Dobrý den,
potřebuji vaši odbornou radu. Mám onemocnění míchy, které mi znemožn'uje řízení automobilu, ale nutně potřebuji nějaké to přibližovadlo, jinak jsem uvázaná doma jako pes u boudy :-) Moc bych chtěla tříkolku, nebo spíš něco mezi tříkolkou a lehokolkou typu Delta. Od kamaráda jsem dostala staré kolo - Ukrajinu, jsem naprostý laik ale myslím si, že rámy těch starých kol jsou ocelové, pevné a dají se dobře svařovat. Tady jsem našla v jednom vlákně fotografii doma dělané tříkolky, ale potřebovala bych nějaké ty technické údaje, třeba jaké komponenty je třeba koupit, jak osadit a vůbec vyřešit ten zadní náboj a podobně. Bude mi to předělávat, nebo celé dělat kamarád - automechanik, který toho o kolech taky asi moc neví. Prosím poradíte mi, jak to nejlépe vyřešit? Na koupi tříkolky nemám finance, bude se to dělat ,,na etapy" :-)
Abych byl upřímný, tak mně se ten váš záměr s pololehokolem ale vůbec nelíbí. Výsledky podobných bastlení navíc bez větších zkušeností bývají žalostné. Tvůj kamarád se zbavil staré Ukrajiny, která by jinak skončila v nějakém kontejneru a ještě má dobrý skutek, ale Ty se s tím Tvým automechanikem budete v tom plácat a výsledek bude obtížně používatelné heblo, které skončí na konec tam kde měla skončit hned ta Ukrajina.
Tak si myslím, Tvůj kamarád automechaik ať dělá čemu rozumí, ať opravuje automobily a jestli chce udělat dobrý skutek, ať tu práci s tím vehiklem investuje do opravy nějakého auta a Tobě tím výtěžkem z práce přispěje na normální tříkolku anebo řádné lehokolo, pokud lehokolo musíš mít.
Stejně to plánujete vyrobit na etapy, tak třeba zvážit, jestli kamarádovo puzení k dobrému skutku vydrží do poslední etapy? Pokud ne, tak budeš mít kdesi doma rozestavěné heblo a skončí to na konec tam kde mělo od začátku.
Takže když nemáš finance na hotovou tříkolku, zas to tolik nestojí, dělej něco rozumného, čemu rozumíš víc než amatérsky stavěným tříkolkám anebo si utrhuj od huby a šporuj. Ta práce, ten čas, jakési součástky, bez kterých to neuděláš, automechanik taky bude očekávat spravedlivou odměnu a ve výsledku budeš mít heblo dražší než nový hotový výrobek z obchodu, rozestavěné heblo Ti bude zabírat místo někde doma a bude Ti to jen žrát nervy.
V plácáni nesmyslů jsi fakt odborník.
Zručný automechanik zvládne i nemožné.
Neznáš ho ale šmahem jsi z něj udělal neumětela.
Já taky neměl žádné zkušenosti a nejsem ani automechanik a přesto jsem si svou "káru" postavil sám. A dnes už jezdím a jsem spokojen.
Tazatelce držím palce a radím ať to nevzdává, cesta se vždy najde.
Tak se Ti co nejuctivěji omlouvám, že jsem si dovolil napsat tady svůj názor:)
A jaký je Tvůj názor Bobe? Takový zručný automechanik snad pracuje zadarmo asi?
Slečna nebo paní píše totiž, že důvodem k té výstavbě pololehokola svépomocí je nedostatek finančních prostředků a to je teda blbé v tom případě. Peníze na cokoli nikdy nesmí chybět, spořit na nepravém místě nebývá dobrá cesta k nim. Já bych teda k penězům hleděl přijít jinak než takovým způsobem abych bastlil starou Ukrajinu ale když teda mermomocí chcete vědět co je dřina, tak dřina může vypadat taky takhle. Já osobně si dovoluji nadále takovou akci nedoporučit.
Díky za podporu, no z invalidního důchodu se moc ušetřit nedá a kamarád je skvělý automechanik, který mi ten rám svaří jen za cenu materiálu, další potřebné komponenty prostě budu kupovat dle financí.... :-) A tříkolku potřebuju, mám onemocnění míchy, díky kterému mívám závratě a potíže s rovnováhou, kdysi jsem jezdívala na kole hodně, tak snad to půjde....uvidí se :-) Ukrajina není křáp do šrotu, ale udržovaný veteránek :-)
Jen mě tak napadlo
https://sport.bazos.cz/inzerat/76668410...
Skvělý nápad :-) Cena taky není až tak hrozná, ale pro mne je malá. Už jsem na ni koukala :-) Máme v plánu vytvořit něco jako viz. foto, ale .... nevím jak to popsat, prostě s pohodlným sedadlem jako je na úvodní fotce a řídítky jako má třeba chopper. Aby se na tom dalo jet i na delší výlet a páteř nedostávala tak zabrat a časem dokoupit i elektropohon :-)
Já bych to znova prehodnotil. Rám rozrezes, prevaris k obrazu svému (automechanik). Zadní náprava vyřešena, ostatní komponenty taky a za málo peněz. Práce na den. Vše ostatní je za víc peněz i času.
Právě že ta zadní náprava vyřešena není.....pořád nevím jak :-D
nebyla ta rada od zazvura míněno tak že by jsi si nechala předělat toho Lopeda? rozsah prací minimální - úprava rámu
na nižší sezení, posunutí šlapání dopředu a výroba sedadla? to by mohla být dobrá cesta...
Jenže já nemám Lopeda, jen starou Ukrajinu a možná že by se mi podařilo sehnat Libertu :-) Ono našetřit si na nějakou tu starší tříkolku a pak ji nechat předělat by asi i šlo, jen netuším z čeho to má rámy a jestli to jde svařovat normálním CéOčkem. Proto mne na počátku napadla ta Ukrajina, nebo Eska, předpokládala jsem, že ta stará kola budou mít ocelové rámy a ne nějaký hliník, dural a já nevím z čeho se to ještě dělá :-)
Oceláče se moc nevařily. Bývají letované do mufen. Netuším, jak je to se svařitelností těhle trubek, ale není ocel jako ocel. Nějak nouzově se dá seslintat prakticky každá, ale dobrý svár dají jen některé.
Hi-Ten rámy levných (resp. starých) MTB jsou svařované. Možná odporově, ale jsou.
Lepší kola se před nástupem "hlíny" dělaly i z CrMo. Někeré rámy měly část z CrMo, zbytek byl Hi-Ten
Olgo, vím že máš jen tu Ukrajinu.
Pokud to vyznělo jako šťourání prosím promiň.
Výše zmíněná tříkolka je v ceně 3500, a je podle fotek v dobrém stavu. Navíc má 20" kola které se mi jeví jako vhodnější pro přestavbu.
Kostra je ocelová svařovaná, tj "Céóčkem" to svařit půjde.
Tříkolku s hliníkovým rámem v této cenové kategorii nehledej.
Pokud je problém cena - když projdeš sbazar, bazoš a aukro Tak si myslím že v průběhu měsíce se objeví něco i za cenu odpovídající Tvým příjmům. (jen pozor na stav a velikost kol)
Jestli můžeš, zajdi si za tím automechanikem, ukaž mu obrázek Lopeda a výsledného stavu.
On se rozhodne zda bude pro něj jednodušší předělat tříkolku kde máš už vyřešenou zadní nápravu , nebo použije na zadní nápravu nějaké díly které má odložené v dílně a pojede "od nuly".
i pokud by jsi stavěla rám z jeklů, budeš potřebovat rám z kola z kterého použiješ uchycení středu (tj tam kde jsou pedály)
tam je specielní závit,
a zřejmě i hlavovou trubku - tj tam kde je uchycená vidlice.
no , snad to má hlavu i patu...
Ahoj a díky moc za rady s tím uchycení středu a hlavovou trubkou....jak o kolech nic nevím, tak se vše teprve učím, včetně těch názvů :-) Neberu to jako št'ourání, to se neboj, ale opravdu si nemůžu dovolit ani ty 3.500,- Kč za tu tříkolku. Teda najednou. S inv. důchodem se nepředají, sociálka pomáhá uprchlíkům a Romům a já musím počítat každou kačku, abych vůbec měla na nájem, inkaso, léky....atd. Ono z těch cca 7.000,- Kč měsíčně toho moc nevyčaruju, ale nějaký starší rám z kola by se dal určitě sehnat na šrot'áku, protože ta Ukrajina je na prd....jsem zjistila díky radám tady, že má všechno atypické, včetně závitů. Potřebuju postavit něco jako je tohle: https://www.azub.cz/snezna-trikolka-azub-fat...
Ale s jedním kolem vepředu a dvěma vzadu, řídítky ve stylu choppera a velkým nosičem, nebo košem na nákupy, nebo psa vzadu. Tak aby to bylo max. 85 cm široké a prošlo to dveřmi do kolárny a do dvou metrů dlouhé, uneslo to cca 200 kg - já + nákup, nebo pes, stan, batohy. Uvidím jak to bude s mámou, o kterou se starám, ale jednou bych s tím ráda jezdila i na výlety a ,,dovolené". Takže by to mělo zvládnout třeba i zpevněnou polní cestu a podobně. Vím, že toho chci hodně, ale zas na to nespěchám, takže pomaličku....jak budou peníze a snad to půjde. Jen bych potřebovala, aby mi nějaký šikula zkusil udělat nějaký tech. návrh, podle kterého by se to postavilo. Protože kolům vážně nerozumím a ten kamarád asi taky ne. Třeba síla trubek, rám - aby byl pevný a zvládl tu zátěž, odpružení, co a kam uchytit, jaký závit a kde udělat, aby se na to daly napasovat ty díly z kola......nevím jak to mám jinak popsat, no :-)
Prostě chceš tříkolku, 2 kola vzadu a do terénu.
stavěl ji tady Jirka
http://www.nakole.cz/diskuse/10730-homebuilders...
zavřít
sakra, uklepl jsem to rozepsané.
k délce - je daná tím kde máš nohy při šlapání a kde přední kolo.
jinak úprava Lopedu by byla:
- nastavit tu hlavní rámovou trubku
(uřezat, napolohovat, svařit)
-podle toho zda dáš sedačku před tu trubku kde je dnešní sedačka nebo nad ní zkrátit sedlovou trubku + ohnout vzpěry (zase - pila, svářečka a nezkřivit zadní vidlice)
- vyrobit sedačku - viz papji a vymyslet jak ji chytíš k rámu - štelovatelně, na poprvé asi poloha nevyjde
- sednout si na sedačku, podle polohy noh umístit tu část kde jsou pedály (vzatá z jiného kola) , myslet při tom na to že v budoucnosti tam dáš přesmykač (přední přehazku)
- dát tam vhodná řidítka.
- rozmyslet si přehazovačku vzadu + zadní brzdu
(to už chce někoho kdo rozumí kolům...)
HLAVNĚ nevyrábíš / nesháníš speciální díly.
ale:
-budeš mít hnané jen jedno zadní kolo
-stabilita bude lepší než když byla sedačka v původní poloze, ale stejně Tě každá jáma bude chtít shodit.
-odpružení... složité, těžké a drahé.
ad cena : chápu situaci. A navíc jde o polotovar, takže cena by měla býr co nejnižší.
Občas se dají sehnat takovéto tříkolky i za nižší cenu, dej tomu čas, hledej v inzerci...
