Vážení, zajímalo by mě, jestli máte někdo zkušenost s koly Dominátor, teď nabízejí v různých supermarketech tyto kola za celkem nízké ceny.
Já si myslim, že na rámu zas až tak moc mežáleží, ten by měl vidržet, ale mnohem důležitější jsou ostatní komponenty, které nejvíc dotvářejí tu cenu. Doporučuju porovnat s koli od jiných výrobců se stejnejma komponentama, nebo se podívat přímo na ceny těch použitejch součástek někde na netu. Jinak já bych si asi kolo v supermarketu nekoupil a doporučuji Ti spíš zajít do nějakýho cykloobchodu. Teď po sezóně budou mít určitě slevi a měl by tam být člověk který tomu rozumí a poradí.
uaaaa
Na rámu že "tak moc nezáleží"???
NAOPAK..Kvalita materiálu rámu a jeho geometrie naopak dělá 80% vlastností celého kola,spolu s ráfky a plášti.Osazení není v tomto ohledu tak důležité..Lepší kvalitní rám a o dvě třídy nižší sada komponent,než obráceně..Komponenty se mění relatrivně snadno..Ale základem je dobrý rám.
Navíc u kol z marketu se porouchají sice nejdřív nějaký komponenty, ale pak praskne ten rám, a právě to tě odešle do nemocnice.
Kolik si těch prasklej levnejch rámů viděl?
Nejlevnější modely jsou oceláky. Při normálním používání neprasknou.
Střední a vyšší jsou hliník 6061, technologicky ve formování trubek žádná špička. Ale pužívají to co je vyzkoušený a funguje to. Většina ostatních výrobců sice přešla na hliník 7005, ale to vůbec neznamená, že by ty rámy praskaly méně, nebo dokonce vůbec. Příčinou jsou extrémně zeslabovaný profily. Stačí se mrknout třeba na bike-forum - pár prasklých rámů tam je a nejsou jsou ani Olpran, ani Domonátor.
Osobně bych si u Olpranu nevybral. Preferuju celoodpružený kolo a tam nemá Olpran co nabídnout.
Ale kdo se spokojí s HáTéčkem, umí si na kole udělat základní servis a nebojí se posměšků hlupáků co o kolech nic nevědí, určitě si vybere. A neprohloupí.
S tím souhlasím, avšak levné komponenty také brzy ukážou za své, tudíž pokud zůstanete příznivcem kola i nadále, stejně se nákupu lepší sady nevyhnete!
Zdravím všechny měl jsem dominátora jednu sezonu a stačilo rám v pohodě další osazení co se týče nábojů středu brzdy a podobné drobnosti po 3000km k.o vyměnil jsem za kellyse equsite dsc a super spokojenost.
V supermarketech? Kola? Nikdy. Je jedno, co je na nich za nálepky, po pár desítkách kilometrů začnou být životu nebezpečná. Nekupovat.
To Jirka: Bylo-li by v supermarketu lehokolo třeba značky Fpravobike, byl bys také tak rezolutní?
Ale tyto kola se neprodávají jen v supermarketech, koupila sem takové v unite, to snad nebude taková šunka ne?
Prodej kol v supermarketech by se měl zakázat (pokud se tedy razantně nezmění kvalita prodávaných kol k lepšímu). Neznalý zákazník takové kolo koupí a bude z toho velmi nešťastný.
Opravdu by zde měl stát nebo obchodní inspekce zakročit a ty levné šunty ze supermarketů vykázat! Kolo do 10000 je velmi nerozumné kupovat, pokud kupující plánuje, že na něm chce najezdit víc než několik desítek kilometrů za rok.
Přesně tak, pod tohle bych se mohl podepsat...Jinak kamarád co dělá v servisu (BikeSOS - www.bikeosos.cz) Se vždycky nad těma šunkama rozčiluje. Ty lidi to stejně stojí na servise víc než za co to koupili a stejnak to nikdy pořádně nefunguje. Pokud jde o Dominátory viděl jsem i někaý dražší a ty zas tak tragický nebyly.
Martin
Soused od šváry si ho koupil a asi po 200 kilometrech mu začal rachotit zadní náboj. Po rozdělání jsme zjistili, že má rozpůlené kuličky. Pochopitelně ten náboj:-))
NIKDY!!! opravdu se kolo rozesere už po pár kilometrech jakok by mělo život za sebou...šlapací střed,brzdy,přehazky....prostě se to nevyplatí...
V pátek (4.11.) jsem byl ve vsi. U jednoho z lepších prodejců kol (jiní u nás ani nejsou B:)))) byly vystaveny Dominátory a p. prodavač mi sdělil, že toto je exklusivní řada kol stejného výrobce, který dodává "šunky" do supermarketů. Prože je ale supermarket poměrně lukrativní zákazník, je výrobce ochoten mu dodat (při navýšení objednávky) i Dominátory, které jsou pak prodávány v jedné ředě s těmi E-ÉÉ koly. Dále tvrdil, že Dominátory prodávají cca rok, bez reklamací a zákazníci jsou spokojeni.
