reklama

EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

Ahoj, chtěl bych zde sepsat pár postřehů, jako nový uživatel elektrokola se středovým motorem EVBIKE (Bafang BBS-01) 250w (350w).

Motor byl nainstalován na krosové kolo, kdy celková hmotnost i s baterii vzrostla na nějakých 19,8 kg + moje maličkost 86 kg :-).

Kdo by si nebyl jist, tak rozdíl mezi motorem 250w
a 350w není vůbec žádný. Jedná se o tentýž motor, pouze se softwarově navýšeným dávkováním výkonu (maximálně 500W). Baterii mam umistěnou v brašně s kapacitou 15.6 Ah od EVBIKE. Tato baterie se dá sehnat za poměrně přijatelnou cenu kolem 8500 kč. Je na ni záruka 26 měsíců a měla by při správném zacházení vydrzet cca 800 nabíjecích cyklů se ztrátou kapacity do 30%.

I když je uváděno že montáž středového motoru je možná na téměř jakékoliv kolo, tak vzhledem k váze bych spíše volil horské nebo minimálně krosové kolo a to především z důvodu bezpečnosti. Celkem mě převapilo, jak se navýšení hmotnosti o přestavbovou sadu poměrně výrazně podepsalo délce brzdné dráhy.

Výkon motoru je z mého pohledu naprosto dostačující, i ty nejprudší kopce, kde jsem dříve kolo doprovodil pěšky :-), tak nyní vyjedu jako pán a to nejsem žádný sportovec, spíše výletní typ. Pro upřesnění většinou jezdím asfalt, občas lesní a lepší polní cesty.

Pohon je vybaven základním 46z převodníkem, k ně mu bych doporučil kazetu o rozsahu minimálně 11-32, spíše 11-34 nebo 11-36. Nyní tam mám 11- 32 8s, což je na asfalt celkem v pohodě cca do 10 km/h, ale do terénu bude nejvhodnější v kombinaci s kazetou 11-36, kdy si můžete dovolit i nižší rychlosti.

Nyní trochu k rychlostem... po rovině na 1. stupeň asitence není problém konstantě jet rychlostí něco málo přes 25 km/h na střední stupeň přes 30 km/h a na maximální až ke hranici 40 km/h. Podotýkám že je to spíše výletní tempo, kdy se kochám krajinou a nijak netlačím na pilu.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 16.08.2017
Autor: Petrvald33
  • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

         

    Při vypnuté asistenci necítím žádný odpor samotného motoru, ale samozřejmě je znát váha navíc, po rovině se dá celkem pohodlně jet rychlostí kolem 20 km/h, do kopce je to už za trest :-).

    Jak už jsem psal je třeba počítat s prodloužením brzdné dráhy, zejména při jízdě z kopce, kdy pozoruji i navýšení rychlosti.

    V sadě byl displej C965, který mimo jiné umožnujě snížit počet asistencí na 5 nebo i na 3 úrovně. Ideální mi přijde používat 5 úrovní, proklikávat přes 9 je už otrava. Co se mi na displeji hodně líbí je, že zobrazuje aktuální spotřebu, což zejména začínajícím může pomoci pro určení správné frekvence šlapání a tím docílit delšího dojezdu.
    Maximální dojezd nemám odzkoušen, zatím jsem nejvíce najel 53 km na Vysočině, poměrně kopcovitý terén, cca 80% asfalt, 20 lesní cesty.
    Úrověň baterie po dojetí do cíle byla na 60% a to jsem s asistencí nijak nešetřil.

    Postupem času zde budu dávat další poznatky, které snad pro někoho budou přínosné.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.08.2017
    Autor: Petrvald33
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

           

      Máte to na 48v nebo 36v a je možné tam namontovat dvoutác s přesmykačem.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 18.08.2017
      Autor: LeoDD
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

             

        Mám tam baterie od EVBIKE 36V/15.6Ah, jinak dvoupřevodník není problém instalovat, ale já bych ho nevyužil, dostačuje mi pouze jednokolečeko. Co doporučuji, tak pořídit senzor řazení, určitě se tak prodlouží interval výměny pohyblivého ústrojí (kazeta, řetěz, přehazovačka). Osobně používám takovou menší fintu :-), že při řazení vždy lehce drbnu po přední brzdě, čímž vyřadím motor a přeřadím. V kombinaci s řazením v rukojetí to jde jako po masle :-).

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.08.2017
        Autor: Petrvald33
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

         

    Mám ten stejný už 3 rokem. S baterii 23,2 a maximálně mi to dává sílu 650W přes plynovou páčku a přes 9.stupen asistence to dá kolem 500W dle displeje. Dokonce to bylo udávané 18A 350W nominálně až 650W.
    Mám 8 kazetu 11-36 megarange a místo 3 talíře jsem dal troj převod v zadním náboji, takže to funguje jako trojtalíř, i index pasuje. Při přehození na 36zubu+nejlehčí na zadním náboji vyjedu jakýkoliv kopec, jen se udržet v sedle :-)))
    Ujedu do 100Km v kopcovitém terénu (neustále mám zapnutý motor minimálně na 1 stupen a v kopcích přidávám přípomoc), chtělo by to baterii kolem 40Ah kdyby se vyráběly, mám zadní v nosiči.
    Hodně asi záleží i na špičkových proudech baterie jakou pak dá sílu motoru, když je nějaká horší, tak to nedá 650W ale méně.
    Displej mám na 9 stupnu a neustále s tím cvakám, po rovině jedu na 1-2, to prudkých kopcu na 7-9.
    !!Motor je dobré mít stále zapnutý alespon na 1 stupen protože při 0 tam je znát odpor motoru a těžce se šlape, na 1.stupni to už je jakoby mě někdo ze zadu tlačil.
    S motorem po 3 sezonách velká spokojenost a kdyby byla baterie už na nějakých 40-50Ah, tak to nemá chybu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 19.08.2017
    Autor: patan
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