Knížecí rada, vím.
a hlavně - sedni si s tím automechanikem, s dvojicí obrázků Loped a výsledný stav např
http://www.utahtrikes.com/RECENTTRIKE-EZ_TRI... a zeptej se zda ho nenapadá z čeho by udělal zadní nápravu včetně kol (náboje- středy kol jsou atypické) a budeš vědět víc.
Jako sedačka by se dola užít třeba tahle (bez područek)
https://nabytek.bazos.cz/inzerat/77377544...
nebo tato
https://nabytek.bazos.cz/inzerat/77376348...
Možná jako základ k další práci jo, problém vidím v tom že jak to zmokne, tak se ten molitan bude sušit pěkně dlouho.
Nemáš v rukávu něco nepromokavé a takové aby se na tom jezdec nezapařil, nebo nějakou síťovinu?
Jak to vidí někdo kdo lehokolo - lehotříkolku už postavil?
Ta nepromokavost by se dala vyřešit nějakou impregnací, problém je spíš v tom, že tohle není jak uchytit. Jedině prošroubovat ten spodní plast a ten by kolem těch šroubů časem rupnul. Je to jen tenká skořepinka, pak něco jako montážní pěna a na ní molitan a čalounění :-)
Já jsem to řešil střechou, ale to tě na začátku stavby nebude moc zajímat. www.papji.wbs.cz tříkolka
obrazek přestavby co popisuji...
A nebooo a to taky nevím, jestli to není kravina....by mohlo být hnané to přední kolo. U handbiku pro těl. postižené to tak bývá, ne? A na zadní nápravu by se časem domontoval přídavný elektropohon, který tam tak jako tak chci.
No, mnohem obvyklejší je hnát zadní kolo, ale i to přední by šlo, za cenu too že by to bzla mnohem více "chuťovka". Je sice méně zatížené (tj snadněji začne "hrabat") ale mohlo by to fungovat. Jen zase by jsi stavěla speciální pohon přez kladky, s dlouhým řetězem... to radši dát tam časem elektromotor, to by bylo technicky lépe proveditelné.
tak druhz pokus o obrazek.
Supeeeer, moc moc moc děkuju :-) Jen takový dotaz, musí být hnané jen jedno to zadní kolo? Nedá se to udělat tak, aby byla hnaná celá ta zadní osa, takže obě kola? Viz fotka, tam je tuším poháněná celá ta zadní osa, nebo ne? Ptám se jak pako, fakt nevím jak to funguje :-D
Ahoj, důvodem je to ře pokud zatáčíš jedou venkovní a vnitřní kolo po kružnici s rozdílným poloměrem, tj urazí různou dráhu.
pokud to dáš na pevnou osu , bude muset jedno kolo smýkat a Ty budež vynakládat sílu na to smýkání.
U tříkolek se to obchází tím
-že máš hnané jen jedno kolo a to druhé se jen veze
- že jsou na hnané nápravě volnoběžky a to "rychlejší" kolo potom může předbíhat to "pomalejší"
-že tam máš diferenciál jako v aute.
Nejlepší ale nejdražší řešení. vyrábá se spíš kusově než malosériově. Počítej 10 tis. za speciální "kolařský"
Dalším způsobem obejdění problému "diferenciál" je tříkolka s jedním kolem vzadu, dvěmi vpředu. O mnoho lepší, stabilněší ale o moc speciálních dílů dražší řesšení. (ale já si ho jednou postavím...)
na obrázku máš zadní nápravu kde se jedno kolo volně protáčí, je vůči hřídeli na ložiskách, druhé je s hřídelí (osou) pevně spojeno.
No vidíš.....a já si myslela, že tříkolka se dvěma koly vepředu bude méně stabilní a řídit ji bude větší fuška. :-) Tak to si nechám ještě projít hlavou, jestli nejít do téhle, pokud je to stabilnější. Jen mi vadí, že vzadu už pak není moc prostoru na náklad, nad tím jedním kolem. To se pak dá řešit asi jen nějakým malým nákladním vozíčkem.
Ach jo. Bobbobovi děkujete za podporu. A jakou podporu prosím Vás? Dal Vám snad aspoň na ten materiál deset korun? Materiál není jen pár trubek na svaření. Ty Vám možná automechanik zdarma svaří, jenže pár trubek opravdu na kole není všechno.
No nic, však Vy na to časem přijdete sama. Tříkolka zase tak drahá není a jak je to s Vámi? Potřebujete nutně to lehokolo anebo Vám stačí obyčejná tříkolka? Je v tom totiž dost veliký rozdíl, myslím v tom shánění, ale možná budete mít štěstí. Přeji Vám ho.
Hele, je to individuální. Já s pomocí kamarádů a tchána postavil lehotříkolku synovi... vyšla do 15.000,- a to by ji bylo možné udělat levněji, kdybych použil díly z druhé ruky, nedával hydraulické brzdy... http://www.nakole.cz/diskuse/21445-homebuilders... Nejdražší jsou totiž komponenty. Ušetřit se dá na rámu, který při samodomovýrobě vyjde do 2000,- i s lakovnou.
Jooo na tohle jsem se dívala, parádní tříkolka :-) ,,Lakovnu" si zvládnu udělat sama. Ten kamarád mi udělá v podstatě jen ten rám a zbytek už bude na mě. S něčím pomůže sousedka, ta jezdila na kole závodně, tak třeba s přehazkou, brzdama a podobně by poradila. Dívala jsem se jak vytvořit to sedlo a napadla mne asi hrozná kravina, ale třeba rám z ohýbaných trubek, mezi ně přivařit pásovinu a na to sedák z potaženého molitanu, nebo pamět'ové pěny - to se dá koupit na metry a šikovná švadla ušije potah.
Rám z trubek je dobrý začátek, ale jinak je vhodnější výplet sedadla i opěradla kvůli prodyšnosti. Zateplit se to pak dá vždy.
No já myslela rám z trubek a místo výpletu z popruhoviny tam navařit pásovinu, tak aby to vypadalo jako ten výplet a na to už jen nějaký polstr z molitanu, nebo pamět'ové pěny s potahem.
v létě se na takovém sedle budeš hodně potit. Rám z trubek a můžeš ho vyplést třeba bezpečnostníma pásama z auta, nebo uplést síť z paracordu - mívaj ho i v LIDLu.
Čím prodyšnější potah, tím lépe. Chtěl jsem v současné době něco vyzkoušet, ale urazil jsem se tak, že jsem nepochozí, snad někdy později. Opravdu záda i zadek je lépe nepropotit, zvlášť, když je chladno, a to se na tříkolce stane snadno, zvláště pokud počítáš začátky bez motoru.
Zdravím, můj záměr se Vám opravdu líbit nemusí. Nechci lehokolo, ale pohodlnější tříkolku, aby se na tom dalo jezdit i na výlety. Fotka je jen ilustrační. Automechanika znám už cca 20 let a vím co umí, nebo zvládne a jelikož je to opravdu kamarád, pomůže mi jen za cenu materiálu - tak to prostě na vesnici chodí :-) Zajímají mne spíše technické specifikace uchycení zadních kol, náboje, převodů....ideálně nějaká fotografie s popisem, jak to udělat. Pokud jednou budete v invalidním důchodu, předvedete mi názorně, jak z něj ušetříte na tříkolku. Já mám každý měsíc co dělat, abych zaplatila nájem, inkaso, léky...atd. Ukrajinu jsem nedostala proto, že by se jí chtěl někdo zbavit, pořád se na ní jezdilo....já ji chtěla právě kvůli bytelnému rámu a protože měl dvě, tak mi jednu prostě daroval, udržovanou, pojízdnou a super stavu. Ono je snadné někomu poradit stylem:,,Vyprdni se na to a přestan' snít o něčem, na co nemáš." Nevyprdnu se na to a tu tříkolku nakonec postavíme a to i bez Vašich ,,cenných" rad. :-)
Doporučuji ti po vzoru cykloprudiče jeho příspěvky ignorovat a nebo rovnou mazat.
Nevzdávej svůj záměr postavit tříkolku a věř že když budeš hodně chtít tak toho docíliš. Držím palce.
Bobane, já slibuji že už vám do toho přestanu kecat. Hodný pan automechanik ať paní svaří tříkolku pro mne za mne třeba ze starých automobilových výfuků, zadarmo jen za cenu materiálu, ale dovol mi prosím tebe si myslet, že to nepovažuji za rozumné:)
Teda rozumné ze strany toho hodného pana automechanika, ale když to tak na vesnici chodí, nemohu mít námitek:)
Že ty něco považuješ za nerozumné neznamená že to nerozumné je. Nech laskavě na jiných aby si sami rozhodli co zvládnou.
Nechápu tvé hloupé poznámky k lidem co jiným pomáhají (automechanik), ses tu holedbal jak ty pomáháš ale zřejmě jen žvaněním:-)
Máš pocit že jen ty můžeš rozdávat dobro?
Já jsem hodně paličatý člověk a když si něco zamanu, tak to taky dotáhnu do konce :-D Neee....prostě musím, mícha mi jde postupně do háje, zatím chodím, ale na nějaké delší procházky už to není a třeba pitomou poštu tady mám 1 km daleko. To přibližovadlo nutně potřebuji, zatím zkusím jen na té Ukrajině a přes zimu tu tříkolku musíme dát dohromady. Včera jsem hledala na netu jak udělat tu ,,zadní nápravu". Ty poloosy se nedají nikde sehnat, třeba že by to prodávali jako náhradní díly ke tříkolkám, takže jedině vyrobit a to teda netuším jak a z čeho....průměr trubky, závity, jak tam nacpat to ozubené kolečko převodu, nebo rovnou přehazovačku a tak. Tyhle věci potřebuji nutně vědět, nejlepší by byl nějaký tech. nákres, podle kterého by to ten kamarád udělal. Svařit rám je to nejmenší, ale těmhle věcem nerozumím :-)
Podívej se jak to je na obyčejné dětské tříkolce a jednoduše to podobně okopíruj ve větším měřítku.
povedlo se mi najít výrobce "tříkolkového adaptéru" který nahodíš na 20 kolo - skládačku.
http://www.trikolky.com/14.htm
neřeší to posed (pochopil jsem správně žechceš něco kde se zapřeš i zády?)
Cenu nechávám bez komentáře, snad by to šlo jen levně okopírovat.
Podívej se na tohle téma
http://www.nakole.cz/diskuse/22001-domaci...
kde se to zrovna řeší.
Je tam i odkaz na tahle témata - třeba tam také najdeš něco použitelného
http://www.nakole.cz/diskuse/21984-homebuilders...
https://sport.bazos.cz/inzerat/75805689/Terra...
Díky, parádní ale mimo mé možnosti :-)
Mohu ti věnovat vypletene zadní kolo 20", dvojitý ráfek remerx grand Hill, náboj shimano deore na kazetu 8/9 speed. V podstatě nejete. Leží mi to tu v kulne už dlouho tak kdyby se ti hodilo.
Jůůůů....moc díky za nabídku :-) Cokoliv pomůže, jen teda nevím jak velká kola má ta Ukrajina, jestli taky 20"??? Doveze mi ji za týden, ted' má na návštěvě děti - dospělé a jezdí s tím na výlety, chudáci :-D Já na tom jezdila jako pubert'ák a byl to očistec, co si tak matně pamatuju, tady to je samý kopec :-)Prostě Jeseníky.
ukrajina má, jestli se nepletu, 28" kola
20" bývalo na skládačce - to by byl asi ideální rozměr na kola - udělat tříkolku na 28" by byl masakr :-D
No co...taková trošku monster tříkolka :-D Skládačku má jedna protivná sousedka, že by jí zmizela kolečka??? Ne...až taková mrcha nejsem :-)
Když tak o tom přemýšlím tak tu mám ještě itu skládačku. Akorát nejde složit protože ji někdo zavaril ten kloub. Přijeď si pro to, tady to jen zavazi. Ještě bych něco v těch 20" našel.