Já ovšem stůňu po Kellys nebo Meridě, takže jeho povídání nepadlo na úrodnou půdu.
A neprášilo se tomu prodejci od úst a nebo jsi neměl mokré nohy, když Ti to říkal?
První co udělám, když náhodou přijdu do Hypermarketu, tak juknu na kola. Šunka vedle šunky. Ani jednou jsem neviděl dobré kolo. Výjimkou je Makro.
Chápu, že Plzeň musí mít vždy něco extra (osvobození ...), ale u nás v hypermarketu prodávaj´ šunku jen vyjímečně a u kol už vůbec.
Inu západ je západ.
Tak to jste na dobře, že Vám tam neprodávají šunky.
Alespoň Vám po silnicích jezdí pořádný kola.
Ten dodavatel se jmenuje Olpran a znacku Dominator zplodil ve spolupraci s Dominikem Haskem.Pred par lety udelali reklamni kampan,Hasek objel par cyklomaratonu,najmuli Korinka aby za ne jezdil zavody,ale asi to nemelo takovej uspech jak cekali,i kdyz ty kola byly vcelku normalni za slusny ceny.Prece jen olpran si asi dost zkazil povest tema supremarketovyma kolama a taky mezitim doslo ke zmene z "Hasek na hrad" na "Hasek je ten magor co bezduvodne mlati spoluhrace".Rozhodne bych nerek ze to bude horsi kolo nez srovnatelnej Author a pokud bude v nejake sleve tak proc do nej nejit.Pochopitelne to chce do toho trochu videt a spocitat si co je tam za komponenty a taky si to hned po zakoupeni cely sestelovat.
Když jsem se před 5ti lety začal zajímat o kola, měl jsem v podvědomí, že Olpram je dobrá značka.
Dneska mi vrtá hlavou, jak se to mohlo stát.
Myslim ze meli nejaky financni problemy,jestli to rozjeli v moc velkym stylu,nebo neshoda obchodnich partneru?Kazdopadne se pak orientovali na ty kola do supermarketu a delaji jich docela hodne.Asi je to taky zajimavej busines.
Já osobně jsem někdy před 10ti lety začínala na kole Olphram Favorit (se sedlem z Liberty :o))) a byla to docela fuška na to těžkým železným oři. Ujet na tom 13 km dalo docela práci a o nějakém zdolávání kopců jsem si nechávala jen zdát :o)))
Navíc nějak to vůbec nešlo seřídit či co, nešlo to osadit komponentama - prostě bylo to kolo, které kdysi dával jeden autoprodejce zdarma k jednomu typu Favoritů.
Nevím, jestli takové byly všechny Olpramy, ale jestli "výrobce" volí nějakou záchrannou cestu nějakým nonamem Dominátor, pak bych do něj nešla. Na Olphramy si nechám jen svoji nostalgickou začátečnickou vzpomínku :o)))
kdyz olpram koupis v ciklo obchode tak je to poradny kolo a vydrzí
olpram mozna ;-)
To je tim, ze nejdriv (asi pred 15 lety) zacal Olpran delat jedny z prvnich horacu u nas (jednoho mam taky asi 15 let a do letoska jsem na nem porad jezdil a na to jak je starej je naprosto super a vydrzel fakt dost). Pak zacal Olpran dodavat levna kola do supermarketu a povest si pokazil, ale pritom stale delal i "normalni" kola do maloobchodu. Dnes se obe znacky snazi ziskat zpet svou povest.
Olpran nemel zacit dodavat kola do supermaketu pod svou znackou.
Podivejte se na www.olpran.cz na kola pro maloobchod a zjistite, ze to jsou slusna kola (maji tusim 15 let zaruku na ram), ktera snesou srovnani s jinymi znackami za podobnou cenu ( od 10000 vys), dokonce jsem na ne kdesi cetl velmi slusne recenze. Vzhledem ke svym zkusenostem se dostaly dva modely od Olpranu a Dominatora (v cene kolem 20tisic) do uzsiho vyberu, kdyz jsem si letos kupoval nove kolo. Nakonec jsem vzal Meridu, ale nebal bych se jit do vyssi tridy Olpranu(Dominatora).
Taky si myslim, koukal jsem na oficialni stranky olpranu. Maji dobre kola. Osobne jsem se rozhodoval mezi olpran , merida a amulet. amulet to nakonec vyhral :))
Bejbís,... Co Tě bere... Právě v MAKRU jsou dominantní kola značky DOMINATOR. Ale je to jedno. Vem si to tak, že hypermarket tu má svoje opodstatnění. Jednak je to silný kupní potenciál a druhak si tam často chodí kupovat kola lidé jen na 1 či 2 sezony takový ti rádoby cyklisté. Nebo na zajetí na zahradu, či do hospůdky na konec vsi si přeci nevezmeš kolo za 50 táců... né?... Je to tak, že každé kolo má svého zákazníka... :) Pokud se budu ježdění chtít věnovat pro radost z pohybu a né pro starost z oprav kouknu se po dražším kole a naopak. Jedno je jisté. Mám-li mluvit za sebe, tak hpermarkety nééé e e... Pokud sleva?... Tak výtězí jednoznačně nabídky loňských modelů kol od významějších výrobců,... jako Merida, Kellys, Scott a pod... :)
Jo, akorát že tohle ví jen pár lidí... Nezasvěcený člověk si koupí takovou plečku, začne na tom vyvádět věci na které to není stavěné a pak se diví... Ikdyž, ono těmhle kolům bohatě stačí zápřah pár desítek km denně a už se to sype :-)
Podobně jako bejbís - v hypermarketech taky nejdřív kolem kol. A k těm dominátorům - trošku "osobitá" spodní rámová trubka, což je konec konců jedno - ale za sebe říkám - ruce od toho pryč!!! (aspoň od těch tady v čestlické hypermarketové zóně). V "lepší" kvalitě v kamenných cykloprodejnách jsem tuhle značku nikde neviděl.
