Plané diskuse jimiž jsou zaplevelená prakticky všechna témata nemají moc smysl, příspěvky lidí co si nikdy nevyzkoušeli kolo nebo typ pohonu který odsuzují nikomu kdo i koupi elektrokola uvažují nic neřeknou. Byl bych rád, kdyby se v této rubrice prezentovaly výhradně příspěvky majitelů kol, důvody proč si vybrali právě toto kolo a proč tento typ pohonu, jaké mají zkušenosti, jaké má jejich kolo klady a zápory. S těmi zápory je to horší, většina lidí nerada přizná že to co koupili má nějaké nedostatky. Moc prosím, dávejte jen takovéto příspěvky a nesnažte se vyvracet uvedené fakty. Jedině příspěvky majitelů téhož typu kola a jiné poznatky.
Ty naivo, za chvilku se dozvíš, na jakém kole jezdí Putin :-)
Já s Bobem tady byli před léty na začátku toho elektošílenství, a kola jsme nekupovali, ale stavěli. Sám za sebe bych se přimlouval za tuto cestu. Nekupovat nic hotového, ale postavit si to sám.
A pak těžko můžeš mluvit o kolu jako celku, ale jen o motoru, řídící jednotce, měřácích spotřeby popřípadě odpojovačích brzd a jednotek PAS.
Důvod proč stavět?
Protože kola, která koupíš za "rozumnou" cenu jsou vždy na něčem ošizená, jinak by se do ceny nevešli, vem si kolik stojí dobře osazené kolo bez motoru.
Pokud ta kola nejsou ošizená, a jsou fakt po všech stránkách kvalitní, budeš u elektrokol atakovat hranici 80 tisíc. A popravdě, natolik mě vyšel i ten můj dobastlenec, ovšem vystřídal jsem tři motory a 4 řídící jednotky a vlastnil 3 baterie LiFePo4....
Jasně jsem napsal že očekávám příspěvky majitelů kol, Putin sem asi psát nebude. Ale klidně sem napište svoje osobní zkušenosti s tím co jste postavili a na čem jezdíte. A třeba i popište postup stavby, zda formou doplnění stávajícího "normálního" kola, nebo včetně kompletní stavby rámu a volby komponent. Samozřejmě sem patříi i zkušenosti s jedotlivými komponentami, jak se osvědčily, které a proč jste po negativních zkušenostech zavrhli. Doplnění stávajícího kola asi bude možné jen o motory v předním nebo zadním kole, středový motor by se doplňoval obtížně, nebo to spíš není možné. Možné je také doplnění pohonu Vivax-assist do sedlové trubky rámu do většiny kol, podmínkou je jen průměr sedlové trubky 31,6 mm nebo 30.9 mm. Popis přestavby viz http://www.vivax-assist.com/de/produkte/technik...
Neni zadny problem dat do kola stredovy motor, bud to BBS nebo Cyclone, vaha od 4kg.
Obtiznej najit maly a neni drahy (rekneme do 20000kc) stredovy pohon s vahou do 2kg.
Vivax je zajimave reseni, ale je drahe:(
Ale ne, střeďáky co si namontuješ dělá kdekdo, ztratil jsem kontakt před pár lety s tímhle oborem, ale tuším že u nás frčí Bafang, a Agilka i Bob jezdili na Cyclone...
Když se budeš jen malinko snažit, najdeš tu všechno, včetně fotek, trápení se s lecčíms i blogu z vesty na mém dobastleném kokecz Ptahy do Paříže.
Opakocay znovu to nemá smysl.
Pokud jde o cenu, představa lze pořídít kolo opravdu kvalitní za levný peníz je pochopitelně zcestná. Bude ale výborné když popíšete zkušenosti proč a co jste vybírali, co jste zavrhli a proč.
Opravdu kvalitní kolo si vždycky jen postavíš, nebo z kupovaného předěláš.
