Skoro se stydím za takovou banalitu a notoricky známou situaci.
Po výměně si nový řetěz nerozumí s ostatními komponenty. Samozřejmě. Zkusil jsem to rozjezdit, ale projevuje se chyba, která se, myslím si, asi nerozjezdí. Je to Deore LX na Meridě. Když je řetěz na nejmenším převodníku a musím víc zabrat tak se jakoby namotá. Řetěz udělá jakoby vlnku ve spodní části, ta se nadzvedne a řetěz se narve mezi rám a velký převodník. Takže dolů z kola než něco praskne, trošku o ústa je potřeba z nášlapů dost rychle vyjet ven. Tak jsem to vrátil k mechanikovi. Snad tomu pomůžou nové převodníky a snad je rychle u nás sežene. Taky ještě jakoby sebou trhala přehazovačka, když byl řetěz na malém převodníku. 100 km jsem to zkusil rozjezdit, zlepšilo se to, ale pořád je to špatné. Tak prosím rady jak co nejrychleji z toho ven.
Napadá mne existuje třeba i v Praze nějaká rychloopravna, jestli mi to nebude příští víkend fungovat?
Vypadá to jako špatně snýtované... Teda, nedostatečně rozhýbaný článek, který byl nýtován...
Řekl bych, že proti tomu mluví jedna věc - mechanik mi tam dal řetěz se spojkou. Normálně bych se tomu bránil (nedůvěra) , ale už jednou jsem ho měl a po počátečních potížích (50 km) to najednou bylo vše výborné. Tak nevím. Musím to mít co nejdřív pohromadě. jestli se v úterý dozvím, že nejsou převodníky Deore LX, na Meridu z r. 2004 což očekávám, tak se kácím.
Mirku, najdi si článek který ti to dělá a pak jej rozhýbej.(k sobě a od sebe ) většinou to pomůže.
Mas sjetej, vymackanej, prevodnik ktery zadni stranou zubu zdviha novy, kratky, retez nahoru. Zkus zbrousit zuby, otocit prevodnik, pokud je rovny a nebo kup prevodnik novy.
Přesně tak. Odmontovat převodník, z boku zbrousit omačkáním "přeteklý" materiál zubů, za který se řetěz pravděpodobně zachytává. Při té příležitosti kulatým pilníkem vylepšit tvar zubů (když už to máš vymontovaný), aby to nestřílelo.
Ahoj, mirku. Mně se tohle stává prakticky pravidelně při každé výměně řetězu na HT meridě (a to je nijak nevytahuju, měrka pořád drží na posledním zubu). Když to není zatuhlým článkem (a ono to asi není, že jo), tak budeš muset jemně zbrousit zuby na tom převodníku, co to dělá. Funguje to ale obvykle tak na 2 - 3 řetězy, pak se ten převodník musí vyměnit.
Kdybys měl ty převodníky doma, tak to je oprava na 10 minut (v servisu na počkání). Já si objednal převodníky přes e - shop zásobní, takže když je nejhůř, tak jsou po ruce (teď tam mám v plánu zase napsat, anžto jsem ho použil na podzim).
Svěřil jsem vše ještě v pondělí do rukou mechanika. Zatím díky za rady, myslím, že se trefujete i do jeho slov a činů. Je to třetí řetěz na stejných převodnících, pokusil se to trochu zbrousit. Takže teď čekám jestli bude mít včas převodníky. Ono u nás ve vidlákově je ve všech oborech vytvářen umělý nedostatek, s odůvodněním, že není poptávka, takže čekám zprávu, že převodníky nejsou. Ale mám pocit, že na e-shopech by byly a včas. 27.4 už letím do Maroka a tak jsem z toho takový nesvůj. Jde mi o to, že to nestačím zajezdit. Ale zase, když tam budou nový převodníky, tak by to zajetí neměl být snad až takový problém. Docela se bojím dát tam případně něco jiného než co tam bylo - tedy Deore LX.
Ten nedostatek ve shimanovských dílech se zřejmě netýká jen vidlákova, ono to panuje už několik měsíců obecně (včetně"mého" e- shopu).
Nouzové řešení by bylo (kdybys nesehnal ten převodník), že bys tam nasadil zpátky ten původní řetěz a odjel to na něm.
A mé doporučení na závěr - nejvíc se ojíždí střední převodník - dát místo toho LX totéž (od shimana), ale ocelové, vydrží to déle. Nicméně tohle až po dovolené.
A úplně na závěr - teď, co jsem byl na neschopence, tak jsem se hrabal v mapách a mám na Tebe několik všetečných dotazů na oblast dole v Pohoří na Šumavě - tak až se vrátíš, dovolím si Ti napsat na soukr adresu :-).
Všetečné dotazy klidně pošli hned, ale nevím jestli rychle odpovím. Přece jen už radši věci pouštím z hlavy a tak se doma musím podívat občas do mapy.
Ale - právě mi oznámil mechanik, že Deore LX převodníky nejsou. Jak jsme intuitivně čekal a vy jste to říkali. takže pobjednal nějaké české GEPHARD, pry tz nejlepsi od teto znacky. Vite neco o nich<
Česká značka, obecně k ní mám důvěru, i když jsem je nikdy neměl. Četl jsem na ně (jak už to bývá) velké kladné ohlasy i úplné zatracení. Podstatné je, že jsou kompatibilní a myslím, že určitě nebudou horší než originály shimano. Možná se budou lišit náběhy, což je jedno.
Shimánovské převodníky + kazety až do řady LX včetně mívaj hotově na skladě v té prodejně v Jindřichově Hradci u nemocnice, ale telefon mám doma, tak zítra Ti ho sem dám.
Je to BIKESPORT JOMA, Václavská 544/III, J. H., tel. 384 323 433, [email protected].
jak je raz reťaz vyťahaná sluší sa vymeniť aj koliečká (väčšinou sú zošľahané, a reťaz padá a padá ...), inak vznikne rychlé opotrebenie všetkého a celkové uvedenie do stavu jazdy schopného sa predraží