Takže volba padla na sestavu s MagicPie Edge. Chtěl bych to ještě trochu zkritizovat, přecijen je to investice celkem za 25000,-
Potřebuji:
# Kit který mi bude pasovat na mé trekingové kolo
### Přehazovačk Shimano XT 10 talířků na kazetě, to mi dost snižuje výběr
### Brzdy hydraulické Shimano
### Ráfky 622mm
# Co nejlepší efektivitu motoru - čím větší průměr, tím líp
# Ideálně bez volnoběžky a převodovky, to Číňani neumí, tzn. aby byl bezúdržbový, ideálně přímý
# Měl by zvládnout alespoň těch 500W
# Musí se na něj dát napojit na brzdy tlakový spínač:
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
# Akumulátor by měl zvládnout jet s příšlapem alespoň 45km při průměrné rychlosti 30km/h a stoupání 1%. Vyšlo mi, že kontinuální příkon bude okolo 300W, zbytek cca 150W dodám já. Kalkulátor:
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm
# Akumulátor by to měl zvládnout i ke konci své životnosti, kdy už v něm zbývá jen 50% původní kapacity. Nemám to ověřené, ale četl jsem na pár místech že by to mělo takto vydržet 1000 cyklů, než to klesne na 50% původní kapacity.
# Roční nájezd cca 5000km
A vybral jsem si:
# Motor Magic Pie Edge, který má v sobě veškerou elektroniku:
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety...
# Akumulátor Samsung 740Wh:
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Bohužel Samsungy nejsou zdaleka tak dobré baterie jako Sony VTC, znám to moc dobře, protože jsem kuřák elektronických cigaret. Takže nevím, jak to u nich bude s tou životností.
Co mě trochu mrzí je, že nemůžu použít Magic Pie 5 1000W který má větší průměr, a to kvůli 10 talířové kazetě Shimano, tento motor totiž nemá ořech ale závit.
Než si to koupím, mohl bi mi to zde někdo znalý schválit, ať nekupuju nějakou blbost, popř. jestli není k dispozici něco lepšího?
Díky
S tímto motorem nemám zkušenosti, asi bude mít horší účinnost při pomalých rychlostech, takže hlavně v kopcích, než středový motor, ale zase může mít proti středovému delší životnost díky tomu, že nemá převodovku. Každopádně s tou baterkou co uvádíte, najedete s příšlapem tak těch 45 km, ale s novou, tedy tak první rok. Bohužel z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že kapacita rok od roku klesá takže další rok najedete třeba již jen 35km a bude to postupně horší a horší.A to mám na ní tak 300 cyklů. Být Vámi, tak vezmu baterku s nejvyšší možnou kapacitou:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... protože jednak silnější baterka bude schopná dodávat větší proudy a tím pádem nebude při záběru tolik trpět a je taky šance, že se Vám díky tomu vydrží déle. A pak ji Vám taky bude déle stačit i její klesající kapacita. Rozdíl v nákupní ceně není až takový, takže se rozhodně vyplatí co největší kapacita. Já jsem loni koupil Panasonic 13,4Ah do rámu (protože do rámu se silnější nedělá a já jsem nechtěl zatěžovat nosič, protože na něm stále něco vozím), a teď už toho lituji, protože první rok dobrý, ale letos nic moc - při vyšším výkonu v kopcích kapacita rychle klesá, takže jsem nucen jezdit kopce na co nejlehčí převod a "šolíchat" 750W motor jen na 200-300W, abych vůbec někam dojel, když zvýším prům.rychlost, tak mě klesne dojezd tak na 25km. A to mluvím o středovém motoru, nábojový má v kopcích účinnost nižší a navíc když mu dojde baterka, tak budete muset přemáhat odpor motoru, neboť nemá volnoběžku. Ovšem po rovinách může být lepší než ten středový. Já teď počítám s tím, že na příští sezonu budu muset pořídit novou baterii a lituji, že jsem nekoupil hned silnější.
Ale jak je možné, že se všude i Li-Ion uvádí 500 cyklů než klesne kapacita pod 80%? A s těmi proudy mi to taky není jasné.
Mám doma několik 18650 LiIon Sony VTC5 3Ah, stojí 10$ kus, a ty mají vybíjecí proud nějakých 30A kontinuální. Když je zapojíte paralelně, což jednoznačně musíte, tak se samozřejmě bude násobit maximální výstupní proud.
Proto nechápu, proč vám ty baterky vydrží tak krátkou dobu.
To se musi vyresit. Co to mate za znacku batereka a na jake napeti je nabijite?
