Stavba přípojného zařízení k inv. se rozběhla na plné obrátky.
Blíží se doba objednání motoru
http://www.elektrokola-dh.cz/sety-na-prestavbu...
Kdo jej máte či znate a máte sním nějakou zkušenost, budu vděčný za vaše rady, návody, nápady, poznatky. Zkrátka jde o to tento systém poznat do nejmenších detailů včetně možností nastavení řídící jednotky.
Zdá se že tento motor má dostatečný vákon i do kopců, údajně by měl vyjet 14% stoupák, zda je to pravdá netuším.
https://www.youtube.com/watch?v=pQ2lLrpM9kk
O tomhle tady šla už kdysi debata. Dalo by se to nazvat klamavou reklamou, nebo podvodem, ale alibi jim dělá závěrečný titulek : "Hráli : PerutTrek, Zbyněk, ..."
Prostě HRÁLI
Natočeno pro nevěřící tomáše:-)
https://www.youtube.com/watch?v=lbEjVFpRIHI
Dva krpály víceméně v kuse takovouhle rychlostí na jedno nabití ? Proč tady vůbec ještě řešíte zdlouhavě baterie ?? Berte tuhle a máte doživotně vystaráno ! :-)
Nezapoměň že ten motor má rekuperaci tak že sjezdem zase něco málo vrátil do baterie.
A taky na Praděd šel 3km pěšo.
Pokud vyjel na stráně 10Ah a zpětně dobil 2Ah tak měl 12Ah na výjezd na Praděd, což by mu mohlo stačit.
Bylo by zajímavé, tenhle případ spočítat. Jeho váhu zhruba víme, jaký je to kopec víme, nemalou rychlost známe. Jen kdybych to uměl dát dohromady :-)
48V/20Ah = 3 456 000 J (Nm). To stačí na vyzdvižení
100kg do výšky 3 456 m.Takže zhruba 1/2 kapacity baterky padne na překonání převýšení a zbytek pak na účinnost, valivý odpor, aerodynamický odpor. Pro představu to stačí. Takže možné to je.
To ti dá 750 W, mohlo by to stačit, kdyč do toho pustís 48, dáš kilowatu a to tě na tom malém koleéku uveze
Která baterie je lepší ví někdo
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
nebo
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1...
Ta které je na 2900mAh clancich pravdepodobne bude lepsi, nez na 3350mAh. I když ted ma mensi kapacitu, za rok pravdepodobne bude mit vetsi, nez druha.
A při odberu 20A obe novy dodají max 15-16Ah.
Zdá se mi nepřiměřeně vysoká hmotnost, 6,2 kg samotný motor bez baterie, tedy víc než středové motory, k tomu baterie o rozumné kapacitě bude vážit další 2 - 3 kg (spíš víc, má- li motor dávat 500 W) a vydržet pár desítek kilometrů .
Ta váha je tam žádoucí a čím více tim lépe, bude to sloužit jako přípojné zařízení k inv. vozíku.
Raději bych tam dal středový ale na to už nemám sílu ani možnosti.
Tohle si smontuji doma v pokoji:-)
http://potreby-pro-seniory.cz/doplnky/724...
Když na tu fotku tak koukám, napadla mě jedna důležitá a praktická věc - jak se vlastně na to nastupuje a z toho slejzá ?
Zdravý a mrštný člověk se prostě postaví a nějak haksnu přehodí. V případě méně pohyblivého, nebo nepohyblivého už to bude krapet problém.
Jestli se při nasedání a vysedání přední část odpojuje, tak to asi taky není jednoduché - koukám správně, že křeslo je po spojení v mírném záklonu a přední malá kolečka kousek nad zemí ? Jestli jo a udělátko jen netahá vozík po všech čtyřech po zemi, jak máš tohle vyřešený ? Nějakým připojeným malým heverem ? To si nedělám srandu, bylo by to řešením.
Ale zas, jak se k tomu při připojování a odpojování budeš ohýbat ? Máš to domyšlené ?
Teda samozřejmě všechny tyhle otázky platí, jen pokud s tím počítáš jako se soběstačnou pomůckou. Pokud je počítáno s trvalou asistencí dalšího člověka, tak je napůl vyřešeno.
Ano rozpojuje se to a je to velicé jednoduché a snadné. Ty malé kolečka budu řešit tak že se při zaklapnutí celého systému který to pozvadne cca 5cm nad zem, já je jen vyklopím směrem dopředu tak že budou dost vysoko na terénem. Vše je v dosahu rukou a tak není třeba se příliž ohýbat.
