Tak jsem se díval na postup a není to vůbec těžké. Baterky se spojují niklovými pásy a bodovou svářečkou která se dá koupit okolo 4000,-.
Jen pro představu, na e-pohon.cz mají baterii za 16000,- 13s7p ze Samsung E29. Nemuzu nejak najit jejich cenu, ale o řád lepší Sony Konion je za 4 Eura v počtu 100 kusů zde:
https://eu.nkon.nl/rechargeable/18650-size/sony...
Tzn. počítám že za 11000,- se dají pořídit baterky Sony. Pak je potřeba BMS - Battery Management system. Pokud dělám 13s baterii, potřebuji 13s BMS. Ceny dost oscilují, nejvěžnější jsou za 20$
https://bmsbattery.com/bmspcm/713-10s-13s-30a...
Ale viděl jsem i za 80$. V čem se liší, nevím.
Přes BMS probíjá nabíjení baterie i vybíjení. Má v sobě ochrany přepětí a podpětí jednotlivých paralelně zapojených článků a taky balancer. Funguje to tak, že dráty se z něj zapojí na každý sériově zapojený článek, resp. paralelně spojené články. Tím má BMS přístup ke každému patru zvlášť.
Články, které se spojují paralelně, se musí ještě před spojením změřit, zda mají stejné napětí. V opačném případě by po spojení slabě nabitý článek mohl být zničen proudem ze sousední baterky.
Tady je asi nejlepší tutoriál, na který jsem narazil
http://www.ebikeschool.com/how-to-build-a-diy...
Oni to bodují proto, že to jde rychleji. Není žádný důvod, proč u amatérské stavby jedné baterie nepoužít pájení cínem. Niklový pásek se patrně dobře boduje a je plochý. Když si přidáš 1..3 mm na rozměru, tak to můžeš klidně spájet měděným lankem, nebo ještě lépe měděným plochým lankem.
Četl jsem že proto, aby nedošlo k poškození článku teplem z pájky. A čel jsem ještě jeden důvod a to ten, aby to bylo tenké a vlezlo se to pak dobře do aluboxu.
Ty už sis dělal baterku?
Ne, ale viděl jsem na videích, že to pájeli. To ohřátí je určitě větší od té pájky a jeho vliv nedokážu posoudit. Jinak to můžeš také propojit nastřihanými měděnými pásky, když to budeš letovat a výška bude zachována. Ten nikl se používá pro snadnější bodování.
Na cylindrické li-ion baterky pájet jde, ale vyžaduje to cvik a správnou chemii. Je potřeba pájecí kapalina na nerez a pájet rychle vysokou teplotou - cca 300°C. Baterka celkem dobře vede teplo a zároveň nemá úplně malou kapacitu, takže na normální teplotu ji člověk akorát celou prohřeje, což baterce rozhodně nesvědčí. Ideálně by pak člověk měl pájené místo zbavit reziduí pájecí kapaliny, aby to nezpůsobovalo korozi.
Vtipna tema:)
Prosim, proc kupovat tu svarecku za 4000, kdyz lze ji udelat skoro zadarmo:) Jen jeden dobry kondensator+ zdroj napeti + dobry elektrody.
Jina vec, to bodovani delaji nekolik spolecnosti v Cechach, stoji to asi 2000kc za celou baterku (s vlastnich clanku). Tak proc to kupovat za 4000:)
Za 16000 je 13s8p baterka.
BMS ma balancovani, PCM je levnejsi nez BMS a nema balancovani, jen ochrani proti prepeti a vybiti.
Standartni balancni proud 0.1A u levnych BMS (do 1000kc) je docela malo pro 2-5A nabijecku a nizkokvalitni clanky, ale je to levne a nejak to balancuje.
Vy jste najednou nejaky moc chytry, na to ze vam furt odchazi ty akumulátory. Proc kupovat svarecku za 4000,- - a proc kupovat aku za 16000,- kdyz tu samou si clovek udela za 10000,- ? Na tom neni nic moc vtipneho. Ze jste nebyl tak vyrecny ohledne tech spolecnosti, ktere delaji custom baterky, kdyz jsme shitty baterky resili uz v minulé diskuzi. Proc jste si teda nejakou nenechal za ty 2000,-
uz postavit, kdyz to tak znate?