Tady pisou, ze nabijet na napeti 4.3V vede k pouze 300 cyklum nez klesne vydrz pod 70%.
http://batteryuniversity.com/learn/article/how...
Baterie lion je nejlepší nabíjet článek na 4,15V bohatě to stačí. Je otázka zda se stihnou i vybalancovat články.
Rozhodně nenabíjet nad 4,2V na článek.
Autonatika na nabíječce by to měla automaticky vypnout sama.
Je to tato baterie:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Je včetně nabíječky, ta se automaticky vypne po skončení nabíjení, tam se toho moc ovlivnit nedá. Jak už zde někde psal Battle Cruiser, tak na motory silnější než 500W by měla být baterka alespoň 20Ah, aby déle vydržela, aby nebyly články nadměrně proudově zatěžovány.
Zdravim. 740Wh baterka na 45km cestu na 30km/h prumer, a k tomu stoupani 1% je nesmysl:( Prislap 150W je fajn:)
Mate motor 6kg, baterku 6.4kg - tak 30km/h prumer je to nejmene 15Wh/km po rovine, stoupani 1% - to bude nad 20Wh/km. 45*20*2=1.8kWh (dvojnásobek - spravna volba!), baterka ma jen 0.74kWh.
Na tuhle cestu potrebujete 2 baterky spojene paralelne na první rok, nebo az 3 baterky po roku jizdy. Jedna baterka bude mit zivotnost asi pulroku, i když delana na 2.2Ah clancich.
Jiste můžete projet 45km na jedne baterce, ale bude to s prumerem 25km/h.
Tomu se mi nechce verit, tady to vyslo na nejakych 412W celkem pro hmotnost 140kg bike plus jezdec a stoupani 1% na MTB biku:
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm
Ikdyby mel ten motor ucinnost jen 75%, tak pokud tam dam 150W svych, tak maximalne 350W tam bude prikon pro motor a to prece musi vydzet bohate u te 730Wh baterky.
Záleží na Vás, čemu uvěříte, jestli tabulkám, nebo zkušenostem :-) Já si taky myslel, že mě ta baterka vydrží tak 5 let a po těch 500 cyklech jí klesne kapacita na 75%.A připadá mě, že se tak stalo již po roce a ujetých cca 6000km, což je asi tak 300 cyklů. Prostě mám mnohokrát vyzkoušeno, že při prům.rychlosti 25km/hod.v kopcovitém terénu(Brdy) ujedu na 13,4Ah cca 30km. Když pojedu pomaleji a motor budu používat jen v kopcích, tak ujedu třeba i 60km, ale s prům.rychlostí cca 15km/hod. Prostě s vyšší rychlostí roste odpor vzduchu a větší část výkonu připadá na motor. Prostě záleží na Vás,jestli si rovnou koupíte silnější baterii(kdybych kupoval tu na nosič, jak uvádíte, tak bych vzal rovnou tu nejsilnější, ale já chtěl do rámu, tam před 2.roky byla ta 13,4Ah nejvíc),nebo za rok budete kupovat další. Protože jak píše Battle Cruiser, tak sice ty baterie jsou schopné dávat i vyšší proudy, ale moc jim to nesvědčí. Je lepší mít baterii větší, nevybíjet jí tolik, třeba jen zpoloviny a pak po cestě dobít, než ji sosat nadoraz, prostě je pro ni lepší 1000 půl cyklů(vybití do poloviny a nabití), než 500x ji vybít nadoraz. Nehledě k tomu, že u větší kapacity se proudy rozloží na více článků. Tím pádem je lepší mít dvě tyto paralelně spojené:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... než jednu tuto samostatnou: https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... Ale osobně bych asi šel střední cestou:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... A odpověď na Vaší otázku: k mé baterii se dodává tato nabíječka:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... , nastavit se na ní nic nedá.
Omyl nastavit se na ní dá vypínání při 54V místo 54,4V a nebo ještě nížší.
Muzete verit kalkulacce:) Jeste par věci.
Pro MTB s 2kg motorem s prevodovkou (QQ100) a 1kg 5Ah baterkou ten vypocet mohl bych byt pravdou. Ale tahle sestava vas nepoveze 30km/h, prehreje se po 10km. Ja na takovem kole projedu 25km za 50 min, ale motor je jiz moc teply, další 20km, 20kg vahy a 1% stoupani to nevydrzi.
Pokud se jedna o DD motoru a tezkem kole s tezkym cyklistou, vypocet je jiny.
Druha věc, pro prumer 30km/h je nutno mit rychlost po rovine alespoň 35km/h pokud jedete po silnice bez semaforu, ale pokud jedna se o město - tak az 40km/h.
