Tady máš návod na odblokování omezení rychlosti na bafang maxdrive pro displej 850C a jde to udělat uplně zadarmo.
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=...
zdarec lidi prosim o pomoc mam bafang zadni displej 850c-heslo 1717 ale nevim jak dal v nastaveni když zvednu asistenci na 9 a zvysim rychlost na max tak se motor nerozjede.musim dat zpet na 25km a ube pak to jede normalne ,kde delam chybu?
Parametry Hodnota
Motor BAFANG Max Drive 36V/250W, středový
Baterie Li-ion 36V/14Ah, články Samsung
Rám 19", Al 6061
displej BAFANG CP10
Řídící jednotka integrovaná
radu odblokovat toto kolo díky
Ono to jde i na jiných displejích jen musí člověk na netu hledat a né hned platit těm chytrákum co si na nás chtějí namastit kapsy.
Zdravím,Mám EasyBike MI5-650 s displejem C7.Netuším proč,ale přeplo se mi měření rychlosti z KM/h na MPH...chtěl bych to vrátit zpět a nejde mi to...z hesel co jsem kde našel mi funguje pouze 8018,jenže tam nejde změnit zpět na KM/h...poradíte prosím někdo?Děkuji
Tady další návod na odblokování.
http://www.shinga.nl/wp-content/uploads/2016/07...
Kdyby někdo měl další návody pro bafang tak šup sem snima at už nikdo zbytečně neplatí.
Tak, bohužel, ani jeden z návodů se netýká mého displeje. Je to orig, co Bafang k max drive dodává, monochromatický (ne barevný), s ovládáním pomocí tlačítek mimo displej.Takže k odbloku jsem se nedostal. :-(
nevíš číselné označení displeje nebo dej fotku uvidíme třeba někdo poradí
Tak jsem to vyřešil přes kabel.
https://6.allegroimg.com/s400/018d8b...
Tak jaký ten displey tam máš a popiš jak přes kabel pro další co to tu čtou at vědí jak na to.
mám display C965 a pin tam mám 0512
Návod pro displey C965 jde to taky zrušit omezení
http://www.v-oco.ch/pdf/Manual%20LCD%20display...
Nechci kvůli tomu zakládat nové téma tak se zkusím zeptat přímo majitele. Tady jsem našel tabulku ve které se uvádí že Bafang maxdrive při asistenci nastavenou na 5 stupeň připomáhá pouze 100% výkonu což se mi zdá strašně málo když si vezmu že bosch umí až 250% připomoc. Je ta tabulka pravdivá co myslíš? https://teslabike.sk/stredovy-motor-8fun...
Ovšem 100% výkonu rovná se 350W což je špičková hodnota.
Tak z toho jsem poněkud zmatený. Dává mi smysl ta udávaná přípomoc u Boshe kdy když šlapu 50W a přípomoc je nastavená na 250% tak mi připomáhá 125W. No a jak to je teda u toho Bafangu? Když budu šlapat třeba jen 30W tak na 5 asistenci mi to bude posílat plných 350W? Od čeho tam potom jsou ty halové senzory které rozpoznávají sílu přítlaku na pedály.
Přípomoc se dávkuje v procentech výkonu. Maximální výkon 250Watového bosche je 350-450W.
Přípomoc se dávkuje v procentech tohoto výkonu.
Např stupeň 1=32% se dávkuje do 32% ze špičkového výkonu. A podobně další stupně, vždy je to do udané hodnoty.
Je pak logické že když ty šlapeš na poslední stupeň výkonem 250W tak motor je schopen dodat nominál 250W jelikož jsi ho ty sám odlehčil.
Hlavně neřeš Waty, měření je nepřesné a ty nevíš nikdy kolik šlapeš Wat a ani kolik ti jich motor dodá:-)
Bobe, Bosch Performance cx dává podle těhle blábolů
https://www.akumo.cz/stredovy-motor-bosch-vse...
630W ve špičce. Pomáhá údajně podle režimu od 50 do 300 % (to by tak těm 600W odpovídalo). Zdá se, že to už mají solidně vychytaný.
Asi největší nevýhodou Bosche je, že ti to neprodají samostatně ale jen s kolem.
Jel jsem na tom speciálně do prudkého kopce, abych vyzkoušel, jestli to opravdu pomáhá (středový Max Drive oproti zadnímu 8FUN) a můj pocit je, že to rozhodně dává víc než 100% navíc. Musel jsem šlapat, musel jsem mít lehčí převod, ale asistence byla silná.
http://www.elektromobilne.cz/elektrokola...
Jen na trekové ježdění s Maxem bych rozhodně doporučil tác se 44 zuby. Originálně dodávaný 38 je na cesty při vypnutém omezovači pomalý. V terénu a na síle však, logicky, něco ztratí na tahu.
Zdravím, som čerstvým majiteľom elektrokola Crussis e-atland, s motorom Bafang MaxDrive M400 a controllerom MM G330.250. Displej DPC18U-2.0, nijak raz sa mi nedarí odblokovať maximálnu rýchlosť, cez USB sa neviem pripojiť na controller neprebehne mi komunikácia. Prosím Vás nemá niekto skúsenosti ako by to šlo obísť aj v prípade tohto motora, displeja?
