Ahoj, rad bych si poridil skladaci pidikolo.- Brompton 3L nebo Dahon Curve.
Nechci 20"-rafky,ale mensi.Vyse vstupni investice neni rozhodujici.
Co je pro mne rozhodujici je bytelnost a zivotnost kostry,skladnost, nahradni dily-dostupnost,bezne rozmery a take cena nahradnich soucastek(plaste,rafky,naby,razeni).Treba plaste na Bromptna jsou docela darda.Bohuzel kolo s kostrou Bromptnu a soucastkami Dahon Curve zrejme se nedela.Musim se rozhodnout pro jedno z nich.Nebo mate i jiny tip.
Muzete prosim doporucit z Vasich osobnich zkusenosti. Za Vase zkusenosti a rady dekuju.
A nějaký důvod, proč nechceš 20" ráfky, když navíc požaduješ dostupnost a nízkou cenu plášťů?
V tomto rozměru máš naopak největší výběr.
20"-palcoveho Terna mam,ale potrebuju neco na policku do kupecka preplnenych rychliku.A tam Terna nedam.Jinak na Ternu mam Maxxis M-Thread 2,15 siroky.Ono na 20" je opravdu velky vyber - viz pro inspiraci napr www.dookie.cz
Ono spíš záleží na konstrukci rámu, než na velikosti kol. Když tam budou nesmysly jako třeba odpružené vidlice, tak to na tu poličku ani nezvedneš.
Já jsem si upravil skládačku původně z elektrokola (kromě rámu a řídítek tam ale nezůstalo původního skoro nic). Má to 20" kola ale vozím ho v kufru auta.
Gratuluji.Ale ma to rozmery tak 80-85cm x 65 cm.
Ja potrebuju vysku tak 55 cm a delku taky tak o 15 cm mensi.Hlavne kvuli te vysce chci na 16" kolecka
Na Bromptona seženeš cokoliv. Každej šroubek. Zabalenej, označenej, patřičně naceněnej. Pro cenový přehled mrkni sem: https://www.sjscycles.co.uk/brompton/
V ČR jsou autorizovaní prodejci a ceny kolikrát i nižší než ty anglické. Zmiňovat je nebudu, protože zejména jeden mě se "skrytou" reklamou tady na fóru dost jakože s*re.
Co budeš na Bromptonu měnit:
- retěz. Pasuje normální 3/32”, používám 8rychlostní SRAMy (vyhovuje mi jejich rychlospojka)
- brzdový špalky. Standardní silniční Shimano typ, výběr víc než široký
- občas pastorek. Orientační cena viz link výše
- lanka. Prodávají se v sadě s bowdenem, nastříhaná přesně podle typu kola. Brzdové je normální, řadící si z normálního vyrobíš za 5 minut pilníkem
- pláště a duše - vyrábí Schwalbe, koupíš v normálním e-shopu, ty cca čtyři stovky za Marathon se mi nezdají nic hroznýho. Narvi do nich maximum co maj napsaný na boku a vydržej všechno.
Nic jinýho jsem za těch cca 18 tis. km neměnil. Tož tak.
Moc dekuju.Uz jsem Schwalbe Marathon nasel za polovic nez od nejmenovaneho brnenskeho dovozce Bromptnu.
Kupovat Marathony u prodejce Bromptonů je jako nakupovat jídlo na víkend na benzínce.
Jinak, být Tebou, pokud nechceš jezdit vyloženě po rovině, šel bych do 6kvaltu. Cenový i hmotnostní rozdíl minimální, rozdíl v použitelnosti značný. Jediná nevýhoda - lanko přehazovačky se nejrychleji vytahává a nejdřív praskne (ale tak 10 000 km by dát mohlo).
Taky jsem z M6L přešel na M6R. Což bylo celkem drahý, koupit rovnou Rko by vyšlo mnohem levněji. S nosičem má složený kolo větší stabilitu, líp se táhne v módu "kufr" a odveze to kde co (kastl piv, třeba :-)) Nevýhody - hmotnost, cena.
Dekuju moc za cenne rady.I razeni jsem resil.
