... zase ta "sběratelka vláken" Jandová!
Nezáviď, holt si chci aspoň počíst kdo, kdy, kde, co když už nemám času sama jezdit...
Já ve středu ... jela jsem zkontrolovat, jestli se aila nezapomněla někde u Jizery. Já ale trochu jinudy: Kořenov, Mýto, Čerťák, Janova skála, Dvoračky, Rezek, Hrabačov, Horní Sytová, podél Jizery a přes Kozákov.
vlakem do Kořenova - Jizera z mostu E65/10 to má do Labe 144 km - slalomák z Lysé nad Rokytnicí
To je Jizera nebo jen její vyschlé koryto? Když si vzpomeneš na ty norské řeky..
Ony jsou řeky a potoky u nás letos na suchu.
O výkendu jsem byl u rodičů a v sobotu jsem vytáhl místního kamaráda po dlouhé době na kolo.
Jeli jsme do Jevišovic, trasou okolo Plenkovického potoka a Jevišovky. Po cestě bývalo asi 8 brodů, letos dva a v každém tak 5 cm vody. Ostatní úplně suché.
To musel být pěkně tvrdý výkend :o)))
Když se podívám na Labe v Bad Schandau a uvědomít si, že to je prakticky všechna voda, co přitéká z Čech, tak se ani nedivím. :(
http://www.wetter.com/hd-live-webcams...
Dnes jsem se ptala v 11 souseda, jestli nemá rád nedělní klid. Prý má, bude půl páté a on stále seká trávu. Kdyby aspoň neměl tak hlučnou sekačku.
Má tak velký zatravněný pozemek nebo tak dlouhé pauzy?
Rád seká. Pozemek moc velký není a pauzy má krátké. On jinak jezdí s náklaďákem, prostě musí pořád s něčím jezdit, co má motor. Doseká sekačkou a začne s křoviňákem.
Druhý extrém (jehož nositelem jsem byl já) sousedy vytáčí neméně.
Courali jsme po světě a na chatu se i několik let po sobě nedostali.
Těch keců od sousedů! Že prý plevel, bodláky, kopřivy, myši, hadi, Klaus, Zeman - za všechno mohlo to nesekání trávy.
no jo, všichni sečou a pak se strašně diví, že nejsou motýli, že není med, protože nemá co opylovat,...
Moje dítě to vidí tak nějak podobně:
http://bethulda.cz/doku.php?id=sekacky
U nás je to podobné, jen k sekačkám vrčí ještě pily a motorové konve na stříkání vinohradu. Nejvíce mě serou plašiče špačků Rány jako z děla. Kde jsou ty časy, kdy bylo na zahradě nejhlučnější ječení mrouskajících se koček.
A taky bezva jsou ty hektolitry zaručeně ekologicky spálenýho benzínu (ta atrapa karburatoru o tom svědčí) a tuny vrtulí zvířenýho prachu.
Ale copak na vesnici - daleko větší sranda je třeba v Orlických, když se do chat nahrnou pražáci a hradečíci, bažící konečně po klidu a čistém vzduchu. Ale prví co po příjezdu udělají, že hned nakopnou sekačku a tvoří z půlhektarové krásně rozkvetlé louky angličáka...
Když ona ta motorová hejblata neberou trávu vyšší než ... cm. Jsou to s tím otroci výšky trávy. Kosou už to neumí, tak to musí nustále objíždět tím svým motorovým monstrem.
Sekám dvakrát do roka a sekačka to v pohodě bere.
Ale i kdyby fakt chtěli kratší trávu, nemusí zastřihovat každý narostlý půlcentimetr.
Já znám chalupáře, kteří byť mají chalupu zařízenou, že by se tam dalo pohodlně bydlet, jakmile prší a nedá se dělat na zahradě, což většinou znamená běhat se sekačkou, tak odjíždějí zpět do města.
(Fuj to je hnusná věta, nechtěl bych dělat větný rozbor.)
Já bych dala čárku za slovo "kteří" :))
Ale já tomu souvětí rozumím aji tak jak je a pravopis už dávno neumím a dělám/nedělám čárky podle nálady :)
Petrovi se podařilo takové krásné souvětí, snad jsi mu nezkazila radost s tou chybějící čárkou :)
Ale já si vůbec nejsu jistá, že tam patří. Akorát jsem teda zkusila rozebrat to souvětí, když jemu se do toho nechtělo, a nějak mi tam z toho rozboru prostě čárka vychází. Ale fakt nevím, jestli tam patří. Já bych ju tam dala, nebo bych spíš některé věty souvětí napsala do závorek (a nemusela řešit čárky). :))
Bětka je šikovná, hotová spisovatelka:).
taky se přidávám s pochvalou. všechny jsem sice nepřečetl, ale to, co jo, stojí za to.
a teď si ty věty pěkně, petřep, můžeš rozebrat :-D
To je tak nádherně napsáno! Jednička s hvězdičkou pro dítě!
Já mám jeden fotoúlovek, původně jsem ho vůbec neplánovala zveřejňovat, je to taková nedělní idylka dvou sousedů (lepší by to bylo se zvukem), z nichž právě jeden je zmiňovaný sekáč. Jinak pravda, není jediný, ale tento je nejblíž :)
Nemám radost, když si ven vynesu kafe, večeři... nebo si jen tak jdu sednout na lavičku a vedle pustí sekačku. Tak to zas sbalím a jdu dovnitř, pustím si rádio a zavřu okno.
Ale přijde mi, že když po ránu za rosy seču zahradu, tak se ten zvuk při broušení kosy v tichu jitra krásně nese...
Uber ze submisivity, což abys za rozbřesku začala tu kosu naklepávat?
Zacel bych pred nedelni sestou rano naklepavat a az bych pul sedmy doklepal,sel bych to posekat krovinakem.
Dnes jsem si zase vybral štěstíčko dlouho dopředu.
Ve sjezdu Jeremenkovou dolů k Vltavě jsem v 50km/h náhle postřehl, že na mne zboku z díry mezi podélně parkujícími auty najíždí zadek nějakého auta. Buď jel pomalounku, nebo mne postřehl a zastavil, nebo jsem byl rychlejší, nevím. Netrefil jsem ho. Projel jsem mu kolem kufru na vzdálenost snad 20 cm od ramene, nic se nestalo. Jen se mi udělalo špatně. Ten chlap byl schovaný v díře mezi parkujícími auty a vůbec nebyl vidět. Vyjížděl kolmo po zadu do ulice.
Ale rozhodl jsem se, už žádná jízda po pikťácích ve sjezdu. Pěkně pojedu středem ulice a nikomu nebudu uhýbat. Stejně jedu 50, tak co má kdo překračovat rychlost při mém předjíždění. Další takovéhle štěstí si už vybírat dlouho nechci.
Tihle couvači mě vždycky fascinovali. Buď jsou tak blbí, nebo bezohlední, neumí do parkingu nacouvat, aby měli bezpečnej výjezd. Co naděláš, lidé jsou různé, ale nejhorší jsou chudé a blbé. Jedni furt něco chtěj, druhý se furt ptaj.
stejně kousek auta vystrčíš bez toho, že vidíš, i když stojíš popředku, ne?
proto se na couvačku vyjíždí pomaloučku polehoučku.
já třeba popředu zaparkovat mezi 2 auta neumím. mám s golfem blbý odhad a bojím se, že je škrtnu. radši pěkně podle zrcátek :)
Ono to většinou ani nejde, aspoň já jsem mezi ně vždycky couval. Nejlíp uměli couvat řidiči vysokozdvižnejch vozejků, o jejich tréninku se mi ani nesnilo. :-) Zeť mi loni předváděl, jak jeho Range rover umí takhle zacouvat sám, akorát tam prej musí bejt obrubník, jinak ostrouhá.
