Tento týden jsem koupil nový VDO M6 WL. Pln radosti jsem namontoval magnety a držáky na obě kola, spároval vysílače a včera vyzkoušel na silničce. A ejhle, za ty dvě hodiny, co jsem byl venku, mi nějmíň 10x vypadl signál. Nejdřív jsem vycvakl tachometr, chvíli počkal, nacvakl zpět. Na tři probliknutí spárováno. Ale po chvíli zase výpadek.
Pak jsem zkusil to chvíli nechat a asi dvakrát to zase naskočilo.
Googlil jsem, hledal podobné situace u jiných uživatelů, ale nic jsem nevygooglil.
Má či měl někdo podobný problém? Podařilo se ho vyřešit?
No jéje... Sice ne teď s novým (netuším zatím, jaký vliv má rozdíl mezi ANT+ a starším systémem), ale u ROX 9 se to stávalo. Příčinou byla slabší baterie jak na straně vysílače, tak přijímače.
Pomohlo nedojíždět baterii, dokud ještě něco dává a kupovat značkový baterie, které vydržely znatelně déle. A hlavně to nebyla loterie, jestli kleknou už za týden, nebo až za dva měsíce.
Když jsem baterie měřil, tak výpadky začínaly už s poklesem pár desetinek voltu.
Pokud to nemáš nějakou akumulátorovou záležitost, tak bych nespolejhal na baterie, co jsou z výroby. Kdo ví, co jsou zač a jak dlouho kde ležely. Jestli tam máš běžné 2032, tak Varty se dají sehnat z webu v balíčkách po deseti za pěkný peníze. A pak měnit a měnit a měnit... Holt bezdrát žere.
To mě taky napadlo, ale když je to funglovka?!? Dnes jedu ještě zkusit druhé kolo, jsem zvědav, jestli to bude dělat taky.
Kup náhradní baterie. Jezdíš dost, takže dřív nebo později je stejně budeš měnit. A kdyby to tím nebylo, klidně ty původní můžeš pak dojezdit.
Každopádně bys tím měl možnost jednoduše vyloučit možnou příčinu.
Máš doma měřáček ? Porovnání hodnot u nové a stávající baterie by napovědělo dost.
Osobně bych začal tímhle.
Zrovna jsem se vrátil z krátkého testu VDOčka na treku. Celou dobu fungoval bezvadně. Zřejmě to bude opravdu způsobeno slabou baterií u snímače rychlosti na silničce. Asi jim ty sady pro druhé kolo někde dlouho ležely ve skladu. Dneska koupím nové baterie a večer to půjdu zkusit.
Dík Rondo za radu.
Ale je to opravdu k vzteku. Kdyby to nebylo nové, asi bych hledal závadu v bateii hned. Holt Murphyho zákony fungují na 100 procent. :-)
Jestli můžeš, porovnej si fungl a stávající baterie. Tipnu si rozdíl tak dvě až tři desetinky voltu. Úplně to na tohle škobrtání stačí.
Jak už jsem psal, baterie nakupuju (jako skoro všechno :-) po větších baleních a na každém kole mám u nářadíčka náhradní baterii furt sebou. Od mládí jsem na budíkách a LCD závislej jak gambler, takže neriskuju zkaženou náladu z jinak pěkného vejletu :-)
Jo, zkusím je změřit a porovnat. V nářadí multimetr mám. A jednu náhradní baterii navíc určitě vezmu. V řidítkové brašně je místa dost.
Ale jinak je to hezká hračka. Nahradila mi 14 let spolehlivě fungující Cateye TOMO ( na treku) a tříletou Sigmu 12.12 na silničce.
Na Cateye mě štvalo, že po výměně baterie uprostřed sezóny šlo celkové počítadlo zas od nuly. Nešel nastavit počáteční stav. U každé Sigmy jo.
U drátového počítadla stačí zkratovávat ty kontakty od čidla a impulzy přibývají. Kamarád si u takovéhodle zmetka postavil generátor s relátkem a ty kilometry si za pár hodin vysokou frekvenci nacvakal.
