Shanim pomoc s vyberem kola na 2x do roka delsi cyklo tripy okolo 2000km a dale by bylo pouzivane i bez batoziny jako silnicka, spis jako commuter bych rekl, nepotrebuji s tim zavodit. Zatim jsem nasel kola typu Author Ronin nebo Fuji Touring, tak bych se rad zeptal na vas nazor jak z tech to dvou se vam zda na dane ucely lepsi nebo pripadne co by jste doporucili jineho v podobne cenove relaci coz je cca 30000,-.Hledal jsem hlavne v kategoriich gravel nebo cyclocross. Jeste me napadlo koupit nejaky starsi crmo ram a osadit si to sam,ale to jsi nejsem svoji zrucnosti a vyberem komponentu.Za kazdou radu dekuji
Jsem stará konzerva, navíc jezdím jen po silnici, takže bych asi koupil Fuji, i když se mi víc líbí Author.
Fuji má tři převodníky, klasické brzdy a nevypadá tak luxusně jako Author, takže by nemusel tolik lákat zloděje.
Silniční oblouky bych já osobně vyměnil za široká cestovní řidítka typu Bullhorn (BBB MultiBar), nemůžu si je vynachválit, na to je Fuji taky lepší, protože nemá drahé silniční řadící páky, které by výměnou přišly vniveč.
Starší crmo rám bych koupil pouze minimálně a šetrně jetý, což se asi dost těžko ověřuje, pak ještě přichází v úvahu nechat si postavit crmo rám na míru, nebo konfekční rám koupit třeba tady:
https://www.kolosbikes.com/panske-turisticke...
Takže bys vlastně nakonec získal +- normálního crosse/treka?
Asi jo, tenhle typ kola by byl možná vhodnější, když píše, že s tím nepotřebuje závodit.
Ale - Author Ronin i Fuji se od konfekčních krosů a treků liší hlavně tím kvalitním a lehkým chromoly rámem, že nejsou z hlíny, hlavně při jízdě na těžko bych k ní neměl důvěru.
berany jsou náhodou super věc. vůbec nechápu, jak můžete jezdit s těmi širokými řidítky s jediným možným úchopem ;-)
Ronin vypadá moc hezky i naživo
nemáš důvěru k oceli nebo hlíně? nejsem si teď jistý tou poslední větou
Asi je to tím, že berany jsem užíval třicet let a na silničce je mám dodnes, bullhorny, co mám na expedičním kole, mi díky tomu přijdou naprosto neodolatelné.
Ale úchopů mají víc než berany, to vím jistě.
Důvěru nemám k hlíně, navíc ocel ti na cestách svaří spíš, než tu hlínu.
Vím, že to není reprezentativní, ale viděl jsem dva prasklý cromoly rámy (nepočítám favorita mojí sestry, co do něj nacouval táta) a žádnou hlínu.
BTW já jezdím furt na oceli, ale dnes už jen shodou okolností, protože to kolo ještě drží pohromadě :-)
Před pár lety jsem byl u bareše v dílně, visely mu tam popraskané rámy na opravu, všechny byly z hliníku. (ocelové možná visely jinde:-)
Z tohodle pohledu... jestli rám praskne, tak praskne. Další otázka je ale jak a kdy. V oceli jsem už urval přední vidlici (jedno rameno) a spodní trubku hlava-střed. Oboje to ale byla stará kola a hlavně - trubka praskla z jedné strany, na druhé to ještě na kusu materiálu drželo. Takže žádnej rozklad kola na několik dílů najednou při jízdě a strašlivej držkopád. Navíc, zvlášť u té vidlice, už chvíli předtím šlo znát, že se něco děje... ta vidlice nejdřív jakoby "zgumovatěla", divně "pružila", až po chvíli se otevřela prasklina. Jak praská hliník zatím nevím, snad ne nijak dramaticky. Ale slyšel jsem dost strašidelnejch historek o náhlých kolapsech karbonovejch rámů a dílů... už to možná vychytali líp, ale pořád je mi ta ocel nejsympatičtější. I když jezdím i na jednom hliníkovém oři.
Tou fotkou jsi mi přišel do rány. Taky pokukuju po těhto řídítkách. Akorát jsem se obávala toho, že mám krátký představec s kloubem a jestli nebudou řídítka moc nakrátko směrem k sedlu (nedovedla jsem to odhadnout) A podle fota mám představec jako ty a není to o tolik. Ještě musím teda dořešit, jak se s nima vejdu do klasického malého výtahu v paneláku ;-(
Představec mám nejníž co to jde a sklopil jsem ho dopředu až dolů do krajní polohy, přeci jen jsem ze silničních oblouků zvyklý na sportovnější polohu. Během cesty uvidím, pokud mě budou bolet ruce a za krkem, dám to celé trochu nahoru.
Zrovna ten úchop "nakrátko směrem k sedlu" mi vyhovuje asi nejvíc, hlavně při jízdě do kopce - v sedě i při jízdě ze sedla, člověk se vlastně drží až na konci trubky, když to drncá, pěkně to pruží.
Mám tyhle, píší, že jsou široká 47cm, já naměřil spíš 49cm.
https://www.cyklonemcik.cz/zbozi/riditka-bbb...
Imho hlavně věc osobních preferencí. Před časem jsem zkoušel přejít z tyče na vlajdy, a nezvykl jsem si, šly zpátky rovný řitítka a kolmý rohy.
Letos mě začly bolet zápěstí, dal jsem tam zahnutější rohy, a zlepšilo se to. Pak jsem si uvědomil, že ruce si vlastně říkají o vlajdy, tak je zas vyhrabu a namontuju. A taky si uvědomuju, že zrovna teď by se mi letos nejvíc ze všeho hodil trek s beranama. Tedy vlastně touringové kolo, jak jsem se právě dozvěděl ;-)
Je to mimo uvedený rozpočet, ale já bych dnes už šel jedině do SALSY.
Ještě by se dala použít Kona Sutra: http://www.cyclingabout.com/2017-kona-sutra...
Trek 520 tu propagoval "kamarád" Vlad 8-)
Trekovi ponovu vyrábějí i 720. popř 920.
dekuji za tip, koukal jsem jak na 720 a 920 a na to uz penize nemam. kazdopadne mel jsem moznost sehnat trek520 ale pouze jen ve velikosti 57cm a merim 175cm.Vlastnim pouze mountain bike a i vsechny delsi vylety jsem odjel na mtb, tak ze popravde nemam zkusenosti s koupi Silnice/Gravel ale poohlizel jsem se spis po velikosti 54cm. Na strankach Trek jsem ale nasel ze podle velikostni tabulky bych mel mit silnicni kolo 56cm.U Author naopak ze bych mel mit 52cm Nema nekdo zkusenosti s velikosti kol Trek ?Samozrejme by bylo nejlepsi vyzkouset to je mi jasny
P.S.
http://bicycletouringpro.com/trek-520-touring...