Ahoj cyklisti, potřeboval bych poradit s výběrem přestavbového setu na elektro. Jsem vcelku zdatným cyklistou(80kg), po rovině není problém držet průměrnou rychlost 25kmh na 50km vzdálenost. Chtěl bych si ale na dojíždění do práce postavit elektrokolo. Cesta je kolem 35km tam i zpět po lehce zvlněném terénu Prahy-východ. Existoval by pro mě nějaký 250w set, kde by se dala nastavit podpora na 30km/h a který by vydržel několik sezón? Díky za odpovědi
Zdravim.
50km za 2 hodiny - je to slusny vykon:)
Odkud a kam jezdite? Praha-vychod docela velka oblast:)
Kolik rocne chcete najet kilometru?
Skoro kazdy 250W set vam staci. Tu rychlost podpory jednoduse lze vybrat nebo RPM motoru (201 nebo 261 rpm), nebo pak napeti baterky (36V nebo 48V). Tu rychlost pak jeste muze omezit RJ nebo ovladani RJ.
Nejvesti problem bude s zivotnosti motoru, v terenu nabojovy motor je to docela spatna vec, a nekolik sezonu denne dojizdeni je to docela hodne km:( Po silnice nemelo by to byt tak hrozne.
Ja bych doporucil koupit nejaky levny/pouzity motor do predniho kola, vyskouset ho, dozvedet co nejvic vam vadi v provozu a co je nutno mit, a pak jiz koupit novou spravnou sadu.
Doporucil bych vic penez (15000kc) dat do dobre baterky, nez do motoru (5000kc).
QQ100 vam muzu doporucit, 30km/h je to asi 261rpm motor + 36V baterka, nebo 201rpm motor+48V baterka. Ale ten motor neni nejlevnesji, ktery vam hodi.
1) http://www.bmsbattery.com
2) http://www.elifebike.com
Pro 35km cestu na max rychlosti 30km/h, s cyklistou 80kg+skvelym prislapem 250W bude stacit i 15Ah baterka. Vetsi baterka bude mit lepsi zivotnost, ale ovladani kola v terenu bude horsi.
Jezdím hlavně po zpevněných cyklostezkách, hlavně Běchovice-Žižkov. Ročně to vidím tak na nájezd 3-4tis. km. Ještě jaké jsou motory a baterie, kterým se mám vyhnout?
Vsychni prevodovy 250W motory pro takovy ucely skoro stejny, maly vykon vydrzi vse.
Ja bych bral co nejlevnejsi, za 2 roku to vymenil.
Ale myslim ze vice nez 2 sezony zadny 250W motor za 5000kc neprojede v terenu:(
Pro maly proudy Li-ion a Lipo jsou dobry. LiFePO4 ne brat - jsou tezky.
Běchovice-Žižkov je to jen 15km. Pokud můžete nabit baterku v praci, ja bych doporucil 5Ah lipo baterku (vaha 1.3-1.5kg), me to staci na 25km na vetsi rychlosti (pripomoc do 35km/h) po asfaltu (Kladno-Praha6).
Li-ion - minimalne 15Ah (3kg), jinak bude mala zivotnost.
V práci si kolo nabíjet můžu. Díval jsem se například na tento kit, z Vašeho odkazu: https://bmsbattery.com/ebike-kit/576-q100...
Ten kit ma 10Ah li-ion baterku, neni to nejlepsi volba. Asi rok to vydzi.
Na kole mate disk brzdy nebo vecky?
Na kole mám V-brake. Jak si pročítám fórum, existuje nějaká kombinace motoru a baterie, která vydrží 20tis. km a více?
Ja myslim, ze neexistuje. Ani na silnice, ani v terenu. Ostatni muzou mit jiny nazor:)
Ale cetl, ze jeden QQ100 projel 60000km:)
Takže kdybych nakoupil výše uvedený set, jsou ještě potřeba dokoupit nějaké další příslušenství, abych mohl vše namontovat a zkompletovat?
Myslim ze ne, set na to i set:))
Kolo musi mit spravny otvor (obvykle 10mm).
Tohle hodi, pokud vidlice neni moc dobra:
https://bmsbattery.com/ebike-parts/450-a-pair...
Jen to musi byt pro spravni motor/prumer osy.
201 RPM od 36V pojede skvele do kopce, ale pomuze jen do 25km/h.
260 RPM od 36V pojede dobre do kopce, a pomuze do 32km/h.
328 od 36V pojede spatne do kopce, muze shoret, ale pomuze do 40km/h.
Cyclone a lipolky vydrží mnohonásobně více jak vše co tu dosud bylo uvedeno.
Pro lIpol je to pravda:) Cyklone jsem nemel, tak nevim.
Proč by musela být baterie Li-ion minimálně 15 Ah, já mám Li-ion 9 Ah, 1,2 kg a s životností problém nemám.
Protoze do Gruberu jde max 200W, ale QQ100 do kopce zere 400-700W podle RJ.
Kup si silný nábovy motor, střeďák, nebo lehké kolo....
Vyjde to nastejno, cenově.
Ják to myslíš s tím lehkým kolem? A co považuješ za lekhé elektrokolo?
Jindra nepíše lehké elektrokolo, ale lehké kolo.