Vše jde obsloužit v sedě na vozíku.
Tomu moc nerozumím. Jak ta kolečka dostaneš v sedě nad zem ? Tam je nějaké přepákování ?
Vysunu zajišťovací kolík a na druhé ose se to otočí směrm nahoru a opět zajistí kolíkem.
Jde to bez jakehokoliv ohybání sebe sama:-)
To zní moc jednoduše (třeba to jednoduché je a jen mi to uniká)
Vozík sedí všema čtyřma kolečkama na zemi. Ty na něj sedneš celou vahou. Chceš připojit udělátko. Jak dostaneš ta přední kolečka do luftu, abys ten předek připojil a zajistil ?
Zrovna tak rozpojování. Jak předek odpojit, aby vozík nehrcnul celou vahou zpátky na čtyři (kolikrát by ten odpojovací mechanismus a přední kolečka asi vydrželi...)
To všechno držíš na řidítkách a žádné rázy tam nejsou. Je to jednoduchá páka.
https://www.youtube.com/watch?v=zomjLf6nbKI
Je to podobný systém, ja ale navíc ještě vyklopím koleška dopředu.
https://www.youtube.com/watch?v=W4jESFIbAS0
No jo, řidítka. Unikalo... :-)
prosté a jednoduché:-)
https://www.youtube.com/watch?v=W7nQe6Lwkjk
Tak tohle už je vymazlený :-)
Za starých dobrých kutilských dob by se zespod pod sedačku přišroubovalo vysloužilý lyžařský vázání a takhle pěkně by do něj zaklaplo uzpůsobený kopyto na konci tyče :-)
Vím, že invalidní vozíky díky těžišti jdou i s přepravovaným snadno zváhnout dozadu, stejně tam ale bude nutné se naučit s tím vlastním těžištěm trochu pracovat, abys to všechno nerval rukama.
Na propagačních videích vždycky všechno vypadá děsně snadný, realita bývá náročnější. Navíc, všimni si, že figuranti jsou vesměs muší váha, mladí, pružní...
Ale jo, určitě to snadné jezdění nebude než se to naučím:-)
Jsou tam i videa s dědkama a ne zrovna muší váhy:-)
Ja to budu mít kapu odlišné a to tím že kola budou dost posunuta vzadu, ten vozík bude jen pro tento účel, bez toho zařízení se na něm nebude jezdit.
Jako ta hlavní velká kola víc vzadu ?
To by ale znamenalo s každým centimetrem mnohem větší sílu do té páky, do řidítek.
Není v tom žádný problém, většina vozíku má dvě polohy zadních kol a rozdíl je pár cm, ale na vyvážení to stačí. Mám to vyzkoušeno když jsem na tom vozil otce.
Znamená to ale použít ve předu na udělátku malé kolečko a hlavu řízení dostat tak co nejníž, dát vysoká řidítka. Abys dosáhnul efektu "rudlíku". Předkopnuté kolo nízkýma řidítkama pod hlavu nezatáhneš, aby vybejčila nahoru vozík.
Docela dobrá vychytávka by byla, použít na to pohon. Samotný vozík zašlajfovat a dát přednímu kolu zpětný chod. Tím by podjelo hlavu a samo vozík zvedlo. Popřemejšlej o tom.
Ha, objevil jsi právě ameriku:-)
Jednak tam zpátečka samozřejmě bude a taky zatím ještě nohy ještě mám a můžu se na ně postavit a tím vozík odlehčit a snadno zdvihnout.
Řidítka jsou tam taková poloviční "čoprovská", vše na rychlo-úpináku.
https://www.primeshop.cz/cyklistika/komponenty...
To je ten motor, co jsem s ním dojel do Paříže.
Motor je to dobrej, chce to lepší řj než má Magic, a důrazně varuju, nerekuperuj. Dá to prd, a když se pokusíš rekuperovat do plné baterie, kousne se to.
Stačí nabít do plnejch, a pak jet z kopce, kvůli tomu jsem šel pres říditka,
Tak ja rekuperovat určitě nebudu jelikož výjezdy do kopců už mně asi nehrozí:-)
Na druhou stranu to šetří brzdy při sjezdech.
Pokud to nastaviš na 20% tak přes řidítka nepůjdeš.
Experti to umí vylepšit tak že při plné bateri to jde do "kostry":-)
Myslíš že by to mohlo fungovat i na řj. kelly?
