Chci se zeptat jestli vůbec lze koupit nějakou malou lehkou baterii na dojetí. Prostě když mi dojde šťáva ve velký baterce abych věděl, že můžu dojet ještě třeba 25km na malou baterku.
Sháním na svého Apache ale všude na mě skáčou velký a drahý baterky.
Upřímně moc nechápu jestli jsou ty systémy držáků(lyžin) pro baterky jsou stejný nebo to má každý výrobce jinak.
Také mě napadlo to někde dobít třeba v hospodě ale netuším jak se na to tváří, ještě jsem nezkoušel. A nějaké nabijárny asi na cyklostezkách nejsou nebo jsou?
díky za rady.
Předně by jsi taky měl napsat na jaké napětí by měla ta baterie být. Držáky má opravdu každý jiné. Nejvhodnější na dojetí by byla nejaká s uchycením pod sedlovku.
http://www.elektrokola-dh.cz/36v/191-akumulator...
Jinak dobíjet se dá všude u dobrých lidí.
36V, mám Sanyo Li-Ion 36V /13 Ah (468 Wh), teda vlastně tam mám 17Ah baterku.
ideálně náhradní by se šoupla do těch sáněk, nevím jak bych připojoval baterku nějak drátama, nejsem moc elektrikář.
A kde tu náhradní baterii chceš vozit a když ji přiděláš, kam dáš tu původní velkou?
Párkrát už jsem v hospodách nabíjel a nikde mne neposlali někam... A třeba U Všech kukaček na Modravě jsou na elektrocyklisty přímo připraveni, u stánku na zahrádce mají vytaženého pětipsa :-).
Problém je, že za cca hodinu, co tam člověk stráví při jídle, se to moc nedobije.
Záleží na nabíječce s 10A nabiješ 10Ah.
Pro ty co šlapou stačí i 5Ah na nějaké delší dojetí.
Nejlepší ale dost drahé řešení je mít více baterií:-)
Jako to dělal Jindra. Dojel jednu, vytáhnul druhou a pak to vše dobíjel benzínovým generátorem a přitom si dával šlofíka na polním lehátku. :D
Jel jsem na 3 baterie s plánem dobíjet ty 3 najednou. Centrála ale zvládla jenom dvě, takže jsem vyjel dvě, vrazil tam třetí, a hledal místečko, kde se zašiju.
Pak jsem to vylepšil, zjistil jsem, že centrála utáhne 3A a 5A nabíječku, tak zatímco se nabíjela ta tou 3kou, zvládnul jsem tkou nabít tu druhou a dobít i kus té třetí, ale byl to voser.
Nejlepší řešení je asi mít 3 výkonné baterie s kapacitou těch 160-180 km a nabíjet jen v noci ze sítě, ale je to safra drahé řešení.
Za to co jsem dal do elektra by byl ten karbon v ultegře...
Nejen na nabíječce, ale hlavně na baterce, kupříkladu tato umožňuje nabíjet max.2,5A:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... .Je u ní výslovně napsáno, že nabíjecí konektor přenese max.2,5A,že poškození konektoru větším proudem nespadá do záruky. Chtěl jsem pěknou baterku do rámu a teď si drbu hlavu, vloni se na ní jezdilo pěkně, ale letos už na ní najedu podstatně méně, po ujetí cca 3000km (tedy cca 100 plných cyklů) jí klesla kapacita na cca 8Ah (odhadem,protože nabití zcela vybité baterky tou 2A nabíječkou trvalo 4 hodiny a nabíječka svítila zeleně. Čekal bych, že vydrží déle. Přitom jsem jí většinou neždímal až nadoraz, po každé jízdě nabil, v zimě kontroloval, 1x za měsíc do poloviny vybil, pak napil a pak asi o čtvrtinu vybil. Docela mě zklamala. Na příští sezonu asi koupím tuto, co už tu někdo doporučoval:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... Ta umožňuje i nabíjení 5A, a to už má při hodinovém obědě docela význam...:-) Zatím se mě taky nestalo, že by mě v hospodě nedali nabít, dobře vědí, co by to pro ně znamenalo - udělal bych "čelem vzad",šel to zkusit jinam a k nim bych už příště nepáchnul. Příjemně mě překvapili, že "U Čunčí huby"na Rovinách na Brdech při rekonstrukci zahrádky zde umístili zásuvkový panel :-)
http://www.ekoproud.wz.cz/v_prurez.htm
Tady si spočítej jaké proudy mohou téci jakým průměrem drátu a podle toho suď.
Změř si tu jejich kabeláž a zjistíš že to snese i více A než udávají. Bohužel pokud se něco stane je záruka v háji. I když ono maximálně shoří ochrana a ta se dá vyměnit.
Já mám tu "modrou" 15,4Ah a zatím jsem spokojen.
Kolik vydrží se pozná časem.
Ovšem hned jak budou na hobbykingu k dostání multistáry tak je hned objednávám.
Ty moje bývalé zipy už jedou 4 roky a kapacita ubyla tak o 1Ah. Škoda že už nejsou vůbec k sehnání.
No právě, nechci přijít o záruku, takže nezjistím, co je tam za kabeláž a ochranu, říkám si, že k tomu asi mají nějaký důvod, když to do návodu zdůraznili, a riskovat silnější nabíjení, aby něco shořelo se mi nechce. Lepší jezdit málo, než nejezdit vůbec. Nevím, jak je to se zárukou ohledně kapacity, jestli má cenu zkusit reklamovat nízkou kapacitu? Uvidím, co vymyslím přes zimu, co zkusit na příští sezonu za baterii, aby mě šla dát šikovně do rámu.
Reklamovat kapacitu můžeš maximálně do půl roku od koupi. Později ti ji nikdo neuzná.
Zatím lepší výdrž mají samsungy 22P a špatně jsou na tom 29E,ty rozhodně nebrat.
Díky, to není potěšující zpráva:-( No zajímavý je, že mám tu první baterku 11,6Ah, kde jsou články 29E, ta je stará už dva roky a přijde mi, že je teď skoro nastejno s kapacitou, jako ta o rok mladší 13,45Ah, která má články Panasonic NCR 3350. Ta starší má najeto asi 4000km, ta mladší cca 3000km. Chci je ještě změřit wattmetrem zapojeným před nabíječku, abych zjistil přibližnou kapacitu. Asi je to tak, že když je baterie složená z článků s vyšší kapacitou, tak tu kapacitu rychleji ztrácí, než ty články s nižší kapacitou. Proto je asi lepší baterka s články 22P, než baterka z článků 29E, a ještě horší je ta z článků 3350. Jak jsem pochopil, tak to číslo článků značí jejich jmenovitou kapacitu. Prostě čím vyšší energetická hustota, tím rychlejší ztráta kapacity.