Ještě že to tam nenatáčel vrtačkou. I když by to taky šlo, takhle šmrdlat magnetem kolem snímače :-)
Dobrá zoufalost :-))
Když si vezmeš kus drátu a budeš periodicky zkratovávat ty kontakty na tacháči, tak tam nacvakáš mnohem větší rychlost než tím šmrdláním magnetem po čidle. To bys koukal, jak to dokáže jet. On právě jen zkratovával ty kontakty jiným relátkem.
Pokud máš namotaný třeba tři tisíce kilometrů, tak i kdyby sis nastavil obvod kola deset metrů (oproti běžným plus mínus dvěma), tak to máš 300.000 sepnutí. To je na upadnutí pracky. A kdo ví, jestli jde vůbec tak velikej průměr nastavit. Při třech metrech (víc než 29") to je docela hezký miliónek sepnutí... Nezdá se to, co ? :-))
Relátko to nacvaká ráz dva. Píšu o generátoru = obdélníkový časovač + tranzistor + relé. To s tím cvakáním rukou bylo jen pro vyzkoušení.
Když už tranzistor, tak na co ještě relé? Tranzistorem s otevřeným kolektorem to jde spínat přímo.
Nebo pro galvanické oddělení místo relátka optočlen, ten aspoň necvaká.
Jenom se musí v obou případech připojit tachometr ve správné polaritě.
Takhle to mám normálně instalované na kolech, kde je dynamo v náboji.
Je to alternátor, takže snímám jeho frekvenci, kterou podělím a pouštím krátké pulzy do tachometru.
Dělit jde s nejběžnějšími součástkami 16-ti, dynama mají 13 pólových dvojic. Co s tím?
Prostě je nastavený obvod kola 16:13 krát větší než změřený a je to bez chyby.
Dělička je na plošáku asi 1x1 cm a váží míň než čidlo s magnetem, ale to určitě není ten důvod :-)
njn, to je jasný ! Proto jseš tak strašně rychlej a najíždíš takový štreky. Stačí to správně nasčítat a vydělit...
Zrovna na K24 jsem zjistil, že mi to ubírá - místo jejich 28,4 km jsem měl rovných 28 na okruh. A to tam ještě postavili do cesty nový kruháč.
Asi už ten plášť od posledního měření poněkud nabobtnal.
Už měly dost, včera jsem oba měnil za nové, užší, jdu to konečně přenastavit.
On ten okruh má opravdu jen 28 a ne 28,4 km.
O Sigmě jsem taky uvažoval. Ale odradilo mě příliš měkké "zacvaknutí" do držáku. Alespoň takhle to měla ta moje 12.12tka na silničce. Stačilo nějak blbě zavadit a compík ležel na zemi. VDOčko drží opravdu fest, uvidím, co s tím udělá čas...
...mám Catey snad přes 10let a tento ty nastavení celk. km po výměně baterie má- nevím proč od toho u nynějších upustili...
funglovka ale nevíš jak dlouho to leželo někde v regálu než sis to koupil. Tohle mi dělaly baterky. Taky mi to udělalo dvakrát v Německu na stejném místě když jsem jel pod větrníkama. Myslel jsem si tenkrát, že to je baterka ale udělalo to na stejným místě podvakrát. Tak asi ty větrníky něco co ruší vyzařujou. Větrníkama míním větrné elektrárny.
S větším výpadkem signálu jsem se potkal když jsem projížděl kolem nějakého šíleného radioamatéra se se soustavou různých antén a zřejmě to měl v provozu a zřejmě nějak blbě nastavené. Signál zmizel, chvilinku to blblo a po nějaké chvíli se to srovnalo a signál naskočil.
Tohle bývala spíš bolest analogů, nebo laciných nekódovaných digitálů. U Roxky se mi to stalo jen jednou (tamtéž - ale to byl asi skutečně extrém). Ty starší laciný bezdráty trpěly i na některá vysokonapěťová vedení, trolejbusy atd.
Milda má ale novou hračku na vyšší úrovni. Tam by mělo být rušení dost vzácné.
Jasný, jde o něco jiného, já to psal spíš jako zajímavost a doplněk k těm německým větrákům.
Ve snímači rychlosti je typ 2032, v tagometru 2450.