S tim vysokozdvihem to az tak moc pravda neni. To bys musel mit volant vzadu za zadni sedackou a koukat na cestu skrz zadni okno :-) Na zdvihu je to uplne neco jineho, je obratnej, ale uplne jinak, nez auto. Navic se jich vetsina otoci kolem dokola prakticky na miste
Moc ne. Sedíš obráceně než v autě, blíž k neřízený nápravě a volant není hladkej, ale má kolík a místo spojky to má měnič, tak se s prázdnou baterkou nebo zmrzlým olejem můžeš jít klouzat, naroztáhneš to. :-)
No právě. Je to zgruntu něco jiného. S couváním auta to nemá prakticky nic společného. Na vozejku mám narajtováno svoje, takže fakt vím "vo čem". No a volant s trdlem, to už je úplně jiná kapitolka.
Neroztáhneš, ale můžeš to našlápnout jak motorku skrz vidle :-)
Ony jsou tam výjezdy z vilek :( a místy, pokud mě paměť neklame, je tam 40ka a tak jsi tam na kole " nepředjetelný":)
Z mezer mezi auty tam ze stínů pod stromy vyskakují nejenom auta, ale i chodci. To už jsem tam párkrát zažil, taky autobus z Gončarenkovi se s tím občas nemaže a prostě tam vjede když jede cyklista.
Jinak blahopřeji k přežití.....
Včera auto/pěší výlet do Lutové, nejstarší obce na Třeboňsku, skvělá ryba u Staňkovského rybníka, zámecký park v Chlumu u Třeboně a večerní komentovaná prohlídka místního poutního kostela - i bez kola víc než výživný den :o)))
Včera, předevčírem, přede... prostě od pátku na kolech. Se synem. na těžko*. Každoroční cyklozavíračka prázdnin z Havířova do Břeclavi, tentokráte zkratkou přes Jeseníky. :-)
Pátek 95 km
Havířov-Krnov
Z Havru vyrážíme kolem 1/2 desáté, zdárně se promotáváme Ostravou (několikrát jsem při tom vzpomněl slova klasika "To je past vedle pasti, p**o!"), v Hlučíně dáváme oběd (mít v poledne ujeto 40 km se mi/nám u dlouho nepovedlo, a "nám" asi ještě vůbec; však to taky bylo na dlouho naposledy:-D), kolem pískoven jedeme do Háje (toho ve Slezsku), v Kravařích se probíjíme poutí, v Opavě doplňujeme plyny (nákup kartuše) a pokračujeme proti proudu Opavy do Krnova. U Petrova rybníka domlouvám přespání v chatičce v Yacht clubu, objednáváme pizzu (asi nejlepší jakou jsem v životě jedl) a odchod přes sprchy na lůžka.
Sobota 75 km
Krnov-Sedlo Ramzová
Ráno poprchává, moc se nechce, ale nakonec v 10 konečně vyrážíme a jako otočením vypínače nastává azuro a teplota letí snad o +20 :-D. Přes Město Albrechtice (po cyklo 55) za stálého stoupání dojíždíme do Heřmanovic, kde konečně nalézáme otevřenou osvěžovnu v místním konzumu (cestou míjíme několik uzavřenách restaurací, chat a hospod; na jedné visí cedule "Z důvodu vraždy zavřeno navždy":-D). Posilněni se škrábeme na Rejvíz, ke se před finálním sjezdem a výjezdem opět posilňujeme pozdnějším obědem. Následuje sešup do Jeseníku a vzápětí pro změnu, nečekaně :-), opět začínáme stoupat přes Lipovou-Lázně na Sedlo Ramzová, kde se nachází moc hezký turistický přístřešek s okny, dveřmi a tekoucí vodou. https://mapy.cz/s/20f6U
Sprcha bidonem (ve studené vodě), vařím večeři. Spíme na lavicích, v noci nastává na obloze peklo, ale kupodivu moc neprší (ono to všechno spadlo "dole", jak jsme na druhý den zjišťovali cestou).
Neděle 95 km
Sedlo Ramzová-Senice na Hané
Ráno opěr azuro, vyrážíme tedy vzhůru dolů opět jen v krátkém, ve stínu je sice ještě chladněji, ale nevadí to. Z Branné to bereme do Hanušovic přes Vikantice a Hanartice (cyklo 53), na to, že máme "padat" dolů, tak je to docela dost nahoru dolu, inu Jeseníky nác nechtějí pustit jen tak. Z Hanušovic pokračujeme po cyklo 51, cesta ubíhá celkem dobře, občas se to u zvlní. V Bludově na obědě dostávám podezření, že bychom to dnes mohli zvládnout do Senice k tetě, přeci jenom postel je postel a přeprání cyklohader by taky už docela asi bodlo. :) Domluveno a pokračujeme stále po 51 přes Mohelnici do Litovle, kde dáváme sbohem cyklotrase a míříme do Senice. Pivko, řízky, bramborový salát, sprcha, praní, sklenka vína a odchod na lůžko.
Pondělí 95 km
Senice na Hané-Uherské Hradiště
Ráno pro změnu opět azuro, v Olomouci to bereme kolem místního krematoria, ať víme, co nás jednou čeká :-D, trochu motání se mezi auty a naloďujeme se na "finální" cyklo 47, takže Tovačov a jeho rybníky, Kroměříž, Kvasice (pozdní oběd/brzká večeře), Napajedla, krmítko Babice. Tam řeším, kde asi tak dnes spát, nacházím na mapách nějaké přístřešky po Uh. Hradištěm, tak míříme tam. Zašíváme se trochu do lesa (teda on je to prej městský park), spát se tam ale dá. https://mapy.cz/s/20fm3
Úterý 75 km
Uherské Hradiště-Břeclav
Aby se to nelišilo, tak ráno opět modrá obloha a slunce, vzduch je ale chladnější, osvěžující (14 st), takže ze začátku se šlape dobře. Ostrožská Nová Ves, Kvačice, Veselí nad Moravou. Vyjet celkem brzy je fajn, má to ale nevýhodu v tom, že osvěžovny jsou ještě zavřené, řešíme tedy svačinku nákupem v supermarketu. Po doplnění hmoty a tekutin pokračujeme přes Strážnici a Sudoměřice na Výklopník (Baťův kanál; dorážíme ještě před polednem), kde si dáváme zaslouženou delší pauzu, klobásek a tak vůbec co k tomu patří. Docela se oteplilo, začíná být hic, moc se nechce ale, už je to domů jen kousek (cca 38 km), tak se nějak zvedáme, Hodonín, Mikulčice, Moravská, v Hruškách poslední pauza a pak už konečně břeclavské komíny a věž Otisu, jak já to panoráma vždycky rád vidím, a po pár šlápnutí jsme doma... :-)
Celkem 435 km, nastoupáno asi 2200 m
* no, ono to až tak na těžko nebylo, každým rokem je ta bagáž lehčí a menší, byť vezeme vše potřebné. Prostě kdo umí, ten umí, kdo neumí, ten se dře. :-D
Pro odlehčení bagáže ještě doporučuji zaměnit plyňák za dřívkáč. Třeba tenhle je velice lehký
https://www.outdoorstuff.cz/drivkac-4heat-stove-v2
Místo vrtulového foukání do ohně používám gumovou hadičku s kovovým koncem a vlastní plíce. Stejně se u toho musí sedět a přikládat.
