Pražáci, tak jaká byla cyklojízda. Pochlubte se.
mel sem kolo v servisu
doufam, ze to bylo velky
No mě osobně se to líbilo.Člověk se projede neohroženě centrem :-) ale asi v tom nevidím ten smysl jako pořadatelé...
Tolik Pražáků na těchto stránkách brouzdá a nikdo teď nepíše... Kolik tam bylo lidí, Melkore? Měla to být akce velkolepého charakteru.
Něco obdobného je dnes v Brně. Tož pak poreferuji.
Oficialne 352 lidi. Fotky dodam dnes vecer.
A bylo to bezva.. asi mi nikdo neuveri, ze jsem se projela v nejrychlejsim pruhu po magistrale :)))
Slibene fotky.
http://www.acoma.cz/index.php?c=foto&f=00029
Marne premyslim, co je na tehle fotce tak zvlastni :)))
http://www.acoma.cz/galerie/00029...
Co ty na to, Radko? :))))
No, já taky chtěla do záběru.
Tahle fotka je náhodou super - na tý vypadám velmi dobře :o)))
Jak jinak než neohroženě. V doprovodu policajtů a s primátorem vprostřed balíku se ani jinak cejtit nemůžeš. Aspoň u nás při stejný akci. Svatá předvolební prostoto!
Primátor cyklojízdy odmítá a ani na cyklojízdě nebyl. Policisté jezdí sami, nikdo se s nimi nedomlouvá a nikdo je k tomu nenutí. Cyklojízda by se obešla bez nich. Nebo máš pocit, že dva policajti na motorkách něco vytrhnou?
Jo, bylo to dobry. Par fotek sem hodil do galerie :
http://www.se.wz.cz/thumbnails.php?album=13
Hezký.. Jistě tato blokáda Nuselského mostu v dopravní špičce přispěje k lepšímu pochopení "cyklistů" ze strany motoristů. Pokud o nich dosud měli nějaké iluze.
Příště by se mohlo zablokovat třeba metro, ať se zastydí i chodci. I oni přece brání "cyklistům" ve volném průjezdu Prahou. Ubozí cyklisté. Ze všech stran jen ústrky.
Příště se pojeď taky podívat, viděl bys, že peleton se pohyboval mnohem rychleji než auta v druhém směru, která téměř stála. Je to nesdělitelný, musel bys to zažít na vlastní kůži.
Nebylo by snad lepší jet toutéž rychlostí (10 km/h, jak píše ckp13), ale neomezovat při tom práva ostatních? Nebo ten nesdělitelný pocit je právě jen z toho, že jsi někomu znepříjemnil život? Pak je otázka, co od takového "vítězství" čekáš. Nejsi přece dítě.
Takhle akorát dokazujete, že cyklisté jsou neschopni se o silnici podělit s ostatními účastníky provozu. A to přece magistrát právě chce! Odtamtud přeci pořad zaznívají hlasy o "oddělení cyklistiky od dopravy". Právě těmito násilnými akcemi a nerespektováním dopravních předpisů jim nahráváte. Chceš to snad vést do sporu "buď my nebo motoristé"? A kdo asi nyslíš, že pak "vyhraje". :'(
Zustan ve svem koutku, cerna mysko. Z tveho "nic nedelani" je mi na nic...
Stav cyklostezek (nejen) v Praze je zalostny a je dobre, ze se tim nekdo zabyva v takovem meritku. Jizdou za sebou po stezce pro chodce a cyklisty urcite nikoho nezaujmes. Musi to byt razne a na ocich a to cyklojizdy, jake se aktualne poradaji, jsou.
Myslíš, že někomu z čumilů dojde, co těmi jízdami sledujete? O řidičích ani nemluvím. A cyklostezek přibývá?
Ano, mas urcite pravdu. Mela jsem zustat doma u televize a dat si nejmin 2 piva. Cyklostezek bude porad stejne a ani v praci by mi nepridali, tak proc si vlastne o neco rikat.
Ale kdyz o tom tak premyslim, tak v praci jsem si o penize rekla a pridali... HLE.. snad budou i nejake cyklostezky .. </lame irony>
Cyklostezky se v okolí Prahy staví a udržují, k tomu se magistrát hrdě hlasí. V lesoparcích, pro děti a tak. To je jistě dobře, v tom magistrát svou akcí chválíte. Potřebujete se někde projet a vydovádět - tak to vypadá. Potřebujete místo, kde byste byli "odděleni od dopravy", to přece chce i magistrárt. Pak se také vyznačují cyklostezky na nesmyslných místech, jen jako zákaz vjezdu cyklistů na silnici (Libeňský most, Podbabská). To taky chcete?
A není nic snazšího, než z magistrály udělat silnici pro motorová vozidla, aby vás před automobily ochránil. Stačí jedna značka, a cyklisti, kteří dosud tuto cestu používali pro dopravu (ne pro demonstraci čehosi) utřou. Pak budeš slavit?
Jediná rozumná cesta, jak se cyklisté mohou zviditelnit je, že skutečně budou kolo používat pro dopravu. A že dokáží, že mohou být rovnoprávnými účastníky dopravy v tom smyslu, ve kterém s nimi zákon počítá. A je takových dost, asi nevědí, že "po Praze se na kole jezdit nedá". To víte jen vy a magistrát. Ačkoli že zrovna ty bys to nevěděla? Nebo opravdu myslíš, že se polovina silnic v Praze vyhradí pro rekreační jízdy cyklistů?
Kolo pro dopravu do prace pouzivam dost casto. Bezpecne muzu dojet z okraje mesta ke zhruba palacaku. Odtud dal je to dzungle a pritom by se tam dala postavit krasna bezpecna cyklostezka a pri silnici (dekuji, vyjezd na Letnou, abych o par set metru dal sjela dal, nepotrebuji).
Cilu je spousta, mne osobne zajima stavba cyklostezek v centru. Chci se bezpecne dostat do prace a z prace, vyblbnuti a turistiku si nechavam mimo Prahu.
Manifestaci se dava najevo ostatnim, ze je tu problem a ze by se melo neco resit. A ten problem tu je a nedelej prosim, ze pokud se nekdo ozve, ze teprve vznika novy problem. Pasivnim pristupem zde opravdu niceho nedosahnes.
Btw zrovna Libensky most ma hezky chodnik a je dobre, ze je tam stezka. Jezdit po kocicich hlavach s auty vedle sebe je strasne zabavne (stejne cca 25% moji cesty do prace).
Na Libeňskym mostě kočičí hlavy, ty se použily na stavbu němé barikády. To přece nemůžeš pamatovat. Nebo že by tam sem tam nějaká ta hlava zůstala? Jenže ty na fullu stejně víš prd po čem jedeš. Jezdit po chodníku je tam dobrý tak pro někoho, kdo přejde pěšky po přechodu (ve směru do Libně) a pak pokračuje na kole po chodníku. A pak použije lidovou tvořivost - na Palmovku už stezka nevede, je tam jen zákaz vjezdu a chodník. Jenže šplhat za křižovatkou na chodník a za chvilku se z něj zas vjíždět na silnici a zařazovat se do levýho pruhu pro odbočení pro mě žádnou výhodu nepřináší.
Ve směru do Holešovic to zas znamená přecházet nejméně dva vjezdy z vedlejší silnice. Přes ten vjezd totiž žádná cyklo nevede, i když by za to některý cyklista klidně položil život. Nešťastný je, že mi tahle značka přikazuje stezku použít (což nedělám). Z toho pohledu je tam stezka blbě. Ale pro rodinu s dětmi jedoucí na výlet (třeba do Stromovky) je to samozřejmě výhoda. Ale pro ně je to značení zas zbytečný, protože tam stejně žádný chodci nechoděj.