S vama je teda rec, fakt.
Nejde udelat to samou baterku za 10000 misto 16000:( Trh to nedovoli:)
Samsung 2900 stoji 2.78euro
https://eu.nkon.nl/sony-us18650nc1.html
104 clanka - 7800+ doprava rekneme tech 11euro, 300kc.
Prace po bodovani - 2000kc+ 2x doprava do te spolecnosti +400kc
+ BMS 1000kc+ instalace 1000kc (docela hodne dratu)+ plastovy/hlinikovy obal/taska 1000kc
Dohromady to vyslo 13500, a to bez zaruky a bude to trvat minimalne mesic.
Jste to koupil za 16000+ mate zaruku alespon 6 mesicu. Myslim ze 2500 je dobra cena za rychlost+zaruku. A to neni hodne penez pro toho dodavatele.
Nevidim v tom vetsi problem.
Ano, to ma smysl udelat dobrou baterku s dobrych clanku. Ale ja nemam 40000kc na dobrou baterku, ktera vydrzi 3 roku. Ale 15000kc rocne na baterku mam.
Ale ale ale...
8000,- baterky ok
BMS jen 500,- https://bmsbattery.com/bmspcm/713-10s-13s-30a...
Nebo dávají v e-pohon.cz lepší BMS? Dávají tam vůbec nějaký BMS?? V popisu nemají, že je tam balancer, ale jen napetove a proudove ochrany.
Práce jste říkal 2000,-
Instalace BMS za 1000,- že hodně drátů? Prosimvás, máte to v tom tutoriálu, pro 13s to máte 14 drátu + 2 do toho BMS pro vybíjení. Když už svačujete 100 kusů 18650, tak připájet k tomu ještě 13 drátů snad není tak časově náročná věc.
A ještě jedna věc. Když už jste měl těch baterek tolik, tak snad máte k tomu z nich Boxy, ne? A dokonce i to BMS, pokud teda vůbec nějaké dávají.
A jaképak nemáte na dražší baterky, Sony VTC5 Konion jsem viděl za nějakých 120,- Kč, i levnějc pokud věříte tomu zdroji.
A co se týče te reklamace, tak já ti vám nevím, opravdu tu reklamaci normálně uznávají? Vy už jste kupř. reklamoval, když vám baterka vydrží jen 1 rok?
Tak odpovim.
Zaruka plati jen na vyrobni vady - nikoliv na kapacitu!
Prvni baterka vydrzela u me pulroku, ale prvni majitel mel ji nejakou dobu - tak zaruka neplati, vice nez 6 mesicu.
Druha baterka je s Ciny - zadna zaruka!
Treti baterka mela blbou kovovou pojistku, ktera se stratila za mesic a zaruka tim propadla. No je to jen dotaz na vyrobce:) Ja ji kupival levno, 27Ah za 15000. Nejsem s tim uplne spokojeny, ale je to byla nejlepsi volba na trhu.
Ted reklamuju lipo baterku s kola manzelky, baterka ma skoro 2 roku a jeji tlouska se zvysuje. Muzu za 1-2 mesica rict, jak to dopadlo.
Já to věděl, že jste mě s těmi nájezdy mystikoval předtím... takže první jste měl z druhé ruky, kdoví jak skladovanou, starou a používanou, druhá baterka z Číny, to je no comment - je spousta plagiátů značkových baterek. A na třetí baterku ješte jezdíte. (neuvádíte kolik má voltů, abych se mohl vyděsit, že byla podezřele levná). To je přece jedno, že má 27Ah, důležitéjší je, kolik má Wh.
Musím říct, že se mi teď, potom co jste to uvedl na pravou míru, ulevilo, že jsem totiž možná nekoupil tak hroznou baterku a že mi možná nevydrží jen rok.
Nabíjíte vlastně tu baterku i v zimě, když je mráz? To totiž poškozuje články, měla by mít ideálně pokojovou teplotu. U vybíjení jsem nikde neřetl, že by vadila nízká teplota, jen se využije menší kapacita.
Prvni majitel najel jen 500km:) Tak baterka byla skoro nova.
Baterky 13s - tak 48V.
Nabijim i v zime, vzdy pri pokojove teplote.