Musíš k tomu ještě připočítat sekeru na štípání dřeva. :-D
Na dřevo pro dřívkáč se chodí s igelitkou a sesbírá se to, co najdeš pod stromem. Výborně hoří třeba borové šišky. Nepotřebuješ ani nůž. Já vím, žes to myslel jako vtip, ale přesto si neodpustím to doplnit.
Otevřený oheň néni fšude povolený.
Jak dlouhou hadičku používáš, aby sis mohl odskočit a oheň zatím rozfoukal?
S dřívkáčem si uvnitř místnosti opravdu neuvařím. A krom toho, vařič váží 85 gr, kartuš cca 1/4 kila. Plechovka fazolí je těžší. A místo to nezabírá vůbec žádné, protože vše mám uvnitř v ešusu. A nemusím řešit "bordel" (špinavý ešus apod.).
Takže dřívkáč fakt ne; pro mne a moje účely.
Ke kartuši 250g udávané náplně ještě musíš připočíst cca 100g plechu, takže to i s vařičem máš už skoro 1/2kg. Ten dřívkáč váží polovinu a složený v pytlíku zabírá prostor 16cm x 11,5cm x 3 mm. Zakouřený ešus strčíš do látkového pytlíku a do něj místo vařiče dáš něco jiného.
Do místnosti to opravdu není vhodné.
co vozíš za stan? náš má 5 kilo, na kolo to moc není :-D
http://www.decathlon.cz/cs/p/8293539_stan...
2,2 kg
anebo za polovinu z aliexpressu
stačí hledat třeba Lixada wood stove ;-)
Koukal jsem na to a je to označené primárně jako na líh. No a také je to skoro 2x tak těžké. Ten můj je z 0.5mm tlustého plechu, nemá to žádné misky na líh a žádné přepážky navíc. Je to opravdu jen na to dřevo a složí se to na 5 zcela plochých destiček 11cm x 16cm x 0.5mm.
Není vařič jako vařič.
A to foukání do ohně, co jsem vymyslel, je esenciální.
já mám tento, a taky se dá krásně složit.
http://dopice.sk/k89
Jo jo, vypadá velice podobně. Ještě ovšem potřebuješ tu gumovou hadičku s kovovým koncem na foukání. Vřele doporučuji :)
já ti nevím, nám to pěkně hořelo i bez hadičky. stačilo párkrát fouknout na začátku a pak jen přikládat klacíky.
ale je fakt, že na to první rozhoření jsem tam šoupnul malý kousek pepa. pak už stačil jen přísun suchého dřeva
Krásná projížďka, tohle by se mi asi taky líbilo. Jen nevim kdo by mi vozil ty ne-potřebný věci :-)
Přece Henyken, má tak malé zavazadlo, že ti těch tvých pár nepotřebných krámů může snadno přibalit. :D
To možná by je i přibalil, jenže já bych je měl docela rád i po dojezdu :-)
Dneska trocha jihočeské romantiky
- mezi rybníky
- Lužnice
- Svět z vyhlídkové věže Aurory
- židovský hřbitov u Třeboně
- kamenný most u Nové Hlíny - jen tu dneska nikdo nesypal sůl do vody :o)))
- u Emči Destinové
Nemáš k tomu prostřednímu nápisu i celek? A puntík do mapy? Takový nápis jsem ještě neviděl.
Samozřejmě, že mám i celek :o)))
Je to křížek v Nové Hlíně https://mapy.cz/s/20q3Z
a i mě ten nápis hodně zaujal. Dost jsem nad tím přemýšlela a řekla bych, že tady to mistr zkratek trošku přehnal...
Kdybys chtěla pořádnou porci křížků u cesty na malém prostoru, navštiv Lipovou u Šluknova, obnovili tam snad všechny, co tam původně byly, plus nějaké ty svaté obrázky. Křížků je tuším 32.
Jen bych ještě před každý křížek dal tabulku s českým překladem toho německého nápisu. Ale nějak nemohu potkat starostu, abych mu to vnuknul.
Díky za typ.
Křížky vysloveně nevyhledávám, ale na cestách jsem si tak nějak zvykla fotit křížky, kapličky a boží muka. Co také fotit jiného a nakonec je to docela zajímavé.
Ostatně každá víska má zpravidla památník padlým, nějaký ten křížek a kapličku a občas se narazí na docela zajímavé objekty :o)))
Ale zrovna ta Lipová stojí za to, tím jak jsou všechny čerstvě obnovené do původního stavu.
Copak křížky u cesty, ale křížové cesty, nikde není na tak malém prostoru tolik křížových cest v krajině, jako právě tady, jestli se nepletu je jich 14.
Tak ještě odkaz do mapy. Zkusil jsem vyznačit místa, kde ve Výběžku stojí či stávaly křížové cesty.
https://mapy.cz/s/20E48
V Brtníkách, když jsme u těhle schodů
https://mapy.cz/s/20E87
přemýšleli, jak pokračovat s kolama dál po červené, dostalo se nám od jakési místní poučení, (doslovně) že ať tam nechodíme, že je tam stejnak hovno... :-)
Ale třeba je vysvěcený :o)
Nojo, Brtníky. Kostel tam vyhodili do vzduchu až 30 let po válce, fara shořela nedávno, vůbec to je divná díra. Pokud byla místní tak je spíš permanentně nasraná a něco takového jako obnovu křížové cesty vidí jako vynález pražáků. :-/
Jáchym, nevíš jestli s tím něco budou dělat nebo to nechají zaniknout? Je to stranou a v krásném místě s moc pěknou "přístupovou" cestou. Bylo mií docela líto v jakém hrozbném stavu to bylo před pár lety.
Tak ještě jeden pokus o fotky.
Třeba se i na kapli vybere:
http://www.jachym.estranky.cz/
A ještě jedna kuriozita z Třeboňského muzea :o)))
K Třeboni se víc hodí volavka než tank.
O tank jde až na druhém místě, i když k Třeboni patří - stačí si to přečíst.
V prvé řadě jde o toho, kdo se podílel na vykopání kusu toho tanku u Třeboně.
Ale chápu, že ty netušíš, jakou kuriozitu jsem měla na mysli, protože dotyčného neznáš...
Taky jsem na to před par dny koukal. Jeník je tam ještě na jedný fotce z povodní.
Skvělý počasí má končit, tak ještě honem navečer obhlídka budoucí rozhledny na Pastevním vrchu u Růžové (pod Růžákem). Vzal jsem to oklikou, v Srbské Kamenici vždy něco překvapí - tentokrát minimuzeum.
Na Pasteváku je zatím jen výkop pro základy, ale "blob" by měl být hotový ještě letos.
... tak on to není falus?
Zajímavé ...
Neni, první návrhy tak možná vypadaly, ale zbyl z toho jen šestimetrový, ochranáři povolený, "hrbol":
http://www.mjolk.cz/sites/default/files/styles...
Minuly tyden v sobotu byla jsem podivat ucho,oko,usta,vež,hlava,hrad. Moc pekne :-)
Dneska jsem si byl projet kousek Beskydsko-Karpatské cyklomagistrály, zkráceně cyklotrasy č. 46.
Ráno vlakem do Bojkovic, po cyklostezce do Pitína a pak to začalo. Nahoru/dolů. Na 27km jsem měl nastoupáno 900 výškových metrů, na 50km 1307m. Pak už to bylo víceméně z kopce.
Summa sumárum 139km, a 1735 výškových metrů.
Místy docela brutus, okolo Mikulčáku 10°C a mlha s viditelností 20m. Ale nakonec Bílé Karpaty nezklamaly. Výhledy byli parádní.
