Blbost. :-)
Já jsem pro 17, 18, 19, 20 nebo 21.
Podle tělesných proporcí a geometrie kola.
21 je moc, nicméně záleží i na geometrii rámu - každý výrobce to má trošku jinak.
Do té 21 bych ale nešla v žádném případě.
přítelkyně chce nové kolo cross,já mám horáka 21rám a jede se ji na něm dobře
Hele, mě se také první dva roky na té 21 jezdilo dobře. Pak jsem brečela bolestí, ale napravit už se to nedalo.
Fakt záleží na tom, co je to za značku. Třeba Autor je strašně dlouhý - na tom jsem si kompletně odrovnala záda. Naproti tomu třeba Bianchi je kratší, ale vysoké. Na tom se mi také jezdilo suprově.
Každopádně bych jí ale doporučovala rám menší. Ono se to neprojeví hned, ale až se to na těle projeví (bolest zad), tak je pak pozdě a zpátky se to nedá vrátit.
Já jsem si teď oblíbila GT. Jezdila jsem na 19, ale po operaci bedekry jsem musela musela přesedlat na 17. GT navíc dělá verzi dámskou a pánskou, kde je u stejné velikosti rámu rozdíl v celkové délce sedlo - představec až 3 cm. Tohle ale dělá už víc značek, takže si člověk opravdu může vybrat kolo, které mu padne.
Jenom hrubý nástřel (soudě podle mé výšky a mých kol):
silnička 20, horák (devětadvacítka) 19.
Ale jinak stejný názor jako jarda a radka, nutno vyzkoušet, sednout si na to :-)
jj, nedá se takhle univerzálně určit. Když jsem měnil silničku vyhovující velikosti, tak jsem rám proměřoval a snažil se podle tabulek nalézt rozměrově co nejbližší. U jiné značky vyšel stejně velký "o číslo menší".
A jak se zkouší holý rám pro novou stavbu? Vyzkoušíš si ho někde v obchodě osazený?
Píše "...tak jsem rám proměřoval a snažil se podle tabulek nalézt rozměrově co nejbližší..."
O zkoušení holého rámu nepíše nic.
Ptám se snad vás dámo? Co se pletete do hovoru, když vám po tom nic není a nemáte k tomu absolutně co říci, než že otravujete?
No jo, ale zrovna v tomhle pripade ti nic vic nez Radka k tomu nenapisu. Porizoval jsem velikost podle predchoziho kola. Jak se vyporadat s holym ramem netusim.
Díky. Uvažoval jsem o stavbě kola od nového rámu, ale nevěděl bych, jak vybrat velikost jinak, než to někde najít osazené. Potíž je v tom, že ty rámy mohou být třeba loňské a ta geometrie se pak může trochu lišit.
Tak pak je asi jedina schudna cesta pro amatera vyhlidnout si podobne kompletni kolo a podstatne rozmery ramu si omerit. Pak hledat v tabulkach novych ramu a porovnavat.
Zkusil jsi někdy měřit rám na postaveném kole? Vyšlo ti totéž, co udává výrobce?
Já to měřil pro vlastní informaci na svém Favoritovi a vůbec to není jednoduché. Délka rámu se měří u slopingových rámů vzduchem. Musíš měřit od středů trubek, které jsou zaplněné představcem a šlapacím středem. Zadní stavba se rozšiřuje. Trefit se +-0.5cm bych řekl, že je tak reálné. A co teprve měřit třeba úhel sedlové trubky. Při jiném úhlu vychází ty důležité rozměry úplně jinak.
Jo a jen tak pro pobavení. Přesmykače s objímkou na trubku mají uvedené rozmezí úhlu sedlové trubky. Už jsi někde viděl, že by to někdo řešil?
Ja myslim, ze pro nase potreby, kdy stejne hrajeme vic na pocity, nez na maximalni efektivitu, tak tech plus minus pul centaku vcelku dostacuje. Alespon teda me.
No jo, s tema uhlama a presmykama je to bzunda. Pokud uhel znam, snazim se ho dodrzet. Jinak to proste zkousim trefit. Nastesti jsem to musel resit jen dvakrat.
Já jsem si spočítal podle tabulek silniční rám pro sebe a pak se ho snažil na tom Favoritovi ověřit a koukal jsem se také po nových rámech. Je v tom docela hokej. No a sklon sedlové trubky ti úplně mění posez a veškeré vypočtené hodnoty. Už mne to pustilo :)