Nastavení max. rychlosti by mělo jít přes displej. U DPS 18 dle manuálu-viz odkaz https://electricbikereview.com/forum/threads...
DPC18 má u nás nastavení Max.rychlosti nepřístupné, respektive vidíte položku Max speed...25km/h , ale nemůžete ji změnit.
Bohužel postup zatím není...☹
Návody ze zahraničí tu nejsou nic platné,tam mají v menu přístup ke všemu.
Nedá se tam nastavit průměr kola - zadat třeba 20´ kolo ? Tímto by se měla dát zvýšit rychlost, ovšem na displeji to bude ukazovat nižší hodnoty oproti skutečnosti.
Bohužel právě max speed a nastavení velikosti kola je v menu nedostupné.V nabidce jsou ale nejsou aktivní.
dpc-18 display a Bafang Maxdrive M400 mam od Crussis a v menu jsem to zmenil pomoci pinu a mam otevreno... Zkousej na netu najdes jako ja pin, uz si nepamatuju, ktery to byl, ale normalne to fungovalo, delal jsem to....... Zadny krabicky a placení idiotům za nic......
Zdravím,Mám EasyBike MI5-650 s displejem C7.Netuším proč,ale přeplo se mi měření rychlosti z KM/h na MPH...chtěl bych to vrátit zpět a nejde mi to...z hesel co jsem kde našel mi funguje pouze 8018,jenže tam nejde změnit zpět na KM/h...poradíte prosím někdo?Děkuji
Cau, tak prave dnes jsem prikoupil v Mountfieldu Road 7.0 se stejnym displejem a vse jde nastavit... Zadny pin neni potreba. Ale co je v rozporu s navodem, neda se menit rezim ECO-SPORT dlouhym stiskem tlacitka "plus".
S pozdravem Raven
Cau, jeste male doplneni a dotaz.
Novejsi typ diapleje C18, ktery disponuje volbou 3, 5ti nebo 9ti stupnovou mirou asistence nemaji jiz ECO a SPORT mod.
Dalsi chyba navodu jest: v menu nastaveni dipleje je polozka "AL sensitivity" coz samozrejme neni jak tvrdi navod "Citlivost pedaloveho asistenta", ale "Citlivost senzoru vnejsiho osvetleni" :-)
A ted dotaz: zobrazuji se nekomu nejake udaje v menu Informace??
S pozdravem Raven
Dpc-18
Informace
-wheel............nefunkční
-Speed limit......nefunkční
-Battery info.....funkční
-Error Code.......funkční
-BACK.............funkční
Odpověď výrobce,proč nemohu nastavit max.rychl.:
Vyhláškou EU nesmí být tato možnost volně přístupná na displeji, proto kola vyráběná v roce 2018 tuto možnost ještě měla, ale nově vyráběná elektrokola na sezonu 2019 tuto možnost již nemá. Rychlost Vám může přenastavit prodejce pomocí diagnostiky. Musím Vás upozornit, že elektrokolo s upravenou rychlostí není způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích
Cau, a co ti to v Battery Info ukazuje??
Dik
S pozdravem Raven
Takze to taky ukazuje prdlacky. Ono esi tam nemusi byt najaka nativni baterka od Bafangu, aby komunikovala a RJ. Nicmene idu za hodku do servisu pro kolo tak se "servismana" poptam. Po cca 100km se udelala vzadu osma...
S pozdravem Raven
P.S. Diky za fotky
Opravu tato funkce funguje pouze s bateri vybavenou obvodem od Bafangu a takovou jsem v ruce ještě bohužel neměl...
Nemáte prosím někdo návod jak zrychlit motor Bafang M500 s displejem DP C230.CAN
Elektrokolo leader Fox Kent 2019
Dík
Nejde. Ale určitě se najde někdo s čipem...
Ahoj, nemáte někdo pin do Sense HD+Bafang? Manželce jsem nastavil omezení na 30 (má jiné, tam funguje 1919) a teď se děsím první společné projížďky. Je nám dohromady přes 100 let, kola máme rádi, jen ty kopce nás už zmáhaly.
Zadařilo se! Je tam 2008.
Dobrý den. Podržel jsem + a - na display asi na dvě sekundy a dostal jsem se do menu a zadal kod 2008. Vybral service, potom asistence a potvrdil úroveň 12. Vyjel jsem z menu dlouhým stiskem OK. Po tomto nastavení jsem zjistil, že to stejně nefunguje. Tak se ptám, kde dělám chybu!
Budu tady reagovat na všechny příspěvky, které vycházejí z neznalosti věci. Displeje od f. Bafang do Evropy do roku 2018 změna rychlosti přes kód a je jedno jestli 0512 nebo nějaký jiný. Rok 2019 pouze programátorem do ŘJ nebo přes BESST do displeje. Od roku 2020 CANBUS, takže zase bude někdo čipovat.
Dobrý den, mám taky Max dříve 2019 a nemohu odblokovat rychlost 25 km. Na displeji jsou dvě políčka na změnu velikosti kol a políčko na změnu rychlosti. Bohužel jsou nedostupná. Máte někdo zkušenosti jak to změnit?
Tak do té doby než si někde necháš "vypnout" to omezení, tak si nastav menší poloměr výpletu třeba 20".
