to petrp - abys měl možnost odpovědět :o)))
http://www.nakole.cz/diskuse/22096-co-vas...
K těm telefonům. Jo, možná ne 20, ale 30 to nebude. Nemám se kam podívat, ale myslím, že se dráty po vsi tahaly ne dřiv než v roce 1993.
Jé, vzpomínky na telefonizaci :-) Pamatuji si, že co jsem jako dítě rozum bral, tedy od roku cca 1980, mluvilo se u nás doma v pražském činžáku o tom, že mají rodiče zažádáno o zřízení telefonní přípojky. Dokonce táta obíhal okolní sousedy v rodinných domech, jestli by některý nesouhlasil se zřízením dvojlinky, což samozřejmě byla sci-fi. Ovšem - dobrá věc se soudruhům podařila! V květnu 1988, kdy jsem se doma učil o svatém týdnu k maturitě, přijela před dům liazka s HR a parta chlapů usadila dehtovaný dřevěný sloup pro telefonní kabel :-) Během léta dorazil k nám domů technik s klubem dvojlinky, a kde prý chceme mít telefonní přístroj. Jestli prý v předsíni, chichi. Řekl jsem, že možná až na opačné straně obýváku a byl jsem úplně unešen z toho, že technik velkomyslně odmotal asi 10 metrů dvojlinky a na její konec napojil kulatý oranžový telefon.
A ještě mám vzpomínky, jak jsem obcházel nejbližší tři telefonní budky v okolí, když jsem se chtěl ze Zeleného Pruhu dovolat kamarádovi do Michle. Někdy se to podařilo dokonce i rychleji, než bych tam došel pěšky.
No a první mobil jsem kupoval v březnu 1997, Philps Fizz za 1000 korun.
Moji rodiče měli zažádáno o telefon od roku 1954, kdy se do toho činžáku nastěhovali. Telefon získala až moje sestra, které byt přenechali a to někdy okolo roku 1987, možná jen díky tomu, že se švagr měl jméno shodné s jedním ministrem.
Německé vodotěsné brašny Ortlieb vyrobil v roce 1982 Harmut Ortlieb a od té doby vyvíjí stále odolnější řady brašen.
"... stále odolnější ..." to by mohly být (po 35. letech) neprůstřelné,ni?
nevím, jestli neprůstřelné, ale odolné jsou fakt dobře. vozím je denně do práce a na nákup (mám ty "city", jak jsem ti psal), nákup většinou skládám až do patra, takže brašnu vozím otevřenou a naskládanou až po vrch. a kupodivu, všechno drží..
sportarsenaly jsem odepsal během prvního půlroku takového používání :-D
Musím konstatovat, mám brašny ze třech různých vývojových etap, že novější brašny jsou z tenčího materiálu. Také jen na nejnovější mám "říznutí", možná že je to blbá náhoda, možná by stará ortlíbka to vydržela - nevím totiž, kde jsem k tomu přišel.
Na Šumavě jsou nějaké speciální "mrazu odolné" vosy. Létaly a obtěžovaly nás i při snídani, kdy jsme "klepali kosu" a litovali, že jsme si do tašek nepřibalili čepici a rukavice.
Ano, to je známé, poprvé se s tímto druhem vosy setkal Amundsen, popsal ji pod názvem Vespula Amundsen :-)
Hm, a kdyby neměla doma v záloze pas tak co by s ní dělali ? https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/446975... je snad v EU člověkem druhé kategorie, muslimáci si putují Evropou jak je jim libo s podporou neziskovek často pod různými jmény podle toho kde se přihlásí o dávky.
V Rakousku jsou na nadjezdech na dálnici vyvěšený obrázky, jak umožnit průjezd vozidel IZS ("Rettungsgasse"). U nás jsou na stejných místech reklamy.
Výsledek:
http://www.lidovky.cz/video-volate-hasice-kvuli...
Musím říct, že to mě v Německu hrozně fascinovalo, jak při zácpě se pořád udržuje průjezdný pruh a žádné hovado nenapadne ho zneužít. Moc zkušeností z dálnic nemám, tak nevím jak to funguje jinde či jestli jsem náhodou nenarazil na výjimečnou situaci.
Tak ono i v tom videu většina lidí tu dobrou vůli měla, bohužel něvěděli JAK. Jednak tu máme na dálnici o třech a více pruzích jiný pravidlo než v okolních státech (kreténismus našich poslanců), druhak to lidi vážně nemaj zažitý. Ty cedule nad dálnicí, každých pár kiláků, by fakt pomohly...holt, reklama na Kooperativu je přednější, no...
Ještě stěstí, že těch tříproudých dálnic je tu tak málo...
Petře, musím tě bohužel opravit.
Měl si kliku. Němci jezdí většinově skvěle, bezpečně, ohleduplně.
Ale na německé dálnici se nepohybují jen Němci, a ani ve vozech s německými SPZ nejsou jen Němci.
Na dálnici přes Německo bydlím a během každé cesty (tam a zpátky asi 1600 km) se mě pokusí nějaký blb zabít. Naprosto spolehlivě. Nic se nedělo cestou sem, pokusí se zítra. Budu se snažit aby mu to nevyšlo....
Ano, ve srovnání s naší dálnicí jsou ty německé odpočinkové a relaxační lázně, ale k ideálu to má daleko.
Nejlíp se mi jezdí v Anglii. Omezená rychlost něco kolem našich 125, všichni jefou 135, protože 10 provent tolerance, celá dálnive jede stejnou rychlostí, nikdo se nesnaží předjíždět, kličkovat, a nikdo nejede zbytečně pomalu.
To je pak klidná jízda.
No jak kdy, taky se najdou blbci v kamionech, jejichž předjížděcí rychlost nejrychlejším pruhem je třeba 2 mph. Ale jinak jak pravíš, většinou pohoda, sedmdesátka to jistí. Mají vymakanej kamerovej systém, šimsisi? :-)
Jo, Velký bratr tě sleduje.
Ale, já seru na Velkého, ať si mě honí v Evropě...
Tak to tam nefunguje. Prostě se jede ve všech dvou, třech pruzích, a nevyblikáš si nic, maximálně postup o dvě, tři auta.
V Německu si ten, co jede 180 tu cestu vybliká, ale fakt mám za ty léta nacvičeno, že to není dobrá strategie, furt v pohotovosti, a doženeš 15 minut na 500 km. Zastaví tě Stau a dojedou tě všichni, co jsi předjel.
130 je na dálky dost málo, nebo jinak, 130 je absolutně fajn, ale musí to být 130, a ne 115-120, rychlost, kterou ti naši "opatrní" jedou.
To pak dělá ty problémy, předjíždí se, brzdí se, rozjíždí se, cesta je strašně hysterická, a to je u nás běžné.
Na Ostrově, až na ty výjimky, které jsou všude, se mi strašně líbí ten klidný pohyb rozumnou rychlostí. Všichni.
Pak to odsejpá.
V Německu patřím mezi ty rychlejší, ale fakt to moc nepomáhá, protože ty "dálniční rázy".
Najednou to stojí, a pak zas jede, a nikdy nezjistíš, proč to stálo. To je poslední 2 roky fenomén. Žádnou bouračku nemineš, žádné zúžení, ale přesto 20 minut stojíš.
Možná, někde o 300 km daleko byla bouračka acten ráz se šíří dálnicí jak vlna, nechápu proč tomu tak je, ale je.
když přibrzdíš, ten za tebou přibrzdí víc aby Ti neskončil v kufru.(a taky neví jestli přibržďuješ nebo zastavuješ)
Ten další za ním zbrzdí víc a další ještě víc...
Pak vzniká "rázová vlna" a není tomu pomoci, jen včas dobrzdit a doufat že to ti za Tebou taky stihnou.
...edit.. jo, vlastně to píšeš, tak promiň...
Někteří nejedou těch 130km/h ale jen těch 110..120km/h proto, že odpor vzduchu je podstatně menší a tak to méně žere. Ten rozdíl už poznáš ve spotřebě třeba i 1..2 l/100km. Odpor vzduchu totiž stoupá s kvadrátem rychlosti. Nemusí to být jen připosranost. Což tebe, se spotřebou započítanou v nákladech cesty, asi tolik nezajímá.
Tři kola na střešním nosiči jsou údajně zhruba 3 litry na sto rozdílu na dálnici...
Určitě, jedno kolo je ještě OK, vyšší počty to auto úplně zastavují a také začne být dost citlivé na boční vítr. 120 se 4 koly na střeše a plná stoupala běžné kopce na české dálnici na trojku a měla co dělat.
Ano, na spotřebě to fakt poznáš a celkem dost zásadně. Při 90ce to žere míň než půlku ve 140ce.
Ale hodně dělá i to rozjíždění, můj motor jede nejúsporněji když tam namačkám 126 (to bude v realu asi nějakých 122) a jedu pořád stejnou rychlostí (v noci, mezi 2 a 4tou)
Tady je na místě otázka, proč má takový spořivý člověk brzdit ostatní na dálnici, proč se tedy nezařadí mezi ty kamiony vpravo, a nešetří si.
Nebo ať jede státovkou.
Ono jestli jedeš průměrnou 130 (to ti ručka tachometru musí lítat furt mezi 150-160, nebo 100kou, uděláš na té 800 km trase skoro 2 hodiny a to už je dost času, méně únavy, méně bolesti zad...
