Ahoj přátelé! Moje žena a já jsme zakoupili
cyklopřívěs pro dvě děti "CROOZER 535", a tak jezdíme celá rodina-je to super!Má to jen jeden kaz.Pokaždé když postavím kolo na stojánek ,(mám
ten co je instalován hned za středem) po pár vteřinách kolo padá.Někdy ho chytnu, jindy se tříští zpětné zrcádko a pod. Rádi bychom podnikli výpravu "na těžko" a tak sháním lepší stojánek.Prosím Vás, zkušené cestovatele o radu.Je lepší ten jednostranný zadní nebo snad ten jako mají motorky?(dvojnožka-můj prodejce mě ho doporučuje.)Předem Vám díky a hodně štěstí! Fafion.
Ahoj,
ze středového stojánku jsem přešel na zadní ze stejného důvodu jako ty. Náložením kola se výrazně posune těžiště dozadu a středový stojánek pak slouží jako bod kolem kterého se kolo otočí a práskne sebou o zem. Ty zadový stojánky se prodávají ve dvou konstrukčních typech. Jeden co má uchycení jen na jedné vodorovné trubce rámu a druhý co má to samý a ještě se fixuje na druhou šikmou trubku. Ten druhý je vzhledem k váze naloženého kola lepší. Uvažoval jsem o dvojitém stojánku jako mají motorky ale vzhledem k převodníku a vedení řetězu jsem na nic nepřišel.
Kolo stavím velice často na stojánek z důvodů focení, pokud je nevhodný podklad, tak ho radši preventivně pokládám. Taky jsem u některých řidičů viděl snahu takto postavené kolo sestřelit těsným projetím okolo, to je ale jiná kapitola.
Pokud jsou na kole kotoučové brzdy nebo jen návarky na ně, pak mohou nastat problémy s uchycením zadového stojánku s dvojitou fixací. Já jsem kvůli tomu raději koupil stojánek s uchycením pouze na vodorovnou trubku rámu.
Ano,
teď na to koukám (visí mi kola přímo za hlavou v ložnici u stropu). Naštěstí mám večka, ale jak tak koukám na ty úchyty pro kotoučovky, měl bych problém i s nosičem. Podpěra od nosiče jde přímo přes otvor v rámu pro kotoučovku.
Ahoj přátelé!
Děkuju za rady!Ten zadní stojánek mi také nejde nainstalovat kvůli návarkům. Koupi jsem ho a musel jsem ho vrátit. Prodavač říkal, že se musí upravit ale že tam tutově bude pasovat, že téměř žádný stojánek na poprvé nefunguje a musí se různě řezat a pilovat. Dnes jdu do obchodu prohlédnout si ten "motorkový" stojánek. Při skládání stojanu se prý tento pomocí důmyslného mechanismu složí na tu správnou(levou) stranu, kolo je prý stabylnější ale je trochu těžší. Je ale pravda, že jsem ho v praxi ještě nikdy neviděl, tak nevím...když tak budu muset pilovat ten zadní!
Tak dnes jsem byl v obchodě mrknout se na ten "motorkový" stojan-žádný důmyslný mechanismus!Skládá se pod kolo(jako u motorek) a ve složeném stavu je asi 3cm nad zemí , což se hodí tak do městského provozu. Zakoupil jsem však zadní stojan ACOR AKS-2001 a ten šel namontovat i přezto, že má mé kolo návarky na brzdy. Má totiž možnost regulace velikosti pomocí šroubů. Sedl tam téměř jak zadnice na hrnec! Jen mám obavu, zda tak malá věc udrží plně naložené kolo. No většina lidí ho používá tak snad to bude ok!