A mimochodem - souvisí tohle kolo se značkou Dominika Haška?
Určitě, kšefty Dominator prodávaly u nás sportovní oblečení. Ale nejsem si jistej, jestli to už nezabalil, byl dost drahej.
Tak od kol ze supermarketu rychle pryč. Kvalita jejich rámů, či spíše svárů rámu apod. je nulová.
Zažila jsem již při výletu, kdy někdo jel na takovémhle úžasném kole za úžasnou cenu "3.999,--", že se mu z předního kola udělala osma, jakmile najel na větývku, či upadla klika apod.
Je rozhodně lepší připlatit si za kvalitu než nedojet...
U těchto kol rozhodně dvojnásob platí slogan "nejsme tak bohatí,a bychom museli kupovat levné věci"...
hahaha
dost jste me pobavili
napred k dominatorovi:
je na nem mala nalepka zneni asi takovehohle: made by olpran, coz kdysi opravdu byla znacka /ti starsi pamatuji ze za ni jezdila i neumanova a treba i kluge/
a ted k supermaretum:
v supermarketech se obcas objevi i dosti dobra kola ale protoze je nikdo nechce tak je nakonec jeste zlevni, vylsledek je asi ten ze ja osobne jsem koupil v tesku fitko dominator na sore za opravdu smesne penize, chce to jen koukat a vyznat se trochu v komponentech a kolech, totez kolo jsem doporucil jeste jednomu kamosovi....
tedy ja bych tu flintu so zita nehazel, ale chce to premyslet kdyz neco kupuju..
ok nemluvim o tom ze servis 0, poradne nevi co prodavaj, ale pokud clovek kolum rozumi da se tam obcas nakoupit
asi tak
nink
Včera cestou z práce jsem potkal mládence ne horáku Olpran. Zastavil jsem a dal s ním řeč. Kolo koupil před dvěma měsíci, takže neví, co se vyvrbí. Přední vidlice má zamykání, ale to přestalo fungovat po týdnu. Na kole si nejvíc cení kotoučovek (vypadaly na mechanické). Dal prý za něj 11 kKč a nádavkem od prodejce rotoped pro manželku v hodnotě 5 kKč.
Zatím je maximálně spokojený.
V libereckým tesku jsem viděl fitko Dominator, mělo Soru, vepředu trojku a vzadu osmičku. Chtěli za něj necelejch 19. Vypadalo slušně, ale nemám žádný srovnání.
Tak za 19 seženeš pořádný kolo i v normálním obchodě, zlváště teď, když začaly slevy. Hlavně víš, že to není ošizený (nebo je to alespoň šizený méně okatě :o))) a garantovaný servis to snadno doladí).
Tolik peněz bych opravdu za kolo v marketu nenechala...
To ta osmička byla pozlacená, že?
Za 11 500 Kč jsem vloni koupil devítikolo, přehazka Deore, přesmykač a náboje Acera.
Jen přední vidle byla malinko šunkozní, ale ještě funguje.
....ne ta moje osmicka byla za pet litru, proto sem psal za smesne penize....
Na Trekové kolo slušná cena.
To je moc odvážný tvrzení, bejbísi, žlutým kovem pokrytá, to jo, ale jenom lichý pastorky. A myslím, že i levá klika. 8-))
Včera v Brně jsem si velice pečlivě prohlíd stánek Olpranu - tedy i ty Dominátory. A musím říct - špatný to - teda podle mě - nebude! Docela škoda, že tenhle stánek zůstával tak trochu stranou zájmu návštěvníků.
ja vlastnim kolo dominator jiz asi pul roku..najezdil jsem snim vic jak 1000km a jsem snim spokojen!
Přeji ti, abys na něm najel minimálně 5000 km bez větší opravy!
Když se podíváte na jejich stránky, tak kromě toho, že chtěj budovat "nejmodernější závod ve střední Evropě", tak maj i několik řad kol a nejdražší vychází na 30 tisíc...
A dělají i brusle a rotopedy (zkoušel jsem ho a byl lepší, jak ty z teleshopingu) a ještě docela dost dopňků, překvapili...