Moc děkuji za nabídku, ale já si pro to přijet nemůžu :-) Krom toho, že jsem na tom tak jak jsem zdravotně, tak se ještě starám o mámu s alzheimerem a jsem na to sama, nemá mi ji kdo pohlídat. Můžu si dovolit odejít třeba na tu hodinku, dvě......ale víc ne. Nevím odkud jsi, ale od Jeseníku asi ne :-)
Škoda, že jsi to nezaložila o pár dní dřív, s Billičkem se znám a do Jeseníku jsem jel na dovolenou.
Můžete, nejspíš lehokolaři, něco teorie i praxe ? - Máte někdo znalosti a zkušenosti s geometrií kola z obrázku v úvodním příspěvku ?
U klasického zábradlí je optimální posez daný, osa pedálu "pod kolenem". Leha zase vídám se středem zhruba ve výšce sedla. Oboje mi ze zkušenosti (leho z velmi skromné zkušenosti) vychází jako optimální - na rozdíl od tohodle šikmého šlapání před sebe. Vídám to tak akorát na rádobystylových choperech, se kterými se ale "borci" tak akorát pohybují od pizzerie ke kavárenské předzahrádce a k multikinu, s bídou dva kiláčky po úplné rovině a hladkém povrchu.
Vidím to jako nepraktické, zvlášť pro těžkou tříkolku. Máte někdo praktickou zkušenost ?
Jde jenom o to mít nějakou oporu proti šlapacím silám. Na svislém kole je to váha těla, na vodorovném opěradlo sedačky. Tyhle choppery jsou takový mezistupeň. Buď mají skoro svislé opěradlo a pak se na nich šlape bez problémů, nebo mají "motorkové" sedlo bez opěradla a pak jsou opravdu jenom na popojíždění po rovině.
Myslel jsem si to. Proto mám obavu, že pro docela těžkou tříkolku s velkými jízdními odpory to není vhodné řešení.
Než se pustíte do stavby, což nebude tak jednoduché, tříkolku si vyzkoušejte. Tříkolkářů je tu dost, Zkuste je oslovit. Určitě by se to dalo s některým domluvit. Pokud bude vyhovovat konstrukcí i ovládáním, pak se pustit do stavby.
Vyzkoušela jsem tu klasickou tříkolku. Na kratší cesty třeba na nákup to jde, ale právě na nějaký ten výlet a po těch našich poln'ačkách, ještě se psem vzadu a nějakou tou dekou, pitím....atd. by to chtělo právě něco pohodlnějšího, takový hybrid tříkolky a choppera :-D Nevím jak jinak to popsat. Každopádně s pořádně pevným rámem, přehazovačkou a koly maličko do terénu. Časem na to stejně budu muset dokoupit přídavný elektropohon, takže váhu až tak moc neřeším. Jediné co se mi na té úvodní fotce nelíbí je délka toho řetězu, jak jsem už psala, kolům nerozumím, ale mám souseda vozíčkáře, který měl handbike a tvrdí, že čím delší řetěz, tím víc se člověk nadře a taky s tím jsou pořád problémy.
Stavět tříkolku zrovna z ukrajiny podle mě moc nemá smysl, protože ukrajina má málo převodů a brzd, nepoužitelná kola (na tříkolku moc velká) a než kuchat rám a hledat, jaké kousky by z něj šly využít, je rychlejší a levnější koupit v železářství nové jekle a trubky. Asi jediné využitelné díly jsou řidítka, šlapací střed (jestli má závity kompatibilní s dnešními osami), přední vidlice (po náročných úpravách), hlavová trubka (možná) a náboj předního kola (jestli není moc jetý).
Další možnost je přidělat na tu ukrajinu nějakou konverzní sadu (dvojkolovou přední nebo zadní nápravu), ale ty taky nejsou zrovna levné.
Doporučil bych stavbu od nuly, třeba něco na způsob téhle:
http://nightrider.xf.cz/galerie/lsm2017_03.jpg
Odkazy na diskuse o stavbě tříkolek už tu padly, tak je nebudu opakovat a jenom držím palce ;-).
Pozor, pokud je to opravdu Ukrajina
(a ne např Eska)
tak používají úplně nekompaktibilní díly - závity výhradně metrické atd. Jediné co se na ukrajinu dalo použít z našich věcí byly pedály , ale i těm se moc nechtělo.
Jo jo, ještě že jsem sem k vám vlezla......asi to udělám jak radíš. Ono už včera, když jsem hledala info o tom, jak to celé překopat....nikde nic a ted' se dozvím, že na originál Ukrajinu jsou veškeré díly atyp. Jak jinak....co jiného mohlo ze SSSR vzejít :-D
Tenhle typ kola
https://sport.bazos.cz/inzerat/76344552/Damske...
by byl na přestavbu lepší. Kola 24" popř. 26".
Možná ho vídáš někde u sousedů omšelé, nejezděné. Zkus s majitelem "dát řeč" ...
Občas takové kolo vídám ve Sběrných surovinách, sběrač ho prodá (u nás) za 100,- až 200,- Kč
A to se dozvídám až ted'?! Takovou Libertu jsem před dvěma lety do toho šrotu sama odnesla :-D Kašlu na předělávku kola, jak tak koukám, bude lepší to postavit celé od nuly tak, jak radil NightRider. Nebo maximálně koupit rám na lehokolku typ ,,delta", pokud jsem správně pochopila, že to je ta s jedním kolem vepředu a přizpůsobit si to tak jak potřebuji.
Ještě se chci zeptat, kde se dá sehnat ta dvoukolová zadní náprava. Já to nikde na netu nenašla, asi proto že neznám ty odborné názvy. To že to nebude levné vím, rám se už nějak svaří z trubek, když mi s tím někdo poradí, ale tohle už je jak se říká ,,vyšší dívčí". Jo a ta leho tříkolka na fotce je super, jen mi vadí ty pedály tak nahoře a že to nemá řídítka, ale ty páky, nebo jak se tomu říká. Může to mít vzadu i velký koš, jako to mívají ty obyčejné tříkolky? Já vím, moc dotazů.... :-)
https://e-shop.leaderfox.cz/trikolka-pro...
Hmmm, zkus jim "brnknout" (je s nimi docela řeč - teď, když mají exportní zakázky uspokojené), zač by byl rám na takovéhle kolo.
Stojí-li (celé) cca 11 tis., mohla by být cena docela zajímavá.
Možná (čo ja viem), pokud bys svoji žádost (prosbu) podpořila lékařskou zprávou, třeba by ... ale co já vím
No já se na to samé chtěla zeptat tady toho šikuly: http://www.jiner.cz/cs/produkty/vse
Teoreticky by mohl být ještě levnější. S těmi většími prodejci většinou moc rozumná řeč nebývá, teda dle mých zkušeností.
Zkus se zeptat u www.hota.cz staví i tříkolky.
Kolo jsem nikdá nestavěl ale kluci kdysi pro kamaráda, když se ženil, složili ze starého kola něco jako tudle rikšu. http://www.trikolky.com/obr/aktualni/univer.jpg
Ale protože to kolo bylo od mámy konstruktéra, tak po svatbě to hned museli uvést do původního stavu.
Joooo něco na ten způsob se i prodává, dokonce to má vepředu korbičku, nebo sedátka. Problém jsou ty dvě kola právě vepředu, musí to být docela makačka na ruce, zvlášt' když na tom teda něco veze :-)Ale na odvoz společensky unavených svatebčanů je to super nápad :-D
Tohle nevypadá zle:
https://sport.bazos.cz/inzerat/75805689/Terra...
To už sem včera někdo dal, vypadá skvěle, ale je mimo moje fin. možnosti a já bych chtěla něco podobného, ale s řídítky ve stylu chopper a pedály maličko níž. Prostě si to budu muset postavit s pomocí kamarádů sama, postupně. Bože to bude hybrid....to se pak tady asi hodně nasmějete :-D
Tohle je šikovné
https://www.youtube.com/watch?v=j5tgLLmZj8w&...
https://www.youtube.com/watch?v=O3HZd2cF39c
Vypadá to přesně jako to, co chci, až na to umístění motoru a koše - on to asi pojal jako sekačku na trávu, nebo co :-D
Inspirace pro řešení zadní osy
https://www.youtube.com/watch?v=No8P_tnuFSs
https://www.youtube.com/watch?v=O2zK_H_112I
https://www.youtube.com/watch?v=SBbPReiR4PY
https://www.youtube.com/watch?v=AA15RPvnnNI
https://www.youtube.com/watch?v=iOFFp7gSOQM
At' mi ten chlap pošle technické výkresy a návod na montáž....já to chciiii :-D To je to správné prdítko pro mě, jen ten koš bych dala tam co to má motor a flákla na to přídavný elektropohon do předního kola :-)
co toto?
https://ostatni.bazos.cz/inzerat/77348188...
nebo třeba:
https://sport.bazos.cz/inzerat/77324770...
stavba tě o moc levněji nevyjde
Tyhle jsou fajn tak na nákup a na ježdění po rovném asfaltu. Na nějaký delší výlet to není, bolí z toho zadek, záda i vše ostatní :-) Jedna paní ji tady má a vyzkoušela jsem si ji. Jenže té paní je skoro 80 let a mě o polovinu mín'. :-D
Místo sedla křesílko by určo vyšlo levněji, neř "stavba na zelené louce"
-----------------------------------------
křesílko, jako má papji
http://www.papji.wbs.cz/
na LWB
Jenže tohle křesílko na tu klasickou tříkolku není jak přidělat. Já už mám vybráno, bude se dělat tříkolka jako je na videu od Bobboba, láska na první pohled: https://www.youtube.com/watch?v=j5tgLLmZj8w&...
I zde se dá lecos okopírovat
http://www.utahtrikes.com/RECENTTRIKE-EZ_TRI...
Nechci ti brát iluze a nadšení pro stavbu, ale tříkolka do terénu je podmíněna odpružením. Je totiž velký rozdíl v tom, jestli se na nerovnostech můžeš na kole postavit , nebo alespoň vzepřít do pedálů a tím, že sedíš na zadku na tříkolce. Se stavbou typu delta ti asi nejlíp poradí Jerguš. Z ukrajiny na tříkolku moc věcí nepoužiješ, jednodušší je začít opravdu od nuly. Jak uvedla Radka v podobném tématu, spoustu věcí najdeš tady: http://www.nakole.cz/diskuse/21984-homebuilders... , pokud ti bude něco nejasné, nebo si nebudeš vědět rady, tak se neboj zeptat, je tady dost lidí co už nějakou tříkolku postavilo.
Neboj, iluze mi nebereš. Vím že to nebude jednoduché, stejně jako že to nebude hned a když už se to bude dělat ,,na koleně", tak pořádně a se vším všudy, včetně kvalitního odpružení. Ptát se určitě budu, protože tomu rozumím asi jako koza pivu :-)
tak pak hodně štěstí, protože tě to bude stát spooooooooustu peněz :-D
Ještě se ani neznáme a už mě tooo...však Ty víš :-D :-D :-D
Nebude to sranda, ani finančně, počítej s tím.