Spíš by to chtělo změřit vnitřní odpor te baterie, ale jak na to to netuším.
Třeba se dočteš něco zde.
https://www.google.cz/search?q=vnit%C5%99n%C3...
ELNINO v jiném vlákně uvádí tento odkaz
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0697/3395...
Na jeho straně 6 (dávám do přílohy) vidím, že po 400 nabíjecích cyklech kapacita baterky klesne takto:
při vybíjecím proudu 12A na 52% původní kapacity
při vybíjecím proudu 8A na 75% původní kapacity
Pro 100 cyklů jsou procenta podstatně lepší přesto, není popisovaný „problém“ s baterkou způsoben tím, že preferujete vyšší výkon motoru? Proudy vychází takto:
P=U*I => I=P/U
Pro 250W motor I = 250/36 = 7A
Pro 500W motor I = 500/48 = 10,4A
Pro 750W motor I = 750/48 = 15,6A
To je ale špičkový výkon, při běžném provozu bývá odběr o 50% menší.
Co jsem teď hodně o dovolené jezdil, tak podle displeje C965 na prům.výkon 250-300W.Do prudších kopců tak 500W, přes 500W jdu jen vyjímečně. Na baterce najeto cca 5000km, což bych odhadnul na max.200 plných cyklů. Délka plně vybité baterie 13,4Ah nabíječkou 2 A trvala tak 3,5 hod., což by bylo cca 7 Ah. Zkoušel jsem dát nabíječku přes wattmetr, ukázal spotřebu 300W, ale je to běžný komerční wattmetr do zásuvky, moc mu nevěřím. Baterie stará rok a půl, články Panasonic 3350mAh: https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
O rok starší baterie 48V/11,6Ah s články Samsung 29E se stejně najetými kilometry má přibližně stejnou kapacitu jako tato. Wattmetr ukázal stejnou hodnotu 300W, nabíjení plně vybité baterie nabíječkou 2A trvalo cca 4 hod. Přemýšlím, co přes zimu koupit za novou baterku, škoda, že tu s články 22P nedělají do rámu, ale asi by to mělo dost malou kapacitu. Nějak těm Panasonicům už moc nevěřím a v e-pohonu je cpou do všech rámových baterek.
Ta opravdu mala zivotnost není problém Panasonic, ale podle mého nazoru je to problém všech Li-ion baterek.
Vyrobce nejak zmeri max proud pro jeden clanek (teplota az 50C), pak udela baterku, a rekne ze max proud je několik krat vice. Ale pro uzavřenou v obalu baterku to jiste neplati - tak kvůli tomu baterka ma malou zivotnost.
No myslel jsem, že nekecají s tou životností 500cyklů, kdy je kapacita větší než 70% nominální. Přitom píšou"Vhodné pro motory s trvalým proudem do 25A", čehož já zdaleka nedosahuji, jen krátkodobě do větších kopců jedu na výkon nad 500W, což je víc než 10A při 48V. Proto uvažuju o dvou těchto https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... a nabíječku s balancérem: https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... Přijde mi to jako nejjednodušší řešení, vhodné i na delší cesty, kdy si beru nabíječku s sebou a dobíjím po hospodách během oběda a při noclehu v ubytovnách. Jen by mě zajímalo, jestli lze přes spec.kabel snížit u BBS-2 hodnotu napětí, při které se motor vypíná?
A jaká je ta hodnota nyní?
U mně je to nastaveno na 40V což by dostačovalo i u tebe. Níž jit je na zníčení baterií.
Já jsem to vypínací napětí neměřil, ale fakt je ten, že ŘJ motoru vypíná těsně než vypne BMS Lion baterky, protože když jedu na malý výkon dál, tak časem vypne i BMS a na baterce zůstane svítit jen červená LEDka. Takže vypínací napětí bude správné pro Lion, ale pokud bych použil dvě 6S LiPol, tak to bude asi vypínat moc brzy, nevím, o kolik se liší min.napětí u 48V Lion:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... a kdybych použil dvě paralelně spojené LiPol 6S. Nevím, kde bych se to dočetl. Proto by mě zajímalo, jestli někdo zkoušel s programovacím kabelem snížit vypínací napětí u BBS-2.
12S 12x3,7 = 44,4V nominál, 12x4,2=50,4V maximál, 12x3,4=40,8V minimál.
Pokud lionky vypínaji při 40V tak to i u těch lipolek bude fungovat, níže jit nemůžeš.
No to právě nevím, v kolika to vypíná, budu to muset změřit, až zase vyjedu baterku do vypnutí. Ale ta Lionka je 13 S,
Nabíjecí napětí: 54,6V
Nominální napětí: 48V (bohužel nepíšou minimální napětí).
Rozumím tomu dobře, že LiPolky mají vyšší napětí na článek než Lionky, takže 13S Lion odpovídá zhruba 12S LiPOl ?
3.1 Typical Capacity 2150mAh (0.2C, 2.75V discharge)
3.2 Minimum Capacity 2050mAh (0.2C, 2.75V discharge)
3.3 Charging Voltage 4.2V±0.05 V
3.4 Nominal Voltage 3.62V (1C discharge)
3.5 Charging Method CC-CV
(constant voltage with limited current)
3.6 Charging Current
Standard charge: 1075mA
Rapid charge : 2150mA
3.7 Charging Time
Standard charge : 3hours
Rapid charge : 2.5hours
3.8 Max. Charge Current 2150mA
3.9 Max. Discharge Current 10A (Continuous discharge)
3.10 Discharge Cut-off Voltage 2.75V
3.11 Cell Weight 44.5g max
http://www.tme.eu/cz/details/accu-18650-2.2p-hv...
Uvádějí sice minimum 2,75V na článek Ale pod 3,0V bych nešel, raději 3,1-3,3V na článek
http://www.battex.info/hermeticke-akumulatory...
Díky, takže při zapojení Lionky 13S to dělá "bezpečné" minimum kolem 40V.
A kolik by bylo bezpečné minimum těch dvou LiPol 6S sériově zapojených ? Vycházelo by to podobně, aby s tím Bafang neměl problém ? To jednoduché řešení dvou baterek z Tvého odkazu https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... a té nabíječky s balancérem: https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... mě dost láká, člověk si na cestu vezme jen tu nabíječku a jede, o balancování se postará sama nabíječka :-)
Je to 12S x 3,4V = 40,8V. Tak že 40V je ideální.
Jenže Battle-Cruiser tvrdí že mu to BBS02 vypíná už při 46V. To se mně zdá dost nesmyslné a neopodstatněné.