No oni to udělali dobře, aby přežili, dali se na výnosný trh hypermarketových kol a potom od roku 2003 k tomu přidali zase lepší kola a teĎ to budou mít těžký prorazit...
S koly nemam moc zkusenosti. Jezdim teprve 2 roky. 30-60 v horach po silnicich. Najeto mozna 1500. Mam kolo za 3500,- noname z teska. Jsem spokojenej, mam jen lepsi sedlo za 5OO a musel jsem menit slapky a "osu" celkem 1000 navic. Uvidime. Pro pritelkyni bych chtel Chicago Dominator - nevite o cenove a vahove srovnatelnem cross kole (jine znacky a co se prodava u nas, do Ciny si pro nej nepojedu :)) do 10 kg do 9000,- se zamykatelnou vydlici? staci mi aby to jezdilo, zadne specialitky .) diky
Pokud je to MTB:
1. o hmotnosti pod 12kg v téhle ceně ani neuvažuj.
2. u MTB není hmotnost kola téměř důležitá. To, zda kolo váží 10 nebo 15 kg při běžné jízdě ani nepoznáš. Leda že bys jezdil hodně marathonů, tam by pak mohl být výsledný čas ovlivněn několika vteřinami.
Ona např. ta zmíněná hmotnost 5kg je velmi zanedbatelná v porovnání celkové hmotnosti.
Příklad: pokud jedu na fullu se základním nářadí, pitným vakem, celková hmotnost je 97kg (vážím 75kg), full má tuším 12.5kg.
Myslíš si, že např. rozdíl 97kg a 103kg na cestě nějak poznáš? Odpověď zní: ani omylem ;). Nepoznáš ani v kopci.
Proto pokud jsi rozhodnutý kupovat tak extrémně levné kolo, můžu ti s klidem doporučit koupit kolo o hmotnosti 15 kilo a budeš spokojený. 10 kg opravdu neřeš.
Hmotnost u kola dulezita je a prave pro zenskou, je strasnej rozdil, jestli sebou tahne 18-kilovou kovadlinu nebo lehky HT (i za malo penez se da dostat na prijatelnou vahu). Rozdil mezi 15-i kg kolem a 12-i kg se nemusi projevit v cene, zato pri jizde dost zretelne a urcite nejde o honeni vterin.
Pokud nejezdi vylozene sportovne nebo zavodne, pochopitelne nema cenu resit 10-i kilovy bike, to je pochopitelny. Uz i kvuli cene tech nekolika desitek tisic kc navic.
v globusu maji crossovej olpran za 2590,- NA jezdeni do prace a do obchodu je to idealni kolo.
ano, pokud máš na mysli pouze jednu jedinou jízdu, pak je to ideální kolo ;).
Jasi teda myslim, ze na 500 km rocne to uplne staci... Paklize se tomu dotycny chce venovat vice, treba jako ja cca 12.000 rocne, pak je treba minimalne 5x pritlacit :o)
Přitlačit minimálně 5x? V jaké měně? :-)
Ja myslim ze v pohode v Kc... Akorat za ty prachy bude bidna vidle. Ale taky jsem prezil na Sunturce nejakych 15.000 km a pak rozbil prasatko a koupil celopero Canyona za ctyricet. Jenze ted uz vim, ze si to kolo uziju, kdezto spousta lidi (urcite ne vsichni!!!) co tu diskutuje tak treba vyrazi na kolo parkrat do roka a kolo za 40 je pro ne nesmysl...
Je to spíš o pocitech a preferencích, co si kdo užije a co je za to ochotný objetovat.
Já najezdím ročně méně než ty a minimálně do jednoho z kol co mám bych šel klidně i při takových 1-2tis. ročně. Stejně bych si to na něm užil mnohem více.
I když jsem také jezdil i na bídných kolech (skoro nejlevnější bike s pevnou vidlicí, když jsem s bikem začínal) a taky to šlo, ale teď mě to na dobrém fullu baví mnohem více.
A přesto, že mám méně času, jezdím mnohem více terénu s menšími průměry než kdysi, tak jsem loni právě na fullu dal svůj rekord ročních km (což bylo 5tis.; vždy jsem míval pravidelně skoro 20 let každý rok kolem 3tis. ročně a hlavně to byl rekord v najetých hodinách, těch bylo o mnoho více než předtím díky tomu výrazně nižšímu průměru).
No já nevím... Slušný rám začíná na 15-ti... Co ten zbytek?
Mylis se :o)
Jen maly priklad...
http://www.superior.cz/cz/kolekce-2008/sup-dily...
Nemuzes tvrdit, ze Sup je srac, ze ne :o)
Nee fakt si myslim, ze i supermarketovy kola odvedou svoji praci...
Ja jsem na Supermarketovym kole behem 10ti let odjel 5-10.000 km no a kdyz se zacalo sypat, tak jsem jsem se rozhodl koupit neco lepsiho.. V duchu jsem uvazoval neco hogo fogo kolem 8mi tisic :o))) Nakonec jsem koupil Ravo Maniax zlevneny z cca 17ti tisic na 12,5.. Pravda je, ze teprve pak me to jezdeni teprve vzalo. No a behem cca roku , kdy jsem na tom kole sedel ob den, jsem se rozhodl pro neco lepsiho. Ale to neznamena, ze i na tom supermarketovym se jezdit neda!!!! Nikdy to nebude takova parada jako na funkcnim celoperu, ale par vyjizdek do roka na tom odjet muzes. Nejdulezitejsi je zapal pro vec a bez toho je ti i kolo za 100litru na prd.