Žovko, ty mě překvapuješ čím dál tím víc. To snad ani není možné, že jsi jako cyklista také schopen porušovat předpisy. Přiznej se kde je ještě porušuješ protože si myslíš, že jsou nelogické?
Zákaz vjezdu všech vozidel kvůli stavbě či opravě třeba silnice. Na úplně prázdnym chodníku jedu zcela s klidem. I na poloprázdný chodník si na kole troufnu, když už se v jednosměrkách docela ztratim, případné chodce ale objíždím zhruba rychlostí chůze. Na kruhovém objezdu nejezdím při pravém okraji, pokud jedu dost rychle. Domů přes parčík na kole jedu, i když je tam zákaz vjezdu. Ale všechny tam zrovna přítomné psy zdravim jménem. Při přejíždění do jiného jízdního pruhu někdy, v rozporu se zákonem, donutím řidiče zpomalit. Nevim, jak to mam dělat jinak. Padám z kola tak blbě, že urvu přední světlo. Když mě nikdo nemůže vidět, jezdim po přechodu i v protisměru. Na tradičních trasách mimo Prahu jezdim jednosměrkama obráceně. Do zahradních restaurací vjíždim na kole. Pouštim na přechodu i cyklisty, přestože bych je správně měl sejmout (když oni jsou to někdy takový troubove). Místo halasného přátelského pozdravu občas cyklistu počastuji oslovením "co blbneš, vole". To když jede na hlavní silnici v protisměru (v obou případech to byli starý dědci).
Někdy mimo město nezastavim na stopce, pokud jasně vidim silnici v obou směrech pustou. To ale zrušim, zastavení mi problém nedělá. Občas asi nepřizpůsobim rychost svým schopnostem, jízdním vlastnostem vozidla (dlouhé brzdné dráze) a dopravní situaci. Při návratu z delšího výletu po městě spěchám. Tedy ve chvíli, kdy už mám pozornost sníženou, reakce zpomalené a zorné pole zúžené. Neumím se dívat za sebe a nevozím zrcátko. Nemám ty hnusný oranžový kolečka mezi drátama (ale mam v drátech náhradní odrazky, jenže bílý). Je-li to v mých schopnostech, překračuji povolenou rychlost (nějak zapomínám, že se to může týkat i mě).. Asi by se toho našlo víc, možná si něco ani nejsem schopen přiznat. :')
Tys fakt upad.
Magistrála nemůže být značena jako silnice pro motorová vozidla. Sklonové poměry, poloměr zatáček, vzdálenost křižovatek atp. To neumožňuje.
Pup jezdil do práce i v zimě (taky 6. ledna). Jezdil na cyklojízdy a pomáhal je propagovat. Já taky jezdím do školy a do práce na kole celý rok. A jsem účastníkem cyklojízd od té úplně první...
Dobře, tak tedy ne pro motorová vozidla. Tak tedy "zákaz vjezdu cyklistů"? Ta se vyskytuje. Například hned na naměstí Kinských u vchodu do Petřínských sadů. Ty jsou totiž pro cyklisty neprůjezdné. A to i přes to, že jsi tamtudy vybojoval stezku. Ale nevíš, kudy vede. Nebo už jsi to zjistil? Tam by se zrovna hodila.
Nebo na prostičký okresce mezi Kolodějema a Klánovicema je asi kilometr zákaz vjezdu cyklistů. Protože v poli vedle silnice jsou nakladené betonové panely. "Cyklostezka" - taková první tamější vlaštovka. Ale kdyby to někoho nechtělo trknout, tak je tam pro jistotu umístěn i ten zákaz.
Kinských je stejný problém jako automobilová pěší zóna Anděl. Dokud se nezbavíme tlusťocha Jančíka, na 5-e to budou mít cyklisté špatné. Cyklostezku přes Petřín prosazuje i nám. prim. Burgemeister, což uznej je docela těžká váha, a zatím se mu to nepodařilo.
Anděl bych nechal, jak je. Tam se žádný rozumný trasy vyhrazený pro kola udělat nedaj, znám to tam teď jako pěšák dobře. Kola tam jezděj běžně a když dávaj pozor a jedou pomalu (což dávaj, protože tam nesměj), tak tomu roji chodců nijak neublížej. A pod tramvaj snad nevlezou, ta má přednost v každym případě. Nejsem zas takovej dogmatik. Policajti tam stojej pořád, myslím, že je tolerujou. Ale třeba máte něco rozumnýho vymyšlenýho. Ideální by mi připadalo, kdyby se současný stav dal zlegalizovat, to jó.
S tím Petřínem je to teda pitomost. Cesta okolo je pro bicykly blbá a navíc (aspoň myslím) nemůžou použít ten tunel. Navíc přes Petřín cyklisti samozřejmě jezděj, tak už by bylo lepší, kdyby měli vyhrazenou jasnou trasu. A zbytek ať patří v klidu chodcům. :')
A s tím "nicneděláním" nemáš tak docela pravdu. 13. května jdu na školení značkařů a již letos prý dostanu nějaký úsek ke kontrole. Dával jsem tady na podzim příslušný kontakt na vědomí všem, jsem zvědav, koho z vás tam potkám.
Ale chápu, to asi nebude ten správný pocit vzrušení z "boje za dobrou věc", ať už je ta věc jakákoli. Nebudu moct svobodně a bez odpovědnosti volat "dejte, udělejte, já chci ..".
Muzes mi pripomenout v cem takove skoleni znackaru spociva?
To nevím, ještě značkař nejsem. Možná to bude i tajný, třeba s průkazem značkaře budu muset složit i hrůzostrašnou přísahu. Ještě tak, aby se to doslechla kdejaká lesní zvěř. :')
Ale podstatné je asi to, že většinu práce na značení cyklostezek odvádějí dobrovolníci, tedy cyklisté pro sebe navzájem. Žádní pupkatí úředníci, které si tak rádi malujete jako původce všeho zla.
Ani vlastně ne rádi, oni vám je tak malují ti, kteří se sami chtějí stát těmi pupkatými úředníky, a jistě mají nový a zázračný recept na nápravu tohoto světa. Moc a peníze, jen o to nakonec jde. To má s "žalostným stavem cyklostezek" málo společného. :'(
Tak ja ti dobrovolne dodam 2 mista, kde si myslim, ze znaceni je spatne a budu z toho mit dobry pocit ohledne blaha lidstva atd atd.
a) Tam kde srazili Pupa je stezka vedouci k mostu. Neni vubec jasne, zda vede pod most nebo pres most.
b) Uprostred Argentinske je z niceho nic znacka Stezka pro chodce a cyklisty a muzu se jen domnivat, ze se napojuje pres krizovatku o 300m drive.
Beda jestli dostanes na starost jiny usek :)
On bude možná jezdit jen vlese a tam ho ohrozí třeba jen parohy.
Nedostanu je, spíš dostanu nějaká ta blata. Začátky jsou těžký. Možná se i někde uprostřed pustých polí bezmocně rozpláču. Vždyť já se ztratim i na dokonale značený stezce.
