Nebylo by jednodušší zakázat segwaye rovnou v celé Praze?!?
http://praha.idnes.cz/zakaz-segway-praha-0nu-...
Problém nejsou segwaye. Problém je, že Pražané, vedeni neviditelnou rukou trhu, prodali vlastní město turistům, a teď se diví, že jsou v něm, respektive té jeho hezčí části, pouze hosty.
Až někdo vymyslí osobní transportní dron, bude hůř. Bude se to půjčovat na Staromáku a turisti Vám budou lítat nad hlavou a za oknama...
Turisté mi v zásadě nevadí, máme krásné město, proč bychom se s ním nepochlubili a proč by si ho turisté neprohlédli, že jo?
Ovšem segwaye sedlají zásadně mladí, krásní, zdraví a šikovní lidé, kteří by klidně tu sightseeing tour zvládli po svých.
Pěší turisté občas dělají špunty a semo tamo mě štve, když pospíchám, že se naštosují v nejužším místě v počtu 30 kusů a já je musím rozhánět neustálým slušným pardon, pardon...
Ovšem, když mě před časem, spolu s moji, tehdy už špatně chodící, tchýni, také vlastně turistkou z Jihočech, parta mlaďounkých segwayistů vytlačila z chodníku na silnici mezi auta, aníž by si to byť jen jeden z nich alespoň na chvíli uvědomoval, tak jsem začala vážně uvažovat o založení firmy na půjčování hodně širokých elektrických invalidních vozíků s přední rozháněcí radlicí:-))
Jo aháááá, takže zákaz by měl být pro Pražany pohybovat se ve městě.
Jak je to jednoduché :o)))
Jistěže je to jednoduché. Stačí ulice osadit turnikety a patřičně nacenit vstupné (ve Zlaté uličce to funguje výborně...)
22ku šalinu a petřínskou lanovku je třeba vyřadit ze systému MHD a zpoplatnit zvlášť (řekněme tak 10 eur za jízdu).
Pražáci se tak konečně přestanou motat turistům pod nohama a všichni na tom vydělají. A zisk je to hlavní.
Ty bys mohl dělat náměstka Krndě. To by Praha vzkvétala :o)))
Tůdle! Měli jste tam Moraváka, ale ten Vám nebyl dost nóbl. Teď máte Slovenu, taky Vám nevoní. Tož si příště zvolte nějakýho Ukrajinca, Vietnamca, nebo co tam ještě máte za přistěhovalce, když jste shnilí si ten Prágl řídit sami :-)
Kdy budeš kandidovat ty na pražského primátora?
Mno, to bych koneckonců mohl. Volební heslo by bylo:
"Sláva Prahy se musí opět dotknout hvězd!"
Můj volební program by měl jenom jediný bod - Praxit!
Kdo může za neúměrně vysoké nájmy? Kdo může za to, že platy v Praze nerostou rychleji? Kdo může za to, že je málo míst ve školkách? Kdo stojí za věčně ucpanými silnicemi a narvanou MHD?
Instalatér z Moravy! Je nutné, aby Praha převzala kontrolu nad svými hranicemi a vystoupila z ČR!
Peníze na kampaň dostanu od sdružení "Praha Pražanům", se sídlem na Kypru. Tvrzení novinářského odpadu, že za tím sdružením stojí subjekty napojené na radnice Brna a Ostravy, prohlásím za fake news.
Tak co, budete mě volit? :-)
Dobrý:-))
Jen, prosím tě, neříká se novinářský odpad, ale novinářská žumpa. Na to jsme my Pražáci hodně citliví, tak pokud chceš uspět, tak vypiluj slovník. Moravismy nebereme vůbec, pár slovakismů, nejlépe pár slovenských slov s českou pronunciací, jako třeba "apřílové plénum", to se snese a je to působivé:-))
Vidíš, jazykové kurz to bude chtět, to mi nedošlo. Pražáci třeba vyslovujó slovo "šalina" jako "šalyna", tak abych se neprozradil...
Vidíš, to mne díky pražské sebestředné zaslepenosti ani nenapadlo, že v tak významném slově jak o je šalina, musí být slyšet to měkké i. Přitom je to jedno z nejvysmívanějších slov sloužících pro vylepšení si sebevědomí Pražáků před těmi z té zatáčky :D
Díky za informaci.
Nesmíme ale zapomínat, že průměrný pražský sebestředník pochází z Moravy, tedy i z Brna a ještě na něm ani neoschly slepičince...
A prozpěvují si na Vinohradech cestou z práce :
Co je to za divná, divná krajina,
že ju sem-tam brázdí, brázdí šalina.
Nemravným tu žijó, žijó životem
a k temu já nésu ochoten
Už su z toho celé, celé zófalé,
jak só české vlaky, jak só pomalé.
Chtěl bych už byť zase, zase nazpátek
od těch tuzexovéch pozlátek.
Jak jen přindu domů, domů z Vinohrad,
pudu s tatou na náš, na náš vinohrad.
Neopustím rodnó, rodnó Moravu,
nésu přece padlé na hlavu!
To se mi na Praze líbí, že Vinohradská ulice je na Vinohradech.
My tu máme Vinohradskou ulici, ulici Vinohrady a ještě sídliště Vinohrady. Všechno v úplně jiné části Brna.
Když se mě ptá někdo na cestu, tak se třikrát ujišťuju, kam že to vlastně jede...
Nebijí tě Semité, pošleš-li je do Komína?
Hm, kdysi jsem dělala nějakej soft na průkazky DPmB a do menu jsem to dala jako "Šalinkarty". Jsem byla zdrbána, ale nikdo nedokázal navrhnout něco jinýho. Tehdy se to slovo víc používalo ve smyslu "elektrika" obecně (kope šalinu, natahuje šalinu, není tam šalina...) a tak se jim to pro průkazku na kdeco včetně lodí nezdálo a prej to není spisovný. No, šalinu si už dnes natahuje málokdo sám.
Zrovna před chvílou koukám na Mendláku, že tam už na běžnejch letáčkách DPmB používaj slovo "šalinkarta" jako terminus technicus :))
Přijeď kandidovat, teď to bude ještě lukrativnější a hlavně to posype víc, než tam u vás na venkově :D
http://zpravy.idnes.cz/platy-hejtmanu-a...
No, je to těžké...
V Anglii jsou segwaye zakázané na veřejných prostranstvích od doby, co se na jedné z nich zabil přímo majitel firmy Segway. Tedy přesněji, na chodník se s tím nesmí, protože je to motorové vozidlo, a na silnici se s tím nesmí, protože je to motorové vozidlo neschválené do provozu.
Takže v Anglii pouze na soukromém pozemku.
Problém je v tom, že český stát ( poslední dobou hlavně přostřednictvím ČSSD a Ano) dokáže " zkontrolovat a zprudit doslova každý prd na provozovně v Horní dolní a v podstatě paralyzovat drobného podnikatele vyplňováním papírů, ale nedokáže zregulovat tak jednoduchý produkt jako je " cokoliv co se nazve jakkoliv, ale na rozdíl od jakkoliv to má motorek a jezdí to po chodníku" tak, aniž by pokryl půlku města výstražnými značkami, jejichž dodržování stejně nedokáže vymáhat.
Úplně stejně stát ( město Praha) "reguluje" taxikáře tím, že slavnostně ( viz poslední mediální cvičení Krnáčové) vyvěsí na deseti místech Prahy cedule velikosti jídelního stolu z Ikea s varováním pro turisty " bacha taxikáři zde kradou" :(
Je úplně jedno jestli je Praha turistická a Brno jen díra kterou můžeme nechat Holanovi na hraní, důležité je pochopit fakt, že tento stát umí " šlápnout na bebíčko" jen normálním lidem, čapí nízda, taxikáře, chlapíky chycené s vínem za 6 milošů, nebo taxikáře s turbem zásadně (ne)řeší....
Vrchního čápa i krabicového vinaře si lid zvolil. Stejně jako Krndu. Tak ve jménu lidu vládnou.
A ano, je to - i - tou masou turistů. Čecha by ta taxichátra takhle neokradla (normální taxíky jsou v Praze naopak velmi, velmi levné, ve srovnání s Brnem). Pražana to tudíž netrápí a jeho volený zástupce s tím nemusí nic dělat. As simple as that...
mě se libí ten úderný závěr, natáhnout a vystřelit světáckou větu ve smyslu, umím anglicky heč :)
takže jsem si dovolil na první dobrou přeložit s dodáním dvou s na patřičná světová místa.
" zadek jednoduchý zadek že"
http://www.cyklonovinky.cz/Clanky/Trener-Dukly...
To spadl s Dernou a má tam ulomenou vidlici. To se mu ulomila vidlice a on šel přes ní na hlavu?
Co se týče pádu odkukoliv razím hlavně zásadu nepadat
To jsem netušil, že zpívání s cizí kapelou se říká "duet" :-)
https://www.novinky.cz/kultura/443409-gott-a-no...
A ona vlastně ta kapela k tomu ani nebude hrát :-)))))
Nebo jsem něco nepochopil??? To je tak blbě napsané, že by se z toho člověk po.... :-/
Izrael opět ukázal svou rasistickou tvář. Strhnul stany pro truchlící za teroristy, kteří zaútočili v Jeruzalémě na policisty a byli zabiti.
Palestinský Hamas, přítel Evropské unie, vyzval k oslavnému pochodou a označil teroristy za hrdiny. Takový je správný postup, europolitici jistě pošlou další dotace, které jdou na pomoc teroristům.
Izrael nám však dokola ukazuje, jak nevyspělou zemí je. To třeba Němci nebo Švédi by se už dávno s teroristy semkli a oslavný pochod jim uspořádali sami.
No nebyl bych tak tvrdej. Třeba v UK se podařilo vyřešit jiný velký problém s tím, že oslovení "Ladies and gentlemen" může být pro jiná pohlavi (WTF) diskomfortní a bude se používat "Hallo everyone" no není to nádhera? Už aby se to zavedlo i tady. http://www.bbc.com/news/uk-england-london-40591750
Pro tohohle týpka to musí být vyloženě vysvobození http://ona.idnes.cz/vinny-ohh-los-angeles...
U nás se používá "Vážení cestující", to už jsme asi úplně v hajzlu, ne?
To je vlastně pěkně nekorektní oslovení. Korektně by bylo vážení cestující, vážené cestující, vážená cestující.
Chybí tam Vážený černý* pasažére,přece taky jezdí a naprosto nechápu, proč by měli být vynechání z pozdravu ?
* tedy jestli je přípustné slovo černý v souvislosti neplatícími ?