Mam doma pripraveny presmykac na prumer sedlove trubky Bromptna-web mne navedl a kladivo,pilnik a pilka na zelezo odvedly svoji praci.Akorat objimka musi byt zelezo a ne hlinik.Prakticky uz to mam odzkousene na Ternu,tam jsem narval nejen presmykac,ale i udelal zeleznou patku pro normalni prehazovacku,takze jsem na 2x8.
Designove priserne a funkcne funguje.
Pokud pujdu do Bromptnu zamyslim koupit razani
-dvojkolecko vzadu a vymenit tam 16/12 za 18/12(to ozubene kolo mel by to byt standartni dil Sturmey archer a je sehnatelne) a dopredu silnicni kliku 52/39.Tim dostanu 4 prevody a 200%.
Duvodem je hmotnost a lepsi sundatelnost zadniho kolo.Muj cil je udrzet kolo pod 11 -11,5 kg,coz bude na hrane.
Vzhledem k tomu,ze chci tunit,nevim zda koupit nove nebo ojetinu, tak za 65-70% ceny noveho.
Jeste jednou moc diky za cenne rady.
Aha! Takže nehledáš 3L, ale 2L! Moje zkušenosti jsou:
- hmotnost - bez zámku váží můj M6R 13,5 kg (pečlivě zváženo, protože se mnou občas lítá jako normální checked-in baggage), přičemž oproti sériovému provedení je tam sedlo Brooks B17, blikny od Reelightu, blok na přední brašnu a gripy od Ergonu
- snadnost vyjmutí kola - tak tohle je předsudek. S 15kou klíčem to kolo dostaneš ven raz dva, řetízek od nábové převodovky prostě vyšroubuješ (jediná zrada - při opětovné montáži řetízek zašroubovat na doraz, a potom jeden a půl otáčky nazpátek - musí mít možnost se lehce pohybovat, jinak se ohne a budeš ho muset vyměnit). Mimochodem, z Bromptonu můžeš vyhodit obě dvě kola a přitom bude na rovným povrchu pořád ještě stát :-)
Z druhé strany - máš v tom evidentně už nějakou praxi, máš načteno, víš co chceš, tak se mnou nenech zviklat. Spousta S-A pastorků se dodává jenom v širší verzi 1/8", ale takovou školáckou chybu počítám neuděláš, takže zbývá si jenom pohlídat řetězovou linku...
Jenom jednu poznámku, při pohledu na svůj Brompton se dívám lehce skepticky na možnost toho 18z pastorku. Ta bromptoní přehazovačka, resp. napínák řetězu to, myslím, nepobere...
Dekuju,Mam nacteno,ne prakticky odzkouseno.18/12 jsem na netu nasel.Dokonce i troj-12/15/18.
Ptam se,protoze sediva je teorie,zeleny strom zivota. Terna jsem koupil a pak premyslel,jak vyladit,co mi nevyhovuje.
Tady uz chci jit cestou,pokut se to da rovnou vyladit objednavkou,tak to vzit rovnou.Pokud ne pak teprve tunit.
Nicmene,moje vize je a proto se ptam i na roztazeni zadni stavby-silnicni kazeta Shimano nebo remerx,kazeta 11-28 a silnicni prehazovacka.S pridelanim prehazovacky mam uz zkusenosti-neni to Hezke,ale funkcni.
Doma mam jeste starou 600-ta je idealni.
Před pár lety jsem taky váhal mezi Bromptonem a Dahonem Curve a dodnes mne mrzí, že jsem nekoupil Bromptona.
Ne že bych měl s Dahonem nějaké problémy, on je vlastně i hezčí, než Brompton.
Ale konstrukce Bromptonu ve mně budí mnohem větší důvěru, mimo jiné i proto, že rám je z poctivé oceli.
Docela mne láká představa zapřáhnout za tohle kolo vozík a vydat se někam hodně daleko..
Presne tu samou otazku resim a chci dat dat prednost Bromptnu prave kvuli bytelnosti ramu.
