Témata týkající se výběru kola, která by měla současným zájemcům kteří stojí před volbou co koupit tady sice jsou, ale stala se vzhledem k počtu příspěvků nepřehledné. Na trhu se určitě objevily nové typy nebo mohlo dojít ke zdokonalení, změnit se mohly i ceny. Možná je čas začít nové téma na tuto problematiku.
.. budeš mazat ? jestli jo tak mazej do skrytých :(
Bohužel ani já si nemohu zpětně zobrazit smazané příspěvky, jinak bych je sem dal, aby každý viděl, že nebyly k tématu a že některé byly vysloveným mlácením prázdné slámy. V žádném případě jsem nesmazal ani jeden příspěvek který byl k tématu, proti smazání se ovšem ozvali i ti, kdo neviděli o co ve smazaných příspěvcích šlo a nemohli si tedy udělat obrázek o tom, co mne vedlo ke smazání.
Proč bys nemohl? Ty jsi jediný, komu i smazané příspěvky zůstaly viditelné a ikonu na "zpátky z koše" tam máš.
Díky za radu, to jsem nevěděl. Udělám tedy co jsem napsal.
Již jsem to realizoval, téma již není skryté a všechny smazané příspěvky jsou viditelné. Prosím aby se všichni jejichž příspěvky byly původně smazány zamysleli nad tím zda patřily do toho tématu, které mělo sloužit zájemcům o koupi elektrokola dovědět jak jsou uživatelé s jednotivými typy kol spokojeni a co jim naopak vadí a litují že si nevybralli lépe, je mi ovšem jasné že hodně lidi nerado přizná že při výběru udělali chybu.
Před výběrem kola je potřeba si rozmyslet k čemu ho chci používat, protože existuje spousta typů a řešení a kolo vhodné pro určitý účel se nehodí pro jiný, nelze nalézt kolo vhodné pro každý způsob využití, vždy půjde o kompromis. Některá kritéria mohou být:
- chci kolo pro denní dojíždění třeba do práce
- chci co největší podporu motoru, možnost aby kolo jelo téměř bez šlapání, bez námahy
- chci kolo sportovní, schopné provozu i bez pomoci motoru
- chci co největší dojezd
- chci aby kolo splňovalo podmínky vyhovující předpisům většiny států EU (maximání výkon 250 W, maximální rychlost s pomocí motoru 25 km/h, nad touto rychlostí musí motor přestat dodávat další energii)
- záleží na manipulovatelnosti s kolem (na příklad převoz autem nebo vlakem) a tedy na hmotnosti
- kolik jsem ochoten (nebo schopen) investovat
Samozřejmě lze vyjmenovat další kritéria, určitě je někdo v diskusi doplní. Je ovšem potřeba počítat s tím, že mnoho majitelů nerado přiznává že si nevybrali nejlíp a proto to co mají označí jako nejlepší, cenné by ale bylo kdyby majitelé uvedli kde udělali chybu a v jakém ohledu by si vybrali lépe.
Tohle kolo pro svou cenu asi bude dostupné pro málo potenciálních zájemců, přesto si myslím že je vhodné o něm tady informovat - toto kolo se středovým pohonem má hmotnost jen 17,5 kg https://ekolo.cz/elektrokolo-ghost-teru-9-lc
17kg je lehké elektrokolo? Kolik váží ta průměrná?
A jaké nejlehčí se dá vůbec pořídit? Kolik váží ta tzv. horská do terénu? To, že to jede chápu, ale dá se to v tom terénu vůbec pak ovládat? Nebo se to ovládá jako motorka silou toho motoru?
Nejlehčí elektrokolo o němž jsem slyšel váží pokud se nepletu (najdeš ho někde tady v diskusi) váží 7,5 kg, několik kol jsem v nabídkách viděl váží pod 10 kg, ovšem ceny jsou 150 - 250 tisíc, Já mám celoodpružené kolo vážící 13,5 kg, manželka kolo s odpruženou vidlicí vážící 14 kg (obě horská, s motorem 200 W a baterkou 9 Ah. Někdo tady jejich typ pohonu nazval mixérem, nám jejich výkon bohatě stačí ke zvládání terěnu Jizerských hor. (nejsou to ale kola do těžkého terénu mimo cesty). Spousta (možná většina) účastníků tohoto fóra považují za dobré jen kolo mající od 500 W výš. Ovšem ta lehčí mají většinou od 22 kg výš. Běžná hmotnost soudě podle nabídky prodejců mají tak kolem 24 kg.