Pokud vam staci max rychlost 30km/h - tak jiste 740Wh baterka je fajn. Ale tady je otázka, proc pouzit 7kg motor místo 2kg QQ100, který tohle taky zvladne.
Vy vždycky píšete ten QQ100 a já ho nikdy v googlu nenasel, je tam jen jakysi Q100.
Chtel jsem pouzit DD motor bez převodovky, protože Číňani vyrábí šmejdy. Cokoliv jakkoliv mechanického, pokud je to z Číny, tak to stojí za ho*. A tyhle motory jsou určitě všechny z Číny. Čím míň pohybujících se částí vyrobí Číňani, tím líp.
No ap ortože to nemá převodovku, tak to musí mít velký průměr, aby to mělo sílu. Jestli znáte nějaký kvalitní 250W DD motor tak dejte vědět.
QQ100, Q100, M100 - muze byt i jiny nazvy. Ruzne výrobce mají ruzne nazvy. Motor s převodovkou a vahou 2.2kg. Ma 201, 261 nebo 328RPM od 36V. O 1000-2000Kc vetsi cena a o 500-1000gr mensi vaha nez u bezneho 250W motoru.
Jsou motory který vyrobeny ne v Cine, ale je to drahy kousky:) Za 25000 s baterkou - jen s Ciny, maximalne s Ceskou zárukou.
Ja schanim 250W DD motor docela dlouho. Nic ještě nenasel. Chci ho kvůli vetsim otackam (500RPM od 36V) v porovnani s prevodovymi (Max 326RPM od 36V).
Tady je máš
http://www.elifebike.com/peng/iview.asp?KeyID...
A jakou mate znacku baterek, ze to ma tak nizkou zivotnost?
životnost by se dala pochopit nebo celkove najete kilometry na baterii ,ale ty dojezdy sou šilený .Když vemem v potaz že se to dělí dvouma ,pokud počitame cestu zpatky tak je to v rozporu s dojezdy co se píšou u vetšiny nových elektrokol.I ve videich říkají
https://www.youtube.com/watch?v=kqOOPmrdBjs&...
(2 minuta :P)
Jsem mel docela hodne li-ion baterek.
13s4p na samsung 2.2Ah - zivotnost 4000-5000km.
13s4p na MJ1 3.5Ah - zivotnost 5000-6000km,
ted mam
13s8p na 3.4Ah - zivotnost jiz 5000km, ale jiz mam mensi spotřebu, 10-12Ah za 45min - pak nabijeni.
Ještě že se mi tomu nechce věřit, protože to bych si motor nekoupil, abych vyhodil každý rok 16000,- za baterku, to už by mě vyšla levněji 650ccm motorka.
Li-Ion musí vydržet minimálně 500 cyklů, já počítám 1000 cyklů nad 50% kapacity. Vy tu baterku musíte špatně nabíjet a ždímat mimo maximální efektivitu vašeho motoru, takže plný plyn do kopce s 30% efeketivitou. Zkátka a dobře nešlapete a jezdíte na tom jako na motorce!
Přiznejte se!
Motorka jiste bude levnejsi nez elektrokolo při stejne rychlosti!
Zadny Li-ion nevydrzi 500 cyklu na elektrokole na proude 1C. Na proude 0.2C jiste vydzri tech 500 cyklu, ale tak pomalu nikdo nepojede:)
Mam stredovy motor, který pracuje v optimálních otáčkách.
Jiste neslapu a jiste jezdim na elektrokole jak na motorce místo toho, abych poridil levnejsi motorku, jiste ano:)) Jsem chytry:) Mam pedali a nebudu slapat, je to spravne:)
Projedu 25km za 1 hodinu, 150W na to staci:) Ještě jsem jezdil závod 117km za 5.5h na singlespeed kole s roku 1980:)
Poprosim, za rok dejte vedet, s jakou spotřebou jezdite na svém kole s prumerem 30km/h, a jakou zivotnost mela vasa první baterka.
Tak já bych koupil baterku 1000Wh, se kterou bych jezdil s 300W příkonem, ale co když bych to nevyužíval tolik co plánuju, ta baterka mi bude degradovat :/ Sakrafix...
Ještě je možnost koupit na zkoušku baterku levnější, řekněme 600Wh, a až odejde, tak si do ní koupím články sám. 1 kus toho Samsung EG9 nebo jak to je stojí 120,- Kč.
Neměl jste ten akumulátor někdy rozebrán? Jak jsou spojené, cínem nebo mosazí? Jde to přepájet s novými články?
Rozebiral te baterky. Cetl hodne o tom, jak to delat. Delal sam na LiFePO4 clancich a Li-ion s notebooku.