"Jeste nikdy nevybil svou 13S Lion pod 46v - RJ od BBS-02 to nedovoli, tak ja nemel zadny problem pro baterku:) Ale kvuli tem 46V asi 30% kapacity baterky vubec nemohl pouzit".
http://www.nakole.cz/diskuse/21914-sestaveni...
Ovšem hned výše si odporuje prohlášením
"Ma RJ dovoluji odber 16A od baterky, ktera ma 46V. Proc bych mela omezit proud? 46V jeste hodne nad limitem, pri kterem ma odpojit motor".
http://www.nakole.cz/diskuse/21914-sestaveni...
Tak nevím co si mám o tom myslet:-)
No asi to budu muset změřit, kolik naměřím na úplně vybité baterce. První rok se mě stávalo, že při větším záběru při skoro prázdné baterce přestal motor zabírat, ale display dále svítil (u C965 navíc ještě píská), BMS baterky ji odpojila až později, při malé zátěži. Teď, jak už baterka slábne, tak většinou nejdřív displej píská, a pak zhasne úplně, když BMS baterku odpojí. Čím je v baterce méně proudu (ale poslední zelená dioda na baterce ještě svítí), tím čárky na displeji rychle klesají při větším výkonu (nad 400W).A protože to vypínání ŘJ a BMSky přišlo většinou docela brzy po sobě, tak si myslím, že je to vypínací napětí nastavené správně, v souladě s BMSkou té 48V Lionky. Mám dvě kola s BBS-2, jedno 48V/750W (EVBIKE), druhé , co jsem dával vloni pro přítelkyni, má 48V/350W (dovoz z Číny). Baterka 2 roky stará 48V/11,6Ah (Samsung 29E), rok stará 48V/13,4Ah (Panasonic NCR 18650B 3350mAh) Na každé najeto cca 5000km, na té starší možná trošku víc a kapacitu teď mají přibližně stejnou. Baterky mezi koly prohazuji, takže vím, že ŘJ obou motorů odpojují prakticky ve stejnou dobu, chvilku před tím, než by baterku odpojila BMSka, neboli když jedu dál jen na malý výkon, tak to ŘJ ještě nechá motor pracovat, ale po nějaké době displej zhasne, protože zafunguje BMS. Takže nemám pocit, že by ta ŘJ vypínala moc předčasně. Pokud je to jak píšeš, že by šlo nahradit dvěma seriově zapojenýma 6S Lipolkama tu 48V Lionku, tak je to dobrá zpráva, asi do toho na příští sezonu půjdu, přece jen je to o třetinu levnější a pokud by vydržela víc než ta Lionka, tak by to bylo moc fajn :-)
Osobně bych ti doporučoval zapojit voltmetr a nespoléhat ani na BMS v bateri ani pochybné čárečky na displeji. Bateri pak přehazovat raději při poklesu napětí 43-44V. Ono to ždímání bateri na doraz (vypnutí BMS) vede jen k její kratší životnosti.
https://www.gme.cz/digitalni-voltmetr-0-99-9v-dc
Tohle ti zapoji kažný měně zručný kutil, nic na tom není.
A nebo pokud jsi na tom finančně dobře pak jedině CA
http://www.elektrokola-dh.cz/prislusenstvi...
Jedinečná záležitost v měření všech potřebných veličn na elektrokole.
Ale jo, to máš určitě pravdu, o tomhle voltmetru už jsem taky přemýšlel, jen mě odradila nutnost externího napájecího zdroje - je tam nutnost napájecího napětí 4,5-30V.Takže s sebou ještě vozit nějakou malou baterku,netuším, jak dlouho to vydrží napájet třeba klasická 9V baterka. Škoda, že to nemají vymyšlené, aby se to napájelo přímo tím měřeným napětím. Ten CA je pěknej, ale dost drahej...
9V nabijeci baterka vydrzi asi mesic, pak ten 4.5-30V (mereni az do 100V) voltmeter bude ukazovat 60V - coz znamena ze zdroj je prazdny.
Tim merenym napetim lze napajet - jen clovek musí sam udelat pod sve baterky. Staci jeden 2-5W resistor ~1500 Ohm a par dratu.
Díky, ten rezistor mě přijde nejjednodušší řešení, tu hodnotu 1500ohm /3-5W máš vyzkoušenou ? Lepší, než vozit baterku a další vypínač, na konci cesty vypnu baterku a tím pádem by se vypnul i voltmetr.
Ale dá jen by jsi si musel koupit ještě měnič 48V/12V
např.
https://www.gme.cz/dc-dc-led-driver-do-dps-mean...
Mimo jiné s vypínačem, raději tlačítkem ti i 9V baterie vydrží pár let.
Nebo tento
https://www.gme.cz/stavebnice-velleman-kvm124...
Ja si kopil tento a používám jej i na kompresorek k foukáni kol a k napájení usb nabíječek.
http://eskutr.cz/cs/menice-napeti-dc-dc...
Ještě jsem našel tenhle měřák, měří nejen napětí, ale i proud a watty, a nepotřebuje zdroj: https://emotors.cz/prislusenstvi/13107--turnigy...
Nebo případně tento, ten měří i zbývající kapacitu: https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-hk-010...
Máte s nějakým takovým někdo zkušenost ?
Nevýhoda je že silové kabely musíš vest přez řidítka. Někde na netu jsem viděl úravu kdy byl bočník z měřáku vyňat a umístěn u baterie. K měřáku pak vedly jen tenké kábliky. Dá se to zakoupit i u nás v potřebách pro modeláře.
https://www.rc-levneji.cz/prislusenstvi-pro-rc...
Skvělé, díky moc za doporučení, jsem rád, že to funguje i na kole. Pro začátek to zapojím se silovými kabely přes řidítka, časem (po záruce) to zkusím rozebrat a ten bočník přendat mezi motor a baterii.
Tak jsem to dneska zkoušel změřit, vybíjel jsem baterii https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... žárovkou s odběrem 2A, vydržela svítit 2,5hod, takže kapacita baterie je cca 5Ah. Pak už zůstala na baterce svítit jen poslední červená LEDka, tak už jsem nechtěl čekat do odpojení BMSky, voltmetr ale při zátěži ukazoval stále ještě 44V.Když jsem ji dal na kolo, tak už svítila na displayi také jen poslední LEDka. Baterie je složená z článků Panasonic NCR 18650B, ty by měly jít vybíjet až na 2,5V na článek:Panasonic NCR18650B 3400mAh / 12,2Wh Nabíjení 4,2V a vybíjení do 2,5V : http://www.ledmania.cz/baterie/moderni-li-ion... Tak nevím, je tedy chyba BMSky, že tu baterku vypne moc brzy? Ale přitom na obou kolech to koresponduje s vypínacím napětím BBS-2. Má tu někdo tuto baterii? Nevíte, jaké je její minimální napětí?