Teda tak u tohohle se alespoň třikrát pokřižovat. Generické maskulinum je to úplně nejvíc nejhorší zlo, které utiskuje nejen ženy, ale i bukvice, shemale, gurls, sissy, transky a dokonce i bezpohlavní mimozemšťany. :D
https://zpravy.aktualne.cz/na-velky...
By mě zajímalo, kolik ti neonacisti zapálili aut a vyrabovali obchodů.
Policejní zpráva z festivalu v Německu
http://www.presseportal.de/blaulicht/pm/110969...
tiskové zprávy
https://www.welt.de/vermischtes...
http://www.sueddeutsche.de/panorama/gewalt...
http://www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt...
https://www.swr.de/swraktuell/bw/stuttgart/nach...
Soudě dle toho co napsali musí být německá policie a média doslova prolezlá " tvůrci fake news", "fašisty" a " pravicí" :)
Asi špatně čtete. Že s jednotlivci může být problém, to nikdo nezpochyňuje.
Tisícovka je jednotlivec?
Ne, jenom pouhý tisíc jednotlivců ......
Když, tak tisíc, nikoliv tisícovka. Jenže ono to není ani tisíc. Tisíc je těch výtržníků celkem, bez ohledu na to, zda jde o imigranty nebo ne a těch imigrantů je pod(!) 50 % z nich, tedy maximálně pod 500. (slovy pět set, nikoliv pět stovek a podobně)
Prosím, jaký množstevní rozdíl je mezi pětset a pět stovek, že to není to samé?!?
Já vidím rozdíl jen ve 3 písmenech...
Taky můžeme říct pět desítek desítek. Je to prostě idiotské.
Je krásně vidět, jak je to těžké udělat z policejní svodky a odkazů řádného tisku fake news tak se obezličkuje s jednotlivci :D
Policie a německý tisk tedy vlastně jen píší, že takovou míru " problémů s jednotlivci" ještě nezažili a museli si dokonce poslat pro posily :)
Vyjma festivalů, kde se to děje běžně. Jako tahle jsem s kamarádkou mluvil o tom, že ženy se v uprchlických táborech bojí v noci chodit samy i jen na záchod. A kámoška opáčila, že se na fesťácích bojí stejně. Takže opět se dělá z prdu kulička.
Legrační, údajný fesťák o kterém píše německý tisk a policie je pětidenní lidová slavnost s programem pro rodiny s dětmi a dokonce i s varhaními koncerty v kostele ...
Policie je šokována právě proto, že nikdy nic takového na tomto festivalu nezažila a proto se na něj nějak zvlášť nepřipravila.
Zde je link na skupiny a druhy muziky z letoška
http://www.schowo.de/category/schowo/bands/
Gospel, Swing, Salsa,školní orchestry, stuttgartští filharmonici, švábští písničkáři, kytaristé , dechovka, německé estrádní těleso:) party muzika :)
a pak takové ty typické fesťákové akce jako výstava knih, setkání s modeláři, bingo, střelba z luku atd atd
typický fešták :)
Jednou to prostě začne.
Nikoliv, je to jen konstatování faktu. Ostatně vemte si, co dřív měli jednotlivci, dnes to má každej blbec a ještě v daleko větší kvalitě než tehdy. Svět se prostě mění. A pokud se něco může stát, tak se to patrně někdy stane.
A není to zajímavá shoda okolností ? Doteď to nebylo a najednou je krátce po tom, co se to vyskytlo jinde, v souvislosti s jinou událostí ?
Třeba to fakt nemá souvislost, ale epidemiolog by v takovém případě zbystřil, hledal zdroj nákazy...
A určitě by nebagatelizovat způsobem vyjádření, jestli bacilů je milion, nebo desetkrát sto tisíc ;-)
Nic nemá souvislost s ničím a rozhodně a v žádném případě ne s islámem. ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=YA6GSD4OOkw&...
samochodka :)
Pokusím se použít metodu jednoho místního diskutéra :
" V Německu letos čeká několik z 13,000 jedinců problém zvaný ženská obřízka "
http://www.spiegel.de/panorama/justiz...
http://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen...
https://www.thelocal.de/20170718/enormous-rise...
Typuju, že to je fake News nebo fašistické zdroje, ale uvidíme co napíše odborník.
Došlo by k tomu stejně, jenom by to nebylo v Německu, ale jinde.
Tak hlavně, že vám tato brutální obohacovací praktika vůbec nevadí a nepovažujete ji za problém ani v Německu, ani v Evropě natož NĚKDE jinde...
Tak ono to stejně zůstane v komunitě a postupně to vymře. Některé jiné kultury mají daleko brutálnější úvod do dospělosti, a to i v případě hochů.
Brutálnější ??
Máš vůbec ponětí, o čem mudruješ ?
Tak teda naznač, co provedli tobě.
Tak jedna kultura, kterou spousta lidí v ČR velebí, má jako iniciační rituál zavřít mladýho kluka za katr, oholit mu hlavu, navlíct ho do zelenejch hadrů a poslat ho chcípnout do sousední země.
Mají to dokonce uzákoněný.
To mi celkem brutální připadá...
Teď nevím, jestli myslíte Rusko, USA nebo Izrael. Asi nejspíš Rusko, neb USA vlastně neposílá do sousední země a Izrael posílá sice do sousední země, kterou ale sám neuznává.
Ale některá uvádění do dospělosti je fakt hodně brutální. Jistý kmen, nevím který a nechce se mi to hledat, k uvedení chlapce do dospělosti používá rituál zahrnující několikaletou pedofílii, jinde zas zničí jednu z funkcí mužské chlouby, chlapec přitom nesmí vydat a hlásku.
A urcite se ti to jenom nechce hledat ?
Nebo jsi to cetl v nejakem bulvaru, nebo nedej bose fake-news ? ;-)
Že´s to ty ...
http://www.top10list.cz/top-10-nejsilenejsi...
https://xman.idnes.cz/pet-nejbizarnejsich...
Bohužel většinu informačních zdrojů zde na NETu lze označit jako bulvár. Těch seriózních je pomálu.
Leč označíš-li zdroj za bulvár, měl bys dohledat pravdu. Jinak je tvůj postoj (vyjádření) též JPP.
Poraď prosím totéž Palmovkovi, díky.
Tvůj klasický způsob diskuse. Návodně se zeptáš, pak si sám odpovíš, nebo počkáš, až to udělá někdo podobný a potom tu podstrčenou odpověď rozmetáš. Načež se stavíš, žes vyhrál. Zde je to zcela ukázkově předvedeno ve 4 příspěvcích.
Brahmo, Brahmo, že ty nežereš maso, viď.
A kua, ty zas nepobereš, proč maso... :-/
Neskutečně blábolíš. Palmiče jsem se ptal, jestli ví, o čem vůbec blábolí - a on odpověděl svým oblíbeným naprosto neurčitým způsobem.
Tak jsem mu na to odpověděl "po jeho" - čili ironií, ftípkem. (proto to maso)
Že se pak do toho vložil AV s nějakými koktejlovými článečky je věc druhá. Na Palmičově hloupé bagatelizaci, účelové ironičnosti mé odpovědi a tvém pravděpodobném vegetariánství to nic moc nemění ;-)
Myslím že by nebylo od věci kdyby nějaká šamanka obřezala šulina páně cyklopalmovky. Když mu to přijde cajk. Možná by to ocenil i partner.
http://praha.idnes.cz/praha-schvalila-nejtvrdsi...
Chtěl jsem to dát do potěšilo, protože mne to opravdu potěšilo, ale určitě se tu najdou někteří zarytí autofilové, které to nepotěší. Tak s ohledem na jejich duševní integritu jsem odkaz umístil jen do zaujalo.
Jo a autofilové netřeba hned vidět rudě, ono to bohužel zruší ministerstvo dopravy.
Já bych teda osobně spíš zkusil zakázat vjezd osobních automobilů do daných ulic. Pravda, to autofily nasere ještě více, ale možná to problém vyřeší spíš.
Kamion - 13,6 m dlouhý a 2,45 metru široký návěs + tahač. Na silnici to některé řidiče otravuje, zdržuje a pro valnou většinu ekologistů jde o jedno ze ztělesní ďábla, v podstatě univerzální, krystalicky čisté zlo.
Jako běžný, tupý autofil bych poprosil Brahmu, nebo jiného cyklomatematika o vyřešení rovnice: kolik nákladních cargokol je třeba k nahrazení denního výkonu 10 000 kamionů (které Dolínek slavnostně ne_vyhnal z Prahy) uvažovaný náklad je 340 000 EUR palet denně, pro přiblížení v jiných jednotkách: 800 000m3 denně, případně 240 000 tun denně.
Samozřejmě, už slyším argumenty typu nadbytečná doprava a přeložíme na železnici. Tak jistě :)
Jinak těch 10000 kamionů denně dopravuje své zboží DO Prahy, nebo jen SKRZE Prahu?
Mimo Prahu, pripadne mimo CR ziji nejaci meneceni lide? Kamion vezoucí
zbozi do_Prahy se zjevi na hranici mesta, nebo odnekud prijede?
To jistě nikoliv, ale mohou si to vozit někudy jinudy a ne centrem města, kde je nedýchatelně. Že nejsou komunikace? A proč nejsou, proč to žádná vláda nepovažovala za důležité je postavit? Patrně proto, že se zatím nikdo opravdu vážně neozval. No tak se teď opravdu vážně ozývá.
No myslím, že obce kolem silnice číslo 101 mají také stejný názor ale co to ? Ozývají se již léta
Praha je trochu větší, tak snad to bude víc vnímáno.
Nejlepší by bylo, kdyby to probudilo tu touhu ve voličích, kteří by pak donutili své zastupitele a vládu k uskutečnění těch slibů. Poslední ministerstvo dopravy ovládá pan Ťok a nějak to kupodivu nezařizuje. Patrně MAKÁ na něčem jiném :D
Většina voličů kamiony potřebuje, i když si to neuvědomují, nebo nepřipouští. A jen trochu rozumný politik s alespoň elementárním pudem politické sebezáchovy to ví taky a podle toho bude konat a hlasovat. Laciná gesta bez domyšlení souvislostí a následků se vymstí. Politikům i voličům.
Jedeme v tom s nima! :-)
https://www.youtube.com/watch?v=0xXp5a7TCQo
A kolik aut je třeba k nahrazení jednoho autobus? Kolik náklaďáků je potřeba k nahrazení jednoho nákladního vlaku?