Nadšení a zápal je hodně důležitý... Na druhé straně při určitém "náletu" km je potřeba mít i tu techniku, na kterou se dá spolehnout...
Také jsem "začínal" na levnějším kole (pravda, byl to více než onen pětinásobek). Pak mne to chytlo a zjistil jsem potřebu něčeho lepšího a hlavně kvalitnějšího. No, u toho dalšího ten pětinásobek nestal ani rám. JAKÝ je mezi těmi koly rozdíl jsem zjistil, když jsem po relativně dlouhé době zase sedl na to "staré". Po pár km jsem byl "grogy", vůbec to nejelo, nemohl jsem se "uvelebit", atd.
Pravda je, ze od te doby co mam fulla, tak jsem na HT jeste nesedl...
Ale kdyby mi nekdo pred rokem a pul rekl, ze si mam koupit bicykl za 40 papiru, tak bych se ho zeptal, jestli se nepos... Takze kazdy si ke svemu idealnimu kolu musi dojit postupne.
A ne jako muj soused, ktery se pod dojmem ubytku me vahy za poslednich par mesicu taky rozhodl poridit si kolo.. Po te co jsem mu nastinil co by si zhruba mel koupit, zacal zurive vybirat ruzny predrazeny Spesly a pod.. Nakonec si koupil nejaky obycejny Rock Machine HT cca za 15 litru a od te doby co si ho autem privezl domu, tak na nej ani poradne nesedl.. Je pro nej ohromna dalka i vzdalenost cca 25 km z Barrandova k nemu na chatu do Zadni Trebane. Takze on by byl adept na krasne barevnyho Supermarketaka za trojku jak delanej a jeste by usetril hafo penez :o)
jj, asi tak nějak... Kdyby mi někdo tři-čtyři roky zpátky řekl, že budu mít tři kola... a za ty peníze... a kdyby a kéž JEN a těch 40... Ale přesně jak pravíš - "kazdy si ke svemu idealnimu kolu musi dojit postupne"... no, ideální ta kola nemám... Ale bráním se, bráním... Onehda mí přišla výhodná nabídka na silničku Ridley Orion (u příležitosti letošní Tour de France připravila Ridley letní akci - celo-karbonový silniční speciál s výbavou Campagnolo Centaur) - jen za pade... No, asi jsem vydržel a oddolal:-)... Musel bych si pronajmout další sklepní kóji, abych to měl kam skládat... :-))
Nevím, co kdo proti hypermarketovejm kolům má. Jako by tam nebyly slušný kola a v nejznačkovějších nejkamennějších cyklokrámech laciný šmejdy.
Mámě jsme v Tescu za 3 litry pořídili dámskýho crosse Olpran Stork, duralový noname kliky, brzdy, páky, ráfky, zapouzdřený střed, pevnou vidlu, řazení sis+revoshift 3x7 dovybavili světlama, nosičem a slušnýma pedálama. Jezdí na tom skoro denně 10-20km už pět let, silničky, lesní a polní cesty.
Na druhou stranu, tyhle obchody jsou citlivý na cenu, každá koruna výrobních nákladů je silný argument, takže najít v hypošu něco s dobrým poměrem cena/užitek je spíš náhoda...
Zdravím.Taky mam dilemu s vyberem kola. Odhaduji, ze rocne najezdim cca 700 - 800km, jen po asfaltu a cyklosteskách, tak sem volil cross v cene 12 000Kc.
Vetsinou mne znami radi Author Stratos, Demu Merano, Meridu, Kellys ......
Ja jsem nasel na netu kolo Dominator- Detroit za 10 000Kc s výbavou shimano deore - XT - hlavne LX. Myslim, ze LX je LX at je kde je. Slabinou by mohl byt ram\\\" 6061 alu DB vymnenne koncovky\\\" nebo \\\"vidlice SF-NRX 6500 olejova uzamykatelna\\\", nevim co je to za kvalita, ale vychadzim s toho, ze kdyz vsechny komponenty postavili na LX, dali tam taky i odpovidajíci zbytek, nemluve o tom, ze znacka patrí D. Haskovi. Mozna se mylim, proto se obracím o radu k tem co maj vic skusenosti. Kdyz koukam u Authoru, Deme, Meride po stejne výbave \\\"LX\\\", tak tam to stojí nejméne 15 000Kc a víc. Stoji tahle uspora 5000Kc za to? Predem dik za radu.
Na 1tis km ročně (i na dva) ti bude spoustu let perfektně fungovat už i Alivio (stejně tak ta vidlice). XT, nebo LX má, pokud nezávodíš, jedinou výhodu - je "hezčí". Vybírej raději takový kolo, na kterým se ti bude dobře sedět (vhodnou geometrii a rozměry rámu).