Naštěstí vůbec netuším, že na nábřeží kpt. Jaroše nějaká cyklo existuje, tak tam s čistým svědomím jezdím po silnici (když už tamtudy jedu, nejezdím pravidelně), jakékoli přejíždění na stezku a zas její opouštění se mi tam zdá nebezpečný. Jiná situace asi je za tmy při odbočování. Ale to jsou ty situace, kdy je lépe stát se chodcem, přechody se světly tam jsou.
Nenapojuje. Jednou jsem na ni taky naivně vlezl. Je to jen zbytečnej kus chodníku, ale zákon ti ukládá ho použít (když už jste si ho vybojovali :'), což já už víckrát neudělám. Je-li to míněno pro hry dětí (to by celkem šlo), tak to má být vyznačeno nějak jinak. Nebo nechcete aby vám magistrát "vybudoval cyklostezky"?
Pocit vzrušení je pokaždé když jedeš v Praze po silnicích.Pro chodce se stavějí chodníky, pro mororisty silnice a pro cyklisty by se snad logicky měly stavět czklostezky nebo oddělené pruhy.Platíme daně jako ostatní. Z chodníku tě policista vyhodí(v lepším případě) abys neohrozil chodce , spíše ho omezíš (kolo snad chodce ještě nezabilo) ale na silnici tě ochrání kdo? Auto tě ohrožuje daleko víc. A když se bude mluvit o bezpečné dopravě jen u piva tak si toho všimne jen vedlejší stůl případně číšník a to je sakra málo.Ještě že náš předek občas vyšel do ulic....
Po Praze se jezdí dobře, zvlášť na hlavních silnicích, na těch bývají široké jízdní pruhy. Problém je samozřejmě při zařazování do levého jízdního pruhu kvůli odbočování, tam se s cyklistou v zákoně moc nepočítá. Ale motoristé jsou v takových případech zpravidla ohleduplní. I když jsou situace, kdy to opravdu nejde, a je lepší slízt a přejít po přechodu. V tom máme velkou výhodu, že se kdykoli můžeme stát chodcem.
Samozřejmě, člověk musí být dost soustředěný, protože navíc musí koukat i pod sebe. Ale vzrušení k takové jízdě nepatří, s tím běž raději do lesa. Nebo ještě způsobíš nějakej karambol. A když nevíš, proč auta, jízdní kola, motorky, traktory a další vozidla nesmějí jezdit po chodníku, tak se smiř s tím, že jim to zakazuje zákon. Že je to stejný, jako jezdit vpravo a na červenou stát. Víš aspoň tohle? Někteří "cyklisté" to totiž nevědí.
Docela by mne zajímalo jak se na ten chodník dostaneš, zda zastavíš na silnici a coby pěšák jdeš na chodník, nebo na něj vjedeš na přechodu.nebo snad na něj skáčeš i s kolem?
Zastavím u chodníku a na chodník už vstoupím jako osoba vedoucí kolo, tedy chodec. Po přechodu kolo vedu. Mám na mysli samozřejmě dopravně náročné situace, kde je spousta spousta aut i chodců. Jinak to nejde, tady na frajeřinky není prostor. Takhle se v nouzi může dostat přes celou Prahu při pravém okraji vozovky kdokoli. V nejhorším všechny náročné křižovatky zdolá jako chodec, zvlášť pokud je nezná. Je na tom snad něco potupného?
Takhle jsem to učil děti, dokud byly malé. A měl by to ovládat každý cyklista, který chce jezdit po přeplněném městě. Ale nejsem zas takovej chytrák, nemysli. I já mám křižovatku, kde "příště" už to tak za tmy a deště raději udělám.
Žofinko, pro vzrušení mne posíláš do lesa,ale jak bys nazval to když ty jedeš po rušné silnici před tebou auto zatebou auto v druhém jízdním pruhu také auta a ty najednou zastavíš slezeš z kola aby ses jako chodec dostal na chodník (většinou tam je zábradlí takže nemůžeš sestoupitdo chodníku). nemyslíš, že jsi to ty kdo vytváří nebezpečnou situaci?
Musim se Zofky zastat.
Jezdim na kole moc rad a auta me taky serou ,ale takovouhle monstr akci rad vynecham.Mackat se tam nekde mezi mrakem lidi fujtajbl:(
A pravdou je ze kdy se to dela ve vsedni den tak je to holej nerozum proc ne treba v sobotu kdy je na silnici volneji???
Hele, ja jezdim na kole do prace kazdy den a mackam se mezi autama. Ver nebo never, ale radsi bych se mackal s cyklistama ...
ODDĚLIT CYKLISTY OD DOPRAVY -a co je na tom prosím tě kak špatného !?? O to snad jde, aby se cyllisté minimálně na exponovaných místech oddělili od nebezpečné dopravy ,ať odděleným jízdním pruhem nebo cyklostezkou. Stále se tvrdí že lidský život se penězi vyčíslit nedá (mrtvých cylkistů je víc než dost) ....
Ale podle tebe máme vlastně ohromné štěstí že nejsme jako ti zabedněný Švédové, tam ty chudáky vyhnaly právě na ty oddělené pruhy a cyklostezky.
Protože cyklisté JSOU doprava a (zatím) mohou většinu silnic používat stejně, jako ostatní vozidla. Jejich "oddělením od dopravy" přiznáváš, nejsou schopni dodržet předpisy, že jsou svým chováním na silnici mezi ostatními vozidly nebezpeční. Sobě i okolí, jak by to chtěl slyšet dopravní odbor magistrátu. Přiznáváš jim status rekreačních výstředníků, kteří na silnici nepatří.
Samozřejmě, že se tento pohled motoristům hodí. Šest tisíc potřebných kilometrů cyklostezek v Praze totiž nikdo nepostaví. Už proto, že není kde je postavit. Ale ta vámi a některými úředníky prosazovaná myšlenka, že "cyklisté na silnici nepatří", ta zůstane. Děkuji. :'(
To, že cyklisté nejsou schopni dodržovat předpisy tady tvrdíš stále jen ty, já nic takového neříkám jen chci na kole přežít a je úplně jedno jedu-li do práce (z ruzyně do hloubětína) nebo o víkendu jako"rekreační výstředník" Samozřejmě že jsme součástí dopravy, ale tak proč nás nestaví na stejnou úroveň . pro pomalá vozidla jsou stoupací pruhy a pro cyklisty nic. Jinde ti cyklisté své pruhy vedle silnice mají a myslíš si snad že je považují za takové trotly ? (neznají předpisy ,červená jim nic neříká ......)
Už na více místech jsem se na to ptal: A co pětiletý syn Martina Kontry, který má právo jezdit po veřejných komunikacích na kole, ale ještě mu to tak dobře nejde. Máš dojem, že on může bez problémů využívat pražské komunikace?
Zofko, co je to za demagogii? Jasne ze cykliste jsou doprava, ale jejich oddeleni od motorove dopravy nesouvisi s neschopnosti cyklistu dodrzet predpisy, jen se pouze uikazuje, ze kolo nerovna se auto - to jest nejezdi tak rychle (alespon ja tech 60-70 km/h do kopce na Bohdalec nedam, ale okolni auta normalne jo), kolo neni stejne siroke jako auto (tudiz vedle sebe v jednom pruhu casto jede kolo i auto, coz cyklistovi prinasi zabavne projizdeni propadlych kanalu), kolo neni srovnatelne tezke jako auto (takze ho rozhodi kazdy vetrik z uhanejicicho kamionu, nemluve o pratelskych tukancich a otrenich se zrcatkem), proste kolo (mozna to tvoje ne, nevim) jezdi ponekud jinym stylem nez prevazna cast dopravy. Jasne, da se s tim jezdit ... pokud ovsem cyklistu pribyva, zacina byt situace na silnici kritictejsi (asi jako kdyby ridici kazdych 100m na ceste potkavali traktor ci motokaru). Vzhledem k male sirce kola neni problem kolu pomoct, oddelit jej od dopravy, optimalne pomoci jizdnich pruhu, pripadne cyklostezek (ne cyklochodniku, ktere se za cyklostezky vydavaji, to je tedka strasna moda).