Nechci otvírat mapu, ale chceš říct, že sis do trasy zařadil úsek Starý Hrozenkov - Lopeník přes Mikulčák?!?
Ano, prosím. :-)
https://mapy.cz/s/20SuH Ale jel jsem po silnici.
Dneska jsem toho stihla jak újezďák :o)))
Dopoledne test sedačky na kolo a hřiště, po obědě Slatiňany - od zámku jsme došly ("y" je správně!!!) až na Báru
Cestou zpět Kočičí hrádek a interaktivní výstava ve Švýcárně
A když už Slatiňany, tak nesmí chybět zastávka na tu nejlepší Opočenskou.
Ve vaně pak některým ještě zbyly síly na výzdobu dlaždiček :o)))
Už umí psát? A co to má babi v bříšku, tasemnici? :-D
Pěkný, mám teď piánko, tejden jsem se válel u bazénů a ve welnesu, jedna cesta lanovkou nahoru a dolů s celkovým nachozením asi 300 metrů za den a naplaváním asi 6 km s plavací deskou "kraulové nohy" což prý je pro koleno svátek.... no a včera ostrý test na turnaji v Liberci a dva zápasy v pinpongu zaortézované koleno přežilo...
Sedačka pěkná, měli jsme asi stejnou, ale asi po 2-3 jízdách jsem pod ní zabudoval nosič a do místa kmitu mezi sedačku a nosičd al asi 5 cm gumový válec ... iritovalo mě to štrejchání sedačky o plášť kola v terénu :)
Dcerunka nosič striktně odmítá. Štrejchání o plášť se sice děje, ale sedačka je určena jen na kratší operativní jízdy po městě - holt v Pardubkách je MHD trošku vopruz.
Na výlety se se sedačkou nepočítá, na to je vozík.
Dneska dopoledne jsem měla možnost podívat se na pardubické závodiště - koně mě moc nelákají, ale na obávaný taxis jsem se zašla podívat - v reálu vypadá celkem nevinně :o)))
Po "O" jsme zavítaly ("y" je správně) k bývalému loveckému zámečku ve Starém Hradišti - dnes známý jako Perníková chaloupka.
Perník dobrý, expozice v celku zajímavá, ale co zaujalo, to je neskrývané protibabišovství. Ne, tady o koblihu opravdu neazavadíte :o)))
On ten taxis už mnoho let není obávaný, to bývávalo, ale po těch několika úpravách už to je stejně obtížná překážka jako všechny ostatní.
Ono se to blbě fotilo, ale když se podíváš pozorně, tak od toho většího křoví uprostřed je příkop směrem dozadu hlubší o dobrý metr. To je původní hloubka.
V té přední půlce je hloubka snížená a jezdí se jen přes tuhle část. Ta zadní je už jen na koukání, aby se vědělo, jaké to bylo.
Tohle je fotka focená z druhé (hlubší) strany.
V knížce z roku 1990 se píše o rozměrech Taxisova příkopu toto: pětimetrový příkop, vpředu ohraničený přírodním plotem 150 cm vysokým a 150 cm širokým. Jeho přeskok s patřičným odskokem vyžaduje nejméně osmimetrový skok.
Živý plot těch 150 cm na výšku jsem tak nějak i odhadovala, ale kde měří těch 5 metrů, to teda netuším.
Vlastně - to bude šířka příkopu.
Původně jsem chtěla jako "míru" na hloubku použít Mimíse, která má necelých 90 cm, ale striktně odmítla dělat "koně v příkopu" :o)))
https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%BD_Taxis...
Rozměrově je to pořád stejné, akorát zasypali jámu, aby nebyla tak hluboká.
http://extrastory.cz/images/2014/10-rijen/10-3...
Není stejný, je užší a podle toho co uvádějí tak o 70 cm a taky o metr mělčí.
Těch 70cm je doskok sice do příkopu, ale protože je to zasypaný, tak se to dá ustát, bo to tam tak prudce neklesá. Při tom strmým břehu se to ustát nedalo.
Mám dojem, že doskokovou hranu (v původní vzdálenosti) trochu vyznačují nějakým pískovým pruhem, aby měli koně snahu skákat až opravdu za ni na rovinu, ale už jsem tam dlouho nebyla...
Dneska to bylo vlastně štěstí.
Při dojezdu potmě domů přestalo cestou fungovat řazení Rohloffa - zůstaly jenom dva nejtěžší převody, dál jsem s tím nehnul.
Dal se předpokládat problém s lankem, jsou tam dvě a už nějak dlouho. Neměl jsem ale ani ten torx na otevření lankového boxu, kde bych mohl odstranit zahužveninu a ani klíč nebo kleště, čím by šlo přecvakat na lehčí převod a pohnout se z místa.
Nezbylo než zavolat si odvoz a doufat, že tam kolo půjde nějak nasoukat. Povedlo se, brácha zrovna mohl.
To největší štěstí bylo v tom, že se to stalo teď, 20 km od domu a ne třeba noc předtím nebo ještě hůř, později cestou na sraz. A teď už vím, co by se hodilo mít taky s sebou, jinak bych si asi nevzpomněl.
Jak často se něco podobného stane?
Tohle ani nic podobného se ještě nestalo a má to najeto aspoň 40 tisíc km.
Asi to chtělo myslet na lanka dřív. Ironické je, že už jsem chtěl všechno měnit a mám to objednané, na řadicím gripu taky zbývá z gumy už jenom slupka, která se brzo utrhne.
Jenomže to bude spolu s druhým novým kolem a to se asi ještě nějaký čas povleče.
Takže teď buď dělat všechno dvakrát, nebo na tom prostě nejezdit. Ale dojet na sraz na klasice - to už bych nerisknul.
Doporučuje se měnit lanka a bowdeny po nějaké době, ale když to chodí, tak asi nebude moc lidí, kteří se kolem neživí co to dělá :-)
Moje řeč! Hlavně ta lanka! Když se přetrhne lanko v řazení kousek za hlavičkou, tak ho na cestě (dovolené) ani neopravíte, protože ho nedokážete vyšťourat/vytlačit ven. Stalo se mi to 3 x, ponejprv jsem byl ještě cyklistický tele a nevěděl jsem to, od tý doby preventivně měním. Nicméně letos při dovolené natěžko v České Kanadě se mi přetrhlo v tomhle místě za hlavičkou lanko přehazovačky, v tu chvíli mi zbyly k dispozici tři převodníky + nejmenší pastorek, takže do kopců blbý, servisy v Třeboni to odmítly opravit, já na to neměl vercajk, takže jsem to musel vyřešit nákupem pravého řazení od Alivka a to jsem tam vyměnil. Zachránilo mi to aspoň dovolenou. To lanko mělo najeto necelý jeden tisíc km, takže mělo držet, bohužel nedrželo :-)
Já na tenhle web přestanu chodit. Vždycky se tady dočtu, co mě může někde na cestách překvapit.
Lanko se mi v životě nepřetrhlo, tak by mě ani nenapadlo, že se to může stát. I když ho s sebou jako náhradní vozím.
Ahoj, Petře :-), lanko vozím taky, problém je v tom místě přetrhnutí, v tu chvíli bylo náhradní lanko na dvě věci, ánžto jsem ho na místě nedokázal vyměnit. A protože jde o piplačku i pro servis, tak se o sezóně, kdy má spoustu práce, do toho taky nechce zrovna pustit :-)
Děkuji pěkně. Takže teď abych si do nářadí přibalil ještě něco na tenhle případ. Jak říkám, nebude sem chodit, akorát mě to znervozňuje, co se mi všechno může stát. :)
Stačí preventivně podle doporučení měnit každý rok všechna lanka a nemusíš nic přibalovat a dál tady můžeš bez nervozity setrvat a zjišťovat co musíš pravidelně včas měnit :-)
Nebo před jízdou "velkého panáka" slivovice. Hned bude svět v lepších barvách ...