Ahoj Pepiku W dík za Tvoji radu, nakonec sem odskousel Arthura, Kellyse, Demu a Meridu a vzal sem tu demu pro sebe i zenu. Mej se.
Ahoj, koupil jsem si kolo Dominátor Denver model 2005 ve slevě kolem 13000. Nechtěl jsem kolo kupovat v marketu, tak jsem se vypravil do jejich prodejny v Olomouci. Musím říct, že jsem na něm najezdil za 4 roky přes 3000Km a naprosto bez problému. Komplet osazení Shimano deore, vidlice RST.... - vše stále fungule spolehlivě. Sice svary na rámu nevypadají moc "esteticky", no ale dávají pocit že něco vydrží ;-)
Takže si myslím že za tu cenu slušný kolo s kvalitním osazením.
3000 km za čtyři roky?
Možná kdyby tam bylo o nulu navic, tak bys mohl hodnotit. Tohle bez problémů absolvuje kolo i 5000 kč.
Zdravim všechny, rád bych přidal moji zkušenost s Dominátorem. V roce 2007 jsem v supermarketu koupil Dominátor Denver v následujícím provedení počet rychlostí 27,přehazovačka deore xt, přesmykač deore, středy kol naboje deore, řazení deore dual control, přední vidle RTS GILA stavitelná zámek,brzdy deore,odpružená podsedlovka, gelový sedlo, rám hliníková slitina s označením 6061, pláště kenda karisma 26.0 x 2,1 vpředu směr, dvojité ráfky. Kolo váží necelejch 13 kg, já vážím 105 kg, každou sezonu najedu kolem 2 000 km, takže mám teď na něm něco přes 4000 km. Jediné co jsem zatím měnil je řetěz protože byl vytáhlej a sice na ,8 a pneu jen zadní byla sjetá dal jsem tam levnější protože ten původní řetěz stál 1000 kč a původní pneu 1100 kč, to že jsem s ním nic nedělal myslím vážně ani kola nebyly potřeba přecentrovat a ne že jsem to nekontroloval. Kolo je pořád jako nový.A teď něco k ceně tohle kolo bylo na podzim ve slevě za 9 800 kč. Takže můj názor je že kolo dominátor v provedení jaké jsem uvedl za cenu jakou jsem uvedl je super. A co se týče praskání rámů to je nesmysl jak jsem uvedl mám 105 kg nějdy i víc jezdím i po lese a ne zrovna krokem a na rámu ani zmínka takže pokud si kolo koupí nějakej 80 kilovej kluk tak si nedovedu představit co by sním musel dělat aby ten rám praskl řekl bych že by dřív prasl on než to kolo ale na tyhle věci skákání patníky apod. jsou zase jiný kola. Ještě co se týče designu je to sice subjektivní ale mě se líbí. Naši si koupili kolo ze šopu za 16 000 kč a co se týče výbavy tak je o 2 až 3 řady nižšší, středy kliky přesmykač apod. jsou ne shimano ale nějaky čínsky, značku kola Vám neřeknu abych nepomlouval, ale faktem je že jsem to kolo taky projel cca 200 km a když jsem v kopcu stoupl do pedalu a chytl za rohy tak se kroutilo jako žebrák vo hodch.Brzdovy páky po chvilce vychozeny třepali se a nedělalo to na mě dobrej dojem.Takže pokud si o kolech něco člověk přečte stačí na to 2 odpoledne tak si myslím že se nemůže jen tak napálit a i kola ze supermarketu moho být dobrá - výborná, musím ale i říci že jsem vidě i v supermarketech kolo dominator denver s komponentama o 3 řady nižšší než mám já dokonce tam byl myslím altus za cenu 14 00 kč a to potom teda nechápu. A pokud někoho zajímá finančí stránka více tak na kole jezdím do práce a pokud veznu auto 4 kč kilák tak to kolo bylo za 1,5 roku zaplaceny bez máknutí. Takže hodně najetech kiláků přeju.
Koupil jsem si před pár dny také Dominátora - Denver 2008 přes Aukro z Olpran shopu za necelých 12 000. Co jsem tohle kolo přojížděl na netu, tak všude se cena pohybuje kolem 17 000, což podle mého není zas nějak málo, když to pořád srovnáváte s kolama z hypermarketů. Navíc osazení je tam jak bylo uvedeno výše - většinou vše v Deorečku a přehazka dokonce XT. Nejsem žádnej odborník, ale tohle asi špatný nebude,ne?! Když vemu, že jsem do teď jezdil (jen tak pojížďky po Plzni,dál už bych se s tim bál) na mtb Joko, které už je cca 10 - 12 let staré (rám u něj nikdy neprasknul) tak to bude celkem rozdíl. Je jasné, že to kolo za 40 tis. neni, ale za 12 tis. bych takhle vybavený nový kousek asi těžko hledal. Koukal jsem po podobně vybavených kolech Merida apod. a tam je cena většinou o dalších cca 5 tis. výš. Pochybuju, že by rám byl o dost lepší, takže je to podle mého jen připlácení za značku! Navíc na rám dává Olpran záruku 12 let a designově to taky neni nic odpuzujícího (model 2008 černá-bílá). Tak nevím, co proti tomu většina z vás má.