Takže stejná sestava, jako ve starší ROXce od Sigmy. Prvně bych hledal a měnil ve snímači. Tam je odběr větší a baterie víc ždímaná. Přijímač mi začal švindlovat, až když v chladu začal slábnout kontrast displeje.
Každá vysílačka se dá zarušit. Jde jen o to, jak silný signál na to potřebuješ. U mého sportesteru na zarušení signálu od hrudního pásu k hodinkám stačí pražská tramvaj. Jede okolo a rázem mám tepovou frekvenci 0 a jsem mrtvý :D
Sice to byla Sigma, nikoli VDO, a už je to pár let, ale užil jsem si ažaž. Přes léto to šlo, ale jak se teploty snížily (už někde kolem + 10 byla funkčnost docela loterie), dělalo si to, co chtělo. Někde kolem nuly to fungovalo chvíli, když jsem vytáh kolo ze sklepa, pak to chvíli blblo a po dvou, třech km už to nešlo vůbec. Podotýkám, že se nejednalo o slabou baterku. Nejvíc mě totiž sralo, když jsem jel a na displeji jasně svítila centimetr a půl velká NULA aktuální rychlosti.
Vydržel jsem to asi 6 nebo 7 let, než jsem ho definitivně prasknul do koše.
Už jsem to tady v minulosti několikrát psal.
Bezdrát mi na kolo nesmí. Dokud se budou vyrábět cyklocomputery se špagátem, já s tim kouskem drátku problém nemám.
A to ještě nepíšeš o té prudě neustále měnit baterie v obou těch krámech. Ve drátovém tachometru vydrží baterie hladce 2 roky. přetržený drát se dá sletovat, vadné čidlo se dá nahradit jakýmkoliv jiným. Je to totiž pouze relátko ovládané tím magnetem v drátech. Žádný proud to prakticky nežere. Také bych bezdrát nechtěl.
Bodejť.
A taky jsem zapomněl na to, že to mimo jiné rušil jeden typ přední LED svítilny. V režimu blikání určitě a jak to bylo při trvalém svícení, to už si ani nějak nevybavuju, ale asi taky.
Taky jsem nejdřív pokukoval po drátové verzi. U VDO je to, myslím, typ M4. Ale tam, jak jsem se dočetl v návodu, musíš manuálně vybírat kolo č.1 nebo kolo .2. u M6 je to jednoduché, po spárování vysílače to sám pozná. To byl vlastně hlavní důvod, proč jsem šel poprvé do bezdrátu.
Což je strašně namáhavé to manuální přepnutí. Tak si holt teď užívej tu velikou NULU. :D
Problém popsán a diskutován zde a vícekrát.
Bezdrát je nespolehlivý, ovlivňuje ho ledacos, světlo, telefon, dálkové vedení....
Zpět k drátu nebo GPS cyklokomp.
Bohužel.
A s telefonem je to totéž. Leckde není signál, furt se vybíjej baterie, dochází kredit. Není nad poctivou telefonní budku a pytlík dvoukorun ;-))
No, pokud máš možnost volby, jestli dráťák nebo bezdrát, volil bych drát, to není návrat k telefonní budce, jen eliminuješ možné problémy bez ztráty komfortu.
Ano, tyhle možné příčiny vypadávání signálu registruji. Problém je, že když tady chceš dohledat nějakou technickou radu, musíš se probrat spoustou balastu, který se do vlákna po chvíli nabalí. Tak mi přišlo daleko efektivnější vznést dotaz znovu. První příspěvky bývají k věci a já měl v podstatě za den vyřešeno.
Ta baterie v nově zakoupeném snímači dává 2.8V, nová 3.1V. Tohle zmínil i Ronda a včerejším měřením se to potvrdilo. Problém je vyřešen, poděkoval jsem za dobře míněné rady a teď už tady můžete řešit třeba GPSky nebo mobily :-)
Určitá nevýhoda zdejší tlachárny je ta, že starší témata rychle zapadávají do hlubin a vyhledávač je vyloženě na dvě věci. Takže s něčím konkrétním je lepší přijít znova. Však tohle není jako třikrát do týdne nové kolo do patnácti tisíc.
Přesně jak píšeš, probereme možné a pak pokecáme.
