Dobry den, moc se mi libi lehocipedy. Chtel bych si zkusit nejaky postavit. Schudnejsi mi pripada postavit si lowracer. To znamena vice mene jezdeni po silnicich. Prosim, piste, jak se k Vam chovaji ostatni ucastnici. Cetl jsem zde na foru o te jedne bouracce, ale nic dalsiho. Jake mate pocity (hlavne ty lowracer), pomaha ta vlajecka k pocitu bezpeci? Diky
Já mám teda skoro highracer (azub max) a nemám problém ani v hustým městským provozu. Bez vlaječky se cítím bezpečně, spíš bych potřeboval zrcátko. Na lowraceru to může být trochu jiný, tam už budeš níž, než jsou řidiči aut.
Poslední dobou jezdím i ve dne s velmi výkonnou blikačkou (vzadu luxeon, vpředu 2x luxeon) a je to znát. Nedávno, když jsem z Brna před Vyškovem předjížděl asi desetikilometrovou kolonu zprava , tak každý desátý auto mi uhnulo (což je celkem hodně, vzhledem k tomu, kolik asi řidičů se v koloně permanentně kouká do pravýho zrcátka).
Mám teda Azub 4 a pocit absolutního bezpečí nemám, ale nemám ho nikdy, když jsem účastníkem silničního provozu a je úplně jedno jestli v roli cyklisty, chodce nebo řidiče. Na silnici, prostě člověk kromě ohleduplnejch řidičů často narazí na neurvalý a bezohledný blbce. Ono tedy mimo silnici taky, ale tam tě to zpravidla neorožuje na životě. Takže jsem ve střehu, ale necítím se nijak zvlášť ohrožen pro to, že jsem na lehokole. Vlaječku jsem si pořídil proto, aby mě viděl i ten řidič za tím autem, co mě předjíždí. Zatím mě nikdo nepřehlíd a netrefil a ani si nemyslím, že se to stane, když si budu dávat trošku pozor. Stát se to samozřejmě může, každej má někdy smůlu, ale nemyslím si , že je pravděpodobnější, že se stanu účastníkem dopravní nehody, když pojedu na kole, než když pojedu autem nebo pudu pěšky. Tedy až si pořídím zrcátko :o)) Teď to díky tomu možná trošku pravděpodobnější je :o))
No ono těch lowracerů zase moc v republice není. A předpokládám, že jen jeden jezdí krom svého kola také na těchto stránkách... ;-)
Já mám něco jako semilowracer. Výška sezení asi 35cm.
Jak říká Láďa Bláha, na cestě zabírám plochu pračky, takže řidič, který přehlédné na vozovce pračku, je kretén. Z toho vyplývá, že na vozovce se objevuje hodně kreténů.
Když jedu na výlet a na těžko, beru i vlaječku a zpravidla mě řidiči objíždí velkým obloukem. Ve městě je to ale jinak. Jednak platí pravidlo většího a tak se u tebe moc nepředpokládá, že jsi rychlejší. Druhak jsi skutečně níže a někteří řidiči hold nepředpokládájí, že může mít někdo hlavu ve stejné výšce jako oni a nezabírat plochu 2x5 metrů. Předpokládám, že však s lowracerem nebudeš pendlovat často po městě a tak se zkus hlavně co nejlépe zviditelnit všemi dostupnými prostředky ;-)
Vesměs ale nemám celkově horší dojem z přehlížením mé maličkosti vůči jízdě na vertikálním kole.
btw: fakt chceš stavět lowracer? A z čeho? jo a odkud jsi? a co na to Jan Tleskač?
no ja sjem uz testoval kde co a vubec podle me nezalezi jak nizko clovek sedi, pokud nebereme extremni stroje /jako treba zehlicka, ktera opravdu neni do mesta, no jen pres tyden o vikendu v pohode/, pred rokem jsem jezdil na semilow ocelaci, vyska sezeni skoro jak v aute a nikdy se mi nestalo ze by me nevideli, pak jsem dodelal drevenyho hiracera a hned na prvni ceste po meste me 2x prehlidli, tedy je to jen o tom jestli chteji nebo nechteji videt...
vlajecku nevozim, hodne degraduje aerodynamiku a tim padem je jeji instalace na lowraceru podle me blbost, u zehlicky jsem viditelnost zlepsil instalaci reflexni vesty na tailbox /patricne rozstrihane/ a jsem viditelny celkem dost si myslim /ale vice asi posoudi jini clenove brnobentu/
aktivni systemy s luxeonama a ledkama podle me fungujou taky dobre...
nejlepsi je na lowraceru paradoxne jezdit v noci po meste, kdyz clovek blika a ma spoustu reflexnich ploch /na zehlicce ma predni guma pruh, vzadu pruhy od vesty a jeste pridavny svisly/ tak je clovek viden v odrazech jestli chce nebo ne...
ve meste je ale stejne potreba hlavne cist provoz a nevrhat se do neprehlednych situaci, proste predvidat mnohdy stupidni chovani kohokoliv v provozu at uz je cilene nebo nikoliv...