           

      Ještě bych doplnil že dost klame ubytek kapacity baterie, mám zjištěné že když ubyde 1 čárka na displeji, ubyde i 1.světelná dioda na baterii a kapacita je zhruba na polovině!!! pak už ubývají čárky a diody rychle. Přitom než ubyde vždy první, tak to trvá hodně dlouho, poté to jde rychle z kopce.Škoda že to není vymakané jako u mobilů přesně v procentech, takhle se mi ještě při zastávce vracejí čárky zpět.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 19.08.2017
      Autor: patan
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

             

        A je problém si pořídit měřák napětí?
        https://www.gme.cz/digitalni-voltmetr-0-99-9v-dc

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 19.08.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

               

          Pro mě to problém je, v tom se nevyznám. Bohužel to nemají ještě odladěné jako mobily.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.08.2017
          Autor: patan
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

                 

            Zas takový problém to není, stačí si zjistit napětí zcela vybité a nabité baterie, což je nějakých 29V a 42V.
            Jinak je možné zakoupit i barevný displej C18, který umožnuje zobrazit stav baterie ve voltech nebo v procentech.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 19.08.2017
            Autor: Petrvald33
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

                   

              Při vybíjení baterie 36V na 29V, baterie dlouho nevydrží.
              Ideální je odpojit bateri již při 33V, nastavení vypnutí v řj je většinou na 31V.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 20.08.2017
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

                     

                Dík za doplnění, oněch 29V je minimální hranice, kde zapracuje BMS a doje k vyřazení baterie. Máš změřeno jaké je cca napětí baterie při indikaci jedné nebo žádné čárky na displeji u C965?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 20.08.2017
                Autor: Petrvald33
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

                       

                  Ne to nemám, ja používám výhradně CA - cycleanalyst. Bez toho bych jel jako na slepo.
                  http://www.elektrokola-dh.cz/prislusenstvi...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 20.08.2017
                  Autor: Bobbob
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

                         

                    OK, zkusím to časem proměřit, počítám že displej bude mít určitou rezervu a spíše bude ukazovat nižší stav baterie než ve skutčnosti je ... Dik za odkaz na displej, pokud měří přesně tak je fajn. Jen ta cena je nějak vysoko, to už možná stojí za zvážení barevná C18, ale nemám ani jeden odzkoušen, takže nemůžu hodnotit...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 20.08.2017
                    Autor: Petrvald33
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

                   

              A ukazuje ten C 18 okamžitý výkon ve wattech ? U toho C 965 se mě právě tahle funkce nejvíc osvědčila, u druhého kola přítelkyně má C 961 a ten neukazuje výkon a i ukazatel nabití není nic moc...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.08.2017
              Autor: pobrdny
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

                     

                Ano, C18 umí zobrazit aktualní spotřebu ve watech dokonce i uroveň baterie podle napětí (V).

                Seznam funkcí:

                -aktuální čas
                -aktuální rychlost (číselně i graficky)
                -kapacita baterie (% nebo napětí V)
                -příkon W (graficky)
                -příkon A (graficky)
                -ujetá vzdálenost TRIP
                -ujetá vzdálenost ODO
                -stupeň asistence
                -maximální rychlost
                -průměrná rychlost
                -doba jízdy
                ...více na stránkách EVBIKE.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 15.09.2017
                Autor: Petrvald33
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

                       

                  Ukazuje displej i aktuální ampery? Vím že je to menu buď current a nebo power ale nevím jestli to opravdu funguje. Hledám displej který to umí zobrazit. Díky

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 06.07.2019
                  Autor: 542523
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: EVBIKE (Bafang BBS-01) 350W - zkušenosti

         

    Mám 01. už druhým rokem. Již jsem psal o úpravách co jsem provedl. Místo 46z jsem napasoval 42z,vzadu souhlas dal jsem 11-34.Často se tu objevuje stížnost na nečistoty v převodech motoru. Vyrobil jsem s al. plechu spodem pod motor takový šust plech. Ve předu jsem jej uchytil na rám motex páskou a vzadu pod šroub od blatníku. Dole proklepl pár děr , aby případná voda se tam nedržela. .Nejvíc nečistot a vody na motor hází přední kolo. Teď řeším ztrátu 3tácu. Již mám zaplést 3rychlostní zadní náboj a k němu 8s.kazeta. Jsem moc spokojený , nemusím se obávat stoupání a jízda je Zážitek. Tady ti kilovaťáci to neslyší rádi ale takový pomocník úplně stačí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 08.10.2017
    Autor: hedcan
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

589 cyklistů (0 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024