Silně ovšem pochybuji že tě takové kolo vyveze tam kde potřebuji výkon 900-1200w. Tak že jsou kopce a kopce. Například zde by tvé el.kolo nevyjelo ani náhodou https://mapy.cz/s/1DRaX
Jsou tam totiž úseky kde potřebuješ onen vyše zmíněný výkon.
Co pak člověk který nemá sílu a nebo má kloubní potíže asi udělá?
Domnívám se že většina uživatelu elektrokol jsou právě lidé z menším či vetším postižením.
Nemít klouby v haji nikdy nych si elektrokolo nepořizoval. Za těch 6 let jsem do toho vrazil více jak 150tisíc, za ty prachy bych se na origo elektrokole nedostal nikam do zdejších kopců.Na váze kola jsem nikdy nebazíroval, proč taky, když jsem jel na vandr a naložil na to dalších 30-40kg a nevadilo to, tak proč by to mělo vadit nyní.
Jednoduše na to 250w nestačí.
Mýiíš se v několika věcech. Nepotřebuji kolo které "mne někam vyveze", ale kolo, které mi pomůže zdolat prudká stoupání, kde bych jinak tlačil. Na to mi výkon mého kola stačí. Kolo má 30 převodů, nejlehčí je 22/36 zubů. Při nejlehčím převodu jedu samozřejmě velice pomalu, ale kolo nemám pro to abych se někam rychle dostal, ale pro sportovní vyžití. Druhou věcí je Tvoje představa kdo si elektrokolo pořizuje. Jezdíme na dovolenou s cestovní kanceláří Eurocykl a řada účastníků kteří viděli naše kole řekli že to je přesně to co chtéji, normální kolo na němž lze jezdit i bez pomoci motoru, ale s možností si pomoci jen když vlastní síla nestačí. Jde jen o to, k čemu uživatel kolo chce.
Mám náhradu kyčelního kloubu a je mi 73, nikdy jsem aktivně nesportoval, mám 80 kg při 185 cm výšky. Nikomu svou představu o kole nevnucuji a neodsuzuji uživatele mající jinou představu o využití elektrokola. Pojem elektrokolo je velmi široký a zahrnuje velmi různá řeséní pohonu.
Hele neslovičkař, pokud používáš motor je to pomoc na vývoz jinak jdeš pěšo když je kopec více kopcovatější než stačí tvůj "mixer", i ten ma nakonec větší výkon:-) Mám taky převod 22/36 a přesto do kopce potřebuji většinou více jak 600W, ja bych dal kdybych mohl maximálně 200W + 200W mixer no a těch zbylých 200W bych si mohl domyslet a šlapat pěšo.
Ty máš náhradu ja ne a nikdy mit nebudu, mně vyhovuje co mám a jsem spokojen. Ale jak jsem uvedl pokud bych byl zdráv nikdy bych si ani mixer ani nic jiného nekoupil. Kopec který nevyjedu bych vyšlapal pěšky.
Napsal jsi to přesně, Ty máš (nebo jsi měl) to co vyhovuje Tobě, já mám to co vyhovuje mně, Já jsem těžkou krávu co je bez pomoci motoru v kopcovitém terénu nepoužitelná nechtěl, to co mám mi stoprocentně vyhovuje. Asi jsi nepochopil že když mám tenhle 200 W motor, žádný kopec pěšky nešlapu, jen jedu pomaleji než Ty se svým alektroskútrem. Protože s 1200 W už to není kolo, nemluvě o tom že podle platných předpisů nesmí na silnice, kde je pro elektrokolo limit 250 W. Byl by nesmysl kdybychom já nebo Ty tvrdili že to nebo ono řešení je jediné správné a cokoli še liší je špatné. Je samozřejmě něco jiněho jsi-li invalida který to co já bez pomoci motoru nevyšlape. Nech na každém ať se rozhodne čemu dává přednost. Snad jsi schopen to pochopit a akceptovat.
Tu trasu co jsi uvedĺ bych se svým jak Ty píšeš mixerem klidně vyjel bez tlačení, samozřejmě ne tak rychle jako Ty se svým skútrem, ale Ty bys těch 6 km šel pěšky a tlačil dvacetipětikolove kolo, pokud by Ti došla baterka.