Když jedeš 80 a ne 800, tak to ani nepoznáš.
Na té dálnici to i tou spořivou 110 docela pohodlně odsejpá a na státovce ta úspora nebude. No a pak jsa plátcem daní a dálniční známky nevidím jediný důvod, proč bych po dálnici rychlostí skoro maximální nemohl jet. To ti tak překážím? Nejsi ty Čech ?
Hele, kdyby všichni jeli 110, bylo by to fajn.
Psal jsem o Anglii, kde všichni (výjimky fakt zřídka) sviští asi 125 km/h a jede to parádně.
V Belgii je 120, stejně jako ve Švajcu, ale 120 se nejede. Někomu to připadá moc rychlé tak jede těch 110 nebo 100, jinej zase má pocit že musí jet 135, občas nějaký rafan má potřebu jet 180, a tak je cesta nervní, předjíždí se, brzdí a rozjíždí, a kromě toho že to víc žere, je taková cesta i mnohem únavnější.
Když jedou všichni 130, nebo alespoň většina, jsi silniční asociál, když se rozhodneš, že pojedeš 110, a to v levém pruhu.
Jsi špunt, nutíš lidi brzdit a pak rozjíždět, čili, pro vlastní kapsu možná šetříš, ale z hlediska celé kolony pak působíš zbytečné ztraty na palivu a zvyšuješ exhalace.
Pokud nespěcháš, šetříš, zařaď se mezi kamiony a jeď těch 90. To je férové.
Plynulost je zásadnější než maximální rychlost.
Ale jo, já ti naprosto rozumím. Jen bych chtěl předvést, že i jiná rychlost má svůj význam a své opodstatnění. Já také těch 110 nejezdím v levém pruhu a v levém pruhu se snažím přidat, pokud to má smysl. Také už nechci být vytrubován a poctěn jízdou na kufru. Říkám si, že to nemám zapotřebí.
Na druhou stranu i ti dálkoví rychlí řidiči by mohli chápat, že je i jiný pohled na věc a nedávat to těm pomalejším tak sežrat, jak se to dělá v Česku. Třeba před pár lety v Německu s Felicií jsem za sebou viděl Meďoury brzdit, že jim poklesla kapota a přesto na mne nikdo netroubil. Prostě to bez problémů skousli, že i já občas musím někoho předjet. Potřebujeme víc pochopení a ohleduplnosti. Tím vůbec neříkám, že ty snad jsi ten silniční gauner.
No, na to jak jsme prťavá země, kde to rozjet vlastně není kde a vůbec nic nedoženeš, , je u nás na silnici strašně moc hysterie a nervů a taky nekázně.
V Německu ti opravdu rychlí, co jedou kolem 200ky občas bliknou, ale to je dobře, protože si uvědomíš, že jedou fakt rychle a máš je hned za zadkem. Netroubí se skoro nikdy.
Francie je kromě "Sluneční dálnice" v pohodě. Dálnice je placená, a dost draho, takže nebývá přetížená, až na tu výjimku Paříž směr jih.
Taky se jezdí max 130, překročení rychlosti je drahé.
Jo, máš recht, více pochopení a ohleduplnosti to chce. Kdyby se člověk měl rozčilovat nad každým, kdo tě donutí šlápnout na brzdu, přijel bys po 800 km jako uzlíček nervů zralý na psychiatra.
Koukala jsem právě na to. 180 nejede nikdo. Je to drahé.
Všichni jedou 130 - 150 v rychlém pruhu.
Kdyby se všichni, co nepředjíždějí, řadili vpravo, tak by to šlo.
Kdysi to na německých dálnicích takhle fungovalo. V poslední době je to jako u nás. Levý/é (rádoby rychlé) pruhy jsou naštosované pomalými auty (takže se tam vecpou i dlouhé kilometry předjíždějící náklaďáky), pravý pomalý je totálně volný a kdyby člověk chtěl potrušovat předpisy, tak je v pravém rychlejší.
Zásada je neproblikávat. Když problikneš kamion předjíždějící osmdesátkou jiný kamion jedoucí 79,8 km/h, oba se zatnou, oba jedou vedle sebe 80 km/h a udělají za sebou stau na několik kilometrů.
Zajímavé, všimla jsem si toho až letos. Mnoho kamionů má na návěsu dánskou nebo německou značku. Na tahači je pak nejčastěji polská, bulharská nebo rumunská značka.
Na druhou stranu se těm kamioňákům nedivím. Koukat třeba sto kilometrů na pořád stejnou zadní plachtu toho předemnou musí být taky o rozum:-))
Neni to jen o cumeni do furt stejny plachty. Rozdil jednoho kilaku za hodinu muze na konci dne delat klidne pet nebo sest kilometru, ktere muzou chybet, pres casovy limit se nesmi jezdit, tvrde to postihuji. A dalsi vec jsou volna mista pro odstaveni auta. Na konci streky potrebuje casovou rezervu pro nalezeni placu. Leckdy je to docela horor, stres a blazneni na minutky. Takze pri pohledu z osobacku s volnym rezimem to vypada iracionalne, ale fakt to ma sve duvody.
Já je svým způsobem chápu. Nezlobím se na ně. Oni jsou v práci, zatímco já na dovolené.
Já se spíše zlobím na ty dovolenkáře, co jedou furtom furt 110 - 130 (tachometrovejch) v levém pruhu a při předjíždění kamionu tě mezi sebe nepustěj, bo ty jsi ten, co jezdí předpisově v pravém, k jízdě určeném pruhu.
Ale, co naděláš. Život není peříčko:-))
Kousek za Benešovem jsme teď, cestou do Rakous, potkali auto které jelo několik km tak 65-68 levé kolo na prostřední čáře a ve stoupacím pruhu si doprava do pomalého neodbočil, udělala se za ním kolona tak 20 aut, ale on si v klidu jel vedle nákladáku až nahoru.
Nakonec jsme ho předjeli a žena říkala, že tam seděl člověk, který měl pravou ruku na volantu a levou, položenou na okně, si buď podpíral nebo mnul bradu...
No, jela jsi přes NDR do Dánska a zpátky, musíš to vědět..... :-)
Ona každá ta německá dálnice má svoje specifika.
Ve východním Německu už mají skoro hotovo, nové, nebo zrekonstrované dálnice, sundali tam 130ku, rychlostních omezení jen pár. Přesto jezdí pomalu, furt kolem té 130ky. Ve všední den je to pak samej kamion a Polák, Litevec, Ukrajinec a vůbec ten východ, a jejich kamioňáci jsou kreténi a řidiči osobáků rovněž. Cesta k prdu. Proto přes DDR jezdím jen v noci ze soboty na neděli, zpátky se vracím jižní cestou přes Norimberk. No a tam je severojižní A3, kterou na mnoha úsecích ztrojpruhovali, ale někde se dosud staví, takže zúžené 2 pruhy, 80ka. Jezdí tam spíš profíci, odsejpá to i na těch 80kách, jak je trojpruh volný, popustí rafani plyn a není to zřídka, že jedu 170 a rychle mě předjíždí dost aut. Kamioňáci jsou z Balkánu, Turecka a taky dost našich. Bulhaři, Rumuni, Turci - toť pořadí kreténů, naši a Slováci nedělají naschvály.
A6 - z Rozvadova na Saarbrücken, stavba u Norimberka, u Heilbronnu a pak před Saabrückenem. Časté 120ky, úseků, kde se to dá pustit je málo, stejně tak A5 podél Rýna na Basel. Letos to doopraví, ale omezení na 120 asi zůstanou, boční vítr. Na A6 a A5 jsou je zase v kamionech víc Španělů a Portugalců, ti jsou v pohodě, Balkánci pak kreténi paušálně. A5 má další fenomén, mnohem víc karavanů, Holanďani, Němci, valí na jih nebo zpátky.
U kreténa je fuk, jestli blikáš nebo ne, vjede ti tam stejně, a musíš stát na brzdě. Slušný kamioňák vyhodnotí tvoji rychlost, nevjedecti tam tak, abys rozdrnčela ABS.
Oni ti kamioňáci mají vlastní boj o ty povinné pauzy, taky vědí, kdy a kde musí být, aby vůbec měli místo na zaparkování, jejich svět, který mi v osobácích neznáme. Takže se jim dá lecos odpustit, jen ne to, když si neuvědomuje, že to nemusíš stihnout dobrzdit. No, a těch nehod je nejvíc.
Není pravda, že se v Německu nejezdí rychle, jen těch míst, kde to skutečně lze pustit není už tak moc.
Popisuješ pro mne zcela neznámý svět. Je to švanda, jak se můžeme lišit jen tou frekvencí ježdění. Musíme být k sobě tolerantní jako jsou ti západní Němci. A hlavně se navzájem neohrožovat.
No, kamkoliv jedu, musím přes Německo. Každý měsíc pak jen do Německa, do Porůří.
Nového Pažouta mám 23 měsíců a mám na něm najeto 135 tisíc, doma prakticky nejezdím. Tak jsem takové dálniční motovidlo, vím kde se kope, kde se tvoří Stau a v kterých časech a snažím se plánovat cestu tak, abych v tom autě byl co nejmíň času.
Ideální by asi pro mě byla rychlodráha, která bohužel do míst, kam musím, nejezdí. Letiště jsou od cílových míst taky blbě daleko, ostatně i naše Ruzyň je pro mě trochu z ruky...