Už jsem Vám to psal ve Vaší předchozí otázce, já se rozhodnul se pro středový pohon, protože ten na rozdíl od nábojového využívá rozsah zadní přehazovačky a do kopců je mnohem vhodnější, takže jsem vloni koupil sadu středový motor Bafang BBS-2 48V/750W s baterií do rámu 48V/11,6Ah, , např.jeden z těchto:http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na... Baterii s co největší kapacitou do rámu - v kopcích s mou váhou 120kg vydrží cca 40km ( přejezd brdského hřebene na druhou stranu do Třebáně a zpět do Mníšku ), když ji trochu šetřím a v rovinách pohon vypínám, tak ujedu cca 70km ( jel jsem teď do Berouna a zpět, před měsícem z Českého Brodu přes Mukařov, Velké Popovice a Davli do Mníšku ).
Co se týče nastavení řídící jednotky, tak já to mám nastavené, že mě ruční plyn pomáhá podle nastaveného výkonu+cca 100W navíc k tomu. Ten servisák se mě na to ptal, že prý lze nastavit plyn na dva způsoby - tak jak to mám já, že funguje podle nastaveného stupně přípomoci - já mám např.na1.stupeň 150W, na stupeň 2 výkon cca 250W při šlapání a když použiju ruční plyn, tak je výkon cca 350W. Na další stupeň č.3 mám výkon při šlapání 350W a s plynem cca 450W. A další stupně jsou vždy +100W výkonu. Ale je fakt, že na většinu kopců mě stačí 250-350W, jen občas se najde kratší prudší kopec, kde je potřeba přidat výkon. Samozřejmostí je nutnost řazení, ale právě ten středový motor má výhodu, že je nastaven aby se jeho efektivní otáčky pohybovaly v rozmezí, ve kterém je obvyklá kadence šlapání.
Baterii to chce volit s montáží do rámu, mít těžkou baterii vzadu na nosiči dost negativně ovlivňuje jízdní vlastnosti, stačí mít naložený nosič a hned je to dost znát. Naopak baterie namontovaná do rámu místo košíku na lahev se za jízdy prakticky nepozná.
Tento motor má jedinou nevýhodu, že přijdete o trojtác, ale zadní přehazovačka Vám zůstává, já mám 9-ti kazetu a vyjedu s ní většinu kopců bez problémů.A středový motor má proti motorům v náboji kola výhodu, že pracuje v efektivních otáčkách.
Zeptam na jednu vec, proc k tak male baterce, jen 11.6Ah, mate tak silny motor?
Pritom i do kopce mate spotrebu jen 250-350W, co znamena ze QQ100, a taki QQ85 s vahou pod 2kg zvladne vpohode vas styl jizdy:)
Rekl bych, ze alespon 2kg kovu vozite navic, a jeste jste za to zaplatil 15000 misto 5000.
PS. Do ramu lze koupit i 16.7Ah baterku v obalu, nebo az 27Ah v brasne.
http://www.elektrokola-michal.cz/akumulator...
Děkuji za obnovení příspěvků, vzhledem k tomu, že jde o diskuzní forum, tak je na místě diskutovat :-)
Když jsem před dvěma lety hledal na tomto foru nejvhodnější způsob elektrifikace kola vhodný hlavně na kopcovitý terén, tak mi zde bylo doporučeno volit středový motor, vzhledem k tomu, že přenos síly od motoru je přes přehazovačku, takže v kopcích lze motoru ulehčit přehozením na lehký převod, čímž se sice sníží rychlost, ale zvýší se síla. Motor tak pracuje v optimálních otáčkách, které jsou vypočtené podle přirozených otáček pedálů roztáčených šlapáním, kdežto u nábojového motoru má motor jeden stálý převod a přehazovačkou ulehčuji pouze nohám. Tím pádem v kopcích při pomalé rychlosti pracuje motor v nižších otáčkách, takže mění více energie v teplo, než v pohyb, a do těch prudkých kopců by 250W nábojový motor zřejmě neměl dost síly oproti středovému pracujícímu na lehký převod. Baterii bych raději volil s větší kapacitou, ale před dvěma lety byla baterie 48V/11,6Ah v provedení do rámu maximum, verze "Shark" je k dostání až letos. Jelikož někdy jezdíme s přítelkyní, tak jsem vloni předělal i její kolo na středový motor (s výkonem 350W,který jí plně dostačuje), na stejné napětí 48V, takže když jedu sám, tak si od ní půjčím její baterii, dám si ji jako záložní na nosič a když dojde šťáva v té první, tak je jen přehodím a jedu na tu druhou, takto mám dojezd kolem 100km, což mě docela postačuje. Nevím, který motor je ten QQ100, co uvádíte, za 5000,-Kč je komplet s řídící jednotkou,displayem,PAS senzorem?Jak si poradí v prudším kopci při pomalejší jízdě(kolem 10km/hod.)? Funguje na 48V ? Můžete na něj vložit odkaz,příp.kde se dá sehnat? Vědět o něm, tak ho pořídím přítelkyni, když jsem jí před rokem předělával kolo...