Nevyjel by jsi tu trasu protože ji nevyjede ani schopný jezdec se středovým 400W motorem. Baterie mně nikdy nedošla a nikdy nedojde na to jsem zcela dobře připraven:-)
Ja své elektrokolo nikomu nevnucuji jen každému radím aby si to dobře romyslel co za své vydělané pnize koupí, zda předražený mixer co mu v zasadních kopcích nikdy nepomůže a nebo raději výkonější a levnější motor:-)
On je samozřejmě rozdíl v potřebě energie, jesliže jak jsi napsal máš 100 kg a máš o 10 kg těžší kolo. To se samozřejmě někde projeví. Před chvílí jsme se vrátili z výletu v Jizerských horách a uvědomil jsem si jaká je spousta mírných stoupání v nichž motor nezapínáme, ale kde by je majitel 25 kg těžkého kola určitě zapínal. Během dnešního výletu jsme nastoupali 600 m (to je údaj z mého přístroje Garmin GPSmap62st, ne nějaký výmysl). Je to tedy víc než je převýšení té trasy co jsi zde uvedl. Pravděpodobně bychom u té trasy vícekrát zastavili a odpočinuli si, určitě by nám to trvalo o dost déle, ale vyjeli bychom to aniž bychom někde tlačili. Podle vrstevnic tam není větší stoupání než z Josefova Dolu na josefodolskou přehradu, což jsme jeli před třemi týdny.
Ovšem na Jizerkách je jediný kopec Nebeský žebřík. Jinak je to tam všude po rovině. :)
To snad nemyslíš vážně, jak se po té "rovině" dostaneš z Albrechtic na nějakých 600 m dostaneš ká Knejpu v 900 m. Smrk také není zrovna na rovině.
Jo a Nebeský žebřík vede na Smrk, v tom jsme ve shodě.
Už jsem se na ten Nebeský žebřík díval, ještě si na mapě zobrazím výškový profil. Ještě hezčí výhled jako z letadla než z Máří je ze Smědavské hory, tam co je pomníček po pádu letadla které tam narazilo. Zrovna včera jsme tam byli.
Na Smrku už jsme byli také, ale jeli jsme tam od jihu.
Nebeský žebřík je jinde - nejezdí se na kole, ale leze pěšky, někdy až po čtyřech.
Tak to byl můj omyl, nesprávně jsem pochopil co měl brahma na mysli když napsal že v Jizerkách je jediný kopec, Nebeský žebřík. Domníval jsem se že myslí nějakou příkrou trasu která se dá projet na kole.
Že to na Jizerkách není vůbec po rovině dokládám záznamem profilu trati a mapkou výletu, který jsme včera absolvovali s manželkou (jde o záznam z GPS, ne něco vybájeného). Maximální sklon byl 10 %, většina stoupajících úseků byla kolem 5 %. Baterii (9 Ah) jsme nijak nešetřili a po skončení výletu měla ještě přibližně polovinu kapacity. Průměrná rychlost (včetně započítání zastávek) byla 14,5 km/h, což je na výlet v horách kdy člověk nikam nespěchá zcela dostačující, v nejtěžších stoupáních jsme se dostali na 6 km/h, ale ani jednou jsme netlačili ani jsme se nemuseli nadměrně namáhat, vše bylo v sedě. Nejsme žádní mladí výkonní sportovci (67 a 73let), ani jeden jsme životě nikak náročně nesportovali, jezdili jsme jen běžné výlety a kola s motorem jsme koupili před pěti lety, kdy síly ubývaly. Podle mého názoru je pro cyklistu kterému takéto výlety v horách vyhovují je výkon motoru 250 W zcela dostatečný. Pochopitelně ne pro toho, kdo má zdravotní problémy nebo požaduje vyšší pohodlí, nebo jízdu téměř nepotřebující šlapání, případně vyšší rychlosti.