I kdyby to ministerstvo nezrusilo, sama Praha by to vzala zpet. Je to jen takova "demonstracni sebevrazda" ve snaze vymoci si prave na ministerstvu dokonceni okruhu a obchvatu. Dobre vedi, ze nemuzou utnout dopravu, uz jen sami kvuli sobe.
Kdyby na to přišlo, tak můžou. Prostě to omezí na dopravu do města a ne na dopravu skrze město. Ano, byl by z toho vážný konflikt. Ale konečně se začaly ledy lámat a někdo se zabývá neudržitelným stavem dopravy v Praze. Doufejme, že jim to vydrží i za termín voleb.
Navrhni alternativní použitelnou a udržitelnou trasu místo průjezdu Prahou. V podstatě neexistuje. Už vidím, jak se ty štrůdly kamionů od Boleslavi a Náchoda tlačej přes Český Brod a Říčany :-))
To ho nezajímá. Ale až mu kvůli tomu nedovezou rohlíčky obvzlášť vypečené, tak bude prskat. :-D
A tak je to u nich se vším...
Já jsem plně pro. Ať si to pražáci užijí, co si zvolili. Třetí pražská defenestrace z toho stejně nebude, protože to jsou srabi. ;-)
Jó, kéž by tam někomu opravdu prdlo v kouli a tu Štěrboholskou pro kamiony zabloknul. Aspoň na tři tejdny, než by proběhlo nějaký řízení pro zrušení. To by byl poprask, to by se divili, že najednou nic nefunguje a ceny dopravy, služeb a zboží letí drasticky nahoru. To by zažili Prahu jinak :-))
Brahma to přece všechno poodváží na rikše! :-DD
Dokud se to opravdu nestane, tak se nic nezmění. Asi by opravdu bylo nejlepší tím stavem projít. Jinak se priority ministerstva dopravy nezmění. Dokonce když se jednalo o prioritních dopravních stavbách, které se měly ještě dostavět podle starých schvalovacích předpisů, tak ten Pražský obchvat vyškrtli.
Oni by zažili tu Prahu jinak i mnozí jiní. A nešlo by jen o křupavé rohlíčky.
jj, vázne to na nepodstatnosti, na pár miliardách...
Já mám v hlavě spíš klasický postup rušení dopravních staveb nejenom v Praze a okolí, ale v celé ČR.
Tedy že se zeširoka zdaleka sjedou lidí, kteří nebydli v místech kudy trasa půjde a ba ani v místech kterým by ulevila a dávají místním nejenom rady, ale i právní pomoc , dokonce si kdysi zaměstnanci státu z ministerstva ochrany živ,prs koupil pád desítek malých parcel a stali se tak účastníky řízení ( třeba u Hradce Králového) a významně brzdí každou stavbu...
Několik zajímavých záběrů z tramvají v Dublinu
http://www.schowo.de/category/schowo/bands/
Konečně pojistný produkt pro všechny:
http://cz.expertsinmoney.com/pojisteni-pohrbu...
To není E-pojištění, to je jen skrytá nabídka. Jen to mámí kontakt a dál to chce komunikovat telefonem. Pěkný podvod.
A ja se tak těšil, že si zajistím funus se 13ti žesťovými hudebníky a lkajícími dorostenkami....
Tak bacha aby Ti tam nepozvali třeba tohle ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=24BoRVTJjDs
Děs běs :-)))
Daimler právě svolává 3 miliony evropských mercedesů dieselů kvůli emisím.
Volskwagen nroky vyráběl diesel šmejdy.
BMW a Audi se nedávno dohodly s německou vládou na " dovybavení dieselových aut" aby zabránily zákazu jízdy jejich modelů v německých městech ....
A tak se ptám jakým zázrakem se vlastně stalo, že v posledních letech došlo díky moderním technologím , nálepkám a zavedení Zón 30 ke snížení emisí v německých městech ? :)))))))
A tak asi se jim to trochu povedlo. I ty cinknutý moderní diesly jsou furt čistší, než karbcový benziňáky, nebo jejich obdoby Avií. Na ty nálepková kampaň mířila především.
Vím ale, kam míříš. Je to sranda, když se vymýšlí stále tvrdší a tvrdší normy, až se to přežene a v podstatě všichni výrobci nakonec unisono podvádějí, aby se do normy vůbec vlezli s rozumným výkonem za rozumné peníze.
problém tvé úvahy je v tom, že ani před zavedením Zón a nálepek nebyla benziňáků v Německu rozhodně nějaká převaha a něco jako Avie tam tou dobou už dávno nejezdilo :)
Ale no tak, slovíčkaření... Předpokládal jsem, že tu Avii vezmeš jako nadsázku a ilustraci. No, nepovedlo se. ;-)
V době zón ale po Německu jezdilo nemálo starších aut s méně přísnými limity (jejich, i cizinců). Dost jsem tam rajtoval s tehdy poměrně zánovním Meďourem Sprinterem, přesto jsem se už do některých center nedostal.
To ani není slovíčkaření, nemálo starších aut i třeba z produkce Mercedes mělo v provozu s obyčejným filtrem +- stejné emise jako papírově čistší moderní vozy s filtrovací soustavou :)
Mnohem zajímavější otázka je ovšem datum, kdy konečně naše STK budou vyžadovat funkční filtr pevných částic ve výfuku dieslů pro prodloužení technického průkazu. V prvním přiblížení by možná stačila jen kontrola, že tam ještě nějaký filtr je.
Otázkou je spíš, proč to ty lidi (ne)dělají.
Tedy jak ti, kteří mají " moderní auta s filtry" tak ti, kteří jim je mají kontrolovat.
Otázkou by třeba i bylo to jak je možné, že německé STK nedokázaly naměřit podvody německých automobilek
Na oboje je zcela stejná a jednoduchá odpověď. Mají přesně a závazně předepsán způsob kontroly technického stavu. V tom českém předpisu není kontrola toho filtru a v tom německém je kontrola, na kterou ten řídicí software auta je naladěn. Oprava nespočívá ve zrušení toho předpisu, ale v jeho úpravě, aby efektivněji postihoval stav toho auta.
Zajímavější otázka je ta, proč nadřízenému orgánu STK jak v Německu, tak v Česku stávající stav vyhovoval či vyhovuje a proč to nechtěl či nechce změnit? No a jelikož je současné české ministerstvo dopravy řízeno panem Ťokem z ANO, tak se ptám, proč to za ty 4 roky nedokázal zařídit a zda to chce zařídit, až ty volby zase vyhraje?
U nás je kde co taky předepsané :) Ale měření emisí vypadá v praxi asi takhle:
Technik: "Budeme to trápit? S trápením je to za N Kč bez trápení je to za N + 100 Kč. Je to 6 x vytočení až do omezovače."
Já: "No já myslím, že bez trápení"
Takže asi tak :D Když jsem viděl jak to jednou reálně měřili a co ten motor při tom dělal. Tak nikdy více.
Zajímavý s těmi filtry. Často vídám i celkem zánovní "tédéíčka" jak za nimi při akceleraci zůstává černý oblak. Nevim, jestli jim chybí filtr, nebo prošly "čiptuningem", ale vypadá to strašně. Ze zážehovýho motoru nic takovýho neleze, přesto jsou (dobře, byly) vznětový motory vydávány za ekologičtější - skrzevá nižší emise neškodnýho CO2. Látky rakovinotvorný a způsobující alergie a astma, nějak nevadí (Mikročástice a nespálený uhlovodíky). S klidem povolíme ropákům vyšší eurolimity. Teď už to trochu přitvrzujou, tojo, ale dost pozdě.
A druhá otázka - co se stane s těmi sazemi ve filtru? V určitým režimu jízdy (dlouhá jízda po dálnici) se prý vypálí, nebo se vypálí jednorázově vstříknutím paliva. Hoření to asi moc dokonalý nebude, takže vzniknou jen menší saze, co už filtrem projdou volně ven. Samozřejmě v těchhle režimech se emise nekontrolují. A u mikročástic platí, že čím menší, tím nebezpečnější - dýl se udrží ve vznosu a po vdechnutí se dostanou v plicích hlouběji.
Neni ono nakonec jedno, jestli ten nafťák filtr má, nebo nemá?
Kdo tu má diesela - měníte filtry za nový a starý jsou ekologicky zlikvidovaný?
Když to takhle píšeš, tak jsem od psacího stolu s tebou ochoten i souhlasit. Když ale jedu na kole a přede mnou ten diesel vypustí ten svůj černý smrdutý horký oblak, tak kdybych měl brokovnici, tak po něm vystřelím.
To já taky!
Tady je alespoň vidět kam nás zavedla "ekologie" zaměřená čistě na boj s CO2.
Já bych zavedl nulový (nebo téměř) emise polétavých částic a "HC+NOx" na všechny motory a diesely by se eliminovaly teknějak samy ...
Srovnání vývoje Euronorem:
http://autoride.sk/cz/evropske-emisni-normy-co...
Zatim to řešej těma filtrama a vstřikováním močoviny pro snížení NOx a podobnýma kejklema.
Zajímavý je taky CO, to je sice jedovatý plyn, když se s nastartovaným autem zavřeš v garáži, otrávíš se. Ale při menší koncentraci ti nic neudělá, působení se nesčítá (jako u těch mikročástic, které si nahromadíš v plicích) a ve vzduchu se samovolně buď přemění na neškodný CO2, nebo naváže (a tím zneškodní) na něco jiného.
mě by docela zajímalo jaká je energetická náročnost výroby a distribuce močoviny a kolik se při tom vyprodukuje skleníkatých plynů.
AdBlue® se vyrábí z chemicky čisté syntetické močoviny a demineralizované vody.
Močovina se vyrábí z amoniaku a oxidu uhličitého v tlakovém reaktoru za vysokého tlaku a teploty. Vzniklá močovina se poté suší a granuluje. Jedná se tedy o poměrně složitý a energeticky náročný proces, výrobní závod je skutečně obrovská chemička a v Evropě jich můžeme najít hned několik (Yara, SKW Piesteritz, BASF
http://www.adam-bluesky.cz/adbluer-aktualni...
Ja mam jenom dziny Diesel a ty zadny filtry nemaji. 8O
Teďs mě dostal :o)
Mimochodem, nehodil by se tam někdy ten filtr?
To už je volitelná výbava s doplatkem.
Filtr Pampers.
Já žádnej tenhleten filtr nemám a pohoda. :)
Kdyz jsme u tech aut, slysel jsem, ze sejkove si kupujou jedine medoury, vyrobeny ve stredu. Proc?
Protože do středy už Poláci a Ukrajinci na montážní lince vystřízlivěli, ale ještě nejsou v myšlenkách na cestě domů.