Prazskou jizdu nechapu jako "tridni boj proti motoristum", spise jako upozorneni ze cyklisti v Praze existuji, ze jich neni zas tak malo (coz v normalnim provozu ridici prehlednou, ale kdyz se jich najednou objevi par stovek ... i kdyz, chtelo by to vice) a ze by se melo s nima zacit pocitat (kdyz uz i MHD muze mit zvlastni pruhy).
Bohuzel zakon (alepson jsem to nenasel) nepocita s organizovanym utvarem cyklistu (oproti chodcum), takze spravne by meli jezdit ty stovky cyklistu za sebou, na Nuslaku pouzit cyklochodnik, jinde by jeli pri pravem okraji vozovky (procez by je ridici vubec nemohli predjizdet, pac to muzou jenom kdyz vidi, ze se muzou pred predjizdeneho zaradit), no byla by to mnohem vetsi mela (a ucpani dopravy a asi par mrtvejch) nez kdyz jedou ve skupine ve vsech pruzich. A jeste me napada, cyklojizda se kona jednou za uhersky rok, jezdit pravidelne autem v Praze, tak by mi mnohem vice vadili ti ridici-umelci, co neumeji dodrzet vzdalenost mezi vozidly, staci malej tukanec, nehoda bez nasledku, ale ta zacpana silnice je hezky dlouha. Jeden cas jsem si delal statistiku, za tech 10km cesty do prace a zpet to byla prumerne jedna takova nehoda. Oproti zdrzeni vlivem obcasne cyklojizdy hadr ...
Sám pod sebou si řežeš větev. Heslo "oddělení cyklistiky od dopravy" je heslo těch, kteří případnou dopravní funkci jízdního kola považují za přežitek. A chtějí uvolnit silnice pouze pro motoristickou dopravu. Ano, cyklisti se pak mohou klidně kodrcat na nějaké té vyhrazené stezce spolu s chodci, batolaty a psy. Přece sami volali po "oddělení od dopravy", takže sami se za dopravu patrně nepovažují. Každá taková stezka ti zakazuje použít silnici, to snad víš. A takových zákazů pro cyklisty přibývá. Tohle chceš?
Co chci? Chci primerene oddeleni cyklisty od aut. Neco uz se podarilo ted (moznost predjizdet stojici ci pomalu se sinouci auta zprava), ale zatim toho strasne chybi. Vyhrazene cyklopruhy na silnicich, vyhrazene bocni ulice jen pro cyklisty, moznost projizdet jednosmerky i v protismeru, pouzivat mene frekventovane chodniky, zruseni zakona ze cyklista MUSI pouzit cyklostezky (spravne to ma byt: cyklostezky se maji stavet tak, aby bylo pro cyklistu VYHODNE je oproti silnici pouzivat), atd. No a tyhle veci je nutno nejak prosadit ... jen nevim jestli pomuzeme tim, ze budeme nadavat na cyklisty, co jednou za cas se v Praze zviditelni ...
Ano, s většinou z toho souhlasím. Detaily už byly (a budou) probírány jinde. Taky by se tomu místo "oddělení" mohlo říkat vytvoření vhodných dopravních podmínek pro všechny druhy dopravy. S tím, že někde se holt musejí vzájemně respektovat, jinde - kde to jde - může každý využít svých výhod.
Nesouhlasím s tím, aby se z toho dělal spor mezi motoristy a cyklisty. Aby se z magistrátu mohlo ozývat, že cyklisté jsou nebezpeční sobě i okolí, proto je třeba je izolovat. Nebo aby se cylistika dokonce brala jako nástroj v úplně jiném boji, v boji proti automobilům. Ve skutečnosti proti automobilistům.
Proč jim hned nahlodáváme tu prožitou chvilku radosti a zadostiučinění?
To je fakt.. Vždyť ti chudáci jsou dnes ošizeni o ten nádherný, nesdělitelně vzrušující pocit vítězné soudržnosti v rozjásaném davu prvomájového průvodu. To potom zákeřní přisluhovači zlovolných imperialistických hyen zavistí bledli, zalykajíce se potem vlastního vzdutého vzteku.
On ten svět je vlastně docela jednoduchej. Jen je mi líto, že si k tomu berou bicykl. :'(
My to moc zlehčujeme, ale všim jsem si, že každá tahle akce vybudí snášenlivost účastníků silničního provozu. A jakou iniciativu vyvolá magistrátních úředníků! :-(
Před pěti lety na cyklistiku 0Kč, dnes 35 mil. Kč. Rozdíl bych viděl. Před pěti lety po cyklistech na magistrátu neštěkl pes, dneska alespoň trochu funguje pracovní skupina pro cyklistickou dopravu. A tvrdím, že velkou zásluhu na tom mají cyklojízdy.
Žofka: tohle se nedá komentovat. Jsi pičus. Normálně nejsem sprostý, ale v tuto chvíli nenacházím vhodnějších slov. Co tu pindáš o omezování? Automobilisti blokujíostatní účastníky silničního provozu každý den a nikdo se nad tím nepozastavuje. A když náhodou jede po Praze kolona cyklistů, hned je oheň na střeše. Kdy konečně auta přestanou blokovat hlavní tahyho a obtěžovat tím cyklisty, aby mohly rychle projíždět vozy integrované záchranného systému?
Hezký.. Jistě zablokovaná Praha auty s bezohlednými řidiči přispěje k lepšímu pochopení "motoristů" ze strany cyklistů! Pokud o nich dosud měli nějaké iluze. Ubozí motoristé. Ze všech stran jen ústrky od těch bezohledných cyklistů, ktéří si jednou za rok dovolí zabrat silnici těm nadřazeným chudáčkům motoristům!
Jenomže ti ostatní řidiči (včetně cyklistů) používají tu přeplněnou dopravní síť pro dopravu. Vy ne, vy jste tu silnici zablokovali za porušení zákona o provozu. Víš vůbec, že něco tzakového existuje?
"§57 (2) Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky"
"§57 (3) Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou."
Příště můžete mít demonstraci třeba uprostřed křižovatky, to už je to samý. Nešlo by třeba ty dva uvedené body §57 dodržet? Vždyť můžete kolonu stojících či pomalu jedoucích vozidel objíždět zprava a na Nuseláku je místa dost. Nebo jde opravdu o ten slastný pocit moci příslušníka tupého stáda?
A jak potom chceš tvrdit, že máte cosi společného s cyklistickou dopravou, když ani základní předpisy nedodržujete, řada z vás je ani nezná. Vemte si s sebou příště třeba srp a kladivo, ale netahejte do toho kola. Jen tím cyklistům škodíte a vaše vzrušující zábavy odnášejí ostatní. Kvůli akcím, jako je tato se dělají nejrůznější zákazy a omezení pro cyklisty.