A novější a kvalitnější modely bezdrátů už mají taky leccos vychytané. V podstatě zůstává jen ta bolest s napájením. Samo, že chtít po bezdrátu za pár stovek stejnou spolehlivost, jako po tom za pár tisíc je blbost. Ale to je úplně u všeho. Akorát že fůra lidí zblblých akčníma letákama obchoďáků si to nechce uvědomit a připustit (nadsázka, příměra, ilustrace, prosím nechytat za slovíčko ;-)
Bude-li to trvalé řešení, nejsem si jist.
Bezdráta jsem prostě sundal, protože fungoval "jen někdy", a byl to docela drahý krám.
Protože nejde jen o ty baterie, ale i o to externí rušení signálu, které prostě ovlivnit nelze a je dost nahodilé. No, a tachometr přestane tachometrovat v okamžiku, kdy jeho tachometrování potřebuješ.
Drátová verze je prostě spolehlivější.
Už jsem to tu chtěl nechat spát, ale nedá mi to a ještě něco doplním.
Problémy s vypadáváním signálu na silničce stále přetrvávají. Vyměněnil jsem baterie v obou snímačích i v computeru - nic nepomohlo. Vyzkoušel jsem všechny možné kombinace na obou kolech, tedy oba snímače, oba kanály na computeru. Na treku vše funguje jak má, na silničce výpadky signálu. Dokonce jsem mluvil s technikem z firmy, která VDOčka dováží. Ten mě doporučil jen resetovat computer vyzkratováním baterie. Jinak prý ať pošlu VDOčko na přezkoušení.
Tak jsem se ještě zaměřil na montáž snímače, držáku a computeru. Předpokládám, že je čidlo, které přijímá signál od snímače, zabudováno do držáku. Protože jinak by neměly význam ty dva kontakty v přední/horní části držáku. A včera jsem si všiml jednoho rozdílu v montáži. Na treku jsou slabší řidítka a horní/přední strana držáku má v podstatě přímý výhled na snímač. To u silničky není, protože trubka má průměr cca 32mm. K tomu tam ještě překáží bovdeny, které jsou vyvedeny pod omotávkou. To mě vede k myšlence, že je vlastně snímací čidlo signálu v držáku jakoby "ve stínu" vyzařovaného signálu (lépe to vyjádřit neumím) a tím je signál slabý...viz fotky
Tak jsem dnes dopoledne zbastlil držák, který vysune držák computeru na viditelný dohled od snímače. Až přestane pršet pojedu to vyzkoušel. Jsem zvědav, jestli to povede k úspěch.
a zas ty fotky....
Zrovna jsem se vrátil hodinové z testovací jízdy a moje teorie se ukázala býti správnou. Za těch 30 kiláků ani jeden výpadek. Prostě je potřeba, aby na sebe vysílač ve snímači a přijímač v computeru "viděli". Proto mi to taky vypadávalo, když jsem měl namontován držák na představci. Přitom v manuálu tuto možnost výrobce připouští. V pondělí to ještě proberu s tím maníkem z progresscycle.com.
Že by byla Sigma od VDO tak rozdílná ? Běžně vozím comp na tlustém představci, nebo kvůli mapníku na ještě tlustší rámové trubce. Oboje spolehlivě kryté vůči vysílači.
..podle tohoto videonávodu jsem kontroloval správnost montáže....
https://www.youtube.com/watch?v=gSws9qibHyY
Ještě mne napadlo, jestli nemáš na silničce přední vidlici karbonovou. Na svém sportesteru při přidělání hodinek testeru na držák na rídítka jsem zjistil, že se ten signál z hrudního pásu šíří zejména tělem a potom rámem kola. Dokud jsem se kola nedotýkal a stál vedle něj, signál nebyl žádný. Jakmile jsem se dotknul libovolné části kola (ocelový rám Favorit), tak budík začal fungovat.
To jako že se má signál přenášet přes gumový hefty a plastové držáky ? Jak si potom vysvětlit fungování bezdrátu třeba na takovém běhacím pásu ?