V tom případě bych doporučoval si dát dva dost velké aby ti bylo celkem jedno co kde praskne a nevydrží :-)
Já už měnil 2 od přehazky, tedy neměnil já, bylo mi měněno a vždy na cestě, naštěstí nebyl problém a jen mírné zdržení.
Taky se mi nikdy přímo nepřetrhlo, stačil jsem si všimnout, když se začalo někde párat v místě tření a šlo s tím dojet, pak se vyměnilo, ale bylo jich, ještě před nerezovými.
Tady u toho systému nejsou lanka vůbec vidět, takže se na ně lehce zapomene. Nejmenší poloměr ohybu je právě vzadu na té schované kladce, co převádí tah lanek zpátky na točivý pohyb pro řazení. To je nejslabší článek.
Neboj, asi to nebude tak zlé.
Když jsem po létech vyrazil do dálky, měl jsem z toho, že něco způsobí nepojízdnost dost strach.
Lanka za Husáka na Favoritu praskala často, v místě, kde byl přiletován ten čudl, co dělal v páce zarážku. Prostě čudl upadl a lanko vyjelo z brzdy. Řešilo se to tak, že se povytáhlo a udělal na něm uzlík, fungoval spolehlivěji než ten naletovanej špunt. Takže jsem vezl 4 kanka, dvě brzdové, dvě do přehazovačky (přesmýkače). Pak několik spojek na řetěz, dráty přední a zadní s niplema, brzdové špalíky, spoustu šroubků a matiček, všechny co na kole jsou.
A pochitelně několik duší a lepení s tím, že vyměněnou duši zalepím v klidu večer.
No, a pak se mi na 2000 kilácích jen mírně povolil šroubek od nosiče, tak jsem jej dotáhnul a hotovo.
Ne, že bych přestal vozit všechny možné i nemožné náhradní díly s sebou, ale mám za to, že dnešní kola jsou mnohem robustnější držáci, než ty z mládí, a že není důvod mít přehnané obavy z toho, že se něco vysype.
"Jindřichu, dej si bacha, jdou po tobě!" :-)))
Myslíš ty "okopávače kotníků" jak trefně používají naši politici?
Těmi je předčasné se zabývat :-)
V servisu nedokázali vystrčit nějakým drátem hlavičku se zbytkem lanka z řazení? Nebo nedokázali rozebrat řadicí páčku?
Nebo to bylo duální řazení na silničce? Tam to může být komplikovanější, to neznám.
Brahmo - až se Ti to někdy stane, tak to z druhé strany vystrkuj silnou jehlou nebo drátem a uvidíš, jak to pude/nepude. Já si s tím po návratu domů hrál přes dvě hodiny.
Když se mi to stalo poprvé (ještě z mojí neznalosti jsem preventivně neměnil lanka), tak mi to dělal servisák ve Vrchlabí, byl jsem u toho. Nějaké vypichování z protisměru bylo naprd, hlavička sice trochu povylezla, ale dál zaboha to nešlo, takže nakonec já to tlačil pevným drátem ven, on v té povylezlé hlavičce opatrně jemným pilníčkem vypiloval drážku, do té potom nasadil ostří šroubováku a jemným vyklepáváním to dostal ven. Ufff... :-)
Proc nejmensi pastorek ?? Vsak na prehazce mas staveci sroubky, se kterymi si v pripade takoveho problemu nastavis plus minus prostredni pastorek natvrdo.
Našel jsem doma tři nová nerez lanka. Jenomže - jsou krátká, na tohle potřebuju tandem verzi.
Když mi to kluci skládali, asi byl problém sehnat delší lanka z nerezu a tak to dopadlo.
Divím se, že to chodilo pořád dobře, až dokud se na konci nezhrnul jeden prasklý drátek.
Po vytažení z bowdenů jsou totiž lanka samá rez.
Tak dokud je neseženu, jsem teď bez lehokola úplně.
A když už budeš shánět, dej určitě přednost zabrušovaným.
Ve 3m délce není moc na výběr.
Ještě než došla zásilka z Azubu, už jsem netrpělivě objel pět obchodů v okolí, měli by v jednom a stejně jenom pozink.
Další den vše přišlo, i nový grip, takže už to zas jede a hlavně řadí líp než kdykoliv předtím.
Přeskočení celého rozsahu za míň než půl vteřiny, to bych za nic nevyměnil. Navíc s tím šlo řadit i nějakou dobu s palcem nanic (po té jedné vyjížďce na začátku roku doteď bolí, ale na funkci to už nemá vliv).
Nic moc, Rýbrcoul byl dnes nějaký naštvaný, dneska mě neměl rád.
Mělo být sice chladněji, ale sucho, jenže zima 12 st., vítr a časté přeháňky nejsou zrovna nejvhodnější podmínky pro vyjížďku do hor a tak to byla taková jízda od přístřešku k čekárně :-)
Až teprv když jsem vyjel z podhůří, tak se to zlepšilo a ukázalo se i sluníčko.
Oproti čtvrtku výrazně lepší a stále ještě letně a tak jsem to pojal víc výletně a projel se po Železných horách s nahlédnutím do Vysočiny.
Stavil jsem se na dně druhohorního moře, kde m.j. mají i zajímavého ponocného s pejskem a konečně jsem se dostal do Žižkova Pole a k mohyle. Cestou zaujala Beranova pastvina střežená kamerovým systémem.
Do hajzlu se správcem!
Copak s těma fotkama nemůže něco udělat.
Včera jsem si dal takovou delší cestu po lesních a polních cestách, skoro na celý den to bylo, a zažil jsem tři zajímavé události:
1. kousek nad Českým Šternberkem skútrová jízda holek: několik desítek skútrů a každý řídila holka,
2. v Sázavě (to jsem musel kousek po silnici) proti mě jízda Smartů - těch malinkatých autíček, více jak stovka jich bylo,
3. u Chocerad pitbullsraz - majitelé pitbullů tady měli sešlost, stovka psů, takhle na první pohled vypadali kamarádsky...
Bohužel - parádní den byl poněkud znehodnocen tím, že po návratu jsem musel posekat trávu, na druhou stranu musím dodat, že tahle pro mě vyčerpávající blbárna byla vyvážena dvěma buřtama, na ty jsem se těšil celou cestu :-)
Včera od 9 ráno do dneška 0:30 ráno jsem si dal čistě silniční trasu jako už někdy před pár lety, jenom opačně a na rychlejším lehokole. Asi není úplně ideální klikat to na mapy.cz, navíc ten výškový profil dost zarovnávají. Víc se nevleze.
https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&...
Místo dlouhého názvu řádku používej zkrácený název z nástroje (vpravo dole na mapě)
https://mapy.cz/s/22cOl
Praděd a Dlouhé stráně, krásná oblast na projížďku, už jsem tam dlouho nebyl. Letos to už asi nebude, tak snad zjara.
Díky, to je lepší.
Zajímalo mně jenom, že když při takhle dlouhé trase jsou ve vygenerovaném výškovém profilu viditelně vyhlazené malé rozdíly ve sklonu a taky malé kopečky, tak jestli je to ignoruje i v součtu nastoupaných metrů.
