Ahoj, byl jsem se projet na Štercl Alex /celoodpružené 20 palcové leho/. Hezký, ale samozřejmě koukám na cenu. Teď mám možnost koupit výrazně levněji pevné 20 palcové leho. Ježdění silnice a lesní cesty. Nevytluče to ze mně duši? Má smysl dát několikanásobek za odpružené? Doteď jsem jezdil na pevném zábradlí, dokonce bez odpružené vidlice. Díky všem za rady a zkušenosti
Než to levně koupíš, dobře si to vyzkoušej. Já bych na to nelehl. Na zábradlí máš na odpružení ruce a nohy. Tady nemáš nic.
Ono na klasike si myslim ze 40% neperujes nohamy rukami ale rukami a jednou nemenovanou castou ktora zo zaciatku sezony byva citit par dni po jazde. :-D
to bol u mna dovod preco je klasika uz 5 rok bez pouzitia
Ona se ta nejmenovaná část musí včas zvednout ...
Jazdim po slovenskych cestach to by som si nesadol za celu jazdu a stat v pedaloch 100km je uz fakt moc :-D
Hele, jezdim na neodpruženým homemade lehu. Na silnici, šotolině a nerozbitý polňačce v pohodě. Ale je fakt, že když je hodně děr, tak musim zpomalit. Na zábradlí bych to profrčel vestoje. Odpružený bude lepší, ale řek bych, že je to spíš otázka poměru cena/výkon.
Dá se to. :-)
Na neodpruženém jsem projel Německem necelých 1000 km převážně po cyklostezkách a pokorně jsem se zase vrátil k celopéru :-)A pevné stojí v garáži a bude na prodej :-)
Když už neodpružené, tak musí mít aspoň jinou výhodu - třeba aerodynamiku a rychlost, aby se daly vychutnat kvalitní povrchy, to znamená nevyhýbat se silnicím a horší místa zkrátka trochu protrpět.
Dá se v tom určitě najít zalíbení a nic jiného mi zrovna teď nezbývá, ale už se nemůžu dočkat, až budu mít zas zpátky celopéro na vzduchu, bez toho se už neobejdu.
Nikdy jsem na odpruženém kole nejel a tak můžu s klidem své Azub ECO jen doporučit :-D Bo je to nejpohodlnější kolo mého života, i když na svých přehuštěných gumách poskakuju jako kopačák :-D Když budeš princezna, tak si budeš stěžovat na všem.
Neodpružené může být o hodně rychlejší než cokoliv odpruženého a dobře udělané neodpružené se může pohodlím blížit některým mizerně provedeným odpružením. Takže bude hodně záležet na konkrétních kusech, mezi kterými se rozhoduješ. A na tom, jak moc si ceníš rychlost a jak pohodlí. Já jsem třeba zvyklý jezdit na neodpruženém pořád a i na něm vydržím násobně déle než na sebelepším vzpřímeňáku. Ale jednak je navržené tak, aby obětovalo ždibec rychlosti výměnou za trochu pasivního pružení a jednak na trochu nadskakování na polní cestě nejsem nějak extra háklivý. Každý to tak nemá.
To je otázka preferencí. Mám neodpružené leho a je fakt, že na rozbitých silnicích je toho natřásání docela dost. Nicméně zadání znělo co nejjednodušší rychlé kolo na silnice, popřípadě šotolinu.
Na rovinu, neodpružené s dual 20" bude o dost horší než neodpružené s dual 26", také záleží na tuhosti rámu, použitých pneumatikách, vypolstrování sedačky ... těch faktorů je hodně.
Je to Crmo rám, takže by to mělo být pružnější než dural. Nevím, jestli by pomohlo přezutí na Schwalbe Big Apple. Prý jsou na to tyhle pláště nejlepší. Nevím, nemám zkušenost.
ako pises... otazka zvyku. Na mojom prvom drevenom to drncalo na polnej ceste a ked som par krat vletel do vymola ci vytlku, tak som mal pocit ze urvem zadnu napravu. Jamky v asfalte pri krizovatkach boli utrpenim- drncalo to poriadne. Ja som si na nemoznost vstat do pedalov a pruzit do noh a ruk nezvykol. 2BAR Big Apple podla mna pri rychlostiach nad 15km/h nepomahali. Pre jazde cez vytlk som klepol az o rafik, nastastie ziadne snakebite sa nekonalo.- asi by som sa natiahol... a zrovna ked ma pozorovali ludia v dedine- mali by paradnu show k tym poznamkam, co som zachytil...