Obvykle jedna se o bodove svareni (kvalitne, levne) nebo prace s tenkim dratem jak u Tesla (kvalitne, skvele, bezpecne, drahe). Zadna velka spolesnost nedela to cinem (spatna kvalita, nebezpecne, drahe(rucni prace)). Hodne umelcu dela to cinem a 100W pajkou.
Ma cenu to delat cinem jen pokud mas spoustu (200) dobrych notebookovych clanku zadarmo.
Pokud používáš cin, mas vetsi tlousky, a baterka nevejde do původního obalu.
Co je účelem té sestavy? Připadá mi nesmysl zřejmě slušné kolo ( když má XT ) ho zkazit elektro pohonem který přidá 12 kg na hmotnosti a jízdní vlastnosti zhorší. Trvat na původním požadavku XT s desetikolečkem a trojpřevodnikem má smysl pokud chce uživatel využívat také jízdu bez pomoci motoru, to je ale těžko představitelné, jestliže se na kolo doplní motor + baterii o celkové hmotnosti téměř třináct kilo. Pokud bych si měl pořizovat elektrokolo, nikdy bych to neřešil "dofušováváním" elektropohonu na stávající kolo, ale koupí kompletního elektrokola, jehož rám i umístění motoru jsou pro kolo s elektro pohonem ideální.
Ja bych řekl, ze je to dobra myslenka, pouzit slusle kolo na jakoukoliv prestavbu.
Pokud bych chtěl pridat 13kg na kolo pro 45km rychlou cestu, sel bych do MAC nebo QQ128 (vaha 4kg) a 9 kg baterek, asi 48V, 35Ah.
7kg motor a 6 kg baterek me pripada hodne divne.
7kg motor a 6 kg vysokoproudovych baterek je fajn pro 20km cestu na 60km/h za 20 min. To bych bylo spravna volba.
Pokud bych mel limit 25000, tak koupil bych levny pouzity motor za 5000, a LiPo baterek na 20000.
Zrovna tento motor byl vypleten v zadním kole, kde neustále praskaly dráty, a já byl požádán abych to vyřešil.
Dokonce jsem kvůli tomu ten motor nakreslil v 3D i s ráfkem, ale bylo to celkem zbytečné.
Celé to skončilo z mé strany když jsem si uvědomil, že díry v motoru jsou vrtané po dvojicích, takže správně křížený a tuhý výplet tam neudělám.
Navíc už na výpletu od výrobce je vidět, že dráty jsou tak krátké, že jsou u niple, na vstupu do ráfku, ohnuté - to samozřejme nemusí být problém u třeba 20" kola s 36 dráty, kde je výplet správně křížený - jedno takové jsem na závodním lehokole měl, a výplet vydržel, ačkoli byl problém jej vyplést správně dotuha.
Výplet s tímto motorem není vůbec křížený, pouze šikmý, takže se chová víceméně jako radiální výplet, ale ještě hůře.
Výsledek je, že ráfek se může kroutit do všech stran jak se mu zamane, a když se zkombinuje impuls z motoru a skok do díry, prasklý drát a zkroucený ráfek jsou na světě.
To je teorie - v praxi se to projevilo při velkých zatíženích a rázech.
Doporučil jsem kamarádovi co nejtužší ráfek, ale zárověň mu připomenul, že takový ráfek možná nepůjde s tímto motorem vyplést.
Je to způsobené tím, že spousta ráfků, které mají správnou výšku aby byly tuhé radiálně, nemá díry na niple vrtané tak, aby umožňovaly tak velký úhel drátu mezi motorem a ráfkem.
Nakonec jsem mu tuším doporučil nějaký pořádný Dirtový s kalíškama, který není tak vysoký.
Já osobně bych koupil 48 děrový a převrtal příruby na motoru.
Ten kamarád váží asi 75kg a měl to na pevném 26" kole na commuting.
Používal to místo motorky, a kromě praskání drátů si tuším na nic nestěžoval.
Celé se to dělo v periodách asi půl roku, kdy vždy spadnul ve 30km/h do nějaké bezvýznamné díry v asfaltu, a 1-2 dráty přitom praskly.
Konstatoval jsem že kdyby na tom jezdil 60kg asiat, tak je to držák.
Proto BionX šel nově takovou cestou, že výplet je uchycen na malé přírubě u středu motoru, a motor je tak úzký, že se do výpletu vejde.
Myslim ze není moc spatna volba udelat v motoru vetsi diry 3-3.5mm pod spravnim uhlem a pouzit 3-3.5mm draty. 2.2mm draty pro 7kg motor je nesmysl.