Svůj QQ100 kupoval před rokem na elifebike.com. Kupival, abych udelal elektrokolo s vahou 14kg, které jede 35km/h po rovince, a udelal to:)
Motor stoji 2000, RJ/plyn 500, doprava 2000, dane 500, dohromady asi 5000.
50Vmax (12s Lipo) je fajn, asi za 1-2 mesice vyskousim i vice (13 Li-ion), pak dam vedet na foru:)
Do prudkého kopce nad 5% pojede spatne, nelze jet na plny vykon, ale na 300W je vpohode:) Jiste je nutno slapat:)
Zdravím. Nerozumím Vašemu vyjádření a cituji:
Už jsem Vám to psal ve Vaší předchozí otázce, já se rozhodnul se pro středový pohon, protože ten na rozdíl od nábojového využívá rozsah zadní přehazovačky.
Rozsah zadní přehazovačky využívá i zadní nábojový motor, nebo se mýlím?.
Dobře si to napsal.
To by mě fakt zajímalo proč byly smazány moje příspěvky, doufám, že dostanu vysvětlení. Příspěvky byli k danému tématu a ve slušnosti.
Byl to HONMER ?
Ja bych o tom taki chtěl vedet:) A taki chtel bych vedet odpověď Miba9 na muj komentar:)
Zdravíčko Cruisere. Paradoxně , já jsem neodpovídal na Tvůj komentář, ale na komentář nad tebou od Pobrdného.Příspěvek se špatně zařadil až pod tvůj komentář. Což jsem v dalším příspěvku uváděl na pravou míru. A pak to nějaký Mrťafa smáznul.Smazané to bylo rychle, ale k odpovědnosti se zatím nikdo nepřihlásil.Opakuji, že můj příspěvek byl k tématu a samozřejmě dle pravidel a určený byl Pobrdnému.Velmi rád bych v debatě pokračoval s Pobrdným, ale nechci se tu rozepisovat a čekat na to až to nějaké jelito smázne, i když se ho příspěvek netýká. Do vysvětlení k tomuto do tohoto vlákna přispívat nebudu.
Vyjádřete i Vy ostatní svůj názor.
Zdravím. Miba9.
Mazat může jen zakladatel tématu a nikdo jiný.
Tak že žádné jelito:-)
Pište si co chcete, já vám to stejně smáznu, není moc věcná debata....
V tom případě jde skutečně o Honmera a čekám na jeho vyjádření.
Vysvětlení je velice jednoduché, smazal jsem příspěvky které se netýkaly tématu. Napsal jsem v úvodním příspěvku jasně jakou mám představu o náplní, jenže se opět někteří účastníci rozhodli opět vnucovat své názory, konkrétně Battle-Cruiser příšel s tím že předchozímu účasrnikovi který popsal jaké kolo si koupil a jak ho používá napsal že mu na takový způsob provozu stačí kolo jaké prosazuje on, s QQ pohonem. Nesmazal jsem a nesmažu žádný věcný příspěvek k tématu, ale smažu každý, kterým si pisatel bude prosazovat a doporučovat své představy. Na to je tady dostatek jiných témat. Pokud nechcete aby byly vaše příspěvky smazány, nedávejte sem takové, které do tohoto tématu nezapadají. Přečtěte si prosím první příspěvek, kde jsem jasně napsal co by v něm mělo být. Pokud chcete vyjadřovat své názory na cokoli jiného, máte možnost využít některé jiné stávající vlákno nebo si založit vlákno svoje.
Naprosto souhlasím s panem Podbrdnym,středový pohon umožňuje motoru pracovat v optimálních otáčkách. Máte tak možnost mu pomocí řazení na kazetě nastavit lehčí převod. Když by někdo postrádal trojtác tak je možno nechat zaplést vícerychlostní náboj. Jeho 3 rychlosti rozšíří možnosti jak do pomala tak dorychla . Jde to ale kombinovat jen 3 rychlostní náboj a osmikolečko.