Rozdělil jsem trasu na tři části:
1. https://mapy.cz/s/22dUN (k příbuzným v Rudné)
2. https://mapy.cz/s/22dZh (to hlavní)
3. https://mapy.cz/s/22e19 (dojezd domů)
Je to tak. Součet vzdálenosti sedí, ale výškové profily jsou členitější, jak se přiblížily reálu a rázem přibylo 146 nastoupaných metrů. Dalším kouskováním by se zřejmě takhle dalo pokračovat.
Ale ty metry, co se naberou při všech vymetených dírách a kanálech, ty nikdo nesečte :-)
Já mám dlouhodobou zkušenost, že pokud je trasa po silnici, tak vždycky mapa udávala víc nastoupaných metrů než bylo v reálu. Třeba mapa udává 2000 m a v reálu to zpravidla je 1800 m.
Pokud je trasa vedena mimo silnice, tak se rozdíly různě liší, ale nikdy to nebylo ve skutečnosti víc než na mapě.
To, že v grafu trasy nevidíš ty drobné výškové změny je dané malým prostorem pro detail vyobrazení. Když si vezmu třeba 200 km záznam z navigace tak to vypadá docela placatě, ale když si na stejnou šířku roztáhnu 20 km úsek tak je to dost velký rozdíl a už je vidět kdejaký hrbol.
Jak jsem psal - konkrétně tady, když je nevidím, tak je to nepočítá, o to v pokusu šlo. Roztáhnout to tam nejde.
Podle čeho posuzuješ ten "reál"?
Přenosná mašinka je fakt schopná zaregistrovat každý hrbol, i když ho přejedeš jakkoliv rychle?
Řekl bych, že skutečnost bude vždycky víc, než se dá běžně změřit, ale o tu až tak nejde.
Jakým způsobem to měří tu nadmořskou výšku?
Myslíš tachometr na kole ? Změnou atmosférického tlaku.
Jaky rozdil vychazi při měření pomocí GPS?
Pokud má navigace měření tlaku, tak víceméně shoda. Moje laciná ukazuje metry z mapy. A tam záleží na tom, jak kvalitní a přesnou máš nahranou mapu.
Obvykle to dělám tak, že před výjezdem si tachometr "zkalibruju" podle metrů v navigaci. No a během dne se to obvykle krapet rozjede, podle výkyvů tlaku. Ale to je jen o pár metrů, na tisícovce nazvedané to nehraje zas až takovou roli. A z rozdílu proti mapě se to dá zas snadno dopočítat.
Hm, vůbec mě nenapadlo se tím zabývat, jak ta mrcha vlastně tu výšku měří. Myslel jsem, žecto bere z mapy furt.
Zatím jse zjistil jen nepatrní rozdíl v tachometrem ujeté vzdálenosti a v tom co naměří gps, logicky gps dává míň ale v řřdech metrů na 100 kilometrů.
Jak je to s výškou mě nenapadlo zkoumat.
Vyzkouším to.
Jestli jede podle tlaku (skutečná vejška), tak je potřeba kalibrovat, pokud chceš vědět přesný hodnoty.
Když nezkalibruješ, nasčítaný nastoupaný metry budou i tak vcelku přesný, jen na jiný hladině. Takže pokud se ukládá záznam, tak graf bude celej šoupnutej.
Mašinky na řidítkách jsou až obdivuhodně přesný a pohotový. A když na dvou kolech vezeš dvě, nebo i tři a rozdíl po 130 km je doslova jen pár metrů, tak se tomu docela dá i věřit.
Výrobce čipu je jen jeden a dělá stejnou chybu? ;)
:-))
Neber mi všechny iluze.
Odzkoušeno na konkrétních hrbolech, podle vrstevnic. Leda že by při malování mapy používali pro měření mašinku se stejným čipem.
To by ale pak bylo jako v tom vtipu o předpovědi počasí a indiánech štípajících dřevo...
Měřím to navigací a ta výšku načítá podle toho o kolik metrů skutečně nastoupám. Když jedu do kopce, tak vidím na displeji jak se metry přičítají. Ono i když jedu po zdánlivé rovině a je tam třeba jen metrové převýšení na 100 metrech, tak to ten 1 metr zaznamená.
Mnohdy mám dojem, že jedu po rovině nebo dokonce mírně z kopce a ono to nejede a já se musím opírat do pedálu a pak stačí mrknout na výškoměr hned mi je jasné, že oko a mozek si s námi občas docela hraje.
Navigace měří a zaznamenává výšku průběžně a nastoupané a sklesané metry registruje v okamžiku kdy ten rozdíl výšky jednoho metru zaznamená. Co jsem si všiml, tak navigace mi zaznamenala i umělé hupy, které jsem sjížděl v bikeparku, tak si myslím, že zaznamená každé metrový hup, který přejedeš.
Na mapě graf roztáhnout nejde, myslel jsem grafický záznam z navigace, kde to jde roztáhnout po 100 vzdálenostních metrech.
Jo, třeba takové stoupání na ČHS z Filipovic. V porovnání s okolím to vypadá to jako s kopce, ale člověk se dře. Tam teda výškoměr ani netřeba, protože je jasné, že nějak se nahoru dostat musím.
Cyklistů pár a jenom opačným směrem, zato motorkáři tam jezdí rekordy.
Když byla silnice přes sedlo pro auta několik roků uzavřená, tak jsem tam párkrát jel a to stoupání z Domašova do sedla bylo docela dobře zvládnutelné. Šlapat se tam musí, ale je to trvale mírné stoupání, takže pohoda a pro tebe to musí být přímo oddychový výjezd :-)
Kokořínská klasika 2017: setkání starých Favoritů.
Ještě by to chtělo tašku přes rameno a ty správné kšiltovky :o)))
Včera jsem se snažila udělat z naší džungle zahradu a nestačila jsem zírat, co se mi podařilo vypěstovat.
Z jara mi na zahradě vyrostl jakýsi trifid, v létě jsme to identifikovali jako meloun s tím, že z toho sice nic nebude, ale nechť si to roste, když už se mu u nás zalíbilo.
Nicméně zadařilo se - včera jsem v porostu objevila dvě zelené koule.
Dneska jsme jednu prubli a dá se to i jíst :o)))
Víkendové toulání po Vysočině a Novohradkách.
V pátek přesun vlakem do Moravských Budějovic. A dál už jen kolmo.
Moravské Budějovice - Lesonice - Želetava - Dluhá Brtnice - pramen řeky Dyje.
52km, převýšení 577m.
Sobota byla ve znamení řek:
Snídaně u pramenu Dyje, okolo Javořice k pramenu Jihlavy, rozvodí Lade-Dunaj, vedlejší pramen Žirovnice, vznik řeky Nežárky (soutok Žirovnice a Kamenice) v Jarošově nad Nežárkou dále Jindřiš, Horní Pěna, Peršlák a spaní kousek před Novou Bystřicí.
Najel jsem 113km, převýšení 1356m.
Dnešní neděle byla pro změnu ve znamení zámků.
Dobrohoř (Staré Město p. Landštejnem), Český Rudolec, Dačice, Jemnice, Uherčice, Vranov nad Dyjí.
Najeto 122km, převýšení 1265m.
V sobotu jsem si cestou schválně zajel podívat se taky na jeden zámek - konkrétně v Dlouhé Loučce. Spíš na to, co z něj zbylo. Ten už nikdo nezachrání. V roce 1986 shořela střecha a byla postavena lepenková provizorní, to znamená nafurt. Lepenka mizela, dřevo se propadalo, až konečně letos spadla jedna hlavní zeď.
Ale někteří odvážní ho ještě stihli během posledních pár let důkladně prolézt a nafotit.