Můžeš to nějak víc objasnit?Myslíš, že to byly vyhozené peníze?
Ale né, třeba ti bude vyhovovat.
Rám bych si hned proměřil a pokud bude už z výroby křivej, tak rovnou vrátil (u těchto lowcostových značek bych kontrolu ve fabrice nepřeceňoval).
Jen pokud vážíš nad 70kg, narazíš na limity brzd (véčka Tektro jsou pěkně měkký), a nad nějakých 75kg na limity vidle. S oběma komponentami jsem měl tu čest:-(
Gripy a sedlo pro častější použití asi budou chtít vyměnit, stejně tak pedály, ale co čekat od kola za 12.000,-? Nakonec na to že jsme uprostřed prodejní sezóny, tak ta cena není tak hrozná...
Střízlík teda nejsem,tak brzdy se dají vyměnit vždycky. A co jsem brzdil při odvozu na seštelování tak nějak všeho, tak to brzdilo dobře. Jelikož jsem měl před tím už šílenýho vehikla (když jsem nebrzdil přední,tak se skoro nic nestalo), tak tohle brzdí uplně luxusně.:)Gripy, sedlo a pedály - to taky neni tak finančně náročny. Líbilo se mi,že to má osazení Deore/XT a za 12 tis. se nový kolo s timhle osazenim sehnat nedá,bo jsem na něj nenarazil. A i tohle je za těch 12 tis. jen na Aukru!Všude jinde kolem 17 (ale to už jsem psal).Nebo se za 12 dá pořídit něco lepšího?
Ale né, špatná cena to není. Jestli je pro Tebe důležitá výše slevy a přehazovačka XT, tak v tom případě je to přímo geniální kup;-)
Tak asi to tak podle toho, co píšu, může vypadat. Ale na slevě mi nesejde - spíš celkově na ceně! Prostě si nemůžu dovolit kolo za 20 nebo i víc. Původně jsem chtěl vybírat kolem 10 tis. a ty dva navíc se ještě daly snést, tak si myslim, že to za tu ceno bylo asi to nejlepší,co jsem si moh dovolit. A deorečko jsem tam prostě chtěl, protože si myslim, že když je to lepší řada, tak by to mělo už něco vydržet,ne?Podle čeho jinýho by se pak mělo vybírat?
Třeba podle toho, že je sice super, že tam máš přehazku XT a dualy, ale totální shit vidlici, která je tam jen pro parádu... Přitom ta má na jízdu vliv mnohem větší než jakákoli hitech přehazovačka...
Když ono je to těžký. Jednou tě sem někdo napíše, že je důležitý rám, ty teď píšeš o vidlici, někdo zase nadhodí brzdy, sedlo a grypy a jiný třeba náby nebo něco jinýho...takže ve výsledku to udělá to kolo za těch plácnu 40 klacků:)Nebo radíte koupit dobrej rám a vidlici a postupně to upgradovat,takže výsledná suma je stejná. Do teď jsem na kole ročně moc nenajezdil, protože to moje staré kolo už neumožňovalo (nějaké dlouhé výlety). Teď se do toho zbláznil kamarád a já jsem výměnu kola už potřeboval,tak jsem si řek, že začnu jezdit s nim cca 2 - 3 tis. ročně. Tak uvidíme, co to vydrží,navíc už ho mám,tak není co řešit. Na rám je záruka 12 let a už jsem to trochu proje,l a že by mi to nějak nevyhovovalo se říct nedá - prostě je to něco jiného,ale každé kolo je jiné. Každopádně děkuju za názory a rady.
Ono ale opravdu záleží především na rámu a na té vidlici. Obojí totiž určuje jízdní vlastnosti celého kola. A pokud tady bude něco špatně, tak se za případné následné úpravy/výměny nedoplatíš. Proto je vždy lepší už to koupit s těmito dvěma díly na úrovni, to ostatní (co bude ovšem v rámci dodržení ceny naopak ochuzeno) se dá vždycky, třeba až po jejich dosloužení, za pár korun vyměnit za lepší. Tohle budou stokorunové položky, kdežto lepší vidlice začínají až na ceně kolem 4000...
Kdyby se konkrétně na tomhle kole vykašlali na XT přehazku a ty duály, tak ušetřili minimálně 3000 Kč, které mohli zužitkovat právě v pořádné vidlici, která by už fungovala tak jak má. Určitě by ses divil, jaké jsou ve vidlicích různých cenových úrovní rozdíly... Včetně toho, že správně fungující vidlice má i velký vliv na bezpečnost při jízdě...
Dík,tak holt až něco našetřim,tak vyměnim vidlici a někdy v budoucnu i ten rám,když mě to nějak chytne.
Neber to ale tak, že Tě něčeho tlačím, to rozhodně ne ! Tak jsem to ani nemyslel...