A co to dát do předního kola? Tam to bude:
-- rychle odstranitelné z kola
-- méně zatížené hmotností jezdce
-- mám tam odpruženou vidlici takže menší rázy do špic
2-4kg motor do předního kola je fajn. Vice je to spatne.
A proč, co to dělá?
Nebezpecne. Silny motor muze vytrhnout vidlice, nebo znicit/provrtat uchyt na kole. DD motor muze prudke zastavit, pokud zabrzdit pomoci rekuperace do plne baterky.
Spatne ovladani. Motor ma velky moment (jako setrvacnik), který cyklista musí za vlastní sily otocit v zatáčce.
2kg je krasna volba:) 2x2kg (oba kola s motorem) ještě lepsi, ale docela draha:(
Vy používáte rekuperaci?? Ale to snižuje životnost baterky! Ony nemají rády vybíjení/nabíjení tk rychle za sebou.
Nepouzivam, na stredovem motoru a motoru s prevodovkou to bez uprav nejde.
Jezdil jsem na 1.5kW DD motoru asi 500km, ale RJ nepodporovala rekuperace.
Jedině, co je třeba při rekuperací ošéfovat, je velikost dobijeciho proudu v závislosti na chemii a nabití. Nezdá se mi, že by BionX měl jakýkoli problém s životností baterek. Naopak s reku je to líp než nepřerušovany cyklus.
Vy možná máte elektrokolo, ale já mám LiIonku celý den u huby, protože kouřím elektronickou cigaretu. A říkám vám, že ty baterky nemají rády časté přepínání z nabíjení do vybíjení. Dokonce i spousta výrobců elektronických cigaret zcela znemožní vapovat když se cigareta nabíjí.
Dokonce i ten e-pohon.cz to má napsáno ve FAQ, že rekuperaci nedoporučují, protože to snižuje životnost baterie.
Z čeho vycházíte vy?
A El. cigareta není žádné ořezávátko, nemyslete si, umí to dát na jednu 18650 až 75W a 20A, některé i 30A. To máte podstatně víc, než v elektrokole.
Používám, jako řada dalších vapeů co už prozřeli v baterkách, výhradně řadu Sony VTC.
Chtěl bych fakt vidět článek který dá 20A, můžež na něj dát odkaz?
Sony VTC6 3000mAh, mam dva doma, nejlepši 18650 na světě.
Když jsou tak super proč z toho nedělají baterie pro elektrokola?
Delaji:)
Napriklad s Sony US18650VTC5 2600mAh (30A).
Pro 3000mAh nic nevim:(
Ale tehle clanky jsou moc drahy, 2-3 krat vic nez standartni.
Možná z toho samého důvodu, proč se musí pracně spojovat 100 18650 ćlánků dohromady, namísto toho aby jich bylo jen třeba 13 pořádných v sérii. Prostě kvůli blbosti.
Proč se prostě nespojí 4 tady tyto, umě byste říct?
https://www.battery-import.cz/baterie-6-12v...
A co tomu brání nechat si je odborně spojit?
Nevim, třeba tam kde to dělají nebo u někoho kdo to dobře umí?
https://www.youtube.com/watch?v=wyB7aGSYJ0k
18650 - nejlevnejsi format li-ion, existuje 26650 a 2x18650, ale to jen o trochu vetsi kapacita, do 5Ah.
Nikdo nedela vic nez 10Ah li-ion clanky, jen velky LiPo (vim o 35Ah) a LiFePO4 (az 400Ah). Je to trh:)
Vsechno proto, ze bodove svareni je levne a jednoduse, nic neni nutno resit s 18650. Prace po svareni stoji mene nez 10% ceny clanku.
LiFePO4 je moc tezke na elektrokolo! Tehle 4 clanky - je to 13.2kg+draty+BMS a ma jen 22Ah, coz pro ekeltrokolo je docela malo a moc tezke.
Mel jsem DD motor 1.5kW (5kg) a LiFePO4 48V 15Ah (10kg). Tak po rovine to jelo jen 37-40km/h s velkou spotrebou. Taki nikdo to nechtel koupit za 12000kc:) Ted to kolo rozebral na soucastky. Ceka, kdyz budou na trchu baterky 1kWh do 3kg:)
Nerikal jsi nahodou, jak ti LiOnky vydrzely jen 6000km? Pokud je to tak, tak sedi, co se pise na wikipedii o LiFePo4 - sice jsou tezsi, tzn. maji mensi energetickou hustotu, ale po roce pouzivani maji stejnou energetickou hustotu jako LiIon, kterym mezitim notne klesne kapacita.
Co bys na to rekl?
