Maximálka je obmedzená buď nedostatočným výkonom, alebo maximálnymi voľnobežnými otáčkami motora - tie sú priamo úmerné napätiu. Čo nastane skôr je dané podmienkami.
Souhlas, jen volnobezne otacky bych nazval radeji max otacky bez zátěže.
A s druhou veci nesouhlasim otáčky řídí kontroler posloupnym spinanim fazi s pouzitim zpetne vazby.
Mam doma frekvencni menic k soustruhu, poustim treba 2 az 400 Hz plynule.
To je princip synchronního motoru. Je rizen nemůže si menit otacky s napetim. To dela asynchronni s kotvou na kratko
BLDC motor je vlastně takový hybrid stejnosměrného a synchronního motoru. Je řízený napětím ale zároveň toto napětí musí být synchronně spínáno do jednotlivých vinutí podle aktuálních otáček. Elektronické přepínání vinutí nahrazuje kartáčový komutátor běžného stejnosměrného motoru.
https://automatizace.hw.cz/el-pohony-mereni-a...
http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/casopis...
RJ BLDC motora neurčuje frekvenciu spínania jednotlivých fáz. Spína presne podľa signálu z hall sond motora. Je to len elektronický komutátor ktorý zmenou striedy PWM v rámci konkrétnej komutácie môže modulovať prúd tečúci vinutiami, ale nemôže priamo motoru "nanucovať" ako rýchlo sa má točiť.
Senzor na rotoru je zapojen do mcu a ta vytváří sekvenci pro spínání mosfetu. Jedna se closed loop system. To jsem psal a v obou článcích to je :) mozna řešíme blbost a myslimd to samé.
Jurawood, ty jsi o pár příspěvků napsal :
" A s druhou veci nesouhlasim otáčky řídí kontroler posloupnym spinanim fazi s pouzitim zpetne vazby.
Mam doma frekvencni menic k soustruhu, poustim treba 2 az 400 Hz plynule.
To je princip synchronního motoru. Je rizen nemůže si menit otacky s napetim."
A my se ti tady snažíme vysvětlit že BLDC motor je vlastně stejnosměrný komutátorový motor, jehož otáčky jsou řízené napětím. Protože nemá mechanický komutátor ale elektronický, musí tuto funkci přepínání vinutí plnit řídící jednotka. Otáčky jsou určené napětím, frekvenci spínání si ŘJ upravuje podle aktuálních otáček motoru.
A už se na to vyprdněme :-)
Dobře ale co konkrétně omezí rpm motoru?
Funkci motoru znám, byl bych schpen sestavit a naprgat svuj mikrokontroler i s vykonovou casti. Delam řízení stepper motorku apod.. Ale nechapu ty nax rpm. Podle mě má prostě bafang nejakou fičuru.
Predstav si
Do kontroleru jde z plynove rukojeti 4.5V tj. povel plnej.
Motor vystřelí, dosahne max rpm. Okamžitě snizi proud na nulu, jak zaznamená pokles rpm, opet nahodi proud (pwm) a udrzuje ho na cca pul amperky, jen tak aby nepřekročil rpm. Kontroler programovan vse na 100%.
Ale prostě k překročení otáček nedojde. Pokud zvednu napětí o 10V, motor prida o 20% rpm.
Proč?
BLDC motor má konštantu, ktorá udáva koľko otáčok na 1V napájania motor vie dosiahnuť. Motor bez záťaže sa roztočí na hodnotu odpovedajúcu PWM striede regulujúcej prúd/výkon motora pri danom napájacom napätí. Zjednodušene sa dá povedať, že sa to chová akoby sa menilo napätie batérie - na cievkach motora v spolupráci s dolnými mosfetmi RJ vzniká akýsi step-down menič vďaka ktorému sa mení pomer napätia a prúdu. Ak je PWM 100%, motor sa roztočí na otáčky, pri ktorých spätne generované napätie na cievkach (vplyvom ich pohybu v magnetickom poli) dosiahne úroveň napätia batérie. To spôsobí pokles prúdu na minimum a bez techniky zvanej "field weakening" nie je možné motor roztočiť rýchlejšie. Pri tomto type motora tiež nie je možné priamo regulovať otáčky, ale len nepriamo zavedením spätnej väzby ktorá koriguje zmenou PWM zmeny otáčok vplyvom meniacej sa záťaže.