Na běhacím pásu máš hodinky na ruce, ne? Mně se to přenese už jen přes sedlo a přes podrážky bot na šlapky. Ani se nemusím držet řídítek. Vlastně se stačí kdekoliv přiblížit k rámu kola a hned to naváže komunikaci. Mám nějakou starší Sigmu. Popisuji jak se chová. Jiné stroje mohou komunikovat na jiných frekvencích s jiným výkonem, chytřejším protokolem a budou se chovat jinak. Ale ten trend je asi společný. Signál se nešíří jen vzduchem, ale také kovovými částmi rámu. Když budeš mít rychlostní čidlo přidělané na karbonové vidlici, tak se přenos patrně uskuteční jen tím vzduchem. Pokud ten karbon nebude vodivý. To by vysvětlovalo to horší chování na silničce než na treku.
Tepak mi vzdycky sel i kdyz jsem byl kus od kola. At uz to byl nejaky analog za par euro z Aldi, digitak u Rox devitky i Ant+ ted. A k behaku jsem dokupoval analogovy hrudak za tri kilca, zobrazuje na "palubce" a maka i kdyz stojim kus bokem. Ze se to siri ruznymi materialy ruzne,o tom nepochybuju, ale nejake zavislosti jsem nikdy nesledoval.
Na Sigmě (Rox9) mají ty dva čudly funkci spínače budíku. Prostě se propojí a comp se rozběhně. Jestli je to zároveň "anténa", netuším. S čudlama jsem měl problémy po delší době používání. Snadno zoxidovaly nebo se jinak staly nevodivými. Pomáhalo je jednou za čas na patici i compu oškrábat. Když chcípnul za jízdy, rychle a na nějaký čas pomáhalo comp sundat, kontakty olíznout a nasadit.
Teď mám desítku, ta už kontakty nemá, zapíná se manuálně, tlačítkem. Méně komfortu, větší spolehlivost.
Jo aha, tak tohle mě nenapadlo, že to může fungovat jako spínač. Ale zoxidované nejsou, ani zamaštěné, vše jsem čistil. Tohle mi dělávaly kontakty na Cateye, když časem zoxidovaly.
To furt řešíš problémy, které se týkají rušení, co si vozíš s sebou. Ty lze, když budeš šikovnej a trpělivej vyřešut.
Ale rušení extrerní, jedeš pod dálkovým vedením, kolem trafačky, nebo zabezpečení dráhy, a kdoví co ještě, nedokážeš nikdy odstranit.
Vůbec nejsem nepřítelem moderních technologií, ale rohle se zrovna fakt neosvědčilo, navíc, ty bezdráty jsou dražší než dráťáky se stejnou funkčností.
Jenže bohužel, je jen málo dráťáků, které by nabízely víc, než ty nejzákladnější funkce. Výrobci namakanější mašinky automaticky dělají bezdrátové.
Jo, je to tak.
Pro náročné lze na to jít z druhé strany, tedy přístroji na bázi GPS.
To jde, jenže u přístrojů na bázi GPS zase narazím na výdrž baterie. Ostatně vyzkoušel jsem si to s Garminem Dakota 450...
Jo, to máš recht, je to prostě začarovanej kruh, pořád je "něco za něco", ideální spolehlivé řešení s celým komplexem těch měřených dat asi jen tak nenajdeme.
Ano, každý něco řešíme. Někdo bezdrát, jiný nedostatek kapacity záložních zdrojů či odolnost mobilu v dešti.
Jestli někde bude externí rušení, které neovlivním, tak to holt tak bude. Z mobilu se taky občas nedovolám. Mám se snad kvůli tomu vrátit k pevné lince s drátem?
Já se rozhodoval mezi drátovou VDO M4 a bezdrátem M6. Na M6tce se mi líbilo uspořádání údajů na displeji, automatické rozpoznání kola, intuitivní ovládání, možnost budoucího připojení snímače tepové frekvence..
Já jako fanda nových technologií jsem taky nejdřív pořídil ten bezdrát, a docela mě to vypeklo někde uprostřed Německa, prostě pro mě "bezdůvodně" přestal počítat a měřit, byla to nějaká ta Sigma, dost drahá.
A pak furt, chvilku šlapala, chvilklu ne, šla dolu a koupil jsem ten dráťák, ale ten prudil taky, protože neohrabaně drknu do tý magnetky a zase nic nenaměřím a pro mě celkem zásadní informace je kolik ujeto, tedy spíše, kolik ještě zbývá, ztracena...
