Dobrý den, zrovna jsem se chystal objednat si kolo "OLPRAN laser disc 26"", ale naštěstí jsem si přečetl recenze a zjistil na tuto značku jen samé špatnosti. Proto bych se chtěl zeptat, jaké kolo by bylo možné sehnat do 5000 a nerozpadlo by se. Kolo by sloužilo na ježdění po silnici, po poli, cyklo-stezkách a občas v terénu.
Předem děkuji za rady :)
http://www.decathlon.cz/cs/p/8351519_horske...
za tyto peníze nelze čekat zázrak, nevím kolik vážíš, má to jen jednoduché ráfky. Pár sezon by to vydržet mělo
Vážím 60kg a měřím 170cm.
Děkuji za radu :) Jen bych se chtěl zeptat, jestli není hliník náchylný na rychlé zničení?
Nemá větší výdrž rám z oceli?
Taky bych u některých mých kol upřednostnil ocelový rám, ovšem to bych si ho musel nechat udělat na míru: ocel v současnosti už je atyp, takže za více peněz.
Neměls mazat toho prvního rondu, napsal to tam dobře :-)
Zkus tohle, je v akci a jeste usetris . https://www.evanscycles.com/cannondale-superx...
:) dobrý, taky sháním, kolo v za podobnou cenu, tak popřemýšlím, jestli si koupit nový auto a byt nebo kolo :))
Asi jsi ten smaznutej prispevek pochopil jako nejakou srandicku. Ale ona to byla dobre minena rada. Ale na to si holt budes muset prijit sam.
Toz hodne stesti s tym pertinaxom.
A maz, maz. Kdo maze, ten jede ;-)
Předpokládám, že to byl oblíbený dotaz "a chceš přední nebo zadni?", nebo se pletu? :D
Obávám se že kolo za tuto cenu nebude žádná hitparáda :-( , nicméně pokud se smíříš s častější údržbou něco najdeš.
Pokud bych byl v Tvé situaci, koupil bych jeté kolo a investoval do nutných oprav.
Jsem však typ co to kolo rozebere do šroubku a ještě ho to baví.
Za 4 se dá koupit v bazaru jetý mtb či trek (počítej pár stovek na spotřebák - pláště, řetěz, možná převodníky či kazeta, plastový pedály s vůlema, gripy, lanka, bovdeny).
Nečekej zázraky, ale pěkných pár tisíc km může ještě natočit a bude to spolehlivější, zábavnější a bezpečnější než na novým kole za 5.
Na téhle ceně je děsné to, že za její ekvivalent, tedy 220 dolarů v USA můžeš už koupit docela slušné kolo :)
Tedy rozhodně dost slušné na to, aby ti tam vydrželo 2 týdny dovolené a pak ho tam prostě někomu dáš, necháš, hodíš do příkopy :)
Přiznám se, že jsem kdysi neměl koule na oblíbenou metodu, tedy koupit si přes příbuzného kolo za 1000 až 2000 dolarů a za týden dva ho vrátit s tím, že se mi nelíbí :), ale tehdy jsem si tam koupil takového fit oře za 299 dolarů od Schwinn, za což by si tam slušné kolo půjčil člověk tak na dva dny a pedály s nášlapy jsem tam dal svoje a pěkně si tři týdny pojezdil a kolo nakonec věnoval švagrovi :) a má ho dodnes...
U nás je to jinak, za 5000 si koupíš akorát hromadu starostí...
Tak může za dvojku koupit nějakého starého 26" olprana v rozumném stavu, místo kantiku tam dá véčka tektro tak za 300, případně vymění brzdové páčky za nějaké méně gumové (200), obyc řazení stojí 150,- retez, kazetu, pokud bude potřeba, a je zhruba na 3 - 3500 s pojizdnym kolem, které nějakou dobu vydrží. Bráchovi jsem tak kupoval právě takové kolo přes cykloservis, kde mu zůstalo protiuctem. I s kazetou a retazem tehdy vyšlo na 2000,- a jezdí dodnes
je to cesta, navíc když znáš zdroj , tak jeté kolo je kolikrát lepšé než levná nabídka nového kola základního modelu po cenovém ořezu :)
To usa jsem dával pro srovnání s tím, že jak je tam velmi slušné kolo stojí mnohem méně než je minimální mzda a za průměrnou mzdu si tam obyčejný člověk koupí kolo, které u nás stojí víc než tři průměrné mzdy a které možná není tak dobře vybavené.