Vážení pánové, většině přispěvatelů bohužel chybí jak pochopení smyslu tohoto vlákna, tak elementární slušnost. Jesliže nemáte k tomu tématu co říci, můžete ho jednoduše ignorovat, nikdo Vás nenutí do něj přispívat, nemusíte ho ani číst, ani ho otevírat. Děkuji pánům s nickem podbrdný a Jindra8526, kteří sem dali věcné příspěvky s hodnotnými informacemi. K tomuto tématu dal (i když v jiném vlákně) věcný příspěvek také Battle-Cruiser, kde podrobně popsal svá kola. Většina ostaních v této konferenci jen kritizuje jak to jiní udělali špatně, jak jsou jiná řešení než ta co oni mají nebo preferují špatná a radí jak je to (podle nich) lepší, občas plácají nesmysly nebo odsuzují řešení, která možná nikdy neměli příležitost vyzkoušet. A zlobí se když jim někdo neumožní se předvádět. Já u většiny elektrokol považuji za podstatný nedostatek jejich vysokou hmotnost a vzhledem k tomu obtížnou manipulovatelnost, proto ale nepíšu že jsou špalná nebo že je nesmysl je kupovat. Je věcí každého čemu dává přednost, které vlastnosti jsou prioritou a čeho je ochoten se vzdát, a není přece důvod mu to vyvracet.
Honmera, táhni do prdele, říkám ti to elementálně slušně.
Zjevně si chvastal vystačí sám:-)
Za prvé nevím kde v tomto tématu vidíte jakékoli moje chvastání, za druhé budu veĺice rád když vy kterým to téma tak vadí sem nebudete přispívat, než takovéto příspěvky raději žádné. Budu velice rád když tady takověto příspěvky nebudou . Je smutné že Vám tak vadí vaše smazané pindy a jedině co skutečně umíte je hrubost. Ke sprostotám se obvykle uchyluje ten, komu došly argumenty. Já se k takovémuto projevu nebudu snižovat.
Jen jestli ty neuznáváš pouze praktické zkušenosti. Někteří lidé jsou totiž schopni i teoretické úvahy, která nemusí být vůbec špatná. Známe takové, třeba Bobbob se chová velice podobně, ku své škodě. Neměl bys všechny "rady" hned takhle šmahem odmítat.
Rozhodl jsem se "vybrat z koše" smazané příspěvky, abyste si mohli udělat obrázek o tom, zda byly odpovědí na otázku položenou v názvu tématu, nebo zda byly o něčem jiném. Bohužel je omezen počet znaků v odpovědi, takže tady jen moje zdúvodnění autorům :
Battlle-Cruiser 4.5.
Název tématu byl „proč jsem si vybral toto kolo“, na to ale Battle-Cruiser svým příspěvkem nedodpověděl
Bobbob 4.5.:
Ani v tomto příspěvku není odpověď na otázku položenou v tématu a je zcela zbytečný
Jindra8526 4.5.:
Tyhle rady jsou ok, jenže opět neodpovídají na otázku v tématu
Miba9 4.5:
Tady Miba9 klade otázku podbrdnému, ale tohle téma jsem nezaložil jako téma pro diskusi k jednotlivým pohonům, ale pouze proto, aby zde majitelé kol napsali své zkušenosti.
Miba9
Opět se mě příspěvek špatně zařadil, reakce je na Pobrdného.
To je zbytečná reakce, Miba9 pouze nepochopil princip této diskuse, podstatné není zda je příspěvek výše nebo níže, ale kam, respektive odkud vede vlákno. A takovýto příspěvek čtenáři sledujícímu toto vlákno neposkytne žádnou informaci k tématu
Korny
Zbytečná reakce, ani takovýto příspěvek čtenáři sledujícímu toto vlákno neposkytne žádnou informaci k tématu
Miba9
Vysvětlení bylo v mém následujícím příspěvku v diskusi. Téma bylo jasně dáno, již výše jsem uvedl důvod smazání
Bobbob
Evidentně si vystačí sám:-)
Jen uražená ješitnost příspěvatele
Battle-cruiser:
Již jsem vysvětlil výš, nešlo o odpověď na položenou otázku v názvu tématu.