Jirka stavěl tříkolku s překližkovým rámem, minimem "dodávatelských" prací a pomalu těmi nejlevnějšími díly tak ho to stálo přez 10 tis.
http://hebike.borec.cz/stavba.htm
Jinak - stavěl i něco takové jako chceš Ty,
jmenuje se to Snow Zombie.
viz
http://hebi.rajce.idnes.cz/Snow_Zombie/
jen to má s diferenciálem a jeho cena je fakt vysoká.
Když je řeč o Jergušovi, tahle jeho tříkolka je taky velice zajímavá:
http://nightrider.xf.cz/galerie/lsmz2016_04.jpg
Řetěz mu vede šikmo od převodníku přímo k levému zadnímu kolu. Sice to znamená dát šlapání obráceně (převodníkem doleva), ale zase se tím zjednoduší zadek a teoreticky by se to obešlo úplně bez speciálních dílů.
Já bych jako základ nebral ty ukrajiny. Poměrně často chodím do různých sběrných surovin - koukám se po rámech na staré favority. A vím, že tam mívaj ještě docela dobrá (vpodstatě celá) kola: konkrétně minulý týden tady v Čerčanech měli dvě celkem zachovalé Liberty, takové to dámské městské provedení s masívní ocelovou rámovou trubkou, to by se mi líbilo víc než ty ukrajiny. A kola tam prodávaj na váhu: 10,- Kč za kilo.
Tak pardón, koukám, že na tu Libertu upozornil už AV :-)
Jo, upozornil. Jenže já bydlím v malé díře po granátu a máme tady hooodně těch ,,diskriminovaných" spoluobčanů. Takže pokud je na šrot'áku cokoliv, co se dá k něčemu použít, je to v momentě fuč :-D Zkusit to můžu, ale pochybuju že tam něco objevím. Možná nějaké ty trubky na rám.
Možné technické řešení zadní stavby.To by mohlo stavbu zjednodušit http://trikezilla.com/Home_Page_QBVX.php
No a teda jen aby bylo jasno a nemysleli jste si, že jsem idiot, který už neví co by chtěl. Mám syringomyelii, to je tohle: http://www.wikiskripta.eu/index.php/Syringomyelie
Prostě cysta uvnitř míchy a u mne je přesně na rozhraní krční a hrudní páteře, takže mám oslabené jak nohy, tak ruce, dalšími projevy jsou třeba závratě, dvojité vidění, křeče ve všech končetinách. Zatím chodím, jsem soběstačná, ještě se starám o nemocnou mámu, ale jsem uvázaná doma jak pes u boudy. Za volant už nemůžu - nechci nikoho zabít, na kole je to problém kvůli těm závratím a rovnováze a bydlím v pohraničí, malé městečko, takže vše daleko a už mě nebaví pořád otravovat sousedy, jestli by mne někam odvezli. Jsem na vše sama, mám středně velkého křížence - fenku a i přes to, že se můj zdr. stav postupně stále zhoršuje, tak mi před dvěma lety vzali plný inv. důchod, takže mám jen částečný, práce tady není ani pro ty zdravé lidi a při péči o mámu do práce ani jít nemůžu. Takže jediné co mi zbývá je ta krásná příroda okolo a tu tříkolku chci proto, abych mohla aspon' občas vypadnout třeba k rybníku, nebo se jen tak projet a vyčistit si hlavu. Časem, jakmile to bude možné a pokud mi to zdr. stav dovolí bych na ní ráda jezdila i na delší výlety, dovolené a tak. Prostě naložit, psa, stan, to nejnutnější a vyrazit po ČR. Problémem jsou ty pitomé finance, to je důvod, proč si ji chci s pomocí kamaráda postavit sama, postupně, tak jak to půjde, ale kvalitně. U mne tohle není rozežranost, že bych už nevěděla co roupama, ale nutnost, jinak mi nejspíš brzo hrábne :-) Tak a je to venku.....
Já myslím, že víc než našimi technickými radami bychom Olze pomohli, kdybychom se složili, aby tříkolku mohla někde koupit anebo dát někomu zkušenému kdo to umí odborně postavit.
Znáš někoho, kdo "to" umí odborně postavit a víš, kolik by to stálo?
Neznám a nevím.
Ahoj, já vím že jsi to myslel dobře, ale tohle po nikom chtít nemůžu :-) Vím kolik ty tříkolky stojí a ono co si budeme povídat, každý má v dnešní době co dělat, aby nějak přežil. Ted' díky radám od Cibiho přemýšlím, jestli nebude rozumnější stavba té ,,tříkolky naruby" se dvěma koly vepředu. Prý je to stabilnější, což je pro mne důležité a napadlo mne už i to, že by to mohlo mít 4 kola. Ale nevím jak je to pak s legislativou, abych s tím vůbec mohla na silnici. :-D
Ne! žádnou čtyřkolku, to je nesmysl!
Pro Vaše účely se mně jako nejlepší jeví varianta na fotce, kterou jste sem sama dala v úvodní otázce: dvě kola vzadu, jedno vepředu. Stabilní to bude až až.
Opakuji: hodně základního materiálu (trubky, přední vidlici, zapletená kola, brzdové páky /i celé véčkové brzdy/ se dají sehnat ve sběrných surovinách za cenu 10,-/kilo).
Ber to ovšem tak, že ona nežije v bohatém a rozmařilém regionu jako ty, ale v kraji chudém. Tam ty tebou popisované možnosti nejsou.
Dobré ráno
8-)
No dobře - ale cikáni to snad do sběrných surovin nosí, né že to z nich kradou. Ať zajedou s tím automechanikem jeho autem někam do města a tam se podívaj.
Být to tady u nás, tak může mít rám celé tříkolky z nerezu, nevěřil bys, co lidi nosej do sběru :-)
Věřil, jsem tam častým (občas nakupujícím) návštěvníkem.
Díky nenechavcům, kteří nelitují námahy, aby "za pět prstů" něco pořídili, je šrot odvážen až 2x týdně.
Takže někdy tam, kromě vyřazených lednic a praček, nenajdeš nic.
Máš pravdu!
Podle tohoto prototypu jsou postavený další tři tříkolky.
http://lehosraz.rajce.idnes.cz/3kolka/#3kolka...
Na rám stačí 3-4 m jeklu 40/40 za 150-Kč
poslední verze tato:
http://www.nakole.cz/diskuse/21445-homebuilders...
Takže aktuálně tady máme na šrot'áku hromadu železných plotových sloupků, dvě pračky, jednu lednici, dvě dětská kola na kusy a hromadu drátů. Leda že bych si vzala jednu z těch praček, vykuchala ji, přimontovala na ten obal kolečka a jezdila s tím z kopečka. Zpátky už by to musel někdo vytáhnout :-D Asi takhle u nás vypadá šrot'ák....jen pro představu. A s automechanikem nikam do města jet nemůžu - ráda bych, třeba v Šumperku už by se něco najít mohlo, ale starám se o mámu s Alzheimerem a nemůžu ji nechat celý den samotnou. Musím brát to co je tady, nebo materiál na stavbu prostě někde objednat a koupit.
Ty teda ale kecáš, a jde Ti to, jenom jestli je to všechno pravda, co tu píšeš? Víš kolik by Tě ty Tvé výmysly stály? A 3500,- CZK na něco normálního je nad Tvoje finanční možnosti. Grátis hodný automechanik Tě v takovém případě nezachrání, teda pokud existuje. Rád bych na něj viděl kontakt, protože tak hodný a tak schopný automechanik by musel mít klientů fronty, na bastlení vehiklů z konťáků by rozhodně neměl čas, tady to máš nějaké nedomyšlené, jinak OK, dobrý příběh. Co to vlastně opravuje ten Tvůj hodný automechanik, na něhož se upínáš? Ukrajiny nebo auta? Tak v tomhle mám teda hokej. Ale možná že ti křivdím, jestli jo, tak sežeru posranou metlu anebo Ti pošlu tisícovku na tu Tvoji tříkolku. Vždyť Ty jsi ji už dávno mohla mít, kdyby jsi se tak tvrdošíjně nedržela jedné umanuté pitomosti. Bacha na myšlenková schémata, jak se říká, ale nejspíš to máš dobře zmáklé. Už teď se tu vyskytují lidi ochotni Ti na to přispět, ať neděláš pitomosti. Nevěřím Ti sice na 100%, ale jsi mi sympatická, tak za to že mne pravidelně smazáváš se na Tebe nezlobím:)
Zajimave myslenky mas, aj bych si precetl co jsi psal ve smazanych tematech. Asi jsi byl sprosty...nebo pravdivy?
Jinak zde mame soubezne dve temata velmi napadne podobna, toto plnejsi.
Kamil.Harley, tez regitrovany tento mesic prozatim prispel tematem "Jízdní kolo jest pouze nedokonalý motocykl.". Zve ctenare k postupu na vyssi level mezi motorkare. Dale v tomto tematu zve misto rad ke sbirce. Asi bych mu doporucil zastavit se na srazu Harley mezi svymi a udelat sbirku tam. Napriklad letos kolem Pasohlavek na srazu bylo tolik motorek Harley, ze pokud by od kazdeho vybral po 1E misto jednoho skopku tak je problem pro Olgu asi vyresen.
Jinak dvovalcum vzduchem a obcasne pivem chlazenym ZDAR. (myslim DVOUVALEC LEVA-PRAVA)
Důvod smazávání mých příspěvků by nám měla napsat Olga. Podle mne osobně jsem byl příliš upřímný a Olga to neunesla. Sprostý jsem rozhodně nebyl, já sprostý na nikoho nebývám i když vyjímka by se mohla najít ale ta by spíše potvrzovala to pověstné pravidlo.
Další důvod mohl být ten, že jsme se dostali do nekonstruktivní diskuze s Bobbobem. Paradoxně je tady snad jediný, kdo by mi mohl eventuálně dosvědčit, že skutečně v reálu existuji. Snad nebudu vůči Bobbobovi moc indiskrétní, když prozradím, že kdysi asi tak před dvěma roky jsme spolu měli někam jet a nějak to nedopadlo, že jsme nakonec nejeli nikam. Tak se snad na mne zlobí a je na mne ostřejší, já si ale myslím že mám v této věci svědomí čisté, já bych tam jel klidně teď pokud by to bylo trošku možné, ale to by musel posoudit Bobbob, jestli by vůbec teď už někam se mnou chtěl jezdit. Pokud ano, tak bych jel a nějak bych to zařídil podle svých možností vědom toho, že kdo chce, hledá způsoby. Vím, vyjadřuji se tady pro fórum nesrozumitelně, není to vzkaz pro Vás, je to primárně vzkaz pro Bobboba. Pro vás ostatní snad k čemu vede, když si lidé neumí věci mezi sebou bez emocí vyříkat.
Olze jsem slíbil tisícovku na tříkolku a jsem přesvědčen, že je nás tady dostatek ochotných něco přispět, aby automechanik s Olgou nemuseli bastlit z nějakých starých kol a vyhozených cyklosoučástek tříkolku, ale bylo možno alespoň ojetou koupit na inzerát. Jenom bych měl jedinou podmínku. A to aby hodnověrně s možností si osobně ověřit, že všechno co napsala je též pravda. Na mne se nesmí nikdo zlobit, ale všelijakých fejků na podobný způsob je dnes plný internet, takže číslo konta anebo adresu kam možno poslat složenku anebo doručit cash by mi rozhodně nestačilo.
Pěkně lékařská zpráva která by potvrzovala její nemoc, možnost vidět alzheimerickou maminku a svědectví hodnověrné osoby, že se o ni fakt jak píše taky stará. Aby dárce, jsem přesvědčen že bych nebyl jenom já měl si možnost ověřit, že je všechno tak jak píše.