Hele, tak jsem si udělal pro prču mapku dálnic, kde jsem za těch posledních 23 měsíců si tím Pažoutem jezdil. Vypada to takhle...
Hrůza, jsem rám, že vlastně většinou sedím na zadku. Ještě donedávna jsem si myslel, že auto skoro ani nepotřebuji, ale teď je mi jasné, že na kole už všechno rozhodně nezvládnu.
Neměnil bych s tebou :)
Popravdě, už mě to fest unavuje. Snažím se nejezdit dál než 800 denně, ale i tak to máš 8-10 hodin...
Dřív jsem si hledal u trasy místa, co navštívím a prohlídnu si, teď už to peru z A do B jen jako přesun, jen když jedu někam, kde jsem nikdy nebyl, trochu "turističím". Pak se div, že na dovolenou rád jedu na jedno místo, natáhnu haxny na pláži, a vůbec netoužím po nějakých poznávacích výletech.
Na turisticke přesuny se mi teď nejvíc líbí ta kombinace lehkého kola a vlaku, ještě zkusím zavěsit ten extrawheel a vymyslet, jak to skládat do toho vlaku, a vyrazím někam na jih.
Ano, je dobré se podělit o své zkušenosti.
Také je dobré nepřepisovat učebnice geografie.
Netušila jsem, že Šlesvicko-Holštýnsko, Hamburk či Dolní Sasko s Hannoverem, byly, nebo snad pořád ještě jsou, součástí NDR.
Chyba nejspíš nastala tím, že jsem nejela trasou, kterou jsi mi ve svých úvahách přiřadil bez ptaní, ale trasou jinou.
Nevadí, to se stává. Nicméně ty znalosti geografie Evropy by sis mohl příležitostně doplnit:-))
Prošel jsem celé vlákno, ale tvé tvrzení:
"Netušila jsem, že Šlesvicko-Holštýnsko, Hamburk či Dolní Sasko s Hannoverem, byly, nebo snad pořád ještě jsou, součástí NDR."
jsem nikde nenašel.
A to jsem zde znám svým "zvrhlým" potěšením chytat diskutující "za slovo"
To je mi líto, že jsi v diskusi nenašel mé tvrzení, které jsi vzápětí do stejné diskuse překopíroval.
Ale to nevadí. I to stává:-))
Ale možná, že jsi jen, spolu s Jindrou, skálopevně přesvědčen, že, cituji:
"No, jela jsi přes NDR do Dánska a zpátky."
S tím já nic nenadělám. Víte o mně víc, než o sobě vím já sama:-))
Protože jsem v Německu (tom pravém, jak říkají migranti) zhruba 80 nocí v roce, mohu ti se vší vážností potvrdit, že NDR neustále existuje, alespoň v hlavách Němců.
Možná to nevíš, ale ti z toho "pravého" stále odvádí ze svých platů solidární příspěvek.
Petr, který zná velmi dobře zase ty "hodné, co stříleli u Stalingradu do vzduchu", ti zřejmě potvrdí, že to členění zůstává i v hlavách milých Sasíků.
To, že budeš chytat za slůvko se vědělo, ale mohla bys ve svém věku už vědět, že tím, že něco přejmenuješ zmizí jen ten název.
K změně NDR v SRN bude ještě dlouhá cesta, podobná, jakou si musíme projít my, v našem českém ďolíku, než dosáhneme něčeho připomínajícího normální demokratický stát.
Potvrdilo se ale jedno:
Něco rozbourat a zničit trvá proti tomu to vybudovat, jen nepatrný okamžik.
Plus bod
Před pár dny jsem byl v Altenburgu a není to jenom solidárním příspěvku nebo NDR v hlavách bývalých východních Němců.
Docela dost jsme pokecali s místními a ani oni nevzpomínají na NDR nijak v dobrém, ale vadí jim co se stalo jejich městu.
Na tom městě je doslova vidět , že z něj za 20 let ubylo zhruba 40 procent obyvatelstva, bráno k počtu obyvatel roku 1989 a z toho byla naprostá z těch co odešli byli ti mladší.
Odešli ne kvůli nedostatečné demokracii, ale prostě proto že v v bývalé západní části bylo( a stále je) o dost lépe.
Město je krásné ale plné prázdných domů a starých lidí ...
Taková malá, interní, migrační krize. :-)
U nás je to podobné, půlka Prahy taky tvrdí "ja su Moravák".... :-)
Možná to nevíš, ale "Soli" jak ten příspěvek na solidaritu nazývají Němci, se neplatí na základě toho, zda bydlíš/podnikáš/vyděláváš/ v tom "pravém" Německu, nýbrž na základě výše výdělku:-))
Možná že to nevíš, ale podle obou Paktů Solidarity jsou výnosy z příspěvku použity jen a pouze na rozvoj toho "nepravého" Německa ...
Dovolila jsem si pouze a jenom upřesnit toto tvrzení:
"Možná to nevíš, ale ti z toho "pravého" stále odvádí ze svých platů solidární příspěvek."
Pravda je taková, že nejenom "ti z toho pravého"stále odvádějí...
Toť vše. Nic víc.
Jinak, nerada ti zůstanu dlužná odpoveď.
Ano, znám Solidární pakt I. i Solidární Pakt II. A především ten druhý považuji za jednoznačné potvrzení toho, že se Německo rozhodlo definitivně zrušit NDR a bývalé postkomunistické, dnes nové spolkové, země začlenit do sjednocené Spolkové republiky Německo. Zda je to dobře nebo špatně, mně osobně nepřísluší hodnotit. Je to jejich svrchované rozhodnutí, které musím respektovat do doby existence onoho paktu, pokud chci, aby svrchovaná rozhodnutí naší republiky byla respektována jinými.
A pokud někdo, na základě pofiderních lobotomických analýz hlav Němců (které neprovedl, ač se tím holedbá), usuzuje, že NDR pořád existuje, tak se pak nemůže divit, až na na základě pofiderní lobotomie jeho vlastní hlavy, bude někdo tvrdit, že ČSSR nikdy nezaniklo a bude chtít na její existenci plynule navázat.
Toť vše.
Ať si Jindra mele co chce a jak chce, já jeho víru v současnou existenci NDR nesdílím:-))
https://www.novinky.cz/komentare/447916...
A já nesdílím jeho uhlířskou víru v současnou existenci ČR..
Co k tomu dodat.
Prostě slovíčkaříš a navíc používáš tak křečovité klišé (považuji za jednoznačné potvrzení...), že by ti leckterý Pehe(hehehe) mohl závidět.
Ta země, navzdory ohromným investicím a finanční dálnici ze západu, je stále rozdělena v myslích jejich obyvatel. Říkají, že mají v hlavách stále tu "zeď". Někteří ze západu trochu sarkasticky dodávají, že ta zeď tam měla zůstat.
Obecně, jistě, všichni souhlasí s tím, že je Německo zase politicky jednotné, ale "představovali" si to jinak. To je se situací či atmosférou u nás podobné. Fyzicky a opticky se východní část země měni a jen opravdu dobrý pozorovatel si povšimne zbytků budování socialismu. Horší je to s lidma. Pro ty ze západu jsou ti východní nevděční a nepoučitelní, nelibě nesou, že zatímco dálnice u nich chátrají, ty na východě jsou vymazlovány. Moudří chápou, že to je nutné, přesto tam zůstává "my a oni". Ti z východu mají občas pocit, že jsou západem "vysáváni" a stávají se "levnou montovnou", taky pocit velmi podobný náladám u nás. Všichni věřili, že to sjednocení a návrat k normálu prostě bude rychlejší, ale víra a přání prostě nestačí, naše generace, a možná ještě ta další musí zemřít.
Žádná "lobotomie" prostě jsem tam dělal a dělám od roku 1991, mluvím s lidma a zdaleka ne jen v knajpě, sleduji a pozoruji.
Taková příhoda na dokreslení, jaro letos.
Předvádíme vývoj sw asi 50ce statiků z celého Německa. Ukazujeme jak snadno k věži přiděláme ta ramena. Je to spíš pracovní seminář než klasická předváděčka, takže jeden z kolegů má chytrý dotaz - hele, nemohl bych si to rameno uložit někam do knihovny ramen, a pak bych je na tu věž jen lepil? Bingo, to je chytrej nápad!
Říkám tedy:
"to je skvělý nápad, takže to celé můžeme zahodit a předělat...
Mimochodem, Vaše jméno, pane kolego ???"
Podle reakce bylo jasně poznat, který kolega je z Drážďan a Magdeburgu, tedy z východu, a kdo ze západu.
Ti západní nechápali, ti východní se řechtali.
Stejně jako tady jsou lidi, kteří vzpomínají jak vlastně bylo před rokem 1989 líp a nemělo se to rušit, tak tomu je i mezi Němci na obou stranách bývalé hranice.
Nevím co je na tom pro někoho divného. Když navíc se to projevuje navenek tím, že na východ šli investice a z východu utíkali lidé za lepším na západ. Takže u Wessis je nejspíš pocit (ty tak neznám), že jejich peníze skončili v nějaké díře, zatímco Ossis vidí ta vylidněná města.
Lidé, mnohdy ze stejné rodiny, se stali Wessis a Ossis na základě jedné čáry na mapě. A pak postavením železné zdi na té čáře. To je celé. Ta uměle vytvořená, zato skutečná a fyzicky přítomná zeď, je již čtvrtstoletí pryč, pomyslnou zeď v hlavě si ovšem někteří hýčkají dodnes.