Žofinko, Žofinko, ty bys asi špatně spal, kdyby sis do někoho nerejpnul :o))
Pojeď příště s náma, rádi tě uvidíme. Jestli ti vadí blokování automobilů, můžeš pro klid duše jet za policejními motorkami při krajnici :o)
Já se byl pro dobré spaní pohoupat s vnučkou na houpačce, vyvenčit psa a vyjet na kole. Ale hanba, jel jsem blátivou neznačenou cestou podél Rokytky, přestože bych správně měl počkat, až tam bude vybudovaná značená asfaltka (a ona tam bohužel bude, pak bude to bláto zakázaný). A co horšího, nepřejel jsem štěně, ač bych klidně mohl - nebylo na vodítku a opovážlivě na mě štěkalo. Dokonce jsem mu zastavil. Navíc jsem nevystrašil žádnou stařenku, nepoděsill bezdomovce, Poděbradskou jsem přešel po přechodu, na zúžené silnici jsem zpomalil (do kopce, považ), aby mohlo projet auto (fuj!)..
Hanebně proflákanej den, no. :')
Zofka ma v necem pravdu takovahle alce vostatni jen nasere a ničeho nikdo nedosahne jen si lidi zase rekou co je to za jelita co nas tu blokujou.Pes je zakopanej jinde.
Můžeš na věc pohlížet také s pomocí shromažďovacího (ústavního) zákona 84/1990 sb. , který má vyšši právní sílu než zmiňovaný silniční 361/2000 sb. Potom je vše v rámci zákona.
Tyto dva body dodržet nelze, protože řidiči předjíždějí cyklisty jedoucí po pravé straně. A když chtějí odbočit doprava chvíli čekají, až je cyklisté pustí. A když je nepustí (had cyklistů je dlouhý), normálně do nich najedou (v USA je za to stejná sazba jako za útok nožem). Tohle není teorie, ale praxe. Sám jsem byl několikrát sražen (na cyklojízdě) řidičem, který předjížděl po kolejích. Tohle riziko je natolik vysoké, že mě žádný zákon nedonutí se tak chovat.
Dále: na jízdě jsem viděl Martina Kontru, který měl jedno dítě na nosiči a druhé na tyči. Také jsem tam potkal Petru Lukešovou se synem na nosiči. Při cyklojízdě se přede mnou motali 3-4 děti ve věku 8-12 let. Všichni tito účastníci silničního provozu samozřejmě mají právo jezdit po veřejných komunikacích. Máš snad dojem, že v tuto chvíli jsou adekvátní podmínky pro to aby mohli jet na veřejných komunikacích v trase cyklojízdy?!?
Předpisy znám a dodržuji v rámci možností. Řidič, narozdíl od cyklisty, musí projít autoškolou a prokázat způsobilost k účasti v silničním provozu. Řidiči hromadně porušují zákon kvůli vlastnímu egu a pohodlí (rychlost, parkování) a ohrožují tím ostatní. Cyklisté na cyklojízdě porušují předpisy JEN kvůli vlastní bezpečnosti a nikoho tím neohrožují (všechna porušení jsou jen proti plynulosti silničního provozu). Není poněkud pokrytecké žádat od méně způsobilých cyklistů odpovědnější chování, než jaké mají řidiči?
Pak tedy právní odpovědnost za neprůjezdný Nuselák na sebe vzal obvodní úřad, který se shromážděním na tomto místě a v této době souhlasil. Inu, je před volbami. Ale tvrdil jsi, že akce žádné organizátory nemá. Takže má, někdo ji musel obvodnímu úřadu oznámit, včetně plánované trasy. :')
To nic nemění na mém přesvědčení, že doba, místo a provedení vrhá na cyklisty špatné světlo. To, že jste zablokování dopravy ve špičce předem oznámili, nic nemění na násilném charakteru akce. A komu to prospěje?
1. souhlas úřadu není zapotřebí. Shromáždění nepodléhá povolovacímu řízení.
2. nikdo nikomu nic nehlásil. Jedná se o nehlášené shromáždění. Shromažďovací zákon bohužel nezná shromáždění bez svolavatele, ale to není můj problém.
3. Kdo hlásí, že auta budou každý den ve špičce blokovat půl Prahy?!?
4. Tak mi prosím poraď co mám tedy dělat, aby se pro cyklisty začalo něco dělat, když jednání s úředníky selhává????
1. Ke shromáždění není potřeba předchozího povolení, to máš pravdu. Ale svolavatel je povinen shromáždění písemně oznámit pět dnů předem, uvést datum, místo a hodinu začátku, trasu a místo ukončení (jde-li o pouliční průvod, což je váš případ) a další podrobnosti. Demokracie není anarchie. Obvodní úřad může navrhnou jiné místo či hodinu, s ohledem na místní podmínky, veřejný pořádek, atd. Skutečnost, že zřejmě jiné místo či hodinu vašemu řádně oznámenému pouličnímu průvodu nenavrhl, považuji za souhlas. Tak jsem to myslel.
2. Pokud akce nebyla oznámena, nemůžeš se na shromažďovací zákon odvolávat (mohl bys do něj taky nahlédnout). To už by se shromažďovacím zákonem mohl, při jakémkoli porušení zákona o provozu na pozemních komunikacích, ohánět kdokoli.
3. Skutečnost, že akce byla oznámena a řádně organizována, nevidím - na rozdíl od tebe - jako potupu, ale jako důkaz odpovědného jednání ze strany organizátorů. Kdo jsou ti organizátoři a jaký je skutečný význam tohoto průvodu, to bys měl vědět ty.
Tak. A co s tím? Dráždí mě, že se oddělujete od dopravy (a jdete tak na ruku těm dopravním plánovačům, kteří chtějí cyklisty z Prahy dostat pryč). A tím cyklisty (zdánlivě hájíce jejich nespecifikovaná "práva" - snad "právo" jezdit bez ohledu na ostatní) připravujete o zákonem dané právo být rovnoprávným účastníkem provozu na pozemních komunikacích. Zbytečně rozdělujete řidiče na motoristy a cyklisty a (v rozporu se skutečností) tvrdíte, že po Praze se na kole jezdit nedá. A děláte všechno pro to, abyste si motoristy znepřátelili. Ale vždyť jsou to řidiči jako my, většina z nich se k nám chová ohleduplně. Blbci jsou na obou stranách, ale mezi motoristy nijak nepřevažují, to častěji mezi cyklisty na ně narazíš (Mimochodem, nevíš, z které strany mám správně objíždět cyklistu, který proti mě jede po levé krajnici? Asi to byl jeden z těch vašich "chodců na kole", užijte si s ním na těch budoucích cyklostezkách. :')
Konkrétní drobné levné změny to chce. Pět kilometrů cyklostezky za dvacet miliónů je nám na prd, i když se tím politici (na obou stranách umělé barikády) mohou chlubit. A jít za nima důsledně. Třeba povolený průjezd Kampou pro cyklisty je geniální nápad. Nestál ani korunu a pomůže jak motoristům v Karmelitský, tak cyklistům. Totéž by snad šlo i s tím Petřínem. Docela zajímavý by bylo posoudit načasování světel na křižovatkách. Zda totiž má cyklista šanci, projet za špatných podmínek tou křižovatkou včas. Takové "drobnosti", které vylývají z toho, že cyklisti po Praze jezdí a mají na to právo a nevymění ho za sliby několika kilometrů cyklostezek.
Akce, no. Přece píšete, že v jiných státech se to koná o víkendu. Proč tedy zrovna tady to má působit dojmem, že "hrstka bezohledných cyklistů zablokovala Nuselák". A co vlastně chtějí, pani? Prý hlavně peníze a výměnu křesel na magistrátě. Aha..