Jsem mel několik elektrokol!
Motor BBS-02 ma RJ na 18A, která odpojuji motor při napeti 46V na max pripomoc. Jiste na mensim proude (minimalni propomoc) lze vycucat baterku i vic, ale ja o tom zajem nemam:)
Ted motor QQ100 pracuje s RJ 48V16A, která muze vybit baterku i do 42V, není v tom zadny problém.
Omluvam se, ze jsem to spatne vysvetlil:(
Aha tak už jsme u toho, tak že řj. při nižším napětí nedovoli cucat více Amper, to je to co jsem ti už dávno psal že má řj. to omezuje.
Tak že na přípomoc např. 4 to pojede dále při odběru např. 5A.
Takl prosím tě ujasni si pojmy a dojmy jinak je diskuse nanic:-)
Ano, RJ na BBS-02 nedovoli cucat vice amper s prazdne baterce:) Ale to omezeni (pripomoc) ja nastavim sam:)
Pro me baterka jiz prazdna, pokud nedovoli odber na plny proud.
Dost hloupé tvrzení nemyslíš?
Pak nemáš ponětí o tom jak ma fungovat řj. a baterie.
Je přece logické že s poklesem napětí je nemožné odebírat maximální proud, proto to řj. omezuje bez ohledu zda ty natavuješ přípomoc.
áno, na bbs-02 s dá cez kábel znížiť hodnota vypínacieho napätia, je tam kombobox s najnižšou hodnotou 39V- aspoň v tom firmware, ktorý mám ja.
ale vždy ti to môže vypnúť BMS baterky, mám aj takú, ktorá sa vypne pri 44V.
Skvělé, díky moc za dobrou zprávu, to asi půjdu to těch 2x6S Lipol :-)https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... Uvidíme, jak se osvědčí, 16Ah by mě mělo stačit, ty Lionky mě tedy zklamaly, 70% kapacity mají ne po udávaných 500cyklech, ale tak po 200cyklech. A do mrtě jsem je fakt pravidelně nevybíjel, spíš vyjímečně.
Zpráva je to dobrá ale ty pokud to máš nastaveno na 40V tak to už nesnižuj, mohl by jsi ty lipolky rychle poslat do kopru:-)
http://www.rc-zoom.cz/jak-zachazet-s-lipol...
http://www.rc-zoom.cz/spravne-provozovani-lipol...
U modelářů je to kapku přísnější jelikož mají odběr na hranici možnosti aku. U použití na elektrokolo se dá jit o 1V níže při vybíjení. Odběry nejsou tak drastické jako u modelu.
Bobe, díky moc za cenné rady a odkazy. Jsem sice vyučený elektromechanik pro stroje a zařízení, ale už je to víc jak 30 let, kdy jsem se tomu věnoval, profesionálně jsem to dělal jen ty povinné 3 roky po vyučení, tyhle 3 roky co jsem by "nuceně nasazenej" u toho podniku, co jsem se pod ním vyučil, tehle 3 roky mě tak dokonale dokázaly otrávit elektrikařinu (opravovali jsme tehdy na dílně domácí elektrospotřebiče a člověk opravil tak jeden z deseti, protože nebyly náhradní díly a výplata byla v úkole,tedy podle výkonu), takže o elektrice něco vím, ale o těhle baterkách ne, to jsou "vynálezy moderní doby", tenkrát existovaly jen ohromě těžké trakční NiFe, které jsme měli na tehdy neelektrifikované chatě na 24V a nabíjely se každý druhý den benzínovým dvoutaktním vojenským agregátem. Případně pomalu začínaly nabíjecí tužkové NiCd(měl jsem je tehdy jako kluk ve svém prvním walkmannu, který mě přivezl táta ze služební cesty z NSR), které se ale musely nabíjet až po úplném vybití, jinak měly paměťový efekt, dokonce jsem tehdy experimentoval s nabíjením běžných monočlánků, které se daly párkrát částečně nabít,když ještě nebyly zcela vybité. Ten voltmetr si pořídím a uvidím, jak je to vypínací napětí vlastně nastavené. Bude dobrý hlavně u těch Lipolek, jelikož tam není BMS,která by je na konci odpojila, takže to nastavení ŘJ u BBS-2 bude vlastně jediná jejich ochrana, takže k nim do obvodu raději zařadím jistič, kdyby došlo k nějakému zkratu. U Lipolek je to tedy asi podobné jako u Lionek, že jim nedělá dobře je vybíjet až nadoraz, a nabíjet lze klidně i jen zčásti vybitou baterku? Předpokládám, že ta nabíječka s balancérem:https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... se dá nastavit, aby včas nabíjení ukončila ? To objednání z Hobbykingu není složité ? Stačí se tam zaregistrovat a platí se to kartou přes internet ? Díky moc.
Registrace na hobbykingu + založit účet paypal a v internetbenkingu povolit platbu a nastavit limit.
Já mám tu jednokanálovou 500w je to jednoduché ovládání předvolí se typ baterie nabíjecí proud a nabíječ se o vše postará měří i vnitřní odpor článků.
A jaký k tomu máš zdroj?
Tak že konečné nabíjecí napětí se nenastavuje?
To si nabíječka už ošetří sama?
Popiš trochu jak se to ovládá a nastavuje.
Ta 200W duální už nepotřebuje žádné trafo ale je rovnou na 240V což mně připadá lepší.
Zdroj mám 12,5V 600w ale stačil by 300w při napájení 12,5V dá nabiječ 12A do 6čl.Já ho používám na letišti tam ho napájím staršíma 6čl.lipol tam už to dává těch 20A do 6čl.
Po připojení balančního konektoru si nabiječka sama nastaví počet článků je tam rolovací kolečko, stisknutím rolovacího se nastaví nabíjecí proud a spustí se nabijení, tady jsem vytvořil hrubý návod
https://uloz.to/!tsQTAezONIry/nabijec-navod-docx
Ta 200w nepotřebuje zdroj nevím zda je 200w na kanál nebo celkově.
Super, díky za návod.
Těch 200W bude asi celkově ale i to je dostatečné, 6A na kanal stačí.
Kapacita potom bude po propojení 44,4x16=710Wh.
Je to jen o něco málo než u lionek 48V/15,4Ah
ale cenově se vyplatí ty multistary.
Jen nevím jaká je jech kvalita, pokud by to bylo jako u těch zippu bylo by to skvělé na elektrokolo.