Bude, domluv se se Šikulou z e-pohon, ten pomocí Kelku z toho dokáže dostat 3,5 kW, tím vyjedeš na Everest
Nejraději bych měl tohle ale stojí to pouhých 120 tisíc Kč.
https://www.youtube.com/watch?v=j5D-fHjQb-Y
120 tisíc ?? Co, proč ?
Když si jseš schopný postavit prakticky totéž s elektrikou, proč ne s převodníkem a přehazkou z vysloužilého kola ?
Kdybych to bastlil, jako ty, bastlil bych jednoduše dvojmo, elektriku i ručofučo.
To není tak jednoduché a na to potřebuješ už dílnu a svářečku. Vidlice je úplně jiná.
To co dělám nyní tak složím a sešroubuji doma na koleně.
Jen tak mně napadlo že bych požádal nadaci agrofert aby mně dali na to příspěvek těch 120táců když jdem pro ně 38let pracoval:-)
http://www.medicco.cz/voziky/quickie/pridavne...
Stavba přípojného hnacího zařízení zdárně pokračuje. Foto z jistých důvodů zde
http://bob54.rajce.idnes.cz/Stavba_pripojneho...
Poraďte čím ošetřit hliník (dural) mimo barvení či eloxování.
Moc pěkné, krásná stavba.
Pokud to nechceš barvit, tak ten oxid na hliníku je dostatečnou a odolnou ochranou sám o sobě. Jen se na něm dělají díky jeho poréznosti fleky. Elox je spojitější a tvrdší a nechytá tak nečistoty. Já bych to nechal.
Abych se mohl vrátit do kopců zvažuji do budoucna pomocný pohon na jedno zadní kolo u inv. vozíku. Zřejmě to padne na levé kolo. nevím ale jak na to, např. jak to kolo potom uchytit?
pravé zůstane tak jak je letmo uchycené.
Nebyly by nějaké rady či nápady jak to realizovat?
Včera při návratu z výletu jsem zaznamenal při brzdění nepříjemný vibrující pazvuk z motoru. Problém je v tom že to nedělá vždy ale jen občas.
Není to na kotouči ale unitř motoru a nevěstí to nic dobrého. Nerad bych dopadnul jako Jindra kdy se mu blokl motor a on si zahrál na letadýlko:-)
Podotýkám že rekuperace šla do poloprázdné baterie. Motor je ještě v záruce tak jsem zvědav jak se k tomu prodejce postaví.
Nemá někdo z majitelů magic pie podobnou zkušenost či problém?
No s tými pazvukmi je to ťažko, keby som to počul naživo asi by som vedel odhadnúť kde je príčina, ale takto je to veľmi ťažko niečo konkrétne povedať. Priame motory zvyknú za určitých okolností pri určitých otáčkach rezonovať, a aj keď je tam sínusová RJ tak pri rekuperácii v motore vibrácie vznikajú. Možno by som skontroloval skrutky na dekloch motora, či sú všetky utiahnuté, to je jednoduché a nie je tým čo pokaziť. Na motoroch MP ešte zvykol byť problém s uvoľňujúcimi sa ložiskami, neviem či by to mohlo viesť k pazvukom tohto typu, skôr také klepkanie alebo pukanie to robilo.
Je to jen nepravidelně při brzdění, ta vibrace (spíše vrčení o stejné frekvenci) přechází až do řidítek. Normálně tem motor jen potichoučku píská. Dotažení jsem kontroloval asi před měsícem ale zkontroluji znova. Ložiska by se asi ozývaly trvale ne?
Predtým to nerobilo? Začalo to náhle, alebo postupne? Začne tá vibrácia pri určitých otáčkach a po ich znížení zase odznie?
Začalo to náhle když jsem dobrzďoval a dvakrat po zmačknutí brzdy. Potom to bylo ještě jednou a při dalším brzdění už ne. Je to opravdu neptavidelné a nedá se odhadnout kdy to bude příště. Otáčky na to nemají vliv, přestane to když přestanu brzdit.
Ty tam máš kotoučovou brzdu, že? Podobně popsané vibrace a zvuky vydává čelisťová brzda když má vůle na čepech, to jsou hodně silné vibrace a kvílení.
Ano je tam kotouč, od brzdy to ovšem nejde, jde to jednoznačně z motoru. Nedovedu si to vysvětlit ale připadá mně to jako by se uvnitř dělo něco s magnetickým polem. Ono je tam asi 56 magnetických destiček. Jen doufám že to není mechanický problém.
Mne to príde že to bude skôr niečo s riadiacou jednotkou než s motorom... Aj keď by to mohlo súvisieť aj s motorom, konkrétne s hallovými sondami, ak by nejak blbli alebo bol signál z nich príliš zarušený napäťovými špičkami z fázových vodičov ktoré idú v jednom káblovom zväzku...