Prece jen se ale zeptam - jak hodnotite bytelnost Curve -v prvni rade predstavec a jeho kloub a v druhe rade vice rychlostni naba a kloub ramu.Vyhoda tohoto Dahonu je cena na polovine,sehnatelnost soucastek a take nizsi provozni naklady
Na Curve mám málo najeto, vlastně je skoro nová, jestli má najeto tisíc kilometrů, většinou po kvalitním asfaltu, tak je to hodně.
Vozím ji 1x ročně do Španělska k moři na dovolenou, vpředu mám malý převodník, abych vyjel tamní velmi prudké kopce, občas ji použiju i doma, třeba když vezu auto do servisu a podobně.
Mám ji asi čtyři roky, zatím všechno drží, měnil jsem jen brzdové špalky, kloub rámu jsem dotahoval jednou, vůle se projevila skřípáním.
Podle mě záleží hlavně na způsobu užívání, pokud člověk nemá cit pro materiál, tenhle typ kola zničí po pár dnech, rám, sedlovka, řidítka, všechno je to z hliníku, ale já bych si na tom klidně troufnul jet na 14 dní na těžko, akorát bych všechno naložil na vozík, ne na kolo.
Jak ho mate zprevodovane? Zadni naba bude asi tri rychlostni kolem 180%,ale nevim kolik zubu ma predni pila a kolik zadni kolecko.
Dekuji
39x16, třírychlostní zadní nába, na nejtěžší převod lze jet po rovině pohodovou cestovní rychlostí mezi 20-25km/h, na nejlehčí zvládnu krátkodobě i kopec prudký tak, že se musím zakousnout do řidítek, abych neskončil na zádech :-)
Dekuju za info
Dobry den,akorat nezkousejte vozik za horni konec sedlovky.Jinak ja jezdim "na stredne" po republice s 20"-skladackou a vlakem.Mam 30l cyklistickej batoh na zada,15-litrovou rouru "od everbike" na riditka na hadry,a pak nejake zavazadlo na nosic-plachta a spacak a karimatka ,bez stanu nebo zdaraku.
Ta roura od everbike je na suchace na riditka.Delaj takz podsedlovku 15 l.
Jih Evropy se nemusi jet az uplne natezko.
Jinak inspiraci mi je :
https://www.kosmas.cz/knihy/189331/transasia...
Mám Stridu, ono to až tak kolo není, ale jako městské přibližovadlo nedostižné.
https://goo.gl/photos/L2zpZyvnBNEDBuds7
kamarád tady ve Zlíně ji má taky, docela ji chválí. a to přitom váží taky přes stovku jako já
už mě lákal, ať se projedu, ale zatím jsem před tím měl trochu respekt, abych mu to nepolámal :-D
Je dimenzován do 100 kg.
Jestli nemáš přes metrák, zkus to. Další věc je, že je spíše pro menší postavy. Já ho vláčím s sebou furt, než ujít kilometr, raději dřepnu na Stridu.
Skládání a rozkládání je strašně rychlé,jako závazat tkaničku u boty. Další výhodou je ten pohon řemenem, neumažeš se nikdy od kolomazi, což při skládání Pepíka od Ternu bylo téměř pravidlem.
Jde o to, k čemu takové kolečko potřebuješ.
Já ho mám jako "ortoprdickou pomůcku". Delší chůze mě bolí. Tenhle účel plní na 100 procent.
115 mám, ale je fakt, že kamarád má určitě taky přes stovku :-)
to skládání si taky chválí, že je to bleskové
Ono to jistě unese víc, jen se sichrujou, kdyby na tom něco ruplo.
Pracují-li s únosností podobně jako statici, měl bys být v klidu ta do 150 kil:-)
Take jsem Stridu studoval,do vlaku paradni, ale na jezdeni to neni moje krevni skupina
Jo, kratší vzdálenost od sedla k pedálům, pár kiláků si člověk musí zvykat, naprosto vzpřímený posez, taky neobvyklé. Na kole jezdíš jinak, bezesporu.