Takže k Vašim dotazům.
- Vaše příspěvky jsem smazala, protože jak sám píšete - k ničemu mi nebyli a na hádky tady máte, stejně jako kdekoliv jinde soukromé zprávy.
- Peníze jsem po nikom nechtěla, naučte se číst. Ani v jednom z příspěvků o nic takového nežádám.
- Své, nebo máminy lékařské zprávy skutečně na potkání neukazuji a už vůbec ne někomu, koho neznám a působí na mne jako ,,prudič obecný".
- Máte pravdu v tom, že ten automechanik, kterého zmin'uji má práce nad hlavu, zvětšil dílnu, přibral pod sebe nějaké lidi. Ale známe se už cca 20 let. Jsme téměř sousedi a nevím odkud pocházíte, ale na vesnicích a malých městech si přátelé pomáhají a určitě bych po něm nežádala, aby mi s čímkoliv pomáhal na úkor svých zakázek. Zkrátka jak bude mít čas a náladu, tak se bude dělat.
- Chápu, že se na internetu a ne jen tam pohybuje spousta podvodníků, kteří hrají lidem na city a tahají z nich peníze - ne, skutečně nejsem ten případ a pokud by mi chtěl někdo tímto způsobem skutečně pomoci, tak toho člověka budu chtít osobně vidět a tomuto člověku ty lékařské nálezy klidně ukážu.
- Nevím o tom, že by jste mi sliboval 1.000,- Kč a úpřimně řečeno, nepřijala bych je od Vás.
Nemám totiž ráda lidi, kteří umí jen kritizovat, brát lidem jejich sny a ještě blbě žvaní o něčem, o čem vědí s prominutím prd. Přeberte si to jak chcete. Bobb mi poradil, neodrazoval mne od mého záměru, stejně jako ostatní, kteří se mi snaží pomoci a za což jsem jim všem moc vděčná. Vy tady jen blbě žvaníte, nic víc. Přeji hezký víkend :-)
Kašli na něj a hlavně se těmi kecy nenech odradit.
Já si jenom myslím, že paní Olga tak trošičku žije mimo realitu.
Zdravím, příspěvky jsem obnovila...přeji příjemnou zábavu při jejich čtení :-D
Ale ten Váš automechanik mne zajímá. "má práce nad hlavu, zvětšil dílnu, přibral pod sebe nějaké lidi" Jak bude mít čas a náladu bude dělat a to prosím zadarmo, protože takhle to na vesnici přece chodí:/
Tak já nevím. Na takového automechanika nám pošli kontakt. Ten bude mít tolik kšeftů, doslovně hvězdná kariéra takového automechanika čeká. To ten můj automechanik taky mívá čas i náladu, ale považ, nic mi neudělá zadarmo a pracuje na pořadník. I ten blbý výfuk, když zalátá, tak chce za to peníze. A to je prosím též z vesnice, žádné město, tak já nevím. Asi jste tam ideální dědina. Všichni jste na sebe hodní, chodí to tak, že když mají náladu a čas, dělají jeden pro druhého a peníze za to nechcou. Kde že to jste? Na Šumpersku? To u nás každý chce za všechno peníze anebo protislužbu, minimálně zkapalněný dík. Já se asi odstěhuji někam k vám na Šumpersko. Až budeš mít hotové to lehokolo z ukrajinských trubek, tak nám pošli video jak na tom jedeš a fotku s logem onoho mechanika. Zlatý člověk. Zaslouží si Tvou reklamu. To logo nalep na blatníky a barevně se s tím vyfotografujte oba. Dám si k němu opravovat auta, spokojený zákazník je nejlepší reklama:)
Ty jsi jen obyčejný závistivý a zlý člověk. O tebe bych si ani hrabě neopřel. Nic o těch lidech nevíš a jen je urážíš. Jsem rád že výlet s tebou nevyšel a děkuji za to pánu bohu.
Vůbec se nedivím že tě tazatelka maže, na jejím mistě bych to dělal taky. Že u vás na vsi si závidite i nos mezi očima neznamená že je to tak i jinde. Zamysli se nad svou zlobou a zášti, běž se léčit dokud je čas.
Bobe tady si lidi taky závidí i nos mezi očima, prostě typické maloměsto, ale je tady i pár výjimek....naštěstí. A pokud má Cyklopoutník takové přátele, kteří od něj za každou pomoc chtějí peníze, tak je mi ho docela líto. Auto k mému kamarádovi do servisu klidně dovézt může, ale vím přesně, co by mu řekl, resp. kam by ho poslal :-D
Možná že jsem zlý a závistivý člověk, jenže pořád nevím co jako bych vám měl konkrétně závidět? Snad že toho vašeho vymyšleného automechanika? Jinak teda fakt nevím.
Ty jedna huso kejhaví, nechceš to nechat na tom tvém automechanikovi co mi řekne? Máš sklony tady mluvit za druhé lidi. Já bych si s tvým dovolením popovídal s automechanikem sám. A na rozdíl od tebe, já mám ve zvyku řemeslníkům za služby platit.
Ty jsi bezcharakterní kretén co jen uráži kdekoho. Ty sám rád a hojně mluvíš za jiné a vůbec tito nevadí.
Tvůj názor mne bobane nezajímá, protože mám zjištěno, že jsi cvok.
Olga mluvila za někoho jiného, jmenovitě svého automechanika, tak by snad měla nechat laskavě na něm, kam mne pošle. A to urážení kdekoho, to se ozval ten pravý, že bobane? Jste takoví dva s Olgou oba stejní:) Dva cvoci. Když se sejdou, katastrofa.
Jasně ja jsem cvok a ty jsi opruz. Jedna zkušenost s tebou stačí na celý život.
Stalking je nevhodné chování, projevující se zejména opakovaným fyzickým sledováním, nechtěnými kontakty (dopisy atp.), dlouhodobým sledováním aktivit určité osoby a sbíráním informací o ní, případně nemístným oslovováním jejích příbuzných, přátel atp.
S tím pocitem se obrať na erudovaného cvokaře a mám dojem, že to už nebude na ambulantní léčbu. To bude vyžadovat hospitalizaci v PL Kroměříži. Tak se asi s lítostí budu muset bez Tvých duchaplných komentářů obejít Bobane.
Já mám ještě dobrou paměť, ještě nemám Alzheimera a tak Ti mohu připomenout ty Tvé naléhající komentáře o tom jam bys ještě jednou rád na Lysou horu. Jak si tam už netroufáš a jak se tam nemáš jak dostat. Až budu mít čas, možná se podaří mi to ještě někdy dohledat. Bylo mi Tě tenkrát líto a tak jsem promýšlel, jestli je v mých možnostech Ti nějak pomoct. Jak všichni víme, kdo chce, hledá způsoby a já jsem ten způsob našel.
Přijel bych s vozíkem, mám to k Tobě pár kilometrů, naložili bychom kola, Ty to Tvoje na vozík a já svoje do auta, pak zajeli na Papežov pod Lysou horou, je tam pro auta parkoviště a Ty by jsi jel na tom svém elektrokole a já na svém obyčejném, kam bych vyjel, tam bych dojem a jak bys jel potom zpátky, bych se vrátil a pak bychom jeli domů.
Nějaký mail jsem Ti možná napsal k tomu, třeba bylo zorganizovat a též jednou telefonoval. Číslo telefonu jsi mi dal Ty Bobane, tak se hoď do klidu a vem si prášek. Žádný stalking to nebyl. Ty jsi něco po mně chtěl a ne já po Tobě Bobe, tak to bylo. Žádné Tvé příbuzné neznám a přátele Ty zjevně nemáš, protože si nedokážu představit někoho, kdo by reálně kamarádil s takovým cvokem. Teda kromě mne ale to mne tenkrát chránili snad všichni svatí, protože někam s Tebou jet, určitě bych z toho zblbnul milý Bobe.
A ty informace Bobane mám o Tobě jen z toho co jsi sám o sobě napsal tady na náš web nakole.cz. A napsal jsi toho tady o sobě opravdu hodně, tak troufám tvrdit, že tady o Tobě už víme všechno všichni kdo máme vytrvalost přečíst všechny Tvoje komentáře, které jsou v podstatě o ničem Bobe, k tomu ještě ta Tvá nemoc, ten stihomam, to Ti teda nezávidím. Ať se Tvému psychiatrovi daří:)
Jdi se léčit, tři telefonáty deně od tebe mně stačily na celý život. Ano číslo jsem ti dal ale to jsem ještě netušil co jsi za opruza.
A jen tak mimochodem na lysé už jsem dávno byl i bez tvé nezištné pomoci.
Prdlajs Bobane a nepřeháněj. Ten telefonát byl jen jeden. A jak se Ti líbilo na Lysé hoře. Víš vůbec, že Lysá se píše s velkým L? Název hory, patřilo tam velké L i když píšeš název jenom zkráceně.
Svatí mne Bobane chránili, že mne od té štreky uchránili, to teda jo Bobane:)
A nechceš sem to jeho číslo hodit? Třeba si potřebuje pokecat, tak by mu někdo zavolal :D
777 499 650
Jako malému klukovi mi říkával dědeček " Chovej se k lidem tak, jak chceš aby se chovali oni k tobě a nečiň lidem těm to, co nechceš aby činili tobě."
V dnešní době musí být člověk obezřetnější, nicméně jeho rada funguje stále. Některých lidí mi je opravdu líto.
Pokud je to jak říkáte, tak hned při návrhu konstrukce tříkolky počítejte s montáží pomocného pohonu. Všichni tříkolkáři, tedy alespoň ti které znám, postupně přešli na eletropohon nebo spalovací motor. Po rovině ještě šlapou " za své", ale jakmile je kopec či kopeček už startují motory.
Děkuji, vím že s tím musím od začátku počítat. Vzhledem k tomu, že je to tady samý kopec a díky mému onemocnění to jinak nejde :-) Dívala jsem se i na ceny těch pohonů a není to zase až taková hrůza, na to jak to člověku pomůže :-)
Udělej si v tom pořádek. Před několika dny tady fňukáš jak si nemůžeš dovolit ani těch 3500 Kč na tříkolku a najednou ceny těch pohonů, které jsou řádově mnohem vyšší nejsou pro tebe zase až taková hrůza. Blahopřeji. Patrně jsi vyhrála v nějaké loterii, že jsi za pár dní takhle zbohatla:)
Běž už do prdele ty idiote. Chce po tobě někdo něco ? Nechce ! O stavbách lehokol nebo tříkolek víš prd, tak už někam zalez. Ostatním se omlouvám, ale už se ten blb nedá ani číst.
Pak ovšem nechápu, proč na něj reaguješ
No právě. Taky by mne zajímalo, proč na mne ti idioti reagují? A Tobě dík za podporu.
Holfi, promiň, s obsahem sice souhlasím, ale stejně: ve větě "běž už do prdele ty idiote" by měla být čárka, takže pro příště "běž už do prdele, ty idiote". Zkus si to párkrát napsat s tou čárkou, přejde ti to do krve. A místo tečky bych volil vykřičník, přece jenom i v takto vypjaté situaci bychom neměli zapomínat na pravidla českého pravopisu.
Ale jinak opakuji - s obsahem souhlasím! (tady by to mohlo být ukončeno i tečkou, vykřičník není až tak nutný).