asi tak, nink
jeste pripomenu, zrcatko je podle me povina vybava lezakisty, aspon podle me je dulezitejsi nez ta vlajecka..
ja mam maxe a vozim vlajku i blikacky a na kalhotech reflexni pruhy...Tak se nebojim a od ty doby co tohle mam me nikdo neprehlid. S tim zrcatkem je u maxe trosku problem kam ho dat, ale zatim sem ho nepotreboval, mam pruznej krk a v pohode se ohlidnu :-)
Ja jsem si v tesku koupil uplne nejake shit zrcatko za cca 50 - 100 Kc (uz nevim), je to na nejakem drate, ktery se da volne ohybat a jakz takz drzi tvar. Mam to normalne pridelane na drzadle, kde se chytam rukou, a jsem s tim velmi spokojen, ted uz se nemusim slozite otacet, proste mrknu do zrcatka a vim. Da se s tim za jizdy hybat a nastavovat podle potreby (zatacky, kopce). Zvetsila se tim ovsem moje sirka, cili casto s tim treba plesknu do nejake zabradlove trubky nebo do futer a tak. Jelikoz to vsak pruzi, zas tak to nevadi. Az se rozbije, koupi se jine :)
Tak já jsem ten co boural, honem to píšu sám, než s tím zas začne někdo jiný. Z toho, že řidič civí přímo na mě a brzdí, jsem usoudil, že mě vidí, a to byla ta chyba. Civěl přímo na mě ale vnímal jen případná auta. Když jsem se ho později ptal (souvislou větu z něj šlo dostat až dvě hodiny po nehodě, jak z toho byl na dně), rezolutně prohlásil, že to nemá co dělat s tím, na čem jsem seděl. Totéž tvrdí spousta odporníků ja jejich odporných studijí na téma lidské pozornosti a soustředění.
Krátce po pořízení lehokola většina lidí pozoruje nápadně slušnější chování aut, ale časem se ten dojem ztratí. Nejspíš proto, že si jednoduše zvykneme na nový stav. Ovšem kromě naprostých idiotů a těch, kteří přehlídnou i tu pračku, se k nám chovají slušně. Cílem je tedy zajistit, aby nás nepřehlídli.
K tomu se hodí jednak pasivní prvky, třeba ta ninkova reflexni vesta rozložená po ploše tailboxu funguje skvěle. Dřív na dálku splynul se silnicí a zmizel, teď je z něj jasná oranžová tečka viditelná i kilometr, pokud víš, že tam je, a nepřehlédnutelná na menší vzdálenost. Tohle řešení se bohužel nehodí pro každé kolo, vlastně se dá použít jen s nějakým druhem kapotáže zadku kola. Kromě toho se dá nastříhat tu vestu na mnohem menší kusy a "vyzdobit" s nimi to kolo, dál přijde vhod nalepit reflexní folii kde se dá, být co nejbarevnější.
Aktiviní prvky jsou podle mě ještě lepší, jejich nevýhodou je jen závislost na přísunu energie a náročnější konstrukce. Koupená blikačka ti pomůže jen za hodně snížené viditelnosti, poněvadž je konstruovaná tak, aby neoslňovala ani v noci zblízka. V důsledku toho není v přímém slunci ani poznat, jestli je zapnutá nebo ne, natož aby byla vidět z dálky. Na svém lehokole jsem to vyřešil blikačkou s přibližně dvaceti až padesátinásobným optickým výkonem, viz http://hebike.borec.cz. Momentálně řeším nějaký podobný systém se snažším nabíjením, montáží a podobně pro další zájemce z řad Brnobentu a taky něco podobného v bílém na předek. Už dvakrát vedle mě na semaforu zastavilo auto jehož řidič cítil potřebu mi blikačku pochválit, jeden prohlásil, že takhle by měli blikat všichni cyklisti. V noci mám dojem, že to odpuzuje auta jak ultrazvuk komáry. Z blízka je vyloženě nepříjemný se do toho dívat, takže mě předjíždijou mnohem větším obloukem.
Dekuji vsem za zkusenosti. Jsem rad, ze jezdite a doufam, ze se k Vam, lehocipedistum, pridam. Pracuji v Praze a ted je tu od vcerejska otevrena nejaka nova prodejna Azub. Tak se tam urcite podivam.
Do Azub//Praha na lehokola zatim radeji ne! Zadne tam neni. Tato prodejna je spise zamerena na dalsi produkty, kterymi se Azub zabyva. Voziky, skladacky, odrazedla atd. Lehokolo tam casem k videni bude, ale zajemci budou stale odkazovani k Vaskovi Poseltovi. To jen pro upresneni.
Ke mě se chovají docela slušně, myslí si totiž, že jsem postiženej na kriplkáře, tak mě objížděj velkým obloukem!
Jasně, někdy. To i zastaví, jedou vedle mne a zírají na mě, jako na šestinohou veverku ve vrtulníku, jako dneska. Ale už se mi několikrát stalo, že mě auto minulo ve vzdálenosti několika centimetrů od řidítek. Tak jsem k nim přestal být tak ohleduplný a proto jezdím dál od krajnice.