Zdravim. Jiz jsme dlouho bavime o dobrych elektrokolech, tak udelam temu, v ktere muzete neco rict o vasi spatne zkusenosti:) A pak na to dejte nejakou kratkou radu.
Nic nebudu mazat:)
Reknu nekolik veci:
1. Moje prvni elektrokolo melo oloveny baterky. Jezdilo no velmi pomalu a bylo to moc tezke:) Oloveny baterky - jiz nikdy:)
2. Druhe kolo. Vymenil te oloveny baterky za LiFePO4 - stalo to lepe, ale to taky bylo moc tezke a jezdilo pomalu. LiFePO4 - taki skoro nikdy:) Pokud cesta je dele 20km, tak zadny LiFePO4. Na kratky 10km zavod je fajn:)
3. Pridal k tomu 12V baterku navic - tak nekolik krat horel kontroller, a potom i motor:) Vykon motoru, baterky a kontrolleru mely by byt skoro stejny. Ale na trhu je spousta elektrokol, ktery maji velmi slaby baterky:(
4. Na tretim kole mel jsem BBS02 motor a malou (3kg) Li-ion baterku, ktera vydrzela pulroku. Pak dal novou, lepsi, taki 3kg - a ta taki vydrzela pulroku-rok:) Doporucil bych mit baterky, na ktere jste schopen ujet 2 krat svou beznou cestu. Pokud je to li-ion, alespon 1.5-2 krat tezzi nez motor:)
5. Na ctvrtem kole mel jsem DD 1500W motor a tezkou LiFePO4 baterku. Je to bylo moc tezke a pomale kolo:( Elektrokolo musi byt lehke, jinak je to motorka, ktera bych mela mit moto soucastky a odpovidajici rychlost:)
6. Pate a seste a sedme kolo uz jsou dobry:) Za chvilku postavim sve osme kolo:)
:-) šiješ u blbýho krejčího...
Když to sečteš, už bys měl něco pěknýho. A třeba tehdejší kolo na Boschi a podobně by ti jezdilo jak vítr dodnes.
Nejhorší je podle mě každý, který ti nevyhovuje. Každý zákazník má ale jiné požadavky a to nejde úplně striktně říct, co je nejhorší nebo naopak.
A další: jak na potvoru je to často takhle: na to nejlepší ( podle mě) nemám... a ne jen kolo.
Kolo na Boschi (jak skoro kazde serijni/legalni kolo) ma limit 25km/h, to je velmi pomale kolo, skoro jako moje prvni kolo na olovenych baterkach:) Ano, ma 2 krat mensi vahu, a je to krasne:) Ano, do kopce to pojede rychlej, ale po rovine te samy 30km/h, vice neuslapu:) Po asfaltu i bez motoru pojedu rychlej nez na kole s Boschem:)
Pokud odemknes ten motor a budes jezdit 40-50km/h, baterka bude znicena docela rychle, protoze ma malou kapacitu:( A te baterky jsou docela drahy (20000kc) na rozdil od jinych vyrobce.
Penize: prvni kolo stalo 6676kc, 8000kc stala prvni LiFePO4 baterka, 2000 stala druha. 3500 stal DD motor. Tak te prnvi nekolik kol stoji dohromady levnej, nez jedna baterka na Bosch:)
Řekl bych, že kterékoliv, kterému v kopcích dojdou baterky :-)
Ono by uplne nejlepsi bylo, kdyby jsi si skaknul na rychlokurz cestiny! Potom se muzes stavit na pyvo a jit do kyna OMG. To je peklo...