Jardo, pěkné. My pro změnu v sobotu v poledne vyrazili natěžko k vám do Břeclavi. Na burčák :-) Bereme to kolem vody, zatím Labe, Tichá Orlice, Morava. Dnes nás déšť zahnal pod střechu, nocujeme v Litovli. Ale věřím, že pozítří už budeme ochutnávat.
Pár fotek na Rajčeti.
https://malejjarda2.rajce.idnes.cz/Vikend_na...
Kvalita fotek z mobilu mizerná, asi budu muset napsat Ježíškovy o nějaký foťák. :-)
Včera se mi povedlo píchnout - tentokrát ale kolo u auta. Vetřelce nebylo nutné dlouho hledat - jak sem tohle mohla nabrat, to je mi záhadou.
Naštěstí jsem to zjistila na dohled od pneuservisu, takže během 10 minut bylo zase vše OK a tři matky našeho rodu (věkový rozptyl 68- 78 let), které jsem zrovna vezla do lázní, měly aspoň o dobrodružství postaráno. Na rozdíl ode mne :o)))
Ahojko,nečekane prekvapeni. Bylo to užasne .....
Škoda nebyli na hamaku,nevadi to. Hlavne bylo to velky fajn s party!
Preji vam hezke prohliženi fotky :-)
http://29ceskevrcholu.rajce.idnes.cz/17._Brdy_-...
Dneska jsem musel být v práci už dosti brzy, takže z poříčí jsem vyjížděl v 4:45, tma jak prase. Ovšem mám perfektní akumulátorové světlo, takže se jede dobře. Stoupám nahoru na Pyšely, silnice vede lesíkem - a zase divočáci: naprosto volným pomalým klusem tak cca osm kusů zleva doprava křižovalo 15 metrů přede mnou silnici. Z těhle setkání jsem vždycky podělanej strachy :-)
když nemají selata, tak jsi jim ukradený ;-)
Ale přesto je lepší jim nestát v cestě :-)
Pořiď si rolničku na řidítka, na medvědy to prý funguje :o)
A po průjezdu tisícího cyklisty s rolničkou z toho kraválu jinak klidným a netečným prasátkům hrábne - a zaútočí...
"Sputnik" uvádí, že ukrajinská armáda využívá v bojích "bojové divočáky"
https://cz.sputniknews.com/svet/201709045912654...
A pěkně rejou, mazlové :-)
Myslím, že jim vydrží do prvního vynechání zásobovacích vozů :-))
Ano, funguje.
Když se v medvědím trusu najde rolnička, aspoň se ví kam se turista ztratil. :-))
Když rolničku, tak jedině s vyrytým jménem. Ať je jistota.
V Rajeckých Teplicích jsem chodila na túry sama, jen jsem oznámila kámošovi:,,Jestli nedojdu k večeři, má medvěd večeři!" Žádného medvěda jsem, naštěstí, nepotkala a rolničku jsem neměla, ani psí známku. Byla bych ztracena! :-(
Právě jsme do sáhli cíle naší cyklodovolené a ochutnáváme burčák v Břeclavi.
Moje moravská Nebeská dnes koupila do PETky litr burčáku a je z něj znechucená ještě teď, spílá si, že ho zapomněla u zdroje ochutnat. Je to nějakej přeslazenej sajrajt pro Pražáky, žádnej alkohol, dovozce asi poplet destinaci. :-][ A lidi prej to tam (suterén My Liberec) chlastaj jak protržený.
Co k tomu dodat.
Stářím se nemoudří :-)
My kupujeme, nebo se o to snazime, jen ve vinotece nebo primo ve sklipku..
Dnesek zacina opravdu pekne...ty moravske holky jsou krev a mliko :-)
Že ale vyrostla. To jsou aspoň třicetiuncovky. Já ten kvas nekupuju, natož abych ho pil.
Ani dnes, ani včera, ale už v úterý (nešel mi počítač) - úžasný výlet do Polska. Z Dolní Lipky přes Miedzylesie, Idzików, Stronie Slaskie na Kladské sedlo, přes Stříbrnici na sedlo Štvanice, do Hynčic a podél Krupé, Moravy a zase do Dolní Lipky.
Měl jsem dneska půlden volna, takže po obědě z práce 105 km, ale v dešti, celkem silném větru a teplotě 10 st. Takže nic moc. Nicméně ta hlavní překážka přišla několik kiláků před cílem: tady projíždím úzkou uličkou mezi chatama, vjedu do ní - a uprostřed tý uličky proti mě krocan. Ale jakej krocan! Asi dva metry velikej a navíc děsně nasra.ej! Asi se mu zaběhly krůty a on si to chtěl vylejt na mě. Křídla do takový tý bojový polohy, děsně hudroval a čelně útočil proti mýmu přednímu kolu, vůbec nešel objet, vždycky se jen na chvilku stáhnul a zase do útoku! Asi po minutě, kdy mi pršelo skrz díry v přilbě na hlavu, jsem toho měl akorát tak plný zuby. Opřel jsem kolo o plot a za strašnýho řevu "di do prd.le, hajzle!" jsem se proti němu tentokrát rozběhnul já. Tohle teda nečekal, začal utíkat a já ho hnal přes třicet metrů, až zaběhnul do příčné uličky.
V tu chvíli jsem poznal, jaký pocit asi zažívali Římané, když hnali před sebou nepřátele :-)
Včera divočáci, dnes krocan, co to bude zítra? :D
Můj známý naboural do jezevce. To nedopadlo moc dobře.
Já takhle nedávno narazil na býka. Stál na štorc na cyklostezce, z obou stran ohradník. Nikdy bych nevěřil, že bejk je dlouhý na šířku cyklostezky. Objet to by znamenalo dalších 10 km a jeden kopec navíc.
Tak pěkně kolo na ramena a obcházel jsem tu pastvinu.
Mám taky jeden zážitek s býkem na úzké cestě, ale horší to bylo jindy: úzká polní cesta, po obou stranách ohrady s koňmi, a protože jedna klisna měla právě hříbě, tak majitel přehradil tu cestu dvěma kládami a získal tak třetí ohradu, do který dal tu klisnu s hříbětem. Já, netuše, co dokáže máma malýho koně, jsem to na jedný straně podlezl a jel dál v tý úzký ohradě. Ta klisna se ke mně rozeběhla, otočila se zadkem a začala proti mně vykopávat zadní nohy. Bylo to blbý, kolo jsem rychle opřel o hrazení a přelezl jsem. Kolo mi musel potom vyndat majitel (resp. uklidnil tu klisnu a já to projel).
Já jsem jednou v Praze na Libeňském ostrově přejel na kole veverku, heč! Ani berana, ani divočáka a dokonce ani toho krocana jste nedokázali přejet! :D
Nevím, zda soud uzná tvé dobrovolné přiznání (se) jako polehčující okolnost.
Vražda je furt a stále vražda!
105km, v dešti, silném větru a teplotě 10° C?!?
Ty někomu vyprávěj, že máš zdravotní obtíže a už si na sebe opatrnej :o)))
Mý zdravotní potíže souvisej s prostatou a na to počasí vliv teda nemá :-)
Je otázkou jestli by prostatě víc neprospěly jiné sportovní "sportovní?" aktivity než dlouhé sezení na kole.
Samozřejmě máš pravdu. Však mi doktor při každoročních prohlídkách na urologii říká, že ten prostamol je celkově k ničemu, pakliže nepřestanu s kole. A to já teda nepřestanu :-)
(a jinak naprosto nevím, za co ty dva mínusy u tý mý věty, že se moje problémy týkaj prostaty. Na druhou stranu chápu, že kreténi se nevykytují pouze v parlamentu a senátu, ale i na tomhle webu).