Tak prodejce mně napsal že problém by mohl být v kabelu konektoru k motoru. Je fakt že ten je namáhan za všech nejvíce při zatáčení či otáčení. Budu muset prověřit.
Určite dobrý nápad to skontrolovať, a možno aj konektory signálových káblov...
Projedu to všechno jen musím sehnad někoho kdo mně to vynese do bytu:-) Nejhorší se hledá přerušený nepřerušený kablík. Ten který je přerušen jen v určité poloze a mně na neznámem místě:-)
Soused má takovou vrtačku, jede jen s určitým obloukem napájecího kabelu :-D
Vyplatí se koupit tahle vidle na mou "tříkolku"?
V čem je rozdíl mezi touto a jen odpruženou?
http://www.paul-lange.cz/spinner-20-odpruzena...
Tahle je vzduchová a proti pružinové má měkčí a jemnější tlumení a můžeš si nastavit větší či menší tvrdost a odskok (rychlost propružení). Vzduchová líp tlumí nárazy a nezatěžuje tolik ruce.
Pokud ji pořídíš, tak chybu určitě neuděláš. Já jsem na svém trekovém kole také vyměnil pružinovou vidli za vzduchovou a uin když jezdím převážně po silnicích tak jsem rád, že jsem to udělal, protože ty cesty bývají dost často s výtluky a lívanci po opravách. Občasná lesní cesta je taky mnohem méně náročná na únavu rukou.
I když asi na klasickém kle se víc opírám rukama o řiditka ny na tříkolce, kde nejspíš ruce přece jen tolik netrpí, ale to neumím tak posoudit.
Ono mně nejde ani tak o ruce jako spíše o to že se to drncání přenáší i na vozík. To potom trpím na každé nerovnosti. Občas jezdím i nějakou polní cestu a tak se to určitě bude hodit.
Ta pružinová co tam mám už ani moc nefunguje, no spíše nefunguje vůbec:-) Než tam cpát zse tu samou tak to tam dám rději tu vzduchovou.
Díky za vysvětlení tomuhle vubec nerozumím:-)
Ak stará vidla prestala fungovať môže to byť nedostatočnou starostlivosťou... Aká je na tom kolese teraz guma? Lebo veľa urobí širší plášť, hlavne pokiaľ ide o drobné nerovnosti ktoré vidla nedokáže pohltiť a to potom vytvára nepríjemné vibrácie.
Souhlas s Lelkem. Když jsem si pořídil vzduchovou vidli, tak jsem jezdil po Praze a užíval si, jak nádherně to pruží. Měl jsem ji málo nahuštěnou a vybralo to skoro včechno.
Nevím, jako asi nikdo, co to udělá před invalidním vozíkem, ale ten předek to určitě odpruží.
Včera se mně přihodila divná věc, dojížděl jsem k domovu a náhle přestal magic táhnout a na analystu padalo napětí na 36V u 48V plně nabité baterie. Baterie nešla vypínačem vypnout ihned ale po asi 20vteřinách se vypla. Znova jsem ji zapnul a vše bylo zase OK. Netuší někdo v čem by mohl být zádrhel?
studený spoj, asi v obvodu BMS.
edit - bez zaruky ale na zakladě vlastních zkušeností.
Díky, to bude problém najít:-)
Přeletuj to všechno, ono se to najde samo.
Je vidět že jsi neviděl jak ta baterie vypadá. Jen se dostat k BMS bude problém. Vše je zaizolováno a ve smršťovacím obalu který by se neměl porušit. Baterie je ještě v záruce a já nemám jistotu že to je právě v ní. To může byt vlastně kdekoliv směrem od baterie. Až mně to syn se švagrem vytáhnou do bytu tak budu pátrat.
Problém je že nemusím nic objevit a na jaře mně to může opět překvapit.
Jsem myslel, že je to tvoje baterie. Na potíže se zárukou jsem vúbec nepomyslel. Tak to máš opravdu problém. Studeňák jako předmět reklamace to je opravdu výzva.
Ty vlastní jsem prodal před dvěma léty i s elektrokolem a náhradním motorem, byly jen na 36V a já potřeboval 48V. V tédobě už lipolky nebyly skladem. Lepe řečeno než jsem se rozhoupal ke koupi tak byly vyprodány (multistary). A v současné době je navíc zdražili a tak už se to nevyplatí. Tedy mně se to nevyplatí a proto si nechám na další sezonu postavit z baterie lionek se silnými články.