Taky děkuji za návod, pokud přemýšlíš o elektrokole, tak na revanš mohu poskytnou referenci na BBS-2, najeto dosud třetím rokem 10000km, za sebe spokojenost, ale na rozdíl od Battle Cruisera já jezdím víc"na pohodu", čili v průměru na 250-350W, přes 500W jdu jen krátkodobě, když potřebuji vyjet prudší kopec. Motor byl 2x vždy v zimě v servisu na promazání, jinak dosud bez závad :-) Ale pokud potřebuješ jezdit spíš na vyšší výkony, tak je určitě lepší ten Cyclone, na ten Ti dá reference BobBob. Zklamaly mě Lion baterie, proto chci zkusit ty LiPolky. Udávají tam vybíjecí proudy 10C, to by odpovídalo u kapacity 12Ah 120A. Je to možné, že snesou tak velký vybíjecí proud? Tak to by u elektrokola byly využívány fakt "na pohodu", když z nich budu sosat do 20A...:-)
Co se týká C-ček tak i kdyba pravda byla jen poloviční tak nám elektrokolařum to bohatě stačí. LeoDD ti ktomu určitě napíše své poznatky z modelářství.
Přesně tak, tohle mě taky napadlo, když jsem si to spočítal, že se u nás budou mít baterky jak "v bavlnce". Jen se naučím dobíjet po jízdě na "storage" a ráno před jízdou naplno, což je u LiPolek, jak jsem z těch návodů pochopil, dost důležité.
Pokud víš že pojedeš i druhý den není nutne to nenabíjet na plno už předešlý den.
Naplno mám na mysli tak 4,15-18V na článek.
Odtavení plně nabité bateri na delší dobu je nevhodné.
Já si udělal pokus u jedněch zipek které jsem nechal půl roku plně nabité (přez zimu).
Rozdíl mezi správně skladovanýma a tou pokusnou nebyl žádný. Bohužel neměl jsem možnost měřit vnitřní odpor, tam bych to možná poznal.
Díky za info k motoru. Ty lipol opravdu dávají tak velké proudy akorát se musí brát s rezervou ty Čínské údaje C počítat tak s polovičkou udávaného zatížení takže 10C bude 5C pořád to je s velkou rezervou na sosání 20A. Já používám do letadla 5,2Ah 45C ve špičkách tam teče 90A po 6min. letu je baterie jen mírně vlažná. A ten skladovací režim používám na dlouhodobé uskladnění baterie když víš že pojedeš za tři dny znovu můžeš je nabít po jízdě hned naplno.
Díky moc za dobré zprávy :-) To je také dobrá zpráva, abych na to nemusel myslet, když pojedu ráno do práce, že mohu nabít už večer:-) Tak se budu těšit, až mě z HK dorazí baterie i ten měřáček, dneska jsem ho taky objednal, s tou levnější dopravou vyšel na 18euro. Sice je ta levnější doprava "no tracking", no budu doufat, že se to neztratí. Někde tady byl odkaz, kde se dá motor objednat z Číny, to vyšel o pár tisícovek levnějc než v ČR, ale zase je to složitější se zárukou, navíc tady mě ho prodejce v rámci záruky 2x v zimě promazal zdarma.
Já mám osobní zkušenost je s jedním typem pohonu a nabídkou dvou typů baterií, 30 V 9 Ah a 30 V 6 Ah. Ta 9Ah váží 1,2 kg, ta 6 Ah 900 g. Mají konektor zřejmě specifický. Při vobě náhradní bateri k stávajícími kolu jsou podstatné dva problémy, napětí a způsob připojení - tyhle dva faktory bouhužeĺ nejsou normalizovány, takže představa že si baterii jednoduše někdy nabiju je dost problematická. Mohlo by to znamenat vozit s sebou nabíječku a to jsou kila navíc. Ale třeba mne znalci více typů pohonů a baterií opraví nebo upŕesní. K tomu tahle diskuze slouží.
Myslím si, že asi lepší bude mít jednu vpdobrou batetii a pak dost přesně měřit spotřebu a nenechatcto do situav0ce "bez proudu" dojít.
Baterce neuškodí, když jí nedojíždíš nadoraz, naopak.
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/jak-co...
Zajímavý článek, který v podstatě potvrdil, o čem už se tady nějakou dobu polemizuje, že by bylo dobré Lionky nabíjet jen na 70-90%. Naplno je nabít jen před jízdou, když vím, že budu potřebovat plnou kapacitu. Jenže bohužel nabíječky k elektrokolům nemají přepínač "storage", jak ty modelářské nabíječky k LiPolkám, nehledě na balancování BMS v baterce ke konci nabíjení. Přijde mi, že výrobcům baterek k elektrokolům ta zbytečně snížená životnost náramně vyhovuje, mají takto stálý odbyt i zakázky na repasi, zřejmě si taky myslí, že když má někdo peníze na elektrokolo, tak má taky dost peněz, aby je do toho mohl vrážet furt dokola.
v diskuzi k tomuto článku je odkaz:
https://www.velofiala.cz/n/jak-spravne-nabijet...
kde je rozebírán vliv "při jakám vybití" již nabíjet, cituji:
Nemá smysl nabíjet baterii po vyčerpání malého množství (10%) energie,
ale má velký smysl nabíjet baterii vybitou z poloviny, neboť se nám kromě znásobení vybíjecích cyklů, odvděčí o 50% vyšším množstvím přenesené energie oproti baterii, kterou vybíjíme až na dno.
A když jí nedopatřením či z nutnosti vybiji až do dna, jak brzy jí mám zase nabít, abych škody minimalizoval? Má se to nabíjet v nějakém šetřivém režimu? V mém případě mluvím o mobilu a tak nevím, zda to náhodou program neodpojí při bezpečném napětí, nebo to nechá dojít až do dna. U kola to rozumná elektronika takhle dělá, jak jsem pochopil. Třeba mohu použít pro znovu nabíjení slabší nabíječku, pokud by to pomohlo.
obecně baterii (olovo, Nicd, Li)
nedělá dobře když zůstane vybitá.
Pokud dojedeš baterku do nuly, nabíjet co nejdříve, ideálně nižším proudem.
Věřím tvrzení specialisty Tesly z autofóra výše, že když nabíjím na 90% a ne na 100% pak výrazně zvyšuji životnost baterky. Mám vůbec šanci dobíjet na 90% když mám „standardní“ baterii, která balancuje až na konci nabíjení? Na té baterce vůbec není vidět jak moc je nabitá, teoreticky bych mohl vypínat po určité době nabíjení a „doplna“ nabíjet jen občas.
Pokud na te baterce jsou balancirny draty, nebo ji tam udelate - tak můžete balancovat i při nabity 90%.