No, v zásadě to tak nějak je, že ve středu podávaj lidi na linkách nejlepší výkon, na to přišel nějakej Ford. Ale jestli to bylo kvůlivá chlastu nevím. No, chlastalo se vždycky a všude, tak možný to je.
Tak ten chlap nekecal, byl po revoluci na pulrocni manazersky stazi v Bremach. Dik.
No já ro zažila v reále. Jsme byli dva tejdny na praxi ve slepičárně (porážka kuřat). Tam fakt ten pás měl v různé dny různou rychlost a i v průběhu dne se to měnilo. Sis toho ani nevšim, ale podle počtu kusů,co kolem tebe projelo, to měli spočítaný přesně. Holt to maj vymakaný...
Rok se s rokem sešel a dodávka se z 5000 dostala na 33 0000 EUR :)
https://www.novinky.cz/auto/400301-nemecka...
Vůz je extrémně jednoduchý a lehký (váží 1495 kg). Už vývoj určil, že cena by měla být asi 5000 euro (asi 135 000 Kč)
http://auto.idnes.cz/streetscooter-elektricka...
Vlastně není divu, že se německá pošta naštvala a takové auto si vyrábí sama. Elektrická dodávka není levná, vyjde asi na 33 tisíc eur, ale vyplatí se. A je opravdu skvělá.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/streetscooter-elektricka...
"...Jenže StreetScooter je stavěn na životnost 16 let, a po celou tu dobu má výrazně šetřit náklady na provoz. Dobíjení je samozřejmě levnější než tankování nafty či benzínu, ale to není ta podstatná úspora. Důležité je, že StreetScooter šetří především na servisních nákladech a dalších položkách..."
Jo, za předpokladu, že baterie (asi nejvyšší položka z ceny tohodle jinak "Trabanta") vydrží celých 16 let s denodenním vybíjením a nabíjením. To mi vychází na nějakých 3.500 cyklů. No, i kdyby je v létě nevyždímali tolik a celkově jich byla polovina. Že by ?
Němci zkoušejí nové věci. Investují do výzkumu, vývoje. Něco se chytne (např. ICE), něco je slepá cesta (Transrapid, třeba). Ale vyvíjejí.
Češi si řeknou, že "tohle je blbost" a "tohle nemůže fungovat".
Proto Češi ušetří spoustu peněz za výzkum a vývoj. A proto taky dělají montéry v německých fabrikách, a ne naopak...
On ten výzkum a vývoj je pěkně drahá a riziková záležitost. Ne každá firma si to může dovolit. No a protože ty velké a bohaté firmy jsou u nás většinou německé, tak se u nás vyvíjí v německých firmách. Brno a nyní konečně i Praha zažívají velký boom vývojových středisek pro elektroniku na svém území.
Jistě u nás nic nevyvíjíme proto profesor Holý, profesor Wichterle, profesor Heyrovský celý život stáli u pásů
Problém jde především z minulosti, byl v patentové ochraně a konkrétně teď je i v platech , to že Německo zaplatí českým výzkumníkům víc aby byli " u nich", nebo si založí výzkumná centra u nás, protože náklady jsou nižší zde ( Bosch Budějovice, Siemens Praha , Continental Ostrava, Daimler Plzeň třeba).
Z dalších věcí ve kterých si Češi řekli, že vývoj je blbost mě maně napadají průmyslové textilie, sportovní textilie typu Moira, nanovlákno kde mají češi prakticky monopol na tkalcovské stavy, nemocniční lůžka, laserové technologie, technologie ochrany počítačů kde v podstatě původem české( československé) firmy ovládají trh.
Klidně můžeme říci, že Německu tento stav vyhovuje a na druhou stranu i víme, komu za to celkově můžeme poděkovat.
Měl bys rozlišovat základní výzkum, který běží hlavně v Akademii věd a na vysokých školách a je placen státem a evropskými granty a průmyslový vývoj, který si platí firmy samy.
Profesoři Wichterle, Holý i Heyrovský dělali základní výzkum na akademii a vysoké škole. Já popisuji stav vývoje nových strojů či přístrojů v Čechách. Popisuji aplikovaný výzkum, ne základní.
Co to ?
Reagoval jsem na Radlera, navíc jím předložené příklady jsou typické produkty výzkumu a zadání placeného státem.....
Takže je hezké, že mě poučuješ o čem je debata .
No nic nenech se vyrušovat....
Ano ano, Wichterle, Heyrovský...významné objevy. Jenomže to by bylo skoro všechno od konce 2. světové.
V komerční sféře je to ještě větší bída, když se srovnáme třeba se stejně lidnatým Švédskem. I s těma blbýma start-upama jsme na tom hůř než Estonsko, co má obyvatel jako Praha.
Nemáme na víc. Chybí nám podnikaví lidé (ti skončili v koncentrácích), chybí nám manažeři (ti skončili v odsunu). Jsme jako národ velmi konzervativní, neumíme riskovat. To taky rozvoji nepomáhá.
Nemyslím, že všichni skončili v odsunu ( dokonce některé manažery do odsunu nedali a ti pak museli potupně utíkat o pár let později ) , spíš si myslím, že značnou část podnikavosti a touhy po úspěchu v lidech ubil bolševik, než že by jsme byli konzervy...
Navíc právě na příkladech malých amerických německých, rakouských firem, které se " udělaly" právě u nás je vidět nejenom to ubití bolševikem, ale i to jak levné bylo pro některé z nich " zariskovat" a investovat z jejich pohledu pár milionů u nás v době, kdy kurzový rozdíl byl jaký byl......
Proto zmiňuju Estonsko - zemi zbídačenou bolševikem mnohem víc.
Estonsko vyvíjí Transrapid nebo ICE ? :)
To je cesta malých národů, prostě neděláme takové velké věci a navíc mám takový divný dojem, že zrovna z Estonska prchá mnohem víc mozků i pracovitých lidí (v poměru k obyvatelstvu) do zahraničí, než z Česka.
Dala už EU nějaký výzkumný ústav do Estonska jako do Česka ? Dělají v Estonsku přístroje na kosmické sondy ? :)
Náš "malá země" je z 27 zemí EU 10. nejlidnatější.
No, taky se tu vyvinuly nějaký stavy či čo, a nějaká tamara, a stavěly se celkem slušný sportovní letadla a taky slušný tatrovky... Nevím, možná to byly krámy na nic, já tomu nerozumím, ale něco jsem zaslechla.
Ale už se nestaví, nedělá, to máš pravdu, ale ne že by lidi byli neschopní, to se mi nezdá.
A zvládli jsme si postavit atomovou elektrárnu, a ne jednu. Dukovany jedou dodnes, a to už jsou vlastně po původně plánované životnosti. No ale ta řepka zas tolik neroste, že ani, tak něčím se svítit musí a fofrníky to taky nějak nezvládaj.
Neodpustím si ...
Co jsi (už) vybádal ty?
Vybádal jsem, že jako národ máme značné mezery co do výzkumu i jeho uplatnění v komerční sféře. Evidentně je to převratné zjištění, kterému spousta lidí nevěří.
A proto si u nás zahraniční firmy zakládají výzkumná a vývojářská centra, české firmy si " asi jen kupují licence" na výrobky a nic nevymýšlí
, a třeba EU nám svěřuje významný vědecký projekt s nejvýkonějším laserem světa o které měly zájem "západní země EU" :)
Vyvineme lék na (určitou) rakovinu a předáme ho do USA, neb tam jsou schopni ho produkovat ve velkém.
A oni, přátelé nejmilejší, k nám ten lék "za draho" prodávají.
Inu, jsi-li nemocný, "rád" zaplatíš.
Jistě a to samé sklářskou výrobou, kontaktními čočkami, umělým vláknem nebo s převratným systémem odpružení motorek. Hlavní bylo splnit plán a ne vyvážet k kapitalistům výdobytky....
A pak se divíme, že v devadesátých letech přišli do komunismem zdevastované země investoři a za hubičky investovali do produktů, výrob a výzkumů, které měly potenciál.
Ostatně to samé se stalo i Německu zdevastovanému nacionálními socialisty, kolik patentů, technologií a vynálezů si převzali Spojenci ?
Technická otázka.
Jakou máme jistotu, že by " předání výsledků americké investice" nejlépe nějaké české státní firmě vedlo k situaci, že již po pár letech od vyvinutí léku na ( určitou) rakovinu, by takový produkt byl vůbec prodáván, natož levně ? Jakou máme jistotu, že schvalovací procesy v Evropě, u nás a třeba na export do USA by proběhly tak rychle ?
Nemluvě o tom, že by jsme se museli soudit s investorem o tom, že jsme mu vykradli investici.
Nemluvě o tom, že z léků " předaných do USA" dostává jen ústav , který zesnulý profesor Holý vedl, skoro 2 miliardy korun ročně"......
Je skoro jisté, že by to neskončilo tím lékem, protože u nás nikdo nemá dost peněz, aby ten lék protáhl všemi atesty a zkouškami s nejistým výsledkem. Mezi vynálezem fungující látky a certifikovaným lékem je daleká předaleká cesta.
našel jsem pár článků a odkazů které " malují" jiný obraz :
http://www.statistikaamy.cz/2015/10/na-vyzkum-a...
https://www.czso.cz/csu/czso/vydaje_na_vyzkum_a...
https://www.czso.cz/csu/czso/vydaje-na-vyzkum-a...
http://ekonomicky-denik.cz/oecd-klesa-podil...
http://www.amsp.cz/firmy-zvysuji-vydaje-na...
http://www.statistikaamy.cz/2017/02/jaka-je...
https://www.czso.cz/csu/czso/cesko-investuje-do...
http://www.avcr.cz/cs/pro-media/aktuality...
A jaké jsou příklady úspěšné spolupráce se soukromým sektorem? Ukázkou může být domovské pracoviště prof. Lazara – brněnský Ústav přístrojové techniky AV ČR. Dlouhodobými partnery tamního oddělení koherenční optiky jsou především Tescan Orsay Holding, Meopta – optika, Mesing, PROFIcomms. Ústav je odborné i laické veřejnosti znám zvláště díky elektronové mikroskopii, kterou se zabýval jeho dlouholetý ředitel prof. Armin Delong, považovaný za otce tohoto oboru v českých zemích. „Výzkum a technologie vyvinuté jím a jeho týmem stojí za komerčním úspěchem elektronové mikroskopie v Brně. Zdejší tři firmy, FEI (součást Thermo Fisher Scientific), Tescan Orsay Holding a Delong Instruments, drží okolo 40 % celosvětového trhu v oboru. Neváhám proto říct, že jde o největší úspěch transferu technologií v novodobé historii naší země,“ uzavírá prof. Lazar
Ovšem Delongův ústav byl světový i za komančů. Jen tu tradici dál rozvinuli a nevytunelovali ho a nezrušili, jako se to stalo mnohým jiným. Už na konci komunistické éry tam vyvíjeli šikovný malý přenosný elektronový mikroskop. Po revoluci a privatizaci jim to patrně pomohlo přenést se přes nejhorší dobu, kdy jiní zbankrotovali.