No tak to je celkom blbá závada... Vždy je lepšie keď sa niečo pokazí "poriadne" (aspoň z pohľadu opravy). Chcelo by to vyskúšať s druhou batériou či sa problém neobjaví, to by potom poukazovalo skôr na kabeláž od batérie alebo niečo iné.
Právě že mám pocit že mně to udělalo i na druhé baterii ale nejsem si docela jist. Projdu veškerou kabeláž a povyměňuji hlavní konektory.
Možná jsem i mohl něco poškodit při rekuperaci kdy mně tam dost často teklo 550W což asi není moc dobré.
550W nabíjania je 11,5A, ak sú tie batérie 7p tak to vôbec nie je moc, a myslím že s aktuálnym problémom to nesúvisí. Ja by som každopádne používal tie batérie paralelne, polovičný úbytok napätia v záťaži a vyššia životnosť nikdy nie sú na škodu.
Tak dnes se závada opět projevila, a už na trvalo. Baterii jsem rozdělal a zjistil že je roztečená nožová pojistka včetně části pouzdra, viz foto.
Porava bude dost složitá, krátké kabely a špatná přístupnost.
Stálo by za to zistiť príčinu. Napadá ma problém v kontakte poistky s puzdrom, alebo prevádzka poistky na hrane jej možností. Možno oboje, v kombinácii s umiestnením bez dostatočného odvodu tepla... Každopádne by som zvážil čím to nahradiť, identická poistka môže skončiť rovnako... Prípadne či ju neumiestniť radšej von.
Příčina je jasná, šlendriánsky provedeno napojení vodiče. Foto za chvíli.
Tak je to jasné... Ja dávam priamo na hrubý vodič faston, ten ide perfektne nasunúť na kontakty autopoistky (používam tie štandardné, nie mini) a zatiaľ s tým problém nebol... Izolujem zmršťovačkou cez celý faston a hotovo. Na zelenom mi to drží 4,5 roku (pôvodné 2x20A, po zvýšení výkonu 2x40A) a sú stále ako nové.
Po tomto "objave" by bolo vhodné opraviť si všetky batérie skôr ako niečo zhorí...
Asi to taky tak udělám, nemáš odkaz jaké pojistky tam dáváš?
Dal bych tam tuto ale je jen na 32V
https://www.hadex.cz/k858-autopojistka-40a32v...
No presne takú tam mám, a tiež nemám dobrý pocit z toho že je len do 32V, ale obávam sa že nič optimálne proste k zohnaniu nie je... Jediné lacné a spoľahlivé riešenie je DC istič z číny za 4USD, ale to už zase nie je poistka a nie je to tak malé... Každopádne na zelenom som to nechal tak, ale na všetky ostatné bajky odvtedy dávam tie ističe.
Je k sehnání tohle jen je to kapku větší.
https://www.tme.eu/cz/details/w54-xb1a4a10-35...
Bude lepší pojistka v pouzdru nebo jen na fastonech? Jedná se o pojistku která je umístěna v plastové baterii hned nad BMSkem. Viz foto.
Za moji osobu, čím míň spojů tím lepší.
Jednoznačne súhlasím. A pozor, nie je faston ako faston, ja som si všimol že tie na väčší prierez vodiča asi od 6mm2 sú celkovo hrubšie, nie len taký tenký pliešok. To je dosť dôležité. Zaletovať do toho ide aj tenší kábel, ale drží to lepšie a kontakt je tiež lepší. Veľakrát som sa stretol so "slabými" fastonmi ktoré nedržali, mali zlý kontakt, hriali sa a prípadne úplne praskli. Pokiaľ to ide ťažko nasadiť a ešte ťažšie to ide dolu, malo by to vydržať.
Není problém je kleštěma upravit tak že jdou velmi ztuha sundat, spíše nejdou sundat. Ty žluté jsou celkem spolehlivé a dají se dobře i krimpovat a připájet.
pokud mohu radit tak naprimo tj jen fastony.
Tak jsem dnes dokončil přestavbu své káry a projel jsem to jen po bytě. Rázem mně to táhne ven že mně i korona může být ukradena.
Bohužel jako každý rok po odstavce mně CA (cycleanylyst) vykazuje neustále 1W spotřebu, není to moc ale nevím co by to mohlo papat, že by sám CA něco papkal?
A samozřejmě jako již tradičně neukazuje ani spřažený tachometr. Nicméně to určitě najdu a v úterý má být letní den, tak že frčím na první výlet. Kua ja se na to tak těším......