Ted jiz mam novy lipolky Multistar s velkou kapacitou - tak taki vyskousim jeji zivotnost v provozu pri nabiti 4.1V na clanek místo 4.2V.
Ocakavam vetsi zivotnost, viz obrazek.
Každý kdo si pořizuje elektrokolo tak by měl mít základní znalosti o elektřině.
Při nabíjení stačí mít připojen voltmetr a pak vidíš na jaké napětí je baterie nabita průběžně.
Čas od času je dobré tesně před jízdou baterie dobít naplno kvůli úplnému vybalancování článku.
Ti co kupili baterku hotovou a v obchodě s koly dostali nějakou takovouto instrukci:
večer oddělat krytku, strčit do ní kabel nabíječky a ráno až obě LED svítí zeleně vypnout a nezapomenut zadělat krytku holt mají smůlu.
No jasně, my co víme jim kazíme kšeft:-)
Neinformovaní kupují baterie každý rok, bohužel je to jejich chyba. Na druhou stranu já jsem tak před pár léty začínal taky tak. Mnoho jsem toho nevěděl a na netu ještě žádné kvalitní informace nebyly.
Jojo, takových je nás víc, kola ekonomiky se musí točit:-( Multistary včera šťastně dorazili, nabíječka ISDT taky, až se těším, až je vyzkouším :-)Taky jsem se nechal nachytat na "kvalitní značkové články Lion" ,baterka:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... spolu s nabíječkou stála před rokem 14.900,-Kč. Za ten rok a cca 200cyklů jí klesla kapacita z 643Wh méně než cca 400Wh,měřeno naposledy ve čtvrtek, kdy jsem ji vybil do vypnutí BMS a wattmetr ukázal 400W, ovšem včetně ztrát nabíječky, doba nabíjení 2A nabíječkou 4hod., což by odpovídalo 8Ah. (výrobce udává:Životnost (úbytek kapacity): 500 cyklů* , kdy je kapacita větší jak 70% nominální,1 cyklus je nabítí a vybití celé kapacity akumulátoru. Pokud se například vybije z 1/2 a opět nabije, je to 1/2 cyklu. Nabíjeno jak bylo uvedeno ve standardním návodu k baterce-po jízdě doplna. A to jsem ji trošku šetřil, když jsem v zimě delší dobu nejezdil, že jsem ji po nabití trošku(asi na 78-80%) vybil a samozřejmě sledoval, po měsíci neježdění jsem ji vybil na 50% a pak dobil a pak hned zase vybil na těch 70-80%,myslel jsem si, že jí to prodlouží životnost, než aby jen tak ležela naplno nabitá.. Jo, jsou to drahé zkušenosti, ty Multistary 12Ah mě i s nabíječkou https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... vyšly na polovinu té Lionky, tak se taky budu snažit s ní zacházet podle toho článku, na té nabíječce by mělo jít nastavit nabíjecí napětí i storage nabíjení když se zrovna nejezdí a nabíjet naplno (lépe na 4,1V na článek) až před jízdou. Až to vyzkouším, tak poreferuji, jak s nimi rozumí středový Bafang.
Tak co už máš nějaké poznatky?
Je k té nabíječce i návod na obsluhu?
Ten displej na ní ukazuje obě baterie najednou nebo se mezi nimi musí přepínat?
Ano,předevčírem jsem baterku (2xLiPo 12Ah/22,2V zapojené do série) poprvé projel a spokojenost. Ujel jsem v kopcích s větší přípomocí štreku cca 40km (stejnou trasu,kterou jsem ujel předtím s 13,4Lion až do jejího úplného vyčerpání, ale s menší přípomocí a tedy i s nižší prům.rychlostí),po této testovací jízdě mohu konstatovat, že jsou tyto baterie kompatibilní se středovým motorem BBS-2 48V/750W.Baterie jsem před jízdou nabil na 4,15V/článek (nabíječka umožňuje nabíjení v rozmezí 4,15V-4,25V/článek,zvolil jsem nejnižší hodnotu 4,15V na článek),při připojení na displeji naskočily všechny čárky.Čárky nabití na displeji "neskákaly"nahoru dolů ani při maximální přípomoci 700W,ale postupně po ujetých kilometrech ubývaly.Test jsem ukončil,když na displeji svítily ještě poslední dvě čárky(ještě mě nepřišel voltmetr,tak jsem nechtěl baterie moc"vycucnout".Po připojení na nabíječku ukázala napětí 3,75V/článek (displej nabíječky ukazuje jednak napětí všech jednotlivých článků, tak i lze změřit vnitřní odpor jednotlivých článků).Po jízdě jsem nabíječku přepnul na nabíjení"Storage"(protože teď nemám čas na ní jezdit,na cestu do práce mě stačí ta stará Lionka),nabíjení"Storage"probíhá proudem 1A(proud lze nastavit) na napětí 3,8V/článek. Při běžném nabíjení lze nastavit po desetinách ampéry proud každého kanálu od 0,1 do 10A,ale když jsou v provozu oba kanály, tak nabíječka je schopná dát cca 4A na kanál, přičemž ten poslední aktivovaný dává vyšší proud, ale ten druhý omezí na cca 3A.Nastavil jsem proto oba na 4A,aby se mě nabíjely obě baterky stejnou dobu,nabíjení ze stavu,v jakém přišly(cca 3,78V/článek) na hodnotu 4,15A/článek trvalo cca 2hod.,na konci nabíjení nabíječka sníží proud na cca 1A a pak ještě na 0,5A a ukončení nabíjení ohlásí zapískáním,ukazuje taky kolik Ah nabíječka dodala-mě to ukázalo při tom výše uvedeném nabíjení cca 8Ah.Displej ukazuje při nabíjení na oba kanály současně proud,dodanou kapacitu a napětí na článek.
Tak v tom případě o té nabíječce pěkně lžou jelikož by měla dávat max. na kanál 12A
Specifikace:
Vstupní napětí: AC 100-240V
Nabájecí proud: 2x 0.1-12A
Vybíjecí proud: 2x 0.1-3A
Maximální nabíjecí výkon: 200W
Maximální vybíjecí výkon: 2x 5W
Balanční proud: 2x 1A/ článek
Počet článků pro balancování: 2x 6S
Displej: 2.4", 320x240 IPS LCD
Provozní teplota: 0-40°C
Teplota uskladnění: -20 až 60°C
Rozměry: 120x108x70mm
Váha: 558g
USB port: 5V/2A
Příslušenství: AC vstupní kabel
Podporovaný typ baterií: LiHV (1-6S)
LiPo (1-6S)
LiFe (1-6S)
LiIon (1-6S)
NiMH (1-16S)
NiCd (1-16S)
Pb (1-12S)
Pokud dává jen 2x4A je to na vrácení nebo slevu z ceny.
