Zdravim. Me ten způsob pomohl ucetrit nejake peníze, tak muze byt pomuze ještě nekomu.
Repase kazet udelal jsem bruskou s 5mm diamantovym kotoucem, asi 30-60 vterin na jeden zub, 1-2 hodiny na kazetu. Ted na kazde kazete muzu jet jeste asi 1000km.
I kdyz se jedna jen o 0.5 mm kovu, to ma velky vliv na funkcnost kazety.
Kvůli dílu za 3-5 stovek to budu demontovat, brousit a pak zas montovat zpátky. To se vyplatí.
Jak předem víš, kolik ještě vydrží? IMHO ti bude skákat řetěz, neb délku článku mezi zoubky už nikdy nevrátíš, jak tam ten materiál jednou není. Každý článek navíc bude držet jen na jednom zubu v záběru a největším namáhání čepu třením při ohybu řetězu přes pastorek, takže řetěz půjde do háje násobně rychleji.
No, dej vědět za rok, jak sis na tom pojezdil ;-)
Zdravim:)
Proc mam cekat rok?
Kazdy ma svuj vypocet na penize:)
Tahle kazeta stoji 600, a driv menil ji kazdy mesic, mam ji hodne:) Ted setrim penize:)
Jiz mam vyskouseno, 1000km do opravy a 1000km po oprave to drzi, tak 2 krat vetsi zivotnost:) Jeste nevyskousel to opakovat:)
Ano, to drzi skoro na jednom zubu:( Ale me to nevadi, pouzivam starsi retez ktery jiz mel vyhodit (ma 0.75-1%) a neresim to:)
1000 km na kazetu a za 600 Kč?
Co to kupuješ za předraženou sračku?
Pořiď si pořádnou a kvalitní za stejné peníze a vydrží ti alespoň 10 000 km.
To jsme jiz diskutovali:)
Nejvic mam kazet BBB, zadna kazeta na mem kole (predni kotouc 52, prumerny vykon 500W) nevydrzi 10000km:)
Panáček má moc peněz, tak nakupuje natažený BBB a pak s pilníkem v ruce vymejšlí, jak ušpórovat :-)
To máš devítikolo, nebo desítku ? Jestli desítku, tak totéž pod značkou Force koupíš za 450 Kč.
Jestli devítikolo, tak tam není vůbec co řešit. Shimano za 400 Kč.
No to mi teda kluci - Lelku, rondo - řekněte, jak na devítkový shimano kazetě (HG 50, abych zůstal v tý ceně 400,-) najedete 10 tis. km. Já teda tak polovinu (podotýkám - nedělám čachry s řetězama, prostě ojedu řetěz, kazeta ok, ojedu další - a tady už bývá problém) :-)
https://www.kupkolo.cz/kazeta-shimano-deore...
Na treku, když to nečuním v nějakejch bahnitejch srágorách, tak vydrží hodně dlouho. Na horácovi už je to o poznání slabší. Tam mažu napůl olejem a napůl bahnem :-)
Žádné zázraky, už jsme to tady psali, slušný řetěz (C9), slušné mazání, občasné vyčištění když se jezdí víc v prachu a včasná výměna řetězu. Nic jiného.
Tuhle jsem na treku měnil devítkový řetěz po 6 000 km.
Na horáku jde samozřejmě řetěz a pak i kazeta a převodníky dřív, ale to hodně záleží na tom kolik projíždím bahna, jak moc brodím, kolik najedu v písku a zvlášť v nějakém křemičitém. Třeba ty naše písky dokážou řetěz bez údržby sežrat i po 1500 km
Ronda a Lelek-nakole pravdepodobne nerozumi, jak ja jezdim na tom rychlem elektrokole:)
Muzu rict, ze na svém pomalem elektrokole nemenil retez za 4000km, na svém horskem kole - asi za 5000km, na tezkem elektrokole - taki za 5000km, a jen jednou vymenil kazetu. I bylo to fajn.
Na rychlem elektrokole kazeta a rezek jsou KO po 1000km:(
Na rychlem to tak nejde, mam asi 10 kazet a retezu za 2 roky, přitom s toho asi pulroku kolo bylo v oprave:)
Mam 9, a potrebuju mit prevody 11-12-13.
Však v odkazu máš devítkovou kazetu Deore za čtyři stovky s převodem od 11 zubů.
Jsem pouzil, pokud spravne tomu pamatuju, asi 2 kazety Shimano Deore 11,12,14 a 11,13,15 pred tim jak jsem zacil pouzit BBB 11,12,13 - byl stejny najezd 1000km, tak chtel neco jineho, koupil BBB.
Kurnk, to jsi mě uklidnil.
Už jsem váhal jestli na příští vcestu do Francie mám zabalir další 3 kazety nebo radši brusku.
A ty honíš kolo motorem přes cyklosoučásky, které na to nejsou dělané, měl bys použít řetěz z mopeda...
Zajímavé. Chápu dobře, že jsi vybrousil prohlubeň do "úpatí" zubu, kam se opírá řetěz?
takhle opravuju kazety na kolech už 25let a to i opakovaně,jen používám brusku s kotoučem o průměru 150-200mm šíře 8mm a rádius dělám diamantovým hrotem,ale u dražších ,kde jsou pastorky nýtované na hliníkový unašeč to nejde, idealní je campagnolo ,kde jsou pastorky vzlášť, tam jsem se dostal na C recordu i přes 50.000km za 10let!(silnička)
50000km! Skvele:) Je to skoro maximalny znamy najezd jednoho QQ100 motora (60000km bez opravy) a vice nez muj najezd za cely zivot.
Vcera jsem vymenil opravovanou kazetu asi po 2000km, coz je dvojnasobek bezne zivotnosti na mem elektrokole:)
Zdravím. Začátečnický dotaz.... Mám 350W střed motor a cca po 1000km občas skočí nový řetěz. Na 9-kazetě SHIMANO CS-HG50-9 jezdím 90% poslední kolečko (11z) než seženu větší tác a využiji větší rozpětí...
Dotaz: Nedají se kupovat a měnit poslední1-2-3 nejmenší kolečka v kazetě? Brusku atd nemám.
Děkuji. Začínám...
Sbírej jeté kazety od "přírodních" cyklistů, roznejtuj je a poskládej s neopotřebovaným vrchem své kazety. Pokud nenatrefíš na kazetu po nějakém profíkovi, nebo lámačovi supertěžkých převodů a nízkých kadencí, většinou ten spodek je málo jetej a vrch nadranc.
11-12z zle zakoupit v Cine za 120 Kc.
http://www.ebay.com/itm/MTB-Bike-Bicycle...
Objednano. Diky za tip. V CR uz skladem neni. Ptal jsem se na vice mistech. Pry jen celou kazetu...
Kdyby ses poptal, možná by ti někdo podaroval. Před nedávnem jsem vyhazoval sjetou Sram 970. Nejmenší pastorek 11z jsem skoro nejezdil.
Já mám tu samou kazetu na novým kole a měl jsem po 1tis. kilometrech ten stejný problém s přeskakováním. Zjistil jsem že jde přehazovačka šejdrem, tak jsem dal novou patku a byla pořád šejdrem. Vymněnil jsem ohnutou přehazovačku a je po přeskakování řetězu. Na tuto kazetu už nejsou pastorky k dostání a tak jsem si koupil do zálohy kazetu XT a několik náhradních pastorků 11 a 13 zub. Jednak je XT kazeta kvalitnější a za druhé se na ní dají koupit nejmenší pastorky za dobrý peníz.