Bohužel,změnit velikost kol taky nelze. Již jsem to napsal v prvním příspěvku. Četl jsem ,že u vyrobených kol v r. 2018 to šlo,ale od roku 2019 to nelze. To je voda na mlýn pro ty co to dělají za úplatu.
Tak to už nechápu, všichni furt nejezdí jen po veřejných komunikacích a můžu mít i více kol, že, mezi kterými bych případně ten pohon "prohazoval" podle jejich aktuální vhodnosti a stáří. Třeba tento mezi mým starým a budoucím novým kolem.
https://elite-motor.com/1800-3000w-36-72v-100km...
Jen je mi divné, že v čajná to nejde pořídit s přístupem ke všem volbám nastavení.
A přehození senzoru rychlosti (zadní kolo-rám) na klika-rám nepomůže? U Shimana E-8000 to šlo takto obejít. Magnet z drátů zad. kola přesunout na kliku a upravit polohu senzoru na zadní stavbě.
Přikládám ještě to video na to jednoduché prohození senzoru rychlosti-pro odblokování limitu 25km/hod.
https://www.youtube.com/watch?v=8feemzxKS1U
Udaje o rychlosti pak na displeji nebudou správné.
Asi by to tak velký problém nebyl. Mám i permanentní magnet,ale chtělo by to trvalé řešení. Rozhodně děkují za ochotu.Zkoušel jste to o kolik se to změní?
Nezkoušel jsem.
Předpokládám ale, že posunutí limitu 25km/hod nahoru bude dáno aktuálně nastaveným převodem.
Př: zařadím 44/11-obvyklý nejtěžší převod. 1 otáčka kliky bude 44/11=4 otáčky zadního kola a tedy 4x větší limit než původních 25km/hod. Takže bude pomáhat bez limitu rychlosti.
Nevite nekdo jak odblokovat Bafang M500 s displejem C240?
Že se blbě ptám, to v těch ŘJ nejde nastavit jiný průměr výpletu? Jako menší zřeba?
Právě si myslím, že pokud nastavím menší průměr, tak si budu muset pořídit doplňkový tacháč, ale zvýšil bych tak rychlost vypínání přípomoci. Ono je docela rozdíl mezi otáčkama 29" a po snížení na třeba 16" :-D
Pokud to tedy není od "výrobce" nějak natvrdo...
Zdravím.
Mám Bafang M300, displej TFT LCD 850c rok 2020.
Existuje nějaký způsob jak odblokovat omezení?
Po zadání hesla 1919 se sice dostanu do nastavení,ale tam můžu akorát navýšit asistenci na 9 stupňů,ale rychlost je bloklá stále.
Dík za případné rady.
A proč si nepořídíš elktroskůtr když chceš jezdit rychle a bez námahy?
Napríklad pre to že chce jazdiť rýchlo s námahou...
Ty si taky kvetak, že to víš? Proč si tady 2 x nebo snad vícekrát? :-)
Lelek-nakole
Řeší se tady omezení rychlosti elektrokol,tak co sem motáš elektroskůtry
No vždyť jo. Prostě rychle a bez námahy můžeš jezdit na elektroskůtru.
Mě jen zajímá proč si ho nepořídíš, když chceš jezdit rychle a na něm pak můžeš jezdit rychlostí třeba 50 a bez námahy.
Elektroskútr je největší pitomost, může jen na silnici, ale jezdí pomalu a dojezd je mizerný, je těžký - nepřepravitelný. Zato elektrokolo je nejuniverzálnější dopravní prostředek, může prakticky všude, do lesa, do terénu i na silnici. Není problém ho vzít do vlaku a přiblížit se blíž místům, která chci poznat.
Ale na to všechno přece nepotřebuješ odblokovávat rychlost.
Když ale odblokuješ a zvýšíš rychlost nad povolený limit, tak už to nesplňuje parametry kola a těžko s tím můžeš do lesa a kamkoliv můžeš s kolem a pokud vím, tak i vlakem se smí přepravovat vozidlo s parametry jízdního kola a ne motorového.
Neřeším odblokování rychlosti, ale naznačuju, že doporučovat někomu elektroskútr místo kola je pitomost, to už bys mohl doporučit rovnou auto, kde je užitná hodnota zas o řád dál. Jinak tím, že na kole odblokuje rychlost z něj neudělá motorové vozidlo. Stále je to kolo, jen by se s ním nemělo na pozemní komunikace, do vlaku s ním pochopitelně může, totéž při offroad ježdění.
Nemůže. Stačí použít selský rozum - motorové vozidlo má MOTOR. Jednoduché. To jenom jízdní kolo s pomocným motorkem o omezeném výkonu s max konstrukční rychlostí 25 km/h se dál považuje za jízdní kolo, tedy nemotorové vozidlo. Cokoliv nesplňující podmínky, už není jízdní kolo, ale neschválená motorka.