Ne, nehýčkají.
Prostě tam je. Moje nejčastější věta je "alles geht nicht so schnell" a hned v závěsu je "es ist nicht so einfach" (vše nejde tak rychle/to není tak jednoduché).
Představy a sny, které jsme měli v tom 89tém u nich, stejně jako u nás, narážejí na realitu a z toho plyne ta desiluze, hovoří se o "Ostalgii".
Tím, že se zboural plot se odstranila pouze technická překážka. Ostatně, u nás, a slýcháme to i od některých našich kolegů, by spoustě lidí vůbec nevadilo obehnat tu naši zemičku znovu ostnatým drátem.
Ještě jedna drobnost, to vyplývá z historie.
Německo bylo po válce politickým rozhodnutím rozděleno na východ/západ. Další, dá se říci mnohem starší politická hranice vede ovšem kolmo na tu současnou. Tedy jih proti severu. Katolický jih, protestantský sever. Kultura, zvyky, vše je zásadně odlišné a třeba Bavoři si tu svoji odlišnost a svébytnost užívají beze zbytku.
Ono všechno není tak jednoduché a sluníčkové.
Zbourali jen tu zeď, to šlo rychle.
Ale, ano. Nemám vůbec nic proti tomu, že brázdíš volně a svobodně po celé Evropě, na dovolenou, za zážitky nebo se ucházet o práci u těch, dle svých slov "pravých". A klidně si u toho můžeš hodiny snít svůj sen o existenci "pravých" a "nepravých" Němců a obecně Evropanů.
Dokládá to pouze to, že navzdory změně, kterou přímo lapidárně užíváš plnými doušky, ta zeď zůstala i ve tvé hlavě.
Tudíž nemusíš kritizovat Němce, můžeš klidně kritizovat sám sebe.
Ty pleteš dvě věci dohromady.
Popisuji skutečný stav věcí, tak jak jej znám. A ty to stavíš tak, jako bych z tpho měl radost, nebo snad dokonce to zavinil. Tvrdíš, že Němce kritizuji. Nikoliv, nektritizuji, chápu to, ale nebudu, jako ty, vykřikovat do světa, že zbourali zeď a tím je vše vyrešeno.
Naprosto každý z naší generace má na noze tu kouli minulosti a musí se s tím nějak poprat.
Ne, nemá ji naprosto každý. Absolutně ne.
Dokonce ani v době, kdy existovala NDR, ji každý na noze neměl. Bylo jich spousty, co zariskovali, zanechali všeho, vrhli se do světa a zkoušeli své štěstí.
I ti, co "zariskovali" si to v sobě nesou...
Můj brácha byl jedním z nich...
Každopádně, mysli si, co chceš, dělej si, co chceš a piš si, co chceš.
Jen bych pro příště docela ocenila, že než napíšeš, kudy jsem jela a kam jsem jela, tak se mě nejdřív zeptáš.
Chápu sice, že ty vidíš do hlav každému, takže ty to víš, nicméně alespoň ze slušnosti by ses mohl zeptat:-))
Jinak to toiž na mě působí dojmem, že tu zeď, kterou tak důkladně popisuješ v hlavách jiných lidí, důverně znáš, protože ji ve skutečnosti máš ve své vlastní hlavě. Někdy to působí dojmem, že máš v hlavě brnění a tu svoji zeď si před ostatními jen bráníš a obhajuješ:-))
Kdyby ses namáhal například napsat, že země je rozdělená v myslích NĚKTERÝCH obyvatel, nebo v myslích URČITÉ ČÁSTI obyvatel, člověk by tě třeba i bral vážně, ale takhle ta "lobotomie" celkem sedí..
Já s Jindrou docela souhlasím. Zažil jsem v Siemensu naprosto jasné rozlišení technických managerů a programátorů na ty z Mnichova, Vídně, Chemnitzu (bývalý KarelMarxStadt), Čech a zbytku světa. Jejich důležitost a finanční ohodnocení bylo přesně v tomto pořadí. Jasně jsem slyšel povzdech naprosto špičkového technického managera z Chemnitzu o jeho pozici.
Ale někteří tomu prostě odmítají uvěřit, to máš marný.
Jsou i tací, co mi tu budou podsouvat, že z toho snad mám radost......
Angela Merkel je výjimka, potvrzující pravidlo, že jo..
Ne, to je jen stejnej případ, jak ta černá misska kdesi na severu...
Ale v tomhle se asi nedohodnem, každej má prostě jinou životní zkušenost, na které staví, a s tím nikdo nic nenadělá :)
A podle tebe tahle partička z Bochumi někdy dělat bude?
Aha, ty by ses jich šel zeptat....
Nebudou dělat z několika důvodů, i kdyby se na práci třásli.
1. Neumí vůbec nic, jejich kvalifikace je nulová, a ani jako pomocné síly nebo nádeníci se nehodí, a to z důvodu druhého:
2. Nedomluví se
To je celý problém téhle imigrace, prostě pro absolutně nekvalifikované lidi není práce, i když se domluví, natož když ne. Tuhle parketu "nádeníků" totiž obsadili Ukrajinci.
Ty furt ve své hlavě fabuluješ krávoviny, protože máš chuť ukázat, jakej jsem rasista nácek a xenofob přičemž zapomínáš, že v mezinárodním a mezirasovém prostředí se pohybuji a pracuji čtvrt století...
Ano, Jindro, přesně ten tvůj příspěvek s fotkou náhodně pořízené skupiny lidí a tvým popisem, ve které Ty víš o nich úplně všechno.
Ano, to je přesně ono.
Manipulace jak prase. Ale pokud to nikomu tady nevadí...
A pak že dneska nebude sluníčko....
Jindro, tys je vyfotil z dvaceti metrů a pak jsi utekl, a já mám jet do Bochumi a zeptat se těch černejch kluků, jestli jsi o nich napsal pravdu?
Němci mají v hlavách zeď, tihle černí kluci nikdy dělat nebudou, a ty máš místo mozku z piva kostku :-)
Ano, to je jedna strana mince. Na druhou stranu znám osobně pár lidí, kteří nikdy neřešili, zda jsou východní nebo západní. A nenechali si to vnutit. Šli se svou kůží na trh, popadli příležitost za pačesy, něco znali a měli snahu se spoustu dalšího naučit. Šli sami za sebe, jako individuality, oproštění od umělého třídění na východ a západ. Do světa, který se jim náhle a nečekaně otevřel přímo pod nohama.
Riskovali, ale šli.
Ne všichni došli svého štěstí. Logicky, stejně jako ti, co neriskovali. Ale pár z nich se uchytilo a etablovalo a prosadilo.
Své kořeny si uvědomují a udržují je zcela nepokrytě. Nemají co skrývat, neboť se vypracovali svou vlastní, jedinečnou, zarytou touhou.
Prostě ty znáš někoho a já taky znám někoho, že jo?
Lanno, vypni už ten počítač a jdi dělat něco rozumnějšího. Začínáš silně "Jindrovatět".
Ano, Burajdo. Je to úplně stejné, jako když se nám Jindračíslo mravokárně rozčiloval nad multinicky. A zásadně, ale zásadně, nesouhlasil s nějakým hlasováním o nějaké funkci, protože tvrdil, že bude cinknuté, protože nezdární lidé tady mají multinicky.
Lanna to nevěděla. Neměla multinick, tak nemohla vědět. Jindra multinicky měl. Proto věděl, a proto hlasování bojkotoval:-))
Jo, máš pravdu. Jdu spát, protože souboj s blbostí nelze vyhrát.
No a co se týče těch mých klišé...
Já ti to řeknu na rovinu. Pro mě věta:
"No jela si přes NDR do Dánska a zpátky, tak to musíš vědět...", zní nejen jako klišé, ale jako profláklej falešnej pětník.
Neboť v době, kdy existovala ona NDR, já si o Dánsku mohla tak akorát snít. A v době, kdy jsem konečně mohla do toho Dánska (a jinam) opravdu jet, tak už žádná NDR nebyla. Ty moje možnosti (a možnosti statisíců jiných lidí) cestovat, poznávat, učit se a zkusit si svět na vlastní kůži, byly v přímém důsledku neexistence NDR (mimo jiné). Jak to bylo tenkrát s tebou nevím a soudit si netroufám.
Tož klidně dál mluv o mých klišé a pěstuj si v paměti tu svou milovanou NDR. Hlavně nevypadávej z role!
Každý má holt jiné zkušenosti a životní představy a priority:-))
Nestačím koukat, jaké máš z podobenství o NDR pupínky...
Jen klidně koukej, nebráním ti, naopak.
Ovšemže mám z toho pupínky. Každý má z něčeho pupínky. A víš, proč mám z toho pupínky já?
Protože to není podobenství. Není to pohádka na dobrou noc. Jindrovo rétorické cvičení. Je to pravda, zkušenost, prožitá na vlastní kůži.
A nechci se k tomu už nikdy vracet.