Strmější kopečky nevyjedeš, postavit se nelze, šel bys na hubu. V rovinaté nebo jen mírně zvlněné krajině (městě) to uhání rychlostí v průměru tak 14-16 km za hodinu, nejdelší trasa co jsem jel v kuse je 25 km. Na druhou stranu se na tom dá jezdit po chodnících, pěších zónách, chodci se neděsí a nebojí, spíš je pobavíš, neuskakují, a jet krokem je také možné.
Závodil jsem na tom v Paříži se Soňou, jezdila metrem, já na Stridě. Na vzdálenost do 10 km jsem byl vždycky rychlejší o pár minut, tedy když musela přestupovat. Prostě to pereš městem napřímo, chodník, park, silnice, žádný postávání na peróně nebo tlačenice u dveří. No, a když se nechce, zacvakneš to a jedeš tím metrem, do kterého tam s kolem nesmíš.
Nenacházím nic, co by se dalo na tom přibližovátku vylepšit, mají i model s 3 převody, ale to mi připadá zbytečné. Váha - skoro 12 kg, to se dá snížit, ale karbonová verze o 8 kilech je nepřijatelně drahá.
Projet se na tom na předváděcím dvorku asi nestačí, protože ten dojem z "jízdy" dopadne tak, jak píšeš. Chce to vzít do města na dva tři dny, a pak pochopíš, jaká je to užitečná věcička.
Měl bys "upgradovat" na EVO 3!
http://priblizovadla.cz/skladaci-kolo-strida...
Já mám Strida 5.0, taky už nemá loukotě ale výplet, stála mě pod 15, koukám, že úplně to samé kolo prodávají za 17, nezdá se mi, že by koruna tolik posílila...
Fakt si neumím představit, na co bych na tom měl tři šalty, dýl se na tom ject moc nedá.
Když uprgrádnout, tak za tohle:
http://www.strida.com/product/strida-c1/
Ale upřímně, raději dceři za ty prachy zateplým střechu...
Moc dekuju za tip,ale preci jenom chci kolo.
Jako lacinou variantu jsem puvodne zvazoval cinskou sestnactku Heipe(znamou i jako Born2Ride,Bicycles4u apod) a vytunit:
predni kolo loziskove od kolobezkaru,zadni -nechat vyplest 2rychlostni torpedo Sturmey Archer,zapouzdreny stred a prodlouzit sedlovku.
Kolo za 3000,-,vytuneni tak za 4500,-az5000,-.
Heipe-16 neni spatne kolo,kostra je i docela bytelna, ale je docela tezke tak 14,5 Kg.
Heipe neni spatne kolo,byla to moje prvni dvacitka a tu sedlovku jsem tam take nastavoval(koupil jem normalni sedlovku,sedlovou objimke,puvodni sedlovku jsem narizl a koupenou vlozil a nariznutou cast objimkou stahl.Tim jsem dostal z puvodni sedlovky 48 cm sedlovku novou-63cm .Kolo docela i jezdilo,bytelne bylo a odolnost asi vetsi nez u Dahonu,ale melo 16 kg.
Nic mene moje konecne rozhodnuti je vyresit otazku-zda si pohlidat Dahon Curve z bazaru nebo si priplatit a koupit Bromptna.Pokud pujdu do Bromptna ,tak vubec nevim ,zda noveho nebo si pohlidat ojetinu.
Od setnacky cekam jezdit trasy do 20 km.
Já bych byl z daného výběru také pro Bromptona a 6-ti kvalt. Postrádám ale informaci, jak daleko a kudy chceš na tom jezdit. Skladnost a legálnost ve vlaku je mi jasná.
Jako ortopedická pomůcka určitě stačí Strida, ale je-li to dále, vítězí 6-ti rychlostní Brompton. Současně pak ale vzniká otázka, zda současně potřebuješ zmiňovaného Terna. Nebo to nové má být jakési mezikolo? Bez této informace se to nedá rozseknout.
Na 6-ti rychlostním Bromptonu jezdí lidi taky docela daleko a v reálu mi to nepřišlo až tak odlišné od 20" Ternu (delší a dálkové trasy). Neřeším samozřejmě variabilitu v obutí, kde 2" pneu u Ternu dávají jiné možnosti. Terénní kolo z Ternu ale neudělají, takže zase tak světoborný rozdíl to taky není.