Legální ježdění na odblokovaném elektrokole je něco jako Yeti. Všichni o takovém místě mluví, ale nikdo ho ještě neviděl. Nemá cenu opakovat citace paragrafů, ale taková elektromotorka (jízdní kolo už to není) nesmí na žádné silnice, cesty, pěšiny, do lesa, na louku ani pole... kromě některých případů, kdy ten pozemek vlastníš nebo si pronajmeš... takže co zbývá? Nic. :-)
Zatím jsem neslyšel relevantní argument, proč by to mělo být jinak. Nepočítám tedy obhajobu ve stylu, že Franta z hospody říkal, že LSD není droga... :-)
Ale já neřeším elektrokolo jako takové. Od počátku tu je řešené odblokování a výrazné zvýšení rychlosti pohonu motorem, tedy změna na jiné vozidlo.
S odblokovaným elektrokolem můžeš jezdit tak leda na vlastním pozemku - ideální pokud bys vlastnil třeba starou pískovnu. Kdekoliv jinde s tím nemáš co dělat. Už to nesplňuje výjimku "aby to mohlo býti považováno za kolo", takže do lesa nesmíš.
A na silnici? No nepřál bych ti řešit případnou dopravní nehodu a škodu na cizím majetku.
Hele s tím vlastním pozemkem je to složitější...
Četl jsem článek, kde rozebírali veřejně přístupné účelové komunikace a veřejně NEPŘÍSTUPNÉ účelové komunikace. Je to docela komplikované a často se ukáže, že je veřejně přístupnou účelovou komunikací i to, co majitel pozemku za cestu uznat odmítá... a z toho pak plynou mnohé spory...
Každopádně pozemní komunikace je prý dopravní cestou znatelnou v terénu. Prý dočasně vyjeté koleje v trávě se nepočítají. Na druhou stranu když majitel nezákonně umístí překážku (třeba plot nebo závoru) a cesta se v důsledku stane neznatelnou, tak to stejně prý cestou zůstane...
Takže i v té pískovně určitě budou účelové pozemní komunikace. Tam platí zákon o pozemních komunikacích a i když některé odstavce na veřejně nepřístupných komunikacích neplatí, tak odblokovaná elektrokola podle mě nesmí ani tam.
Takže jezdit po hromadě písku ano, ale přejet přes cestu na druhou hromadu už raději ne. ;-)
Možná máš pravdu. Já chtěl tou zkratkou říct, že na vlastním (ideálně oploceném) pozemku by to šlo, kdekoliv jinde vlastně ne :-)
Vadí mi odblokovaná elektrokola, protože to celkově kazí náladu ve společnosti cyklistů a jak budou přibývat nehody, bude se proti éčkám obecně zvedat vlna odporu. Přitom legální nečipnuté éčko je skvělá věc.
To je jasné...
Na skůtru nejsi nic! Mezi motorkáře se počítat nemůžeš, za sportovce tě považovat nikdo nebude, prostě dědek, co si jede do krámu pro rohlíky. Žádný respekt, žádné uznání!
Ale když si koupíš nadupané elektrokolo, pořídíš nějaký cool dres a nakoupíš všechny doplňky, to už je jiná! Hned jsi za sportovce a v hospodě můžeš kázat o kilometrech, co už jsi ujel...
Jenže pak ti začne vadit, že tě předjíždí cyklisté, jejichž kolo nejenom nestálo ani desetinu, ale dokonce nemá ani motor! Taková sprosťárna! Tolik peněz jsi do toho nasypal, aby tě předjížděla nějaká lůza? Kde je ten respekt, co sis zaplatil? Takhle ne, za peníze se přece dá všechno koupit, tak tě tu nebude omezovat nějaká blbá součástka. Sám přece víš, kolik budeš jezdit, co na tom, že sotva držíš balanc...
A běda tomu, kdo by tě upozornil na ilegalitu takového počínání, to pak začneš vykřikovat, že je potřeba rychlost omezit všem cyklistům, aby to bylo spravedlivé... aneb já nechci novou kozu, já chci aby sousedovi chcípla taky... respekt musí bejt a nikdo tě už předjíždět nebude, i kdybys ho měl utlouct svou luxusní pumpičkou... :-)
Kliknutí na mínus se počítá jako doznání! ;-)
Koukám tady je to saméj komunistickéj fizl a udávac v jednom, kteréj nemá co na práci a sere se do témat, který hodlá jen kritizovat a ne poradit. Pro ty chudáky tady, který na to buď nemaj peníze nebo jsou fyzicky zdraví a můžou jezdit na normálním kole. Doporučuji nestarat se o cizí odpovědnost, to nechte laskavě na nás a reagujete na prispevky který se vás týkají. Chápu, že někdo nemá v práci co dělat a má telefon prirostly k ruce tak řeší ostatní! Doporučuji nahlásit na VB, StB nebo Policii, uživatele, co se o to téma zajímají a nechat je prověřit!
To nic to se dá léčit, a prý se to dá dnes už konzultovat i po telefonu, tak si tam zkus zavolat :-)
Ale tohle se týká i jeho. Tobě by nevadilo, kdyby tebe nebo tvoje dítě sejmul nějaký debil, co si nelegálně odblokoval elektro a lítá na tom jako hovado?
Plácáš nesmysly. :-D
O udávání tu vůbec nejde. Neznalost zákona sice neomlouvá, ale pro někoho to třeba může být i nová informace, že elektrokola víc než 25 km/h v Česku jezdit nesmí. Bohužel někteří prodejci nakecají zákazníkům cokoliv, jen aby prodali...