Kdyby Jindra použil třeba geografického termínu, např. "jela jsi přes východní Německo", což se dá chápat neutrálně, tak bych mu nejspíš odpustila i to, že mě ve své neuvěřitelné bohorovnosti poslal na trasu, kterou jsem skutečně nejela. Neboť svobodní lidé si volí trasy dle sebe, svých preferencí a svých potřeb (opravdu nemám potřebu psát, proč a nač jsme potřebovali projet Hannoverem, a co jsme tam dělali. Nejsem Jindra:-)), nikoliv dle toho, co jim bez ptaní a bohorovně navelí Jindřich, všeho a všech znalý. Neboť on ví, přeci. Všichni víme, že on ví!
Pokud se mi ale snaží do mých cest a mých plánů vnutit dnes již, zaplať bůh, neexistující stát, tak je chyba na jeho straně a je to jeho brnění v jeho vše a všech znalé hlavě:-))
A Jindra tohle dělá rád a s oblibou. Rád tady všem ordinuje cesty z vlastní hlavy, které on uznává a zná. A s despektem se vyjadřuje o cestách jiných lidí, do míst, které on nezná, bojí se jich, opovrhuje jimi a nebyl tam. Stejně jako o způsobu, jakým cestují jiní, pokud to není způsob, kterým cestuje on.
Dělá to odjakživa a pořád.
Proboha, jsi jak malá, Sasku a 4ce si se vyhnula?
Nebylo by to moc chytré, protože na Hannover se nejrychleji jede právě tudy. Cestě přes Dresden mělo smysl se vyhýbat, když teprve budovali tu dálnici, pak se jelo Durynskem a za Jenou dolů na Hoff a pak Vary, ale to už je let.
Že byste drandili na Hannover jinudy, přes Bavorsko, Norimberk, Wurzburg a Fuldu jen abyste se vyhnuli NDR (Durynsku a Sasku)?
To by muselo mít fak rozumný důvod si zajet 200....
Ty se točíš na NDR jak vopice na brusu, šlo o něco jiného. Ty tu podáváš jako fakta zážitky z jedné cesty co jsi podnikla v létě po německé dálnici a děláš z toho závěry.
Já na německé dálnici, bohužel, téměř bydlím,ma říkám, že takto paušalizovat (tedy že se jezdí 150 protože je benzín drahej) nelze. Jezdí se tam mnohem rychleji, tedy pokud to lze a je povoleno. Úspora paliva je limitem spíš pro našince, než pro ty rafany v bavorácích. Ono je to celkem pochopitelné, palivotam stojí jen o málo víc než u nás, ale přijmy jsou násobné...
A že máš kopřivku z označení "nových spolkových zemí" jako NDR a vedeš tu kolem nesmyslné rozklady, za to já fakt nemůžu.
Mohu ti jen poradit, zajeď si do Německa častěji, a povídej si s lidmi. Nebude to snadné, protože debatám o politice se Němci spíše vyhýbají a s lidmi, které neznají blíže, tuplem.
Ma Jindrovo rétorice je nejftipnější, že je k nerozeznání od Babiše, kterého nemůže ani vystát.
Tenhle web si tak trochu zprivatizoval, všude byl, všechno zná, řešení je prosté, prostě to udělá, i kdyby se z toho půlka diskutujících pozvracela, v hledání nepřítele je mistr, egocentrický, vulgární..
Holt taková je doba, lidé potřebují vůdce, Jindra přišel včas, jak legendární vojska :-)
K Jindrovým naprosto přesným informacím o mé poslední cestě si dovolím pouze doplnit následující:
1. kromě již dříve zmíněných spolkových zemí jsme projeli také spolkovou zemí Sasko, jinak také Svobodný stát Sasko, či Freistaat Sachsen.
2. zemí nazvanou NDR jsme nejeli.
3. start a cíl naší cesty byl v zemi zvané Česká republika, či ČR.
4. nevyráželi a nevraceli jsme se do země zvané ČSSR, ČSFR, ČSR, Protektorát Čechy a Morava, či jinak obdobně.
Tuto informaci považuji za dostatečnou a objetivně přesnou.
Ještě bych si snad jen dovolila doplnit, že zkratku NDR jsem na té cestě slýchala dost často. Jejich dobré a aktuální dopravní informace často přerušovaly přehrávání muziky.
Jedná se o rádio NDR, čili Norddeutscher Rundfunk, který lze naladit především v oblastech Hamburk, Niedersachsen a Schleswig-Holstein.
Těm, co severním Německem projíždějí vřele doporučuji.
Tak vida, jasně, že si jela přes Dederonii, po 4ce, kolem toho musea velkorypadel, a pak po 7ce nahoru na Hannover.
Já normálně odbočuji u Kasselu na Padderborn, tys to valila dál.
Mohla sis tedy všimnout, že konec slušné dálnice a začátek staveniště je právě kousek před tím Kasselem, tedy krátce co se přejede bývalá hranice (je tam také museum té německo-německé). No,to je taky věc, co některé na západě štve, budovalo se na východě a západ okrouhal, a teď to musí dohánět.
Pokud jde o rozhlasové stanice, skoro všechny mají dopravní zpravodajství, ta tvoje na můj vkus nehraje moc dobře, poslouchám Bayern3, WDR3, Antenne Bayern, HDR3, SWR3..(vlastně všechny ty 3kové jsou taková směs popíku, dopravního zpravodajství a zpráv co půl hodiny, dopravní informace jsou obdobně jako naše "zelená vlna" posunuté v čase, takže když se dozvíš, že je někde Stau, už v ní jseš.
Dobře v severním Nemecku hraje radio britských okupačních vojsk, stanice BFBS.
Ale těžko něco doporučovat, každý má rád něco jiného.
Dopravní informace pak jsou nejlepší z netu, nevím která appka to konkrétně dělá, podezřívám google maps. Prostě vědí kudy jedu a posílají mi message co mě čeká o pár kiláků vepředu, bere to mobil a zobrazují to i hodinky. Žere to dost data. Prostě to cinkne a napíše "A3, práce na silnici za 5 km" nebo tak.
No, takže jsem byl 3 týdny doma, v neděli se tam zase budu motat, tak kdybys měla nějakou dobrou radu :-)
Ano, mám pro tebe, Jindřichu pár postřehů, ale nebudou ode mne, ale od jiných, kteří si dovolili ten luxus myslet a vidět stejné věci jako já. Nejsíš ovšem byli, stejně jako já, v tom NDR:-))
Ráda se o ně podělím:
http://dfens-cz.com/jak-se-jezdi-v-nemecku/
http://www.autoweb.cz/beran-a-zase-ty-nemecke...
A co se týče klidného pohybu na Ostrově.
Vše je relativní:-((
http://zpravy.idnes.cz/velka-britanie-nehoda...
Je. Zrovna nedávno si zase nějakej zoufalec myslel, že má křídla, tak na pár hodin zavřel dálnici M62. Scammonden Bridge, West Yorkshire. A opakuje se to nejmíň pětkrát do roka. Pak to tam vypadá takhle.
se nedivím, vždyť tam všeci jedou v protisměru :-))
Děkuji za upřesnění. Fakt jsem po německých dálnicích najel sotva 2000 km a po českých? To ani nestojí za řeč. Takže mám spíš ty dojmy než zkušenosti.
Obecně, dojem je správný.
Cítím se tu bezpečněji, více respektován, řidiči jsou ohleduplnější.
To je dobrý postřeh.
Ale na mezinárodní dálnici...
No, ono s těmi Němci na dálnici... Poslední dobou se po německých dálnicích také občas pohybuju a mám z toho pocit, že si spousta Němců myslí, že když tam hodí levý blinkr, tak jsou ostatní povinni jim jít sofort z cesty. Stalo se mi mnohokrát, že mi to někdo poslal z pravého pruhu před nos (zejména polští kamioňáci), ale skutečně nebezpečné manévry jsem zažil jenom od Němců.
Naposledy nějaký idiot u Lipska, dojel v pravém pruhu auto s obytným přívěsem a stylem autobusáka vyjíždějícího ze zastávky (spustím blinkr a okamžitě jedu) to poslal do prostředního pruhu, kde jsem zrovna jel asi o 20km/h rychleji. Měl jsem co dělat, abych stačil uhnout do levého a ten blb to ještě vyhodnotil tak, že na něj najíždím, tak mne za mohutného šermování zdviženým prostředníkem zprava předjel a začal mne vybržďovat.
Ale jak mi někteří naznačili, může to být tím, že se pohybuju většinou na území bývalé NDR. V Bavorsku se mi podobné věci nestávaly.
Tiše doufám, že to jen pisálkové zmotali a že je to chyba v překladu. Tohle by snad jen tak neřekl...
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/447021...
Taky bych řek, že to je hodně velká a dost nešťastně použitá novinářská zkratka a nebo cílený záměr to takhle zkratkovitě napsat.
Tohle náhodou vím úplně přesně: Oficiální překlad do angličtiny zní:
"The principle of the centrality of the human person, firmly stated by my beloved Predecessor, Benedict XVI,[5] obliges us to always prioritise personal safety over national security. "
Protože už ráno mi to někdo ukazoval, našel jsem si to na stránkách Vatikánu. Takže pokud na to moje chabá angličtina stačí, je tam napsáno, že osobní bezpečnost je důležitější než národní. O zájmech uprchlíků versus národní bezpečnost tam nic není. Ten text je hodně prouprchlický, ale prostě novinkami citovaná věta neexistuje.
Třeba to některému cestovateli pomůže
https://www.skrblik.cz/cestovani/jizdenky...
http://www.parlamentnilisty.cz/politika/obce...