Doprava te BMS je zdarma?
(mam jednu 10S PCM s Cina za 200kc, muze to byt i tak levne)
"Balancing Current - each cell 84±10mA" - je to docela malo, neni vhodna pro 20Ah baterky.
Nevim, jaky BMS pouziva e-pohon.cz, pravdepodobne od nich nic nekupoval:)
Jiste je tam BMS nebo PCM:)
Muzete tu instalace udelat sam, nic proti tomu nemam. Jeden drat nahodne date na jiny clanek, a BMS shori - tak minus 1000kc.
Boxy mam, asi 4 kusy. 2 z ni je to 4p - o tak male baterce jiz zajem nemam. Vyskousel to prodat za cenu BMS+boxu - nikdo to nechtel.
Nkon je dobry dodavatel:)
hele, moc mu neraď, on to Jura17 ví všechno mnohem líp než ty, má letité zkušenosti. a hlavně, když se nepodaří, tak za to budeš moct ty a ne ten debil :-D
OK, tak znovu
hele, moc mu neraď, on to Jura17 ví všechno mnohem líp než ty, má letité zkušenosti. a hlavně, když se nepodaří, tak za to budeš moct ty a ne ten debil :-D
Dekuji za komentar:)
Podle meho nazoru tahle diskuse je dobra nejen pro Jura17.
Vic lidi to prectou, a pak jiz nikdo nebude stavet blby kola, kde je mala baterka a silny motor atd.
Taki na foru to staveni baterek skoro nikdo nediskutoval.
Alespon Jura17 objednal trochu lepsi baterku pro svuj silny motor nez chtel od zacatkum vydrzi to dele.
A to smazani prispevku neni dobra vec.
To on stejně nepochopí, že se tu diskutuje, když je to debil.
s tebou se nediskutuje, protože pravdu máš vždy ty. nechceš radu, chceš, aby ti druzí potvrdili tvůj názor, i když je blbý
nedávno to tu bylo, ale se spalovacím motorem a výpravou do Peru, myslím..
Je rozdíl mezi diskuzí a povídáním si. Já jsem tady přišel především diskutovat, ne si povídat. V racionální diskuzi, která slouží jako nástroj k dopátrání se pravdě, každý předpokládá, že má pravdu, a snaží se ji prosadit racionálními argumenty. Kdo nepředkládá racionální argumenty, automaticky pravdu nemá a je poražen. Pravidla hry jsou, že sám každý racionální protiargumenty akceptuje a uznává, kdy se mýlí a kde jeho tvrzení není konzistentní. Pravda vzniká někde někde mezi a někdo může být argumentačně silnější a někdo slabší. Debil je ten, komu takováto přirozená pravidla dialektiky nic neříkají. Vy. Abych vám ale jen nepřisuzoval špatné vlastnosti, tak jako jste to udělal mně, tak jste alespoň správně řekl, že se se mnou "nediskutuje, protože pravdu mám vždy já" - gratuluji vám k tomuto zjištění, jen si upravte terminologii a řekněte "nepovídá". Protože já si tady nepovídám.
Tak já jsem měl dojem, že se snažíme zjistit, jak je těžké a výhodné tu baterii si sám postavit. To snad ani není otázka diskuse, ale výměny informací.
Pro amatéra je to drahé a složité, jen někteří si mysli že jsou king a že to zvládnou skoro zadara.
Než valit prachy za pochybný projekt tak raději pořídím multistáry za babku a nic neřeším.
Já jsem se díval na videa a na postup a nepřišlo mi to zase tak složité. Podívejte se na tutoriál co jsem posílal, že to není tak hrozné.
Navíc pokud mi ta baterka odejde podle vašich scénářů, tak už ke stavbě buu mít alubox a možná i elektrkoniku, pokud tam vůbec nějaká pořádnější uvnitř je.
Naopak i přes mnoha upozornění a varování si koupil nekvalitní samsungy 29E místo 22P. V neděli byl u mně můj prodejce (dovezl mně novou řj. sin wave) a od bateri s články 29E mně odrazoval pro jejich krátkou životnost.
Kolega Jura17 si taky plánuje že bude nabíjet jen na 85% kapacity čímž nikdy nedojde k vybalancování článku a tak ta jeho baterie bude značně rozhozena a půjde brzy do kopru.