V tom je Česko zázrak pro prodejce, není žádná taková země v EU nebo ve světě, kde by člověk potkával lidi na kolech, na která šetřili dva tři roky a která klidně opřou u hospody u plot :)
Víte co je na tomto webu zajímavé?
Tady běží pohodová diskuze o tom, jestli stačí 5000 na koupi kola i když někteří o tom tady pochybují.
Ale když jsem v jiném tématu projevil názor, že uvažovat o lehokole u někoho, pro koho jsou 3500 Kč nad jeho finanční možnosti je pitomost, sesypali se tam na mne někteří jak sršni:))
Ale zpět k tématu: " jaké kolo by bylo možné sehnat do 5000 a nerozpadlo by se. Kolo by sloužilo na ježdění po silnici, po poli, cyklo-stezkách a občas v terénu."
Já teda bych si sehnal v takovém případě, že bych měl jen 5000 Kč nějakého zachovalého Favorita. Velmi dobrý se dá sehnat tak za 2500 Kč, na Bazoši hned několik, nabízeny jsou od tisícovky. Dovybavil bych ho terenními převody a ještě by mi možná nějaká ta kačka zbyla.
Na Favoritu jsem prožil vlastně celé mládí, tenkrát nic jiného nebylo a řeknu vám, vydržel mnoho, z uváděných požadavků vlastně všechno. Při trošičku rozumném zacházení v tom terénu. Ani tomu terénu jsem se na Favoritu nevyhýbal. Limitovaly mne galusky tenkrát. Do terénu musely být terénní, silniční by terén nesnášely, ale vzhledem k tomu, že se dnes už na skutečných galuskách málo jezdí, tak o těch galuskách je to jenom odbočení a prakticky mimo téma.
Pokud půjdeš touto cestou, tak Ti z těch pěti tisícovek ještě zbude.
S tím favoritem souhlasím, i když bych na to šel trochu jinak: ze sběrných surovin pouze rám s vidlicí (ten třeba i nově nalakovat), vše ostatní nové komponenty od Force, ráfky Remerx dragon, přehazka, šestikolečko a SIS řazení Shimano, obutý do plášťů 700 x 35... splní to daný účel a do pěti tisíc bez problémů se vejde :-)
Ja jsem chodil do sbernejch surovosti kupovat, chteli desitku za kilo cehokoliv. Tak jsem prisel k Deore razeni, trojplacce a uplne novymu presmykaci. Nebo k baliku roxoru. Jenze je prestehovali a tam me novi heftlinkove vypoklonkovali. :-(
Favorit byla s prominutím sračka už v 80. letech. Jenže tu nic jiného nebylo, taky jsem ho měl. Přepočteno na kupní sílu obyvatelstva to byla nehoráznost.
Dnes je cena zachovalých exemplářů nesmyslně vysoko díky zájmu sběratelů a nostalgiků.
Za dva se dá koupit starý trek nebo mtb, který bude mít minimálně daleko tužší rám a vidlice a na rozdíl od favorita na něm bude i pár komponent použitelných. Za čtyři se běžně prodávají provozuschopná kola, na aukru nebo v kamenných obchodech, kde je vzali protiúčtem.
Jenom takhle na první pohled, co je lepší kup než favorit zadarmo:
http://aukro.cz/horske-kolo-author-shimano...
http://aukro.cz/pekne-vybavene-jizdni-kolo...
http://aukro.cz/horske-kola-i6903382330.html
http://aukro.cz/jizdni-kolo-superior...
http://aukro.cz/krosove-kolo-i6904030233.html
http://aukro.cz/merida-crossway-tfs-500...
Samozřejmě si musíš vybrat podle své velikosti a možností dopravy a kolo nejlépe osobně zkouknout a zkontrolovat. Ale myslím, že kdyby mi teď někdo ukrad Hatátitlu, tak na ježdění s dětma a po městě bych si z tohoto vybral...
Promiň, ale použít dnes rám z běžného Favorita se mi nejeví jako vhodný nápad. Ta kostra se ve vyšších rychlostech rozkmitávala a občas (tak po 15-20 letech používání) praskla.
Navíc dnes nepoužíváš klasické brzdy ale V-čka...
Opravdu bych volil jako základ soudobé nebo spíš z 90.let bazarové kolo.
Mnohé z dílů budou moct sloužit dál...