Ptal ses na co si máš při koupi kola dát pozor, tak jsem odpověděl ;-)
Jestli Ti kolo v současném stavu vyhovuje, tak nic neměň a jezdi a nenech se znervózňovat nějakými kecy od ostatních...
Ono je to s koly vůbec celkem legrace. Drtivá většina výrobců, a především v této cenové relaci, kde se pohybuje většina zákazníků tady v ČR, to dělá právě tak, že zákazníky naláká na jeden "hitech" díl (nejlépe jeden :-), který se tam mezi tím ostatní vyjímá jak pěst na oko a hromadu lidí naláká... Že to je jen reklamní trik už pozná jen minimum lidí...
Takže ještě jednou, neřeš to a jezdi. Až se ta vidlice rozpadne, tak teprve přemýšlej o jiné, ono to zas tak dlouho trvat nebude ;-)
To je rozumný:)Když to zatim slouží... Dík moc
No, důležitější je, aby Ti vyhovovala geometrie rámu na Tvou postavu a zamýšlené využití. Jestli sis to předem nevyzkoušel, je to loterie. Ale zas máš při nákupu z webshopu právo 14 dnů vrátit nepoužitý výrobek. Měnit rám je drahé. Měnit vidli je taky drahé. Naopak, s Acerou se zanedbanou údržbou najezdí někteří cestovatelé desetitisíce km.
Klíďo bych bral za stejný prachy kvalitní a vyhovující rám, odpovídající vidlici, a pak slušný náby (u kola v této cenové kategorii neočekávám dokupování dalších vypletených kol). Zbytek třeba ta Acera, a co upadne, to postupně upgradovat.
Jenže taková kola se neprodávají, neb tenhle postup je marketingově nevděčný. V katalogu a v obchodě musí být hlavně ůůůžasné barvišky na rámu, (který dodá asijský výrobce co nejlevněji), a pak přehazovačka XT. To je to co prodává...
Co jsem koukal,tak náboje jsou tam taky Deore - to je špatný?Asi ne,ne?A co je podle tebe kvalitní vidlice?Fakt se v tom nevyznam... Jezdim tak nějak všude,ale žádná brutalita - abych s tim někde skákal nebo něco podobnýho:)
Deore by měly být při odpovídající péči v pohodě. Jsou to konusové náby, takže trochu pozornosti vyžadují, ale s tím jistě počítáš.
Kvalitní vidlice je taková, která jde seřídit a funkčně odpovídá Tvé váze a zamýšlenému použití. Pro malé dítě či lehkou (hmotnostně) holku na nenáročné výlety to klidně může být Gila.
No jo,jak jsem psal...holt tu vidlici časem vyměnim...páč dítě už nejsem a lehká slečna asi taky ne:) A štelováním jsi myslel co?Na téhle je štelování na úpravu tuhosti.A jaká vidle by byla slušná na cca 80 - 90 kg a jízdu tak 50na50 asfalt, polní cesty a lesní cesty (kořeny). Tak kolem těch 4 000, víc bych za to asi nedal.Pokdu by to tedy mělo cenu.
Třeba SR Raidon 2008 za 2400,- vypadá za ty prachy slušně, hlavně dost festovně pro nás, velký kluky;-) Teď jsem ji koupil ženě místo té zrušené Gily, pokud se osvědčí a moje historická marzochova vzduchovka se nevyplatí repasovat, půjdu do ní též...
http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice...
Tak dík za tip!
Ti asijští výrobci dodávájí rámy snad všem, ceny jsou na takové úrovni, že kdyby to bylo na visačce, tak si to kolo snad nikdo nekoupí, protože mají názor, že takové levné nestojí za nic.
Nic si z nich nedělej, hlavně že ti kolo sedne a si s ním spokojený... Já koupila po vánocích dominátor champion pro za 13000, najeto jen 450, ale jako jsem spokojená a protože nejsem nějakej šílenej bajker, tak si ani nemyslím, že by se mohlo rozpadnout... možná za 10 let:) ale jinak fakt spokojenost a sice beru, že lidi tady s tím třeba mají víc zkušeností, na druhou stranu se u nás s oblibou rozmáhá "já sem slyšel, že..." i když dost lidí s těma kolama ani nemá osobní zkušenost...
Hele, je jedno, jaké kolo si koupíš. Strašně záleží na tom, kam s ním pojedeš. Do hospůdky?... Na zahradu?... Nebo přes sídliště za známými?... Já jezdím do domažlického bazénu a jelikož tam nemají cyklisty rádi a není tam pro ně bezpečné parkování před nenechavci je Domča skvělý kauf. Na normální ježdění mám pak už lepší kousek v hladině cca 20tis... Kup to , na co máš a na čem se budeš cítit dobře. Ono kolo samo si Tě potom zlimituje, kam Tě až nechá dojet. :) Opravdovým cyklistům je jedno, kdo se na čem moří... :))) Věř, že se nikdo nepohrne do toho vodšlápnout něco za Tebe. V tomhle koníčku máme každý na starost hlavně ty svoje ŠLAPKY... :)))