Tedy pokud někde neděláš chybu při nastavení.
To sice píšou, ale píšou tam maximální nabíjecí výkon 200W. Což by odpovídalo spíš těm 4,2 A na kanál. Ono to dá 12A na kanál, ale když jsem nastavil na každém kanálu 12A, tak proud toho prvního klesnul na cca 3A, a ten druhý ukazoval cca 8A. Když jsem každý kanál nastavil na 4,2, tak tam ten proud zůstal na každém kanálu. Asi je potřeba hledět spíš na ten celkový výkon, což je 200W, než na proud jednotlivých kanálů. Kdyby se třeba nabíjela baterka třeba 2S, tak by při nižším výstupním napětí těch 12A/kanál dávala.
Ano hlavně jde o waty, psal jsem že nevím zda je 200w na kanál nebo celkově, teď je to jasné 200w na oba kanály 200W:25V=8A:2=4A na kanál cca.
Máš pravdu, domníval jsem se že když uvedou 2x12A tak bude i 2x200W. Matou zákazníky.
Při stisku tlačítka jednotlivého kanálu ukáže napětí všech jednotlivých článků a umožňuje nabíjení vypnout a poté změnit nabíjecí proud. Bohužel u ní není český návod, jen takový malý letáček v angličtině, takže mě moc pomohl ten stručný návod, co sem dal LeoDD.Ale ovládání je fakt jednoduché, nejdřív se musí stisknout tlačítko zvoleného kanálu a pak se kolečkem mohou měnit parametry. Každý kanál má silové připojení konektorem XT60, kdežto baterie mají XT90, takže jsem si musel vyrobit redukci.Připojení balančního konektoru je stejné, jen u těch baterek je ten kablík dost krátký, musím si k nim udělat prodloužení, abych časem ty jemné vodiče neutrhnul. Nabíječka má poměrně hlučné větráčky, které se ale při nastavení menšího nabíjecího proudu pod 1A/kanál vypnou, takže pokud bych musel nabíjet v místnosti, kde spím(např.v hotelu),tak si to nastavím na malé proudy a mohu nabíjet celou noc a potichu.Ty dvě hodiny co se to nabíjelo a do baterek to dodalo 4Ah/kus mě přišlo docela v pohodě, takže během oběda za hodinu dodám 4Ah,kdybych chtěl rychleji, tak bych musel mít nabíječky dvě, ta 12Ah by zřejmě v pohodě snesla nabíjení 10A (v anglickém letáčku jsem se dočetl"Charged 1C". Takže za sebe jsem spokojený vzhledem k ceně, která byla včetně nabíječky polovina té Lionky(též včetně nabíječky),budu se k nim chovat pěkně(nevybíjet je nadoraz,nabíjet na 4,15V/článek) a uvidím, jak dlouho mě vydrží. Vzhledem k tomu, že budu jezdit i s tou starou Lionkou (vyřešil jsem její připojení stejným konektorem XT90,takže ho jen rozpojím a připojím místo ní LiPolku, tenhle konektor se docela pěkně rozpojuje a přitom je pěkně malý a šikovný),tak ty LiPolky budu zatím používat jen na delší štreky (při nepoužívání je nabíjet ve"storage"režimu),na kratší vzdálenosti do 25km pojedu jen na tu starou Lionku).Tímhle testem jsem si potvrdil, že tahle Lionka fakt nemá víc jak 8Ah(ujel jsem stejnou trasu jako s ní,ale přitom jsem používal větší výkon motoru)a ta nabíječka při nabíjení ukázala 8Ah.
Tak to si raději koupím dvě tyto
https://emotors.cz/nabijeni/13855-isdt-sc-608...
a k tomu zdroj 300-350W 30V.
Použij návod který je u této nabíječky ke stažení
https://emotors.cz/nabijeni/13855-isdt-sc-608...
No tím získáš 50W na kanál - ta moje umí 200W celkem a tyhle každá 150W. Takže místo 2 hodin budeš nabíjet hodinu a půl. Jestli chceš tam prát plnej proud, tak bys musel mít tuhle: https://emotors.cz/nabijeni/13882-isdt-sc-608... a nabíjet jednu po druhé, nebo to rozdělit tou nabíjecí deskou: https://emotors.cz/nabijeni/918-nabijeci-deska... . No mě asi tahle co mám zatím stačí, časem, až mi úplně odejde ta stará Lionka, tak si pořídím druhou stejnou, abych měl jednu v práci a druhou doma, a když budu mít dovolenou na kole, tak si povezu obě, takže přes oběd do baterek narvu 8Ah za hodinu. Osobně mě to takhle vyhovuje víc právě vzhledem k dojíždění do práce a nemusím s sebou tahat zdroj. Každopádně pro ty, co hledají druhou "záložní"baterii na delší cesty je tohle myslím dobré a relativně levné řešení.
Prodloužení balančního kabelu se dá koupit, toto by mělo být ono https://www.jino.cz/adapter-balanceru-2-6s-sky... mám je u nabiječky Hitec H4 a na ISDT pasují.
Tu nabíječku jsi mohl vzít zde a ušetřil by jsi 1000Kč
https://hobbyking.com/en_us/d2-smart-balance...
Díky za tip, asi to využiju když je teď v akci, bude druhá do práce :-) A případně na dlouhé cesty budu brát obě, takhle baterie nabiju během oběda prakticky naplno :-)
Bez té akce by to vyšlo cenově nastejno, jako v ČR.
A je po slevě a i vyprodáno, to se dalo čekat.
https://hobbyking.com/en_us/d2-smart-balance...
Chtěl jsem se zeptat, zda je možné uvedenou nabíječkou nabíjet li-ion baterie Shimano steps - viz http://citruscycles.ca/shimano-steps-battery
To asi ne, je to spíš "modelářská" nabíječka na samostatné baterie bez BMS, např.:https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... čili potřebuje připojení "balančních" konektorů.
Dík za odpověď - ještě dotaz - dá se tedy uvedená originální baterie shimano nějak nahradit uvedenými lipol bateriemi multistar
Tohle netuším, jen vím, že to nejde (rsp.je to složité) u Bosche a Yamahy. Pokud je baterie propojena s motorem jen dvěma dráty (plus a mínus), tak by to mělo jít, při zachování stejného napětí. Ty Multistary jsou max.6S, což je 22,2V, takže na motor 48 V se musí spojit dvě do série. Na 36V by se musely spojit do série baterie 6S a 4S, vždy o stejné kapacitě. Ale fakt netuším, jestli to jde u Shimana...