:-)))
Má tam ještě další chybu, mezi posledním slovem ve větě a otazníkem se nedělá mezera. Zkrátka, pan Hofi by se měl dát dovzdělat. Rozumí sice stavbě tříkolek a lehokol, ale českému pravopisu nerozumí ani za mák. Asi chodil místo školy stavět tříkolky a lehokola:)
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/172208/loped
2500 CZK je pro Olgu moc peněz. Ona doveze do autodílny pár ukrajinských trubek, hodný známý automechanik zadarmíko posvařuje, tak to přece na vesnici chodí a tomu nelze konkurovat, když je něco zadarmíko od hodného automechanika:))
Pomalu už začínám věřit, že ten hodný automechanik doopravdy existuje. Jak se tady paní Olga projevuje, patří k lidem, kterým těžko cokoli odmítnout a ten automechanik jí to slíbil, tak bude mít na ponku trubky se starýma součástkama z vrakoviště. K tomu úkol zbastlit z toho lehokolo. Ten elektropohon si už dokoupí, však to stojí pakatýlek, jen automechanik si rve vlasy nad tím, co to tenkrát vlastně slíbil:)
Paní se jen zeptala na radu ohledně stavby tříkolky. Asi o tom nemá ani potuchy. Tak sem dej odkaz na nějakou stavbu, kterou jsi sám postavil. Ať se má čemu přiučit.
Ten lempl dovede jen opruzovat a otravovat život svému okolí.
Když se cítíš otravován, tak přece starý vole, nečti to a máš pokoj:)))
Já mohu přispět jen svou troškou do mlýna. Jsou ale i jiní borci, kteří toho zvládli daleko víc.
http://mildaz.rajce.idnes.cz/001-Postup_stavby...
Že o tom paní nemá potuchy, mně bylo teda jasné hned po úvodním komentáři a tak jsem jí to napsal. Mne dostala s tím hodným automechanikem ochotný to zbastlit zdarma. Paní Olga má dojem, že je to laskavost na půl hodiny svařování. Tak jsem jí to chtěl vymluvit. Vznikla z toho dost rozsáhlá diskuze.
Tak kdo tomu rozumíte, napište na jak dlouho tu laskavost vidíte a místo toho kecání tady jí to svařte, ideálně zadarmo. Já to dělat nebudu, páč já tomu nerozumím:)))
Ano, já jsem to právě udělal. A naznačil, co to asi bude obnášet.
Ty se holt nemáš čím pochlubit, tak aspoň kalíš vodu. To jediné ti opravdu jde.....ostatně tak nějak jsem si to myslel..
Fakt jo? Ty jsi jí to posvařoval? A zadarmo z těch ukrajinských trubek? To jsi teda hodný člověk. Chválím. Tak jí ještě posháněj potřebné součástky a namontuj. Inu, říká se, že papír snese všechno. Přeneseně též počítač všechno snese. Já už tady věřím všemu.
Naznačil jsem, jak dlouho mi trvala stavba lehokola, kterou jsem dělal poprvé. A ukázal, že to jde pokud se chce.
A jak dlouho Ti trvala stavba lehokola, kterou jsi dělal poprvé?
Z těch fotek je to zřejmé, u každé je datum pořízení. Stavěl jsem ty lehokola dvě.
Takže jsi postavil dvě lehokola. To je už nějaká zkušenost. Jsem ochoten se s Tebou na toto téma bavit o tom, jestli se onen hodný automechanik na takovou akci dá uvrtat, co ho čeká?
Rozhodně odmítám si nechat namluvit, že je to drobná laskavost na nějaké půl hodiny. Zas takový laik nejsem.
Za půl hodiny může automechanik tak akorát vybalit vercajk a převzít od Olgy materiál. Jelikož jak Olga sama píše, automechanik o kolech taky toho moc neví, bude muset rozvážit, přemýšlet, konzultovat s Olgou, jak to vlastně Olga chce a jak si to vlastně představuje. Zinventarizovat materiál, vypracovat rozpis potřebných součástek, dobré by bylo udělat nákres, přece jen to nedělá pro sebe, takže víceméně nutnost. Práce ještě nezačala a dvě hodiny jsou v tahu.
Saky paky a tak dál od Olgy rozměřit, a nadélkovat, sestavit a do něčeho upnout, než může začít svařování. Nejsou to žádná dvířka do chlívku, tak je třeba měřit a svařovat přesně a to je pak časově náročnější. Musí se jít na oběd, ale spíš bych hádal vzhledem k času na svačinu.
Trubky teda zaheftovány, po svačině možno dorovnat, dosvařovat na fest a začistit sváry, pokud vše nějakým zázrakem klapalo.
Jelikož to oba dělají prvně, dojde k chybám a přehmatům, které třeba korigovat a doladit. Než to všechno udělají, už je tady pozdní večer, pokud bylo všechno připraveno a všechno jak má klapalo jak na drátku.
A to mají jen zbastlený rám, který třeba nějak povrchově upravit, natřít, nalakovat nebo odvézt opískovat a nakomaxitovat, což je lepší, ale to se musí další den. Pro Olgu moucha, tak to přece na vesnici chodí, další vesničané budou pískovat a komaxitovat asi zdarma, aby Olga měla kolo, trojkolku anebo lehokolo.
Připomíná mi velké děcko, které přineslo domů hovno, s tím že někdo z toho ..... uplete bič.
Nevím jaký máš na to názor Ty Mildo. Anebo to vidíš jinak? Já fakt nevím...
V rozpisu času jsi ještě moc optimistický, sežralo by to víc času.
ALE, je to snad tvůj problém ? Je tvoje starost, jestli se s tím bude babrat, nebo ji s tím vyhodí ? Ty toho jejího kámoše automechanika neživíš, takže ti to snad může bejt fuk, ne ? A pokud jsi k tomu chtěl vyjádřit svůj názor, prosím. Proč ale hnedle osmkrát, furt dokola ?
Rozpis píši poprvé. Ne po osmé. Jinak máš pravdu. Nejspíš ji s tím vyhodí, jenže když ji vyhodí, bude v ní mít doživotního nepřítele. Takoví už ti lidé jsou, ukázkový příklad na tomto fóru Bobob:)
Myslím, že já už svůj názor řekl. A místo pochybností a úsměšků jsem se podělil o moji zkušenost. Jestli si z toho ta paní něco vezme nebo ne, to je přece na ní.
Ta ,,paní" si něco vezme z každé rady, která má hlavu a patu, což ta od Vás měla. A ano, nejspíš jsem jak píše Cyklopoutník to děcko, které má ve zvyku uplést z hovna bič - dělám to tak celý život a kupodivu se mi to i daří :-) Nejspíš proto, že třeba na té tříkolce nepotřebuji zrovna Komaxit, spokojím se s nástřikem syntetikou, který zvládnu sama, stejně jako spoustu dalších věcí. Jen s tou svářečkou to zkrátka neumím....chybička se vloudila :-D No a připravit kamarádovi díly rámu ke svaření, tzn. vyměřit je, nařezat flexou tak, aby to sedělo, to kupodivu zvládnu taky, ale o tom Cyklopoutník jaksi nemá páru a tak jediné co mu zbývá, jsou stupidní kecy. Kdyby věděl, že se odmalička hrabu v autech, protože jsem v tom prostě vyrůstala a baví mne to, možná že by konečně zavřel kušnu :-D
Celou diskuzi jsem nečetl, ale u příspěvku Airline, o gramatické stránce věci, jsem se musel zasmát. Doufám jen, že mám správně čárky ve větě. Raději jsem jich udělal více :-)
Myslím, že i stará Ukrajina má svoji cenu a je škoda ji rozřezat. Před renovací se prodává kolem tisícovky, po renovaci za dva a více tisíc. Sám se po nějakém zajímavém kousku dívám.
Netvrdím, že postavit takové vozítko bude pro Olgu velký problém. Ale dalo by se to řešit i jinak.
Co kdybychom jí na tříkolku přispěli? Ona si ji potom buď koupí, nebo bude mít aspoň více peněz na stavbu.
Už je to tady. Tak ještě číslo konta a můžeme posílat. Žel Tě musím mírně zklamat. Nejsi první. Ten prvnější už tady přijel na nějakém motocyklu americké provenience značky Harley Davidson.
Já jsem slíbil tisícovku a pošlu až mi paní Olga uspokojivě zodpoví otázky, které jsem jí položil. Zatím to moc uspokojivě nevypadá, ale mluvím za sebe. Vy ostatní posílejte kolik chcete, jsou to vaše peníze.
Zajímavé. Ve svém tématu k pojištění jsi se ježil, jak někdo vložil příspěvek, který nebyl k tématu nebo podle tvého "gusta".
Tohle téma jsi svými off-topy dokonale rozesral a jak je vidět, ani trošku ti to nevadí.
Na tebe zcela evidentně platí dvojnásob - nečiň druhým to, co nechceš aby oni činili tobě.
Tak jsem to četl od začátku, a pochopil jsem tvůj velmi praktický a pragmatický přístup
Řekl jsem si, ten za to dostana čočku, jen co je pravda.
A taky jo.
Samozřejmě, že je vždy nejlevnější řešení dělat to co umíš, a to co neumíš, si za to co vyděláš koupit.
Jenže v našem národě kutilů se uvažuje jinak. Peníze stojí jen to co fakticky kupuješ, čas nestojí nic. A to fest rozhodí kalkulaci.
Navíc ten prvek "kutilství" není jen v tom, že něco sám vyrobíš, ale přináší to potěšení a radost, že si to dokázal sám.
K dokonalosti mívá finální výrobek daleko, ale "je to moje dílo, moje dítě, nevzdal jsem a dokázal to".
Takže nejde jen o to ušetřit, protože jak víme, neušetříš nic, spíš to bude dražší, ale pokořit tu hmotu.
Jaknto v důsledku vypadá můžeme názorně vidět, když se projedeme na kole nějakou tou chatovou oblastí. Co Čech, to architekt a navíc recyklující.
Ale proč jsem se rozhodl reagovat.
V půlce čtení těch půtek mě taky napadlo, že by bylo nejlepší a nejrychlejší, kdybychom každý poslali paní/slečně Olze pár stovek, a mohla by vyrazit na bezpečném stroji třeba už za týden..
A teď vidím, že podobným směrem uvažuješ i ty.
Díky za nabídku, ale kvůli tomu, aby jste mi na cokoliv přispívali tady opravdu nejsem :-) Moc si toho vážím, ale jsem tady skutečně jen kvůli vašim zkušenostem, protože já vím o kolech prd. A co si tady mele Cyklopoutník, to je jeho věc...jen at' se vykecá :-D Obrázek si udělá už každý sám.
Zatím máte paní Olgo několik sovětských trubek a příslib záhadného automechanika, že vám z toho svaří lehokolo. Tak se prosím do mne navážejte až to lehokolo budete mít udělané:)
Smůla v tom, že já několik lidí Vašeho typu znám osobně. Na začátku byl vždycky humbuk kolem velkých plánů, k tomu verbální agrese, když si někdo dovolil mít pochyby. Vždycky plno keců kolem toho a na konec zůstaly chátrající staveniště zarůstající plevelnými dřevinami, nedokončené stavby, opuštěné podnikatelské záměry, jindy jen rozmontovaná auta, ve Vašem případě to bude pouze lehokolo.
Společným znakem je vina celého okolí, které nedostatečně spolupracovalo, nikdy nejsou vinni oni sami. Vy máte tolik společných znaků s nimi, že mne to až zaráží i když tady jde o prkotinu. Horší když se někde někdo takový jak Vy pustil do nějaké větší akce.