Příslušné články ústavy i shromažďovací zákon (víceméně prováděcí předpis k ústavě) znám velmi dobře. V ústavě není o svolavateli ani slovo (a ta je nadřazená SZ). Jedinný rozdíl mezi hlášeným a nehlášeným shromážděním spočívá v pořádkové pokutě do výše 5.000Kč pro svolavatele, takže na SZ se samozřejmě odvolávat mohu. Pokud PČR touží dát svolavateli pokutu, nechť si ho najde.
V Blavě před sedmi lety Cyklojízdu nahlásili a pořadatel okamžitě dostal likvidační pokutu 30.000SK.
Co se důvodů týče - každý má jiný a není potřeba, aby to někdo formuloval.
Tvdím, že skoro nikdo z řidičů se nechová ohleduplně - pokud ho okolnosti nenutí takřka všichni překračují rychlostní limity (čímž výrazně klesá šance na přežití v případě kolize....).
Máš snad pocit, že pětiletý syn Martina Kontry může bez obav a v klidu využívat pražské komunikace?
Nikdo Muselský most neblokoval, normálně jsme po něm jeli. Dokonce tvrdím, že v době kdy se na něm cyklojízda pohybovala, dočasně se zvýšil přepravených osob za jednotku času. Cyklisté neblokují dopravu, cyklisté jsou doprava!
Peníze? Samozřejmě! Podíl cyklistické dopravy na ceklovém objemu dopravy je 2-3%. Podíl na dopravním rozpočtu 1-2‰. Tzn. na jednoho řidiče vydá město cca 7.000Kč ročně a na cyklistu 350Kč ročně. Daně platí stejné...
Poradím ti, co máš dělat i co nemáš dělat:
Jednej s úředníky nebo s politiky nebo s projektanty nebo se sponzory nebo s kýmkoliv dalším. Byť to zdánlivě nejde. Ono to totiž jde, byť ne samo a hned.
A co nemáš dělat? Brát si za rukojmí nezúčastněné lidi a omezovat je na jejich právech. Opájet se mocí, kterou sis takto silou prosadil a ještě na ni být pyšný. Pyrrhovo vítězství. Prokazuješ cyklistice medvědí službu. Sorry.
Oživení - Bohemian Greenways je členem pracovní skupiny radního pro dopravu od roku 2001, kde jednáme s kompetetními úředníky. Když jsem například navrhnul výjezdní zasedání, abych pánům ukázal čím nás oblažují, všech cca 10 zástupců magistrátu nepřijelo....
Nikoho si za rukojmí neberu a nikoho neomezuji. Pouze jedu po Praze na kole. Tedy o nic víc než omezují řidiči mě!
Ještě že ti neukáznéní , anarchističtí študáci v listopadu 1989 vyšli do ulic, zabrali vozovky a ..... jinak by zde opravdu mnozí pobíhali se SRPEM A KLADIVEM. Možná, že na nuselátu by někteří (ty hnusný cyklisty) tím srpem i kosili.
Bat, bat taky me to tak pripada :o)
1. Studentů vůbec nebylo na ulicích tak moc, jak se dnes tvrdí. Naprostá většina z nich odjela domů, pro jistotu se učila na zkoušky a čekala, jak se to vyvine.
2. Při té první vážné demonstraci vedl "anarchistické studenty" agent Zifčák. Komunistický blok se rozpadl a koministická elita chtěla už konečně začít podnikat. Je třeba přiznat, že se jim to daří.
(Musíš počkat, až pamětníci vymřou, sorry. :')))
A studenta Šmída zabili policajti hodinu poté, co to hlásila Svobodná Evropa. Dokonalá režie. Fakt musíme vymřít, jinak to nevidím. :-)
.. studenta Šmída si vymyslel trockista Uhl. Ale kdo ví, asi mu to taky nakukal nějakej agent, sám by si ho přece jen tak nevymyslel. (Měli bysme si pospíšit. :')
Nojo, tak pro to taky něco dělej. Mně už odpočet běží. :-)
Myslíš, že bych si měl vrznout nějakou soukromou cyklojízdu? Na červenou, šikmo přes křižovatku a v protisměru pod náklaďák?
Asi bych něco měl obětovat, když jde o tak velkou věc, jako jsou škatule hejbejte se na magistrátě. A byl bych možná i v maoistických (nebo jak si teď říkají) čítankách, hrdina. :')
Pohybovali jsme se na magistrále rychlostí snad 10 km/h. Za pelotonem 350 cyklistů se utvořila dlouhá řada aut. Tak mě napadá, že někteří řidiči daleko vzadu (kteří cyklisty ani neviděli) si akce možná ani nevšimli. Jsou přece zvyklí se touto rychlostí pohybovat po magistrále den co den...
Pár fotek i na www.patek13.cz
Taky si myslim, v novinách nic nepsali, příliš publicity sme asi neměli. Ale jako zážitek to byl super, to si jentak neužijeme jízdu po nuseláku a magistrále. Ještě chyběla letná a korunovační a máme projetý nejrušnější ulice v centru....
Ale pocit to byl fajn, že mě fakt nikdo neohrožuje a většina lidí bylo dost v pohodě.
Když sem jel domů, tak sem potkal jednoho cyklistu, tak sme pokecali. Úplně cizí lidi, tak to má být.
Tam je problem v kocicich hlavach.. tomu se organizatori chteji pokud mozno vyhnout.
Cyklojízdy nemají organizátory. To mohu svědomitě prohlásit jako uřvaný anděl, co všechny někam honil a má asi nejvíce účastí ze všech.
Ano, cetla jsem tvuj prispevek v konferenci :) Na druhou stranu, organizatorstvi se nevyhnes, protoze bez tveho rvani by jeli na strosmajerak :)
Hraboš byl nejdůležitější...
Jako jeho stíhací jízda po kolejích byla opravdu zážitkem. To byl hukot. Opravdu hustý... Anděl strážný s raketovym motorem.
Kdybych na jízdu nepřijel, vůbec nic by se nestalo. A tím, že jedu po kolejích a řvu tím se stávám organizátorem? Ti lidi se na mě mohli klidně vybodnout a jet kam se jim zachtělo. Já chtěl jet zrovna na Argentinskou a právě jsem měl takový divný pocit a chtěl si pořádně zařvat ;) Cyklojízdy nejsou organizované, každý tam jede za sebe. Je to taková cyklistická kolona. A kdo organizuje automobilové kolony?
Nevím, jestli se můžu vůbec plést do zdejší diskuze, kolo používám jen pro zábavu, nikoliv jako dopravní prostředek, ale přesto jsem to pročetla a myslím, že všichni, kdo Žofku tady haní, nepochopili, o co mu jde. Právě o tato vlastně smutná slova Bananovníka: .....to si jentak neužijeme jízdu po nuseláku a magistrále....... Ti, co kolo používají jako dopravní prostředek dnes a denně, by měli mít přeci také možnost jezdit po nuseláku a po magistrále jako každý jiný účastník sil. provozu, pokud je tato komunikace pro ně dopravně výhodná. O to víc je smutné, že tyto pražské dopravní tepny si mohou "užít" jen při nějaké mimořádné akci. A o to Žofka tady bojuje už delší dobu.