Smyslem balancování snad je, mít všechny články v serii na stejné napěťové úrovni, ne? Můj hloupý balancer na LiPol baterie balancuje tak, že články podle potřeby vybíjí, až jsou srovnané.
Odkud čerpáš když tvrdíš, že nabitím na 85% nedojde k vybalancování článků? u mého externího balanceru by k němu docházelo jak v průběhu nabíjení, tak i po jeho skončení. Proč by tedy interní balancer, pokud tam vůbec teda e-pohon nějaký dává, neměl balancovat zrovna tak?
Myslíš svoje "mnohá upozornění" v počtu asi 4, na baterii 29E, která jsi rovněž i ty měl někde z doslechu? Protože nikdy jiný než ty mě od nich neodrazoval. Měli 22P jen v kapacitě 730mAh. Tak jsem si obědnal 1100mAh 29E. Ve srovnávacích testech vycházely nastejno. Akorát 29E má tuším enší max výstupní proud.
Z doslechu to můžeš mít jen ty, tady už se 29E probiraly před pár léty.
Vestavěné balancery balancují většinou ke konci nabíjení kdy už tečou do baterie malé proudy z nabíječky. Modelářské nabíječky s balancery a nebo jen samostatný balancer balancuje od počátku nabíjení baterie.
Proč si tedy nepostavíš baterii z lipolek?
U lipolek se balancuje každý jednotlivý článek u lionek vždy sada podle sestavy.
Ale to same plati i pro LiPol.
http://www.modelarina.cz/lipol-akumulator-148v...
Ikdyz nemusi to tak byt nutne:
http://www.batteryspace.com/polymer-li-ion-cell...
Jakou mas sestavu u te svoji LiPolky?
www.hobbyking.com je spravna volba.
http://bob54.rajce.idnes.cz/Stavba_baterie...
Interni BMS nic nebude balancovat/omezovat vybijeni, pokud clanky mají rekneme 3.0-4.19V.
Ale Bobbob podle mého nazoru nemá uplne pravdu, pokud baterku používat 85-25%, tak zadny problém nevznikne. Jen rekneme za rok jeden clanek bude pouzivan 90-20%, druhi 70-0%, ostatní mezi nimi. Tak jen tady vznikne problém. Ale plne nabijeny a balancovani 24h to vyresi.
Pro silny (RJ az 21A) motor 22p 13s8p jiste lepe, nez 29E 13s8p. Ale myslim ze 22p 13s7p je horsi, nez 29E 13s8p.
To je fakt ,urcite raz za cas to bude treba nabit na max...,inac 18650 tu stale nebudu top,, pojde sa dalej do vecsich rozmerov- ako Tesla..,, menej clankov -vecsia kapacita a stala prudova zataz.,zatial je to stale dost marketing-najlepsie nakoniec...
celkom pekna tabulka na pocet cyklov a zataze na 8A a 12A https://cdn.shopify.com/s/files/1/0697/3395...
2C az 3C vybijeni pro jednotlivý clanek - 100-200 cyklu. Bezny Li-ion:)
V baterce to bude ještě horsi, ale 2C - to je hodne nad prumerom, obvykle je 1C-1.5C do kopce.
Pánové na hobbykingu mají opět ke koupi multistary 16Ah/6S a 16Ah/4S. Za 1x6S + 2x4S = 58V/16Ah dáte 6550Kč včetně dopravy.
https://hobbyking.com/en_us/multistar-high...
https://hobbyking.com/en_us/multistar-high...
Nabíjet se to dá touto nabíječkou
http://www.elektrokola-dh.cz/nabijecky...
Ted jeste maji ve sleve:
https://hobbyking.com/en_us/zippy-compact...
14s 15Ah baterka bude stat jen 4500kc i s dopravou:)
Myslim je to lepe, nez te multistary, ktere jsou taki dobry:)
Ano ale ty jsou v anglii a ti je do čr nedováží. Navíc potřebuješ 6kusů a 25C je zbytečně moc. Těch 10C u multistaru je dostatečných a jsou to jen 3 kusy což je méně propojek a méně drátování. Taky méně balanceru.