Pak jsem měl nějaký Wahoo, a taky se něco na tom vysypalo, jediné co se mo osvědčilo jsou ty hodinky
http://www.a-rival.de/de/outdoor/gps-uhren/spoq
Mají na to nějaký forichtungm že se to dá dát na řídítka jako tachometr, na displej si navolíš co chceš zobrazovat a dat to ukládá víc než je potřeba, teda pro mě.
Vydrží to asi 18 hodin, nabije se to ze všeho, dokázal jsem to nabít i tím pidisolárkem.
Při zapnutí to chvilku hledá satelity, nenaskakuje tak rychle jako normální GPS, jde asi o minutu nebo dvě, ale pak signál drží pořád.
Vodotěsný dostatečně, nárazuvzdorný asi taky, cena, když to porovnám s těma bezdrátama fakt rozumná. Jako hodinky na ruku je to asi moc velký, ale na řídítka, nebo zavěsit na batoh, to pak už jde. Mám to už 5 let a nepodařilo se mi to zničit...
Hodně štěstí s bezdrátovými experimenty, já tuhle cestu vzdal.
Já nedám dopustit na ty drátové stroječky. To zda čidlo reaguje na magnet poznám podle sluchu, když naprázdno roztočím pomalu kolo. Musím slyšet každý průchod magnetu přes to relátko. Přetržený drát od čidla prostě sletuji a omotám izolačkou. Jsou to obyčejné dva dráty, žádná složitost. Ani polaritu těch drátů netřeba dodržet, protože se jen zkratovávají v tom relátku. Nakonec nejcitlivější jsou ty kontakty pod tím tachometrem. Když se vychodí, tak to má tendenci nekontaktovat. Opravoval jsem to pájkou, kdy jsem ten kontakt na držáku nahřál, termoplast držáku povolil a já kontakt posunul trochu trochu výše a nechal ztuhnout. Pak zase to fungovalo jako za mlada. Při troše šikovnosti je to naprosto nezničitelné. Dokáže to oddělat jen voda, která proteče dovnitř pouzdra tachometru se stářím nefunkčním těsněním.
Jo a když přestane fungovat tachometr, tak jako první kontroluji vzdálenost magnetu od toho relátka. Prostě se to přihne rukou a zase to chodí. Netřeba v tom hledat nějaké složitosti.
Jo, taky si myslím, že jedinej zádrhel těch dráťáku je ve vzdálenosti té magnetky, jen mě to prudí furt na to dávat bacha. Abych převez kolo, musím většinou to přední vyndat, a pak si to rozšteluju, nebo poškodím drátky, už na to peču, jedu přes satelit :-)
Satelit te snadno vypece v hluboke lesni rokli, nebo kdyz v listnaci zaprsi. To si pak pocita, co chce. Stojis na miste, ale nestacis se divit, kde podle navigace splhas po stranich...
A magnetek ma jednoduchy reseni - porid neodymovy, s mnohem vetsim dosahem. Pak uz nebudes honit nejake milimetry.
Dobrý nápad.
Ten magnetek vyzkouším, ten co tam je fakt jen sere.
Vypadávání satelitního signálu byl dost problém u starších hraček. Ten prastarý eTrex dokázal ztratit signál i na silnici v řídkém lese. TomToma dokázaly rozhodit zase vysoké baráky.
V poslední době problém ze ztrácením GPS pozice nemívám, jestli přibylo satelitů nebo se zlepšil HW i SW netuším.
Hodinky, pokud signál ztratí (třeba v tunelu) spojují ty dva nejbližší body, kdy signál měly, přímkou.
Pro funkci tachometru a cyklocomputeru to stačí. Proti měření drátovým tachometrem mě hodinky dávaly na 100 km zhruba o 10 až 50 metrů kratší naměřenou vzdálenost, což je asi akceptovatelná nepřesnost.