Přesto i já jsem zastáncem cyklostezek, jsou bezpečnější, nesmí však být budovány jako zábavné parky, ale jako nedílná součást každé vozovky, třeba ve formě cyklopruhu, nebo stezky těsně vedle vozovky, aby každý cyklista měl zaručenou možnost používat stejné dopravní trasy, jako motorista, pokud kolo používá k dopravě. A pokud taková síť cyklosezek není, pak sě Žofka právem čílí, že je vykazován značkami ze silnic, po kterých by má právo jezdit jako každý jiný, jestliže kolo je pro něho dopravním prostředkem jako pro jiného auto. Jestli jsem ho dobře pochopila, bojuje za rovné právo cyklistů a motoristů používat všechny pozemní komunikace k dopravě. V tom mu musím dát zapravdu, i když mě taky občas naštve, rejpal protivnej. Ale málo platný, teď pravdu má on. Tak jako pražský maratón nepřivede běžce, tak ani jedna cyklojízda Prahou nepřivede cyklisty právě na tu magistrálu.
Kéž by se Žofkovi práce z huby do rukou vraziti ráčila. Již několik let se snažím zlepšovat situaci cyklistů ČINY (nejenom cyklojízdou) a o žádném Žofkovi jsem doposud neslyšel... Žofka prostě nesouhlasí s formou protestu, který jsem zvolil (a se mnou spousta dalších), ale není mi jasné proč nás tolik ostouzí. Protože i když se na něčem neshodneme, stále jsme jeho nejbližší spojenci. Z jeho slov mám ale dojem, že bližší mu jsou majitelé naleštěných plechových miláčků :(
Tak to neznáš Žofinku :o)))
Snažíš se zlepšovat situaci cyklistů? Spíš to vypadá, že vedeš nesmiřitelný třídní boj proti "majitelům naleštěných plechových miláčků". Příště si mohou tentýž předvolební průvod na Nuseláku uspořádat třeba skalní komunisté. Budou mít úplně stejný, nepopsatelně opojný, pocit vítězství nad "nepřítelem".
Auta i bicykly spolu jezdí po silnicích 150 let. A ty bojuješ (pokud vím) za to, aby tomu tak napříště nebylo. A jestli při jednání s úředníky také vyzývavě demonstruješ svou třídní nadřazenost, pak se nediv, že tvá jednání mohou být svízelná.
Něco jiného je to v lese či na polní cestě. Ale na silnici jsou mými spojenci všichni slušní a ohleduplní účastníci provozu. A ti nejbezohlednější řidiči se bohužel vyskytují právě mezi cyklisty.
A ještě před 50 lety se na silnici vešli i koně, ale ti byli z dopravy již vytlačeni. Velocipedy je budou následovat?
Uz dlhsie sledujem tuto polemiku a zda sa mi, ze kazdy ma trochu svojej pravdy. Mne vsak vychadza do buducnosti oddelenie automobilovej dopravy od cyklistiky. Uz sa to predsa aj deje. Autostrada, cesta pre motorove vozidla uz auta od cyklistiky oddelila a myslim ze nikto neprotestuje, naopak, kazdemu to vyhovuje. Rovnako v mestach, ktore vedu v pocte pouzivanych bicyklov (Amstredam alebo Kodan, ale aj Pariz napriklad) maju cyklisti takmer vzdy oddelene cesty. A to napriek tmu, ze specialne v Amsterdame su vodici motorovych vozidiel k cyklistom velmi ohladupni (vacsinou su to tiez cyklisti) Preco to asi tak je? Asi preto, ze tych aut je uz privela a uz len predstava, ze dycham ten smradlavy vzduch medzi autami ma sameho vyhana inam. Mozno boj protestnymi cyklojazdami nie je to prave orechove, ale buducnost hlavne v mestach je podla mna v oddeleni automobilovej a cyklistickej dopravy. Myslim, ze by sme my cyklisti nemali bojovat proti "majitelům naleštěných plechových miláčků" ale skor by sme mali presviedcat coraz viac kamaratov, aby pouzivali bicykle na dopravu (vlastnym prikladom, najdenim sice nie idealnych, ale bezpecnych trasv meste). Ked nas bude viac, tak budeme zaujimavejsi aj pre "vladcov" miest. Viem , ze to nie je jednoduche, ale neviem, ci jestvuje ina cesta.
Teda koukám,, co se to tu rozpoutalo za diskuzi :o)))
Žofka, ty si mě teda překvapil - takovéhle rakce bych od tebe nečekala, ale je fakt, že by mne také zajímaly názory okolí - konkrétně těch řidičů aut.
Mnozí ale měli překvapivě kladné rekace - různými způsoby nás zdravili :o)))
Mě osobně se to líbilo a jsem ráda, že jsem to absolvovala. příště jedu zas.
Tak jsem si to dneska ráno tady přečet a zírám, jaká je o tomhle polemika.
Kdyby mi můj momentální zdravotní stav umožnil jet, tak jsem se přidal.
Takhle jsem jen čučel na televizi a mimojiné jsem (v pátek odpoledne) sledoval pořad o kolařích v zahraničí - na "dnu cyklistiky" v Německu se každoročně prý schází (a projede městem) 250 000 (!!!) cyklistů všech věkových kategorií.
Hmmm..pustili jste se teda pěkně do Žofky, možná sem pochopil podstatu toho o co mu jde a musim s Žofkou souhlasit. Téměř ve všem.
Ano ma pravdu ten chlapec takhle to opravdu dal nejde....
Pro vsechny, co kritizuji neco o cem toho moc nevi doporucuji vystoupeni Petry Kolinske v televizi.
http://www.ct24.cz/vysilani/?id=105434&...
Myslim, ze akce Auto-matu opravdu nejsou o nenavisti k autum a o nesmiritelnem boji... :-)))
1. Nic se mi nechce načíst. Možná to mám při tomhle připojení blokovaný.
2. To vážně lidem doporučuješ, aby věřili všemu, co kdo v televizi řekne???
3. Proč má tako iniciativa v názvu "auto"? Proč ne třeba "kolo", když jí jsou auta údajně lhostejná? Pokud to přeložím volně podle šachové terminologie, pak "auto*mat" by znamenalo "smrt automobilu". Velmi mírumilovné.
Dyt to rikam, kritizovat, ale houby vedet...
:D Nevím co Petra říkala, ale její názory jsou dost konzistetní a nikdy se s nikým nedostala do vážného argumentačního sporu. Tak proč jí nevěřit?
Můžeš to také překládat Auta dávají mat. Nebo také si můžeš představit auta jako odlištěné automaty, které zabíjejí. Nebo také konec hry, konec nadvlády aut....
Rozumím.. Pak tedy jde o váš politický postoj, který vyjadřujete takovými prostředky, jaké uznáte za vhodné. Vaším proklamovaným cílem je konec éry aut, budiž. Stejně se jednou zase vrátíme do stepí. Ale v tom případě si cyklistiku berete jen jako záminku a vaše její údajná podpora cyklistům škodí. Já nepotřebuji, aby mě významná část řidičů (všichni motoristé) vnímala jako nepřítele. (Dnes mě při přejezdu Poděbradský pustil naleštěný offrouďák, asi to ještě neví. :-)
To možná vysvětluje i tu nepatrnou (ve srovnání třeba se zmíněnou Budapeští) účast na cyklojízdě. Tady je to politická akce úzké skupiny lidí s vyhraněnými cíli, které s cyklistikou nemají nic společného. Proto musí být ve všední den ve špičce na dopravně vypjatém místě, a ne o víkendu jako jinde.