No vždyť to říkám rovina. Jizerská padesátka se už jezdí soupaž na nagleidrovaných lyžích, protože je to lautrrovina. :D
20 kg kolo je smrtelné pro rozumnou ovladatelnost v terénu. Můj nový bike s 27,5" koly je mnohem těžší na předek než můj starý s asi lehčí vidlicí a 26" koly. Je to strašně znát v ovladatelnosti toho kola v terénu. Chtít zdvihat v jízdě 20kg potvoru přes kládu či terénní schod je asi tragédie. To by tam musel být motor jako u endura, který to celé zvedá sám. Jezdec se s motorkou nepere, ale používá ten motor k jejímu ovládání. Na kole to musí zajistit jezdec. Z mého zatímního pohledu (třeba se to už brzy změní) vychází volba spíš ve prospěch váhy než výkonu.
Asi bychom se měli vrátit k tomu, proč elektrokola -
tedy jizdní kola s pomocným motorem - vznikla a komu jsou určena.
Podle mne, rozhodně nejsou primárně určena pro "řádění v terénu".
BTW - dynamické vlastnosti jako akcelerace a stoupavost nejsou dány výkonem, ale točivým momentem, který přenesu na hnací - převážně zadní - kolo. BBS-02 dává trojnásobný výkon (=300%), ale pouze o 25% vyšší točivý moment. O spotřebě nemluvě!
Akcelerace mne nezajímá, nechci moped.
Ale stoupavost asi ano.
Co je stoupavost, jak se hodnotí? Nezáleží to zřejmě ani tak na výkonu samotného motoru, ale také na převodech.
Já snad napsal něco jiného, když mluvím o tom, že nezáleží na výkonu, ale na točivém momentu, který musím přenést na hnací kolo, tedy samozřejmě přes vložené převody?
A co když někoho jiného to zajímá, proč to tedy neguješ.
Chceš li o něčem diskutovat tak diskutuj, tak to vypadá že hájiš jen tu svou verzi a vše ostatní odmítáš.
Takhle to fakt vypadá že si jen honíš triko:-)
Nevím co považuješ za diskuzi. Nic jsem nenegoval, jen jsem napsal že pro mne není akcelerace zajímavým parametrem. Diskuse spočívá v tom, že někdo vyjádŕil svůj názor, nékdo jiný uvede svůj názor. Těžko budu v diskuzi uvádět něco jiného než to, co znám z vlastní zkušenosti, neznamená to ale že jiné verze zavrhují. Bohužel se v této diskuzi vyjadřují někteří přispěvatelé k něčemu, co si nikdy na vlastní kůži nevyzkoušeli a přesto to odsuzují.
Budu diskurtovat jako ty.
Tvé parametry mně nezajímají, nechci kafemlýnek.
Co chceš nebo nechceš je samozřejmě jen Tvoje věc, je jen smutné že nejsi schopen připusti jiný názor na způsob využití. Já na rozdíl od Tebe jiný názor (včetně Tvého) plně respektuji a nikoho se nesnažím přesvědčovat že to co má je špatné. Je trochu ubohé že na to co Ti připadá třeba drahé nebo málo výkonné napliveš a nejsi schopen připustit že jsou lidé kterým takové řešení může vyhovovat.
Co chceš nebo nechceš je samozřejmě jen tvoje věc, je jen smutné že nejsi schopen připusti jiný názor na způsob využití. Já na rozdíl od Tebe jiný názor (včetně Tvého) plně respektuji a nikoho se nesnažím přesvědčovat že to co má je špatné. Je trochu ubohé že na to co Ti připadá třeba drahé nebo málo výkonné napliveš a nejsi schopen připustit že jsou lidé kterým takové řešení může vyhovovat.
Chyť se za nos, kázeš vodu a piješ víno. HOWGH
"Akcelerace mne nezajímá, nechci moped".
Teoreticky to máš zvládnuté, praxe silně kulhá. Ty se pouze negativně vymezuješ k názorům jiných, škoda slov!
Howgh!
Dlužíš mi odpověď na to co je stoupavost.
S přihlédnutím k tvému věku chápu, že ti uniká význam pojmu "stoupavost" :-)))
Kdybys v mládí četl mayovky a ne Pavlíka Morozova, tak bys věděl, že:
HOWGH znamená DOMLUVIL JSEM a kolega tedy s tebou nehodlá ztrácet čas. Nedivím se mu.
Co HOWGH pochopitelně vím, na to nemusím číst mayovky a už vůbec ne Pavlika Morozova, jen je smutné že ten výraz použil vysočina. Dříve jsem jeho příspěvky považoval za hodnotné a věcné. V tomto případě mu asi došly argumenty a je to jen únik z diskuze. Trochu laciné...