V cyklověži může být kolo zaparkované měsíc. Kdo tento čas prošvihne, najde ho ve skladu.
Jak kdy, jak v čem a jak pro koho. :-)))
http://www.prerov.eu/cs/magistrat/o-magistratu...
http://prerov.nejlepsi-adresa.cz/zpravy/clanky...
Dovolená či prázdniny v zemích, ze kterých jste uprchli aby jste si zachránili holé životy,vlastně proč ne ? :)
https://www.welt.de/politik/deutschland...
Pěkně shrnuto.
Vybírám několik pasáží pro mistry " nedůvěryhodných zdrojů" a " nechce se / nejde to otevřít"
Reakce na teroristické útoky bývají různého druhu. Naštvané. Trapné. Dojemné. Profesionální. Věrolomné. Tiché. Hlasité. O přes hubu. Záleží na tom, koho a jak se útok týká, případně dotýká.
Když jsem den po katalánském masakru jel autem a poslouchal debatu v rádiu, kdyby nešlo o opravdu odporný zločin radikálních muslimů, a muslimové to byli, ne že ne, tak by ta rozhlasová debata byla vlastně komická. Oběti ještě nebyly pohřbeny a pán, asi z nějaké neziskovky, tvrdil, že jsou přirozenou odvetou za nevinné civilní oběti bombardování Sýrie ze strany spojenců. A že útočníci zase byli vlastně osamělí vlci a nemají nic společného s islámem – radikálním ani jiným.
Že byl mezi nimi imám, tedy vrchní muslimský duchovní, a že teroristé akci koordinovali a připravovali pečlivě asi rok? Asi jen náhoda, která nezapadá do myšlenkových vzorců argumentačního levičáckého blábolení. Ještě chybělo tradiční sebemrskačství, že za útoky může xenofobní bílý muž a jeho historická i současná vina za bídu muslimského světa. Možná na něj došlo, ale už beze mě – přepnul jsem raději na rockovou hudbu
http://www.reflex.cz/clanek/komentare/81395...
A mohl by si ještě prosím zestručnit pro ty, kdo odmítají číst víc jak tři řádky?!?
:o)))
Oběti ještě nebyly pohřbeny a pán, asi z nějaké neziskovky, tvrdil, že jsou přirozenou odvetou.
Levičácké blábolení .
Je to dost stručné ? :)
Újezďák aby se bál otevřít (i) konzervu, že na něj vykoukne levičák ...
Bez Velký francouzský revoluce by nebylo levičáctví, zrovna jako bez Velký říjnový revoluce by nebylo Československo a úpěli bychom pod monarchistickým jhem. :-)
Klidně ať si kukají, ostatně jejich přístup k životní strategii kukačka docela vystihuje, děkuji za názorný příklad.
Jak se to ty k**vy šikmooké dozvěděly?!? :-))
Jak by se to mohli dozvědět, když jsi to napsal "jen" kámošovi na fejsbůk... :o)))
To mě sice napadlo taky, ale lehce to pokulhává, protože na fejsu jsem pod svým skutečným (občanským) jménem a hlavně by tam nepsal, že dnes má narozeniny hekynen, ale napsal by mé občanské jméno.
No někde to ten gůgl evidentně vyštrachal. Je to docela úděsné, co o tobě všechno ví...
Zkus zjistit, kdy ma narozky Mika. Jestli nejste cirou nahodou z dvojcat.
Jo, je to člověče tak! Mika je mé starší dvojče, brašule se mi narodil 28. září 1968.
:)
Je "kokoska" (laminátová) ještě přípustná v současném silničním provozu "bez ztráty kytičky" (+ finanční újmy)?
Jedna je z roku 1964 (Standard - tehdy s "t" na konci), druhá "DeLuxe" (má už podšívku) z 1966 - na té je "i" značka výrobce ...
Nesetkal jsem se s vyhradama ani ja (mam dve), ani nikdo ze znamych. Vozit to ale mimo akce a blizke okoli asi uz nikoho moc nenapadne.
Kdyby prislo na paragrafy, asi by to bylo sporne. Bude to podobne, jako kdyz ma historicke dvoutunove auto lankove brzdy jen na zadni kola...
Nejen estebák bureš kradne a má pravdu předseda, všetci kradnů:-)
Ministerští úředníci měli Česku a EU způsobit škodu 4,5 miliardy
Národní centrála proti organizovanému zločinu (NCPOZ) v pátek oznámila, že ukončila vyšetřování trojice bývalých úředníků ministerstva průmyslu a obchodu, kteří svým jednáním měli údajně způsobit škodu 4,5 miliardy korun při čerpání dotací pro úvěry.
A zase ti modří ptáci v tom mají své zlodějské pazoury.
Bez výběrového řízení
Podle policie nesou úředníci odpovědnost za chyby při čerpání evropských dotací na záruky pro zvýhodněné podnikatelské úvěry v letech 2007 až 2010. Ministrem průmyslu a obchodu byl od roku 2007 Martin Říman (ODS), kterého v roce 2009 nahradil Vladimír Tošovský v úřednické vládě.
https://www.novinky.cz/domaci/447311...
Jak by mohli, futrálové všech poctivců!
Kam se na ně ten břídil bureš hrabe se svým hnízděčkem za 50melounů. Ubohý troškař a kobliháři ho budou volit neb je to jem malý zlodějíček.
Ani dotace co dostal na svůj agro se nemohou rovnat s tím co tu rozkradlo modré ptactvo za výdatné pomoci kraďouse a spol.
Tak už se nad to povznes, nebo s tím chceš něco dělat? Jestli ti praskne céva, tak budeš první, koho tady klepne.
Dnes jsem se dozvěděl, že mezi námi volně pobíhají profesionální celebrity
https://www.super.cz/celebrity/nela-slovakova/
A takhle se v Brně podniká s městskými dotacemi...
http://www.brnoplus.cz/trpyt-a-bida-dotovane...
Rozkaz zněl jasně: nesmí projít muž s bílou hůlkou.
Made in Brno.
Docela zaujalo jak kolem Hradce na okrajích lesů vznikají docela hezká volná parkoviště. Dnes jsem našel už určitě osmé.
A pak jsem si po někoélika letzech zase pořádně projel prostor bývalé letecké střelnice. Nebýt informační tabule za statisíce, tak by ani nikoho nenapadlo co tam bylo. Je to zarostlé a zmizelé. Žádné volné plochy, žádné jámy a jezírka. Jen na informqační tabuli je povzdech, že dokud to měla armáda, byl tam unikátní biotop s mnohými vzácnostmi, dnes jen náletové křoví a kapradí.
Tak mě tam napadlo, že armáda má určitě ve skladešch dost munice na konci životnosti, tak že by nebylo od věci ten kus hnusnýho a nepoužitelnýhu lesa zase krapet rozstřílet a přeorat :-)
Phishing for Phools, tedy v češtině Jak se loví hlupáci. Nikdy by mne nenapadlo, že ekonomové mohou mít i rozumné názory.
Pravičáci nepodpalují auta, nýbrž plánují vraždění levicových politiků?
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/447486...
Důležité je nezapomenout, že auta a osobní majetek lidí za nic nemůže.
1) Se jedná o policejní prohlídky na základě údajného podezření. Presumpce neviny ti něco říká?
2) Z čeho usuzuješ, že se jedná o pravičáky? Komunistu Slánského a socialistku Horákovou taky zavraždili pravičáci?
Tak pravičáci mohli za největší známý masakr v podobě Holokaustu. Za masakry na Balkáně v 90. letech taky mohli pravičáci. Za teroristický útok v Charlottesville taky může pravičák. Za rozesrání Iráku a Afghánistánu taky, za válečné zločiny v Sýrii může pravičák Putin,...
Zajímavá teorie.
To jsi vyzkoumal sám, nebo sis to někde přečetl?
Jak se můžeš tak blbě ptát, kdy ti konečně dojde, že z něj lezou jedině postuláty?
Jasně. A v Katyni vraždili polské důstojníky taky pravičáci od Stalina. Stejně tak pravičák byl Pol-Pot, Mao Ce Tung, Kim Ir Sem, Kim Čum Sem (či jak se tak socanská banda jmenuje).
Mimochodem, první "moderní" holokaust spáchali turci na Arménech. To byli taky pravičáci?
A opět tvůj věčný omyl - nacisti byli socialisté, tedy levičáci (stačí si přečít jejich program; samé znárodňování a spol.).
... kolik znárodňovacích procesů (kromě židovského majetku) z teho programu uskutečnili, historiezpytče?
Nejde přece o to, co který politik dělá - ale o to, co hlásá, na co uloví souhlasně smýšlející voliče. Že skutek utek je vedlejší.
Nebo ty snad znáš v celé historii jednu jedinou zvolenou politickou stranu se splněnými sliby a programem ??
A kdy jsem zažili ten socialismus, o kterém Novotný říkal, že už ho tu máme? A jak jsme směřovali k tomu komunismu? Naštěstí ani náhodou.
Dotaz do Radia Jerevan:
"Budou v komunismu peníze?"
Odpověď:
"Někdo mít peníze bude a někdo ne!"
... ty jsi v socialismu nežil?
Na někoho se holt dostalo a na někoho ne, tak už to v životě chodí ...
poslední 3 kousky v akci za 149 €
http://www.mediamarkt.de/de/product/_blackberry...
taky už mám týden jeden kousek, došel v pořádku přes mailboxde.cz
K čemu se hodí zloději kol
http://www.denik.cz/z_domova/kola-pro-afriku...