"Neváhám proto říct, že jde o největší úspěch transferu technologií v novodobé historii naší země,“ uzavírá prof. Lazar"
-- no právě
No právě, to je krásná, téměř brahmovská
( Brahma neodpustí, ale je to prostě tak, stal jsi se mustrem uhýbání nejenom od vlastních názorů :)
odpověď na příspěvek ze kterého jasně a směroplatně plyne, že na vědu a výzkum dáváme víc než je průměr EU a víc než některé velké západní státy a jen o málo méně než chválený pionýr slepých uliček :), chválí nás za to OECD, statisticky je to podložené, z akademie věd je to podložené linkem
a
úplně to vyvrací vaší dojmologiii :)
krása
Nedáváme na výzkum více peněz, dáváme větší část svého (proklatě nízkého) HDP. Což je určitě lepší, než kdybychom dávali malou část HDP. Doufejme, že se to časem někde projeví (tedy, že ty granty se někde neodkloní, že). Ono, to že má auto větší spotřebu ještě nutně neznamená, že taky líp jede...
Špatný příklad, nevím jestli úmyslně nebo spíš z neznalosti. Co my víme kolik benzínů z ropočtu všech lejou v Estonsku do startupů, že ? V poměru k HDP hodně ale číselně ve srovnání s Německem málo ? Nebo hodně? Odklánějí trochu, málo, víc nebo vůbec?
Prostě jednou se měřítko HDP hodí, jindy ne a ve srovnání států je tak nějak to měřítko HDP jednám z mála relativně funkčních měřítek , tedy do té doby než se zjistí, že plknutí bylo rozmlženo a nastane potřeba zaplkat ještě více místo toho aby se z toho VYBÁDÁNÍ nějak rozumně vycouvalo....
Konec polibků v cyklistice :)
Hostesky nebudou jen ženy, ale i muži, líbat na pódiu se nebude :)
https://www.irozhlas.cz/sport/ostatni-sporty/uz...
Ale vždy to bude s elegancí,“ říká pro El Mundo Javier Guillén, šéf společnosti Unipublic, která Vueltu pořádá.
:)
To muze klidne skoncit v Haagu. Za me, ja bych to tak nenechal, to je prece jasny poslapavani lidskejch prav, viz https://www.youtube.com/watch?v=dH-A9YBsrwo
http://diit.cz/clanek/studie-nasa-hluk-dronu...
http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/80683/laska...
Kvůli znečištění prachem umírá ročně předčasně přes 500 Pražanů
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/kvuli...
Dieslové motory bez prachových filtrů...
A taky tramvaje sypající tuny křemičitého písku na koleje při brždění
Zajímavé je že údajně nejhorší je situace dle zprávy na Florenci, kvůli autobusům.
Marně přemýšlím, proč by autobusy měly mít motory bez filtrů? Kdo by to povolil ?
Když už od roku 2009 musí autobusy VHD splňovat normu Euro V. a většina má Euro V EEV, což je zpřísněná norma a poslední dva roky mají zavedené typy jako minimum Euro VI
Já moc nechápu, proč vůbec má být nějaký autobusák na Florenci. Stačili by asi 2 terminály, na jihu a severu Prahy připojené na metro, jo a dobudovat konečně ten okruh...
Vznětové motory obecně.
Zatím ještě žádný místní majitel nafťáka nenapsal, jak a čím čistí filtr a se zaneseným by mu silně klesl výkon.
PS: ale třeba těch 500 životů je bohatě vyváženo nižšími emisemi toho strašného CO2!
Já mám nafťáka a nevím proč bych se v něm vrtal, ani netuším, jestli to nějakej ten filtr má. Každých 22 tisíc se do toho musej lejt nějaký sračky, teda spíš chcanky.
Docela mě to prudí, protože cyklus pro servis je 25 tisíc, ale chcanky 22 tisíc, a při komplexním servisu chanky dolejí, takže musím krátce za sebou do servisu, solím zbytečně prachy, jako by tu nádržky0u nemohli udělat větší, aby to vydrželo od servisní do servisní.
Nesmrdí, nečoudi, každej druhej benzíňák jena tom mnohem hůř, protože v zemi jezdí spousta veteránů.
Má to Euro 6, a mám nálepku pro vjezd do nízkoemisních zón, Paříž to má od letoška povinně. Zajímalo by mě, kolik majitelů ekologických benzíňáků dosáhne na Euro 6 limity...
Paušalizace - dobrý benzín/zlá nafta - je nemoudrá.
To tvoje Euro 6 je jen do doby, než se zjistí, že i s těmi chcankami to podvádí. V době, kdy je motor a celé auto řízené počítačem je podvádění tak snadné...
Benzíňák je méně škodlivý z principu, protože s nižší kompresí prostě nemá tolik energie na výrobu těch sraček.
Z principu jistě, ale pokud budes srovnavat 15 - 20 let stareho benzinak a rok starym dieslem, projedes to
Ty zas prosazuješ druhý extrém, srovnávej stejné ročníky. Takhle můžeš srovnávat i koňským potahem ...
Jak píše Brahma, diesel je prostě už v principu špatně.
Dokonce se ovšem našli i nadšenci, co ho chtěli cpát do létadel :o)))
Jo, a co ty saze ve tvým filtru, kolik se jich tam vejde, než to ucpou úplně? Nebo se někam samovolně ztrácej?
Ale neprosazuji, jen říkám, že na problém je potřeba nahlížet komplexně, a ne zakázat přes noc nové diesly a nechat drandit staré plechovky.
Nemluvě o tom, že jde spíš o ty náklaďáky a autobusy, než o osobáky.
Prostě hodnotit vozidla podle emisních parametrů a ne podle paliva.
Pokud jde o saze ve filtru, netuším co se s tím děje, nerozumím motorům a nesnažím se je pochopit.
Koupil jsem mě vyhovující a přijatelné auto splňující Euro 6, abych mohl zajíždět do měst, kde jsou nastavené ty limity, do francie jsem musel navác koupit nějakou tu ekoznámku na sklo, která garantuje, že to vozidlo ty limity splňuje.
Jezdím pravidelně na ty kontroly, kde mění (doufám) vše co je potřeba, aby to auto bylo v prvotřídním stavu.
Potíebuji aby tak vydrželo 5 let a 400 tisíc, a pak si pořídím něco nového. Na dieslu nelpím.
Jestli někde někdo něco sfalšoval (zatím se to provalilo jen na VW) není to můj problém, já to auto kupoval s těmi deklarovanými parametry, ostatně, ta aféra se rozjela těsně potom, co jsem auto pořídil, byl jsem rád, že jsem o fous unik Skodovce, protože ji nebyli schopni dodat v termínu a nestal jsem se obětí ...
Bejvávalo. Turbobenzíny s přímým vstřikem vyrábí saze taky. Nakonec zavedou filtry pevných částic i do nich.
http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-fap...
No když vymysleli ten fitr na saze, tak ho nasadí ledaskams. Ale ten benzíňák nepotřebuje takovou kompresi a tudíž nemá ve válcích takovou energii pro tvorbu nejrůznějších exotických sraček. V tomhle ten diesel jasně vede.
To právě u těch turbobenzínů s přímým vstřikem už není pravda. Tam už se taky dějou věci...
Ano, benzínový motory se s použitím přímýho vstřiku trochu přiblížily nafťákům. Ale přesto mají ty emise pevných částic zhruba 10x nižší bez filtru, než diesel s dokonale fungujícím filtrem. Prostě nižší tlaky a trvale určený okamžik a místo zážehu. Diesel si bouchne kde a kdy chce ...
Zrovna dneska vyšel článek, že zhruba 2/3 nafťáků mají nějaký problém s tím filtrem, podle měření v terénu. Takže pak není výsledek 1:10, ale průměrově třeba 1:100.
Nastavil bych emisní limity škodlivin (těch skutečných) všem stejně, když to někdo dodrží i s motorem na mazut, proč ne?
Nojo, když ona je tam ještě ta účinnost a tu má ten diesel vyšší. S vyšší účinností vyprodukuje na jednotku výkonu méně CO2 a spálí méně ropy. Honíme současně tolik zajíců, že nevíme kam dříve skočit. Na jednu stranu je diesel lepší a na druhou zase horší.
CO2 považuju za neškodný až prospěšný, ropu je tedy škoda pálit, jako surovinu, ale škodliviny mi vadí víc. Takže mám jasno, kterého zajíce honim :o)
Saze ale nevznikaji nejakou kompresi, ale hlavne v nevhodnych jizdnich rezimech, nasledne v kombinaci s opotrebenim motoru, vstriku, casovani atd.
Já mám pocit, že jsem četl, že diesel při vyšších výkonech kouří vždy. Ano, když běží v blbém režimu, tak kouří i za běžných otáček.
Ta komprese umožňuje vznik zcela exotických polutantů, nejen sazí. Prostě v těch válcích je dost energie. Ale proč to kouří saze, to vlastně nevím.
Ta komprese je ale nutná k samovolnému vznícení. A neřízené vznícení neumožní v mnoha různých režimech (teplota, otáčky, zatížení atd) dokonalé spálení.
Zase na druhou stranu ty vysoké tlaky vedou k vyšší energetické účinnosti, ale zas i k nutnosti motor předimenzovat.
Zkrat si interval na tech 22 tisíc a máš to při jednom a auto bude jen rádo. Já zkracuju interval na 15 tisíc
Taky bych to tak resil, nebo sel na plus minus kompromis. Nadrzka se chcankama je urcite dimenzovana s dostatecnou rezervou. A nebo si udelat tu nadrzku dolejvaci a plnit si ji sam, tak jako kamionaci. AdBlue je na kazdy slusny pumpe doslova za par korun.
Pokud by se teda neseknul pocitac a po 22 to nespadlo do nejakeho nouzaku. Dneska je to pakarna kvuli kazde prkotine.
Tak si ještě musíš u číňanů koupit kreknutou diagnostiku a můžeš si to nulovat a nastavovat sám. Pak tě už nějaké termíny nebudou trápit.