Inak toho utrhnutia zadnej napravy na drevenom bicykli som sa bat nemusel. Vcera som tu staru drevenu kostru rozlamal... otestoval som si jej pevnost. Vidlica v zvislom smere vydrzala, nedokazal som ju ulomit, ulomila sa az ked som dal kostru bokom a zacal som po nej skakat. Samotna kostra praskala pomaly, trvalo asi 5 minut kym som ju zlomil napoly.
Novy lehac,co staviam je celoodpruzeny... a aj ked mi este chyba riadenie(cakam na svagra kvoli zvarom ktore kvoli tenkej oceli na rukovatiach nezvladam(1.2mm)), uz ho mam otestovany jazdenim po hrbolatych cestach, vymoloch a vytlkoch... Je to diametralny rozdiel. Bicykel sa javi dokonca byt rychlejsi (pri jazde zotrvacnostou).
Moj zaver je, ze lehac potrebuje minimalne zadne odpruzenie. Bez neho si odkazany cisto na kvalitne asfaltky(pokial chces jazdit pohodlne) a pokial chces ist mimo dobre cesty, tak nejazdit rychlejsie nez 12-15km/h(pri pouziti Big Apple). Vytlkom sa na neodpruzenom bicykli treba vyhybat vzdy.
Ehm....
https://www.youtube.com/watch?v=LU51ak9POWM
Běžně ke 40km/h mimo asfalt nebo na mizerném asfaltu s výtluky. Pod 15km/h jen do kopce na 10cm vysokých kořenech (tuším tahle část je na videu někde kolem hodiny deset).
Je to o tom, kudy budeš jezdit. Na LWB se dá i na neodpruženém, délka rámu hodně vychytá, na SWB bych bez odpružení jezdil jen po dobrém asfaltu. Veškeré nerovnosti chytáš na záda. Kdybych si měl vybrat já, tak raději připlatím. Mrkni na nabídku i jiných prodejců lehokol a zjistíš, že Štercl není tak drahý, jak se na první dojem jeví.
O kolik by se (mu) zvýšil komfort jízdy záměnou přední vidlice (za odpruženou)?
http://www.rstmtb.cz/produkt/vidlice-rst-capa...
Jak píše Pietko, záleží na rozložení hmotnosti. Ikdyž je zase hodně špatné, když ti přední kolo zapruží a od zadního schytáš ránu do zad. Na SVČ se mi podařilo zlomit tříkolku, samozřejmě celoneopruženou. Prostě těch nárazů už bylo příliš. Takže další bude odpružená a to celkově.
Hlavne odpruzena vidlice zvedne predek a tim padem zmeni geometrii.Na dookie.cz je obrovsky prehled gum na 20" palcova kola.Nedelam reklamu kupovat zde,ale doporucuju jako inspiraci.Sam jsem nandal na 20"skladacku Maxxis M-Tread 2,1" sirokej a na rozmitejch asfaltkach pobere opravdu hodne.
Dozadu narvat nejsirsi gumu,co se tam vejde a poradne nafouknout.
Měřil jsem rozdíl (chci užít na lehu) a naměřil: odpružená - pevná = 4 cm (měřeny nohy)
Říkal mi pam Ladýř, který to stavěl, že vidle je ještě kratší než standartní 20. Takže ta odpružená by to celé zvedla o víc. Teď mě to netrápí. Na záplatované silnici to je v pohodě. Dneska jsem ujel asi 5 km a do kopce teda cejtím nohy. Zejtra chci tak 15 tak uvidím co se mnou udělají kopce. Dneska jsem po velkém boji sundal spd ze starého kola tak se na tom snad zitra nezabiju
Jezdil jsem docela dlouho na nízkém neodpruženém LR s hodně tuhým rámem, kola 47-559 (26x1,75"). Dobrý asfalt v pohodě, kočičí hlavy a polňačky pomalu, retardéry a jiné větší hrby jedině krokem, jinak by mě katapultovaly ze sedačky. Drncavost roste se zkracováním rozvoru, zmenšováním kol a zvyšováním těžiště, takže ten Shokbike bude asi ještě o něco horší (ale to jenom odhaduji).
Záleží na tom, co od kola očekáváš. Jestli jenom pohodlí, tak stačí jezdit pomalu. Jestli rychlost, tak stačí jezdit výhradně po dobrém asfaltu. Jestli oboje zároveň, tak bych doporučil odpružení.
Jazdim na LR bez odpruzenia iba co pochyta ram na sedascke mam mirelon dost to pochyta na odpruzenom som este nefrcal = HANBA MY LEBO SOM NEVYSKUSAL NA ZRAZOCH . Ale dlhe roky som jazdil na klasike cestaku.