Ano, zodpovědnost padá na řidiče takového stroje, ale důsledky jeho bezohledného počínání často nesou ostatní. Začíná to obecnou pověstí cyklistů (mezi které se ecyklisti automaticky počítají), přes zákazy vjezdu, kde na bezohledné emotorkáře na "koloběžkách" doplácí všichni... a končí to třeba újmou na zdraví někoho, kdo se s takovým strojem střetne...
Já myslím, že nejlepší radou na tohle a podobná téma, je doporučení zanechat protiprávního jednání.
Ale jako představa chudáka, co nemá peníze, je nemocný a nutně potřebuje odblokovat elektrokolo, aby jezdilo nad 25 km/h... to je jako perla! Ten zbytek s telefonem přirostlým ruce a komunismem, to už je i na mě příliš... :-)
Založ si vlastní téma diskuze a tam můžeš realizovat svoji osvětovou činnost o dodržování maximální rychlosti na elektrokolech, ale nezapleveluj témata irelevantními poznámkami, na které se nikdo nedotazoval.
A ty tu máš nějaký patent na rozum nebo co? Všichni tady mají stejná práva psát své názory. Navíc jsi to sám celé vyprovokoval tvrzením, že elektroskutr je nesmysl, aniž bys obhájil využití odblokovaného elektrokola... :-)
Tak mě napadá, není nabádání k potenciálně trestné činnosti porušením pravidel tohoto fóra.
Nebo jiná finta. Jak by ses cítil při zjištění, že ecyklistata, kterému jsi poradil s odblokováním jeho silného stroje, jel příliš rychlo, kolo neuřídil a zmrzačil cizí nevinné dítě? ;-)
Využití odblokovaného elektrokola...Jak víme,rychlost elektrokola jako taková omezena není.Co je omezeno,je rychlost elektropohonu.Pokud takové elektrokolo není vybaveno plynem a nepohybuje se tedy rychlostí nad 25km/h bez šlapání,tak se takové odblokování těžko dokazuje.Na pohled se takové elektrokolo neliší od těch zablokovaných. Policie by musela být vybavena pojízdnou STK,aby někde na cestě mohla zkontrolovat parametry elektropohonu.Jinak si dovedu představit,že někdo uvažuje o odblokování,když třeba na takovém kole jezdí denně někam do sousední vsi do práce a jde mu o čas.Pro normální turistické ježdění to ale smysl nemá.Těžko mohu být na sebe pyšný,kolik jsem dokázal na výletě shrbený nad řídítky najet km,když je za mně najel motor.Navíc to odblokování zkrátí dojezd.Jak píšu,podle mně to má smysl,když to kolo slouží k nějaké konkrétní cestě,při které jde o čas,jinak ne.
Ahoj, chodíš sem také již řadu let a tak znáš naše Pappenheimské a jejich postoje.
Opakovaně řeší individuální odblokování - jinak legálních - kol, ale vůbec jim nevadí masový provoz podivných monster, zvaných koloběžka, s motory až 2,5kW, bez šlapátek a rychlostí až 45km/h.
Bohužel nemáš pravdu. Rychlost elektrokola, které má zůstat jízdním kolem je striktně omezena ustanovením, že "maximální KONSTRUKČNÍ rychlost nebude vyšší než 25 km/h".
To, zda a jak to lze prokázat, je úplně jiná diskuze... :-)
Slyšel jsem tvrzení, že krádež je to jenom, když tě chytnou... já s tím nesouhlasím, podle mě jde nepotrestaný trestný čin a v pořádku to není...
Obávám se,že se mýlíš ty.To zablokování,které chtějí dotyční odstranit,spočívá v tom,že při dosažení rychlosti 25km/h se odpojí motor a dál už to jede jen za své.Při poklesu rychlosti pod 25km/h se zase motor spustí a tak to jde celou cestu.Motor se stále zapíná a vypíná.Ti,kteří chtějí ŘJ odblokovat,tak chtějí tuto hranici 25 posunout výš.To je všechno.
No právě a to je nepovolebné a dělají z toho už vozidlo jiné kategorie než je jízdní kolo.
A někdo tady tvrdí, že to povolené je?
Kolega se snaží vysvětlit princip odpojení asistence motoru, protože se oprávněně obává, že řada diskutujících neví o co vlastně jde, dokonce si snad někteří myslí, že vyšší rychlost se dosahuje navýšením výkonu a hovoří o ohrožování "silnými stroji"?!
Tak to mi najdi kdo kde taky někdy napsal "že vyšší rychlost se dosahuje navýšením výkonu".
Pochybuju, že je tady někdo kdo neví co je omezovač rychlosti. Dost lidí ho má i ve svém autě.
Od samého začátku tady není řeč o ničem jiném než o zvýšení rychlosti nepovoleným zásahem.
A jsem zvědavý, jestli vůbec někdo někdy odpoví na dotaz co byl.
No když to chceš brát takhle, tak aby elektrokolo bylo jízdním kolem, maximální konstrukční rychlost nesmí být vyšší než 25 km/h (tak v ČR praví předpis).
Je v pořádku, když se motor vypne a cyklista pojede na elektrokole vlastní silou rychleji než 25 km/h? Podle mě pak logicky překračuje konstrukční rychlost svého vozidla a to se přece taky nesmí!