Lehké kolo je dobré pro toho, co jezdí nalehko. Kdo jezdí "natěžko"a používá kolo nejen na výlety, ale jako dopravní prostředek, tak mu lehké kolo moc nepomůže, do kopců ten náklad stejně musí vytáhnout. Jel jsem teď štreku z Krkonoš do Českého Brodu, s plnýma brašnama, vracel jsem se z vícedenního pobytu v Krkonoších. Měl jsem dvě baterky 48V/11,6Ah, při úsporné jízdě (měl jsem na to celý den, tak jsem si to užíval a dělal přestávky na jídlo, koupání) jsem to ujel za 10 hodin a šťáva mě akorát vystačila. Byla to prima cesta, nejen že jsem si tam užil výlety na tom kole, ale nemusel jsem nic tahat na zádech, všechno vezly brašny na kole, a užil jsem si u tu zpáteční cestu, kdy člověka vypakují v 10 hod. ráno z hotelu a tím pádem má na návrat domů celý den (cestu tam jsem si zkrátil vlakem do Jilemnice a pak mě elektrokolo v pohodě vyvezlo s lehkým příšlapem až na Benecko).
Je nutné aby si zájemce o elektrokolo ujasnil k čemu ho chce a co od něj čeká.
Pro toho kdo chce vozit těžší náklad (je-li jeho tělesná váha poněkud vyšší nebo chce vozit potřeby pro několikadenní cestování), nebo chce mít možnost dosahovat vyšších rychlostí a jezdit pokud možno s minimální námahou, není vlastní hmotnost kola podstatná, potřebuje ale vyšší výkon motoru. Potřebuje také vyšší kapacitu baterie, nebo musí při stejné kapacitě počítat s menším dojezdem. Větší kapacita baterie také znamená delší dobu potřebnou pro nabíjení.
Je také třeba počítat s vyšším opotřebením některých komponentů, tedy například u středového pohonu řetězu a zubů převodníku a pastorků kazety, které musí přenést celý výkon.
Pro toho kdo chce kolo pro sportovní účely a jízdu „na lehko“, potřebuje jen pomoc třeba při jízdě do většího stoupání, ale dává přednost malé hmotnosti usnadňující převážení kola třeba autem nebo vlakem a snadné ovladatelnosti (čím vyšší hmotnost, tím vyšší setrvačná síla), stačí výkon 250 W, ale kolo by mělo být co nejlehčí.
Jak už je v životě běžné, je prakticky nemožné konstruovat věci univesrální a postavit kolo splňující všechny shora uvedené požadavky nelze.
Lehké kolo je přece kolo, které sveze každého.
Jenže autor tohoto vlákna se jasně ptá na set na přestavbu kola na elektro, takže radit mu koupi běžného kola postrádá smysl, protože to už zjevně má. Podle mého názoru je lepší si na trhu vybrat hotové elektrokolo a nic nebastlit, pokud mu jde o kvalitu a ne o úsporu.
No a proč ty mu radíš koupit hotové elektrokolo když jasně chce přestavbu.
Asi neumíš číst, já jsem mu nic neradil, jen jsem uvedl svůj názor - byla to reakce na ten názor Jindry8325 že je nejlepší "lehké kolo" bez motoru.
Jak mám rozumět vyjádření "sveze každého"?
Kolik do toho jsi připraven investovat? Má být kolo použitelné jen s přípomocí motoru, bez motoru (třeba při vybité baterce) je prakticky nepoužitelné? Počítáš s tím, že je kolo určeno jen pro provoz z místa A do místa B, ale nepředpokládáš potřebu ho také občas ho převážet třeba na autě, vlakem, metrem nebo autobusem, nebo třeba na dovolenou v přívěsu? A motor má obecně zvýšit výkon, třeba i rychlost, nebo pomáhat jen ve chvíli kdy síly nestačí (třeba do stoupání)?
Elektrokolo bych měl primárně na přesun z bodu A do bodu B, jiné plány s ním nemám. Na cestě jsou dva kopce, celkem asi 1 km do kopce, převýšení 70m. Takže nic strašného, ale po práci je už člověk unaven a ulehčit si to by bodlo:-) No a po rovině držet těch 30kmh s menší námahou. A jelikož to bude první elektro, tak bych vzal nějaký rozumný poměr ceny/výkonu. Klidně mi dejte odkaz na přestavbový kit, který by jste mi doporučil.
https://www.youtube.com/watch?v=sg0nq5sdx9k
Tady máš velmi levný přestavbový set.
http://www.ebay.com/itm/TSDZ2-36V-350W-42T...
Ahoj, znáte někdo tento motor http://m.ebay.com/itm/172615103314
měl by mít torzní snímač ale není to asi bafang.
Bral bych variantu 48v 500w mám doma baterie z modelu lipol 12s. Diky
+ doprava cca.2.700 :-)
http://m.ebay.com/itm/172615103314
tady píšou Free Shipping
V každém případě je nutné počítat s proclením na české straně a i v případě pokud by šlo o nulovou sazbu cla (to je potřeba si ověřit v celním sazebníku), tak celnice vyměří DPH ve výši 21 %. Takže nějaké dva tisíce to budou.
Nestraš, tahle sada mě na celnici se všemi poplatky stála 1200kč
http://translate.google.com/translate?depth=1...
dá se koupit i bez cla a poplatku jen se musí dobře vybírat
To bys ale měl poradit jak a ne jen dělat chytrýho co ví všechno nejlíp.
Mají ho i na https://m.aliexpress.com/amp/item/32827907997.html