Přátelé, kamarádi! :-)
Beru silničku do hor, nyní osazena ultegrou kompakt 2 x 10, největší pastorek vzadu mám nějakých (myslím teda) 25 zubů. Chci tam dát desítkovou kazetu 11 - 32 zubů. To mi ovšem už ta silniční přehazovačka nepobere, takže tam chci dát desítkovou MTB přehazovačku s dlouhým raménkem.
Otázka: bude mi ta MTB desítková přehazovačka chodit s normálními ultegra duály? Já si teda myslím, že jo, ale červík hlodá, abych zbytečně nevyhodil peníze za desítkovou přehazovačku...
Tak co? Bude - nebude - bude ...
Musíš tam dát buď devítkovou MTB (Shimano) nebo desítku silniční. Třeba silniční Tiagra 4600 by měla vzít i 32 zubů. (doporučených je 30z, ale prý vezme i 34).
MTB desítka má jiný krok.
To s tou silniční tiagrou nefunguje. Zkoušel jsem to jednou experimentovat se stopětkou, taky měla vzít 32 zubů, ale v reálu nevzala.
Překvapuješ mě s tou MTB devítkou, to zkusím, mám je doma.
Rondo - Ane má na horáku desítkovou přehazku, ale nechci jí to sundávat, je teď hezky vyladěná.
Díky za rady :-)
Nemusis sundavat. Pro prvni posouzeni kroku zmer posun lanka mezi prvni a desatou polohou u obou. Totez u te devitky, jestli toma byt stejne. At mas v tomhle jasno. Dalsi problem bude odstup kladky od pastorku. Existuji ale jakesi provizorni univerzalni stavitelne patky' treba by to s tim docasne mohlo fungovat Pak si nechat vyfrezovat specialni delsi patku. Asi tohle taky budu resit na horace. Ctyricitka laka :-)
takže desítkové řady mají u silniční a mtb verze jiný poměr posunu lanka?
osmička ještě sedí (aspoň deore hazka se silničníma pákama), devítka snad taky...
Ano.
Mtb desítka to má jinak. Po vzoru Sramu.
tak to je radost. takže jestli budu časem dělat upgrade, tak leda na devítku, abych nepřišel o trojtác a větší rozsah kazety
Ale řazení a přehazku bych tam dal sramáckou. Ten kratší krok (co už zavedlo na desítkách i Sh) je mnohem lepší.
A sram dělá silniční 3x9? :)
Nejsem v těch jiných výrobcích nějaký kovaný. Byt teda Campa by se mi líbila, ta malá páčka na odrazovani palcem je totiž moc fajn věc i v zimě v rukavicích. Škoda, že na nové Sore už je zrušena.
A jo vlastně, ty v terénu vodíš kroucený potrubí ;-)
Dnes jsem měnil ojeté převody.
Malý převodník jsem dal 34z, místo původního 36.
Dozadu jsem koupil kazetu 11-32. Přehazovačku mám Tiagra 4600, krátké ramínko. S největším pastorkem si moc nerozumí, trošku drhne horní kladka o zuby. Ještě zkusím víc přitáhnout šroubek na přehazovačce, třeba to pomůže.
Původně jsem měl kazetu CS-4600 12-30z, ale tu nemůžu sehnat.
Ano, to byl i můj případ: silniční s krátkým raménkem nepobrala ten 32zubovej pastorek, byl tam kontakt s horní kladkou. Tím stavěcím šroubkem to nepomohlo.
Jardo - kdes kupoval ten silniční (pětipackovej?) převodník s 34 zubama? Já to nějak na e - shopech nenašel, takže to objednávám u Gebharda, raděj bych to bral z nějakého e - shopu :-)
Tady: https://www.kupkolo.cz/prevodnik-aerozine-110...
Ve skutečnosti je černo-stříbrný.
Převodníky FSA nebo Gebhart prý moc nevydrží. To aspoň tvrdil bývalý závodník, se kterým jsem to řešil. :-)
Jen pro informaci: nakonec se mi to povedlo vyřešit silniční Tiagrou 4700, střední raménko. V kombinaci s dvoupřevodníkem (můj případ) pobere vzadu 34 zubů, v kombinaci s trojpřevodníkem 32 zubů. Včera dopoledne jsem objednal i s kazetou 11 - 32 na Kupkole, dneska ráno v devět mi to přišlo. Spokojenost :-)
Dobrá informace, tu si uložím. Určitě se časem bude hodit.
