Jelikož jsem vyměnil kolo za auto a potřebuji občas dovézt větší náklad, uvažuji koupit vozík za kolo, ale takový aby vyhovoval též provozování bez kola, tedy aby byl ergonomický a praktický do ruky například na větší nákupy, pytel brambor, cement nebo jiný stavební materiál a podobně.
Tak bych se vás chtěl zeptat, jestli někdo z vás takový vozík máte a jak jste s ním spokojeni?
Líbí se mi například tento vozík: http://www.avenberg.cz/z423-univerzalni-vozik...
Jenže je to z internetového obchodu bez možnosti prohlídky a vyzkoušení v reálu. Vadí mi na něm zřejmě málo ergonomický ruční úchop, ale jde možná jen o můj dojem z fotografie.
Případně jestli máte jiné tipy.
Též je na můj vkus široký (71 cm) a to by mohlo překážet ostatním účastníkům provozu na cyklostezce, kterou hojně využívám, takže ideální by mohl být vozík široký 60 cm celkové šířky, což je šířka mých řidítek, s takovým vozíkem bych pak na cyklostezce neobtěžoval nikoho.
Existuje též možnost na převoz nákladů upraveného vozíku pro převoz dětí, ale ty nejen že jsou zbytečně drahé, ale mají boční uchycení oje a to by byla překážka při ručním provozu takového vozíku bez kola. Takže vlastně chtěl bych, ale nevím co si vybrat abych nezakoupil nějakou nepraktickou hloupost.
Trochu jsem hledala možnosti, když jsem řešila, zda a jak přepravovat na kole psa.
Nakonec mi z toho vyšel ten dětský vozík jako nejlepší možnost z následujících důvodů:
Vozit psa v dětském vozíku půjde určitě lépe než eventuelně vnučku v psím (tento důvod pro tebe zřejmě nebude mít váhu).
Je jich poměrně velká nabídka z druhé ruky, které jsou pak levnější než nový psí (i nákladní).
K některým značkám existuje i tzv. "kočárkový set", který většiou obnáší sklopitelné třetí kolečko na oji vpředu a držadlo na tlačení vzadu. (To jsem nakonec nevyužila, ale mohlo by to zase řešit tvoji situaci.)
Jak může šířka 71cm někoho omezovat, když se dnes vozí běžně řídítka široká 78 až 80cm?
Na vozíky jsou tu jiní experti, ale nepředpokládám, že potřebuješ vozit 400kg náklad. :-))
Takže, vozík na který dáváš odkaz mám.
No, jako ruční kárka dobrý i když ty rukojeti jsou fakt dost malé, ale za kolem je to pěknej rachot. Ta kovová kulička uchycená v kovové misce řádně rachotí.
Jinak ten kalfas je bytelnej, rám se zdá,že snad něco vydrží , ale ty kolečka jsou z bláta. Určitě bych s takovýmto vozejken nejela dál než 1 km hlavně kvůli tomu rachotu. Kolečka budu teď dávat nová, tak snad bude chvíli ještě vozík na dřevo do lesa fungovat, ale už bych to nekupovala.
Dík za info. Tak já si asi ten vozík koupím. Potřebuji ho právě k tomu převážení nákladů do 1 km. Občas možná za kolo do 10 km.
Supermarketové zboží a tak si nemohu dělat iluze o kvalitě. Výrobce uvádí nosnost 80 kg. To je jistě přehnané. Naštěstí já potřebuji nosnost tak do 30 kg, maximálně 40 kg a to by ten vozík měl vydržet. Větší a těžší náklady budu dál vozit autem.
Kolečka "z bláta". Tak asi bude třeba dotáhnout špice a docentrovat. Provede cykloservis, též promazat a seštelovat konusy, provedu já osobně. Takže s kolečky by problém být neměl.
Co se týče toho kloubu. Mám zkušenost z nákladního přívěsu za auto. Svého času jsem měl vytlučenu tlamu na vozíku. Strašně to rachotilo na nerovné vozovce. Kloub v tlamě musí sedět pevně a natěsno, jinak to rachotí a musí být namazán, jinak strašně vrže a mne všechny pazvuky při jízdě znervozňují. Tak jsem dal na kouli obyčejný igelitový sáček a vozík zapřáhl. Rachocení přestalo. Igelit utěsnil vůli mezi koupí a tlamou, bylo OK. Praktikoval jsem to tak do té doby, než jsem koupil novou tlamu (žehličku) na vozík. Mezi koulí a tlamou nesmí být vůle, lze vymezit igelitem, jinak to bude rachotit a koule musí být namazána, jinak bude vrzat.
Ohledně rukojetí uvidím, když tak je předělám nějak jinak. aby se s tím dalo pohodlněji jezdit. Každý čínský výrobek je nutno brát jako takový polotovar:)
Má to ocelovej rám, to tě přežije a určitě to uveze víc, než deklarujou. Někdy je "kovářská" práce bytelnější než nějaký nóbl věci a zrovna tohle vypadá na poctivou kovařinu.
Přesně tohle se tu nedávno řešilo:
http://www.nakole.cz/diskuse/21541-nakladni...
Doporučuji přečíst, ať nemusíme všechno psát znovu :-).
K tomu vozíku z úvodního odkazu: chvíli jsem vozil podobný, i když větší. Vadila mi na něm pružnost té dlouhé oje, při určité frekvenci šlapání se celá souprava dostávala do rezonance a kmitala jak jojo. Uchycení za osu zadního kola je z hlediska jízdních vlastností podstatně lepší. Pro ruční strkání stačí přidat dozadu druhé držadlo (kočárkový režim, jak píše Ifča).