Zdravím,
s funglovkou Authorem jsem na Šumave a prvních 50km z toho tak 35 po pohodlných asfaltových cyklostezkách nepřežil. Vidlice nejde zamknout, pokud otevřu ventilek tak je trošku od oleje.
1.) Je možné, že by stačila vidlice jen dofouknout? Ma propružení jako měla předtím, ale zámek ji jen neatrně více přizamkne. Mám 100kg, na kolik asi nafouknout?
2.) Kolo je sice v záruce s bezplatnou garančkou, ale to je 150km pryč. Neznáte případně nějaký slušný cykloservis na Šumavě? Sice jich v neděli pár má fungovat, ale zatím jsem neuslpěl. Otázka, zda to může být banaloita, nebo hotl prodanej mizernej kousek vzdát cyklodovču (zítra už nemá pršet). Od velkého prodejce z Vinohrad bych se nedivil. O vycentrování osmičky na novém kole jsem si musel říci a odrazku, která ani těch 8km domu nevydžela přitáhnout klíčema.
Každá vidle se fouká trochu jinak, podle konstrukce a potřeby. Tak nějak základní nastavení foukneš tak, aby po klidném nasednutí (s minimálním prohoupnutím) se zanořila tak o 10 až 15 procent délky, některé do dvaceti. Takže pokud má vidlice 63 mm, tak cca o 6,5-10 mm, jestli má 100 mm, tak 10 až 15 mm.
A šlapej "kulatě", nebudeš potřebovat žádný zámek. Nervi to silou, nepumpuj rukama, dej si lehčí převod, nebudeš "klovat", navíc to vypadá blbě ;-)
Bez zamykání se dá v pohodě jezdit i na měkce nastavené 140 mm vidli.
Samozřejmě ale po správném nastavení vidle, pokud by zámek nemakal, dej ho opravit. Každému to vyhovuje jinak. Jo a zámek neznamená, že vidle úplně ztuhne. Vždycky má i zamčená malý prohup.
Jo, ono to jde, až na to houpání. Ale zde skoro nepoznám, že má být zamčená. Trochu mě děsil ten olej okolo ventilku na foukání.
No mne překvapuje ta odvaha, koupit nové kolo a hned, bez jakékoliv projíždky, se s ním vydat na dovolenou na Šumavu. To jsi opravdu myslel, že z něho během prvních 100 km nic neupadne? Já jsem takové kolo, auto či jakékoliv složitější zařízení ještě nezažil. Ono se ukazuje, že ani ty vlastně moc nevíš, jak ho máš nastavit i z pohledu běžného uživatele. Na tohle všechno je běžná první servisní prohlídka po 100km.
No, neco malo si udelam, naradi mam a mame tu plecha. Ale ze se posere vidle hned ze zacatku jsem netusil. Proto jsem jeste ani nekupoval pumpicku, ze nejdriv zjistim co a jak. Zatim jsem mel s pevnou vidli a chtel jsem trosku vice pohody. S pritelkyni ani nemuzu moc do terenu, teda to mela byt pohodova zajizdka. Holt se nepovedlo. Dle infa na bike foru vidlici nemoznost zamykani nevadi a nejak to dojedem. Pruzeni funguje jak ma, i kdyz to budu muset trosku casem prifouknout. Je na me dost mekka, je pravda ze pres koreny je to pohodone a na sjezdech to nevadi.
Pokud vidlici běžným stlačením nezamačkneš na doraz, tak není důvod se terénu nějak bát. Pumpičku moc lidí sebou nevozí, ale občas někoho potkáš, jinak ji určitě mají v každém servisu a měli by ji mít i ve slušnější prodejně.
A že nejde zamknout, tak při volnější projížďce vůbec nevadí.
jednou jsem to udělal taky: rovnou z krámu jsem naložil nového fulla do auta a odjel na dovolenou. Trochu jsem sioce z toho měl stažený zadek, uvědomoval jsem si, co dělám - naštěstí do dopadlo ok!
(měl jsem ale s sebou ještě krosse) :-)
jednou jsem to udělal taky: rovnou z krámu jsem naložil nového fulla do auta a odjel na dovolenou. Trochu jsem sioce z toho měl stažený zadek, uvědomoval jsem si, co dělám - naštěstí do dopadlo ok!
(měl jsem ale s sebou ještě krosse) :-)