Na rozumny auto nemusi byt ani diagnostika. Treba u sprintera byl na nulovani postup uvedeny primo v oficialnim manualu.
Rondo, do tohohle krámu si nic sám nedoleješ, všechno jde přes počítač a tak, aby sis to sám nemoh udělat, i kdybys to nakrásně uměl, ale musel mazat do autorizovaného servisu.
Není to neřešitelné, jen nepohodlné.
Ono to je tak, že ti to signalizuje kontrolka aai 2000 km před tím, než to dojde. Těch 2000 je pochopitelně plus mínus autobus, protože spotřeba závisí na mnoha faktorech.
No, a nedostavíš se do servisu, dojdou chcanky, auto už nenastartuješ.
Není to nějaký neřešitelný problém, jen na to musím myslet, a to mě právě prudí, prostě 3 tisíce km zbytečně dřív, ale asi to bylo cílem, dostat tě do servisu častěji.
Takže já to mám tak, že doleju chcanky, udělám jednou Bochum, a jdu na pravidelnou prohlídku, protože podruhý Bochum už by se nevešel zase do limitu na ty prohlídky....
Teď už si s tím lámat hlavu asi tolik nebudu, když o pár tisíc přetáhnu, ale dokud to bylo v záruce, nezlobil jsem raději....
Taky prča, tvrdí 5 let záruka (nebo 100 tisíc), takže 16 měsíců staré auto už bylo bez záruky, ani 2 roky vlastně nemám, taky humus...
Při nákupu auta lakujou, že musíš na oleje a další údržbu do jejich, přímo firemního servisu. Ale to je ftákovina. I plno "garážníků" má od automobilek schválení pro tyhle práce. A po záruce to už může dělat v podstatě každý, kdo se "domluví" s počítačem. Na tuhle základní údržbu, vynulování, většinou stačej ty čínský BT moduly a mobil. A pochopitelně trošku šikovný ruce a nějaké znalosti o tom autu, nebo aspoň chuť pohledat na netu. Pro toho, kdo chce dost ušetřit, nebo se v tom rád hrabe je to schůdná cesta. Znám ale lidi (žádný milionáře), co si i kejdu do ostřikovačů nechávají dolejvat v servisu...
Jo, to určitě, jiná věc je, že ono to co s tím autem dělajě, se vše ukládá do počítače, to auto pak má "rodokmen". A protože ho budu chtít prodat, za pár let, chci ten rodokmen mít kvalitní.
Jo, ostřikovače, to si taky často říkám, proč kvůli tomu safra musím zvedat kapotu? To to nejde udělat uživvatelsky příjemnější, hezky to lejt jak palivo, třeba?
Ti schválení "garážníci" taky vyplňují servisku, jejich štempl má úplně stejnou hodnotu. Na to razítko musí mít fabrikou odfajfknutý znalosti a vybavení.
A přímo prodejní servis taky není žádnou zárukou bůhvíjaký kvality a poctivosti. Dávali jsme Sprintera na větší servis furt jen k nim (drobnosti, oleje jsem si dělal sám) - a když jsem pak vezl po půl mega vstřiky na zkouknutí, tak jsme nestačili koukat, že jeden vstřik byl jiný, pro menší kubaturu. Přitom se v tom nikdo kromě nich nehrabal.
Ty máš asi nějaké žabožroutské auto a u toho nevím. Ale Škoda servisy prodávají ta tříletá auta, která celou dobu pravidelně udržovala, přímo ze svých servisů a s jejich dobrozdáním. Není to nic závazného, ale když si přečteš z jejich počítače, jak to auto udržovali a opatrovali, tak máš pocit, že tě nenatáhnou jako v AAA. Takže z tohoto důvodu má smysl s opravdu novým autem do toho značkového servisu jezdit.
DPF se vypaluje automaticky sám při jízdě již při cca 50% znečištění filtru. Proces si motor spouští sám.
Teoreticky. A opravdu bez vzniku jemnějších sazí? Od výrobců aut a filtrů jsem četl, že se saze spálí na čisté CO2.
Jinde se dočteš, že jde o "částice síranů, dusičnanů, solí, kovů a podobně", z těch bude taky jen CO2?
http://www.uamk.cz/garaz/75-autostyl/autostyl...
Já samozřejmě nevim, tak hledám informace. Zajímalo by mě nějaké měření emisí v režimu vypalování filtru.
Ten článek v odkazu je nějakej divnej, ty saze jsou přece hlavně z uhlíku. Taky jak tam píšou, že první filtry pevných částic potřebovaly k regeneraci (vypálení) močovinu, a novější už ji nepotřebujou - to je přece taky blbost. Močovina je právě u těch nových aut, a rozkládají se s ní oxidy dusíku. Podle mě ji nakonec dostanou i benzíny.
Jenže ono je to vždy něco za něco a vždy kompromis.
Když už chtěl PepikW odezvu od majitele dísláka, tak mu to klidně napíšu. Jo, náš diesel s automatem si regeneruje DPF automaticky během jízdy. Když tu akci spustí, pozná to i takový laik jako já. To si nastaví automaticky otáčky někam nad 2500 a drží je cca 10 minut. Spotřeba letí nahoru. A to neříkám proto, že že by mě mrzelo, že je to pro mě jako pro majitele dražší, ale proto, že se holt ta nafta jaksi obecně všem propálí. Saze se takto vypálí, samozřejmě ale na tom filtru se furt usazuje nějaký popílek a po nějakých 100 - 150 tisících kilometrech musíš ten filtr nechat vyčistit nebo vyměnit.
Jo, pocuď dobrý, ale ten nový filtr, když se vyrábí, tak spolyká taky nějakou energii a vyrobí to nějaké emise. Navíc, aby to fungovalo, tak se do toho strkají vzácné kovy - platina, palladium (nevím přesně). A ty musíš vytěžit ze země (u těchto kovů, laicky řečeno, to může znamenat, že na 1 gram kovu vyhrabeš ze země třeba několik tun horniny, kterou musíš zpracovat a to může být obrovská ekologická zátěž).
Zajímavé, že u solárů už jsme si zvykli počítat nejen s provozem ale také s výrobou těch zařízení.
Teď se to pomalu učíme u té elektromobility a uchovávání energie (ono to, dnes v Čechách populární lithium v zemi neroste ve formě úhledné velké mnohatunové kostky o hraně 100x100 metrů, kterou prostě vyhrabeme a máme to. Ono je to podstatně složitější:-)).
Nu a u těch DPF filtrů se to budeme muset naučit taky.
Tedy budeme se to muset naučit, abychom z těch filtrů nevyrobili podobné ekonáboženství jako z toho CO2, ale abychom byli schopni hledat v rámci všech podmínek ten nejlepší kompromis.
Já zrovna včera koukala na nějaký pořad o tom našem lithiu s otevřenou hubou. Jak tam nějaký elektrotechnik z ČVÚT vykládal, jak se to bude pěkně dolovat. Hrozná sranda:-)). Však ony tam přeci ty doly už jsou z minula, to se tam jen spustíte a vyberete to lithium.
Viděl ten člověk vůbec někdy hlubinný důl? Ví o tom, že ty chodby jsou již dávno zavalené a důl zatopen? Ví o tom, že když chceš něco těžit ze země, tak musíš furtom furt čerpat z podzemí vodu? Byl se tam vůbec někdy podívat?
Ví, že ten finální produkt je vázán výhradně na lithnou slídu? Ví, že to je jen jeden z mnoha minerálů té žuly? Ví o tom, že tam s tím jde také wolfram a cín? To necháme plavat?
Ještě, že tam včera nechali okrajově, pár štěky, promluvit taky pár geologů - Starý, Kavina a především Karel Breiter, který ty lithné slídy v Krušnohoří zkoumal už hluboko za bolševika a rozumí jim), a ti ty vzletné plány o Česku jako lithiové velmici trochu krotí. Protože ví, o čem mluví:-)
Ale třeba vůbec nic těžit nechtějí, jen přilákat zájem investorů. Tunel v dolech je naprosto přirozený :-)
Asi máš nějakej jinej diesel nebo to blue to dělá jinak. Ještě jsem nepostřehnul, že by se za jízdy něco dálo, ale může to bejt tím, že těch 800 kiláků už mám ak nacvičeno, že si na rovinkách zdřímnu a nic nevnímám..
Však oni se už ozvali čeští Zelení, ve smyslu eklektroautům a bateriím 3x sláva, ale prosím pěkně netěžit a nezpracovávat suroviny u nás :)
No, oni by ti nejzarputilejší zelení, co furt druhým radí jak na to, měli jít vlastním osobním příkladem a dodržovat zásady podle onoho článku, který tady již taky rozpoutal diskusi. Ty rady mají velkou šanci v osobním životě každého ekologisty udělat zásadní změnu. Jenže ty rady jsou málo populistické a nikomu se moc nelíbí. Tak se holt zelení věnují činnostem jako blokování staveb silnic, měnění již vyrobených a pořád funkčních žárovek za jiné, prosazování zákazů pro všechny ostatní a podobným hovadinám.
Přitom by měli:
- především mít málo dětí (nejlépe žádné)
- sedět doma a nejezdit a nelítat
- žít komplet bez auta, to se týká také elektrických aut,
-málo jíst a hlavně být vegetariány.
http://www.popsci.com/how-to-stop-climate...
Člověk se fakt musí smát, když tady dostane nalejvárnu o tom, že ta auta, zlá a nebezpečná zvířata, líté saně, co zabíjejí lidi, a když odpočívají, tak se válej po ulicích a překáží od člověka, který sám auto vlastní, jezdí s ním a parkuje plechovku na ulici. A když mu nakonec navrhneš, že by aspoň mohl jen na 14 dní zkusit žít komplet bez auta a chodit si pěšky pro rohlíky přímo do pekárny za městem, tak ti řekne, že to nejde, nedá se to, ostatní mu neumožní to provozovat a tak podobně:-))
Pokud vím, tak Zelení jsou politická strana, která se normálně účastní volebního boje. U voličů ostatních stran se také vyžaduje přesné spříznění s volebním programem a morálním kodexem dané strany? Sociální demokraté se chovají sociálně a podporují ekonomicky a sociálně slabší sousedy? Voliči ANO tvrdě bojují proti korupci a zneužívání dotací? Dokonce ani volební lídři těch stran to nedodržují a naprosto na to kašlou. Komunisté rozdávají osobní majetek a žijí komunistickým životem v komuně? U ostatních stran se s výjimkou Lidovců se ani o morálce či nějakém kodexu chování nedá hovořit, takže to asi ani porušovat nemohou.
