Nestranný test kola probíhá tak, že dostanete nějaký bicykl a jezdíte na něm. Nezáleží (nemělo by záležet) na značce, barvě atd., ale na pocitech, dojmech, praktických zkušenostech. Občas se však stane, že sympatie se projeví již od prvního setkání. A to je příběh testu Authora Synergy.
Já vám nevím... už když Author před několika lety s těmahle krosama přišel, jsem si říkal, pro koho je vlastně to kolo určené, kde je cílová skupina?
Člověk, který jezdí jen tak rekreačně, tu a tam o víkendu, povětšinou není ochoten dát 37 tisíc (v případě "neakční" ceny dokonce 45 tisíc!!!) obecně za jakékoliv kolo, a ten, kdož ty prachy má a je ochoten je za tu věc na dvou kolech utratit, zase asi většinou nemá v úmyslu je vrazit do karbonového krosového kola od Authora. Za ty peníze se dá pořídit slušné MTB s pevným Alu rámem, případně snad i full, který už bude jakž takž nějak fungovat (nesleduju teď katalogy výrobců, ale myslím si, že je to reálné, minimálně v oblasti výprodejů starších modelů), případně se dá sehnat nebo i postavit velmi dobrý kros za cenu...no řekněme něco kolem poloviny té vyšší sumy??
Jako konzument tohoto kola mi tak nějak vychází prachatý, technikou naprosto nepolíbený člověk, který chce kolo, protože je to IN, který přijde do obchodu, kde to kolo stojí, vypadá to docela hezky, hele má to kotoučovky, jo, to je IN, hele má to XT přehazovačku, to jsem někde čet, že to je to nejlepší, a je to taky asi IN. Pak je to spíš na šikovnosti prodavače, jestli mu ho dokáže dostatečně vychválit a vnutit.
Nevím, já netvrdím, že to kolo je špatné, to vůbec ne, ale prostě mi cílová skupina není moc jasná a já bych za to teda ty peníze nedal ani náhodou.
K tomu, aby to bylo opravdu totálně IN, už chybí snad jediná věc - elektrifikace tohoto modelu. Pak by to byla totální absurdita:).
Mirku, dávám Ti plusový bodík :-)
Jo - a mohl bys recipročně Ty dát plusový bodík mně, aby se vymazalo to mínus?! :-)
Máš ho mít, i když to, jak jsou vedeny bowdeny, by mě trápilo asi ze všeho nejmíň:-).
Ty kolo asi moc často nepřenášíš, že?
Ten kdo kolo alespoň občas musí vzít přes překážku do nebo ze schodů, tak ví, že by ho to dost trápilo a možná i ze vše nejvíc :-)
Díky za vyrovnání na nulu, Vladimíre:-).
Milý aut(h)ore toho mínusu, místo udělování mínusů mi raději vysvětli, co se ti na mém komentáři nepozdává, případně co bylo záměrem značky při vývoji těchto kol, kam s nimi na trhu mířil. Já na to dodnes opravdu nepřišel.
Vždyť má přece rám hebounký jako-doplnit máme sami. První co mě napadlo-jako to co my holky nemáme. Pak nekup to! Nooó už mlčím, už mlčím...:-D:-D:-D:-D
Ne každý chce horáka, znám dost lidí co jezdí na trekových (krosových) kolech, mají rádi univerzální kolo protože především jedou po silnicích nebo dobrých zpevněných cestách a nemají potřebu jet mimo nezpevněné. A i když náhodou a vyjimečně musí někde přejet po nějaké pevné pěšině bez větších nerovností, tak i tohle kolo to celkem zvládne.
A ten kdo tohle jezdí a jezdí dost a má na to, tak si udělá radost a pořídí si lehčí a kvalitnější univerzál.
Jediné co mi na tomhle kole dost vadí, tak je lanko přesmyku. Ostatní je už méně podstatné. Sedlo si pořídí beztak každý podle sebe a je fakt, že pedály mohly být obyčejné na jedno použití k vyzkoušení kola a pak by si zase každý pořídil ty svoje. I když já mám na treku podobné jednostranné nášlapy a nadmíru mi vyhovují, jiné bych nechtěl.
Citace: "A ten kdo tohle jezdí a jezdí dost a má na to, tak si udělá radost a pořídí si lehčí a kvalitnější univerzál."
Já ti teda nevím, ale myslím si, že takových lidí, kteří budou CÍLENĚ vyhledávat krose na karbonu a budou ochotni dát za krosový kolo okolo 40 tisíc, fakt asi moc není.
Já to beru do značné míry z ekonomický stránky. Pokud vím, tak Author předtím v nabídce karbonový krose neměl. Nevím, jestli rámy prostě nenakupujou někde jinde a neopatřujou jejich značkou, ale pokud bych předpokládal, že ne, tak to znamená, že Author musel absolvovat celou anabázi vývoje a přípravy výroby takového rámu (předpokládám, že to není identické s horskými karbonovými rámy a tudíž to vyžaduje vlastní výrobní přípravky), což nebude levná záležitost a myslím si, že počet prodaných kusů tohoto modelu v žádném případě ten vývoj nemůže zaplatit.
Jasně, Author je silná značka a asi na to má, ale z obchodního hlediska to prostě asi nemůže být atraktivní, vydělávající model.
Nebo se pletu?
Docela by mě zajímaly počty prodaných kusů...
Nevim jestli Author má vlastní výrobu, ale spíš bych řek, že si rámy a další nechávají někde vyrábět podle svého návrhu u někoho kdo to umí a dělá to i pro další obchodní značky.
Těch prodaných kol asi nebudou tisíce, ale nějaké určitě prodají, tohle kolo si určitě nějaké zájemce najde. Řekl bych že 35 tisíc je za podobné kolo docela přijatelná částka a nijak zvlášť vysoká a dost lidí na to má a karbon a nízká váha táhne a je lákavá.
Zrovna tak není problém potkat lidi na sto i stopadesáti tisíccových kolech.
Taky si myslím, že tohle kolo si koupí někdo, koho zblbla reklama a kouzelné slovíčko "karbon".
Protože za tyhle peníze může mít lepší a lehčí kolo na hliníkovém rámu.