Díky za objasnění. A tvé politické názory ti neberu. Jen se s nimi neztotožňuji, i když jezdím na kole. :')
Co, kde, pomoc? Jaký "Váš postoj"? Koho? Ohledně nepřátelství motoristů: nápadobně, taky to nepotřebuji. Ale bohužel musím konstatovat, že mě mnozí mají za nepřítele i když jim žádný cyklista nezkřivil ani vlásek! Jak můžeš tvrdit, že cyklistika je pro mě záminkou k něčemu? Vždyť mě neznáš! Jak můžeš tvrdit "úzká skupina lidí s vyhraněnými zájmy"? Kromě kola lidi na cyklojízdách nespojuje nic. Viděl jsem tam komouše, zelený i modrý ptáky.... Studenty i dědky kterým čouhalo z prdele parte. Matky na mateřský i manažery. Tohle je spíš průřez populací než úzka skupina. Chceš mi tvrdit, že lepší podmínky pro cyklistickou dopravu nemají s cyklistikou nic společného? Jaké moje politické názory? Žádné tu neprezentuji....
Jezdím autem, jezdím na kole, byla jsem i na cyklojízdě (sice poprvé, ale byla jsem tam) - zkrátka a dobře rozhodně nezavrhuji ani jeden z těchto dopravních prostředků.
Nemohla bych existovat ani bez kola ani bez auta a já osobně beru tyhle cyklojízdy jako stmelovací prvek těchto dvou dopravních prostředků. Jako prvek, kdy by mělo být dáno na jevo, že cyklista respektuje auta a o totéž žádá i řidiče. Že je možné, při dodržování vzájemné "úcty" na silnici symbióza obojích dopravních prostředků. A jestli je to jinak, pak jsem asi nepochopila smysl cyklojízd. A jestli smyslem cyklojízd je zcela vymítit autoprovoz, pak je mi líto, že jsem se toho účastnila.
Kolo mi přináší mnoho krásných zážitků, ale bez auta bych žít nemohla. Odmítám bez něj nakupovat - nekoupila bych rodině ani rohlík, kdybych ho musela tahat v ruce, mnohokrát se mi osvědčilo, když jsem musela s dětmi ve dvě v noci na pohotovost - to bych na kole asi neodjela, když potřebuji odvézt skříň z prodejny, když potřebují děti kamkoli a kdykoli odvézt nebo je potřeba pro ně dojet, když moje maminka potřebuje někam dopravit a tak dále a tak dále.
Zkrátka a dobře - kolo je krásná věc a umožňuje nám spoutu krásných prožitků a zážitků, ale má i svá omezení a pak se auto velmi a to velmi hodí...
1. Účast předsedy jedné politické strany (Paroubek to nebyl) je dostatčně výmluvná.
2. Pod heslem " Neblokujeme dopravu - jsme doprava. Nejde tedy o to, někoho naštvat, .." účastníci této akce zablokovali Nuselský most, snad aby prožili jakýsi opojný příslib budoucího vítězství. To znamená, použili veřejnou komunikaci v rozporu se zákonem, čímž ostatní účastníky provozu "omezili na jejich právech a svobodách" (citace z Listiny). I kdyby to měla být nenahlášená akce ve smyslu sdružovacího zákona, tím omezením druhých se dostala dokonce do rozporu s Listinou práv a svobod. Ale byla v souladu s mezinárodními pravidly pro organizování cyklojízd podle Critical Mass Hub a The UnOfficial Guide to Critical Mass Worldwide. Ta jsou českým zákonům nadřazená? Ona to není tak docela spontánní akce, jak chce vypadat. I to zabrání celé vozovky je podle těchto pravidel i případná jízda na červenou.
3. Z "pravidel" dále cituji: "cestující MHD jsou na naší straně". Takže jde o boj proti někomu, kdo je na straně druhé. Zřejmě proti majitelům naleštěných miláčků, třídním nepřátelům. "Motorky jsou trochu jako kola, ale jezdí na fosilní paliva" - hleďme, kdo je také na druhé straně. Nakonec i babička, která topí uhlím je nepřítel. Pokud to uhlí ovšem není zelené.
A tohle všechno už je od údajného hájení práv cyklistů hodně daleko.
Žofinko už toho nech. To už není diskuze. Pravdu máš ty i Hrabosh, ale tohle přebíjení je nesmyslné. Přijdete mi jak dvě děti, co si šlapou na písku po bábovičkách.
Ano, cyklojízdy mají svá pravidla, která jsou mnohdy v rozporu s dopravními předpisy, ale jinak by to nešlo ukočírovat. Je to také bráno jako jakýsi happening a není to každodenní praxe.
Jestli si chlapci chcete dát přes držku, tak si hoďte rukavici a jděte si to vyřídit někam na plácek. Mimochodem, Žofinko, doufám, že se nenecháš zahanbit :o)))
Já ale vím, že ty teď, Žofinko, jenom rýpáš a dost dobře nevím proč. Dobře, cyklojízdy ti nesedí, ale protože jezdíš i v běžném provozu vím, že by si uvítal ze strany motoristů určitou toleranci. Tu ale bohužel nelze docíílit jinak než že se dá najevo, že tady cyklisti jsou. Musím konstatovat, že reakce okolí byly velmi rozdílné a velmi zajímavé. Dokonce musím konstatovat, že nejagresivnější byli chodci - řidiči nám naopak vyjadřovali podporu. A musím říct, že to byl úžasný pocit projet se magistrálou nebo po Nuseláku, kam bych normálně nestrčila ani drát z kola... :o)))
Cyklojízdy se konají jen jednou za měsíc a je fakt, že mě osobně by velmi zajímal názor motoristů, kteří kvůli nám museli 5 minut trčet v zácpě. To, že v tý zácpě bez našeho přičinění trčeli i potom a déle než těch 5 minut - tomu se můžu už jenom smát.
Nevím jestli si někdy cyklojízdu absolvoval. Mám mnoho důvodů proč si tě vážit, ale jestli se tvoje příspěvky nezakládají na racionalitě, tzn. nikdy jsi cyklojízdu neokusil na vlastní kůži, pak musím konstatovat, že jsi mě trošku zklamal. Ano, chápu, s tím se dá bez problémů žít, ale já osobně musím konstatovat, že prožít si cyklojízdu na vlastní kůži má své "kouzlo" a člověk mnohé vidí v jiných souvislostech. Vzhledem k tomu, že já jsem již cyklojízdu absolvovala dovolím si konstatovat, že ty jsi to ještě neučinil.
Pojeď příště s námi a zakus si, co to je jet v "balíku cyklistů" rychlostí 6 - 11 km/hod. téměř 20 km. Můžu ti garantovat, že to není taková legrace, jak to vypadá...
Mám jít spolu s tebou bojovat za zvýšení daní? Chci říct za použití vhodných ekonomických nástrojů proti určitým druhům ekologicky neperspektivních způsobů využití zdrojů? (Už mi ten newspeek moc nejde, budu si muset Orwela osvěžit. :')))
Nevím o čem mluvíš, tak se tím nebudu zabývat, abych se nemusela urážet, že mi nadáváš :o)))
Mě bude stačit, když se mnou zase pojedeš na pár výletů, vyjedeš si se mnou zase na podzim Řevničák a zůstaneš tou Žofkou, kterou Joe umí být :o)))
Ufff, to se mi odlevilo... :o)))
Cyklojízdu bych já osobně dal na sobotu nebo neděli - účast by byla jistě vyšší -( i já bych se účastnil) a nebýt cyklojízdy - jistě bych onen den dorazil do práce včas!
Ale jinak prima fotky ve vašich galeriích