Zdravím, řeším zprovoznění předních brašen na crossovém / trekingovém kole (700C). TUBUS doporučuje pevnou vidlici s připravenými dírami pro montáž. Kde ale takovou vidlici sehnat? Jak to máte vyřešeno vy?
Pár odkazů:
https://www.azub.cz/predni-nosice-na-kolo-tubus/
(proč ne odpružená vidlice, jsou tam i nákresy).
http://www.citybikes.cz/vidlice-crmo-ocel-28
(tahle vidle asi OK, ale ta cena?)
Taky řeším, zda lze vůbec vyměnit odpruženou za pevnou a nezměnit geometrii kola. Pevná vidle mi přijde kratší (nižší) než odpružená. Kromě toho zjistit přesné rozměry vidlice je obtížné.
Pevnou vidlici na naloženém kole jsem ochoten akceptovat. Řešení s objímkami mne neláká, nemám dobré zkušenosti. Naopak řešení typu Tubus mám na skládačce a tam to s předními Ortliebkami funguje skvěle. Rád bych tedy něco podobného i na crossu.
Předem děkuji.
Milan
Tak za mne vyřešeno.
Geometrie se změní, čumák bude o cca 5 cm níž.
Výběr neodpružených vidlic zoufalý, ceny značné. Karbon samozřejmě zakázaný. Koupě zajíce v pytli, celkový výsledek tedy nejistý.
Jdu do nosiče Zefal, vidlici nechám původní. Když časem odejde, žádná škoda, už má beztak dost za sebou. Výsledné náklady méně než poloviční a funkční by to mělo být.
Vpodstatě pevná krosová vidlice mě napadá jen od force :-)
Ono toho vypadne víc, ale ty levnější nemají zboku dírku na šroubek, takže nepoužitelné. Ty dražší stojí okolo 1600 Kč plus, což mi přijde dost.
No a sehnat k tomu výkresy (nebo podrobné rozměry v jiné formě) to už chci opravdu moc. Prodávají to systémem ber nebo neber.
A změní se geometrie kola, protože pevná vidlice je nižší zhruba o zdvih, takže třeba o 6 cm. To není vůbec málo, když jsou navíc neznámé tvar (sklon nohou) a rozměry pevné vidlice.
Po zohlednění toho všeho jsem nakonec dospěl k závěru, že si raději koupím pořádnou vzduchovou a na výlety natěžko nechám stávající pružinovou. Jestli se poškodí (zaškrtí se noha), tak podle mne přestane pružit. Tedy stane se z ní pevná. No ona ani dneska nějak zázračně nepruží, tak vlastně žádná tragédie.
Nosič Zefal se montuje nahoře na V-brzdy a dole se to zasekne o výčnělek pro šroub na blatník. Takže by to sklouznout nemělo. Sloužit by to tedy mělo.
Chtěl jsem dokonalé řešení, budu mít kompromis. Na druhou stranu jsou to maximálně 2 cesty za rok. Naproti tomu vzduchovka odjezdí celý zbytek roku a v zimě by to mohl být docela rozdíl. Na ušlapaném sněholedu skákala ztuhlá pružinovka jako koza a hřeby pak nejsou všemocné. Za tohle si rád připlatím.
Škoda, že Sportarsenal přestal dělat takový jednoduchý trubkový přední nosič. Na něj jdou Ortlieby v pohodě a můžeš mít i odpruženou vidlici.
Myslíš tyhle? Na Čertovi mám vidli se spoustou úchytů, ale musel jsem pořešit jiný problém – jak ten starý arsenálový nosič dostat přes kotoučovky. Nakonec to vyřešily 2 zohýbané plíšky, které mi na každé straně přidaly dobré 3cm. Ocelové trubky nosiče jsem pak jen trochu přiohnul a vesele slouží dál.
...
...
geniální řešení s tím "adaptérem" u kotoučovky. řeším u svého kola to stejné vzadu - prostě se mi tam normální nosič nevejde, protože mechanické kotoučovky mají široký třmen. já to mám pod šroubem vypodložkované, aby se to roztáhlo.
musím říct známému, jestli by mi něco takového neudělal, přeci jen vrtat do kovu s akušroubovákem není nic extra :-D