Sakra! Kola pro Afriku!
Tak na ty jsem úplně zapomněl, když jsem minulý týden dceři radil, kde všude by měla v Praze hledat svoje ukradený kolo.
PS: bílej horák Felt Q200, kdybys ho viděla někde se válet ...
https://sport.bazos.cz/?hledat=kolo+felt&...
Kukuřice. Viděli jste někdy na kukuřici tohle??
... zkusím to rovnou, abrakadabra... :-)
Hmm, tak hovno.
Kurvapracedoprdele....
A já furt přemejšlel, kde se pěstuje popcorn...
To vypadá na ryze ekologické hnojivo :o)))
Mě by spíš zajímalo, co je to za prevít. Rozhodně to nebylo na tom poli ojedinělý.
Jediné, co mě uklidňuje, že kukuřici nejím a do mrkve ji snad nikdo nepřimíchává.
Já myslim, že převážná většina pěstovaný kukuřice je tranformovaná do úplně jiný podoby.
Že asi začnu pozorně číst složení.
Holt na nákup bez brýlí už ne...
Nebylo to pole u nějakého výzkumáku, nebo statku a členěné na menší úseky?
To je přece geneticky modifikovaná kukuřice plodící Mexické lanýže!
Bané, právě asi ta nemodifikovaná napadená houbou:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sn%C4%9B%C5%A5...
Tak on u Třeboně roste Aztécký kaviár!!!
Ale nevím, nevím, jestli by se mi chtělo tuhle mexickou laskominu ochutnat. Přece jenom to vypadá dost hnusně :o)))
Tak to zase prrr, některé houby jsou prudce jedlé :o)))
Jojo, třeba tahle slizká rosolovitá odpornost:
http://www.ohoubach.cz/obrazky/galerie/02/2039...
Dobrou chuť! o)))
Není to olský voko z vejce polární slepice?:-) Takový je to bledý.
Tajná sleva 75 % na mobilní tarif od Vodafone :-)
Vybrat si můžete ze dvou tarifů. Za 30 Kč měsíčně můžete poslat až 100 SMS, nebo protelefonovat 19 minut. Za 89 Kč měsíčně pak protelefonujete až 70 minut, nebo pošlete 294 SMS. Podle Skrblíka jde pro velkou část čtenářů o nejvýhodnější dostupný tarif.
P.S.
https://www.skrblik.cz/telefon/mobilni-telefon...
to už je pěkně staré ;-)
sám to používám už tak tři roky, stačí mi na volání a smsky ten nižší tarif - moc toho po telefonu nenakecám.
vdově to zrovna taky zařizuju, protože ti hajzlové u vodafonu změnili podmínky a po vyčerpání limitu dat internet odstřihnou místo zpomalení na 4 kB/s (na maily a BBM a meteoradar to stačilo i tak)
takhle bude mít za stejné prachy aspoň 2x tolik dat, než měla u "normálního" vodafonu.
ale stejně jsou to hajzlové. jenže není moc kam jinam jít, nízké tarify prostě nikdo moc nenabízí.
a 500,- za neomezený tarif kvůli 10 provolaným minutám fakt dávat nebudu..
"... to je ... staré ..."
Proč to tedy staré pořizuješ, když dle tvých slov, to již má?
8-)
moje stará to mít bude, tvoje nevím :-)))
Tak na to je snad lepší mladá :-)
Když nebude zase příliš mladá, tak snad na všechno :-)
Pamatuji si, protože to se nedá zapomenout, jak mi kdysi dávno říkala jedna paní, tak lehce 40+ : Petře, co byste dělal s mladýma holkama, ty jen čekaj co dostanou, my starší už víme jak a co zařídit. :)
Jo, to je přesně to ono správné vyvážení, starší, ale ne stará, ale ani moc mladá, tam už by mohl být i jiný problém :-)
A tady 100min za 73.50
https://www.chcivyhodnejsitarif.cz/
Jak v monarchii klesla zase koncem léta voda v přehradách.
to je divný, u nás trčí z přehrad stromy a v monarchii psi. divná země :-))
Musíš se tam konečně mrknout. :-)
v říjnu poletíme do Milána (jestli přežiju začátek školy), tak třeba příští rok. snad do té doby nebude potřeba pas :-D
vlaky jsou tam hodně drahé? nebo je nějaký jiný rozumný způsob, jak se dostat z Londýna (Lutonu) nahoru do Jorkšíru?
"...jestli přežiju začátek školy ..."
Naprosto tě chápu. Včera mě jedna "zkušená" kolegyně lehce šokovala. Dostala jsem od ní seznam pomůcek, které mají mít děti na zeměpis. Kromě jiného tam byla položka "malý sešit 445 bez linek". Je s podivem, že se za 30 let praxe nenaučila "kódy" sešitů. A teď si představ, že přijde nějaká matka do papírnictví a chce tento sešit koupit.
Nás to dokonce na ZŠ učili. Ne, že by nás z toho zkoušeli, ale učitelé považovali za užitečné abychom ta čísla uměli.
nebývalo to i matfyz tabulkách?
mě se víc líbily sešity s číslem 2 nebo 3 na začátku. bylo strašně těžké mamince vysvětlit, že se někdo ve škole upsal :-D
těsnopisné mívali na konci 6 nebo 7? nemůžu si to teď vybavit
a představovat si to nemusím, je to drsná realita. zlínské úči jsou samostatný živočišný druh. škoda, že jsou ve WWF, jinak bych jim dal betonový botičky a poslal je plavat :-D
Copak už nestačí přijít do papírnictví a říct, že chci sešit bez linek?!?
To musím znát kód sešitu?!?
Jednak je většina papírnictví formou samoobsluhy a druhak najdeš sešit s číslem 445, který je vždy velký a ctvereckovany. A ty chceš malý a bez linek (540). A budeš v řiti, protože nevíš, který ta zmatená učitelka chtěla :-D
Já jsem vždycky kupovala sešit A5 linkovaný/čtverečkovaný/bez linek :o)))
A pak se vlastně lišily barevně - červený/zelený/modrý :o)))
To, já vždy kupoval sešity podle čísla, ostatně jsem se to tak naučil ve škole, viz předchozí.
Jen občas jsem požadoval, když jsem chtěl prodavačku poškádlit, osmerkový sešit bez linek.
Jenže stejně jako jsem přestal říkat, že chci půl tuctu rohlíků, přestal jsem a to mnohem dřív s těmi osmerkami, už mi fakt nikdo nerozuměl, zůstala z toho jen vzpomínka na bývalého učitele, který zásadně chtěl osmerku na zápisky a šestnácterku na slovíčka.
A osmerka a šestnácterka to byl díl z jakého rozměru? Na stopu by to bylo moc malé.
z folia, musel jsem si to teď najít, nikdy jsem po tom nepátral:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Folio
Mattis varuje Švédsko: Když podepíšete, tak vám nepomůžeme!
http://prvnizpravy.parlamentnilisty.cz/zpravy...
Obvyklá cikánská férovka :-)
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/490920...
Těm poldům takovéhle "povyražení" ale nezávidím ani trochu...
Tenhle vychytaný a ekologický stojan na kola v Mayrwinklu u tamního národního parku Kalkalpen.
Stejný mají už dva roky u bufáče v Ledcích :o)))
Tyhle stojany jsou u nás už taky docela k vidění, ne normálně kolem hospod u silnice, ale hlavně tam kde se odkládají horská kola.
Na Zbraslavi mají úpně stejný před stánkem s Koutským pivem. Je to první stánek na pobřežní cyklostezce ku Praze, cíl a obrátka všech inlinistů.
Takže to píšu správně, tam kde se odkládají horská kola :-))
Když na té Zbraslavi se odkládají kola úplně všech značek a typů.
Už jsem se zase krapet zapomněl.
Dej si řízek :-)
Sorry, pověsil jsem to jinam. Opravdu u Vltavy a podél Vltavy je to správné místo pro horská kola :)
A nejenom tam, vymazlená a poslední dobou elektrifikovaná ba i celopéra potkávám i u Dunaje nebo Labe....
na jaře 2012 ho měli v jednom penzionu v Rumburku, i k nám tyhle vynálezy došly.
To by byla pro Jindru zhouba, s tím jeho hákem na sedle na tom jeho Canonnondalu, by si ho roztrhal.
Na odkládání (zavěšení) silniček jsou tenké trubky.
Na větvi jsem už viděl kde koho, ale silničku ještě ne :-)
Přejeli jsme hranice na Dolním Dvořišti a já až do Budějovic marně přemýšlel, co slavíme za nový státní svátek.
V Budějovicích se náš prostřední, jako jediný z pasažéru, vzbudil a hbitě vysurfoval, že je to svátek bilbordistů....
No a teď to čtu :
http://www.reflex.cz/clanek/komentare/81575...
A ta diskuse pod tím je opravdu výživná, jsem ani netušil kolik odborníku na dopravu a její bezpečnost máme:-)
Nějaký bilbordista ti šoupnul paleček dolů:-)
Člen holandské Antify odsouzen za typické chování nacistických bojůvek z dob kdy vznikala III. Říše , tedy pouliční násilí a napadení policisty v Hamburku.
Dostal od německého soudu dva roky a sedm měsíců natvrdo.