Ja si kupuju 1100mAh, abych z toho vyuzival jen nejakych 700mAh kvuli zivotnosti. Už to ti zhorsi energetickou hustotu o 57% !!! LiIonky jsou tezsi nez se zda, ocividne... obzlaste pro nekoho, kdo na ne najezdi jenom 6000km, jako ty. Tak neni lepsi LiFePo?
Ja bych rekl tak, ja vyhodim Li-ion baterku driv, nez pouzitelna kapacita klesne pod 100Wh/kg (od zacatku asi 200Wh/kg).
U bezne LiFePO4 je od zacatku 80-100Wh/kg.
U te LiFePO4, na ktere jsem najel 5000km, kapacita taki klesla pod 60Wh/kg. A pritom vaha 10kg...
Nema co diskutovat:)
A nejsem si moc jisty tou cenou. Ja platim 16000,- za set se Samsung e29, kolik jich tam je, 100 kusů?
13s7p odhaduju
Jeden kus koupis za kolik, za ani ne 100,- s množstevní slevou?
To ti dá méně než 10000,- ale kupuju ji za 16000,-
Jak mi to vysvetlis? Ano je tam elektrkonika za pár kaček. Znovypoužitelná.
Za práci se PLATÍ! Pokud musí někdo roztřizovat dle napětí a následně pájet 100 malých mrdek místo 3 pořádných akumulátorů, tak to prostě bude stát víc.
Výrobci to ale vyhovuje, že je to 100kusů - to totiž odradí i ty nejotrlejší jedince, aby si to vyrobili doma.
Rovněž výrobci vyhovuje, že ty LiIonky oproti LiFePo houby vydrží. KDO BY SI POTOM TOTIŽ KUPOVAL DALŠÍ BATERKY?
Mas 13s8p, 104 clanku. Coz je lepe, nez predhozi volba 13s7p.
Nikdo nebude roztrizovat podle napeti 100 baterek:)) Jen daji te 100 clanku do stroje, ten stroj to spoji (a clovek jen kontroluje, tak je to docela levne pro velkou spolecnost), pak clovek prida BMS a posli ti to:)
Ja to kupuji:) I kazdy clovek, ktery ma elektrokolo, kdyz umre baterka, nebo kupuje dalsi baterku, nebo prestava jezdit na kole a proda ho.
Co budes delat, kdyz dojde baterka v El. cigarete? Kupovat novou? To same plati pro elektrokolo.
Spoustu starsich lidi maji dojezd 1000km rocne, baterka vydrzi u nich 3-5 let, a pak bodou mit mensi dojezd, 20km misto 40km na rychlosti 15km/h.
Pokud mas v planu 5000km rocne na 30km/h, pocitej s tim starnutim baterek:)
Novou, ale tam to stoji jen 250,-
Vy rikate ze jen 6000km. Kolik najedete na baterku? Protoze ikdyby jen 30km, tak to vam vydrzi baterka jen 200 cyklu? Neprijde vam to fakticky trochu divne? Ja byt ve vasi kuzi, tak si alespon zmenim prezdivku na Battery-man.
Jako, neberte si to spatne, ale jak to muzete tak klidne brat, ze baterky za 15000,- Kc vam vydrzi jen 200 nabijecich cyklu? Tak alespon napiste ty duvody prece, ne? Vzdyct to prece neni normalni.
Kdyztak napiste aspon "na baterku seru, zdimam ji co to jde a vybijim co to jde, protoze jsem vatař a koupim si novou" - ja to fakt beru, klidne to napiste. Ale netvrdte mi tu, ze jezdite normalne s baterkou a ona vydrzi tak malo. To totiz znamena budto:
a) Jste blazen, protoze si porad kupujete nejake shity
b) Jste blazen, protoze vam to nevadi,
c) Jste blazen, protoze ikdyz vam to vadi, tak si vlastne ani vubec sproste nestezujete na jejich kvalitu dodavanou od e-pohon.cz
Tak napište prosimvas pekne aspon, jak vlastne na tu baterku jezdite. Kolik z ni tak perete koeficient C v prumeru? Kolik tak máte prumerny prikon a vykon?
S baterky beru 10-12A trvale, 18A do kopce.
Pro prvni baterku (9Ah) na vysokoproudovych clancich to bylo trochu nad 1C trvale.
Pro druhou baterku (14Ah) na vysokokapacitnych clancich to bylo trochu pod 1C trvale.
Obe baterky vyrobce oznacil jako 15A trvale.
Pro treti (27Ah) - je to 0.5C.
