Dobrý den,
nedávno jsem si koupil nové horké kolo (Ghost Kato 5 2017, 29). Žádný vyloženě levný šunt. Nicméně mám určité problémy, které se neúspěšně snažím řešit s prodejcem kola. Chci se zeptat, zda mi lže do očí nebo má pravdu. Na kole je 3x10 Shimano XT. V určitých polohách slyším, že řetěz někde lehce chytá. Člověk předpokládá, že pokud má nastaveno například 2x5, tak že vše pojede jako po másle. Dá se 3x10 na všechny polohy nastavit tak, aby nikde nic nechytalo? Prodejce mi tvrdí, že ne. Nebo se prostě musím smířit s tím, že se v některých polohách ozve, ať to bude seřízeno sebelépe? Druhý problém je také trochu záhada: Když zrychlím nad cca 25 km/h, začne něco na kole slyšitelně rezonovat. Prodejce se k tomu při garanční prohlídce vyjádřil slovy: byly to nejspíš kotoučové brzdy. Ale problém přetrvává. Tak už nevím...
Úplně všechny kombinace bez škrtnutí přesmykače, nebo hlasitějšího chodu řetězu v extrémních polohách asi nedocílíš. Malá placka s nejmenším pastorkem, nebo naopak největší s největším se ale stejně nevozí, nedává to smysl. Vodítko smyku by muselo být rozcapenější, ale zas by tak svižně a přesně neházelo kvalty. Na běžných kombinacích by nic škrtat nemělo.
Co ti rezonuje těžko soudit, to budeš muset dohledat a určit sám.
Kotoučovky, kdyby škrtaly, tak by to bylo slyšet i při malé rychlosti.
To se právě ve 30 km/h velmi blbě dohledává :D
Tak dej kolo do stojanu. Pokud to nedělá přední kolo, měl bys to najít..
Podobně jsem dohledával, proč mi na jedné silničce se Sh105 jde řadit z malé placky všech 10 a na druhém nejde. Nakonec jsem zjistil, že je vnitřní rozměr smyku na nové sadě Sh105 o 1mm užší.
No jo, ale až sem to teda fakt slyšet není :-)
Tak alespoň částečně lokalitovat ten zvuk dokážeš, ne ? Jestli to jde od předního kola, zadního, středu. Kovové cinkání, šustění, dření. A hlavně, jestli to jde v rytmu otáčení kol, nebo šlapání. Jestli se to ozývá jen při šlapání, nebo i na volnoběh. atd atd. Takhle se dá fůra věcí vyloučit, nebo podle toho navést.
Máš klasický problém majitele nového a drahého prostředku či nástroje. Moc to sleduješ, posloucháš a hledáš v podstatě hnidy. Po čase se na to vykašleš a budeš spokojeně jezdit. Já už bych si nové auto nekoupil. Představa že znovu budu chodit kontrolovat, kdo mi to zase odřel, mne děsí. Nové kolo je v tomto zcela stejné. Jak dlouho mne štvala 0.5mm díra v laku na rámu nového kola, kterou jsem sám vyrobil. Naštěstí to už pominulo.
kdybys chtěl řadit se stejným převodníkem všechny pastorky vzadu, tak bys musel mít 1x10 nebo 1x11 ;-)
řetěz ti pravděpodobně šustí o přesmykač - když zabereš, tak se klika trochu vychýlí. za jízdy se to dá seřídit kolečkem, co je u bowdenu u řazení. ale když nevíš, co děláš, leda si to rozhasíš ještě víc.
a XT máš možná přehazku, ale zbytek jsou nižší řady
Kdyz si spocitas vsech 30 prevodovych pomeru, uvidis, ze cirka polovina je stejna. Ja mam 3x8 a pouzivam jich asi 15. 42x5 nejmensich pastorku, 32x6 prostrednich a 24x4 nejvetsi. Pak pri spravne retezove lince retez o dobre serizeny presmykacovy raminko neskrta. Ronda ma pravdu.