Opravdu, s Anglii to nedorazi? Tak je to skoda:( Na EU sklade tak malo dobreho i ve sleve:(
Ano, 6 kusu je to o hodne horsi nez 3:(
Ja by nerekl, ze 10C multistaru staci. Pouzivam ji na 3-4C pri jizde do kopce - a jsou moc teply po vybijeni za 45min. Za 200 cyklu stratili 40% kapacity:(
Ta nabiječka není na Lipol nemá balancér
A ty tomu rozumíš?
Ta nabíječka se na tu sestavu co uvádím přesně hodí. Balancery se dokupují zvlášť.
Už je to tu v různých diskuzích vysvětleno a popsáno.
Promiň, nečetl jsem úplně všechny diskuse, takže nevím. Také mne to zajímá jen tak povrchně, hned stavět baterii doufám ještě nebudu. To si raději nechám vyměnit koleno.
Ty balancery když se dokoupí, tak mají vlastní zdroj? Prostě se to velkou nabíječkou nabije všechno naráz a zapojené. Potom se tahle velká nabíječka odpojí a připojí se síť článků na balancery a ty to individuálně vyrovnají.
Je to takhle nějak?
Jsou balancery na 1 clanek - te maji ten samy clanek jako zdroj, a zacinaji propoustet proud pres rezistor, pokud na clanku je vice nez 3.65 nebo 4.2V.
Jsou balancery na 2-6 clanky, te maji prvni 2 clanky jako zdroj.
Pak jsou i PCM a BMS, ktere taki obvykle maji prvni 2 clanky jako zdroj.
Aha, jsem si to představoval rafinovanější.
Tady je i s balancerem na dvě sady 6s https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini...
Uniklo ti že mám 3sady a to 1x6S, 2x po 4S a navíc táto nabíječka je zbytečně drahá.
Mně stačí ta co jsem uvedl a jeden balancer.
V průběhu nabíjení jednou za čas články vybalancuji, není potřeba je balancovat při každém nabíjení.
Jestli ti správně rozumím, tak jen občas při nabíjení to balancuješ, ne při každém nabíjení.
Když balancuješ, tak kolikrát během toho jednoho nabíjecího cyklu? A jak dlouho to trvá časově?
Předpokládám, že ten uvedený kombajn to provádí každou chvíli a balancuje víc článků naráz. No hlavně to dělá sám, bez obsluhy. Zase si to nechají zaplatit.
Balancovat múžeš kdy chceš ne jen při nabíjení, připojiš balancer a pokud máš články rozhozeny o 0,2V balancuješ. U mých jsem balancoval tak jednou za 2-3 měsíce zhruba po 20-30nabíjecích cyklech. Ty zipy byly velmi kvalitní a jedou už pátým rokem u kupce mého elektrokola.
14x4.2v=58.8v není to nějak moc na 48v pohon.
Pár let už Lipol nabijím a bez balancování při nabijení bych je nikdy nenabíjel, může to být i nebezpečné.
Ja je nabíjím pět let a žádný půroblém.
Můžeš popsat v čem to nebezpečí spočívá?
Pár kolegů to dělá taky tak a žádný problém natož nebezpečný nevznikl. Nedělej tady zase jen bububu tak jako pár blbečku na netu co do lipolky zabodnou krumpáč a pak se diví že to pšouklo.
Jak myslíš, já napsal jen můj názor na věc.
Jasně, neodpověděl jsi v čem spočívá to tebou uváděné nebezpečí?
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t... Já používám lipol do RC modelů tam musí být baterie na 100% v pořádku u kola je to asi jedno.
O balancování jsem se tam nedozvěděl nic.
Je ovšem známo že vy modeláři se k lipolkám chováte dost hrubě na rozdíl od elektrokolistů.
Akorát z nich cucáme víc céček, ale máme je aspoň vybalancované v řádu setin a ne rozhozené o 0.2V jak tady píšeš.
Jinak plánuju pohon na 48v a chci použít dvě 6s lipol těch mám dost z letadla a vybírám středový pohon buď bafang fun8 500-750w nebo tongsheng s torzním snímačem, ale ten je prý poruchový tak nevím co koupit.
Sestava 2x6s=44V, mám obavu, že Bafang bude vypínat kvůli nízkému napětí, protože při vybité baterce začne nejdřív pískat a pak i vypínat, většinou dřív, než vypne BMS baterky. Osobně by se mě také zamlouvalo víc tohle jednoduché řešení, nabíjet nabíječkou s balancérem. Netuší někdo, jestli se dá u středového Bafangu nastavit hodnota vypínacího napětí?
Jsem pouzival 12s Li-po baterku na BBS-02 motore. Fungovalo to. Nevim, jestli by slo vybit baterku vice nez pod 46V, do 46V vybit lze.
44V to už je vybitá nabitá má 50V pak záleží na tvrdosti baterie jak při zatížení klesne napětí.
U 12S je 44V nominální napětí a nikoliv vybitá.
To jen u vás modelářů je vybitá:-)
U elektrokola s odběrem do 30A lze jet na 3,4V na článek aniž by to vedlo ke snížení životnosti. 12x3,4=40,8V, bežně jsem tak jezdil na zipech a žijí již 5 let s minimálním poklesem kapacity.
Ja bych rekl, ze 44V je jiz vybita baterka.
Kdyz mam na vsech clanku 3.65-3.7V, jeden nebo 2 maji 3.6V. Na proude 10-15A (2-3C) napeti na tech 2 clanku klesa pod 3.1V (ostatni maji 3.3-3.5V), a musim zmensit proud.
Pro me je to znamena, ze tahle baterka jiz vybita, i kdyz na proude 0.1A tam jeste je neco pres 0.5-1Ah.
Souhlasim, ze kdyz nejhorsi clanek ma 90% kapacity od nejlepsiho, je to jiz baterka na vyhozeni:)
Nova baterka jeste neni prazdna na 44V, podle obrazku tam zustalo asi 15% (proud 0.2C).
Nevim proc jpg obrazek nejde videt:(
To jako máš tak šíleně rozhozeny články? Ja měl i po vybití rozdíl 0,01 max. 0,02 na článek.
Takovou lipolku co popisuješ bych buď řádně vybalancoval a nebo spíše vyhodil.
Dále, pokud už máš na bateri nižší napětí tak řj. nedovolí tebou popisovaný odběr 10-15A ale jen 5A. Pokud to tvá řj. neumí tak si kup takovou která to umí.
Ano, mam tak rozhozeny clanky:(
Balancuji ji pri kazdem nabijeni, a to jsem delal od zacatku:)
Prvni a posledni clanek s 6s baterky maji o hodne mensi kapacitu nez te, ktery jsou uprostred+ jeden clanek mel mensi kapacitu od zacatku.
Vyhodim jen kdyz koupim novy baterky.
Ma RJ dovoluji odber 16A od baterky, ktera ma 46V. Proc bych mela omezit proud? 46V jeste hodne nad limitem, pri kterem ma odpojit motor.
Proc bych mel koupit novou RJ? Tato je fajn pro me:)
Tak si představ že já mám na lionkách limit vybití 40V (u 48V bat.) Ovšem při napětí 44V mně řj. nedovolí odběr vyšší než zhruba 5A a to tak aby nedošlo při tomto odběru k většímu poklesu napětí baterie.
Umí to kelly a umíto i sinwave tak že se nemusím bát že bych baterii zničil.
Řj. která dovolí při tak nízkém napětí odběr 16A je nekvalitní řj.
Zřejmě jsi natrefil na dost špatné články při koupi. Mně přišly baterie (zippy) srovnane naprosto přesně. Balancovat nebylo třeba dlouhou dobu. Je škoda že ty zippy už v té sestavě nejsou k dostání.
Celou dobu bavime o 6s (12s) Li-po - ted vznikla 13s lion:))
Jeste nikdy nevybil svou 13S Lion pod 46v - RJ od BBS-02 to nedovoli, tak ja nemel zadny problem pro baterku:) Ale kvuli tem 46V asi 30% kapacity baterky vubec nemohl pouzit:( Pokud bych slo koupit 14s - koupil ji, a mel plnou kapacitu:)
Koupil jsem multistar ve sleve, za te penize (25 euro za 6s, 5.2Ah) je to krasna volba, koupil bych jeste. Ted maji za 300 cyklu - uz maji za svoji zivotnosti a jen 60% kapacity:(
Proboha a proč to nedovolí? U lionky je bezpečné vypnutí (48V) při 40V.