Soudě dle volebních preferencí se zdá , že spříznění s programem Zelených je obzlášť těžké.
Na druhou stranu je Zeleným nutno přiznat, že v tom jednom případě kdy se dostali do vlády dokázali tito čistí a milí lidičkové takové veletoče, že velmi dobře zapadli do politické scény :)
Zvlast Katerina J. :-))
https://www.youtube.com/watch?v=KC14wkw6uVA
Pokud vím, tak mám v příspěvku zelené s malým zet a mám na mysli ty "nejzarputilejší zelené" nikoliv ty "politicky zelené":-))
Už jsi prodal auto?
Když ono je to tak příjemné a pohodlné ho používat ...
Řekl majitel odporného kouřivého nafťáku, který uplácí na STK, aby snáze prošel. :D
Nejde o snazší projití, ale o to že si nehodlám nechat ničit motor měřením v režimu, ve kterém se nikdy za provozu nenachází. Kolegovi takhle při měření pretrhli rozvodovej řemen.
To máš takovou hrkavou smradlavou vykopávku, že když ti trochu zvednou otáčky, tak už ti ohrožují rozvody? Neměl bys raději než o STK uvažovat o ekologické likvidaci? V takovémhle stavu už neohrožuješ jen přírodu a už také sebe a svou rodinu. :D
Trolíš hezky, ale marně
A proč bych to měl dělat? Podle tvé logiky, díky tomu že produkuji CO2, tak bych měl rovnou skočit se skály? Stačí, že ho používám rozumně a v opodstatněných případech a hlavně s ním nejezdím zběsile po Praze v případě, kdy to mohu uskutečnit jinak. Už jen tím se chovám značně ekologicky proti běžné populaci. :p
Pro toto:
"Pokud by současné nebezpečné dopravní vehikly, co lidi zabíjejí, zůstaly za hranicí města, to by asi bylo docela přijatelné řešení. "
Takže soryjako, prodávat ho nemusíš, stačí, když tvoje auto zůstane za hradbama města:-))
Pokud většina těch plechových vehiklů zůstane za hranicí města, tak já budu jeden z prvních, kdo ho tam bude dávat. Poněvadž tomu tak není, tak nevidím důvodu, proč bych měl být já tím jediným mučedníkem a dobrovolně si škodit.
Jak můžeš být jeden z prvních, kdo ho tam bude dávat, když ho tam chceš dávat až tehdy, když jich tam bude většina?
:-))
Víš moc dobře, jak to myslím a jen otravuješ. :p
No, já ti právě dost dobře nerozumím.
Ty nechceš být "jediným mučedníkem a dobrovolně si škodit" a proto žádáš většinu, aby byla "mučedníkem a dobrovolně si škodila"?
Vidím, že paní je patrně z Matfyzu, nebo má alespoň matfyzácké myšlení. To není hamba, jen taková ne úplně běžná vlastnost.
Prostě budu mezi prvními 20% ze všech pražských majitelů osobních automobilů, kteří budou parkovat své auto na velikých parkovištích za hranicemi města. Tím budu současně průkopníkem nezabírání městského prostoru parkujícími auty a nebudu osamělým a nepochopeným mučedníkem.
Jinak, újezďák se mýlí, když píše, že čeští Zelení (tentokrát s velkým) jsou proti těžbě a zpracování lithia u nás. Opak je pravdou. Hlásají heslo:
"Uhlí ne, lithium ano!"
Pěkně to zní....ale, počkat!
Až to lithium vytěžíme, zpracujeme, baterku vyrobíme a ten elektromobil koupíme, tak asi nejspíš budeme potřebovat dost často elektrickou zásuvku.
Nebo ne?
No kdyby ty baterky byly dostatečně účinné, tak by se to dobíjení těch baterek s výhodou dalo požívat pro vykrývání zvýšené výroby elektřiny z větrných elektráren, když fouká. Zrovna tohle by mohl být ten skvělý stabilizující činitel pro rozvodnou síť, takové řízené masové dobíjení. Myslím, že v dalších bodech svého programu se ti Zelení zrovna k těm zdrojům energetiky dosti jasně rozepisují.
U Hrádku nad Nisou roste nový větrný park - už jich stojí asi 10 kousků - elektřina v zásuvce bude! Tedy občas.
Proč jen občas, když už máme to lithium?
Spíš než občas, bych řekla, jen pro někoho.
Protože když zavřeme uhelné a jaderné elektrárny (oboje Zelení neradi), tak nakrmíme elektrikou stěží čtvrtinu poptávky.
1. Když jen uzavřeme a nic jiného nevytvoříme, tak jistě ano.
2. Co má těžba lithia v Krušných horách společného s energetickou koncepcí České republiky?
3. O zavírání elektráren a energetické koncepci rozhoduje Vláda České republiky a nikoliv názory jedné poměrně marginální strany. Pánové z ANO to jistě skvěle vyřeší, poněvadž oni nekecají, ale makají. No a protože krátkodobě ekonomicky je těžit hnědé uhlí a pálit ho výhodné, tak to i nadále budeme jistě dělat. Sbohem Podkrušnohoří, sbohem Pařížské dohody, sbohem vyspělá Evropo. Vzhůru k Velkému bratrovi!
to je právě ta legrace, pamatoval jsem si něco úplně jiného takže zde
Pan Berger ,místopředseda Zelených lithium verze 21/11/2016 :
https://www.zeleni.cz/web/michal-berg-ct...
“Těžba lithia není bez ekologických rizik a severní Čechy si toho myslím prožily v tomto směru dost. Přestože rozvoji elektromobility fandím a pro přechod od fosilní dopravy k té udržitelné budou mít elektromobily zásadní roli, tak není dobré zapomínat na to, že úplně 100% čisté taky nejsou, zejména kvůli vzácným kovům v bateriích. Jako u mnoha jiných věcí, ani u nové továrny Tesly se nejedná o otázku, zda ano či ne, ale za jakých podmínek. Drtivá většina problémů světa totiž není černobílá, ani elektromobily,” prohlásil Michal Berg, místopředseda Strany zelených.
“Mít zde Teslu jen proto, že jsou zde zdroje lithia a je tu levná a přitom relativně vzdělaná pracovní síla, to nás trochu staví do pozice rozvojové země, kterou je potřeba trochu „vytěžit“. Podmínky, za jakých zde taková investice bude, musí být spravedlivé a musí brát ohled na životní prostředí,” dodal Michal Berg.
Nu a pan Berger a pan Globočník zelení verze 22/6/2017 :
„Není těžba jako těžba,“ říká Petr Globočník, lídr kandidátky ústeckých Zelených. „Lithium je surovina budoucnosti, uhlí naopak patří minulosti. Podporujeme lithium. Máme jen typicky zelené podmínky: těžba musí být šetrná k přírodě a zisk z těžby a zpracování vytěžené suroviny musí zůstat v regionu. Lithium přinese nová pracovní místa v těžbě i zpracovatelském průmyslu, kde snadno najdou práci zaměstnanci zavřených hnědouhelných dolů.
Experti Zelených vyhodnotili těžbu lithia pod Cínovcem jako vhodnou alternativu pro budoucnost tohoto tradičně průmyslového regionu. Nu a pan Berg je najednou ve stejném článku pro těžbu lithia https://www.zeleni.cz/web/zeleni-uhli-ne...
Já myslím, že to je o pioritách co chtějí či nechtějí.
1. Nechtějí pálení uhlí a jeho povrchovou těžbu.
2. Těžba lithia je příležitost pro horníky regionu a pokud se bude dělat rozumně a nebude se ničit životní prostředí, tak to moc nevadí.
3. Lithiové baterie a elektromobily by mohly být příležitostí, jak se zbavit závislosti části dopravy na naftě, pokud se podaří je dobíjet z alternativních zdrojů. Nebo alespoň, jak zbavit města zamoření dopravou.
Je třeba to chápat v tomto pořadí od nejdůležitější 1. Pak tam není žádný rozpor.
Tim se netrap, to budou náplavy z Moravy...
Myslíš, že rodilý Pražák, Vltavou křtěný, vydrží všechno?
Jak to zpíval Mládek, jak v Tatrách dostal záduchu a zachránil ho jen kamarád, co mu nahodil Trabanta, aby se nalokal vzduchu na kterej je zvyklej :-)
Naprostej blábol. Něco podobného se nedá spočítat. Jedině tak pokud to diesel auto někoho převálcuje.
Ještě něco k tomu jak práší jenom diesly http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a...
Jejda majiteli hnusného nafťáku jsme šlápli na kuří oko a ono se mu to nelíbí :D :D
Já když jsem si kupoval nové auto, tak jsem si už koupil benzíňák. 1. jsem měl vždu benzíňáka. 2. nechci v zimě na horách řešit, zda mám správnou zimní naftu a jestli nastartuji. 3. nechci auto, které produkuje mnohem víc kancerogeních splodin než bezníňák. Tak mám benzíňáka, i když víc žere.
Kdyz budes chtit byt jeste o malicko ekologictejsi, prejdi na LPG. Neni to zadna univerzalni zachrana, emise ma taky, ale je to o facku cistsi.
To auto je už teď pro mne docela složité, už to nebudu zesložiťovat.
LPG je pohodovka. Zalezi, co mas za plechovku. Starsi systemy jsem si do auta vetsinou bastlil sam. Prvni jsem mel hned po devadesatum v razdvatrojce, to se jeste plyn prelejval z flasek, nebyly cerpacky. Taky to bylo na zaprenou, ale nikdo to nehonil a nehrotil. Sami policajti casto jezdivali ve svych autech na plyn.
Nevím, zažil jsem propanbutan ve 1203. Startovalo se to na benzín. Když se zahřál vývojník propanbutanu, tak se to dalo přepnout na plyn. Přepnutí spočívalo v tom, že se zavřel přívod benzínu a když to škytlo, tak se pustil plyn. Kamarád s tím jezdil v zimě po zapadlých a zasněžených silničkách po Jizerkách. Bylo to vždy o nervy, zda se přepnutí podaří, nebo to v jedinném pruhu silnice chcípne a to na dlouho, protože karburátor byl už prázdný. Na benzín se moc dlouho nedalo, protože ho vždy bylo v nádrži málo. Kdybych chtěl dobrodružnější život, tak si to pořídím. Já chápu, že to z pohledu dnešních systémů bylo asi muzeum, ale vždy tam ty dva systémy budou. To auto už je nyní komplikovaný počítač a montáží dalšího systému se to nezjednoduší. Takže pro mne už ne, i když je to asi ekologičtější a snad i levnější. Mám Octávii 2.