Já to chápu tak, že pouze kola, která motor vůbec nemají (a ustanovení se jich netýká), smí 25 km/h skutečně překročit.
A byl bych rád, kdyby mi to někdo dokázal právně vyvrátit - myšleno dovodit, že s vypnutým motorem lze jezdit rychleji na základě citace zákonu nebo vyhlášky, nikoliv prázdné invektivy... :-D
Nařízení vlády 168/2013,čl.2,bod 2 přímo říká,co se nepovažuje za motorové vozidlo.To,o čem se tady bavíme,je uvedeno v písm. h.
Jaké nařízení vlády? Je to Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) a ten dokument se týká schvalování vozidel a dozoru nad trhem, tedy čl. 2 pouze vyjmenovává vozidla, která se neschvalují a nejsou dozorována, neznamená to, že by to nebyla motorová vozidla, viz např. bod d "vozidla určená výlučně k soutěžnímu využití", závodní motorky jsou taky vyjmuty, ale nikdo příčetný nebude tvrdit. že to nejsou motorová vozidla.
Metodický pokyn MD vysvětluje, že i u nás platí:
Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 168/2013 vyjímá ze své působnosti, tj. z kategorie motocyklů několik provedení vozidel, které jsou definovány v článku 2, bod 2, tohoto Nařízení, jehož znění je následující:
h) šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;
No bezva, ale tvoje citace akorát popisuje, jak má fungovat omezovač elektrokola, tedy že při 25 km/h již má být motor vypnutý. O tom, ale (v tomhle tématu) přece není sporu.
Tvoje citace vůbec nedokazuje, že by řidič elektrokola směl překročit rychlost 25 km/h (max konstrukční rychlost) vlastní silou nebo gravitací.
To je podobné, jakože trabant (pokud se nepletu) měl v techničáku maximálku 100 km/h a přestože by kus v dobrém stavu při jízdě s kopce pravděpodobně dokázal jet trochu víc, tak řidič trabantu ani na dálnici prostě víc než 100 km/h jet nesmí.
Případně když připojíš vozík, pak prostě nesmíš překročit jeho maximálku a je to zodpovědnost řidiče, nikoliv vozidla.
Proto mi z formulace v České legislativě přijde zřejmé, že jakmile je kolo vybaveno motorem, je konstrukční rychlost omezena na 25 km/h a cyklista ji žádným způsobem nesmí překročit.
O čem to mluvíš, kde tam čteš o konstrukční rychlosti, dokonce o maximální konstrukční rychlosti a její nepřekročitelnosti?
Dej odkaz na jejich definici!
Si tu stále omílanou vyhlášku snad dokážeš najít. IMO ta věta o konstrukční rychlosti se týká jen toho pohonu a nikoliv výsledného celku, čli zde to Jrr chápe špatně, to nemění nic na faktu, že na motor max 25 km/h a více jen za své.
Kdybys četl výše, tak by ti bylo jasné, že já problém se znalostí a výkladem vyhlášky nemám, že jí dokonce výše cituji.
Jrr si připadá za chytráka, když deformuje výklad a prudí. Venku prší a tak se, podobně jako Brahma, docela bavím, když čtu ty jeho násilné konstrukce. :-)
No připouštím, že z té věty možná není úplně jasné, zda jde o maximální konstrukční rychlost kola nebo motoru, ale když se nad tím zamyslíš, zjistíš, že výsledek je stejný...
Pokud si na kolo namontuješ pneumatiky určené pro maximální konstrukční rychlost 25 km/h (výrobce to běžně neuvádí, ale kdyby...), můžeš snad na tom kole jet rychleji? Ja myslím, že nikoliv, protože rychlost vozidla bude vždy omezena dílem, který má rychlostní limit nejnižší, viz třeba dojezdové kolo u auta. Po jeho nasazení je maximálka vozidla omezena.
Jelikož předpis mluví o vybavení jízdního kola motorem, podle mě o maximální rychlosti rozhoduje pouhá jeho přítomnost a nehraje roli jestli byl zrovna napájen. Logickým důsledkem je, že pak lze pokutovat každého elektristu za překročení 25 km/h a odpadá šaškárna s dokazováním, jestli cyklista zrovna nešlapal nebo šlapal neadekvátně dosažené rychlosti. ;-)
Celkem věřím, že tvůrce předpisu to takhle ani nemusel zamýšlel, ale napsané je to tak, že v tom pospsaný význam vidět lze... a který výklad je správný, může s definitivní platností rozhodnout akorát soud.
Jinak je fakt škoda, že jen minimum lidí tu dokáže smysluplně argumentovat a akorát se vztekají, když není po jejich... :-)
Všimni si,že v tom předpise o elektrokolech se nepíše nic o konstrukční rychlosti kola.Píše se tam pouze to,že motor může fungovat pouze do rychlosti 25km/h.Nikde není zmínka o tom,že by se na elektrokole s odpojeným motorem nesmělo jet rychleji.A co není zakázáno,je dovoleno.Obecně vzato,všechna kola musela projít před uvedením na trh nějakým schválením.Všechna mají nějakou konstrukční rychlost.Pravděpodobně je to číslo,jakého nelze běžným způsobem dosáhnout,když se v žádných dokladech neuvádí.Nebo snad Ty,když jsi kupoval kolo,si k němu dostal nějaký doklad,kde byla uvedena konstrukční rychlost?