Takže Vám paní Olgo navrhuji, navážejte se do mne prosím, až to Vaše lehokolo budete mít hotové, jelikož takových stavitelů všeho možného už na světě bylo hodně. Vy jste s tím Vaším automechanikem ještě nesvařili ani trubku, tak jsem na to Vaše lehokolo sám zvědav:)
Milý Cyklopoutníku, budete se divit, ale já zase znám spoustu lidí jako jste Vy. Lidí, kteří nic neumí, nic v životě nedokázali, to co mají dostali naservírováno na stříbrném podnosu a jedinou náplní jejich životů je urážet a ponižovat ostatní, aniž by o nich cokoliv věděli. Lidé jako jste Vy, s předimenzovaným egem, IQ houpacího koně, kteří neuznávají nikoho a nic jiného, než sami sebe a po kterých jednou neštěkne ani ten zablešený, toulavý pes. Lidem jako jste Vy nemám potřebu cokoliv dokazovat, pokud už někomu něco dokazuji, pak těm, na kterých mi záleží a především sama sobě. Takže si ty své rádoby dobré rady strčte do svých temných končin lidské anatomie a přestan'te se navážet do lidí, kteří se mi snaží skutečně poradit a pomoci, protože těm Vy nesaháte ani po kotníky a to by ještě museli stát v hnoji. To je vše co jsem Vám chtěla sdělit, více se s Vámi nemám o čem bavit. Přeji hezký den :-)
A co trubky paní Olgo? Už máte trubky svařeny?
Ty jsi fakt neskutečný kretén.
Scházíte se tady kreténi jak švábi k pivu. Čekal jsem tě mnohem dřív, že přijdeš. Nezklamal jsi, přišel jsi:)
Nikdy nepochopím, proč někdo utrácí svůj drahocenný čas mezi kretény.
Studijní materiál. Baví mne to pozorovat.
Baví tě pozorovat?!?
Pak nechápu, proč neustále prudíš.
Aby se projevili.
Jak může mít svařené trubky, když ta největší je stále ještě tady.
Výstižně napsáno, palec nahoru. Kdyby pan Cyklopoutník věnoval tolik času podrobnému nákresu tříkolky, co věnoval tlachání a pak ho zde nezištně zveřejnil, byl by za borce a pomohl by. Tak je jen za kašpara. Smůla!
Padl tady návrh na deltu s pohonem na přední kolo. A není to vůbec špatný nápad. Python!
Předek na způsob tohohle:
http://nightrider.xf.cz/galerie/python07.jpg
http://nightrider.xf.cz/galerie/python08.jpg
zadní náprava třeba v takovémhle stylu:
http://nightrider.xf.cz/galerie/prives2_08.jpg
Šrotiště: šlapací střed, dvě standardní přední kola, jedno zadní, většina komponentů.
Nové díly: dvě 12mm kulová ložiska (do 500 Kč), jekly a jiné železo (řádově stokoruny) a komponenty, které neseženeš na šroťáku. Nic speciálního.
Samožřejmě, geometrie je trochu šílená a chce to zvyknout si, že nohy zároveň se šlapáním i zatáčejí. Ale ze tříkolky se nepadá, tak by to mělo být v pohodě.
Mě ti tak napadá - tohle leho bude řízené především změnou těžiště. Takže v případě krizovky nacvičeně vychýlíš těžiště požadovaným směrem a tím pádem naklopíš, v kloubu se to přivře a zatočíš.
Co ale u tříkolky ? Tam to nenaklopíš, takže dobrovolně se kloub nezavře. Rukama ten "předkus" neurveš, nohama už vůbec ne. Spíš si to přední kolo bude šmajdat, kam samo bude chtít a bude problém rukama udržet plus mínus směr.
Změna těžiště na lehokolech neexistuje, všechno děláš výhradně zatáčením.
Zatáčení na pythonu funguje zhruba jako kdybys ležel na zádech s pokrčenýma nohama a pokládal kolena doleva nebo doprava. S náklonem to souvisí jenom tím, že čím víc náklonu, tím citlivější řízení, ale na síly to vliv nemá.
Nenajezdil jsem toho na lehu moc, ale dost na to, abych věděl, že je to úplně to samé, jak na zábradlí nebo na motorce. Rukama dře do zatáčky chromajzl, co na tom neumí. Běžně zatáčku dáváš změnou těžiště, kolo běží díky svojí geometrií s tebou. Kdybys nepřenesl těžiště, vyklopíš se na druhou stranu (to mimochodem bezvadně umí vyšší tříkolky)
A tebou navrhovaná konstrukce tříkolky práci s těžištěm neumožňuje, navíc místo klasické vidlice a šikmé hlavové trubky před sebou tlačí konstrukci s kolem.
Nefunkčnost návrhu ozkoušej takhle : Tlač před sebou normální jízdní kolo pozpátku. Ale nevyrovnávej naklápěním !! Máš přece vzadu dvě pevná kola. A až takhle pojedeš, čapni třeba pedály (imitaci řidítek z obrázku) a zkus jimi, opět bez naklonění, udat směr.
Tohle fakt může fungovat jen na lehu se dvěma kolama v jedné stopě.
Tak zpět, funguje to.
Ale je to zásadně o přenášení těžiště, protože na rozdíl od zobrazeného lehokola je u tříkolky sedlo na přední, výkyvné části.
Ale to si nejsem tak docela jistý, jestli je to pro Olgu to pravé vořechové.
Máš pravdu - to by nebylo to pravé ořechové. Nemůžu tak úplně ovládat svalstvo kolem páteře, které napomáhá při jemných korekcích rovnováhy. Při chůzi, nebo prostě v běžném životě to až takový problém není - člověk si na to zvykne a naučí se to korigovat jinak, ale na tomhle přibližovadlu bych asi brzy projela někomu plotem :-)
V tom případě na té tříkolce budeš muset jezdit dost opatrně, to vyvažování je na ní taky potřeba, docela čerstvá zkušenost.
Stačí oblejší silnice a máš pocit že se vyvrátíš na bok, samo tě to nutí vyvažovat.
Zdá se že se to dá řešit vychýlením zadních kol tak aby byly mírně do A. Taky je dobré použít široké pláště.
No taky mám ten dojem a jak tak čtu různá vlákna, komentáře, koukám na videa....tak mi jako nejlepší řešení přijde něco jako je Fat Trike od Azubu. Dost vysoký, aby se z toho dobře vstávalo, širší kola, robustní rám a vypadá to hodně stabilně. Sice to má jedno kolo vzadu a dvě vepředu, což jsem nechtěla z praktických důvodů, že u toho typu Delta může být vzadu velký nosič, nebo koš, ale to je prkotina, důležitá je stabilita, výška sedla a pevný rám. :-) Uvidíme....do zimy je dost času něco vymyslet, to má Jirka (ten kamarád) o něco mín' práce a bude se dělat na tomhle. Zatím mám čas postupně nakoupit materiál a potřebné komponenty.
nastuduj si vlakna "homebuilders lehokol"
problematika resení prední nápravy, konstrukce sedadel, zatáčení kol (ackerman steering)atd.
Speciální přední náboje s jednostrannou osou a bubnovou brzdou vyrábi Sturmey Archer ale potkáš je i na invalidních vozících které mají brzdu.
Jen počítej s tím že to bude moc práce a hodně speciálních tj. drahých dílů.
Ahoj Cibi, jo jo tam to čtu jak mám chvilku :-) To že tohle bude náročnější i dražší mi je jasné, ale neboj, nějak to zvládnu. Koncem roku budou nějaké kačky navíc a ted' hledám tak jako tak nějakou práci na část. úvazek 3 hodinky denně. Musím a ne jen kvůli tříkolce, jenže tady na tom konci světa je to s prací na prd. Dnes jsem lítala jak hadr na holi, zítra jedu zase k zubařce...pořád něco. :-) A hele co jsem našla na netu...
Zase to nejde nahrát....se z toho pos...
Krása. Odpruženi, pohon přeních kol...
Hliníkové ramena pření nápravy.
Technická lahůdka.
Vím že něco podobné se vyrábí v Rusku, tuším na tom používají titanové díly.
Například tu sedačku bez přípravku nikdo rovně nesvaří.
Pokud se to prodává tak to tipuji dost nad 150 tis.
nejnižší bod sedačky je +- výškově na ose 20 palcoveho kola, tj 250 mm nad zemí. Já dost blbě vstával z Azubí tříkolky (ta to má +- stejně, možná malinko výš)a to mám jenom nadváhu.
Tvůj červený chopper na prvním příspěvku má sezení cca 50-60 cm nad zemí. (a platí za to nižší stabilitou)
Nicméně co do stavby bych odhadoval že ta delta bude cca 3x jednodušší než tadpole- pokud přestavíš lopeda, ještě jednodušší a poměr cen si netroufnu odhadovat.
Cena u toho nebyla, ta fotka je z nějakých zahr. stránek - údajně to má být samo - domo výroba, ale tomu nějak nevěřím :-) Právě že se mi líbí ta sedačka, to už ani není tříkolka, ale pohovka na kolech. Neboj, do tohohle se pouštět nebudu, až takové pako nejsem :-)
našel jsem o tom stránku... jen v čínštině
vypada to na prototyp od KMX.
prostě mňamka
překlad:
https://translate.google.com/translate?sl=auto...
neuraz se prosím, ale... asi by bylo reálnější stavět toho červeného choppera z prvního příspěvku.
:-D Nemám se proč urážet, vím že by to bylo nejjednodušší, ale taky nejméně stabilní. Dalo by se to vyřešit tím, že by se udělal širší, jenže jsem limitovaná šířkou dveří do kolárny 90 cm.
Tak 85cm už je dost, ja jsem na 68cm.
Musí se člověk na tom naučit jezdit, vyhýbat se najetím jednoho kola do hlubší díry, vyhýbat se větším bočním sklonům silnice či terénu, nejet moc rychle do zatáčky, atd.
Je to jen o zvladnutí techniky jízdy.
Bobe tak to si budu muset postavit vrtulník, protože tady nejsou silnice, ale tankodromy :-D Samá díra, vyjeté koleje atd. Zkusím to hodit na ta širší kola a ještě je maličko sklonit, jako je to třeba u sportovních inv. vozíků a hlavně odpružit. Tím by se to mělo vyřešit i u toho typu Delta, pokud teda nejsem úplný idiot a přední kolo se pak maličko zatíží elektropohonem, takže ani to by teoreticky nemělo dělat potíže.
Na inv. vozíku je bubnovka noname 50mm a je to nebrzdící šmejd. Proto je měním za Sturmey Archer 70mm a to je jiná káva.
Myslíš elektrický inv. vozík, protože na mechanickém není nic, tam se brzdí rukama :-D No ty brzdy budou asi oříšek, pokud to má být něco na způsob Fat Trike, tak co jsem četla, montuje se na to moto ráfek 19". Takže tam bude většina komponentů spíš moto, než cyklo.
Omyl, i na mechanickém inv. vozíku bubnové brzdy jsou. Brzdí snimi dopropvod nebo asistent pacienta. Já to mám předěláno tak že si brzdím sám.
tak ještě jednou
Na lehokolovém setkání v Bavorsku s náma na jednom výletě jel kolega, který měl taky jen invalidní vozík a k němu připojen vepředu, jako máš ty, ruční pohon s elektromotorem. Bylo vidět, že jezdí dost často, přestože měl elmotor, musel stejně dost rukama makat. Jeho manželka měla normální elektrokolo.