Tak trochu OT - v šedesátých létech vyrobilo GE bateriový zahradní traktůrek. (GE Elec Trak) Péče o baterky nebyla řešena. Hodně uživatelů baterky odepsalo, GE nechalo reklamace k tíži dealera.
To vedlo k zániku projektu po tuším 3 letech.
Jako zajímavost - trakrůrky byly původně vymyšleny pro tichou údržbu golfových hřišť.
Vzhledem k váze baterií poškozovaly green, tak bylo vyvynuto široké příslušenství a pokusili se je prodávat jako běžné zahradní
Pročítám diskusi a děsím se co bude s mou baterií příští sezónu. Mám li-onku 36v 13 Ah dva roky a asistenci potřebuji čím dál ve větší míře.Kdybych musel kupovat jinou tak už bych do li-on nešel.Může mi tu někdo poradit co si pořídit a kde? Mám dosti přes váhu a táhnu 7 křížek. Motor mám středový bafang 250w a zatím mi stačil pomáhat na 50km trasách. Teď mu to ještě usnadním. Do zadu dám 3rychlostní náboj a 8 kazeta zůstane. Moc té vaší odborné mluvě nerozumím. Ve fyzice jsme brali jen A,V,aW .Můžete mi někdo srozumitelně vysvětlit co znamená 1C a S. U všech baterií a nabíječek se s těmi hodnotami setkávám. Děkuji.
Prostuduj si tohle, snad ti to dostatečně osvětlí.
http://www.rc-zoom.cz/vse-o-akumulatorech/
Pro elektrokolo tak hodne prevodu neni potreba, i kdyz je to stredovy ponoh.
Mate jednu baterku jiz 2 roku a ona jeste funkcni - nemate o cem litovat. Staci za rok koupit novou s vetsi kapacitou a jeste 3 roku to neresit. Vice nez 3 roku skoro zadna baterka slouzit nebude.
1C - proud tolik A, jakou kapacitu ma baterka v Ah. Jinak, ten proud pri kterem plna baterka bude vybita za 1 hodinu.
1s znamena ze baterka ma 1 clanek do serie (napeti cele sady napriklad 3.6V).
6s znamena ze baterka ma 6 claneku do serie (napeti cele sady napriklad 22V).
Pokud nerozumite elektro, tak do LiPo radsi nejit - muze byt velky vybouch. Li-ion v takovem pripade dobra volba.
Děkuji za jednoduché a naprosto srozumitelné vysvětlení. Ještě jsem tam narazil na údaj 6S1P je to s tím P zapojení kombinované?Děkuji.
1P znamena, ze baterka udelana tak, ze v kazde paralele jsou jen jeden clanek, obvykle vetsi kapacity.
4p znamena, ze baterka udelana tak, ze v kazde paralele jsou 4 clanku.
Napriklad pro li-ion bezne je 13s4p, 48V a rekneme 10Ah, coz znamena ze baterka ma 52 clanku, kazdy z ni ma Kapacitu 2.5Ah a napeti 3.7V, dohromady to bude 13s=48V a 2.5Ah*4=10Ah.
A pro LiPo bezne 6s1p - jeto jen 6 clanku.
Baterka pro 36 V by se dala složit například z těchto dvou sériově spojených baterií a dále jsou zapotřebí konektory, vypínač, pojistka, materiál na krabičku, balancer, popřípadě brašna apod.
https://hobbyking.com/en_us/multistar-high...
https://hobbyking.com/en_us/multistar-high...
Jak se tu začly řešit ty nabíječky, když mám stále jednu baterku, kapacita zatím stačí.
Je pro mě užitečný koupit nějakou chytrou nabíječku co tu řešíte nebo stačí ta co jsem dostal ke kolu?
díky
Jaké máte lektrokolo? a kolik ujedete reálně km?
Mám elektrokolo se středovým motorem Bosch a uedělám na něm průměrně 100 km podle terénu a režimu, který si pro jízdu navolíte
no já mám středový motor Shimano steps a baterii 11,6 Ah a ujedu na eco mod (nejslabší asistence) podle profilu trati od 80 km s převýšením nad 1300 m až 150 km s převýšením do 100 m
Já jsem si koupil také elektrokolo se středovým motorem od Bosche, je to super, jezdí ms ním každý den a i teď v zimě baterie nezkracuje dojezd kupoval jsem horské kolo moustache-elektrokola.cz, v Praze z Cyklospeciality
Nabíjanie LiPo baterky prakticky:
https://youtu.be/cFfW22gMOv4
Robím to štvrtý rok na 3 mojich bajkoch + traja kamaráti na svojich :-)
Umí tenhle zdroj vypnout nabíjení po dosažení plného nabití baterie, nebo tu musíte hlídat? Balancujete dodatečně externím balancérem?
Výstupné napätie aj prúd zdroja sa dá naprogramovať (nutné zdroj rozobrať a pripojiť na pc), mám ho nastavený o chlp vyššie než pripadá na 4,2V/čl a to preto aby som aj napriek stratám na kábloch nabíjal plným prúdom do čo najvyššieho % batérie. Zdroj nenechávam bez dozoru pripojený dlhšie než treba, je to rýchlonabíjačka na cesty a na nabitie pred jazdou. Ak chcem balancovať alebo dobíjam po jazde používam pomalú nabíjačku. Články občas kontrolujem a balancujem externým balancérom . Ak sú baterky dobré stačí balancovať aj iba 2x do roka...
V praxi to vyzerá napr. tak že sa stavím na kofolu a nabíjam z 30% na 90% a idem ďalej... To je tak na polhoďku :-)
Keď nie som pri bajku nastavím si časovač na mobile podľa displeja a keď mi to zazvoní idem vypnúť alebo skontrolovať...
Díky za odpověď, to je zajímavé. Jen jsem nikde nenašel rozměry a váhu a kde se dá sehnat (cenu)? Díky
Samotný zdroj váži 1,5kg, s poriadnymi káblami (2m sieťový a 1m 2x6mm2 výstupný) 1,8kg. Takže hotová nabíjačka má 100W na každých 100g :-)
Dá sa kúpiť najlacnejšie z číny, ale treba rátať s colníkmi a teda poplatok + DPH. Zdroj ide nastaviť na napätia vhodné od 12s po 14s a prúd do 36A. Robil som ich už asi 5ks, má to najlepší pomer cena/hmotnosť/výkon... Jediná nevýhoda je že keď sme dvaja alebo traja musí každý hľadať svoju zásuvku lebo by sme inak vyrazili istič (zdroj má pri výkone 1800W príkon 2kW - odber 9A pri 230V).