Prokristapána, to je snad jasný i malýmu dítěti: elektromotor smí pomáhat do max. rychlosti 25 km/h, pak se odpojí a i když to svojí silou po rovině nebo z kopce rozjedeš na vyšší rychlost, tak motor jako kdyby tam nebyl. Prostě nepomáhá.
Malému dítěti to jasné je, dokonce možná i Jrr a dalším, ale jim nejde o pravdu, ale o to popudit (také se říká nasrat) co nejvíce diskutujících e-kolistů.
Jak zde přiznal jeden z nich, nemá e-kola rád, tak schválně píše nesmyslné a provokativní příspěvky a BAVÍ SE tím, jak mu zastánci e-kol do nekonečna vyvracejí jeho nesmysly.
V Bohnicích náš server asi nemonitorují, aby si pro ně přijeli, tak jako nejúčinnější protitah funguje ignorování takových příspěvků. :-)
No a vyřazení toho omezení na 25 km/h je předmětem tohoto vlákna, po tomto zásahu se z toho stává motorové vozidlo kategorie L1e-B tedy moped. A jakožto motorové vozidlo to podle lesního zákona nesmí do lesa a jakožto neschválené motorové vozidlo to nesmí na pozemní komunikace. Takže to můžeš honit jen doma na dvorku nebo někde na MX okruhu apod. Už vidím všechny ty zájemce o odblokování jak to budou provozovat jen tímto způsobem. Jako na silnici mi to až tak nevadí, tam způsobí újmu na zdraví akorát sobě, autu max poškrábou plechy, tam je to riziko pro provozovatele, že ho někdo sestřelí a kvůli tomu, že jel na neschváleném vozidle nic nedostane a ještě bude platit. Na přesdržku je to ale na bezmotorových komunikacích a zejména smíšených s chodci.
Pohyb po bezmotorových komunikacích se tady řešil již mnohokrát a ve výsledku bylo vždy konstatováno, že největším nebezpečím jsou nadupaní jedinci na silničkách, nebo MTB, kteří valí čtyřicítkou bez ohledu na to, že jsou stezky plné rekreačních cyklistů, chodců s kočárky a malých dětí.
Je to o ohleduplnost vůči okolí, a blb zůstane blbem bez ohledu na to, na čem jede!
Jenže ten, kdo dokáže jet za svý čtyřicítkou už musí mít hodně najeto a má to v ruce a ví, co si může dovolit, na rozdíl od někoho kdo se na kole sotva udrží a protože nemá fyzičku, tak si koupí elektro a rovnou si ho nechá odblokovat.
A taky by si ti rekreační cyklisti, chodci s kočárky a rodiče těch dětí měli uvědomit, že i když tam nesmí auta (často tam ale může být výjimka a auto se tam může objevit), tak se stále jedná o pozemní komunikaci a ne o lázeňskou promenádu a podle toho se tam chovat.
Konstatováno bylo mnohé a převažující názor zpravidla záleží na skupině diskutujících...
Na Rungo kdysi (když ten server ještě fungoval) vyšel článek, kde si autor stěžoval (trochu zjednodušuji), že cyklisti bezohledně jezdí po cyklostezkách, kam on chodí běhat, přitom přece mohou jezdit po silnici.
Já považuji za největší hrozbu na cyklostezkách pejskaře... diskutovat by se dalo akorát, zda je horší pes bez vodítka nebo na dlouhém vodítku...
Maminky s kočárky to nepochybně budou vidět taky úplně jinak... a to, že chodci na "cyklostezky" vůbec nesmí, si jich uvědomuje jen minimum... :-D
Tam kde jsou (převažující) stezky pro chodce a cyklisty, je to opravdu o ohleduplnosti... jenže právě tam běžně potkávám dvě elektrokola vedle sebe, které pokaždé překvapí, když je chce něco bezmotorového předjet... :-)
A to je to, o co zmdrdečkům, co si to odblokovávají, jde. Aby měli moped co vypadá jako kolo.
Tak první už mínuskoval, tak schválně, kolik jich tu máme?
Ten mínus máš ode mne, protože se mi nelíbí, že nadáváš do zmrdečků lidem, o kterých skoro nic nevíš.
Já to odblokování beru asi jako s auty - také jsou schopna jet rychleji, než je povoleno. Přesto za zmrdečky nepovažuju všechny řidiče aut, je to prostě individuální, cyklista bez motoru může být mnohem větší zmrd, než e-cyklista s odblokovaným motorem.
...jak bych se asi cítil(?), no stejně jako ten, co si nevzal roušku, na někoho prsknul a ten zemřel na Covid...
Tak mě napadá, nejsou ty tvoje příspěvky podněcováním nenávisti ke skupině obyvatel, podepřené nesmyslnými - realitu zkreslujícími - řečmi o "silných strojích", rychlé jízdě, mrzačení nevinných dětí, o "telefonech přirostlých k ruce a komunismem"?
Nový hon na čarodějnice? Pánové zklidněte hormony!
Odblokované e-kolo na pozemní komunikaci nepatří - o tom není pochyb.
Tím by to mohlo končit a výpady jako zde:
https://www.nakole.cz/diskuse/22087-bafang-max...
jsou opravdu za hranou!