Taky jsem až dosud používal jen dráťáky. Tohle je první pokus a zrovna jsem se takhle vyvztekal :-)
Právě jsem mluvil s tím maníkem od dovozce (zmíněno již výše) a popsal mu moje řešení. Docela se divil, že na tohle zatím nenarazil. Tak tomu dám ještě pár týdnů zkoušek. věřím, že už je snad po problému.
Mě naskočila na FB reklama od Mall na Sigmu 23.16 za 1250, všichni ostatní prodejci je maj kolem 3 000 a i když jsem ho nutně nepotřeboval, tak jsem ceně neodolal. Pak jsem s napětím očekával, že mi napíšou o chybně uvedené ceně, ale computer mi dorazil a jsem nadmíru spokojen. Mám jesště sigmu ROX 6 a ani u jednoho k výpadkům signálu nedochází. Na ROX 6 jsem měl baterku přes rok.
Ještě Mildo, nebastli držák, u číňanů kup držák před představec.
Doufám, že se to sem vloží
https://goo.gl/UbMJhw
Holfi, dík za tip. Už jsem se po něčem takovém poohlížel, ale v Česku nic nevygooglil. Zkusím to objednat...
V Česku to koupíš taky, ale za jinou cenu :o(
https://www.kupkolo.cz/organizer-m-wave-pro...
https://www.kupkolo.cz/sigma-butler-drzak-na...
https://www.kupkolo.cz/nastavec-riditek-bar-fly...
No vidíš, a zrovna jsem v pátek na Kupkolu objednával díly. Ale to jsem vlastně ještě netušil, že budu ten držák potřebovat. No, asi prošťouchnu číňany, pětikilo versus 3 dolary je trošku rozdíl... :-) A vezmu 4kousky, po třech stovkách dva prodám.. a mám i na pivo chacha
jj, nejak se s podnikanim zacit musi ;-)
To je velký omyl, překupničení s podnikáním nemá nic společného, i když si to lidi často pletou....
:-)
Tak úplně nezničitelné to není, už aspoň čtyři tyhle jazýčkové kontakty jsem měl to štěstí poznat nefunkční. Hlavně na kolech, kde se jezdilo i v zimě.
Cvakaly, ale nespínaly. Jeden další takový je možná u starého kola ve snímači kadence, ale to už je nějakých let, že asi už to tak zůstane. Kablík je v pořádku.
U těch prozkoumaných byla zřejmě porušená hermetičnost zátavu do trubičky a kontakty zoxidovaly. Tam nepomůže nic, zkusit prorazit nevodivou vrstvičku vyšším napětím by pomohlo možná na chvilku. Koupit jdou tyhle relátka samostatně v různých velikostech. Někde to šlo vyměnit a zpátky zalepit do plastu (líp než z výroby).
Dokonce i v mém vlastním spínači brzdového světla kontakty takhle po nějaké době skončily. Tam může být vysvětlením, že při bastlení jsem ohýbal nožičky víckrát nebo blíž u skla, než je dovoleno výrobcem. Vyměněný kousek zatím drží.
Dnes se mi, a doufám že definitivně, podařilo vyřešit problém s vypadáváním signálu na silničce.
Byla to ale fuška. Přídavný držák k M6 nepomohl. Tak jsem i s kolem zajel do Prahy k hlavnímu dovozci - do Progresscycle. Technik přezkoušel compík na testeru - vše fungovalo. Tak jsem ho přesvědčil, aby se kousek projel. Nakonec souhlasil a po ujetí asi 500m přijel s vykulenýma očima. Výpadky se projevily, to prý nikdy neviděl. Během následujícího týdne vše konzultoval s výrobcem v Německu. Následně jsem celou sadu poslal výrobci. Tento týden mi přišla nová sada, ale už novější model VDO M6.1. Včera jsem testoval na treku - naprosto bez problémů. Dneska na silničce - a, světe div se, vše fungovalo !! Na treku je původní snímač/vysílač z M6, na silničce nový z M6.1.
Buď tedy byla původní M6tka vadná, nebo má M6.1 nějak vylepšen bezdrátový přenos. Compík mám na silničce namontovaný na přídavném držáku, jak je patrno z fotky.
Tímto děkuji všem, kteří se mi v dobré víře snažili pomoci s vyřešením problému.
Slušná anabáze. Při troše štěstí máš konečně vyřešeno :-)