Na jaké kopce se chystáš, že takhle odlehčuješ?
Podrobnější info už ani být nemohlo :-)
Tak se pak s námi alespoň poděl o zážitky a hoď sem vrcholová fota.
Cílová oblast ještě není vybrána.
Řeknu to takhle - nejraděj bych na Grossglockner. Už o něm přemýšlím řadu roků. Současně ale beru v potaz, že mi - pozvolna, vzhledem k rokům - i ubývá sil. Takže nevím, jestli to dokážu, jestli se to toho mám pustit. Protože já když mám cíl a vyjedu, tak prostě musím dojet, nevzdávám, i kdybych měl umřít.
Takže otázka: mám já na ten Grossglockner, pane Lórenc? :-)
Já já tam vyjela!!! V autobusu a kolo na vleku.:-) Ani dolu jsem kolo z vleku nesundala. Ex tam byl rok před tím a měl co dělat to ubrzdit, tak mě, tenkrát na JOKOnce, nepustil.Dolu jsme se vezli tři. Pak zůstal bus stát a s ním celá kolona. Tak jsme šli obhlédnout, co se děje. A bouračka a holka z našeho zájezdu. Nezvládla zatáčku, nadrala si ... Vyjela do protisměru, čelní srážka s autem, bez přílby. Ale kde by se děvčica proletěla vrtulníkem?! Naštěstí je bez následků. No a autobus byl rázem plný. Skoro všeci sjezd vzdali.
Tak hodně zdaru při šlapání vzhůru a při svištění dólu!;-)
A co si děvčica z toho vrtulníku pamatuje? Znám dva podobné případy a ani v jednom si ten vrtulník nevychutnali. Přitom kdy se člověku ještě poštěstí se takhle pěkně proletět.
Raději takový let oželím. Co si pamatuje nevím. Další rok už s náma nejela. Ale ten rok se jelo se stejnou cestovkou, tak nám průvodce říkal, že se z toho dostala. Měla zlomenou nohu a ruku a otřes mozku, přerazený nos... Rozbíjet čelní sklo čelem, není asi sranda.:-(
víš jak, kdo brzdí, nevyhrává :-D
Zrovna Glocknerskou pohodovku (pokud jste jeli klasicky ze severu) takhle pomlouvat... :-)
Docela normální kopec s běžným sklonem do 10%. Akorát trochu delší. Jen nahoře k vyhlídce je to víc. Kopců s větším sklonem a zatáčkama je i u nás hodně a bez problémů se sjíždí.
Není žádný důvod ho neubrzdit. Dvakrát jsem ho sjížděl v dešti s Véčkovýma brzdama na treku.
Na jih jsou úseky s 12%, stoupání je náročnější, ale dolů taky žádná vražda.
Pěkný cíl. A určitě na něj máš, jde jen o to jak rychle chceš být u cedule :-)
:-))) jak rychle :-)))
Klidně pomalu, hlavní je dojet nahoru a zase dolů (dolů to pro mě bude horší).
Starší syn Ane má pro letošek v plánu taky Grossglockner: v sobotu to má spočítaný na 320 kiláků (z domova až nahoru, tam bude mít zamluvený nocleh), v neděli 320 kiláků zpátky domů. Klukovi je 29 roků, jezdí odmala, ten tohle dokáže. Až mu závidím... :-)
Docela odvaha přespávat nahoře, pokud chce valit i domů po ose. Spolehnout tam na počasí je docela loterie. Aby pak nestartoval do deště a chladu, s perspektivou 300 km domů.
Určitě ta noc nahoře bude dost atraktivní, ale i ti borci co jeli z Prahy, dávali tuším 550 km za den, spali až dole ve Fuchsu.
To už je slušná porce. Pokud tam pojede v září, tak do východu slunce se už docela i prospí :-)
Na tohle bych v ideálním případě potřeboval 5 dní.
2x 150km pod kopec, 3. den nahoru a dolů, a zase 2x 150 zpátky. Samozřejmě s doprovodným vozidlem. :-)