Po 20letech asi nastal čas opustit staré kolo a pořídit novější, konečně se snad s koncem letošní sezóny zbavím všech vozíků, tyčí, ......
Najezdím kolem 1000–1500km ročně, možná to teď půjde nahoru, protože po jarním úraze budu asi muset zanechat basketu, tak se budu snažit dovybavit na prodloužení sezóny, případně i na zimní provoz, abych se udržel na těch 120kg.
Jezdím hlavně cestařinu od asfaltu po nezpevněné, sem tam nějaký singltrack, ale to mě nějak extra nebere, tak pokud tak ty přirozené jako třeba od Hemzalova mostu do Adamova. Hodně v kopcích, který mám kolem sebe.
Varianty, které mě napadly, tak vzít nějakou konfekci a k té dotazy: kam sáhnout. Manželce jsem nedávno koupil kross s katalogovkou kolem 24tKč, reálně asi za 17 a přijde mě to jako solidní kolo za přiměřenou cenu, ale nejsem žádný fajnšmekr a znalec.
Druhá varianta by byla stavba na míru, k tomu tedy dotaz, kde v Brně?
Na svoje kolo nemám extra nároky, snad jen odolnost na mých 120kg, ¨kterých bych se sice rád zbavil, ale nějak se nedaří :) Netoužím pod FULLu, ale třeba když mě někdo řeknete, proč bych měl, tak změním názor. Rozpočet jsem si dal někde kolem 30tKč, a pokud by se mělo jít do konfekce, tak bych rád využil slevy před koncem sezóny, kdy by se dalo dostat na tuto cenu z katalogovky kolem 45tKč. .
Poohlédni se po horském kole na 29" kolech s pevnou zadní stavbou. To by ti mělo vyhovovat a bude asi nejvhodnější na to co chceš.
Tvých 120 kg není tak hrozný, každé kolo to zvládne, jen se budeš muset krotit a odpustit si bunny hop :-)
Já mám kolo na míru a už bych se ke konfekci nechtěl vracet. Je to celoocelový rám s crosscountry geometrií, na 28 palcových kolech.
*
Hlavní zlepšení je v účinnějším šlapání. Ten rozdíl je zjevný už při prvním rozjezdu. Dále se takové kolo chová klidně a dobře drží stopu.
*
V mém případě je to expediční kolo ověšené taškami. V porovnání s horským kolem na 26" si mohu dovolit delší etapy, při menší únavě. I při plném naložení je kolo poslušné a chová se předvídatelně. Když se kolo rozjede z kopce na 30+ km/h je stále možné pustit řidítka a v klidu si zapnout zip na větrovce. Se svým starým „horákem” bych se toho neodvážil.