A to ti doktor ještě nedoporučil na prostatu lehokolo? :-D
Dnes jsem projížděl Drahanskou vrchovinou a na úpatí při Přírodním parku Říčky nedaleko od Brna je asi městys Pozořice.Z nepěkné komunikace se po rokonstrukci stává pěkné náměstíčko.Nedávno byla dokončena oprava kostela.Zkusím vložit fotku.
Pan Václav Vrtal na můj dotaz odpověděl,že fotky vložit jdou a že budou dál testovat.
Další pokus
Máš zcela evidentně špatné heslo :o)))
P.S.
Zkus fotku víc zmenšit.
S velikostí fotky občasná nemožnost vložení souvislost nemá. Paradoxně se mi častěji vloží fotka velká, neupravovaná...
Nerozumím.Jak můžu mít špatné heslo když se přihlásím?
Fotka měla 107kB.
Heslo pro zobrazení fotky :-))
Velikost fotky nemá vliv, tuším, že maximum je 5 mega. Když je správná konstalace planet a jsou správně narofvnané dráty, tak mi to normálně zobrazuje fotky 3 x 3 mega.
Radka měla na mysli heslo "kurvapičadohajzlu", čili že fotka se načte až poté, co se řádně rozčílíš.
Ne, nejde o standardní heslo. Jen někteří používáme stejné "zaklínadlo" když děláme další pokus s vložením fotky. Stejně musíš do okna nějaký text napsat.
Všimla jsem si, že u tebe ale mnohokrát neprojde ani druhý či třetí pokus. Možná to bude spíš souviset s tvým připojením k netu. Těžko říct, je to zkrátka někde v drátech...
Dneska ráno poprvé mrazík - vyjížděl jsem při plus dvou, v údolí u Mnichovic mínus jeden, jinovatka.
Jo, a abych nezapomněl: včera jsem se u Kostelce na Černými lesy potkal s Ivanem = Joe = Žofka, mám vyřídit pozdrav nakolákům, což tímto činím :-)
U nás bylo 10°C, vyjížděl jsem v sedm. Ale i tak jsem si pustil vyhřívání sedačky. Bylo to poprvé po létě a velmi příjemné :-)
No, na to, že jsem se původně jel na chvíli vyvětrat, to nebylo špatný. Jen to chození po lese s dvojbrašnou na zadní nosič není úplně ideální:-).
A ta kráva, co mi sestřelila kolo do škarpy, mě taky moc nepotěšila...kam ty lidi čumí, nechápu, dva metry místa, před ní se tomu vyhli dva chlapi a ona trefí stříbrný kolo s hafem reflexních prvků a červenou vidlicí...
A když odstavuješ vozidlo na cestě mimo obec, tak ty nepoužíváš výstražný trojúhelník že tam je překážka?
Kuš:)!! Vozidlo byl odstaveno takměř na pangejtu, předtím ho minuli bez problémů asi 3 lidi a v pohodě. Tahle prostě čuměla bůhví kam...
Však taky jí (asi) ten její docela vyčinil, když jsem na ní houk, že jestli se mi tím pádem ohla patka, tak to má tak za čtyřistapade a pěkně mě nasere. Když jsem to řek, tak chlap se jen přikrčil a čekal, až dojdu ke kolu a postavím ho. Asi už někdy patku měnil:). No naštěstí to padlo na levou stranu, odsralo to jen vodítko lanka přední brzdy, což jsem zjistil až asi po kilometru jízdy. Jak se přetočily řídítka, tak se to nějak zmastilo, brzda má nějakej malej krok a nejde vyháknout.
Dneska jsem měla v plánu kontrolu Okoře, ale na Levém Hradci jsem se akorát přichomýtla ke komentované prohlídce kostela sv. Klimenta a toho nešlo nevyužít. Nakonec jsem se na Levém Hradci zdržela dobré dvě hodinky. Okoř jsem sice nechala daleko před sebou, ale i tak to bylo velmi příjemných 35 km přes vyhlídky západním Přípražím.
A příjemně mě překvapil průvodčí ve vlaku (z Podbaby do Roztok jsem se nechala svést, páč se mi nechtělo šlapat podél Vltavy) - nechal mě ty 3 zastávky jet jen za jízdenku (10,-), kolo jsem neplatila :o)))
Takže Bruco, najde se mezi průvodčími i milý člověk!
Dneska jsem na Levém Hradci prošla i hřbitov. Najde se tu docela dost významných jmen - Dr. Švejcar, hrobka rodiny malířky Zdeňky Braunerové (ta zde ale není, je na Slavíně), hrobka rodiny Kinských, památník obětem transportu smrti nebo třeba hrobka rodiny Šimků, kde je pohřben Miloslav Šimek.
Jo a rosničky díky za to, že vám dneska ta deštivá předpověď nevyšla :o)))
mam foto hrob svejcar pred 5 let :-)
Nevyšlo asi jak kde, tady jim to vyšlo asi tak na 150 %, chčí tady od rána a snad nebylo deset minut bez deště.
Jak často sleduju meteoradar, nás zásobujou asi nejvíc. Směrem na západ vymeteno. Už ani nevím, kdy naposledy nepršelo.
Ale teď se mají poměry chvilku obrátit a asi je nás víc, kdo spoléháme na ten teplotní zázrak příštího týdne. Hlavně si tu přízeň nepokazme :-)
Tak je pravda, že v době, kdy norské rosničky hlásaly deštík, přehnal se takový studený pás - citelně se ochladilo a trošku fouklo.
Jinak ale velmi příjemné počasí, docela i slunečno.
Jen ty výhledy byly takové zamžené, ale to se dalo vydržet :o)))
To by byl (průvodčí) pěkný hajzl, kdyby od tebe chtěl ještě peníze, když už "jsem se nechala (od něj) svést"
Svést a svézt není (jak je všeobecně známo) totéž
Xakru, já chci také na houby...
Ale u nás jsou všichni nějak líní, houby neradi a do lesa jít se jim nechce...
A to by mě zajímalo, jak by na tenhle požadavek reagoval "hodinový manžel". :-)
Na to je nejlepší kolektivní manžel Sedm trpaslíků.
Nebyla tam kolektivní manželka ?
Ta byla jinde.
http://a.da.mek.sweb.cz/vodnansk.j/sa7t.htm
Sádlo-máslo Sněhurku jsme včera potkali v Aquaparku v Uh. Hradišti, ale trpaslíky nechala doma. Po obědě jsme navštívili KovoZOO ve St. Městě. Moc pěkný areál a zvířata úžasná. Cyklisté jsou tam vítáni, ale z jejich kovových miláčků by se mohl stát třeba páv. Proto dobře hlídat! :-D :-D
Ještě nevím.
Je to tu strašně složitý, asi 50 procent obyvatel Tallinnu jsou Rusové, nasedneš do taxi a je to loterie, budeš mluvit rusky, pár bodikov plus....
Rus je rád, že s ním mluvíš po jeho.
Estonec nikoliv. Mluví rusky ale nechce.
První den v Estonsku. Dojmy.
Jaké to bylO?
Nová země, nový stát, strašně vzrušující.
Nezapomeň si přivézt Vanna Tallinn, bez něj jako bys tam nebyl. Snad jsi neporušil tradice a neletěl létadly, není ten přestup v Rize otravnej?
Super ja sama s lolo v kupe
A to průvodčí nemá žádné námitky proti takhle uloženému kolu?