Korny
Napiš to znovu.
Takovýhle příspěvek je naprosto zbytečný
Bobbob 5.5.:
Víš co sašo, jdi do prdele:-)
Tady se Bobbob ukázal v plné parádě, když dojdou argumenty, sáhne se k vulgaritám, místo aby se zamyslel o čem se tady má diskutovat. Nevím jakého sašu oslovoval, ale je snad pochopitelné, že jsem takovou sprostotu smazal
(pokračování v další odpovědi)
ronda:
jejej,vsichni ti utekli... A to ses tolik chtel znova pochlubit tim mixerem v ramu ;-
Nevím z čeho ronda usoudil že bych tady chtěl prezentovat kolo s pohonem vivax, zato se projevil jako trouba, který nedokáže pochopit konstrukci toho pohonu, který určitě neměl možnost si prakticky vyzkoušet.
Bruca 5.5.:
Netuším kdo je „Morcak“ nebo „palmic“, ale opět platí že tento příspěvek je čtenářům tohoto tématu k ničemu.
Miba9
Pokud Miba9 nemá nebo nehodlá odpovědět na otázku v názvu tématu, bude jen dobře když sem nebude přispívat.
Bobbob:
Zjevně si chvastal vystačí sám:-)
Nevím jaké chvástání má Bobbob na mysli, pokud za chvástání považuje věcný popis určitého konstrukčního řešení, je trochu vedle. Dost účastníků diskuze v ní napsalo o určitých konstrukcích na kolech která mají a rozhodně to nelze považovat za chvástání. Z této reakce je jasně cítit závist že někdo má to co on ne, bohužel je závist u některých lidí nejsilnějším pocitem.
A ty si myslíš, že je vážně tak důležité aby v příspěvcích byly je a pouze odpovědi na nějaké otázky a vše ostatní diskusi jen škodí?
Myslím si že je potřeba aby se diskuze týkala určitého tématu a nerozplizávala se, tak aby se nakonec nemluvilo už o něčem jiném. Je třeba v pořádku diskutovat o různých typech pohonu, ale mělo by to být v tématu k tomu určenému. Tohle téma jsem zvolil proto, aby se zájemce o elektrokolo dověděl o konkrétních zkušenostech majitele. Jaké jsou lepší takové nebo onaké pohony je možné diskutovat v jiných tématech, bohužel ale někteří diskutující zjevně hovoří o tom, co prakticky nepoznali a nemělo možnost si vyzkoušet, ale "zasvěceně" dávají rady a doporučení co je špatné nebo dobré.
A to je špatné když někdo napíše svoji zkušenost s tím co je pro něho dobré a má jiný názor na to co je podle tebe dobré?
No nic, jen jsem si chtěl vyjasnit mazání.
Když napíše jakou má osobní zkušenost je dobré a je to přesně to, co bych rád v tomto tématu chtěl prezentovat, že má jiný názor na to co je podle mne dobré je logické a v pořádku, ale neměl by to co je podle mne dobré hodnotit nebo dokonce odsuzovat, aniž by si to prakticky vyzkoušel.
Hloupý purismus.
Kolega tu otevírá téma, které se tu diskutovalo už před mnoha lety s podobnými výsledky.
Jen tlačí, pro mě z obtížně pochopitelného důvodu, pokud nejde o skrytou reklamu, na to, aby se debatilo o kolech, která si hotová koupíš, a eliminuje mnohem efektivnější a dynamičtější sektor, tedy kola, která si postavíš.
A ta jsou zajímavá.
A tak chce slyšet, že kolo ZZZ je príma a kolo XXX taky?
Moc tomu nerozumím.
Je nás věru jen pár, kteří dokáží přiznat, že se koupě nepodařila, že jsme si šlápli do lejna, udělali chybu, přepočítali se.
Jak píše Bob, každý si chválí svoje, a to nás nikam neposune. Před léty, v dobách kdy se o elektrokolech vědělo prd, jsme si uměli poradit a nebáli se přiznat, že něco nefungovalo tak, jak jme očekávali.
Dneska mám pocit, že se každý prsí, jak chytíe nakoupil, jakej má super stroj a do toho ještě ty skryté reklamy..