Hezky a výstižně to Jrr napsal. A moc mě baví jak potrefené husy kýhají. To neunesete trochu satiry?
Asi jsem ze staré školy, ale takový "humor" mi nesedí. :-(
A můžeš nám upřesnit, co si představuješ pod pojmem "potrefené husy"? Kde je potkáváš?
Neznáš rčení "Potrefená husa nejvíc kejhá"?
https://cs.wiktionary.org/wiki/potrefen%C3%A1...
https://www.odpovedi.cz/otazky/proc-se-rika...
Kdo se tu cítil Jrrovou satirou nejvíc zasažen a začal kejhat?
Ty jsi zkrátka takový prudící zakomplexovaný zmrd co má touhu srát se ostatním do života, viď? Škoda, že tě nebaví třeba něco pozitivního
Dobrý den, oprasim staré téma a to na zrychlení elektrokola. Prosim nezachazim do legislativy,tam je to jasné,ale chci se podělit o posledni poznatek. Koupil jsem před týdnem kolo Crussis model 2023 a je samozřejmě omezeno na 25km/h. Políčko pro změnu je blokovane stejně jako průměr pneu,pouze jde navic navolit podpora z 5stupnu na devet /asi něco navic/. Postavili jsme kolo vedle kola se stejným motorem m400,stejnym barevnym displejem c18. Pokud jsme dali displej z nového kola do kola které nemělo rychlost blokovanou na motoru, kolo dodrzovalo co je na displeji z nového kola ,t.j. 25km/h. Tak usuzuji, že jakékoli propojovaci programovací kabliky nepomohou, protože je otázka nastaveni v dispjeji (zřejmě jiný software). O tom se ale nikde nic neuvádí. Jedině opravdu asi programator Boss za cca 3500k,ktery se zapojuje jak do displeje,tak do motoru by to uměl a má oba druhy prenosu, jak canbus ,tak Uart.Tem co bude vadit tento prispevek s ohledem na legislativu,tak uvadim,ze mam pole 4ha a jezdim výhradně tam.????????
Pokud netrváš na správnosti ukazatele rychlosti a počítadla km na displeji, tak mi přijde nejefektivnější metoda otočení senzoru otáček kola vůči pedálům. Funguje u všech kol s magnetickým senzorem a je zcela bez zásahu do motoru/softwaru.
How to hack / derestrict your ebike for free
https://youtu.be/8feemzxKS1U
Boss-asi myslíte Besst tool. Bafang motory s UART (kulaté konektory) by měly jít nastavit přes displej . S CAN (trojúhelníkové konektory) to jde přes Besst tool, ale jen se starším firmware. Také to jde ale snadno s programovacím kabelem za cca 800 Kč z Ali-zde jsou i 4 volitelné velikosti kola 20", 26",27,5" a 29" na http://shorturl.at/dDFMN
Pro motory s can jde měnit rychlost a obvod kola
displejem 600C z Ali za 1500kč.
A máš to vyskúšané? Ak ano na ako motore?
Četl jsem to na YouTube a na Alíku píšou M500,510,600.
Tiež som o tom čítal na zahr. fore kde tvrdil, že to fungovalo na M 420 myslím. Len či to je funkčné aj na vyšších radách motorov.
Myslím že komunikační protokol CAN budou mít
bafangy řady M 400 až 820 stejné.Mám M510 a jezdím
z DP-E181 který dodávají z M820.Jinak komentář z YT
zkusím dohledat.
Tady je komentář YT
https://www.youtube.com/watch?v=I6nDNTrow8I
@jirihorina1985
před 2 měsíci
Jde to uplne jednoduše a bez softu. Nasadíš displej co ma dovoleno měnit rychlost. Ta se změní v motoru a pak vrátíš původní.
@19Ander86
před 2 měsíci
@jirihorina1985 A bavíme se o těch trojúhelníkových konektorech? Jestli ano, tak pak záleží kde a za kolik sehnat ten odemčený displej.
@jirihorina1985
před 2 měsíci
@19Ander86 ano mám doma motory m500 s trojúhelníkem a z alíku display 600C to umí. Stoji cca 1400Kč.
Vdaka za link takže by to ísť malo. Ja to síce nepotrebujem na odblok rýchlosti na to mám Besst a aj kábel z Aliexp. čo to vie, ale sa mi páči že su tam komplet údaje a nie je taký velký ako DPC18. Teraz mám DZ41 ale ten je ozaj jednoduchý.Asi si urobím radosť a tú DZ41 darujem synovi.
Ahoj, vyřešil někdo reálně zvednutí rychlosti přípomoci (omezovače) u zadního motoru Bafang?
Přes dva týdny hledám nějaké řešení, ale nedaří se. Nevěřím ale že by to opravdu nešlo.
Displej mám KD218.
Nemám samozřejmě problém si případnou úpravu zaplatit.
Díky :)
Ahoj, vyřešil někdo reálně zvednutí rychlosti přípomoci (omezovače) u zadního motoru Bafang?
Přes dva týdny hledám nějaké řešení, ale nedaří se. Nevěřím ale že by to opravdu nešlo.
Displej mám KD218.
Nemám samozřejmě problém si případnou úpravu zaplatit.
Díky :)