Baterku vyrobce oznacil jako 20A trvale. Baterka na nosice je to opravdu hrozne, ale jinou moznost pravdepodobne nemam:(
Kdyz jsem jezdil na LiFePO4 48V15Ah, trvale bral 10-15A, a tezke kolo jelo to pomalej nez ted (prumer jen 30km/h), skoro jako kolo s QQ100 motorem a 12A RJ:)
Jsi blázen jelikož i přes varování jsis koupil šmejdovský akumulátor.
Z toho plyne "že jsi ve vatě".
Nebo na to sereš a je ti to jedno.
Začni tu machrovat až za rok, rok a půl, pokud budeš mít i po 200-250 nabíjecích cyklech stále plnou kapacitu svých 29E.
Jsem zvědav jak budeš jezdit do kopce a zjistíš že ti to tahá z bateri 20-25A jak ji budeš šetřit:-)
Když do toho kopce půjdeš pěšky tak ji ušetříš:-)
Tak to ale doprdele řeknu, "Vydrží mi to jen 6000km, do kopce z toho ale tahám 25A a X násobně překračuju přípustný kontinualni proud na sve baterce, ktery je 1C". Sorry toto ale jsem fakt nasraný, připadám si tu fakt jak u blbych. Pokud jsou ty akumulatory vyrabene v CR a prodavane na e-pohon smejdy tak leda pro duchodce, tak je treba to resit sakra! A pokud nejsou, tak SAKRA FIX neprohlasuju "mel jsem uz 5 baterek, vsechny mi zdechly po 6000km a vám zdechnou taky", chapete to?
Krasny komentar:)
Me taki zajima, jak ten motor pojede do 5% kopce od 500W (10-11A misto 21A). Prislap musi byt nad 300W?
Muj 1.5kW DD motor bez prislapu (kdyz par krat zlomil pedali a musil jet na plyn 20 km) to nezvladl i od 16A.
Jezdim denne do praci 25+25 km, i v zime, asi 200 dni v roce. Nabijim baterku 2 krat denne.
Tak asi 400 cyklu za rok.
Prvni baterka jiz byla na kole, tu vubec neresil.
Pak koupil nejsilnejsi na tu dobu baterku do ramu, 14Ah, na MJ1 clancich, schopnych 10A trvale (neni pravda pro 13s4p baterku, jen cislo od vyrobce).
Pak resil koupit velkou baterku 27Ah a dat ji na nosic, coz o hodne shorsilo ovladani kolem:(
Cesta do praci trva 45min, s praci - 50min. Prumerna spotreba 500W trvale, 800W do kopce, teplota korpusu BBS-02 motoru 50C trvale.
A to není všechno. Máš v akumulátoru 100 mrdek od Samsunngu, velká pravděpodobnost, že minimálně jedna selže. Co pak? Jak budeš mezi těma 100 baterkama hledat tu, co vytekla?
Hledani toho blbeho clanku je docela draha vec, opravit jeden - hned pujde do haje druhi v jinem miste.
Tak jednodusi hned koupit novou baterku a ne ztratit na tom cas.
Muzes mi tykat. Vycházím z toho, že pro životnost li-ion jsou špatné hluboké cykly, a že nemá paměťový efekt. Z toho plynou vlastnosti, jako, že je možné ji kdykoli dobít i částečně. Rekuperace je problém pokud dobiji vyšším proudem... Ano. U li-ion vesmes problem. U lifepo4 Headway pohoda. Li-pol tuším taky pohoda. Nebo se zeptej majitelů BionX, jestli mají problém s životností baterky. Není nad praxi.
Ale varianta Edge nema diry po dvojicich, to maji ty starsi verze:
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety...
Tak jsem koupil baterii 48V 1100Wh. DOufám že nabíječka rovnšž bude mít regulační potenciometr.
Vymyslel jsem to takto:
Nabíjet max na 85% kapacity a vybíjet max na 25% kapacity, při jízdě vybíjet maximálně proudem 0.5C, což mi dá nějakých 550W max. Motor mám 500W takže dobre. Stejně očekávám, že budu jezdit tak na 350W, ať nelákám pozornost policajtů. Skladovat při 50% kapacity, aby to moc nestárlo.
A MUSÍ TO TĚCH 1000 Cyklů dát, není BOHA!
V Tesle používají taky LiIonky, akorát 80kWh, a najezdí jim to stovky tisíc km, tady je statistika:
http://u.smedata.sk/blogidnes/article/1/50...
Tak není možné, aby kurnik baterka na kolo ždímaná jen na 0.5C nevydržela alespoň 50000km a 7 let.
Ne nabíječka nebude mít žádný potenciometr.