Ale vůbec nejde o hodnocení hotových kol, vždyť je dobře, když tady popíšeš jaké kolo jsi postavil a zkušenosti jaké s tím máš. Co Tě ke stavbě vedlo, v čem je takto postavené kolo lepší než koupené hotové. Jde jen o to, aby pisatel mluvil o své zkušenosti a ne o tom co si myslí. Nezapomeň také že je řada lidí kteří si kolo postavit nejsou schopni, ale rádi si přečtou poznatky o tom co se koupit dá.
Víš, milý kolego, já to tady popsal už před pěti léty, včetně blogu z cesty a spousty fotek.
Ty prostě objevuješ Ameriku, a do docela neomaleně a drze. Nejdřív bys měl nastudovat, co se tu o elektrokolech napsalo, poznat blíže průkopníky elektrokol, a pak, když ti něco nebude jasné se ptát.
Ty jsešna to opačně, snažíš se učit orly (byť vypelichané) létat, a tak jsi trochu pro smích.
Chceš debatovat věci, které se tu debatovaly už před léty, a to nepůsobí věrohodně.
Jsi zřejmě přesvědčen o své dokonalosti, ty už jsi všechno popsal a nic nového už se nemůže objevit. Jenže on se svět elektrokol stejně jako vše na světě vyvíjí, objevují se nové komponenty a mnohé z toho co bylo považováno za nejlepší je překonáno. Nesnažím se nikoho učit a rád si přečtu co nověho se objevilo.
Víš, to máš těžké - na fórech se nediskutuje, na fórech se přeřvává. I když v dobré víře popíšeš vlastní zkušenost, hned se objeví roj odpůrců, kteří tě nevybíravým způsobem označí za blba, neumětela apod.
V dávných dobách jsem zde popsal své dobré zkušenosti s 250W nábojovým motorem, hned byly mé zkušenosti označeny za nesmysl, motor za šidítko, a když jsem doložil záznamy z GPS, že jsem např. na Zlaté návrší, či Špindlerovku vyjel - ve svých 70 letech - rychlostí 12-15 km/h, tak mě přispívající napadl, že se chlubím svojí kondicí. To tě přejde chuť dělit se o zkušenosti.
Jinak si myslím, že nábojové motory, obzvláště ty s převodovkou a volnoběžkou, nejsou "odkecané" a při tom stojí pouze třetinu středového. Pro rekreační jízdy nás staříků bohatě vystačí. Při cestě k pramenům Bílého Labe mne stále táhl i když jsem v prudkém kopečku málem stál na místě a přepadával zpět. Záleží na převodování kola.
Šlo o přestavbu mého a manželčina MTB sadou z e-pohonu, s baterií 36V/10Ah v nosiči - tehdy ještě nebyly baterie do rámu.
Postrádám jediné - torzní snímač, podle něhož by se dávkovala přípomoc. Naštěstí mám nepovolený plyn a tempomat, takže si mohu bez ohledu na vypínatelný PAS citlivě nastavit příkon do motoru.
Přiznám se, že nechápu důvod, proč zakládat téma "aby se zájemce o elektrokolo dověděl"...
Zájemce o elektrokolo se, když bude chtít, zeptá sám, ne?
Toto je diskuzní fórum. Tím, že se každé vlákno po třech stech příspěvcích zavírá, je určeno k operativnímu pokecu. A moc se nedivím, že příspěvky k věci "jaké elektrokolo" tu moc nejsou, když všichni vědí, že zakladatel už má dávno vybráno a že tedy odpovídají do luftu s jakousi vizí "budoucího zájemce" co si to snad přijde někdy číst...
Co kdybys to nechala na četnářích co je zajímá nebo ne. Nikdo si ho číst nemusí a nemusí odpovídat.. Tímhle příspěvkem jen zbytečně přidáváš příspěvek který nikomu žádnou informaci nepřinese a jen plevelíš.Že nechápeš založení toho tématu je Tvůj problém
Samozřejmě, že to nechám ráda na čtenářích, co je zajímá... já bych šla dokonce tak daleko, že bych to nechala i na přispěvatelích. ;-)
Nicméně jsi to ty, kdo vlastnoručně založená vlákna postupně přeměnil v neustále dokola rozmazávané téma "jaké příspěvky tu nechci a proč musím mazat". (A že ta vlákna pak dopadají, tak jak dopadají - to je zas tvůj problém ;-)