Současné trekingové kolo JOKO mi už dosluhuje a rád bych si koupil něco nového. Ale nechci do kola zase tak moc investovat a moc toho nenajezdím tak bych rád něco ojetého - trekingové nebo krosové, přibližně za 4000-7000 Kč, nejlépe s výbavou (nebo si ji dodělám, a s přední odpruženou vidlicí.) Na co si dát pozor ? Jaké značky doporučíte a jakým se naopak vyhnout ? Vyplatí se nějaký bazar (jaký - Praha, Kladensko) nebo radši soukromníci ?
Díky
Zkontroluj si viklavost a zlověstné šustění veškerých ložisek. Zkontroluj otlučení a rezavost rámu a zejména potenciální praskliny. Zkontroluj stav řazení a viklavost přehazovačky a přesmykače. Zkontroluj stupeň asymetrického ojetí zubů kazety a převodníků. Na značku kola nehleď, ale ten rám by ti měl velikostně vyhovovat. No a také to celé potěžkej, zda to uneseš do schodů.
"rád bych si koupil něco nového" ... proč sháníš ojeté?
Za 4 600 Kč jsem si koupila skoro všechny nové součástky, vidlici tedy ne.
tak na to moje ježdění nemusím mít nové a říkám si že něž kupovat za tu cenu nové tak proč nemít trochu ojeté s původně mnohem větší cenovkou
Pokud ale uděláš to, co říká Quatsch, tak budeš mít vlastní kolo, které ti sedí a znáš ho se zcela novým osazením.
Výhodou takové repase je, že nemusíš shánět kolo, které ti sedne a nelámat si hlavu s tím, v jakém stavu je osazení.
Ve finále tě taková repase vyjde levněji než kdybys kupoval neznámé ojeté kolo.
Třeba budeš mít štěstí na nějaké bazarové kolo, ale myslím, že další investice na sebe nenechají dlouho čekat.
U mě to bylo tak: V servisu mi řekli, že oprava kola mě bude stát asi 7 000. Reagovala jsem tak, že jsem si nechala objednat podle svého výběru kolo nové za 15 000, pak jsem si ho ale nekoupila. Šla jsem se svými požadavky (vím, komu zde vděčím za rady) do jiného servisu, aby mi sestavili nové kolo. Ochotný pán si napsal, co jsem mu nadiktovala, a pak mi nabízel po několik dnů již hotová kola, která může objednat, zřejmě s tím nechtěl mít práci. Já po těch několik dnů studovala na internetu a podařilo se mi v jednom obchodě sehnat vše podle toho mého seznamu. Doma mi to manžel namontoval na můj starý, ještě použitelný rám, střed doladil jeden servisman, protože nemáme doma klíč (nevím teď ten jeho název). V té ceně tedy nejsou kola. Takže mám na 1. pohled stále stejné, staré kolo, ale ... nové :)
Já bych nechtěla kupovat kolo s opotřebenými komponenty.
Takže ti zbyl ten starý těžký otlučený rám...
Já takhle přestavěl Esku a nakonec vyměnil ten rám za Favorita. Teď ty Favorití kola přišly do módy, tak si nestěžuji, ale jinak :)
No na to moje ježdění je ten přestavěný Favorit vlastně príma a taky ho mám rád, ale kadý kdo jde do podobné přestavby by si měl uvědomit co tím získá.
A také by si měl nechat poradit s kompatibilitou těch kupovaných součástek. Ne vše do sebe pasuje.
Proč si myslíš, že jí zbyl "starý těžký otlučený rám"?!?
Já jsem takhle třeba repasovala 10 let staré GT, když jsem ho přenechávala bývalému zeti.
Nezbyl, mám ho osazený a jezdím na něm :) Těžký se mi nezdá. Kompatibilitu jsem náhodou trefila. Kliky, kazeta, přesmykač, přehazovačka, páky, řetěz, madla, sedlo ... vše krom řetězu už skoro rok funguje bez údržby. Jen kolo díky rámu vypadá staré, no.
Kolo kvůli rámu vypadá staré. A pročpak asi. Asi tím, že ten lak není vyrudlý a nejsou na něm žádné šrámy. :D Mně tehdy zůstal ještě docela těžký rám od Esky, ale pak jsem ho vymněnil za Favorita a rázem je to IN :) Teď jsem ten rám znovu nově nastříkal, takže lak je zase lesklý, hladký, nádherný a jako nový. Jen si teď k němu ještě musím nechat opravit koleno a pak už budem oba jako úplně noví :D
Si myslím, že z druhé ruky nekoupíš hotové kolo, jaké ti bude vyhovovat. Ale Quatsch má pravdu. Nejdřív posuď, co chceš na tom starém jiného, nebo co vlastně dosluhuje. Pak se na tu onu věc zaměř, ať už v bazaru, nebo v obchodě s novými komponentami (podle toho, co to je). A seskládej. Tak se vejdeš do rozpočtu a budeš mít co chceš.