Pokud polezeš dovnitř k trimru ztratíš záruku.
Tak že nabíjení si buď pohlídáš sám a nebo to necháš na automatice. Pokud budeš jezdit každý den není třeba nabíjet baterii jen na 85%.
Tesla zcela jistě nepoužívá články z číny tak bych to rozhodně nesrovnával.
Dej link na tu bateri co jsi koupil.
Tím, že Tesla nemá baterky z Číny, bych si nebyl tak jistý. Nemyslete si. Má baterky odkukoliv, odkud to splňuje normu. Sony má najlepší Li-Ionky na světě a taky vyrábí v Číně.
Samozřejmě myslím trimr uvnitř nabíječky, záruku oželím.
To je snad jedno, jestli budu jezdit každý den nebo ne, nabíjet Liion na 100% snižuje jeho životnost. A jako sorry, ale po vašich příspěvcích ohledně životnosti vašich baterek si od vás v tomhle nenechám radit :P
To je moje baterka, jsou v ní Samsung:
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Věřím těmto měřením:
http://batteryuniversity.com/learn/article/how...
Jsem si jist že tesla z číny baterie nemá.
Jestli si necháš či nenecháš radit je jen tvoje věc. Já 4 roky používal lipolky a ne lionky.
Jen jedno ti ještě napíši, pokud nebudeš baterii nabíjet občas na plno tak si rozhodíš články tak že zkrátiš životnost více jak si myslíš. Ony se ty články balancují hlavně ke konci nabíjení.
Tu bateri co jsi si koupil tak zrovna moc kvalitní není, jsou v ní články co nemají zrovna dobrou pověst.
A ještě jedna věc, v případě reklamace baterie ti prodejce klidně řekne že jsi ji zničil noprávněným zásahem do nabíječky.
Ale jnak nedej na žádné rady tady jsme všichni bezkušení a nic o tom nevíme.-)
Já jsem prošel všechny možné akumulátory co jsou tady v CR k dispozic a nasel jsem jen Lionky. Ani LiFePo4 tady není k mání. Samodomo si baterii delat nehodlam, nebudu jako šašek spojovat 50x 18650. A ty baterie, co se tu vyrabi, jsou vsechny ten model Samsung.
Tak sakra clovek tady dopr* pise a chce pomoct s vyberem a pak mu tu napisou, ze si vybral spatnou baterku.
Tady Battle-Dragon cmrndá okolo a furt píše, jak mu baterky vydrží max 10000km. Mě kdyby tak krátce vydržely, tak už pomluvám na celém Internetu e-pohon.cz ze vyrábí SHITY.
"Tady Battle-Dragon cmrndá okolo a furt píše, jak mu baterky vydrží max 10000km. Mě kdyby tak krátce vydržely, tak už pomluvám na celém Internetu e-pohon.cz ze vyrábí SHITY."
Tak za rok dejte vedet, jak vasa nova baterka funguje:)
Kdyby ti nevadila větší hmotnost a chceš dobrou zivotnost, vysoké proudy, tak si najdi články Headway lifepo4. Dělají se docela velké a díky zavitum na koncích si to smontuje průměrný kutil v pohodě. Já objednal před lety z bmdbattery.com a baterka 36V 10Ah se povedla. Byla to pro mě jediná možnost jak tahat 40A bez problémů.
Tak sakra napíšu NEKUPUJ TO Z e-pohon.cz, protože do ťch akumulátorů dávají nekvalitní sračky. Je to tak těžké? Asi jo. Já si klidně objednám aku z Kanady LiFePo4, když tady dělají bastly.
Kdyby jsi nebyl zahleděný do jedné své diskuse tak by jsi se dočetl že mně osobně byly doporučeny samsungy 22P pro jejich delší životnost a lepší snášení vyšší proudové zátěže.
Prpto jsem si koupil raději bateri s menší kapacitou kde tyto články jsou.
Pokud chceš lifepo tak nejspíš zde
http://eclipsebikes.com/index.php?cPath=30_32
Tak gratuluji:))
550W max- je to asi 11A do kopce, musite omezit proud v RJ, tam je 21A.
85-25% - dobra volba, pokud staci kapacita:)
Tesla ma chlazeni/nahrevani/omezeni vibijeciho proudu, o hodne lepsi a drazzi clanky, a obvykle pod 0.5C vybijeni. Jiste není problém davat záruku 8 let, když ta záruka stoji jako pul baterky:))
Za rok dejte vedet, jakou kapacitu ma baterka, mam o tom zajem:)
Nerozumím, proč trváš na 10ti kolečku, 6ti bude s elektromotorem stačit. Vlastně stačí jen jedno....