Nojo, u karburatoru se musel benzin vyjizdet. A nebo tam benzin vubec nepoustet a jezdit jen na plyn. Nez jsem hodil Favorita do srotu, tak posledni pulrok jezdil i startoval jen na plyn, protoze (jak jsem nasledne zjistil), totalne prohnila trubka od nadrze ke karbu a nadrz byla sucha. Spolehlive to startovalo i v zime v minus patnacti.
S Feldou taky startuju rovnou na plyn. Jednu chvili mela mrtve cerpadlo a prisel jsem na to vicemene nahodou.
Na plynu me bavi to, ze nezasira motor. Krasne je to poznat pri vymene oleje, kdy po benzinu nebo nafte vytece cerny ter, plny karbonu a uz na omak "popela"' kdezto po plynu krasne cisty olej
V '91 jsem prodal kamosovi automechanikovi stopetku. Prestavel ji na PB a jednou mi ji pujcil. Jeli jsme s Nebeskou do Prerova s trema desetikilovkama v kufru a za sedackami vzadu. Utesoval jsem se, ze vybuch tri desetikilovek bude mit stejnej ucinek, jako jedna dvoukilovka. Ale amatersky instalovanej italskej smesovac fungoval. Byly to pionyrsky doby. Jo a jedna flaska stacila na 160 km.
Mě nebavilo rachtat s desetikilovkama a provokovat gumovejma hadicema, tak jsem hned od začátku měl čtyřicetilitrovou nádrž, tehdy za doslova krvavý peníze. A plyn jsem do ní přelejval z velkých 33 l lahví. Nejlepší bylo dát auto do stínu a flašku nechat rozfajrovat na sluníčku. To pak do nádrže letělo, až se hadice klepala. Desetikilovky jsem v zimě dával na chvíli pod žhavou sprchu. Jinak se musel z nádrže upouštět tlak, aby to tam nateklo všechno. Jó, to bejvala dobrodružství :-)
Přesně takhle se musí nahřívat pod horkou sprchou 5 kilová bomba, aby se dala přepustit do těch malých bombiček pro vařič. První bombička jde i bez toho, ale další už nechce.
A kouknul ses na něj někdy? Máš v tom katalyzátor? A víš z čeho je vyroben a jak?
A když se ráno vzbudíš, zkoumáš z čeho ti teče voda a odkud ta voda je? A kachlíky v koupelně? Z čeho jsou? A když si pustíš plyn (nebo elektriku), aby sis uvařil kafe, zkoumáš, odkud to k tobě připutovalo a jak? A když si sedneš na židli ke stolu, zkoumáš odkud pochází dřevo (či nedejbože ropnej plast), ze kterého je to vyrobeno? A když si sedneš na záchod, víš, co se s tvýma exkremetama děje, kam mizí a kdo se o ně stará? A když sedáš ráno na kolo, napadlo tě někdy zkoumat, odkud se všechny ty suroviny na ty trubky vzaly? A když je hnusně a ty místo na kolo sedáš do autobusu, napadlo tě, že v tom krámu je dieslák?
Troufám si odhadnout, že ne. Že to nezkoumáš, prostě to spotřebováváš. Protože kdybys to při svém ekologickém zaměření zkoumal, tak by ses oběsil a ještě před tím bys zavraždil veškeré své potomstvo, jak to onehdá psali v jedné té, myslím, švédské studii:-))
Kdybychom se takhle zamysleli všichni, tak už jsme všichni voběšení a problém by byl odstraněn, milý Hustone:-))
Buď jsi to pověsila na nesprávné místo, nebo blábolíš zcela z cesty. Na své auto jsem se už podíval a dokonce i do něj. Nějaké ponětí o světě okolo sebe mám také a občas o něm i přemýšlím.
Já jsem si jista, že jsem to pověsila správně:-))
Jednoho krásného dne, někdy v hluboké budoucnosti, se i naše planeta odporoučí k pánu. A s ní vše živé.
Pak máme možnost, zda se odporoučíme spolu s planetou nebo se pokusíme kolonizovat (ekonomicky a existenčně emigrovat) nějakou jinou planetu a zachovat Zemské lidské DNA pro příští mimozemské generace.
Uvažoval jsi někdy o tom, že průměrná doba extinkce vyšších živočichů je cca 5 mil. let?
Ovšem lidstvo se od všech předchozích generací vyšších živočichů zcela kvalitativně liší ve schopnosti exploatovat Zemský povrch a i měnit Zemské klima a chemické složení povrchu. Takže průměrná doba existence ostatních druhů se na ni nejspíš nevztahuje. Je to už nejspíš jen na nás, jak dlouho nám to vydrží. Zatím se zdá náš konec mnohem blíže, než konec naší hvězdy ve stádiu novy.
Neidealizuj si nás až tak moc. Nejsme vyjímeční. Naopak, jsme hodně zranitelní. Jsme velmi zranitelní. Známé poučky se na nás vztahují stejně jako na jiné živočišné druhy. Neumíme je ovlivnit jinak, než kolonizací jiných planet.
A to bychom zase umět mohli. To celkem úspěšně trénujeme mnoho stotisíc let již tady na Zemi:-))
Ze se planeta odporouci zasluhou lidstva driv, nebo rozpinanim Slunce o par miliard let pozdeji psal uz Grygar ve svym Vesmiru. Ale znepokojuje me ta kolonizace, kolik lidi zahyne ve rvackach o mista ve hvezdoletech. A ta korupce, skoro si predstavuju film Casablanca.:-)
Prdlajs. jen že hledáš svatyho mezi čertem a ďáblem.
Ale kdež, jen rozlišuji mezi čertem a Belzebubem. Kdežto ty jsi se za mrzký ušetřený peníz na spotřebě upsal rovnou Belzebubovi a teď se ti nelíbí, že někdo říká, že to není úplně košér.
Tak pozor ať si tě neodnese ten tvůj čert co ses mu upsal ty. Budeš mít díru ve střeše.
Čtyři z deseti přístrojů na sondě Solar Orbiter pro blízký průzkum Slunce jsou z Česka.
http://www.tyden.cz/rubriky/veda/vesmir/ve...
v roce 2012 se české podniky a zástupci české vědy účastnili prezentace k výběrovému řízení a slušně se prosadili.
http://www.czechspaceportal.cz/7-sekce/kalendar...
http://www.czechspace.cz/cs/solar-orbiter-swapas
https://www.space.com/35865-solar-orbiter-facts...
EU okradla lidi o daně, aby je pak zašantročila na nějaké pochybné projekty ESA za účasti firem z Východu. Czexit! :-)
Čekal jsem od vás spíš další díl vaší dumky žalky o tom, jak česká věda, technika a podnikavost jdou do kopru přestože firmy z VÝCHODU, pobily firmy ze západu a dokázaly skrz lenost a nekonkurenceschopnost ODKLONIT 40 procent z přístrojů jediné sondy ESA ke slunci.
Mimochodem sondu kompletují v zemi, která exit provádí....
Tak jo, udělám Vám radost - jedná se o fenomenální úspěch české vědy a techniky, a současně doklad toho, jaký pokrok jsme udělali během 40 let od vývoje sondy Magion 1.
Spokojenej?
Nejde o uspokojení, jde jen o to, aby jste nedal na vaše mylné dojmy...
Jináč je vidět, že skutečně víte prd, Magionů bylo kupříkladu 5,poslední z nich někdy v polovině devadesátých let.
V ESA ( což asi k vašemu překvapení je organizace založená dávno před EU a ve které jsou nečlenské státy EU+ další s přidruženým členstvím ) jsme v ní aktivní po celou dobu členství ale spolupracovali jsme i před vstupem.
Historicky české přístroje a vědecké experimenty byly a jsou jak na sovětských, ruských, amerických nebo mezinárodních stanicích ve vesmíru prakticky celých těch " 40 let od Magionu 1".
Krása, než připustit omyl je potřeba to hnát po osobní rovině spokojenosti...
Přemýšlím, kam chodíte na ty své divoké přepoklady ("...asi k vašemu překvapení...")...
http://video.idnes.cz/?c=A170719_160241_liberec...
Sláva. Lepší zachráněnej jeden pes než tisíc migrantů pár set metrů od pobřeží Libye.
Přál bych tobě a i sobě, abychom se nedostali do situace těch migrantů. Abychom neměli důvod hledat, jak a kam se odstěhovat.
Zajímavé by bylo se zeptat těch migrantů, kteří jen zneužívají sitauce těch skutečně potřebných s důvody jak se vlastně cítí, když jim tím zmenšují nebo přímo ničí šanci.
Jinými slovy třeba všech těch " nepravých Syřanů a Eritrejců ".
Ono je krásně když uprchlická centra jsou plná lidí ze zemí, se kterými má EU normální vztahy, jejichž státy mají zastoupení v komisích OSN pro lidská práva a kde ani náhodou neprobíhá brutální diktatura, teror nebo dokonce válka , ze zemí které OSN chválí za pokrok všeho druhu.
Zeptat se lidí, kteří nemají žádné ohledy na lidi v nouzi.
Nebo se zeptat těch lidí, kteří téměř zuřivě vyžadují nárok/právo na příchod kohokoliv a přitom ničí ulice vlastních měst a majetek spoluobčanů , proč to dělají ?
Myslíš že chtějí levičáci EU aby se zde imigranti cítili jako v Syrii a proto jsme zažili Hamburg jinak ?
Obávám se, že někteří lidé by potřebovali být v situaci těch uprchlíků, aby začali mluvit rozumně. Myslím si, že Hekynen, alias Brahmaputna, by fakt mluvil a psal jinak, kdyby byl na jejich místě. Což se mu dost dobře může splnit i velmi brzo.
Brahmaputna je také provokatér, ale není to Hekynen. Tak daleko to s ním snad ještě nedošlo :D
Ono je to u těchto fanatiků už dost těžko poznat, kdy jde o jednoho člověka a dva stejně blbý lidi. Projevují se hodně podobně.
Jako o vlaštovkovi taky nemůžu s jistotou říct, že to je opravdu Medvěd, ale jeho chování bylo opravdu hodně podobné Medvědovu.
Protože trpíš stihomamem, kde na tebe některý z nich vykoukne. Už je vidíš všude. Možná slyší i nějaké hlasy. Jsi už vážný případ.
Zaujalo mě, že ČR, co se cyklodopravy týče, nezaostává jen za západní Evropou, ale brzo bude zaostávat i za válkou rozvráceným Balkánem:
"Grad Beograd raspisao je javni konkurs za izbor korisnika mesta za postavljanje stanica za iznajmljivanje bicikala na teritoriji grada Beograda."
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy...