Dobrý den,
chtěl bych vás požádat o radu či pomoc s výběrem kola, jezdím především v terénu (lesní a polní cesty, louky atd.) cca 70%, zbytek pak po asfaltu (silnice, cyklostezky atd.), ročně najezdím, tak cca 2000 km. Nejezdím žádné závody, jezdím pro odpočinek, nepotřebuji tedy nějaké speciality. V současné době používám kolo Author, ale poslední roky jsou problémy, letos jsem měl kolo 3 x v servisu,chtěl bych si koupit nové.
Uvažoval jsem o těchto modelech:
Merida Big Seven 300
AUTHOR Traction
GT Avalanche Elite
GT Zaskar
Uvažoval jsem o kole cca do 20 000,-, jak uvádím nepotřebuji žádné speciality, jen, aby mi nějaký ten rok vydrželo a nemusel jsem ho (kromě běžné údržby) neustále servisovat.
Pokud byste měli typ na jiné kolo v cenové výši uvedených modelů, budu rád.
Přeji hezký den a děkuji všem za odpověď a radu.
3x v servisu kvuli cemu ?
Nebylo by zajimavejsi na tom kole dejme tomu za pet az deset tisic povymenovat opotrebene soucastky za opravdu kvalitni a jezdit dal ? Nebo ma kolo opravdu odzvoneno ?
Za dvacku koupis pouzitelna a vcelku uz spolehliva kola, bude to ale sbirka kompromisu v kombinaci neco Alivio, zbytek Acera. Pri tom prestrojeni si muzes doprat Deore.
Ale to fakt zavisi od stavu kola, jestli se to vyplati a ram je v cajku.
Kolo mám od roku 2011, rám a řídítka jsou v naprostém pořádku, a to je asi tak vše, postupně jsem vše původní na kole nechal vyměnit, a to i několikrát, to platí především u přehazování, letos jsem postupně musel nechat vyměnit přehazování, řetěz, střed, zadní kolo, nějakou korunu to stálo. Čtyři roky, vyjma běžné údržby, tj. seřízení, výměny řetězu atd. bylo kolo bez problémů, pak začalo zlobit. Kolo bych si chtěl nechat, jako záložní.
A to kolo byl takovy sunt, nebo mu davas tak za usi ?? Vzdyt je to skoro nove kolo. Co to bylo za model ? Jake tam bylo osazeni ? Zvlast to razeni (na riditkach) a prehazka by me zajimali. Podle toho, co pises to vypada, ze s kolem za dvacku by to taky mohlo byt z louze pod okap...
Author Impulse 2011, jezdím, jak jsem psal především v terénu na asfaltu o poznání méně, ale neřekl bych, že se ke kolu chovám špatně, jezdím pro radost z přírody atd., tak, že žádné šílenosti. Při jízdách lesem samozřejmě kameny, bláto atd..
njn, nechci psat o tehle kolech se zbytecnym despektem, ale za desitku to kolo asi predvedlo vse, co umelo.
Za dvaciase poridis umerne vic muziky, ale stejne necekej zazraky. Pravdepodobne vydrzi vic - vyhodou bude uz lepsi ram a nejspis i vidle, takze se vyplati na nem odchzejici dily menit za kvalitnejsi a odolnejsi (Deore, nebo alespon Alivio).
Jake z nabidky poridis je vcelku jedno. Vyvaruj se "premiovych" znacek a koukej po tzv. Lonskych a predlonskych modelech ve sleve, za stejnou cenu poridis vyssi kvalitu. Dalsi cestouje kolaporidit od nektereho z malych "stavitelu" kol. Napr. na Bikeforu ma slusnou povest Scalar. Od nej za ty prachy poridis peknou funglovku.
Ahoj mě se Authory nelíbí. Mám Meridu/y a drží.
Cros ová Merida rok 2005. A mněnil jsem jen přehazovačku a šlapací střed 1x Řetěz,občas kazeta a probržděné rávky, pláště. To dle ojetí. To mněníž u každého kola. Jezdím tak 5 - 6 tis ročně. A cca měsíc s kolem natěžko.
já ti nevím, ale asi je to "normální", že se do kola sypou peníze, když se na něm jezdí a neleží jen v koutě :-)
mě za ty 4 roky, co kolo mám, původní zůstal rám s vidlí, řidítka, zatím řazení (ale během příštího roku budu muset vyměnit), přehazovačka (kromě kladek, ty už jsem měnil 3x) a přesmykač. jinak původního nezůstalo nic. vlastně jo - jedna brzda :-))
kazety, řetězy, pláště, brzdové destičky, lanka a podobné hovadiny nepočítám, to je prostě spotřebka.
a když si koupíš levnější kolo, tak s tím holt musíš počítat, že ty díly nevydrží :)
mě to průměrně vychází tak na 1,50 - 2 Kč/km. loni jsem nechával zaplést nová 28" kola (staré náboje dosloužily), tak to bylo kolem 2000,- za kus včetně práce.
letos pořizuju 27,5", díky levnému přednímu od vdovy z práce, a že mi to zaplete její šéf zadara, jsem asi na 3000,- komplet včetně plášťů.
když to půjde příští rok dobře, tak budu mít jen výdaje s výměnou řazení a nějaký řetěz.
místo návštěv servisu se ti vyplatí udělat jednodušší práce doma - cena za práci se většinou rovná ceně levnějšího nářadí ;-)
nedělám si teda sám všechno, něco servisu nechávám, ale většinu dělám sám.
jo, aby to nevyznělo moc "krutě" - moje drahá polovička má 29" mtb, najede ročně kolem 2000 km, za letošek myslím žádné náklady, loni jen pláště a jeden řetaz. jinak jí všechno zatím drží. ale má prostě poloviční nájezd než já a nedělá na kole takové prasečiny :-))
http://kola-sterba.cz/zbozi/kellys-thorx-30... Skvělý poměr cena výkon.