Když bubnovky brzdí naprd, dá se s nima krapet čarovat. Standardně se laboruje se zkracováním obložení na jedné z čelistí (jawamaniacká záležitost), mě se víc osvědčilo do bubnu čas od času vstříknout drteček kalafuny rozpuštěné v lihu nebo benzínu. Takhle jsem donutil i na hrubém asfaltu gumovat Babettu. A kdo Bábu má, tak ví, jak příšerně ta mrcha nebrzdí, spíš jen přibrzďuje.
Ono to i příšerně jezdí, hlavně do kopce :-D
A to zase prrr. Nalítal jsem na ní cca 15 tis.km doslova po celé tehdy ČSSR a jen jediný zvedáček nedala. Jinak zdrhala jak zběsilá :-)
vytuněná...
No mě na tom jen jednou vezl spolužák na střední a pod prvním mírným kopečkem mu to chcíplo :-D A to nemluvím o tom, že jsem kolenama brousila asfalt.... :-D
Tak to měl rozmrvený. Tehdá jsme taky občas na tom lítali ve dvou. S upraveným převodem po rovině přes padesát, rozumný kopce bez problémů. Hustý krpály už nepobírala ta odstředivá spojka. Motor by to dal.
A na nosič to chce košík, do něj plnej báglík, přes to svetr - a je z toho bezva tandemový sedlo správné výšky :-)
A když jsme u těch Babett - tohle by tě povozilo :
https://www.youtube.com/watch?v=6FomN-s0tow
Nějaká družstevní předělávka hnedka po devadesátém. Má to normálně RZ a klasickej techničák. Kámoš s tím byl nedávno na STK (škoda že jsem neměl čas být u toho, když tam po ose najel... :-)
Rondo, úplně jsem dojatý.
Já měl v patnácti letech Stadiona S1 a Jawu 50 - 21 Sport. Co jsem se na tom najezdil! Od té doby mám rád vůni spáleného benzínu s olejem, moderní cizí motorky neuměj tak zavonět jako naše jawy a čézety... :-)
Do Zebraku to nemas tak daleko. Vyhlidej si kazdorocni sraz Stadionu a jed se tam podivat. "Vystavka" na namesti i hromadny prujezd mestem. Bylo na co koukat.
Stadase bych taky nasel v bednach na pude. Jen kdyby byla chut ho sdratovat. Ale spis pujde z baraku. Stejne by na nej nebyl cas.
Zajeď si radši do Rakovníka, rodiště Stadionů
https://www.youtube.com/watch?v=DEulcTwdXwo
Ty chceš jet na Bajkal nebo do pouště?
Drž se toho svýho prvního nápadu!
Velký nosič (koš) není prkotina!
Z pulce se blbě vstává a je stejně nestabilní jako delta.
https://www.youtube.com/watch?v=5567FDvkw1c
Ani jedno...jen bydlím v Jeseníkách a ráda bych s tím jezdila i na delší, několikadenní výlety, až to bude možné :-) No a pochopitelně na tom budu jezdit i v zimě, pokud mi neumrzne pr... :-) Jo tak v tom videu to už je vysoká škola ježdění na tříkolce....kdo umí, ten umí.
našel jsme vlákno o tom leho-tandemu
Je stavěn "krutě garážovým" způsobem.
Jeho stavitel se po stavbě odmlčel, takže vím pouze že to s nějakými problémy spojízdnil,
pak postavil klasicke lehokola (dvě) ale jak to byl s tříkolkou nevím.
Tak pro zdravého člověka je určitě jednodušší postavit si normální lehokolo. Sice pořád nechápu, jak je možné na tom udržet rovnováhu, ale evidentně to prostě jde, když na tom vy blázni jezdíte :-D Já na netu viděla i takové prasárny, jako lehotříkolka pro dva, ale sedla vedle sebe a dokonce pro tři - dvě sedadla vzadu a jedno před nimi. Prostě samohyb pro celou rodinu :-D Lidi jsou schopní si vymyslet a postavit cokoliv.
jsem to ale jelito...
ja tam nedal tu linku na stavbu leho-tandem-trikolky.
http://www.nakole.cz/diskuse/13944-stavba...
skoukni to, probíralo se tam mnohé.
Ne že bych se chtěl hádat, jenom uvedu na pravou míru pár drobností :-).
Strkání normálního kola pozpátku je něco úplně jiného - zaprvé má řízené zadní kolo a zadruhé se tím předkem pokoušíš pohnout ze země místo ze zadní nápravy, takže ti nevzniká žádný použitelný reakční moment.
S tím přenášením těžiště si asi úplně nerozumíme. Měl jsem na mysli naklánění těla vůči kolu - to na pythonu (ani tříkolovém) zaručeně nejde, protože záda musí od zadku po ramena ležet na sedačce, jinak nemáš žádnou páku na přenášení reakčního momentu na zadní půlku kola. Na klasickém lehokole mi vyklánění ze sedačky taky nepřipadá jako použitelná taktika. Na klasické tříkolce jo, ale tam jde o zabránění převržení, ne o pohyb nutný k zatočení.
Jestli jsi myslel změnu těžiště nakláněním kola i s jezdcem vůči zemi, tak s tím souhlasím, jenom se ten náklon musí něčím vyvolat: nepatrným pootočením řidítek na opačnou stranu (je to podvědomé a vůbec by mě nenapadlo, že to dělám, kdyby mi to někdo neřekl a neověřil jsem si to na stopách po průjezdu louží).
Sedačku bych i na té tříkolce dal na zadní část a na tu přední ještě pomocná spodní řidítka, aby se při vstávání bylo o co opřít. Ale že by to i tak bylo hodně nízké, o tom žádná. No nic, asi nemůžeme mít zároveň jednoduchost konstrukční i řidičskou :-).
Obávám se, že bez řídítek to nebude zatáčet tam kam budu chtít :-D U kola ano, ale u tříkolky ....ta zadní náprava musí být navíc odpružená, tohle by ze mě na poln'ačce vytřáslo i oběd z minulého týdne a jak dlouho by to vydržel rám, to taky netuším.Já tady v jiném vlákně našla odkaz na tech. výkres tříkolky ke stažení. O víkendu se nad tím bude špekulovat a nějaký samohyb už z toho vyleze. Taková Trikezilla :-D
Flevo nebo Python tříkolka mě napadla, ale pythoní bude setsakra nízká na někoho se zdravotními problémy a u Fleva si nejsem taky jistý, je to sice pohodlně vysoké.... V práci na noťasu mám nějaké fotky. Zítra to postnu.
pro představu https://www.youtube.com/watch?v=4KgcY7f3NIc
Ahoj a díky....to na tom videu nevypadá na stavbu až tak složitě, ale mám dotaz.....jak moc je to stabilní na nerovném povrchu? :-)
To bohužel nevím, nikdy jsem a tom nejel. Ale Python coby tříkolka mě láká a to moc :)
python jako tříkolku jsem měl tu čest potkat v Opavě. Zajímavá zkušenost i zajímavé setkání s konstruktérem. Jako tříkolka by se mi to líbilo kdyby jenom kvůli skladnosti.
http://pohranici2016.michlik.eu/medium/0002.jpg
No, mě se líbí spíš takováto :) Je to Japonec. Vzadu pak nakonec uznal chybu a dal 20"
nebo toto hybridní "flevo" navařené na vozík pro psa je kouzelné:
A pokud je libo deltu s horním řízením, tak něco z atomiczombie.com Timberwolf:
S tím vozíkem na psa to není úplně špatný nápad, jen bych to spojení a náklon rámu udělala jinak. U tohohle mi přijde, že veškerou zátěž nese právě ten spoj a bude otázkou času, kdy rupne.
Já chci dozadu kola 24" a dopředu bud' to samé, nebo 20". Každopádně širší a pevné ráfky na BMX, nebo MTB kola + tlumiče. Přehazka....nikdy jsem s tím nejezdila a tak jako tak to bude mít elektropohon, takže co nejméně převodů, nevím jestli se dělají třeba jen se třemi převody. Zadní kola mírně klopená do áčka. Koukala jsem i na ten diferenciál u tříkolek, sice drahá sranda, ale přijde mi to lepší, nějak se mi nelíbí, že by mělo být hnané jen jedno zadní kolo, ale nevím, kde to sehnat....asi zadávám do vyhledávače špatný název. Většinu těchto dílů bych brala asi na ta BMX a MTB kola. Připadají mi na tříkolku, která má být i maličko do terénu vhodnější. Jo...vím, že to bude stát hooodně peněz, ale díky tomu, že se to bude stavět postupně to nebude až takový problém a nestavím si něco, co má vydržet jen rok, nebo dva, ale pokud možno na pořád a aby i ty případné opravy byly co nejjednodušší a díly dostupné i tady v těch prdelkovicích. :-)
Samagaga - diferenciály, ale není to ani levné a ani snadné sem dostat. Stroj podle tvé představy i samodomo vyjde na odhadem 60.000 a víc.
Já osobně bych, pokud by byla cena na prvním místě, koupil tu klasickou tříkolku za 3.500,- a upravil jí sezení a šlapání jako na tom stroji s tím vozíkem.
Cena je pro mne důležitá v tom směru, že si nemůžu dovolit vysypat třeba 3.000,- Kč najednou. Takže budu díly nakupovat postupně a skládat to dohromady jako puzzle třeba rok, to je mi jedno. Nejdůležitější je vymyslet a svařit rám a pak na něj postupně nakupovat a montovat to ostatní :-) Jinak je pro mne nejdůležitější bezpečnost, odolnost a pohodlí....to je jasné. :-) Času mám dost a když už se do toho pustím, chci aby to bylo udělané pořádně a i s ohledem na můj postupně se zhoršující zdr. stav.
Zvaž tohle, pokud by to vyhovovalo, můžu jistým způsobem pomoci. http://www.atomiczombie.com/TimberWolf...
https://youtu.be/sTl66t3w5AE
Jimi děkuju, ale tohle není nic pro mne. Já potřebuju spíš takový malý ,,tank" na třech kolech :-) Vezmi si jen to, že měřím 178cm, jsem bacule, potřebuju na tom občas odvézt velký nákup, nebo stan, bágly a psa a to i v mírném terénu. Takže by to mělo mít nosnost cca 180 kg. Rám bych viděla spíš ve tvaru trojuhelníku s nějakou příčnou vzpěrou. Pod sedadlem, nebo spíš ,,křeslem" zamykací kastlík na baterii elektropohonu, řídítka ve stylu choppera, pedály maličko vepředu, ale ne až tak vysoko jako je má lehokolo. No bude to oříšek :-)
A kto to bude /ťahať/ pedálovať, tých 180 kg? Ešte v teréne.
Doporučoval bych postupovat obráceně: nejdřív nakoupit veškeré komponenty a podle nich potom vyrobit rám. Jestli začneš rámem, budeš s každou novou součástkou někde něco řezat a převařovat.
A možná taky místo postupných nákupů postupné spoření a pak nákup všeho najednou. Lepší než doma dva roky zakopávat o hromadu železa, na které se ještě nedá jezdit (vlastní zkušenost :-) ).
Hele, pokud si tema ještě sleduješ ta se podívej na tohoto "choppera".
stačilo vy udělat dozadu ty dvě kola....
I cena je tak nějak...
https://sport.bazos.cz/inzerat/77976227...
Jak pokračujete se stavbou? Mohla se udělat sbírka. Škoda, někteří z našich tomu byli nakloněni. Cosi by se vybralo.
... a kolik lidí se mohlo v souvislosti se sbírkou uživit!
K okopírování
http://www.ebay.com/itm/Bicycle-Bike-to...
Nevím jestli zakladatelka ještě sleduje toto vlákno, ale
https://www.nakole.cz/bazar/3567-lehotrikolka...