Suma sumarum ano dostavas rany na zlej ceste do plochy chrbta na cestaku som to schytaval do casti o ktorej sa v slusnej spolocnosti nerozprava ...teda ak uz isla fakt zla cesta isiel som do pedalov ale koly kazdemu kamienku ci dierke nevstava zo sedla an Sagan. Na LR jazdim asfalt , planujem si cestu podla kvality povrchu a uzivam si rychlost a ten pocit z jazdy mimocodom na lehu ziskas uuplne iny pohlad na cyklistiku a nebudes chapat ako si sa vobec mohol tolke roky obtazovat s tymi mucidlami.
Odpruzene leho ti poskytne zasa velke pohodlie nasobne vacsie ako na celoperu klasike no za cenu straty rychlosti. Ale treba brat do uvahy ze rychlost bude bud rovnaka alebo vacsia oproti klasike aj tu funguje areodynamika. A budes mat vacsiu prejazdnost terenom (podmienene aj troskou umu ktory sa na lehu ziskava rychlo a hlavne kraasne lenivo :-D )
Ahoj, lehokolo shokbike od Karla Ladýře mám cca od března. Je to verze kol 20/26 palců. Vepředu mám levnou odpruženou vidlici suntour na dětská kola, ale na moji váhu 65kg a celkové rozložení váhy tuhost pružení naprosto vyhovuje. Bez předního pérování by jízda nebyla nic moc, ale s ním je to úplně v pohodě a nejezdím jen silnice. Na opravdu velkých dírách (tankodrom v Milovicích) to nebylo extra příjemné, ale stačí umět volit trasu, případně se na větších dírách "zhoupnout" v zádech a na šotolině, trávě a lesních cestách není žádný problém. Doporučuju.
Balonovej plast dozadu a odpruzenou vidli dopredu
Díky všem za rady. Nakonec je doma. Zatím najeto pár set metrů a to hrkání není tak hrozný. Dokonce mi přijde, že ta zadní stavba trošku pruží. Jinak hodně pobere i bulpren na sedlu. Jediný co asi budu řešit jsou převodníky. Jsou tam 22-32-44 a i když je vzadu nejmenší pastorek 11, tak je ten nejtěžší převod dost lehký. Půjde tam dát větší převodník aniž bych musel měnit i ty zbylé dva? Je na tom Deore XT. Jinak je to perfektně skladný. Bez jakýhokoliv rozkládání kola jsem to dal do Dacie Sandero, tedy auto velikosti krátký Fabie. Jinak za 12 na učení se myslím fajn koupě. Je to prakticky nové, najeto 150 km
Dát tam půjde, ale jestli to vezme přesmykač, je ve hvězdách. :-))
Měnit jen velký převodník by mohlo jít trochu ztuha, přesmykače běžně zvládají rozdíl 22z mezi největším a nejmenším, a to tam máš teď. Bývá proveditelné naladit to až na 24z, já nejradši používám převodníky 22-34-46, ale na to je lepší, když se trubka nesoucí přesmykač pootočí kolem osy středového složení kousek dozadu oproti tomu, jak by byla sedlová trubka na klasice. V podstatě to chce mít ji tak vzadu, aby řetěz na velkém převodníku jen těsně neškrtal o vrch rámečku přesmyku když je rámeček ve správné výšce nad zuby převodníků. Pak je proveditelný rozdíl průměru nejmenšího převodníku oproti největšímu maximální. Myslím se takhle někomu povedlo rochodit až 26z rozdílu, ale je to fest na knop.
Pokud máš hnané kolo 20", tak převodníky začínající 22z jsou overkil. Na nejlehší převod pojedeš do kopce tak pomalu, že problém bude rovnováha a ne převody. Já bych doporučil přehodit celou sadu talířů za novou, která bude něco jako 26-38-48 nebo podobně. Myslím se dají sehnat s trojcifernou cenou i s klikama. Přesmykač jen posuneš o kousek nahoru a bude fungovat ten původní.
Souhlasím s tvým hodnocením koupě. Skoro nové za 12 když si člověk potřebuje nějakou dobu zkoušet, na jakém by vlastně nejradši jezdil, to určitě není špatně. Kdyby se ukázalo, že to není to pravé, budeš schopný ho prodat se ziskem většiny nákladů zpět a příští kolo budeš kupovat s mnohem větší jistotou jaké vlastně potřebuješ. A kdo ví, třeba nakonec bude vyhovovat i tohle na mnoho let.