No to se potom podbrdnému nedivím že se mu zdá malá kapacita jeho baterií:-)
Ja mám vyjeto při 46V stěží 10Ah z 15,4Ah baterie. Končívám na 44V kdy mám vyjeto 13Ah, kdybych šel ještě níže tak to vyjedu až do dna:-)
Já jsem to vypínací napětí neměřil, ale fakt je ten, že ŘJ motoru vypíná těsně než vypne BMS Lion baterky, protože když jedu na malý výkon dál, tak časem vypne i BMS a na baterce zůstane svítit jen červená LEDka. Takže vypínací napětí bude správné pro Lion, ale pokud bych použil dvě 6S LiPol, tak to bude vypínat moc brzy. Proto by mě zajímalo, jestli někdo zkoušel s programovacím kabelem snížit vypínací napětí u BBS-2.
Viz
http://www.nakole.cz/diskuse/22049-nahradni...
Jedna se o vlastnosti RJ na jednom BBS-02, která se vypina, když s 5 carek zmizi posledni - tak RJ se vypina. Baterka při tom ma 46V.
Na novem elektrokole muzu vybit tuto baterku i o hodne vic (rekneme, do 42V), není v tom zadny problém.
Tak to rozhodně není vlastnost ale chyba či spíše vada zralá na reklamaci. Aby mně řj. snížila kapacitu baterie o 5Ah je fakt špatně.
Řj. na 48V by měla být nastavena na 40V.
Řídící jednotka sin-wave 2000W/48V 45A
Napětí: 48V
Výstupní proud nominální: 40A
Výstupní proud maximální: 45A
3-rychlostní funkce
Cut-off napětí: 40V
Hall sondy: 120°
Fázové konektory: 3xfaston(F) kompatibilní s našimi motory, na přání původní kruhové fastony
Možnost senzoru příšlapu PAS: ne
Možnost instalace akcelerátoru: ano
Rozměry (bez kabeláže):240x95x46mm
Hmotnost: 876g
Mně z té charakteristiky přijde, že ta disbalnce je daná vlastností těch článků. Ten spodní článek má patrně nižší kapacitu. To se dá nějakým individuálním dobíjením napravit? Podle mne to vyrovnáš v jednom bodě charakteristiky a s vybíjením se to hned zase rozleze. Nebo se mýlím? Myslím, že pokud ta disbalanc vadí, tak je to na výměnu toho nejslabšího článku.
Ano, nejhorsi clanek ma mensi kapacitu. Vyrovnavam to jen v bodu 4.2V, vedle 3.5V je to az 0.1V razhozene.
Vymenu nejslabsiho slanku v stare 6s sestave nema cenu delat. Puvodne 5.2Ah, ted asi 3.0 pro nejlepsi a asi 2.8Ah pro nejhorsi.
Staci pridat k nejslabsimu 0.5Ah baterku paralelne, a hned bude nejlepsi:) Jezdil jsem tak dlouho - ted mam 2 druhy clanku nejhorsi:)
A ta disbalanc tolik vadí? V čem vlastně tolik vadí? U nové baterie se stejnými články to snižuje kapacitu té baterie a je vhodné to vyrovnat pro plné dobití. Ale u staré baterie, kde už je to způsobeno vlastnostmi článků a je to vlastně neodstranitelné, tak je to jen vlastnost. Při vybíjení, nebo vyrovnávacími proudy mezi články, se to stejně srovná na stejné napětí těch paralelních sekcí.
Me to nevadi. Jen ja mam uplne vybitou baterku 12s na 44V, a někdo na 44V muze mit ještě 15% kapacity. Jinak je to jedno:)
Skoro jakekoliv nabijecka na vice nez 8 clanku nema balancer:))
16s nabijecka pro LiFePO4 ma napeti 58.4V, coz v pohode hodi na 14s LiPo (58.8V max).
Ale pokud je to 15S LiFePO4 nabijecka (bohuzel, taki 48V...), tak je to trochu horsi, ale jiste lze pouzivat.
V popisu 58.4V - tak 16s, a trochu mensi napeti nez standartni 3.65V:)
A krasne hodi na 14S lipo:)