Zdravíčko přátelé,
po delších úvahách a nasbíraných dílčích informacích jsem se rozhodl obrátit se tady na vás, abych se dozvěděl ještě další názory ohledně VÝBĚRU VHODNÉHO PLÁŠTĚ (26 MTB) pro mé cesty. V té nabídce nedovedu jednoznačně určit, který plášť zakoupit. Jezdím jak jednodenní rychlovky 50-100 km, tak několikrát ročně cca 500 km pomalejší výlety s náloží. Nejsem extrémista, spíš pohodový cyklista, který se do toho nebojí šlapat. Nejezdím extrémní terén, spíš většinou cyklostezky, štěrky, lesní cesty, běžné silnice nižších tříd. Rád bych, aby se to na asfaltu dobře valilo (současné Schwalbe Nobby Nic hučí jako blázen a doslova cítím, jak dezén brzdí - vím, že to není ideální volba na silnice, proto tento dotaz), za mokra spolehlivé (v bahnu a velkých špatnostech zas tak často nejedu), v terénu přiměřený záběr, s vyšším nájezdem km (2000 km, jak jsem někde četl, je skutečně málo - s přihlédnutím k té mé běžné jízdě) ... Neřeším, zda se bude jednat o drátové či kevlarové, zato mj. ocením radu, zda řešit rozdíl 2,25" vs 2,1" nebo je to podružný údaj ve vztahu k ostatním vlastnostem?
Snad jsem vám nezamotal hlavu ... díky za každý věcný názor, případně konkrétní doporučení.
Díky a ať to šlape.
Meyla
NN mámm vpředu. Nevím, zda mám štěstí na extra kus, ale výdrž (nájezd km) neskutečná. Hukot a odpor relativně malý. Budu ho muset přehodit na zadek, abych se ho konečně zbavil. Vzadu jsem ho ještě neměl, v mokru mu ale věřím a nevěřím.
Z Tvého nájezdu jsem rozpačitý a nevím, co s tím. Napíšu tedy jen jedno. Po letech celoročního ježdění za téměř všeho počasí dělím pneumatiky za mokra do dvou skupin.
1. Relativně hladké s šupinami nebo drážkami
(Schwalbe Marathon, Maxxis Overdrive, Schwalbe Citizen)
Na tvrdém mokru drží (beton, žula, asfalt), v měkkém mokru se boří a ujíždí do všech stran. Jinak odpor minimální, výdrž dobrá.
2. Pneumatiky terénní, crossové s různými výstupky
(Schwalbe RR, NN, SS, Bontragery....)
Na tvrdém mokrém povrchu nedrží (náklon = smyk). Evidentně to bude o součtu dotykové plochy s podkladem, který je menší než u pneu typu 1. Valivý odpor obecně vyšší (byť se hodně liší dle konkrétního designu dané pneumatiky). Naopak na měkkém podkladu je to dobré nebo lepší, ale zase to v přímé úměře roste s jízdním odporem (hrubostí designu).
Tedy s ohledem na výše uvedené nyní stručně:
1. Rozměr 2.0 - 2.3"
Neřešil bych, nepodstatné, důležitější je zvolený dezén a míra nahuštění.
2. Schwalbe SS
Podle mne dobrá volba, vidím to jako kompromis mezi Schwalbe RR a NN, což mi přijde ze zadání jako požadovaný výsledek.
3. Typ patky
Pro daný způsob využití a nájezd bych neřešil a klidně bych šel do verzí neskládacích pro použití s duší.
4. Požadovaný nájezd km
Vyžaduje levnější verze plášťů, protože ty mají zpravidla tvrdší směs. Hůř to pak ale drží, a to jak na mokru (měkký i tvrdý povrch), tak obecně v terénu.
Kolem mě na tento typ ježdění lidi vozí maxxiss crossmark nebo smart sama. Z těch dvou bych bral ten crossmark, v minulosti jsem jej jezdil a docela slušný univerzál, dobře odvaluje, v mokru má své limity, ale u uváděného stylu ježdění si splní své i tam.