Uvidíme co dostanou další z celkem 109 (anti)fašistických chuligánů zadržených v Hamburku
https://www.geenstijl.nl/5138290/weet-u-wie-ook...
http://nltimes.nl/2017/08/29/dutch-man...
mimochodem tady na tomto videu je vidět jak v 59 vteřině napadl novinářku v roce 2016 v Holandsku
http://liefdevoorholland.com/peike/
Napadení novinářky - on ten grázlík šel po mikrofonu, ten mu vadil.
Nedokážu posoudit, měl-li na to (v demokracii) právo
Hm, jistě jistě, trošku mlžit, jen takový "grázlík" .
Ovšem o něco dál v tom videu už je v péči demokratických policistů, takže tušit už můžete, že " jen jít po mikrofonu" novinářky je přestupek.
Ostatně jeho kamarádíčky pak řešila policie na koních a ta galerie obrázků pod tím, tedy toho co těm " grázlíkům" vadí tak, že to zničí a pro které předměty si naopak dojdou a zadarmo si je vezmou je pro vás taky neposouditelná ?
Čím více ze světa totiž poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. Proto jsou naši modelové ze všech koutů světa,“ uvedl řetězec když jsme v Česku měli " aféru s afroevropanem z letáku":)
No a protože si Lidl je vědom potřeby tolerance, tak maže kříže z fotek řeckých kostelů na letácích v době tzv " Řeckého týdne" .
To už se člověk může jen ušklíbnout nad tím, co větší tolerance je a co větší tolerance není.
https://www.novinky.cz/ekonomika/447999-lidl-na...
Jo, modelové, to mě přišlo dost křečovité, ale vcelku mě to nevadilo. Ty kříže, to je kulturní barbarství.
No, ale když si představím jakou rozpravu jsem slyšel k právě zrekonstruované křížové cestě na Annaberku u Lobendavy, tak si musím říct, že mazači křížků klidně mohou být i moji sousedé.
Pikantní na tom je, že jsou v jedné větě schopni odsoudit Lidl za vymazání křížků na fotkách z Řecka a současně pohanět starostku, že ty křížky ve vsi nechala opravit.
Nová řecká vlajka podle Lidlu.
A také se teď bude říkat "Mít z toho hrůzu jak Lidl z kříže"...
Multikulturalismus v ideálním případě znamená, že vedle sebe žijí lidé různých kultur tak, že si navzájem nevadí a vůbec neřeší, ke které kultuře nebo náboženství patří jeho soused.
Multikulturalismus tudíž znamená, že by měl člověk překousnout to, že jeho soused je jiný. Proto k němu rozhodně nepatří to, že by měly být odstraňovány jakékoliv náboženské symboly, aby to snad někoho nepohoršovalo.
Všude dobře, doma nejlíp
http://www.dovolenaceny.cz/
Spadne na vás na silnici strom ?
Policie i v tomto případě zkontroluje, jestli jste nepožili...
http://www.blesk.cz/clanek/regiony-brno-brno...
To je neuvěřitelná smůla, že zrovna na ně spadl strom. Kdyby si předtím dali v hospodě alespoň jedno malé, tak na ně nespadl :-)
cyklista šílenec
https://www.youtube.com/watch?v=o4JgtgsxJ2Y
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a...
My se u nás měštákům smějeme, ale když člověk vidí tohle, tak je jasné, že časem to může být těžké povolání :)
https://www.youtube.com/watch?v=6zogsPUiBeQ
Taky na ně mohlo vlítnout 50 místních jako na sídlišti v Krupce.
Korektně zde:
http://teplicky.denik.cz/zlociny-a-soudy/v...
Otevřeněji v MF:
https://www.pressreader.com/czech-republic/mf...
http://auto.idnes.cz/rizeni-vyzkum-iq-0ez-...
Ovšem co pobavilo, tak jsou komentáře :-))
Ano cim vice snite jablek, tim je vetsi riziko ze Vam praskne ustredni topeni. Tim bychom vyzkum asi ukoncili :)
Já mám spíše pocit, že IQ nejvíc pokleslo všem těm "výzkumníkům", kteří provádí pseudovýzkumy,....
a mnohé další :-)
Dnes jsem jel odpoledne po Pražské náplavce a byla tam výstava jakýchsi nových automobilů. Jeden Golf označený jako ElektroGolf měl zvednutou kapotu a já neodolal se tam podívat.
Našel jsem místo spalovacího motoru jeden obrovský elektromotor ve stejném postavení jako byl ten spalovací motor. Sice by bylo výhodnější mít u každého kola jeden nezávislý motor a tím nepotřebovat všecny diferenciály a omezení prokluzu kol, ale to bych jim v rámci boje za rychlý vývoj odpustil.
Co ovšem nechápu, proč na vrchu toho motoru trůnil stadardní OLOVĚNÝ akumulátor. Já chápu, že všechny standardní spotřebiče v autě jsou na 12V a ta lithiová baterie pro motor má vysoké napětí. Ale proč pro to svícení, troubení a tahání okének nepoužijí jinou 12V lithiovou baterii? Proč jim není hamha tam umístit to hrozné předpotopní zařízení, které má jedinou pozitivní vlastnost, že to dokáže dodávat proud i do zkratu a nevybuchnout při tom?
Zkus se zamyslet nad tím proč se do aut dávají zásuvky pro zapalovače cigaret :-))
Zajímalo by mě kolik lidí to jako zapalovač používá.
Překvapila tě výstava jakýchsi nových automobilů?!?
Zprávy asi moc nesleduješ, viď :o)))
http://www.auto.cz/auta-na-naplavce-co-vas-ceka...
Hmmm plechovky ... S jakoukoli závadou do servisu, oprava na cestě není možná - POKROK nezastavíš! A automechanik? Oprava by ho zdržovala, takže za pár (i desítek) tisíc vymění díl s vadnou součástkou za 10,- či 50,- Kč
... вот техника ...
Mě poměrně nedávno udivil článek o prvním pražském elektrobusu bez naftového topení :)
Moderní přeprava :)
Zapneš si v elektroautě klimu a dojezd ti ubývá před očima :)
Nehledal jsem nějak důkladně, ale ještě jsem nikde nenarazil na to, jak je u běžných sériových elektroaut řešené topení. U nás dost podstatná věc, natož v takovém severském Norsku, kde mají elektroauta vyloženě zelenou. Výkony topení v autě nejsou o pár Wattech, ztráty přes plech a sklo v proudícím vzduchu jsou obrovské. U benzínu a nafty je na to využitý odpad. Elektro má toho odpadu minimum.
Topení a klimatizace je jeden z hlavních důvodů proč čistá elektroauta jen tak hned nebudou a zatím budou dominovat hybridy.
Možná se pár chytrých lidí zamyslí a navrhne k vytápění elektromobilů zařízení na využití odpadního tepla elektráren. V NDR taky vymysleli lžičky.
V tepelné elektrárně nahřáté cihly ? :)
No a co? Když mohli vozit led parníkama po Mississippi, tak proč by se k benzínkám nemohly rozvážet nahřátý cihly?
Bych je pro jistotu dal na mražák, aby se cestou nezkazily.
https://www.davinciprague.cz/clanky/hate-speech...
Školení jak správně umlčovat opoziční názory. Horíší než za komunistů :-(
Horší ne, zatím nikoho nepopravují, ale velmi podobné.
Právěže za komunistů bylo celkem zřejmé, co se může říkat a co ne.
Dnes je to hra na svobodnou a demokratickou diskusi s takovýmto špinavým pozadím. Zkus desetiletýmu děcku vysvětlit, jaký svinstvo je unijní socialismus a neomarxismus, když EU má reklamu na každým rohu ve škole, neomarxisti maj přístup do školy a dělaj tam pro děti "vzdělávací pořady", je tím prolezlej už i skaut, který byl vždycky politicky neutrální, kritický a klad důraz na osobní odpovědnost.
Za komunistů mi asi tak v deseti začlo docházet, že v oficiální doktríně něco nehraje, a ve čtrnácti jsem víceméně věděl, co je to za hru, a mohu-li soudit, všichni vrstevníci to viděli podobně. Dnešní systém je v tomto daleko rafinovanější.
Tak jsem se chtěl podívat na dva týdny starý leták Lidlu Sto delikates orientu jestli je pravda, že tam symbol islámu nesmazali , když pečlivě mažou kříže.
No a samozřejmě si to v archivu nenechali :) jsou to čiperové pro kontrolu zde :
https://www.akcniletaklidl.cz/probehle-akce
No a musel jsem až do archivu na web a je to tam, půlměsíc z mešity nesmazali.
https://webcache.googleusercontent.com/search?q...
http://www.reflex.cz/clanek/komentare/81623...
Me dneska zaujalo, jak krasne se po desti vycistil vzduch, dostal bajecnou svezest a ja jsem si tak v podvecernim slunicku vytecne dobil baterky, vycistil hlavu a odreagoval se skvelou vecerni projizdkou kolem rybniku. Siroko daleko nikdo nikde (vsichni asi lezeli doma u TV v ocekavani dalsiho deste ale ono naopak vylezlo slunicko a dest se uhnul) a mne jakoby patrila uplne cela ta volna krajina kolem. Citil jsem se jako kral!Proste parada!
Jak kde, někde slunečno, někde občas sprchlo, ale bude líp :-)