Já chtěla kolo s lehkou vidlicou na velkých kolech. Kolo s pevnou vidlicou jsem měla, ale mělo malý kola. Koupila jsem za pětikilo šrot, co měl kola velký, že to přehodím. Nakonec se ten šrot ukázal jako aristokrat v nesnázích a mám Růženku, která vznikla kompletním osázením novejma komponentama a moc ráda se na ní vozím.
Klidně se podívej po bazarech, ale pravděpodobnost, že potkáš slušné kolo je docela malá. Mnohem lepší je se podívat po inzerátech od lidí, mrknou třeba na Bazoš, Aukro apod. Dají se tam vidět dost pěkná kola a slušnou cenu.
Je docela rozumné poslat kolo JOKO do šrotu a pořídit jiné.
Hlavně si dej pozor, aby to nebylo JOKO :-D
Z běžných bikových značek, Merida, Author, Trekking Fox, ... když se vyhneš nejlevnějším modelům, nemůžeš moc udělat chybu.
Koukej na zadní náboj, kvalitnější bývají s rychloupínákem, ať je to Shimano nebo nějaká spolehlivá značka (Novatec, výrobce kola tj. Author, Merida, obvykle bývají v kvalitě odpovídající celému kolu).
Pak je mrak věcí, co je dobrý na jetým kole zkontrolovat - ťuknutý ráfek, vůle rachtání v středu, prasklá pružina v laciné vidlici..., u kola v této cenové relaci je oprava nepříjemný výdaj navíc. Nejlepší je vzít si kamaráda, který kolům trochu rozumí.
Důležitý je koupit kolo správné velikosti rámu. Změř si u svého kola vzdálenost sedlo-řidítka (výšku nastavíš snadno, délku ne), případně si řekni, jestli by mohlo být maličko delší či kratší a hledej stejně velké kolo. Sebelepší kolo ve špatné velikosti je Ti k ničemu.
Co máš proti kolu JOKO? Někdy v roce 1990 jsem vyrazila do cykloprodejny vybavená výplatou v peněžence,za to s naprostou neznalostí o velikostech rámu a vůbec něčeho o kolech. Chtěla jsem jen, aby mělo vidlici nahoře celistvou kulatou, ne hranatou jak to bývávalo a trochu víc těch zubatých koleček než dvě. Vlezla jsem do obchodu a bylo tam! FIALOVÉ s černýma šmouhama-láska na první pohled. Ani jsem na něj nesedla,protože jsem se bála o hubinku-jéje brzdí se to rukama ne nohama. Na nádraží jsem ho odvedla a sedla na něj až u nás v dědině a nikde nikdo v dohledu. Stálo 3500,-Kč(celá výplata). Pár zájezdů a výletů pojezdilo i na těžko si to zkusilo. Mám ho dodnes. Protože má košík,do obchodu ideální. Ani zamykat ho nemusím. Letos jsem pořídila své třetí kolo a z výplaty mi i něco zbylo. Je úponě o něčem jiném, ale na první lásku se nezapomíná!:-)
než-li kolo od Joka, radši drátem do voka. to neznáš? :-D
To je podobny, jako kdyz se strasne divil zahranicni prodejce motocyklu YUKI, proc mu vsude ksefty jdou, jen v CR to po kratke dobe zacalo silne vaznout.
Jsou to motorky predevsim pro zacatecniky, pubertaky. A rozkrikla se takova rikanka -Kdo ma YUKI, szuka kluky. :-)
Však i IKEA musela pro český trh přejmenovat koberec s původním názvem HOVEN. :)
U kol JOKO je to ale o něčem jiném.
Tam byl problém (ne)kvalita. Svého času se dalo občas najít na výloze cykloobchodu ornámení: "kola JOKO neopravujeme".
Aspoň se nemusím bát, že JOKOnku někdo ukradne. Stála i tři dny před nádražím v Břeclavě, teda zamklá a počkala tam bez úhony.:-) Před obchodem taky poslušně čeká. Za ty roky je už vycvičená!:-))
Kvalita? No o přesnosti řazení si může JOKOnka nechat jen zdát,kliky se uvolňují atd.
Yuki - starodávné čínské učení o tom, jak nahradit rychlost dostatkem času...