Pokud náhrada za Tern 20", tak jednoznačně Brompton 6-ti kvalt. Pokud to má být mezikolo, tak bych velmi vážně zvažoval, zda potřebuji další kolo do sbírky (prostor na parkování...). Navíc levné to nebude.
Prvne - Vam dekuji za cene rady.
Za druhe - Vase dotazy:
Tern neni terenni kolo,ale pomalu projede neextremnim terenem dobre.
Odpruzeni resim jednak sedlem s klasickymi pery a gumama Maxxis M-Tread 20X2.10.Jsounesmirne odolne,daji se hodne nafouknout,ale negativem je jejich hmotnost.
Tern je soucastkove dobre vyladen,prakticky z puvodniho krome kostry a brzd nezbylo nic.
Predni kolo mam od kolobezkaru,vzadu vypletenou 4-loziskovou silnicni Codu,cyklokrosove dvojtacove kliky,nova zadni prehazovacka,presmykac,sedlo,loziskove slapky.
Tern je srdecni zalezitost,krasne a dobre kolo.Puvodne jsem zvazoval Dahon Speed 8 kvuli CRMO ramu.Nakonec mne premluvili na Tern Linka kvuli kloubu predstavce a nelituji.
Tern je velice dobre zprevodovany do extremnich kopcu.Vpredu dvojtac 46/36 a vzadu osmickova kazeta 11-32.Na 20" kola opravdu horske prevody.
Hmotnost Terna je ted 13,5 kg.
Kolo nechci prodat,do puvodniho jsem nastrkal 10000,- za excelentni soucastky a musel bych prodavat hodne pod cenou.
Sestnackove kolo nema byt nahrada Terna,uz z duvodu jizdnich vlastnosti-moc neprojede terenem,ma horsi jizdni vlastnosti.Jeho urceni nacpane dalkove rychliky,autobusy,plne nalozene a obsazene auto,cesty do zapadni Evropy,kde se sleduji rozmery prisneji nez na vychod od nas tam kde potrebuju minimalni slozitelnost a inline kolobezka neni reseni.Tady je opravdu je Brompton asi nenahraditenej,i kdyz jeho cena je kralovska.
Já měl tohle vymyšleno jinak, koupil jsem Pepíka (Tern Joe) a přesně jako ty jsem vyházel skoro všechno a ostrolil kvalitnšma součástkama. 26" kola, to už je fakt kolo, na kterém se trochu dá jezdit i dál. Ale je to fakt dost těžkej krám.
Pokud jde o přepravu tak v pohodě složený splňuje přepravní požadavky, nechal jsem si ušít futrál na kolo přes rameno, a na záda na brašny.
Asi takhle to vypadalo
https://goo.gl/photos/zowCy85QV9asHpPo6
Chtel bych podekovat kolegovi Radlerovi za cenne rady.Nicmenne Bromptna jsem zkousel,ale krome skladani a spickoveho ramu to pro mne zazrak neni,tocive elementy zazrak nejsou.
Nakonec jsem koupil na bazaru za 1500,- 16-ovy Scramper(znamy i jako Heipe, Born2Ride, Bicyles4u) a vytunil ho.Roztahl jsem mu vzadu savle z 130 mm na 135 a vpredu z 75 mm na 100 mm pomoci zavitove tyce a francouzaku a dal dlouhou 65 cm sedlovku.
Dal jsem loziskove naboje(predni za 1500,- od kolobezkaru a zadni jsem nechal vyplest loziskovy author s 8-kazetou 11-32 a nandal Marathon-Racer.Kolo ma 13 kg,Ram ma o neco mensi tuhost nez Brompton,ale tocive elementy,razeni a gumy jsou lepsi nez na Bromptnu.A hlavne,vsechny soucastky jsou standartni.Rozmery slozeneho-delka 65 cm-o 10 cm vice nez Brompton a vyska 55 cm