Definuje se stoupavost letadel, stoupavost plachetnic proti větru a kupodivu i stoupavost aut, což je "Údaj o tom, jaké stoupání může vozidlo vlastní silou vyjet (závisí na výkonu motoru a povrchu)".
U toho kola bych použil spíš tu definici pro auto, než definici stoupání plachetnice proti větru :)
Raketa má taky celkem slušnou "stoupavost".
Pokud ovšem není že Severní Koreje. Tam jí má jen občas.
Blboune, ted jsem to pustil nosem, dostanes uctenku z cistirny.
já mám elektrokolo značky WISPER (anglická značka). Kolo je super, pohodlné, pěkné, cenově dostupné.
Řekněte prosím něco konkrétního, o jaký jde model jmenované firmy, jaký typ motoru má, jaký akumulátor, jakou celkovou hmotnost kolo má, jaký má dojezd, zda je kolo použitelné pokud dojde energie v akumulátoru.
Je to elektrokolo WISPER 806se 2017, koupené v Cyklospecialitách. Baterie Samsung: Li-on Baterie Wisper 575 Wh (16 Ah) - dojezd až 110 km- s rezimem spánku.
Kolo má 20 kg, 7 rychlostí, LCD display, hydraulické brzdy a je velmi tiché.
Na internetu určitě najdeš všechno podrobné info.
Na ebike jsem našel zajímavou informaci o středovém pohonu BROSE. http://www.ebike.cz/elektromotor-brose-proti... Jak je vidět na obrázcích, na rozdíl od jiných středových pohonů umožňuje použití trojpřevodníku s klasickým přesmykačem a odstraňuje tak nedostatek ostatních středových pohonů.
Zdravim. Chci se zeptat, jak poznam, ze je mozne pouzit trojprevodnik?
Nejvetsi problem je spravny chainline. Nejblizzi prevod k ramu funguje na 1-5 kolecke, pak chainline je moc spatny. Lze pouzit i dalsi prevod (i na BBS-02 taki), ale chainline bude dobry jen na 1-2 kolecko, coz neni optimalne:(
Jde o to zda může být převodník ve stejné vzdálenosti od středu středového složení jako u standardního kola, u nichž se trojpřevodníky používají. A jde také o to zda pohonný mechanismus umožňuje umístění presmykače.
vidím, že neřešíte skládačky ikdyž některé jsou fakt pěkné (viz odkaz)
http://disbike.cz/ecobike-tourism
jinak na své peníze dobrý kousek. Vřele doporučují
Přijde mi to na skládačku těžké :(
Proč by měla být skládačka lehčí? A zvlášť při ceně 29 tisíc.
Skládačka by měla být lehká, protože smyslem složitelnosti je usnadnění transportu. Relativně nízká cena transport neusnadni.
Pokud je něco skládací, tak to dokonce bývá zpravidla i těžší než neskládací kvůli pevnosti a masivnosti toho skládání.
Tak proč by skládačka měla být lehčí? Kde a na čem by ta hmotnost měla být nižší proto neskládacímu kolu?
A cena s hmotností kola úzce souvisí a tak cena má vliv na snadnost při přenášení.
Protože je častěji ručně přenášená než klasika, skládačku přepravím i do míst nestardantních a tam použiji dle libosti, s klasickým kolem to je komplikovanější.
Ale to se pořád nedovídám proč by skládačka měla být lehčí. To, že skládačku složíš, že se snadněji vejde do nějakého menšího prostoru ale vůbec nevysvětluje důvod proč by měla být lehčí.
Kde, na čem a jak bys ubral na hmotnosti aby byla lehčí než neskládací kolo?
Na skladačce je skoro všechno menší(kola,baterie,atd) tak proč by mělo být těžší?
Rám je možná rozměrově menší, ale rozhodně je masivnější, menší kola vyrovná masivnost skládacího mechanismu, dál máš na skládačce mnohem větší a masivnější sedlovku.
Hmotnost baterie je vedlejší, protože baterie bude mít přece stejnou hmotnost na tom nebo jiném kole.
A nic jiného na skládačce menšího a lehčího není, takže mě nenapadá žádný důvod jak by skládačka mohla být lehčí než neskládací kolo, pokud se samozřejmě porovnávají kola podobného provedení a ceny.