Ahoj kolaři!Rád bych se vás zeptal čím mažete vidlice a jak často.Já mám vidlu Manitou Axel Elite Lockout a rád bych jí udržel dlouho fit.Za všechny příspěvky mockrát děkuji.
Všechno to máš v manuálu k vidlici...;-)
Jinak občas kluzáky stříknout silikonem, nechat zatéct, párkrát pořádně propružit a poté kluzáky otřít ať se na to nechytá bordel...
Ještě jsem k tomu zapomněl připsat, že než to stříkneš, tak je potřeba vytáhnout nahoru po kluzácích ty "prachovky". Pak je nejlepší to cáknout rovnou do míst, kde se dotýká gufero s kluzákem. Dělá se to hlavně kvůli těm guferům, jsou celkem nafest a nenamazané malinko brání vidlici v rozletu...
kluzáky = vnitřní nohy
Zrovna včera jsem se u nás v cykloservisu ptal na vazelínu na vidlice.Pěkná malá krabička světlé vazelíny na vidle 295,- Kč.Vyhraje obyčejná bílá třeba tříkrát za rok.
Já bych to teda neriskoval... Do vidlic jen tak nějakou vazelínu dát nejde... Každý výrobce se k tomu staví jinak, tam kde jeden doporučuje lithiovou, tak druhý ji vysloveně zakazuje atd. To samé máš s teflonovými, grafitovými apod.
Pokud vidlici nechceš hned zrasit, tak bych asi opravdu používal tu správnou, značkovou... Sice stojí dost, ale normálně se vidlice rozebírá a maže jednou do roka a tolik se té vazelíny přitom zase nespotřebuje...
Jestli chceš ale ušetřit pár stovek a zničit si tím věc za několik tisíc, tak Ti nebráním...
Co tě vede k tak dramatickému závěru "značková a žádná jiná"? Pracuji v podniku kde se vyrabějí podobné značkové produkty pro různé dodavatele, hádej čím se liší. Nebudu tě napínat, obalem.
Toho jsem si samozřejmě vědomý... Ale jak poznáš, že ta "náhražka" má stejné vlastnosti a složení jako ta "značková"...?
Výrobci vidlic se k tomuto asi schválně nemají, konkrétně na té tubě od Manitou o tom není ani slovo... Tak jak pak mám poznat, co tam jiného mám dát...? To si opravdu radši připlatím a budu vědět, že to nezničím...
A vo to pravě jde!
Složení maziva se da zjistit u výrobce, zkus nějaký vyhledávač.
Zkus třeba www.oleje.cz
včera jsem tu vidlici rozebral a koukal na ní.Co tam chceš ničit,když v mé vidlici je ocelová pružina a jeden elastomer.Každý výrobce doporučuje vše z čeho má kšeft.
Nojo, tohle je ale jen část vidlice kam se dá dostat. V těchto místech na té vazelině asi zas tolik nezáleží.
Pak se ale vidlice občas musí rozebrat úplně a tam už jsou např.kluzná pouzdra, většinou nějak galvanicky povrchově upravená a ty jsem měl právě na mysli... Něčemu vadí lithium, nečemu jinému zase tamto... A když Ti to špatné mazivo rozežere, tak se vidle může zadřít atd.
Prohlédni si servisní manuál od vidlice a uvidíš, co všehno se má pravidelně mazat...
Pokud jsi ale měl na mysli jen odšroubovat horní víčko, vytáhnout, očistit a namazat jen pružinu a na větší zásahy do vidlice raději využít servis, tak se omlouvám za zbytečnou paniku...
V časopisu VELO 5/2006 právě vyšlo pojednání o servisu těchto vidlic. Kup si ho a uvidíš. Sám jsem to sice nečetl, ale našel jsem odkaz na www.ivelo.cz.